Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2024-05-02
A boldogság ügynöke
A kaszkadőr
Az elátkozott Queen Mary
Milli Vanilli: Az évszázad botránya
Végtelen rozsmezők

2024-04-26
Anselm

2024-04-25
Abigail
Challengers
Emma és Eddie: A képen kívül
Exhibition: Van Gogh és Japán
Maga a pokol
Robotálmok
Spy x Family Code: White

2024-04-18
Bolero
Bonus Trip
Elszáradt füvekről
Mentawai, egy elfeledett ősi kultúra
Micimackó: Vér és méz 2.
Polgárháború
Származás
Szunnyadó vérebek
Vörös szobák

További mozibemutatók

DVD / Blu-ray premierek
A Profi *A klasszikus film* *Dupla borítós kiadás és booklet* (Blu-ray)

További DVD premierek
További Blu-ray premierek

Hamarosan a TV-ben
Vad vágyak
- Film Café, 02:20
Palackozott szerelem
- Film4, 02:25
Alvilági játékok
- Film Mánia, 02:45
Szepi és a Szörny
- Moziverzum, 03:10
Crank - Felpörögve
- RTL Három, 03:30

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
James LeGros (62)
Sally Hawkins (48)
Anna Chancellor (59)
Kevin McNally (68)
Arielle Dombasle (69)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
Dolgok, amik nagyon idegesítenek
Fogadóóra
Mire gondolsz most?
Viccek! - Ha van Valakinek egy jó vicce, vagy poénja, akkor azt itt elmondhatja!
2022-es választás

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Vérvörös aaaaa
Austin Butler aaaaa

 

Fórum - 2001: Űrodüsszeia - Vélemények (14. oldal)

Ahhoz, hogy hozzá tudj szólni a fórumokhoz, be kell jelentkezned, vagy regisztrálnod itt!

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
141. Cziki (2009-10-21 17:53.15) aaaaa
A csillag lemaradt a csillagközi filmről...


140. Cziki (2009-10-21 17:27.42) aaaaa - (válasz Gyorkos 137. hozzászólására)
Akkor engedj meg még pár gondolatot!

A film túlnő az ember hús-vérségén, ebben a valóban vizuális alkotásban a homo sapiens maga az intelligencia, mely képes mesterséges intelligenciát előállítani, miközben keresi az ismeretlen monolitba vésett szimmetriát készítő nem mesterséges értelmet.
Az ember kilépett a földről és csillagközi szereplővé, kíváncsi kutatóvá vált.(kódolt örökségünk)
Ez az a film, ahol a tökéletes zene, a ritmus, a függőleges montázs gyakorlatilag egyenlő értékűvé vált a képi montázzsal.(a kettő együtt, kizárólag együtt alkotják a művet)
Kubrick eredetileg külön zenét komponáltatott a filmjéhez, azonban amíg az készült, klasszikus darabokkal festette alá álmai vízióját. Tele találat lett, ugyanis a film rendelt zenéje közel sem váltott ki olyan együttes hatást a képkockákkal, mint a "helyettesítő" művek.
Hatalmas várakozás előzte meg a bemutatót, amely óriási csalódás volt a szakma számára, csak kevesen nézték végig. Azt mondták röviden, hogy Kubrick eltévedt, vakvágányra futott.
A képírás zsenialitása és az emberi gondolatok végtelen variációjának halmaza a mű, melyet a néző saját arcára fordíthat, ha gondolatokat gerjeszt benne a látvány, természetesen a zenével együtt értelmezendő.
Az ismeretlen után való kínzó kíváncsiságunk és a megoldhatatlan feladatok kihívásának lehetünk tanúi az alkotás során, melyet kizárólag moziban ajánlok megnézni. Tv, plazma, LCD, projektor, stb. kizárt.
Kubrick látomásának beteljesülését másik kódolt tulajdonságunk, tulajdonságaink, (az irigység, önzőségük, empátiátlanságunk, az állandó háborúskodásunk) hiúsíthatják meg.
A film elején a majmok egymáshoz való viszonya…
A szövegeknek magam nem tulajdonítok különösebb jelentőséget.



139. Quantumleap (2009-10-21 17:12.01) aaaaa - (válasz Randal 135. hozzászólására)
Jól emlékszel. Amúgy Kubrick, amíg élt, mindent megtett a filmjei szinkronizálása ellen.


138. Zubzsu (2009-10-21 16:40.47)   - (válasz Gyorkos 137. hozzászólására)
Gyorkos! Mindenható vagy! Az elsőt most tölti! Majd szólok, ha megint leáll. Köszönöm!!!!!!


137. Gyorkos (2009-10-21 15:12.40) aaaaa - (válasz Zubzsu 133. hozzászólására)
Próbáld meg ezen a datás oldalon letölteni. Bár már törölték az oldalt a linkek élnek:

színes magyarul beszélő amerikai sci-fi,
141 perc, 1968

rendező: Stanley Kubrick
forgatókönyvíró: Stanley Kubrick, Arthur C. Clarke
operatőr: Geoffrey Unsworth
zene: Ligeti György
producer: Stanley Kubrick
látványtervező: Harry Lange, Ernest Archer, Anthony Masters
vágó: Ray Lovejoy

szereplő(k):
Keir Dullea (Dr. David "Dave" Bowman)
Gary Lockwood (Dr. Frank Poole)
William Sylvester (Dr. Heywood R. Floyd)
Leonard Rossiter (Smyslov)
Margaret Tyzack (Elena)
Robert Beatty (Dr. Halvorsen)
Sean Sullivan (Dr. Bill Michaels)
Daniel Richter (Moon-Watcher)
Douglas Rain (HAL 9000 hangja)

Időn és téren átívelő történet az emberiség eredetéről és jövőjéről, az idegen értelemmel való első találkozásról és a világűr kapujának kitárulásáról. Valamikor a múltban, az emberiség hajnalán különös, fekete monolit jelent meg a majomemberek előtt, s új útra terelte a történelmet. Amerikai kutatók egy hasonló oszlopra bukkannak a Holdon, mely rejtélyes rádiójelet sugároz a Jupiter felé. Űrexpedíció indul útnak, hogy megvizsgálja, vajon kinek szólhatott az üzenet. Ám a hosszú repülés alatt a fedélzeti komputer meghibásodik, s ez a legénység életébe kerül. Az egyetlen túlélő a visszatérés reménye nélkül mégis megpróbálja teljesíteni a küldetést.

Stanley Kubrick 1968-as filmje, melynek forgatókönyvét Arthur C. Clarke-kal közösen írták, minden idők leghíresebb és legtöbbet vitatott sci-fije; nem csak a műfajnak, de az egész filmművészetnek egyik alapműve. A film technikai megoldásait, és főleg szemléletmódját sok tekintetben a mai napig sem sikerült túlhaladni.

Video Informations
Video Codec: XviD
Video Codec Info: XviD project
Resolution: 640 x 294
BitRate: 1688 Kbps
FrameRate: 25 fps

Audio Informations
Audio Codec Type: MPEG1/2 L1
Sample Rate: 48 KHz
Bitrate: 192 Kbps
Channels: 2 channels

*****
*****
*****
*****
*****
*****
*****
*****
*****
*****
*****
*****
*****
*****
*****

Sok szerencsét! Ha nem jó, keresünk más megoldást.

* Automatikusan eltávolított tartalom.


136. Zubzsu (2009-10-21 14:34.24)   - (válasz Randal 135. hozzászólására)
Igen, azért keresem, mert hallottam, hogy volt ezer éve az m1-en, csak nagyon régen volt... S ezért is kellene most végre, érettebb aggyal megnéznem...


135. Randal (2009-10-21 14:17.14) aaaaa
Szoktak lefordítgatni Kubrick filmeket, sőt, úgy tudom Kubrick nagyon "akkurátus" ha erről van szó :) Úgy tudom, a Tágra zárt szemek kapcsán személyesen telefonálta körbe azokat a szinkron stúdiókat, ahol ezt a filmet szinkronizálták, hogy biztos ne legyen gáz :)


És mintha leadták volna az Űrodüsszeiát is valamikor ezer éve m1-en, szinkronosan, de lehet rosszul emlékszem, tényleg régen volt.


134. Zubzsu (2009-10-21 14:14.12)  
Én a rapidshare oldalán kezdtem el letölteni magyarul, de megakadt, s nem engedi tovább tölteni. Ott 42 kis részből van feltéve. Nekem azok kellenek. Viszont sok mindenki gépén kezdtem el tölteni, és nem engedi a free downloadot... Miért van ez így?


133. Zubzsu (2009-10-21 13:33.46)  
És nekem tényleg magyarul kellene... Minél hamarabb. Még nem tudom használni a letöltő programokat... De majd megtanulom... :)
(De ha minden kötél szakad, akkor jó lesz angolul is... magyar felirattal... )


132. Zubzsu (2009-10-21 13:29.53)  
Cziki, köszi, válaszoltam! :)
És nem tudom, hogy van-e magyarul, valamelyik oldalon azt olvastam, hogy van. Azért kérdeztem rá, hogy itt tudtok-e segíteni...


131. T.david88 (2009-10-21 12:42.34) aaaaa - (válasz Cziki 129. hozzászólására)
vagy igen?


130. T.david88 (2009-10-21 12:42.19) aaaaa - (válasz Zubzsu 128. hozzászólására)
Sztem nem szinkronizálták le!
Ezeket a filmeket csak eredeti nyelven érdemes.....
Üdv!


129. Cziki (2009-10-21 12:40.43) aaaaa - (válasz Zubzsu 128. hozzászólására)
Küldtem emilt...


128. Zubzsu (2009-10-21 12:05.44)  
Sziasztok!Egy nagy segítségre lenne szükségem! Szeretném ezt a filmet megszerezni, de magyar szinkronnal. Tud valaki segíteni nekem? Írjon, aki tud: zubzsu@gmail.com e-mail címemre. Nagyon fontos lenne!


127. T.david88 (2009-09-23 14:55.12) aaaaa - (válasz Denny90 121. hozzászólására)
kicsit hiányoltam a mélyebbeket,de tény elég nehéz film...
jó leírás!ÜDV


126. T.david88 (2009-09-23 14:53.16) aaaaa - (válasz Andro 122. hozzászólására)
te mire gondoltál?ÜDV!


125. T.david88 (2009-09-23 14:52.50) aaaaa - (válasz Andro 122. hozzászólására)
elfelejtettem visszaírni...
szal konkrétan arra gondoltam hogy mindkettő filmben lehet h csak jelképesen de az fedezhető fel hogy van a materialista felfogáson kívül az életben ,az egész földön egy olyan 'dolog' ami valamiképpen "irányítja" a földön élőket...


124. Robcsy17 (2009-09-05 17:17.42) aaaaa
KUBRICK AZ ISTEN!!!!!A 2001 NEM AZ EGYIK,HANEM A LEGNAGYOBB SCI-FI.AZ IGAZ HOGY RENGETEG KÉRDÉST VET FEL A FILMBEN ÉS "B"-S FILMEKEN "EDZŐDÖTT"EMBEREK MONOTONNAK ÉS UNALMASNAK FOGJÁK TARTANI,DE EHEZ A FILMHEZ KELL EGYFAJTA ÉRETTSÉG.DE MONDJON RÓLA BÁRKI BÁRMIT EZ A FILM AZ EGYIK LEGNAGYOBB KLASSZIKUS MARAD AMÍG VILÁG A VILÁG!


123. Valentino (2009-07-27 01:14.30) aaaaa
Sosem számolom hogy hányadikszor nézem meg ezt a filmet, de most ismét megtettem. Előttem már irtak részletesebb véleményt, ahol a film minden porcikáját megillették a kellő szuperlativuszokkal. Én csak annyit mondok, hogy a film maga a tulvilági tökély, melynek csodája egy olyan felsőbbrendű szépség, melyet érezni képes lehet a néző, de felfogni kevésbé. Minden idők legnagyszerűbb sci-fije, és egy picike túlzással minden idők legnagyszerűbb filmje is, egyben a legmerészebb, leglátványosabb, leginteligensebb.
Alig hihető, hogy ezt emberek készitették... mintha Kubrick maga lenne az a megtestesült bölcsesség, amit a film is önmagában hordoz.
Kubrick zsenialitása örök nyomot hagyott a filmvilág amúgyis roppant összetett történetén. Ez olyan nyom, melyet nem felejtünk el, olyan nyom, mint amilyen élményt nyújtott nekem ez a film...


122. Andro (2009-07-14 20:40.45)   - (válasz T.david88 118. hozzászólására)
Én igen.


121. Denny90 (2009-07-14 20:07.22) aaaaa
Kötelességem lenne olyan ismertetőt írni erről a filmről, amely kiemelkedne eddigi írásaim közül, meg kellene tennem, mert a film megérdemli, de ne higyjétek azt, hogy nekem könnyű erről a filmről írnom, beszélnem. Az kétség kívüli, hogy Stanley Kubrick a legegyedibb, legeredetibb rendező a filmtörténelemben, nincs senki, aki az ő képei közelébe kerülhetne, és a párbeszédek, azok is, minden egyes mondat fontos, nincsenek töltelékek, és soha nem hibázik. Megannyi klasszikust készített el (A dicsőség ösvényei, Spartacus, Lolita, Dr. Strangelove, Mechanikus narancs, Barry Lyndon, Ragyogás, Acéllövedék), mint ahogy a 2001: Űrodüsszeia is az. Munkásságáért csupán 1 Oscar díjat kapott, azt is ennek a filmnek a vizuális effektusaiért. Az Akadémiára nézve (Academy Awards) ez kíméletesen fogalmazva is szégyen. Minden egyes filmje után a képek a fejünkben égnek, és valószínűleg örökre velünk maradnak. Hihetetlen mekkora hatást tudott kelteni a Ragyogással, hogyan mutatta be az emberi lélek szenvedését a Mechanikus narancs-ban, vagy a háború poklát az Acéllövedék-ben. Egytől egyig filmtörténeti klasszikus mind, de az, amit a 2001: Űrodüsszeia-ban létrehozott az már ezen is túl van. Ez már több, mint filmtörténeti remek, valami olyasmi, amit nem hittem volna sohasem, hogy egy filmben fogom tapasztalni. Ha azt mondtam, hogy az előbb említett filmjeinek képei beégnek az agyadba, akkor a Űrodüsszeia minden egyes perce rögzül benned, mert ilyen üzenetet nem kapsz akármilyen filmekből, ezt nagyon meg kell becsülni.
Ha egy kicsit rövidebb és célratörőbb választ szeretnétek kapni tőlem, akkor nyugodtan mondhatnám azt, hogy a 2001: Űrodüsszeia minden idők legjobb filmje. A hatás, a megjelenítés páratlan, magával ragadja az embert, a világűrben érzed magad, segít kicsit megmutatni azt, hogy mik is vagyunk és hogy hol is vagyunk. Egy parányi kis porszem, annyi sem, ebben a hatalmas végtelenben, amiben olyan dolgok történnek, amiket saját szemünkkel talán sohasem fogunk látni. A "Jupiter és túl a végtelenen" fejezet a film végén olyan finálé, ami feldolgozásához az emberi agy kevés. Elég furcsa és különleges ezt így írnom, hiszen a filmet ember / emberek készítették, és mégis. Miket lehetne azokra a képekre mondani, most őszintén? Egy utazásban van részünk, melyet filmbeli főszereplője sem tud feldolgozni... Szóval, egy bizonyos értelemben biztos, hogy ez a film minden idők legjobbja. Ezt nézve minden alkotás eltörpül kicsit a szemünkben, nem is lehet semmivel összehasonlítani. De ha azt nézem, hogy mi is a film, mennyi különböző emberi érzéseket tud bemutatni, és mekkora minőségben, és ha tényleg filmkritikusi szemmel nézek, akkor a Remény rabjai legyőzhetetlen. Nálam az minden idők legjobb filmje, legyőzhetetlen kategória. De én most nem is akarok belemenni abba, hogy melyik film jobb a másiknál, a 2001: Űrodüsszeia bekerült a legjobb tíz közé, és kész. Lehetne minden idők legjobbja, mert bizonyos tekintetben az is, de nagyon nehéz feldolgozni. Rengeteg üzenet van a filmben, rengeteg kis kapu, de persze azért könnyebb megérteni, mint egy David Lynch alkotást. Én csak azt mondom, hogy az a fejezet, a "Jupiter...", az túl van a szavakon, nem tudnám kellően bemutatni, leírni, mert az maga a végtelenség, valami olyasmit éreztet, amit sohasem gondoltam volna, hogy be lehet így mutatni. És nézzünk csak az évszámra: 1968! És ilyen filmet ma senki még csak ne is próbáljon megalkotni a "szuper technológiájával". Kár, mert ennek a közelébe sem fog érni... Komolyan mondom. Akármekkora megjelenítésre képesek ma a filmesek, a 2001: Űrodüsszeia világát nem lehet legyőzni, ezt a hatást, a hangulatot...
Nah de ennyi szövegelés után, vajon miről is szól a film, ami ennyire a hatása alá kerített...
Az első képsorok az "Emberiség hajnalán" (Dawn of Man) játszódnak, a Földön állatok élnek még. Majmok, tigrisek, stb. De már itt látható az emberiség képe, az, ahogyan a majmok viselkednek például. Külön falkájuk van, küzdenek egymással, küzdenek az életben maradásért. De simán kirajzolható a mai emberek képe, az, amikor elesett társukat cserben hagyják, a félelem, az ismeretlen felfedezése, stb. Egy reggelen egy monolit jelenik meg az egyik barlang előtt, a majmok nem is tudják mi az, áll ott, tökéletes formában, melyről látszik, hogy nem ember készítette. Fordulópont ez, de nem értjük tulajdonképpen milyen is. A majom ezután megtanul az életben maradásért küzdeni, fegyvert képes létrehozni. Megindul az a folyamat, amiből végül az ember lesz. A képek valami hihetetlenek, fantasztikusan mutatja be Kubrick ezt az időt, mintha nem is film lenne, hanem egy álom, vagy valami, nem is tudom. Tényleg megmagyarázhatatlan, pedig ez a Földön játszódik.
A következő rész évmilliókkal később játszódik, már az űrben, egy koponya-alakú űrhajó tart a Föld körül keringő űrbázis felé. Emberek életét láthatjuk a hajón, hogyan is él az ember a világűrben, amikor nincs a lába alatt a Föld, csak repülnek a végtelenben. Ezért minden egyes jelenet különleges, élmény látni, hiszen nekünk mindez olyan ismeretlen... Ez a film viszont képes megláttatni velünk különböző dolgokat, egyrészről nagyon tudja éreztetni a távolságot, hogy mi is az az igazi messzeség, sötétség. De a végtelent így is lehetetlen felfogni... A hajón tudósok utaznak, na meg a pilóták. Egy idő után a Hold-on találnak valamit, valami megmagyarázhatatlan-t, amit senki nem tud hol, mikor készült. Egy monolit. Egy fekete, tökéletes hasáb, ami a földönkívüli élet bizonyítéka. A hasáb titokzatos jeleket sugároz a Jupiter irányába. Ekkor kezdődik meg az újabb ismeretlen kutatása.
A hajót egy ultra-modern számítógép irányítja, HAL-ra keresztelték. A mesterséges intelligenciát már hihetetlen mértékben kifejlesztették, HAL tökéletesen irányít mindent, de ezenkívül gondolkodik, és érzések kifejezésére is képes. Hogy ez utóbbinak mennyi a valóságértéke azt maguk az utasok sem tudják, de elképzelhető, hogy HAL már több, mint gép. És az emberiségnek ez is egyfajta fordulópont, hiszen valami olyasmit hoztak létre, amelynek elméletileg nincs lelke természetesen, de mégis úgy gondolkodik, viselkedik, mint az ember. Erre pedig egyszerű szavakat nem igen lehet találni.
Később meghibásodásra hívja fel a figyelmet HAL, egy szerkezetben ki kell cserélni valamit. Mint később kiderül, HAL tévedett, minden tökéletesen működik. A pilóták elhatározzák, hogy kikapcsolják a számítógépet, hiszen eleddig egy ilyenfajta számítógép sem hibázott. Ha pedig HAL képes volt erre, akkor már nincsenek biztonságban a hibernált emberek sem, akiknek életfunkcióit ő kezeli, sőt, ezek után semmi sem bízható rá, mert olyan fontos felfedezések, amikre itt, a világűrben talál rá az ember hihetetlenül fontosak. Megpróbálják tehát kikapcsolni a számítógépet, de HAL öntudatára ébred. Megpróbálja megakadályozni, és ekkor válik biztossá, hogy a 9000-es széria számítógépe már több mint gép. Már több processzornál, memóriánál, egyébnél. Neki már agya van.
Az egyik pilóta megbirkózik a feladattal, és ezután valami olyasmi történik, amikre szavakat, mint már írtam, nem tudok találni. A "Jupiter és túl a végtelenen". Ha annyit írok, hogy az ember a harmadik, és talán egyben utolsó monolithoz ér el, akkor remélem tudom éreztetni a feszültséget. Csakhogy ennek feldolgozására emberi agy már nem képes. Csak egy olyan szemet látunk, ami valami olyasmi képsorokon ment keresztül, amit már az agy nem képes feldolgozni. Megöregedve, a halálos ágyon fekve látja az ember az utolsó monolitot, amit nem értünk ugyan tulajdonképpen mi is valójában, de érezzük, hogy hatása hatalmas, eredete viszont ismeretlen. Ezután hirtelen egy embriót mutat a kép, aki pár perccel ezelőtt még a végtelent fedezte fel.
Tulajdonképpen a film egy része megmagyarázhatatlan. De éppen erre akar rávilágítani, megértetni, hogy az ember hiába akar mindent magáénak (űrutazás, mesterséges intelligencia), a végtelent akkor sem fogja megérteni... Mert nem lehet, emberi agy nem tudja feldolgozni, ez ellen márpedig senki, semmit nem tehet.
A 2001: Űrodüsszeia felejthetetlen alkotás, a filmtörténet egyik legnagyobb műve. De ezek a szavak nem képesek visszaadni azt, ami ebben a filmben rejlik. Ez egy utazás évmilliókon át, a végtelenség bemutatása, ami ugyan lehetetlen, mégis képes megértetni bizonyos dolgokat. Azok az események, amik az űrben játszódnak, egy új bolygó felfedezése, melynek nincs szilárd talaja, elveszve a végtelenben, visszafordulni már késő... Olyan hatása van a filmnek, ami álmokkal említhető egy lapon, mert tényleg olyan, mintha álmodnánk. Stanley Kubrick legjobb és legnagyobb hatású filmje ez szerintem, mely hihetetlen sokat adott nekem. Leírhatatlan, megmagyarázhatatlan, mégis fantasztikus és nagyon élvezetes. Kemény meló feldolgozni, talán nem is lehet, de most gondoljunk csak bele: van értelme a végtelent feszegetni? Tényleg képesek lehetnénk rá? Nem hiszem.
Ezek után irreálisnak tűnhet, hogy pontszámot kell hogy adjak erre az alkotásra, mert hasonlóan mint a Forrás-nál, rányomni egy számjegyet, őszintén mondva...furcsa. De ha azt mondom hogy ez az 5-ös a maximális tetőpontja, akkor lehet, hogy ez más lesz. Hogy valami mást mutat. Mert egyértelmű, hogy egy ekkora filmtörténeti klasszikus, mely maga az embert mutatja be, ahogy felfedezi az ismeretlent, csakis maximális lehet. És még ez az értékelés is kevés ahhoz képest, amennyi ebben a filmben van. Maga a végtelenség.


120. Csernakakos (2009-07-10 19:49.19) aaaaa
Nem éreztem annyira "kubrickosnak", mint a Mester többi művét. Én egy percig sem untam, az üresjáratok alatt azon gondolkodtam, '68-ban hogy lehetett ekkora csodát művelni a képi világgal, lekötöttem magam.
Én ezért a látványért még ma is megadnám az Oscart. Itt még nem arról szólt a dolog, hogy felbérelsz jó pénzért pár kockafejet, akik RAMmal a seggükben születtek, hogy leüljenek a gép elé, aztán a Maya 3D-vel alkossanak CGI-t. Amit itt látunk a szemeinkkel, ez a nagybetűs Igényesség!

Ellenben a vége nem tetszett. Nagyon öncélú, felesleges művészkedésnek hatott, bocsánat, ha valaki nem így gondolja. Az utolsó 10 percben bedobják a nézőt a mély vízbe a érthetetlenséggel... Na ez nekem nagyon nem jön be. Hatásvadász szagot árasztott.

A film eleje tetszett a leginkább. A majmok, még ki sem fejlődött igazából az ember, de máris a vérükben csörgedezik az emberi gyarlóság: egymás cserbenhagyása, kiközösítése. Először a számukra idegen fajokat gyilkolják le ösztönszerűen, majd hamarosan egymásra vetik magukat. Aztán hagyják egymást megrohadni. Ha ezt társadalomkritikának szánták, jól működött.

Az a bizonyos monolit pedig.. Túl tökéletes, abszolút hibátlan "valami". Már a film elején kontrasztba állítja a korántsem tökéletes emberrel, s ez máris előrevetíti, hogy az ember nem fogja megfejteni a monolit rejtélyét.
Ahogy a néző sem a film végét.


119. Ostobatuk (2009-06-18 14:33.53) aaaaa - (válasz T.david88 118. hozzászólására)
Bevallom, nem igazán :)


118. T.david88 (2009-06-18 13:18.10) aaaaa
és amikor a csillagkapun átlépve ugyebár "átalakul" "az életet elhintő és azt óvó és !MEGFIGYELŐ! lények"-ké (wiki)..
nemtudom érted-e h mire gondolok!
üdv


117. Ostobatuk (2009-06-17 23:29.21) aaaaa - (válasz T.david88 116. hozzászólására)
Minimális. Annyi, hogy itt Hal, ott pedig Smith ébred öntudatára. De az ember-gép, élő-nem élő határvonalával sok film foglalkozik még.


116. T.david88 (2009-06-17 23:18.09) aaaaa
sztetek van hasonlóság a Mátrix alapötletéhez?


115. T.david88 (2009-05-15 22:36.35) aaaaa
én azért nemszólom le "Balika"-t...pl az 'esti mesék' sztem egy "rakás szar"...de lehet h nemnőttem fel még hozzá...-.- -.-
de hogy ez egy rakás szar azért az szíven ütött..
.
üdv


114. Gyorkos (2009-05-15 15:48.35) aaaaa - (válasz City225 112. hozzászólására)
:D



113. Quantumleap (2009-05-15 14:18.57) aaaaa - (válasz Balika127 111. hozzászólására)
Akkor nézzél akciófilmet, meg szappanoperát!


112. City225 (2009-05-15 10:58.11) aaaaa
hát igen, ha egy kis gondolkodásra van szükség, elég sokan zsákutcába futnak..


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18

Kapcsolódó fórumok

VéleményekRiffraff, 2023-10-29 00:31531 hsz
ÉrdekességekDanyi, 2023-03-26 08:5916 hsz
KérdésekCsabaga, 2013-11-14 17:2510 hsz
Keresem téma megnyitása0 hsz
 
 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk