Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2024-05-16
Exhibition On Screen: Az ifjú Picasso
Gyönyörű esküvő
Hívatlanok - Első fejezet
Képzeletbeli barátok
Marguerite, a számok szerelmese
Nina és a sündisznó titka

2024-05-09
A halálkártya
A majmok bolygója - A birodalom
Macskák a múzeumban
Mind idegenek vagyunk
Vincentnek meg kell halnia

2024-05-02
A boldogság ügynöke
A kaszkadőr
Az elátkozott Queen Mary
Milli Vanilli: Az évszázad botránya
Végtelen rozsmezők

További mozibemutatók

DVD / Blu-ray premierek
Ürömapám *Robert De Niro új filmje* (DVD)

További DVD premierek
További Blu-ray premierek

Hamarosan a TV-ben
Rés a pajzson
- Moziverzum, 18:50
Levelek Júliának
- Film Café, 19:00
A Spiderwick krónikák
- Viasat Film, 19:05
Égető bizonyíték
- Direct One, 20:00
Parker
- Filmbox Premium, 20:00

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Emmanuelle Devos (60)
Kenan Thompson (46)
Francoise Fabian (92)
Lenny Venito (55)
Sally Phillips (54)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
Mit hallgatsz most?
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg
Érdekességek!
2022-es választás
Rock zene

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Tank Girl aaaaa
Lady Gaga aaaaa

 

Vbacs hozzászólásai

Ugrás Vbacs adatlapjára

elejére ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... végére

Mad Max - A harag útja - Vélemények

2015-05-29 20:47.55
Mad Max. Sajnos én az első rész után abbahagytam a régi részek nézését és úgy érzem ezen a pontom bántam ezt meg. Köztudottan a posztapokaliptikus világok megteremtésében az ausztrál borderland homokját szelő Mel Gibson és csapata nagyon meghatározónak számított és számít még mindig. De nem csak a külsőségekben, hanem maga a történet szelleme is, a társadalom és maga az újszerű anticivilizáció uralkodása egy teljesen új ízt adott az éppen akkoriban szárnyát bontogató posztapokaliptikus műveknek.

És hogy George Miller mekkora egy reprise mester, hát nem igaz! Megérte évtizedekig kisebb filmeken böjtölnie, hogy ezt aztán újra összehozza. Most már a modern technika, a nemzetközi sztárrendszer és a felfejlődött effektek nagy segítségére voltak, meg elsősorban a pénz. De ez a befektetése brutálisan megtérülni látszik. Hányat is jegyeztettek még elő, 2 részt? Mi aztán várjuk szeretettel.
De nem csak a piacról kívánnék beszélni, hanem magáról erről az új klasszisról is. Fogalmam sincs, hogy hol vágjak bele, de talán ott kezdeném, hogy ez a film 5x olyan okos, mint ami kívülről látszik és mint amit feltételeznénk. Az eszén én most nem a magvas mondanivalókat értettem, sokkal inkább azt, amilyen ügyesen és szemtelenül kerülte a modern blockbuster és a sok posztapok előd felhalmozott kliséit. A hősök, az értékek és főleg a harcosok egy teljesen új, eddig be nem vállalt megvilágításba kerültek. Most már nem ahiábtlan szépségű, jól ápolt és izmos - egyben nagyon béna és unalmas karaktereket látjuk a vásznon, hanem olyanokat, akiknek kidolgozott személyiségük van, és mindezt úgy, hogy szándékosan homályosabb és el nem magyarázott plottal van dolgunk időnként. Nem is beszélve az öreg nénikről, akik úgy ölnek, mint a gép, az öreg bácsikról - hasonló tulajdonságokkal - és egy jó nagy csapat nőről, akik minden feminista legnagyobb örömére úgy pörköltek oda a férfi tekintélynek, hogy csak úgy sercegett. És mindezt anélkül, hogy beleordították volna a nézők arcába. Pont ez volt a film nagy erénye, hogy mindenből megtalálta a tökéletes mértéket. Még a véget nem érő akciójelenetek sem voltak olyan gejlek és tömények, mert a környezet sivársága ellenére annyi minden néznivaló akadt ebben a filmben, hogy alig éreztem meg az eltelt perceket. Nem lett pátoszos, nem lett erőlködő. Lazára vette, precízen kidolgozta és tornádót megszégyenítően beszippantóvá. Az első pillanatától az utolsóig.
A film zenéje igazán jól sikerült. Igaz lehet, hogy így önmagában nem állná meg a helyét, de a filmmel együtt igazán kielégítő élmény volt, főleg az, hogy láthattuk ezt egy metálharckocsiként is reprezentálni. A látvány önmagáért beszél. A domináns barna-sárga-arany elengedhetetlen volt. Szeretem ha egy film egy bizonyos színre összpontosít és ez itt adta magát. A hangulathoz ez is sokat pakolt, no meg az, hogy élőben felvett és nem CGI-jal megkent jeleneteket láthattunk többségében, ami még a fényképezés malmára is hajtott némi vizet. Ez így egyben mind maga volt az audiovizuális tökéletesség.
És a néhány ismerős, kedves arc mellett és nagyon örültem annak, hogy 1. furcsább arcokat is kipróbáltak, illetve sokakat úgy maszkíroztak, hogy a maradék szimpátiánkat is kikezdje 2. Miller régi színészeihez is hűséges volt és általa kedvelt, de nem feltétlenül közismert arcot is castingolt nagyobb szerepekre. Ha valaki ilyet csinál egy fontos filmnél, ahol számítani kell a sztárokra éhes közönségre (mondjuk itt is volt minimum 3 nagy sztár, úgyhogy nem bánkódhattak), az számomra mindig egy hatalmas plusz és nagyon díjazom. Theron mostanában emelkedett a szememben, a film legjobb alakítása volt az övé szerintem, és mögötte Nicholas Hoult, aki az egyik legjobb fiatal színész most a nyugaton. Tom Hardy.....már megint nem használta ki a képességeit eléggé, de bármit csinál, jól áll neki. Még akkor is ha tőmondatokban beszél (ha szerencsénk van).

Szerintem nekem az (eddigi) évtized egyik legjobb mozis élménye volt. Még a pislogást is sajnáltam tőle. Teljes mértékben jogosnak érzem a felé röpködő 100%-okat és 10/10-eket.


Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg

2015-05-29 20:11.45
Reménykedtem is benne :)


2015-05-29 19:47.34
Mad Max 4. Az évtized egyik legnagyobb 5*-a tőlem.


Mióta írsz a filmkatalógus.hu-ra?

2015-05-24 16:47.07
Milyen sokan 6 éve, úgy látom én is.


Vadon (2014) - Vélemények

2015-05-24 00:04.17
Több olyan hússzú sétás filmeket láttam már életemben, amitől ott maradt az állam a Földön. Pedig ez lássuk be, nem a legkreatívabb témakör. Szinte csak az operatőrön áll vagy bukik a munka, illetve a színészen, színészeken. Hisz a forgatókönyv vagy takarékra áll, vagy belekezdenek a pátoszba és a flashback-ek szövegébe, a speciális effektek kezelői maximum csak kiegészíthetik az operatőr munkáját, mert ha át is veszik azt, akkor ez az alosztály rég halott. És személyes véleményem, de szerintem a zene is elemi fontosságú, hiszen az egészbe ez pumpálja a hangulatot.
No de hogy teljesített eme szempontoknál a Wild? Én úgy fogalmaznék, hogy nem maximálisan, de amit közvetíteni akart, azt sikerült.

Reese Witherspoonnak igazat adok, hogy életének egyik legfontosabb alakítását rakta itt le az asztalra, mert ezzel végleg lerázta magáról Doktor Szöszi árnyékát. Végre küzdött, vállalta a mocskot és kiállt smink nélkül. Igazi szintlépés és ezt öröm volt látni. Őt lehetne is elsőként kiemelni, csak utána jön a történet. De őszintén szólva nekem sokkal inkább tetszett az ötlet s történet magja, mint a végeredménye. Az, hogy végig sétálja valaki a PCT-t, mint egyfajta lelki purgatóriumot, hogy megtisztuljon előző életének sötét foltjaitól, szerintem egy jó mondanivaló és igenis érdemes erre építeni a filmet, még úgy is, ha természetesen igaz történetről van szó. Vallée és csapata már meglévő anyaghoz nyúlt, amibe maga az igazi Cheryl be is segített. De talán itt volt az én szememben a bibi, mert nekem amilyen jól indult és amilyen felszabadítóan zárult (nagyon nagyon hozzájárult ehhez az El Condor Pasa c. szám, amit mintha ide teremtettek volna Simonék), olyan lassú és vontatott volt a közepe. Amikor már átvették a flashback hullámok az irányítást és szinte alig láttuk az úton lévő Cherylt, ott engem majdnem elvesztettek. Nekem túlságosan megtörték ezzel az út okozta élményeket, amire én igazából kíváncsibb voltam, mint a háttértörténetre.

De ez egy valóban szép film volt, embert próbáló volt néha még nézni is, és nagyon izgultunk minden közeledő barátságtalan képű férfinél, hogy ne legyenek csúnya gondolatai. Nekem egyszer nézős volt, de nem feledem.


Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg

2015-05-23 23:02.30
Wild (2014), 4*


A Sárkány - Bruce Lee élete - Vélemények

2015-05-22 11:53.52
Az első Linda a mienk. A többi Linda az övé :D


2015-05-22 11:08.13
Ha engem kidobnának most a Kaukázus közepére, körülbelül ott is annyira tudnék tájékozódni, mint Bruce Lee élete és munkássága terén.
Én ezt a filmet tegnap véletlenül kaptam el a tévében, de még nem voltam álmos, és mondom hadd menjen.

