Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2024-05-16
Exhibition On Screen: Az ifjú Picasso
Gyönyörű esküvő
Hívatlanok - Első fejezet
Képzeletbeli barátok
Marguerite, a számok szerelmese
Nina és a sündisznó titka

2024-05-09
A halálkártya
A majmok bolygója - A birodalom
Macskák a múzeumban
Mind idegenek vagyunk
Vincentnek meg kell halnia

2024-05-02
A boldogság ügynöke
A kaszkadőr
Az elátkozott Queen Mary
Milli Vanilli: Az évszázad botránya
Végtelen rozsmezők

További mozibemutatók

DVD / Blu-ray premierek
Ürömapám *Robert De Niro új filmje* (DVD)

További DVD premierek
További Blu-ray premierek

Hamarosan a TV-ben
Napos oldal
- HBO, 17:57
Kettős játék
- RTL Három, 18:25
Új csapás
- AMC, 18:35
Terminátor - A megváltás
- Film+, 18:40
Levelek Júliának
- Film Café, 19:00

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Emmanuelle Devos (60)
Kenan Thompson (46)
Francoise Fabian (92)
Lenny Venito (55)
Sally Phillips (54)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
2022-es választás
Rock zene
Mesterjátszma - Vélemények
Menedék (2017) - Vélemények
A majmok bolygója (1968) - Vélemények

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Négy jó nap aaaaa
Lady Gaga aaaaa

 

Vbacs hozzászólásai

Ugrás Vbacs adatlapjára

elejére ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... végére

Hamupipőke (2015) - Vélemények

2015-06-21 13:19.04
Óh, Branagh egy b-vel.


2015-06-21 13:18.21
A jó öreg Hamupipőke. Régen ez a mese arra volt jó, hogy a zord valóságból kicsit elmenekítse a kor főként alsóbb rendből származó leányzóit abba az álmodozásba, ahol minden tökéletes. Csodaszép ruhák, csodaszép hintók, csodaszép herceg. Persze a nemes asszonyok a 17-18. században pletykás, boldogtalan, kielégíthetetlen hárpiákká váltak többnyire, akiknek az uraik inkább bordélyházakba menekültek otthonról, miután már összehoztak együtt 4-7 gyereket, akiknek a fele meghalt még 10 éves kora előtt, és a maradékot is azok 17 éves kora környékén láttak először és halálukig pesztrálták őket….igaz a mese nem tartalmazza, hogy az alsó-középosztály és polgár leányzók majd ilyenné válnak, nekik elég volt a sok pénzzel és szépséggel járó ajándékcsomag, amit a Hamupipőke nyújtott nekik, hiszen ki ne akarna nemes hölggyé válni és megkaparintani mindig a legjobbat és legszebbet, aki aztán mosatlan edények és a kosz birodalmából a csillogásba és a fénybe menekíti őket.

A 2015-ös filmverzió ennek a sztorinak a régebbi verzióját vette alapult, nem a Grimm fivérek kissé átköltöttebb módozatát. És mint olyat, a mai normákhoz és hasonló adaptációkhoz igazítva, tökéletesen leszállította minden régies báját és üzenetét, persze a szükséges giccsparádéjával együtt. De ez mind elnézhető, ha rásütik a plakátra és a trailerre a bélyeget, hogy 8 éven felüliek számára nem ajánlott, mert a modernséget ebből ezúttal tényleg kihagyták (miért, például a Jolie-s csipkerózsikában benne volt) és gyakorlatilag filmbe átültetett Disney-mesét kapunk. Nem csodálom, hogy már filmbe csinálnak ilyesmiket. Eltűntek a régi mesék, a rajzolt világ irányítását az erőszakos mesék vették át, no meg az anime, ami néha az erőszakosnál is kétségbeejtőbb háttértartalommal szokott bírni. A szodómiától az armageddonon át minden van benne. De ha most ez az igény, nincs mit tenni, haladni kell. És a Cinderella haladt. Csak úgy csillog benne a CGI; benne van Robb Stark, aki bizonyára jót tesz a box office-nak; benne van 1-2 színésznő a világ best ofjai közül, mert most gonosz némbereknek őket dívik belerakni újabban (hogy megmutassák azt is nem mellesleg, hogy még mindig milyen gyönyörűek, pedig benne vannak a korban); rakjuk bele a világ legtehetségesebb színészeit 5-5 percre nyugdíjkiegészítésként és mindezt öntsük nyakon egy adag giccsel és pátosszal, mert anélkül nem mese a mese. Így kapunk egy tökéletesen feledhető kis délutáni kikapcsolódást.

Kenneth Brannagh felé szólok mostan. Tudni kell róla, hogy nem csak egy kiváló színész, de egészen a 21. századig ő volt szerintem az egyik legjobb Shakespeare adaptátor is. Rengeteg rengeteg klasszikus művet dolgozott fel és totálisan kevés fantáziával, de ez azért nem zavart, mert ugyanúgy szükség van erre is, mint az avantgardabb, minimalistább vagy éppen modern módon újragondolt verziókra, hiszen e nélkül nem tudnánk, hogy mihez is viszonyítsunk. Most is egy elég régi anyaghoz nyúlt és a látványtól eltekintve egy az egyben azt is adta vissza, amit mi is tudunk a sztoriról. De hogy engem mi zavar akkor ebben a filmben? Hát pontosan a történet!

Én ezt a csillámporos kis hercegnő-szivárvány-egyszarvú-hosszúhaj-szépruha jellegű ábrándokat már akkor sem preferáltam, mikor ezen kellett volna felnőnöm. Legyél kedves, megértő, de főként gyönyörű szép és akkor mindent megkapsz az életben és lerázhatod az undok, ronda anyádat vagy nevelőanyádat. A kocsid meg a pasid meg majd megjön a szerencsével, neked nem kell érte küzdened. Egyszerűen ezek az üzenetek már nem állják meg a helyüket a mai világban és nem tudom ennek fényében, hogy minek kell újra elővenni, hogy aztán egy ugyanolyan kivitelezést kapjunk, ami semmiben sem különbözik az előző 50 feldolgozástól – csak fel van képileg tupírozva és Robb Stark.

El sem hiszem, hogy ezt a kis celluloid, piacorientált szösszenetet így sikerült kielemeznem. Nem így terveztem. 2 nap múlva már úgy sem emlékszem rá, úgyhogy 3*

(U.I.: Szegény H. B. Carter meg csak 5 percet kapott, pedig neki több személyisége van egyedül, mint az egész műnek együttvéve.)


Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg

2015-06-21 12:32.59
Cinderella (2015), 3*


Jurassic World - Vélemények

2015-06-20 09:34.58
SPOILEREK előferdülhetnek.
Ritka az, amikor az alapanyagod elronthatatlan. A Jurassic filmekre ez mindig is igaz volt. Akármennyi logikátlan cselekménnyel, sablonos karakterrel vagy egyenesen hót hülyeségekkel tömték tele, sosem veszített az élvezhetőségéből. Ilyen szempontból már a második rész is több helyen bebukott, a harmadikról meg nem is beszélve. Lehet, hogy az én generációm velejárója a dínóőrület és mivel ezt ritkán veszik elő, ez sosem lesz unalmas, vagy csak annyi, hogy ennek az izgalomfaktora mindig magas lesz, vele együtt a kíváncsiságunk is.

A Jurassic World sem volt tulajdonképpen rossz film, popcorn mellett főleg. De rengeteg alap blockbuster elemmel tűzték meg, amit ha az etalon Parkhoz hasonlítunk, hát……nem volt őket sok értelme meglépni.
Különbséget kell tenni referencia és a bevált formula újrajátszása között. Mindkettő bőven akadt Colin Trevorrow próbálkozásában. Kezdjük a referenciával. Szerencsére a nagy Park rajongók nem jöttek ki éhes gyomorral a moziból, mert annyi utalás volt a régi részekre, mint a fene, és tényleg pont szíven talált mindegyik. És nagyon örülök, hogy nem kevés időt is vett el, hisz még ki is tárgyalták többször. A pólók, az autók, a sárga esőkabátok, a zene és ugye a Hammond szobor, és még biztos sok minden elrejtve. Ezek nélkül sokkal kevesebb értéke lenne ennek a sequelnek, meg persze logikus is, hiszen valamire építkezni kellett. De a régi, begazosodott épület látványa, fú, végigfutott az ideg a hátamon. Ezt így kell. Ami az újrajátszást illeti, nos, ebbe szorulhatott volna több fantázia. Megint két gyerek, megint őket kell menteni, megint egy indokolatlan barom egy arzenállal (ez mondjuk a második részt jellemezte), megint jobbra-balra szaladgáló emberek, akik 5 perc alatt behúzódhattak volna, de film kedvéért addig futottak, míg vacsik nem lettek. És hurrá, volt egy robotdínó (ennek nagyon örültem, végre nem csak CGI mindenfelé), aki haldokolt és az ehhez kapcsolódó érzelgés…..nem tudom, hogy referencia-e vagy újrajátszás. Plusz nem javultak fel túlságosan a dialógusok sem és megint mire….mire volt jó egy szerelmi szál. Mondjuk sok vizet nem zavart, de abba a kis vízbe se illett bele, amibe belekerült. Sablonkarakterek meg csak úgy sorjáztak, de legalább a színészekkel nem lőttek mellé és ez is valami. Igaz azzal sosem lőnek mellé.

Chris Pratt kicsit komolyabb volt, mint amire számítottam és most nem is uralta a filmvásznat annyira, de ha nem is Goldblum, legalább egy Sam Neil kaliberű karaktert hozott korrektül. De szerintem akire inkább emlékezni fogunk az Jessica Chas….izé….Bryce Dallas Howard lesz és nem csak azért, mert végig sikerült neki magas sarkúban futnia, hanem mert volt humora (nőktől eddig nem nagyon láttunk ilyen a Jurassicokban), és hihető volt komolyságában is. És talán a legtöbb játékidőt is ő sajátította ki magának. A magas sarkú meg elárulom azért kellett, hogy az elődeivel ellentétben megmutassa, hogy ő még egy ilyen szituációban sem férfiasodik el és ezt meg lehet bocsátani. Amit viszont nem lehet, az Vincent D’Onofrio. Már megint egy rangján aluli szerepre kérték fel és bármennyi spirituszt is próbált belevinni, ezen nem változtatott. Neki kellett lennie a sablonrosszfiúnak, aki militarizálni és ölni szeretne és istenem, mire volt ez jó. Eleve miért kell még egy antagonista a sztoriba, amikor már a dínók is eléggé vészes ellenfelek. Át is térek erre, csak még egy dicséret a karakterek felé. Hiába játszották már megint „azokat a kölköket”, Nick Robinson és filmbeli öccse kiválóak voltak. Az előbbi srácot én már egyből megszerettem a Kings of Summerben is, remélem sokat fogom még látni. A többi feledhető volt, Iffran Khant meg kifejezetten nem bírom, de el lehetett viselni. Akinek meg legjobban tudtunk szerintem mind kollektíve örülni, az DB Wong volt. Ki az, aki nem sóhajtott nagyot, mikor meglátta Hammond korábbi tudósát és mivel feltűnően még legalább egy sequelre készülve kimentették a szituból, gondolom még látni fogjuk őt később is.

A modern megvalósításoknál mindig ott van a túlszárnyalás igénye. A T-Rex már lehet nem számít olyan félelmetesnek, mint régen, ezért alkottak egy utcai vegyes T-Rex alapú dínót, már nem olyan vicces kezekkel és szuper aggyal. Aaaa, emberek, számomra ez okozta a legtöbb fejfogást, de nagyon tetszett viszont, hogy voltak idomított velociraptorok…mondjuk a végén az a kvázi mexican standoff á lá dinoszauruszok, az is kicsit béna volt, de legalább a T-Rex-é lett az utolsó szó, ami szintén lehet referencia.

Összességében szerintem megállja helyét a film, a nosztalgia. Nem hiszem, hogy megnézem újra, de egy popcornmozihoz képest egész jó. Persze sok kivetnivalóval és a szigeten a logika használata még mindig nem terjedt el kellőképpen, de enélkül mondjuk nem lehetne belőle filmet csinálni. Maradjon csak az az erős 3*.


Csengetett, Mylord? (sorozat) - A legjobb jelenetek a sorozatból:

2015-06-20 08:34.32
Ezért 6 pennyt levonok a béréből :)


Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg

2015-06-20 08:33.28
Jurassic World, 3*


Trónok harca (sorozat) - Vélemények

2015-06-16 22:48.39
tényleg :D :D


2015-06-15 23:34.53
*tudtam


2015-06-15 23:34.30
Jó, de ő arccal a kövezetre esett. Ezek ketten meg talppal érkeztek le a vagy hóra vagy valami befagyott tóra, nem tudom, de emlékszem én 3 méter magasból leugrásnál is tudom fájlalni a lábam.


2015-06-15 19:14.01
SPOILER





Ha Theon és Sansa nem törött lábakkal fog feküdni és üvölteni a 6. évad első részében, hanem vígan futnak tovább 10 méteres ugrásuk után, én azt nagyon nem fogom hitelesnek tartani :))


2015-06-15 19:11.19
Igen?
De sokszor mutatták őt tetőtől talpig is. Csak azt ne mond, hogy összeCGI-olták a fejet a testtel mert akkor felszaladok a plafonra :)


2015-06-15 19:09.26
Ebben egyetértünk. Ma már ez bénán jönne ki, lassan 3 évada történt.


Meghívás egy gyilkos vacsorára - Vélemények

2015-06-15 19:08.52
A Sacra Coronához nemrég írtam és forráskritikáról egy szó sem esett. Én propagandát írtam és történelmiséget. Nézz rá még egyszer.

És nincs olyan, hogy forráskritika tárgy :) Ez egy praktika, amivel muszáj élnie annak, aki valamilyen forrást olvas.


Trónok harca (sorozat) - Vélemények

2015-06-15 12:41.02
Éhes disznó makkal álmodik :D


Meghívás egy gyilkos vacsorára - Vélemények

2015-06-15 12:01.48
Forráskritika a Sacra Corona kapcsán? Nem értem az összefüggést.


Trónok harca (sorozat) - Vélemények

2015-06-15 11:32.11
SPOILER












A nyakamat rá, hogy Jon Snowtól még nem búcsúzunk, túl fontos karakter, aki túl fontos szálat mozgat. És máskülönben miért érkezett volna Melisandre vissza a várba. Nyilván nem lehet véletlen, hogy most pont ott van. Nem mondom azt, hogy ezt a szereplő tudta, hanem, hogy az alkotóktól volt okos húzás, biztos feltámasztja.
És szerintem ez egy direkt így alakított dolog volt, de Stannis halálát sem láttuk. Valószínűleg Brienne kivégezte, mert D&D köztudottan nem szerette a karakterét, de ha tegyük fel mégsem....akkor talán itt lépett a képbe Lady Stoneheart, akinek már nagyon rég be kellett volna lépnie? Jól nyitva hagyták a dolgokat nem mondom.
És Tyrion is jó lesz vezetőnek, már mióta vártam erre, Varysszel meg jól meglesznek (már féltem, hogy őt is elveszejtjük, mint megannyi plot darabkát eddig). Jamieék és Daenerys viszont nem tud izgatni. Megint találkozott egy nomád néppel, jjuhú....nem érdekel :D

Lena Headey meg ezért minimum kap egy Emmy-jelölést. Amit itt bevállalt, azért én állva tapsolok.


David Attenborough - Vélemények

2015-06-15 08:39.32
Az első kettő biztosan megjelent és talán az utolsó is. Az első édenkert és az elsüllyedt világok kiadásáról nem tudok.


Meghívás egy gyilkos vacsorára - Vélemények

2015-06-14 19:26.35
Kb. 19 millióba került és kb. 32 és felet hozott konyhára.
Igaz az első adatban nem vagyok biztos. Oda csak annyit írnak, hogy "Rentals", ami bérleti díj.


Forrásom ugyanaz, mint Arturonak :D


Halálos fegyver (1987) - Vélemények

2015-06-14 11:52.35
Mai napig nem tudom, hogy én eddig hogy hagyhattam ki ezt az első részt. Minden filmnél a sorrend betartása lenne a logikus, ehelyett az én sorrendem körülbelül ez volt: 3-4-2-1. De szerintem a Halálos fegyver franchise esetében ez annyira nem szigorúan betartandó. 4 különálló és egyenként más-más értékkel bíró epizódok, amin belül szerencsére sosem esett a színvonal. Annyira ritka ez, mint a fehér holló, sőt, talán több ilyen akciófranchise nincs is. Lehetett volna, ha a kedves Die Hard nem dönt úgy, hogy mostanában mélyrepülésbe kezd. Emiatt az én szememben az csak a második helyet foglalja el.

Ami az első résznek az erőssége az mindenképpen - természetesen - a karakterek felvezetése volt. Nagyon tetszettek Murtaugh és Riggs kezdeti, még különálló apró jelenetei, főleg Gibson vitte ezt fel máris az elején a csúcsig. Mondhatjuk azt, hogy kicsit önmagát adta bennük, de ezzel sosem volt bajunk. Mel Gibson ha normális, ha nem, egy nagy képességekkel megáldott színész és ő "csinálta meg" a Halálos fegyver szériát is és megkockáztatom, hogy rögtön az első rész volt igazán az erőssége. Nem mintha a többiben bármennyire is rosszabb lett volna, de talán ide kellett a legtöbb kraft. Danny Glovernél pedig személy szerint nem vettem észre javuló, romló, vagy szintentartó tendenciát, mert ő számomra mindig egy picit színesebb volt. Minden részben történik valami vagy vele, vagy a családjával, amitől cikáznak az érzelmei, és közben a jó kedélyű, tűrőképességei határán lévő zsarut hozza, azt a zsaruféle zsarut, aki egyensúlyt teremt az amerikai rendőrök szabályszerű prototípusa között és a már szabályokat áthágó, Riggsféle punkok között. (És mintha a Tango&Cash is ugyanezt a mintát követné).

3 szempontot tudnék mondani, ami miatt (véleményem szerint) ennyire sikeres lehetett a Halálos fegyver.
1. Az első rész után azért már gondoltak arra, hogy adjanak kis színt az antagonistáknak. Azért a 2-tól a 4-ig igazán élvezetes, még egyszerűségükben is élvezetesebb ellenlábasokat láttunk. Busey-ék még nem voltak tökéletesek, ott inkább az erőszak volt a lényeg, de Stuart Wilson például kifejezetten intellektuális volt, meg persze Joss Ackland is, Jet Li meg pont az idegenségével tűnt ki pozitívan.

2. Sok buddycop film úgy működik, hogy a fiatal, újonc izgága zsaru és az öreg bölcs között van némi szakadék és inkább a tanulási folyamatot szeretik ábrázolni. Itt viszont hamar kisimul a viszony, és inkább az érzelem és az erőszak kettőse fog még a kapcsolatban is dominálni (bár később sokkal komikusabbra veszik) és már az első részben nem lesz alá-felé rendeltségi viszony többé + az is eléggé szokatlan volt még ekkor, hogy feketéket helyezzenek feljebbvalónak, amit nem csak így liberalizálnak, de úgy is, hogy nem kevernek bele túl sok sztereotípiát.
És az is szép, hogy két ennyire másmilyen színészt így összecsiszolnak gyakorlatilag eggyé, az azért nem semmi, főleg miután Joe Pesci is csatlakozik, aki egy abszolút harmadikféle színésztípus. Tűz, víz és levegő ez a hármas. Pont ezért szerettük.

3. Az ismétlődő motívumokat mindenki szerette. Szerintem a Halálos fegyver egy olyan ritka kivétel, ahol nem zavartak az ismétlődések, sőt. Kifejezetten kényelmes volt. 4 részen keresztül ugyanazok a zenei aláfestések ugyanolyan helyzeteknél; végignézhettük Roger családjának felnövését; Joe Pesci mindig csak aggatott és mi mindig szerettük érte; Az érzelmileg labilis Riggs őrültségei legalább olyan élvezetesek voltak, mint amikor minden részben sprintelt valami mozgó jármű után; a rámenős pszichiáter és a mindenben megfáradt főnök; a ragaszkodás a vas/fém/beton szerkezetekhez, amik általában segítették bevégezni a főgonoszokat, stb.

Lezárásként egy rövid vélemény a sort nyitó 87-es részről. Nem fog a kedvencemmé válni, de muszáj elismerni jelentőségét. Abszolúte egy remek nyitás, olyan jelenetekkel, amik az egész quadrológia legjobbjai közé tartoznak és olyan erőszakszinttel, ami itt még kicsit nyersebb volt, a többiben játékosabbá válik. De ez nem negatívum. Hangulatra a későbbieket jobban preferálom, ez még kicsit depis. De egy 10/8-as élmény.


Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg

2015-06-14 10:58.38
Halálos fegyver (1987), 4*

Agyon néztem a többi részt, de ez az első valahogy mindig kimaradt.


Sacra Corona - Vélemények

2015-06-13 15:31.41
Ez a film abszolút kiszolgálta vágyaimat, mikor olyan szándékkal ültem elé, hogy akarok valami vicceset látni, de ne valami hülye vígjáték legyen. Ezt tökéletesen sikerült abszolválnia.

Hogy mi is a Sacra Corona? Legelőször is egy olyan film, ami egyike azoknak a 2000-res év körül készült monumentális alkotásoknak, melyek elősegítették, hogy a "magyarfilmről", mint fogalomról kialakuljon a mára már bebetonozódott érzésünk, hogy "Rosszak a magyar filmek, és 17 km-es körzetben fogom elkerülni őket". Ebben hozzáteszem Koltay Gábornak oszlopos szerepe volt a maga Szomszédok stílusú, korábbi celluloid terrorista merényletével, a Honfoglalással is.
Szegény mai kor fiatal feltörekvő tehetségeinek kell minden nyugatmajmoló próbálkozásból, fájóan proli vígjátékainkból, érvágós művészfilmjeinkből és a történelmi neobarokk giccshalmazokból fakadó magyarfilmes utálatunkból kigyógyítaniuk ezt az ipart. Nagyon drukkolok nekik, hogy sikerüljön. Szerintem már elindultunk egy pozitív úton.

Koltay Gábor egy dokumentumfilmes, Nemeskürty István meg egy magát történésznek mondó alak. Ezek ketten hozták össze ezt a szépséget is és a 96-os előzményfilmjét is (most miért, nem az?). Véleményem szerint a játékfilmes iparba kéz a kézben betörni nem volt túl jó ötlet a két úriembertől. De ugye a propaganda nem válogat. Bárki jó, csak csinálják meg, hiszen a magyar szellemet muszáj táplálni. A vicces az, hogy a kommunizmusban legalább hozzáértő embereket kértek erre fel, akik legalább tudták, hogy mi az a díszlet, mi az a plánhasználat vagy mi az a színészvezetés. Annak idején sógoréknál Leni Riefenstahl is tisztába volt ezekkel a kifejezésekkel, még a legapróbb statisztából is kihozta a legvérmesebb és boldogabb náci szimpatizánsokat. Ezzel szemben Koltayéknak még azt sem sikerült elérniük, hogy egyáltalán érzelmek kerüljenek a színészek szemébe és arcába. Ugyanaz a mereven és üresen meredő tekintetek lengik be az egész alkotást és körülbelül erről szól a film. És néhány koronázásról, és nagyon rossz szinkronutómunkáról, és fájdalmas színészi teljesítményekről, és még fájdalmasabb – kapaszkodjunk – történelmiségről. Igen, ez a film legalább úgy történelmi, mint a Titánok harca. Halála előtt mindenki legalább egy fél órás monológot mond el, a ruhái mindenkinek tökéletesen tiszták, a szakállak és szőrzetek ápoltak. És még csak nem is tartottam ott, hogy maga a történelem része mennyire hollywoodiasítva van előadva – de igaz melyik nem, úgyhogy ezt nem hozom fel. Legalább néhány név és néhány helyszín stimmelt

Aminél látom a javulást a „ne mondjuk ki a nevét” elődhöz képest, hogy sokkal több pénz volt benne, amit köszönhetünk az akkori Orbán-kormánynak. Igaz a film létét is ennek köszönhetjük, hiszen nincsen propaganda tövis nélkül. Szóval ez a több pénz jobb díszleteket és igényesebb megvalósítást foglalt magában, ami a külsőségeket illeti. Igaz annak idején tized ennyiből is korhűbb díszletekkel állt elő Gilliam úr a Gyalog galoppnál, de ez most egy másik sztori. Amivel egyáltalán nem volt baj, az a film fő zenei témája. A Ki szívét osztja szét egy gyönyörű dal, el kell ismerni. DE amikor egy 2001-es történelmi filmben még mindig hallom a 80-as évek szintetizátorhangjait zene gyanánt, az olyan, mintha dörzspapírral simogatnák a hátam.

Hadd ne térjek ki a színészekre. Hogy miért szeretjük Franco Nerora verni, ha meglátjuk őt valami ősmagyar szerepében, ez egy olyan rejtély, amit sosem fogok megérteni. Szerencsére itt nem kapott főszerepet, csak beugrott, de legalább Oberfrankék átörökölték tőle a semmibe bámulás művészetét. Látunk itt szép neveket is a három domináns úriember mellett, akik akár ha egybeolvadnának sem válnának jó színészekké – legalábbis nem a Sacra Coronában.

Nem tudom, hogy ezért a frenetikus alkotásért kit kell inkább felelősségre vonni, Koltayt vagy Nemeskürtyt, de utóbbi még a latin leckék első szintjét sem teljesíthette, ha Corona Sacra helyett rábólintott az amúgy helytelen Sacra Corona tükörfordításra. Ilyenkor esem kétségbe, hogy milyen történelemtanár lehet. Valószínűleg nem magyar középkorra szakosodott. Megértem, mert én sem szeretem. De még így is kikérem szegény nevében ezt a filmet. 10/2.


Fórumtagok képei

2015-06-13 12:23.19
Ha ahhoz laksz közelebb, akkor persze. A Pázmány BTK úgyis Piliscsabán van, vagy hol.

Egyébként könyvtárak tekintetében szerintem jobb helyzetben van az ELTE-s szak, még az épületen belül is 3 féle könyvtár van és ott van még két nagy könyvtár egy köpésnyire.


2015-06-13 00:57.09
Ó, nem tudtam.


2015-06-13 00:39.45
Á, értem.
Már azt hittem, hogy mifelénk.


2015-06-12 23:48.06
Kérdeztem már, hogy hol tanulsz történelmet levelezőn? Ha nem, akkor most kérdem :)


Hány Oscar-díjas filmet láttál

2015-06-12 18:20.56
Szerintem nem is mindig a legjobb film díjával lőnek mellé, de sokkal inkább a legjobb színészek díjával. Mintha az utóbbi 15 évben mindig csak a második vagy a 3. legjobbakat akarnák díjazni és az elsővel meg szándékosan ki szeretnének tolni.

Nem minden évben volt így persze, de egyre többször érzem.


2015-06-11 23:33.42
Arról én nem tudok nyilatkozni. Mondom, én ezt az egyik feladott forrásban olvastam, ami vizsgára kellett, az pont erről a klasszikus és Új-Hollywood váltásáról írt és ezt említették meg. Lehet ez annak az írónak az álláspontja. De sok film készült a 2 időpont előtt és ki tudja, hogy melyiket melyikhez lehetne inkább sorolni.


2015-06-11 23:32.10
*gek


2015-06-11 23:31.40
De azt még az előző hollywoodi rendezőgeneráció rakta le az asztalra. Nem minden a téma és a mondanivaló, sokkal inkább a generációs különbséges :)


2015-06-11 23:01.51
A tanárom a Keresztapát mondta, de szerintem is közte van az Éjféli Cowboy is.
Mondom, ez egy korszakot ível át, hogy ki melyik nagy durranását nevezi elsőnek, ez szubjektív. De tuti 1967 és 1972 közé kell tenni.


elejére ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... végére

 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk