Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
A Profi *A klasszikus film* *Dupla borítós kiadás és booklet* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Hacsi - A leghűségesebb barát - Moziverzum, 07:30 |
Börni, az eszelős temetős - Filmbox Plus, 07:40 |
Lovagregény - Film Café, 07:50 |
Virágok völgye - Film Mánia, 07:50 |
Exodus: Istenek és királyok - AMC, 07:50 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Penélope Cruz (50) |
Ann-Margret (83) |
Paul Guilfoyle (75) |
Jessica Alba (43) |
Elisabeth Röhm (51) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Madame Web |
Gal Gadot |
2015-08-11 01:04.49 |
Rómeó és Júlia Amerikában. Verona helyett most egy amerikai metropoliszban (gondolom New Yorkban) járunk, és nem a Montague-k karmolásszák a Capuleteket, hanem egy puerto rico-i bevándorló gang áll szemben egy "menőnek hiszi magát"-féle amerikai csoporttal.
Sajnos semmilyen érdekességét nem lehet kiemelni a filmnek ezen az alapfelálláson kívül. Az a szokásos régi hollywoodi musical, amik ebben a korban szinte egymást érték: szerelmespár a középpontban - kik másodpercek alatt szeretnek egymásba és tervezik meg az esküvőjüket, mint mindig; balettos, egyáltalán nem életszerű mozdulatok; a járástól a nézésig szinte minden koreografált. Nem kiakasztóan rossz mű, hiszen látszik rajta a precizitás, még akkor is, ha ez érzelmek terén egyáltalán nem mutatkozik meg. De most komolyan, itt bárki halt meg, a gyász nem tartott tovább 2 és fél másodpercnél...amit egyik színész sem tudott még véletlenül sem visszaadni élethűen. Az, hogy egy filmet a musical bélyegével látnak el, még nem menti fel az alól, hogy játszassák is a színészeiket, ne csak énekeltessék és táncoltassák, márpedig Robert Wise-ék leginkább így tettek. Leonard Bernstein 4 évvel a film kijötte előtt helyezte fel a West Side Storyt a Broadway műsorára, ami szerintem annyira oda való volt, hogy film is olyan, mint egy jobb díszletekkel ellátott balett performansz fiatal, vékony táncosokkal. Még a harcjelenet is előbb tűnt egy pontatlan Hattyúk tava próbálkozásnak, mint egy igazi harcnak. Ami a számokat illeti, elismerem, hogy jók, de nem szerettem beléjük....azt hiszem, hogy csak az I feel pretty maradt meg bennem egyedül. 10 Oscar-díj. Atyaég. És még azt mondják, hogy a kiöregedett Akadémia így meg úgy, hát akkor kérem tekintsük meg, hogy ezek fiatal korukban hogy ítélkeztek. Ha a fejemre állítanak sem fogom megérteni, hogy George Chakirist mire fel kapott szobrot, vagy egyáltalán miért jelölték. Néha beköszönt és sármosan nézett a kis Tybaltunk, de ez minden. Akkor már inkább az ellenlábasa, Russ Tamblyn, de neki is maximum csak egy jelölést adtam volna. Rita Moreno díjazását már jobban megértem, feltéve ha abban az évben nem volt nála érdemesebb a kitüntetésre. Richard Beymerrel sem volt gond, de Rómeónak sosem hálás lenni. Sajnos a szerelmi szálak roppant unalmasak, főleg ha a klisés szerelmi sztorik egyik forrásművét kell újra előadni. Aki nagyobb teljesítményre kíváncsi Richard Beymertől és Russ Tamblyntől, az inkább a Twin Peakst vegye szemügyre. Vagy a véletlen, vagy Lynch humorérzéke folytán, de vénültebb fejjel ott is találkoznak. |
2015-08-11 00:30.51 |
West Side Story (1961), 3* |
2015-08-10 10:02.33 |
Én csak kétszer játszottam végig, és elkezdtem a renegade Shephardöt, de nem volt szívem végigvinni. :)
Egyszer femsheppel voltam, az is poén. Bár furább szexpartnerválasztékok vannak így. |
2015-08-09 22:27.45 |
Veled vagyok :D |
2015-08-08 23:43.38 |
Ezzel nem lehet vitatkozni :D |
2015-08-08 15:47.45 |
Nincs is jobb, mint egy erős kezdés. David Lynchnek ez is sikerült.
(Nem tudom, hogy lehet itt spoilerekről beszélni, de akkor kiteszem a SPOILERVESZÉLY jelzőt.) Annak ellenére is el kell ezt ismernem, hogy soha nem rajongtam a húszas évek avantgard hóbortjáért. Az is ugyanolyan felfuvalkodott hólyag hozzáállásból keletkezett, mint a 60-as évek újhullámos mozgalma, amikor „na majd mi megmutatjuk Európában, hogy mi sem felejtettünk még el filmeket gyártani ti szemét Hollywood”, és próbáltak kialakítani valami teljesen eltérőt az eddigiektől, valami magasabb művészi színvonalat próbáltak megalkotni, mert a mainstreamet képletesen is elfoglalták. No de ki szabja meg, hogy vannak-e határok a filmművészetben. Senki! Egy idő után oda-vissza működött a stílus és műfajátvétel, sőt, aki igazán merész volt, az megpróbálkozott a kettő keverésével. David Lynch első nagy játékfilmje, a Radírfej is valami ilyesmi. Érezni benne jócskán Buñuelt, sőt, volt egy idő, amikor az amerikai szürrealizmus megteremtőjeként emlegették Lynchet, persze aztán egyre inkább a midcult felé terelődött a direktor úr ízlésvilága. Mit ne mondjak, abban több pénz is van, úgyhogy biztos nem bánta meg. Mielőtt még beleszagolnánk, hogy mi merre ebben a filmben, érdemel egy szót a fogadtatása is. Szerintem hátradőlve ki lehetne jelenteni, hogy ez volt az amerikai filmgyártás első szó szoros értelmében vett művészfilmje az Új-Hollywood időszámítása óta. Ez a trend inkább a 80-as években fog folytatódni és azért is meglepő az 1977-es időpont, mert ekkor pont műfaji filmek újraszárnyalásáról lehet beszélni. Elkezdtek kijönni a hatalmas produkciók, sci-fiktől a háborús filmekig, melyek ekkor virágkorukat élték. A közönség is inkább erre tartott igényt, majd bejött egy fiatal lázadó amatőr rendező és tényleg mindent sikeresen felbolygatott. Rengeteg rendező és producer volt lenyűgözve ettől a renitens filmtől, ezért is kapta aztán a nem szája íze szerinti felkéréseket Lynch. Elefántembert is elvállalta, amit megpróbált a maga képére formálni ugyan, de még így is nagyon elüt mindentől, a Dűnét meg egyenesen megtagadja. Szerintem nem kellene, mert jó tapasztalatszerzés volt, de ő tudja. Na akkor menjünk bele a Radírfejbe. Mivel ilyen erősen hordozza magában ez a mű az avantgard vonásokat, inkább értelmet lényeget próbálok benne keresni. Szerintem ez a film burokban a fiatal férjek és apukák félelmeit próbálja kifejezni egy lidércnyomásra hasonlító fantáziavilág keretein belül, és nem is csodálom, hogy az ekkor 30-31 éves rendezőnek ilyesmi megfordult a fejében. Apósékkal való közös vacsora, első gyerek megszületése (még akkor is ha ez jelen esetben egy robot-dínó-izé-valami volt), aki folyton sír, megbetegszik, a fiatal feleség hamar lelép, mert elege lesz mindenből, a gyerek meg a férfi nyakán marad. És ha ennyi nem lenne elég: még a szomszéd nő is szexi és csábító, és úgy tűnik, hogy elég kiéhezett is, így aztán zöld utat kap a megcsalás. Sok akadályba ütközik egy ilyen korú ember, amit lehet sokan nem pozitívan élnek meg. Sok szimbólummal, abszurdummal van tele, de hát melyik Lynch mű nem. Bunueltől annyiban különbözik ez élesebben, hogy végig elég depresszív az atmoszférája, szinte sosincs nappal. Annyiban viszont helyben vagyunk, hogy szexuális szimbólumok bőven akadnak, csak úgy potyognak az égből néha. Bár még így is sok nehezen megfejthetőt találunk közte, de ezek abszolút ránk vannak bízva. Ezért is használtam a „szerintem” szót, Lynchnél nincs más választásunk. A filmművészeti látószög kitágulásán kívül nyertünk még egy Jack Nance-t is. Azt a Jack Nance-t, aki aztán haláláig folytatta kollaborálását a direktor úrral, ami sajnos csak a Lost Highway-ig tartott. Furcsa színész volt, de érdekesen szimpatikus. Kár érte. De hogy mi az a Radírfej? Henry fejéből préselt ceruzaradír. Hogy ez mit jelent? Ki tudja. |
2015-08-08 15:03.14 |
Kék bársony, 4*
A lynchesebb filmek közül az eddigi legjobb, amit láttam. Bár az Elefántember még mindig a legjobb, de az elég különc a filmográfiájában. (Mindent összevetve a Twin Peaks a legjobb) |
2015-08-07 20:46.36 |
Nein Nein. Igazából a 3* egy kompromisszum akar lenni, mert én az ilyen filmeket sehogyan sem tudom számokban értékelni. |
2015-08-07 19:36.16 |
Radírfej (1977)....hát most erre mit adjak....legyen 3* |
2015-08-07 19:35.48 |
Ezzel vitatkoznék :D |
2015-08-07 15:36.49 |
Csak ezt tudod mindig mondani? :D |
2015-08-07 00:33.42 |
Nem is vártam mindenre választ, mert tudom, hogy azt tőle nem kapok. De akkor valamire vezessen rá, mert nem volt sok értelme csak azért csinálni egy előzményt, hogy Sheryl Lee nagyobb fizetést kapjon és meglássuk, hogy hogyan gyilkolják meg, amiről már így is mindent tudtunk. |
2015-08-06 23:53.36 |
Nem ez lesz életem legjobb előzményfilmje, az biztos.
Ennek oka egyszerű: Egyrészt számomra nem sikerült visszaadnia a széria hangulatát, másrészt eléggé le volt minden egyszerűsítve. Innentől SOK SPOILER!!! Kaptunk sok Bobot, sok Laura Palmert. Végre megtudtuk, hogy nem olyan aranyos kislány, mint ami abból a képből leszűrődik, amivel zárultak az epizódok. Akinek Lelnad volt a kedvence a szériából - mint például nekem - az is tudta élvezni a film legjavát, mert a három karakter maximálisan lett kibontva, már ami a gyilkosságot megelőző kis időt illeti, de igazából ennél nem is kellett volna több. Viszont minden egyéb területen tudtam kifogásolni néhány dolgot, még a történeten belül is. Kezdjük az elején. Szerintem a Teresa Banks ügy jóval tovább lett húzva, mint ahogy az szükségeltetett. Majd' fél órát vett el a játékidőből úgy, hogy addig egy darab ismerős arccal sem találkoztunk a sorozatból, és szerintem ez nem egy szerencsés kezdés. Aztán hirtelen minden szeretett FBI ügynökünk összejött egy helyen, de csak 5 percre, és az az 5 perc sem volt a legkivehetőbb és érthetőbb (vagy csak nem figyeltem eléggé). Ez igen furcsán lett így összeszerkesztve, és őszintén szólva nem is tetszett. Egy picivel több Lynch és MacLachlan elfért volna, de tudom, hogy a direktor úr helyet akart szorítani a haver színészeknek is, de idáig még "annak" a Twin Peaksnek nyoma sincs. A későbbiekben pedig inkább annyit mondnék, hogy so-so felelt meg az elvárásaimnak a mű. Tudom, hogy Lara Flynn Boyle épp más filmeket forgatott és ezért kimaradt, de valami ennél hasonlóbb színésznőcskét választottam volna a szerepére. Moira Kelly annyira naivára vette Donna jellemét, hogy ez engem egy picit kizökkentett, mikor ketten osztoztak a vásznon. Olvastam még egyéb problémákról a színészek terén, például Richard Beymer is visszamondta, ami szerintem hatalmas hiba volt, ugyanis Laura és Ben kapcsolata érdekelt volna engem legjobban....olyan jól elhintették a sorozatban, és jó lett volna, ha kibontakozik. De akkor erről ennyit. Ezen kívül sejtettem, hogy a karakterek többsége nem kap helyet, ami nem volt baj, de a visszatérők közül több játékidőt is kaphatott volna némelyik. Ezen kívül már csak egy nagyobb problémám volt: nem jöttünk rá sokkal többre, mint amit már eddig is tudtunk. A szépen lassan és komótosan felfedett rejtélyeket most már csak úgy odalökték elénk, kiveszejtve belőle azt a jó érzést, hogy rá kelljen jöjjünk valamire. A Black Lodge is csak úgy ott volt, de még mindig nem tudjuk, hogy pontosan mi is az. Bob/Leland ijesztőbbre lett véve, de más pluszt nem kapott a nyakába. Mindössze egy történetszálakat összekötő gyűrűt kapunk, meg magát a gyilkosságot, amiről már a 2. évad közepén mindent megtudtunk. Inkább a kételyeink eloszlatására és egy jó kis Sheryl Lee - Ray Wise remekelésre volt jó ez az előzmény film, de arra nem, hogy válaszoljon a rajongók kérdéseire. Nem mondom azt, hogy többet vártam a filmtől, de akkor sem tudom 3*-nál jobbra értékelni. |
2015-08-06 22:30.05 |
Jól van fiam :D |
2015-08-06 22:12.09 |
Nem hiszem. Éppen töri az agyát a Sebezhtetelen hogyantovábbjáról (a legutóbbi hírek szerint) |
2015-08-06 22:10.27 |
Én ebben a témába már beszélgettem veled a saját topikjában, úgyhogy ha még egyszer bele akarsz rángatni, el kell keserítselek, mert nincs kedvem :D |
2015-08-06 20:37.33 |
Nem, mert a mostani filmjei nem kerültek szóba, én a 90-es évek közepétől, és annál korábbról beszéltem. |
2015-08-06 19:47.16 |
Attól függ, hogy mit takar a régebben. Az Ál/Arcban például már túllőtt a célon, a Sziklában pont határeset volt és ennél régebbi filmeket nem nagyon néztem tőle, így eme korszakára utalva nem is hangozhatott el tőlem ilyen mondat. |
2015-08-06 19:38.39 |
Szerintem a Lost Highway-jel és a Mulholland Dr-val a hátam mögött már gyakorlottnak számítok :) És avantgardból is csúszott le már néhány a tanulmányaim során, úgyhogy tudom én, hogy egy szép napon menni fog ez :) |
2015-08-06 18:30.54 |
Én újabban Kai kis ölebéért, Burtonért vagyok oda. Jézusom, milyen király karakter.
De igazából szinte mindenkit szeretek, pláne Kait, és Jobot. Nem mondom azt, hogy a legtökéletesebb történettel rendelkező sorozat, de még egy percét nem untam. Szerintem a remekül megírt karakterek miatt. |
2015-08-06 18:21.03 |
Elmondása szerint ennyi volt a történetben, nem is tervezték sose hosszabbra. Igaz előbb is megmondhatták volna, hogy lélekben felkészüljünk :) Hiányozni fog, mert jelenleg a kedvenc sorozatom :/ |
2015-08-06 18:05.56 |
Én megpróbáltam megnézni. 20 perc után mondtam, hogy "na jó, majd máskor" :D De lehet ma előre veszem, mert most lynchelkedni van kedvem :) |
2015-08-06 18:04.40 |
Nemcsak tán, a 4. évad még lemegy.
5. nem lesz már. |
2015-08-06 15:54.57 |
Tényleg....igaz én 4-et mondanék, mert Jack Nance egy reguláris visszatérő volt a Lynch filmekben, sőt, minden vele kezdődött :) |
2015-08-06 00:57.20 |
No emberek, ilyen egy roadmovie. Amelyik történetet akar nekem bemesélni, az valami modern felfogás lehet, de az az igazi klasszikus, amikor csak megyünk, megyünk és majd valami történik velünk, az formailag ilyen Ennek talán egyik első oszlopos műve a Szelíd motorosok volt, és a mai napig előszeretettel alkotnak hasonlókat.
David Lynch pedig nem meglepő módon lynchesre vette – bár szerintem ez sem tartozik élete legelborultabb filmjeihez. Nagyon kevésszer tér ki valami őrültségre és azokat is csak azért rakta bele, hogy érezhető legyen keze nyoma. Igaz semmit nem kezdett azzal a kb. 2-3 ilyen jelenettel, ami igen elszomorító. Így marad nekünk a szexuálisan és erőszakosan túlfűtött Cage-Dern páros, akik okot szolgáltattak a mű elnevezésére. A kemény, megszelídíthetetlen, sivatagos nyugat gyermekei, akik elszöknek együtt a maffiagyanús anyuka árnyékából, hogy szabadok lehessenek. Ám az anyuka 1-2 embert utánuk küld….meg valami szekta szerűség is, de a fiatalokat ez sem állíthatja meg. Közben sztorizgatnak, néhány sötét folt napvilágot lát a múltjukból, a családjuk múltjából, és jól szemlélhetjük eközben végig a száraz déli tájakat, és a még délibb akcentusokat. Maga a film valóban nem volt még annak ellenére sem összeszedett, hogy nem akart egy kerek történetet felölelni. De azt nem tagadom el tőle, hogy hangulatteremtésben remekelt és a színészek terén is csak szépeket lehet rá mondani. Ilyet ritkán mondok, de Nicholas Cage teljesen elfogadható volt, igaz szerintem Laura Dern hozta a legjobbat. Hozzájuk csatlakozott be (sajnos elég későn) Willem Dafoe, aki életének egyik legnagyobb szemétládáját alakíthatta itt, méghozzá tökéletesen. Itt volt nekünk egy megint jól alakító Harry Dean Stanton, akit sajnos nem láthattunk annyiszor a filmvásznon, amennyit érdemelne, illetve Diane Laddnak is egészen jó játékát figyelhettük meg. Két Twin Peaks cameo-sunk is van….bár mivel egy évben jött ki a sorozattal, nem tudom melyik volt előbb, így óvatosan bánok a cameo szóval. De poén volt. A direktor úr ekkori barátnőjét se hagyjuk ki, Isabella Rossellinit, akinek vastag a szemöldöke és kevés a játékideje, így értékelni sokra nem lehet jelen esetben. Engem is egyedül a hangulatnak sikerült megfognia, annak viszont nagyon. Egy vékonyka 4*-ot adhatok néki. |
2015-08-06 00:38.41 |
* Veszett a világ
Whatever. |
2015-08-06 00:37.59 |
Veszett világ (1990), 4* |
2015-08-04 15:27.35 |
Az emberek általában azért hánynak, mert betegek, részegek, vagy rosszul vannak. A filmekben a férfiak csak akkor hánynak, ha részegek, a nők meg csak akkor, ha terhesek.
Az utóbbi hangsúlyosan igaz! |
2015-08-04 01:43.20 |
Twin Peaks: Fire, Walk With Me.....3* |
2015-08-01 12:24.06 |
Azért még 2 évad belefért volna. Pont most változott a karakterek felállása. Ebből simán kijött volna még 2 évadnyi húzás.
Most nekem is ez a kedvencem jelenleg és én is rácsaptam egy jó nagyot az asztalomra, mikor megláttam a hírt. |