Bruce Lee olyan volt a nyugati kultúra számára, mint Chaplin vagy Hitchcock, azaz egy teljesen újfajta aszteroidaként csapódott be aminek hatása a világon végigsöpört. Még mi sem maradtunk ki belőle természetesen, a nyivákoló Linda tudna erről bővebb felvilágosítást nyújtani. De tény, hogy talán pont emiatt a népszerűség miatt, vagy talán csak a szerencsétlen véletlen folytán, de a Lee család férfi tagjai a korán halós típusokhoz tartoznak. Ami segített egy olyan mitológiává avanzsálni a harcos egész személyét és életét, aminek a képzeletbeli könyvét most be is szeretném csukni, ugyanis nálam csakis nagyobb szakértők létezhetnek a témában. Így én megpróbálok most egyedül a filmre koncentrálni.

A többnyire Vin Dieselben utazó Rob Cohen első alkotásai közé tartozik Bruce Lee élete, és ahhoz képest, mint biopic, nem egy rossz mű. Pedig nem ez a leghálásabb műfaj a világon, sőt, ha csak nem színezik túl hollywoodira, illetve az alany nem élt túl kalandos életet, akkor könnyen unalomba fulladhat az egész. Jelen filmünk nem így tette, egy egészen szépen tálalt életrajzot kaptunk, igaz az alany is egy egészen érdekes életet élt, de korántsem volt attól még tökéletes. Igen, kapott hollywoodi színezést is, ezt még úgy is lehetett néhány helyen érezni, ha nem voltál jártas az életrajzban. De ami engem leginkább irritált, az a bazinagy időugrások voltak a történeten belül. Gyakorlatilag minden jelenet után éveket ugrottunk és pont emiatt mindenbe csak épphogy beleszagoltunk, de semmit sem dolgoztak ki szépen, és nem is volt kellő mélysége. Az álomszekvenciák és főként a harcjelenetek egészen szépen ki voltak dolgozva, elismerésem és azért is, hogy nem ez volt itt az egyetlen labdába rúgó elem. Linda és Bruce közötti kapcsolat is szerintem egész szépen volt ábrázolva, amivel az akciókat (amiből talán túl sok is volt.....gondolom egész életében azért nem ütlegelte az embereket) jól ellensúlyozták. És persze ki nem sóhajtott nagyokat, amikor a gyerekeivel foglalkozott, a kis Shannonnal és a kis Brandonnal, akinek Rob Cohen emlékéül ajánlotta a filmet, ugyanis pont ekkor esett meg....vitatható körülmények között.
Két dolog volt, amit szerintem elkapkodtak. Legfőképpen a vége. Tudom, hogy fájó, de én megmutattam volna Bruce halálát, még akkor is, ha sokan vitatják ezt is, mert az lett volna az igazán kerek vég. Illetve a felemelkedését nem ilyen nagy léptékben kellett volna ábrázolni. Nyugodtan ráhúzhattak volna még fél órát, a korai filmjeivel és a hollywoodi uralmával kifejezetten keveset törődtek.
Szerintem a casting abszolúte kielégítő volt, Jason Scott Lee nemcsak egy hasonló arccal rendelkezik - ha leszámítjuk a nagyon polinéz szemét - de felépítését tekintve is pont annyira helytállt, mint a harc, illetve azoknál a jeleneteknél, ahol játszani is kellett. Nem azt mondom, hogy amit nyújtott, az csillagos ötös volt, de kielégítő volt. Lauren Holly egy fokkal jobb választás volt Lindának, nekem az ő alakítása egy fokkal jobban is tetszett. Vegyük őket erős pozitívumnak, és ezen kívül volt még egy számomra nagyon finom pozitívum: a társadalomkritika. Az a kritika, hogy a nyugat hogy bánik a távol-keleti bevándorlóival, hogy ítéli meg őket és milyen nehéz volt a pre-Lee időkben elhelyezkedniük és egzisztenciát alakítaniuk. Ezt sikerült nagyon jól kihangsúlyozni és bevallom őszintén, nekem nagyon informatív volt, mert eddig ebbe sosem gondoltam bele.

Összességében nem lehet rossznak mondani a Cohen-féle biopicet, vannak apróbb hibái, amit én másként csináltam volna és nagyon Hollywood szaga lett. De mivel az adatokkal én nem vagyok tisztában, így a pontosságukat leellenőrizni nem tudom, emiatt csak a külső tartalmat értékelem és ez egy tiszta 4-es.


Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg

2015-05-22 10:26.12
A Sárkány - Bruce Lee élete, 4*


Saul fia - Vélemények

2015-05-19 15:01.41
Csakis ezzel a témával lehet elérni, hogy ilyen könnyedén szökkeljenek fel mondjuk egy közép-európai kulturálisan rendesen elszeparált ország filmjei, úgy ez sem áll annyira távol a valóságtól.
De szerintem Magyarországon a probléma nem az, hogy a fantáziánk igen korlátozott, hanem inkább az, hogy aki a filmalapot kezeli vagy most, vagy akár régebben is, inkább a biztosra mennek, nem merünk nagyon kísérletezni (számunkra) új műfajokkal sem.


De most nem akarom bántani a Saul fiát, mert biztosan jó is maga a film és nagyon jó rendezés, ehhez nem fér kétségem, én magát ezt a procedúrát nem tartom helyesnek.


2015-05-19 14:32.50
Úgy értettem, hogy NEKÜNK ezzel a témával ilyen könnyű elérni. Nem mindenkire értettem nyilván.
Már ami Cannes-t illeti.
Ami az akadémiát illeti, ott is általában a PC-t és a nemzeti identitást (már Amerikának, csakhogy már ne legyenek ebből további félreértések) megcélzó művek élveznek fölényes előnyt mindamellett persze, hogy rendezőközpontúság is van.

Nyilván nem lehet minden film holokausztfilm amiket felhoznak a mezőnybe, ennyire hülye még én sem vagyok. Hiszen nem készül mégsem tonnaszámra, viszont ahhoz képest mégis csak feltűnően sokan vannak, hogy ez mennyire nem egy sok kérdést felvető témakör és igazából olyan súlyosan eltérőeket sem lehet alkotni belőle. Egy olyat láttam eddig, ami a meleg-holokausztot dolgozta fel, ezen kívül egyiket sem lehet a másik fölé vagy alá helyezni. És érdekes módon ezek többsége mindig valamilyen hírnévre tesz szert, a fesztiválokon és az akadémián is imádják. Persze nem abban a kontextusban állítom ezt, hogy bezzeg bezzeg másmilyen háborús témákkal már nem is tudnak előállni, illetve hogy ez sokkal nagyobb létszámú, mint mondjuk a sci-fi termés egy évben. Nem, ez a téma könnyű és kényelmes útja a nyugati kritikusok megnyeréséhez, mert egy jól bevált recept szerint dolgozik és még a művészi plusz hozzáadása is egy bizonyos kereten belül történik.

Ergó a Saul fia tematikájával egy könnyebb utat taposott ki, mintha egy olyan drámát állítottunk volna ki, ami úgy magyaros, hogy nincs a magyarság egzotikummá alakítva benne, és valóban sajátosan magyar történettel áll ki....mert azt odakint nem értik, vagy nem ismerik. De ha a nemzeti filmkultúrák megítéléséről akarsz diskurzust folytatni, állok rendelkezésedre, mert épp most tanulom, csak szünetben gépelek.


2015-05-19 14:06.18
Én egyrészt örülök neki, hogy végre egy magyar mű ilyen magasra jutott Cannes-ban, pláne, hogy egy elsőfilmes rendező jóvoltából, ami azért nagyon nagy szó.
Másrészt már inkább kínomban vigyorgok azon, hogy csakis ezzel a témával lehet ezt elérni, másra sosem harap ennyire a tisztelt cannes-i közönség. Ebben kezet rázhatnak a hollywoodi akadémiával. Szerintem a holokauszt már igen régen a lerágott csontok kategóriájába tartozik és ezt nem a mélymagyar énem mondatja velem, hanem a filmművészet kreativitását pártoló (+ politikát nem figyelembe vevő) énem.


Z, a hangya - Vélemények

2015-05-18 08:13.14
a probléma már ott kezdődik, hogy mit keresnek a dolgozók közt pasik. De megértem, mégis fura lett volna ha a gyerekeknek egy leszbikus szerelmi szálat mutatnak be.


Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg

2015-05-15 23:48.29
Azt meghagyom az uraknak, élvezzék ők.
Egyébként sem vagyok olyan nagy képregényfilm fan, ennek a bosszúálló csapatnak meg már igen régóta nem sikerült engem lenyűgöznie.


2015-05-15 23:38.39
Ezzel azt akartad mondani, hogy lepontoztam? :)

Nekem elég lapos volt szegény, mint a lángos hátulról.


Bosszúállók: Ultron kora - Vélemények

2015-05-15 23:34.24
(nem valószínű, hogy SPOILERES, de azért kiteszem)

Szerintem én már annyira elszoktam a blockbusterek nézésétől és annyira átevickéltem Európa és a fügi filmek talajára, hogy a képregény filmek (különösen a Marvelék) nekem már popcorn mellett is zavaróak lettek. Úgy tűnik, mintha már minden fordulatot, minden karaktertípust és minden CGI gyönyört ellőttek volna korábban, szegény Bosszúállók 2-re meg semmi sem maradt.
De sokszor nem is kizárólag ezzel van a baj, hanem az, hogy a kényelmes "nem magyarázzuk el" taktikával szeretnek élni. Esetleg csak annyit kapunk, hogy "ő is tudós, ő is tudós, és ők kifejlesztettek ilyen sok hiperszuper dolgokat". Ennyi. A tudomány, a fizika és úgy eleve az, hogy mondjuk a karakterek szándékát magyarázzák, az kicsit túl hiányos nekem. Tudom tudom, túl nagyok az igényeim...
Akkor a karakterek. Amerika Kapitány, Vasember, és Thor szerintem ugyanaz a személy. A jó kinézetükön kívül nem tudnék mondani karakterjegyeket, amik hozzájuk köthető. Bocsánat, izmok! Ez még határozottan. Hawkeye már annyiban jár ezek előtt, hogy kiderült van egy családja valahol a senkiföldjén, ahova valószínűleg csak minden szökőévben járhat haza. Scarlet Johanov a "csaj" a történetben és ez teljes egészében le is írta őt. Egyke reményem abban volt, hogy Bruce Banner. Mivel belé szorult némi pszichológia is, és az ő helyzete nem csak saját, de kollektív probléma is, ami jót tett a plotnak. Meg persze Mark Ruffalo túl jó színész ahhoz, hogy ne hagyjon az emberben nyomot, számomra ő tartotta fenn a csapatot. De úgy láttam, hogy ezt Whedon is tudta, mert a többivel most szinte nem is foglalkozott. És ez a szerelmi szál, amit beleszőttek még egészen mértéktartó is volt, nem csöpögött a nyáltól. Tényleg, most ez volt az egyetlen pozitívum, amit magának a csapatnak a számlájára írhatok. De ha az egész művet nézem, akkor én Ultron karakterére szavazok ez ügyben. Persze mielőtt még kijelentette volna, hogy ő is a világ elpusztítására törekszik és ezzel belépett a klisé antagonisták népes táborába, pedig egészen odáig neki volt a legélvezetesebb személyisége, pedig ő egy robot/mesterséges intelligencia az ég szerelmére. Igaz ezt James Spader tolmácsolásában el is vártam, egyébként is nagy figura a művész úr. És Andy Serkis mind a 6 percét imádtam, mert végre EMBER volt. Ritka alkalmak egyike. Ó, és szőke fiút, vörös lányt és Paul Bettanyt is jó volt látni, utóbbit különösen, most már testben is.

Én 2012-ben ötöst adtam. Persze, mert akkor az új volt, egyedi volt, egy élmény volt őket összehozni. Talán akkor a humor is jobban működött, és nem vette magát ennyire komolyan. Szerintem az ilyen team felállásoknál az szerencsésebb is, a Galaxis őrzői erre a legjobb példa. Nekem ez most nagyon nem jött be, pedig az új karakterek egészen jók voltak és fantáziadús volt felemelni egy egész szovjet várost (nekem aztán mondhatnak kitalált országneveket, ha egyszer vasbeton panelházakat látok), csak egy idő után már az akciójelenetek is untattak. Nem ez volt nekem az év mozija.


Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg

2015-05-15 22:25.50
Bosszúállók 2., 3*


Halászkirály legendája - Vélemények

2015-05-10 14:53.09
Félve merem csak leírni, de nagyon valószínű, hogy a Halászkirály legendájában Terry Gilliam legkevésbé beteges drámáját tisztelhetjük.
(SPOILER előfordulhat)

Szerintem legalábbis ez maradt meg leginkább a valóság talaján, de persze ezt sem lehet ettől még realistának nevezni. De kétség kívül lehet itt valamilyen engedményeket látni Hollywood felé. Meglehet, hogy ez azért volt, mert itt még stúdióval kollaborált a rendező úr, és az megszabott néhány elvárást, de az is lehet, hogy ekkor csak „ilyenje” volt, mindenesetre a később és korábban megszokott gilliami elemek némelyike hiányzik, például a konvencionálistól eltérő végkifejlet. A többi műnél általában nem lehet ezt előre látni, vagy nem tud megnyugvást nyújtani, itt viszont aranyos kis happy endet kapunk. Ezen kívül is sorakoznak itt jó páran a rendező jegyei közül, de ezek főleg külsőségekben köszönnek nekem vissza: Hosszúkás szürke monstrumok a hozzárendelt szokásos alulnézetekkel; szárazjég – mely mindent kicsit sötétebbé és misztikusabbá tesz, szürke és fekete színek dominanciája; szubjektív felvételek tömege (ferde kamerakép, arcba mászós kamerakép); a LOVAS! ( ez valami fétis lehet nála, mint Tarantinonál a láb;,…..vagy önreflexív poén, vagy nem, de a Szent Grál; egyszóval minden, ami inkább külsőség. De mi van legbelül? Nos, Gilliam inkább meséket szeret mondani a maga egyedi és sötét módján, de nem igazán szerelmi meséket. Megesik, hogy hősei szerelembe esnek, de nem erre építi fel az egész sztorit, márpedig most egy ilyen irányultságú forgatókönyvhöz nyúlt. A karakterei sem teljesen olyanok, amiket általában megjelenít.

Nem azt mondom, hogy átlagosak, sőt, erről szó sincs, de senki sem transzformálódik át úgy ebbe a beteg világnézetbe, mint mondjuk egy 12 majom, egy Félelem és reszketés…, vagy egy Időbanditák esetében, hanem inkább igazodnak a valósághoz, igazodnak más romantikus filmek karaktereihez a korból. Jeff Bridges egy önelégült bunkó paraszt, akiből egy tisztességes és bűntudattal teli főhőst farag a történet, Robin Williams megint Robin Williams, csak most még jól is áll ez neki: a komikusi és a drámai énjét tökéletesen összeforrasztja benne a film anélkül, hogy bármikor is túlzásba esnénk, ami nála szerintem nagyon kevésszer fordult elő ilyen jó arányban. Egyértelműen ő nyeri el a néző szívét (És Plummerét is, nem meglepő módon) és igen, ez az alakítás többféle szobrot is ért volna. De a női front is legalább ennyire volt erős, ha nem még erősebb (és ide beleértem a transzexuális identitásúakat is a műből :D ) . A feministák nyugodtan hátradőlhetnek miközben a Halászkirályt nézik. Mindkét nő + az identitászavaros Michael Jeter is színes-szagos személyiségek lettek, akiknek minden percüket élvezet volt nézni. Szeretem, ha úgy mutatják be a nőket, hogy ha még furcsák is, az nem elítélendő és nem is akarja magáról levetni a furcsaságát. Amélie mellett Lydia volt eddig az általam látott filmek legjobb példája erre, de a talpig nő Anne is egy kiváló karakter volt, aki engem a volt német tanárnőmre emlékeztetett. Szerintem az Oscar-díj nem került rossz kezekbe, mert Mercedes Ruehl tényleg kicsit több volt egy átlagos női karakternél. Michael Jeter néhány perce meg aztán mindent vitt, vastaps neki!

És amiben a leginkább antigilliam volt ez az egész, az az, hogy ez a mű egészen kedves. Minden kezdeti beborulásaitól eltekintve ez egy kifejezetten pozitív és kedves mű, amit segít bájos humora, Williams komikuma, a laza kapcsolatok és tulajdonképpen a barátság és a bűntudat erejének erős ábrázolása. Még úgy is lehet ezt állítani, hogy persze itt is van társadalomkritika szépszerével, különösen az a rádióműsor érezteti ezt leginkább, melyet Jeff Bridges vezetett, no meg az az üzenet, hogy a hajléktalanok milyen bánásmódban részesülnek a mindennapokban. De pont ez egyenlítette ki, ettől volt jó, hogy ugyanúgy átjött egy kis sötétség a sok világosság mellett. És talán pont ezért tudtam egyedül erre a művére megadni a maximális pontot, mert minden olyan szép kerek volt benne. Semmi sem túl sok, vagy túl kevés, hanem végre egy igazán egész és tartalmas filmalkotás.


Foglalkozás: avagy ki mit dolgozik vagy mit tanul

2015-05-10 12:52.31
Mellesleg nekem a kedvenc korszakom a mozi születésétől (1895) a rendszerváltásig tart, ha történelem. Magyarban a preferált 1945-1989. Egyetemesben inkább a német történelem (úgy az egészben) és angol társadalomtörténet. Ezen kívül: Kuba, Irán, 1910-es évek társadalmi megmozdulásai. Fúh, asszem több nincs.

Ha filmes korszakokról beszélünk, akkor a 90-es évek még köztük vannak, azon belül is a függetlenfilmes, nemzeti filmművészetek irányvonalak.


2015-05-10 10:07.44
Nocsak, történész itt mindenki?
Adjatok hozzá ehhez a sorhoz :D

Sokdudu, mi együtt voltunk Molnár Petyánál, csak mondom :D


Mindörökké Batman - Vélemények

2015-05-09 01:08.51
Emlékszem kiskoromban még ez a rész is bőven elfért elődei mellett. Nézhető volt, szórakoztató, és talán PONT azért ment el, mert mintha nem is szánták volna ennél sokkal szofisztikáltabb közönségnek.
Nem a gagyi itt a jó szó, inkább az, hogy abnormálisan színpadias lett, legalábbis egy Batman filmhez képest mindenképpen túlzott. Való igaz, hogy a régi rajzfilmben is volt egy ilyen hajlam, DE: Mivel gyerekeknek készült az is elsősorban, így ott nem volt ez bűn.
És hogy ennek milyen hatása lett? Két arcból Jokert faragott, és abból is egy ripacsabbat (Jonesnak ez nagyon nem állt jól). Talán az egész film mélypontja volt. Sem eredete, sem indítéka, sem stílusa, egy hatalmas baklövet volt szegény Harvey. És nem dicséretként, de Jim Carrey nem véletlenül az egyik legpozitívabb eleme a filmnek, ugyanis ő megmaradt a jól megszokott komikusi komfortzónájában. Szintén ennek a színpadiasságnak köszönhetően. De itt még ő is Joker volt (És a Gotham bebizonyította, hogy az őrült Nygmát máshogy is el lehet képzelni.), egyszerűen minden antagonistát Lear király bolondjává tett Schumacher, ami már önmagában nem egy pozitív dolog, és még nem is tartottam Chris O'Donnellnél, ahol a bajok csak tetőznek. Val Kilmer mondjuk nem volt rossz Wayne, de nem is a legjobb. Mivel Clooney próbálkozása ez ügyben nem üti meg a kritika alsó határát, így Kilmer kétség kívül dobogós, de a 3. helynél előrébb nem lehet rakni. De a jó istenit, még csak a karaktereknél tartok.
Kivetnivalók ezen kívül is akadnak benne. Rögtön kezdjük azzal, hogy ez egy amolyan tipikus epizódfilm, ahol sem normális bevezetés, sem normális befejezés nincs. Csak indíték nélküli főmuftik, egy hirtelen felbukkanó Batman és egyből eksön. Még csak nem is köszönnek. Azért a korábbi epizódokban legalább a főgonosz rövid bevezetését mindig letudták és ez meg is adta az alaphangulatot.

Akkor ott a nő! Az rendben van, hogy a noir korszak fénykorában íródott a képregény, de legalább ha egyszer kihagynák a felesleges femme fatale-ékat a műsorból - mivel abszolúte semmi hasznuk nincs a történet szempontjából általában soha - az nem volna rossz. Nicole Kidman jó választás, de abszolút 0 hatás.

Akkor mi volt ebben a jó? Merthogy volt az is. Legelőször is, minden, amit öröklött. Amit Burton elkezdett a külsőségeket illetően, azt jószerivel folytatta a Schumi. A jó kis időnkénti karneváli káoszt, a sötét, kissé brazilos-gilliames, illetve Metropoliszos városképet, ami kellően sötét és 80-90-es évek neon színeivel van megspékelve, ami egészen jól is állt neki. És ahogyan Tim Burtont is egy székkel kijjebb tolták a az alkotói körben, úgy cserélték le zeneszerzőjét is, és Goldenthal szerintem a legtöbbet hozta kis a Foreverből. Isteni a zenéje, talán a kedvenc Batman zenéim némelyike bukkan itt fel. No és persze Alfred, őt is megörököltük. Nagyon bírom az öreget, már a jelenlétével is oldja a néha kellemetlenné vált hangulatot. És amit inkább egy sajátos pozitívumként emelnék ki, az a batcuccok tovagondolása volt. Talán itt volt a legtöbbféle, és nagyon kis csinik. Mind a kellékek, a ruhák, a járművek, és fantáziadús volt a búvőhely és útvonalai. És igen, Jim Carrey. Ő még ezen az oldalon foglal helyet. Mert alakítása sem volt utolsó, illett hozzá a karakter és lubickolt benne és jól ellensúlyozta Tommy Lee Jonest, aki szerintem maga sem tudta, hogy mit keres ebben a filmben.

A magam részéről ezeket az erényeit tudom elismerni, de inkább a negatívumok domináltak.


A legjobb filmzenék!

2015-05-06 20:27.06
Dettó :)


A zéró elmélet - Vélemények

2015-05-04 22:22.41
De én a véleményemben egy szóval sem mondtam, hogy ezek a cselekvések rosszak lennének. Csak annyit mondtam, hogy most itt tart a világ. Miért, nem? :D


Terry Jones - Vélemények

2015-05-04 01:15.56
http://www.youtube.com/watch?v=0CYVGN98ZLA


Hát édes szívem......nemmmm valószínű, hogy ez jó lesz. De legalább újra összetrombitálta a bandát, hogy legalább egy pozitívum legyen.


Donald Sutherland - Vélemények

2015-05-04 01:02.41
Szerintem azok tévéfilmek voltak. De végül is mindegy, még így sem rangjához méltó díjak. Igaz Gary Oldmannek még ennyi sem jutott.


2015-05-03 12:21.55
Gary Oldman és Leonardo diCaprio mellett azért valljuk be még mindig Donnie Oscar-díját várjuk leginkább. Hol van?


Az élet értelme - Vélemények

2015-05-01 17:28.40
Nem tartom annyira jó Python műnek, mint a Gyalog galoppot, de határozottabban pythonosabb lett, mint a Brian élete. Mégis sokan ezt tartják a 3 közül a legrosszabbnak, de miért?

Szerintem azért, mert ahogy a fiúk idősödtek, úgy érezték, hogy kicsit komolyodni kell. Mert az Élet értelme szerintem jóval komolyabb, mint a sorozat vagy a másik két film. Sokkal szatirikusabb, melynek tárgya gyakorlatilag a brit szigetvilág minden tabutémája. Vallás, rossz orvosi ellátás, megalázó egyetemi bánásmód, hadsereg, a gyarmatosító generáció, tudomány, és a végén a halál is természetesen. Mindez persze szép sorrendben, a születéstől a halálig. Így alakulnak a fejezetek is. Persze itt is vannak poénok, nem is kevés, de már nem olyan felszabadítóak, mint mondjuk a sorozatban. Abban is volt társadalomkritika, de még nem volt olyan intenzív, mint itt.
1-2 tag hangoztatja is sűrűn, hogy szerinte nem működött az Élet értelme, pedig szerkezetét tekintve ez emlékeztet legjobban a sorozatra a szkeccsekkel, a dalokkal, a díszlettel és a jelmezekkel és ugyanúgy nincs egy meghatározó, egész filmen végigmenő narratíva. Bármikor történhet bármi logikától eltekintve. Viszont annyiban eltér, hogy igen minimálisra vették az animációkat. Az is lehet, hogy túl erős lett. De az is lehet, hogy a Terryk rendezési stílusa kezdett már nagyon másmilyen irányt venni. Elvégre telik az idő, mindegyik kezdett, vagy már ki is forrt a Gyalog galopp után. Sajnos Jonesy ezt később annyira nem kamatoztatta, mint Gilliam, pedig a Brian élete alapján az ő képességei is megvannak.

Terry Gilliam kisfilmje szerintem annyiban jó oda az elejére, hogy ezzel gyakorlatilag vázolta nekünk, hogy milyen stílust és milyen üzenetet fog ő később is elénk rakni az asztalra.

Az én kedvenc jelenteim: Every sperm is sacred; az egyetem; a háborús.


Életjel (1954) - Vélemények

2015-05-01 15:10.06
1954. Épp egy éles váltás peremén állott a magyar film és a magyar politika is, a történet mégis a korábbi évek korszellemében fogant.
Annyiban módosulva, hogy a nagyon erősen termelési tematikáról átmódosult egy iparivá, méghozzá egészen egyedi módon ipari katasztrófafilmmé. Nem tudom hány ilyen készült, de szerintem nem sok. Talán a magyar filmgyártás egyetlen katasztrófafilmjéről beszélhetünk (?)

Nem tudom, de a lényeg, hogy szerintem ez a film a saját keretei között is nagyszerű volt. Nem kell elítélni a propagandajellegét ez esetben, mert sikerült úgy alakítani, hogy ez ne zavarjon minket. Igen, összefogás, igen, határtalan megállás nélküli kollektív hősködést akart kifejezni, mikor igyekeztek kihúzni a szerencsétlen bennrekedt bányászokat, de ez a film nem merült ki pusztán a kommunizmus éltetésében. Egy elég igényesen megcsinált elárasztást követően színészeink a fél játékidő alatt magukra vállalták a mocskot, a jéghideg vizet, melyben ázniuk kellett és mindehhez hozzátették nagyszerű játékukat. Volt itt hős szerelmes karakter, friss családapa, bűntudattal teli férj....ma már mondhatnánk, hogy micsoda kliséhalmaz karakterek, de meggyőződésem, hogy ezt még ma sem csinálnák másképp. Látszik Fábri keze nyoma, illetve az inkább korai keze nyoma. Nem ez volt a legprofibb időszaka - meg ugye ekkor még a Rákosi-kor szellemisége is erősen megkötötte kezét - de már jól látszott, hogy mi fog válni belőle a színészekkel való bánásmódon, a kamerakezelés profizmusán, és a világítás tökéletességén (mert szerintem nagyon karakteresen világította meg színészeit, pont tetszett benne, hogy "alig" látszódtak, de ki lehetett őket venni), egyszóval a technikai és a dramaturgiai szekción is egyaránt.

Kifejezetten élvezetes küzdelmet vívtak a színészek egyik csoportja odalent, és a másik csoport odafent. Nagyon szívderítő volt Barsit főszerepben látni, mert szerintem igenis képes volt erre ez az ember és még mindig nagyon fáj, hogy egyedül csak Fábri figyelt fel rá. Másodrangú karakterszínész sorba állítani egy ilyen szimpatikus és karizmatikus színészt szerintem elég nagy pazarlás volt. De nem egy itteni kollégájáról elmondható ugyanez. Solti Bertalan sosem volt szép, de kit izgat, mert tehetséges, Görbe János mondjuk feljebb kúszott, és talán ő volt itt is az egyik legjobb és számomra a legnagyobb meglepetést még Bánhidi Laci bácsi hozta, akinek sikerült meghasítania az ember szívét, egyszerűen briliáns volt. Sinkovits és Darvas itt még a kölök színészek között voltak számontartva és valóban még amatőr módon is játszottak, de nem a negatív értelemben. Látszódott rajtuk a fejlődőképesség, melynek aztán eleget tettek.

Az én maximális pontom most eltekint azoktól a korszakbeli súlyosságoktól, amiért aztán minden filmet meg lehetne dorgálni. Szerintem mindent a maga miliőjében kell élvezni, csak mikor ez már jócskán eltúlzott, akkor érdemes a fejéhez vágni a téglát. Itt remekül elérték, hogy erre ne kelljen külön figyelni. Feszült volt, érdekes, hangulatos, a színészi játék is nagyon vitte számomra a filmet és a realisztikusan bemutatott katasztrófát magát is érdemes elismerni. De persze ott van a kicsit keserűbb, de mégis happy end befejezés, ami a szocreál filmek elmaradhatatlanja. De sebaj, nem rontott rajta.


Top 10 film-alapfilmek!!!

2015-05-01 14:34.30
Nagyon jó kis magyar filmes lista. Többségével egyet tudok érteni. Igaz az a nap csoda számba fog menni, mikor én megszeretem a Szegénylegényeket.


2015-05-01 14:32.44
Sokan ezt az évet mondják az egyik legjobbnak eddig. Legalábbis már több helyen hallottam éltetni '94-et. Azt hiszem vagy 86 vagy 84 szokott lenni a vetélytársa, mint a legtermékenyebb év.


elejére ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... végére

 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk