![]() | ![]() |
![]() |
Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak | ![]() |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Szunnyadó vérebek *Szinkronizált - Főszerepben Russel Crowe* (DVD) |
Most vagy soha! *Petőfi Sándor - 1848-as forradalom* (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Bajkeverő majom - M2, 08:50 |
Vágyakozás Új-Zélandra - Film4, 09:00 |
Vakáció Mr. Darcy-val - RTL Három, 09:30 |
Cuki hagyatéka - Filmbox, 09:40 |
Kókusz Kokó, a kis sárkány - Kölyök Klub, 09:55 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Harvey Keitel (86) |
Samantha Morton (48) |
Robert Pattinson (39) |
Brian Geraghty (50) |
Siobhan Fallon (64) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Mit hallgatsz most? |
Kamaszok (sorozat) - Vélemények |
- Filmes Sámánok Rendje - |
2022-es választás |
Egy fiatal méregkeverő kézikönyve - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Piaf ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vass Éva ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
2025-05-08 14:19.34 |
Tipikus 80-as évekbeli magyar film, generációs szakadékokkal, pikírt dialógokkal, igazi szocreál magyar látványvilággal.
Én a 90-es évek közepe táján láttam először, akkor nem igazán tetszett, most újranézve viszont hatérozottan jobbnak találom, mintha érett volna a korral. Az alakítások többnyire kimondottan jók. Lukáts Andor remek a családfő szerepében, szeretnivaló lúzer karakter. Esztergályos Cecília nekem többnyire túl harsánynak szokott tűnni, ezúttal azonban meglepően visszafogottan játszik, lám, ilyet is tud, ha nincs teljesen szabadjára engedve. Őze Lajos figurája kifejezetten poénosra van véve, az jutott eszembe, hogy ebből a sztoriból mondjuk Tímár Péter micsoda kacagtató, burleszkszerű vígjátékot rittyentett volna... A flegma kamaszlányt alakító Tóth Ildikó nem azonos a neves színésznő Tóth Ildikóval, hanem amatőr szereplő, de ő sem volt rossz. Kisebb szerepekben is jópár ismert színész feltűnik, a nagymama szerepére viszont nem értem, minek kellett külföldi színésznőt szerződtetni. Mindent öszevetve számomra egy jó erős közepes megvan, sőt a gyenge négyestől sincs messze, talán lehetett volna benne több a humor. Egynek mindenesetre teljesen oké. 6,5/10 |
2025-05-06 15:24.51 |
Az "olyan vicces arcjátékot látunk tőle, amit egy profi színész is megirigyelhetne" és az "egyáltalán nem rossz a szerepben, sőt, fölényesen elviszi a filmet a vállán" közül melyiket nem sikerült dekódolni? Mert szerintem egyik pozitívabb megjegyzés, mint a másik, és nem szorulnak semmiféle mentegetésre. Szerintem. :) |
2025-05-06 14:58.23 |
Egészen tegnapig nem is hallottam erről a filmről. Aztán amikor véletlenül rábukkantam, megtaláltam a YouTube-on és rögtön meg is néztem. Kicsit utána is olvastam a keletkezési körülményeknek, hát az is érdekes.
Ez a szó legjobb értelmében véve amatőrfilm. De nem tákolmány, nem öszegányolt, igénytelen valami, hanem nagyon is átgondolt, profin megszerkesztett kis filmecske. Caak hát szinte zéró költségvetésből (70 ezer forintból) hozták ösze, ilyenkor kell aztán a kreativitás, vagy azt is mondhatnánk: innen szép nyerni! A végeredmény pedig nem csak hogy nézhető, de egészen szórakoztató kis blődli lett a maga beteg módján. A főszereplő Szamosi Ferenc valóban metróvezető volt a forgatás idején, de néha olyan vicces arcjátékot látunk tőle, mit egy profi színész is megirigyelhetne. Persze nyilván látszik végig, hogy nem színész a szakmája, de ehhez képest egyáltalán nem rossz a szerepben, sőt, fölényesen elviszi a filmet a vállán. Hozzá hasonlóan a legtöbb egyéb szerepet is teljesen civil amatőrök játsszák, viszont van néhány meglepő cameo, több Kossuth-díjas , neves színművészük feltűnik pár másodperc erejéig, nyilván haverságból vállalták a közreműködést. De ez semmi: a Wikipédián azt olvastam, hogy állítólag kis híján maga Arnold Schwarzenegger is bekerült a filmbe, csak aztán "túl macerás" lett volna megszervezni vele a forgatást, ezért végül elvetették az ötletet. Én azt mondanám, aki ennyi pénzből jobbat tud, ne habozzon, fogjon neki és csinálja meg! Persze 22 éves a film, nyilván nem annyit ért akkor 70 ezer Ft mint ma, de azért ez akkoris aprópénz, ennyiből még pusztán a nyersanyag is alig jönne ki szinte. Szóval mindent összevetve ez nem egy profi alkotás, nem kell egy normál költségvetésű játékfilm szintjét elvárni tőle, de látszik, hogy volt ötletük és azt a lehető legjobban meg is próbálták valósítani, nem csak ahogy esik, úgy puffan-alapon. Tényleg ajánlom azoknak, akik vevők az ilyesmire, szerintem egy próbát mindenképp megér. Részemről egy gyenge négyest adok rá, persze a maga kategóriáján belül értve. 7/10 |
2025-05-05 12:00.18 |
Herendi Gábor megint megcsinálta. Azért csak tudhat ő valamit, amit sok más közönségfilmeket készítő rendező nem, vagy legalábbis megpróbálja kitalálni, mi is kell a magyar nézőnek, és az átlagosnál gyakrabban sikerül is neki.
Ekkora falrengető sikerre azonban még ő sem számított. A Wikipédia ezt írja: "A nézettségi adatok szerint 736 229 jegyet adtak el rá, ezzel az 1990 utáni magyar filmgyártás második legnézettebb alkotása. (2025 március közepéig az első volt!) Mintegy 1,81 milliárd forint bevételt termelt a jegypénztáraknál." Tehát valósággal tódultak rá az emberek, az IMDb-átlaga kereken 7-es, itteni pedig 4-es, tehát igenis sokaknak tetszett. De vajon tényleg ennyire jó-e ez a film? Nos, azt kell mondjam, meglepően jó. A cseh eredetivel összehasonlítva pedig méginkább felértékelődik, ugyanis ez sokkal viccesebb, jobbak a színészek, szerethetőbbek a karakterek, és sokkal többet lehet rajta nevetni, tehát igencsak "feljavították" az alapanyagot. Ez pedig nem kis szó. A casting remekül el lett találva, szinte minden szereplő abszolút a helyén van, a prímet persze a nők viszik - ezúttal is. Udvaros Dorottya "élő legenda". 1976-ban már filmezett, a 80-as és 90-es években rengeteg magyar filmben játszott, többnyire főszerepeket, aztán 2000 után kevesebbet foglalkoztatták, de azért időről időre feltűnik továbbra is filmekben. Ma már túl van a 70-en(!), de még mindig aktív, és egész jól tartja magát. Itteni szerepe nem volt annyira hálás, kicsit untermanként van jelen, de teljesen korrekt alakítást nyújt. A három lányát alakító színésznők közül Trill Beatrix újoncnak számít, ez az első nagy mozifilmes szerepe, én eddig csak egy kis szerepben láttam a Hunyadi-sorozatban. Szerintem fogjuk még látni, remek alakítást nyújt és kifejezetten kedvelhető karakter volt. Tenki Rékát jópár filmben láttam már korábban, a legemlékezetesebb számomra a Seveled-ben volt, ami szintén romkom, de ott eléggé más jellegű karaktert alakított. Itt mint munkamániás ügyvédnő szintén remekel, különösen tetszettek a jelenetei a Pannit alakító Tóth Rózával. Lovas Rozinak sem ez az első filmszerepe és sorozatokban is láthattuk. Ő volt a legkomolyabb, legkevésbé vicces karakter hármuk közül, de persze nem játszott rosszul ő sem. A férfi szerepekben is ismert arcokat láthattunk, több mint 10 év után állt újra kamerák elé Csányi Sándor, de itt van Bányai Kelemen Barna és a mostanában nagyon felkapott Ember Márk, valamint a veterán Gálffi lászló és Trokán Péter is. De a parádés szereposztás mit sem érne, ha a forgatókönyv nem lenne jó, és amint említettem, sikerült az eredeti cseh alapanyagot igencsak feltuningolni, poénokkal megtűzdelni. De még mindezekkel együtt sem könnyű megmagyarázni a film hihetetlen sikerét, hiszen voltak azért még jól sikerült magyar filmek, melyek ennek a nézőszámnak csak töredékét érték el. Valami most nagyon "betalált", talán ügyes volt a marketing, vagy a sok ismert név, ki tudja. Mindenesetre ismét kaptunk egy jó hazai közönségfilmet, örülni kell neki. Aki még nem látta, bátran tegyen vele egy próbát, szerintem érdemes. Nálam egy erős négyes megvan, magyar vígjátéktól ez nagy dolog. 8/10 |
2025-04-27 12:41.38 |
Most néztem meg, az IMDb-n már 7,3 az átlaga, és szép lassan kúszik felfelé. Alighanem arról lehet szó, hogy többen csak az utolsó rész után pontozták le, és mivel az frenetikusan sikerült, elég magas értékeket kap többnyire, ami örvendetes.
Ha az országonkénti lebontást is megnézzük, azt látjuk, hogy a magyarországi átlag 7,1, a romániai 8,8, az angol 7,4, az USA-beli pedig 7,9. Szerintem ez azért elég szép eredmény. Az átlagot Ausztria húzza le egy picit, mindössze 6,3, de ott még kevesen osztályozták és azért ott is a tizesek vannak többségben. :) |
2025-04-20 18:15.19 |
A záró epizód feltette a koronát erre a nagyszabású és lenyűgöző sorozatra, a Nándorfehérvári diadal méltó filmes ábrázolásban részesült.
Bár már az első három epizód után megadtam az öt csillagot, most így az egészet látva úgy gondolom, hogy az első fele inkább egy erős négyest ér, és a második 5 epizód húzza fel ötösre az egészet. Természetesen vannak hibái, nem állítom, hogy tökéletes lenne minden aspektusában, de engem végig lekötött, sőt a székbe szögezett, vártam a következő részt, és most, hogy vége van, sajnálom, hogy nincs tovább, legalábbis egyelőre. Mert remélem, lesz következő évad, vagyis a folytatás, Hunyadi Mátyás története. Csak győzzük kivárni... Sokan a történelmi tényektől való eltérést kifogásolták, engem ez végülis kevésbé zavart, bár talán tényleg jobb lett volna kicsit jobban ragaszkodni a valós események menetéhez. Az viszont kétségtelen, hogy 10 rész kevés volt ennek a több évtizeden átívelő történetnek a teljes kibontásához. Rengeteg volt benne az időbeli ugrás, amikor egyszerűen véget ér egy jelenet, majd minden konklúzió nélkül kiírják, hogy "5 évvel később" és folytatódik a sztori valahol egész máshol. Ez tényleg zavaró volt, de hát 10 részbe nem férhet bele egy sok részes regényfolyam minden részlete, ehhez tényleg több évad kellett volna, de akkor meg az lenne a baj, hogy nagyon elnyújtják, nem elég pörgős... A főszereplők szinte kivétel nélkül nagyon tetszettek, egyesek rögtön kezdettől fogva, mások a vége felé lettek igazán jók. Sajnos Törőcsik Franciska szerepe amilyen jól indult, a későbbi részekben egyre jobban elhalványodott, az utolsó 2 részben pedig már alig jelent meg. Ráadásul az ő esetében nagyon eltértek a valós figurától. Rujder Vivien viszont pont a végére nőtt fel igazán Szilágyi Erzsébet szerepéhez, már csak miatta is jó lenne még egy évad. A legtöbben Fekete Ernő Cillei Ulrikját emelik ki, valóban nagyon eltalálta a szerep, végig kellően antipatikus volt, anélkül, hogy látványosan gonoszkodott volna. Kádár L Gellért Hunyadiként nem hozott túl árnyalt alakítást, de végülis jól helytállt, csak a rengeteg karakter közt sokszor háttérbe volt szorítva. Többnyire jók voltak a külföldi szereplők is, emlékezetes volt Thomas Trabacchi Kapisztrán Jánosként, Murathan Muslu II. Murádként, nagyon nem tetszett viszont utóda, a II. Mehmed szultánt alakító Ulascan Kutlu, egyszerűen nem volt hiteles szultánként. A sorozat látványvilága engem lenyűgözött, igazából nem nagyon tudok semmibe belekötni, nekem ez így pont jó volt. A csatajelenetek koreográfiája is kiváló volt, az operatőri munka szintúgy, látszik, hogy mindent beleadtak. A zene viszont számomra nem volt túl emlékezetes, hiányoltam a megjegyezhető dallamokat. Összegezve tényleg élmény volt végignézni ezt a Hunyadi sorozatot, és büszkék lehetünk rá, hogy mi magyarok ilyet is tudunk, a 7-es IMDb-átlaga pedig azt bizonyítja, hogy az emberek többségének igenis tetszett. Még sok hasonlót kívánok magunknak az elkövetkezőkben! |
2025-04-17 11:28.31 |
Hamisítatlanul "retró" csehszlovák sorozat, mely közvetlenül a Kórház a város szélén előtt készült, ugyanaz írta és a rendező is megegyezik, valamint jónéhány színész feltűnik mindkét sorozatban.
Mai szemmel is bőven nézhető kategória, annakidején pedig mivel csak két tévécsatorna volt, mindenki ezt nézte kedd esténként főműsoridőben. Még most is el lehet rajta nosztalgiázni, aki szereti a retrót, persze egy 48 éves sorozattól nem lehet a mai pörgést elvárni, a tempó kicsit lassúbb, ráérősebb, nincsenek benne nagy drámák, de mégis az egészet átlengi egyfajta nyugodt, otthonos érzés. Bár az abszolút főszereplő a Jirina Svorcová által alakított Andulka, a show-t igencsak ellopja előle Hana Maciuchová, a mindig vidám, pörgős, néha kicsit pimasz, odamondogatós Olinka szerepében. Őt Blazej doktot feleségeként láthattuk a Kórház a város szélén-ben, érdekes egy egészen más jellegű figura bőrében is látni, nekem ebben sokkal jobban tetszett. Karakterfigurák egész sora színesíti az összképet, kimondottan jópofa a dadogós Jirinka (Lenka Termerová), a nyugdíjas Kubánková néni (Marie Motlová), Oskar a raktáros (Jaromir Hanzlik), vagy a pénztáros Sona (Daniela Kolárová). Többnyire kiválóan sikerült a szinkronhangok kiválasztása is. A sorozat a YouTube-on elérhető, részemről egy szolid négyest kap, igazi nosztalgia-trip. 7,5/10 |
2025-04-16 10:58.29 |
***SPOILER***
Hát azért a Kórház a város szélén kultikus sikerét meg sem közelítette ez a sorozat, pedig erősen annak a farvizén próbált evezni. Hogy mást ne mondjak, a csehek egyik kedvenc színésze, Jaromir Hanzlik ebben is mentőst játszik, épp csak mentősofőrből "előlépett" mentőorvossá. Ez a sorozat azonban sokkal depresszívebb, lehangolóbb, drámaibb, és mint ilyen, sokkal kevésbé nevezhető "szórakoztatónak", mindenekelőtt teljesen hiányzik belőle az egészséges, jófajta cseh humor. Itt szinte mindenki nyomott, búvalbélelt hangulatban van végig és majd' minden epizódban meghal valaki, az utolsó részben pedig egy 1975-ben valóban megtörtént repülőszerencsétlenséget rekonstruáltak, az akkori tévés viszonyokhoz képest döbbenetes hűséggel és részletességgel. A mentősök hétköznapjait követő sorozat kapott egy családi szálat is, a főszereplő Jandera doktor apja és testvére is megjelenik benne, illetve a sztori folyamán meg is nősül, egy korábbi betegét veszi el. Az alakuló románc nagyon aranyosan van felvezetve, a dokinak esze ágában sincs udvarolni a nőnek, az nyomul rá, de amolyan félszeg, bátortalan módon, majd amikor kicsit már megismerkedtek, a doki még akkor sem randira hívja el, hanem az apja élettérsának a temetésére! Hát ilyen még nem láttunk, az biztos. Ezután nem sokkal össze is jönnek, majd összeköltöznek, de csak a vége felé házasodnak össze, az esküvőt nem is látjuk, sőt azt is csak sejtetik a legutolsó részben, hogy az asszonyka immár a kis tónörököst hordja a szíve alatt. Viszont sajnos Janderánk nem éppen mondható ideális férjnek, a nő határozott kérése ellenére mindvégig fenntartja a kapcsolatot egy korábbi "barátnőjével", aki szintén doktornő, és amikor csak hívja, egy szavára azonnal ugrik. Ez nem teszi éppen rokonszenvessé a karaktert. A két főszerepben Jaromir Hanzlik és Zlata Adamovská egyaránt remekül alakít, bár Hanzliknak, hiába ő a központi főszereplő, eléggé hálátlan a szerepe, Adamovská viszont egyszerűen imádnivaló az őzike tekintetű, végtelen türelmű Eliska szerepében, nagyon szerethető karakter, végig lehet szorítani neki. A sorozat cselekménye 1960-től 75-ig ível, azonban nem igazán törekedtek hiteles korábrázolásra. Van ugyan pár régi mentőautó, meg régi Skoda, de a ruhák, hajviseletek szerintem egyáltalán nem adják vissza a 60-as évek divatját, a kocsikat leszámítva nyugodtan lehetne ez a 80-as évek első fele is akár. Mindent egybevetve nekem kevésbé tetszett mint a midnenki tanköteles vagy a Kórház a város szélén, igazából egy jó erős közepest adnék rá, de egye fene, felekrekítem egy gyenge négyesre, a zenéje pl. kifejezetten remek, és a főszereplők is jók. YouTube-on fent van mind a 11 rész, ha valakit esetleg érdekelne... 7/10 |
2025-04-14 10:14.15 |
Én még csak most néztem meg ezt a sorozatot, eddig valahogy nem igazán érdekelt, most viszont nekiálltam és pár nap alatt ledaráltam mind a 4 évadot. Kicsit utána is olvastam, és kiderült, hogy a sorozat nálunk szinte kultikus népszerűségnek örvend, nagy rajongótábora van, sőt néhány éve még közönségtalálkozót is szerveztek, amelyre meghívták az eredeti szereplőket és néhány magyar hangot is, erről látható a YouTube-on videó is. Ezzel szemben a hazájában nem volt túl kedvelt, nem is nagyon ismétlik a tévécsatornákon.
Annak, hogy nálunk ennyire népszerű, egészen biztosan óriási szerepe van a frenetikusan eltalált szinkronnak. Tényleg egészen parádésak a magyar hangok, pedig sokszor nem is olyan evidens, hogy melyik szereplőnek miért pont az lett a hangja, aki. Nyilván mindenkinek megvannak a maga kedvenc karakterei, nekem rögtön az elejétől kezdve Henry a kisinas volt a top-kedvenc, az ő beszólásain nevettem a legtöbbet. Bár maga a karakter egy rakás szerencsétlenség, de a szarkasztikus humora mindig betalál, persze meg is kapja mindig érte a jól irányzott taslit. Tahi József hangja pedig fergetegesen passzol hozzá, még viccesebb lesz tőle a figura. Remekül eltalált és nagyon szerethető Mabel karaktere is, neki van egy állandó beszólása, melyet sűrűn hangoztat, az "az finom lesz", szegénnnyel nem bánnak túl jól, de ő mindig megőrzi a fanyar humorát minden helyzetben, Bakó Márta hangja remekül megy hozzá. A harmadik kedvencem Ivy, aki finoman szólva nem a legélesebb kés a fiókban, de rendkívül jószándékú, mindenkivel kedves, és az esetlenkedései is jól állnak neki. Henryvel remek párost alkottak. Az arisztokrata szereplők közül egyértelműen Cissy a legkedvelhetőbb karakter, viszont nem igazán vicces, neki viszonylag ritkán vannak humoros beszólásai, ő kicsit inkább rezonőr-szereplő, ő képviseli a józan észt a sok "lökött" figura közt. Persze emellett ő is igazi különc, hiszen férfiruhában jár, barátnője van, és szocialista nézeteket vall, amivel ki is vívja apja haragját. Szóval ők voltak a kedvencek, az egyértelműen szerethető figurák, az összes többi karakter számomra vagy ambivalens, vagy kimondottan antipatikus, de ez persze nem jelenti azt, hogy ne lennének ők is szórakoztatóak a maguk módján. Messze a legidiótább, legkarikaturisztikusabb szereplő Teddy Meldrum, akinek különös "fétise", hogy valósággal megvadul, ha egy szobalány a látóterébe kerül. Ezeket a helyzeteket persze a végletekig kiélezik, kár, hogy egy idő után már nagyon önismétlővé válik a karakter, és nem igazán fejlődik sehova (ahogy a többiek se nagyon, mindenki végig kb. ugyanazt hozza, ahogy megismertük.) Benedek Miklós hangja abszolút telitalálat hozzá. Nagyon mulatságos figura az idős szenilis Lady Lavender, aki a papagájával él egy emeleti szobában és kedvenc hóbortja, hogy a szobalányokhoz vagdossa a neki felszolgált ételeket, főleg a pudingot és hasonlókat. Ő is végig hoz egy stílust, ami eleinte nagyon vicces, később már kevésbé, de még ős is a kedvelhetőbbek közé tartozik. Akit viszont elejétől végig nagyon lehet utálni, az Miss Poppy, neki szinte egyetlen rokonszenves megnyilvánulása sincs, mindenkivel kiállhatatlan, önző, arrogáns, belőle tényleg kispórolták a pozitív jellemvonásokat. Kicsit már túl is lőttek a célon szerintem. A leginkább ambivalens karakter a komornyik, Alf Stokes, aki nagyonis "megéri a pénzét", a becsületesség igen távol áll tőle, ugyanakkor viszont nem lehet kimondottan negatív szereplőnek sem nevezni, és rengeteg poénos beszólása van neki is. Hollósi Frigyes blazírt hangja telitalálat hozzá. Szintén ambivalens, bár nekem már inkább antipatikus figura volt James Twelvetrees, a lakáj. Van néhány pozitívabb megnyilvániulása, de ritkán. Szeretne komronyik lenni és felnéz a gazdáira, ráadásul szerelmes a legellenszenvesebb szereplőbe, Miss Poppy-ba, szóval abszolút nem egy kedvelhető figura. Lord Meldrum, Wilson rendőrkapitány és a szakácsnő Mrs Lipton számomra kicsit olyan "futottak még" karakterek, ott vannak, de semlegesek, nem annyira poénosak, nem is igazán kedvelhetőek, de igazán ellenszenvesnek sem nevezném őket. És persze van még egy sor állandóan visszatérő mellékszereplő, ők is jól eltalált figurák, megérik a pénzüket, és többnyire nekik is jók a szinkronhangjaik. Mindent összevetve egy ez jól sikerült kis vígjátéksorozat, vannak viccesebb, pörgősebb epizódok, és vannak lassúbb, kevésbé vicces, kicsit talán unalmasabb részek is, egyszóval nem minden rész egyformán talált be nálam, különösen a negyedik évadnál érezhető némi színvonalesés. De a négy csillagot persze csont nélkül megkapja és valószínűleg hamarosan újra is fogom nézni. 7,5/10 |
2025-04-12 20:55.20 |
Meglepő, hogy nincs még egyetlen hozzászólás sem, pedig egy kifejezetten bűbájos kis sorozatról van szó, mely immár több mint 40 éves, nálunk a 80-as évek végén vetítették és a YouTube-on szinkronnal fent van, tehát bárki számára elérhető. Mindössze 13 rész készült, érdemes egy próbát tenni vele.
A 80-as években egymást érték a remek csehszlovák sorozatok, a sort a Kórház a város szélén nyitotta, mely hatalmas népszerűségnek örvendett, és 20 évvel később folytatták is, igaz, az már nem lett olyan jó. Aztán jött a Mentők, a Nők a pult mögött, és a Mindenki tanköteles. Nálam a Kórház a város szélén után ez a szoros második, nemrég újranéztem és most még jobban tetszet, mint mikor anno először láttam. Semmit nem vesztett a varázsából, nagyon szépen öregedett, egy pillanatig sem érződik avíttnak vagy elavultnak, ma is remekül elszórakoztat. A szereplőgárda itt is kiváló, feltűnnek ismerős arcok más filmekből, sorozatokból, de a főbb szereplőket jórészt csak innen ismerem. A sorozat sikere nagyban múlt azon, hogy szenzációs gyerekszereplőket sikerült összeszedni, közülük is ki kell emelni a Jirkát játszó Milan Simácek-et, akiből felnőttként nem lett ugyan színész, de itt sokszor ellopja a show-t, persze nagyon jók a többiek is. A szinkron is pazar lett, a magyar hangok tökéletesen passzolnak a karakterekhez, remekül visszaadják az alakításokat. A történet egy általános iskola hétköznapjait illetve a gyerekek családjának és az iskola dolgozóinak életét muatatja be, mondhatnánk, hogy semmi különös, olyan sztorik amik bárkivel nap mint nap megtörténhetnek, de nagyon ötletesen, fordulatosan van megírva, jók a párbeszédek, és el ne felejtsem a kimondottan szép, fülbemászó főcímzenét. Ma már ilyen sorozatok aligha készülnek, nagyon más világot élünk, de jó néha újranézni ezeket a régi, békebeli sorozatokat. |
2025-04-10 13:50.03 |
Harmadik évad
Miután az első két évad kifejezetten tetszett (a második még jobban is, mint az első), nagy érdeklődéssel vértam a harmadikat, azt vártam, hogy ez is lesz legalább olyan jó, mint a második. Hát sajnos csalódnom kellett. Persze nem azt mondom, hogy ez rossz lett volna, ez is nézette magát, vártam az újabb epizódokat, érdekelt, mi fog történni, mit hoznak ki belőle, de a megvalósítás összességében mégicsak csalódáskeltő volt. Azt nem lehet elvitatni, hogy a helyszín most volt a legegzotikusabb, a thaiföldi környezet pazar atmoszférát biztosított a cselekmény számára, maga a sztori azonban végletekig el volt nyújtva. Miután az első két részben eléggé megismertük a szereplőket, a következő 5 részben alig-alig történt valami, már-már zavaróan egy helyben toporgott a cselekmény, elvétve volt némi feszültségkeltés, de nagyon vontatottnak éreztem az egészet. Az első két évad számomra sokkal szórakoztatóbb volt elejétől a végéig, itt meg azt éreztem, hogy a legvégére csúcsosodott ki az egész, és az utolsó két epizódban pörgött fel kicsit jobban a sztori, de talán az sem túlzás, hogy csak a legutolsó, azaz 8. rész második felére sikerült ténylegesen izgalmas sztoriszálat írni, ehhez azonban közel 7 órányi meglehetősen unalmas felvezetést kellett végignézni. Maguk a karakterek sajnos megint nagyon irritálóak voltak, legalábbis a nagytöbbségük. Persze ez már az első évadban is így volt, azonban ott valamiért mégiscsak volt-egy-két szerethetőbb, azonosulhatóbb, a második évadban pedig több ilyen is volt. Itt most szinte senkihez nem igazán tudtam közel kerülni, mindenkiben volt valami antipatikus, taszító vonás, sőt voltak már-már a karikatúráig ellenszenves, irritáló szereplők is, nem is kevés. A legérdekesebb talán a Walton Gogginsék történetszála volt, ő és Aimee Lou Wood Chelsea-je volt talán a két legsikerültebb karakter, megvolt bennük a kellő titokzatosság, és valamivel talán kevésbé voltak idegesítőek, mint a többiek. A legkevbésbé a három középkorő nőci (Carrie Coon, Michelle Monaghan, Leslie Bibb) szála tetszett, ők kifejezetten irritáltak végig, pedig a színésznők megtették ami tőlük tellett, és korábbi filmjeikben többnyire kedveltem is őket, de így most együtt ezt a triót végig nagyon kellemetlen volt nézni. Aztán ott volt Jason Isaacs és Parker Posey családja, na az volt talán a legidegesítőbb kompánia, az ő szálukat éreztem a legrosszabbul megírtnak, főleg a két fiúgyerek irritált. Érdekes lehetett volna a thai biztonsági őr, Gaitok és a "Mook" becenevű kiscsaj (Lalisa Manobal) alakuló szerelmi szála, de ebből sem hozták ki amit ki lehetett volna, végig periferián maradt, nem igazán futott ki sehova. A korábbi évadokból visszahoztak két szereplőt, Natasha Rothwellt Belindaként, illetve Tanya megözvegyült férjét, Greg-et (John Gries), aki újranősült az előző évad óta, új feleségét pedig Charlotte Le Bon játszotta, az ő száluk is érdekes volt, de a szereplők itt is meglehetősen antipatikusak voltak. Szóval adott volt a szép környezet, egy-két érdekesebb alapszituáció, jópár ismertebb név is volt, mégis szerintem jóval kevesebbet sikerült kihozni belőle, mint a két korábbi szezonban. Túl sok volt az időhúzás, az üresjárat, egy helyben toporgás, aztán a fináléban persze megint odapörköltek rendesen, de ez már csak sovány vigasz volt az előtte elvesztegetett órákért. Úgyhogy sajnos ezt az évadot bizony csak egy közepesre tudom értékelni. Berendelték a negyedik évadot is, tehát visszatér még a Fehér Lótusz egy újabb helyszínen... |
2025-04-06 19:05.50 |
Kimondottan jópofa, aranyos, bájos időutazós sci-fi sorozat Csehszlovákiából a 80-as évek elejéről. IMDb-átlaga 8,2, igaz, nem osztályozták túl sokan. Persze nem egy hollwoodi sci-fi látványvilágát kell elvárni tőle, viszont mai szemmel is abszolút nézhető, sőt szórakoztató, és kimondottan szépen öregedett. Azt gondolom, hogy ezt ma sem tudnák sokkal jobban megcsinálni. Persze, nyilván a trükkök látványosabbak, korszerűbbek lennének, de itt nem azokon van a lényeg, a csilivili látvány nem sokat adna hozzá, sőt talán az egésznek az a retró bája veszne el, amiért még ma is szerethető ez a sorozat.
Kiváló a szereplőgárda, vannak ismert arcok is más filmekből, szinte mindenki remek és a szinkronhangok is nagyon el lettek találva. A forgatókönyv kiválóan van megírva, ötletesek a párbeszédek, én a felvezetést egy picit hosszúnak érzem, de onnantól, hogy a látogatók megérkeznek, szinte egy perc üresjárat sincs. Van benne humor, némi akció, egy kis romantika, és sok-sok retró cucc, ami miatt a nosztalgiafaktor is egészen magas. Részemról egy nagyon erős négyest kap, én még sokadik újranézésre is nagyon jól szórakoztam rajta. Szerencsére mind a 15 rész fent van a YouTube-on, így ma is bárki számára elérhető, újra lehet nézni, én nagyon ajánlom, remek szórakozás kicsiknek és nagyoknak egyaránt. 8,5/10 |
2025-04-03 12:57.42 |
Pár év szünet után most megint újranéztem, ezúttal szinkronnal is és azt kell mondjam, hogy még így is egészen élvezhető volt. Amikor először adták a szinkronos verziót, nagyon nem tetszett, egyik magyar hang esetében sem éreztem, hogy igazán el lenne találva. Most, sok évvel később vagy én lettem megengedőbb, vagy nem volt teljesen igazam annakidején.
John Cleese-nek elsőre tényleg nagyon fura Kerekes József hangja, mondhatnám, hogy nem illik hozzá, de ha megszokja az ember, azért végülis nem rossz, de tény, hogy pl. a Repülő cirkusz-ban Epres Attila hangja sokkal jobban passzolt hozzá. Cleese ebben a szerepben valami elképesztően briliáns, frenetikus, a beszólásai, az évődése a feleségével, vagy ahogy Manuellel bánik, a frusztráltsága, a hirtelen felcsapó dühe, a megszégyenülései, egyszerűen parádés alakítás. Andrew Sachs Manuelként szintén zseniális, minden perce aranyat ér, ám sajnos az eredetiben pazarul elkapott spanyol akcentust a szinkron meg se próbálja visszaadni, ráadásul nála stimmel legkevésbé a magyar hang. Szokol Péter szerintem totális tévedés volt, egyáltalán nem illik sem a színészhez, sem a karakterhez ez a nyüzüge egér-hang, ez bizony orbitális melléfogás volt. Annál jobb lett viszont Prunella Scales magyar hangjaként Kiss Erika, ő tényleg tökéletesen visszaadja az eredeti karaktert, nála abszolút nem ugrik le a hang a színészről. Pollyként Connie Booth remekel, ő a visszafogott humort képviseli, semmi harsányság, de végig rendkívül rokonszenves a karaktere, amit Solecki Janka szinkronja kiválóan vissza is ad. Az őrnagy szerepében Ballard Berkeley nyújt kitűnő kabinetalakítást, bár nincs túl sok szerepe, de villanásnyi epizódokban is emlékezetes tud lenni. Sajnos a szinkron itt sem adja vissza az eredeti karaktert, Szersén Gyula hangja sokkal fiatalosabb, mint a szinész igazi orgánuma, és ettől valahogy sokkal kevésbé lesz vicces a figura. A mellékszereplők hangjai többnyire jók, sőt egy esetben még jobban is tetszett szinkronnal, mint eredetiben: a Waldorf saláta című epizódban az amerikai vendég eredetiben szinte már elvilselhetetlenül irritáló hangja és beszédstílusa a szinkronban sokkal finomabb, kulturáltabb lett, és bár az akcentust itt sem adja vissza, ezesetben nekem jobban tetszik az eredetinél. Mindent összevetve ez a sorozat mai szemmel nézve is ugyanolyan vicces, mint mikor először láttam anno a tévében, és bár a szinkron néhány esetben mellément, végülis nem lett élvezhetetlen azzal sem. De persze eredetiben az igazi, ez kétségtelen. Ez tényleg egy korszakalkotóan zseniális sorozat, mindenkinek ajnálom, aki még nem látta, és csak sajnálni lehet, hogy mindössze 12 rész készült belőle. 10/10 |
2025-03-29 11:07.12 |
Már az előzetesek és a főszereplő nyilatkozatai alapján is erős indulatokat váltott ki a film, de ekkora gyűlöletcunamira aligha számított bárki is.
Jelenleg az IMDb-n 1,5-ön áll 226 ezer szavazat alapján. (Csak összehasonlításképp: a Kis Vuk és az Álom.net 1,3, tehát mindössze két tizeddel(!) rosszabb, mint az új Hófehérke átlaga, ez azért nem semmi...) Én nem láttam a filmet, nem is nagyon érdekel, de pár jelenetet azért megnéztem, hogy legyen némi rálátásom. Hát valóban borzalmas, amit lehetett, azt itt elrontottak. Kezdve természetesen a castinggal. Bár a kritikák egy része dicséri, Rachel Zegler szerintem katasztrofálisan rossz választás a főszerepre, az pedig egyenesen szánalmas, ahogyan próbálják elimináűlni azt a tényt, hogy Hófehérke eredetileg a bőrszínéről kapta a nevét, itt azért hívják így, mert hóesésben született... A legtöbb negatív vélemény a CGI-törpéket éri, megérdemelten, botrányosan néznek ki. Próbálnának hasonlítani az 1937-es rajzfilm figuráira, de a végeredmény valahol a siralmasan nevetséges és a horrorisztikus közt van. A herceg karakterét átírták és egy Robin Hood-szerű figurát csináltak belőle, a finálé pedig szintén nem is hasonlít az eredeti mese befejezésére. A legdöbbenetesebb, hogy ehhez képest a kritikák egy része nem is annyira lesújtó, sőt próbálják mentegetni a filmet, persze bőven vannak sárba döngölő vélemények is, de korántsem annyi, mint azt várná az ember ilyen átlag mellett... Szóval a Disney fejesei most kicsit elgondolkodhatnak, vajon mit és hol rontottak el. Közben Lilo és Stich felkészül... :) |
2025-03-25 17:32.40 |
"Golden Globe-jelölés - legjobb vígjáték vagy musical" - ez most komoly? És akkor tessék mondani, ez most a kettő közül melyik is akarna lenni? Musical az biztos nem, mivel egy árva hangot nem énekel benne senki. Tehát akkor vígjáték, oké. Akkor meg hol a humor, hol vannak a poénok, a vígjátéki szituációk? Hol lehet vagy kellene rajta nevetni? Mitől lenne ez vígjáték? Na hagyjuk már...
Ez ugyebár alapvetően egy testhorrorba ágyazott szatíra-dráma, amely az utolsó 20 percben bizony tagadhatatlanul átfordul önmaga paródiájába és olyan szinten válik nevetségessé, röhögi ki saját magát, hogy azzal majdnem tönkreteszi az előzőleg remekül felépített két órát. De mivel az a két óra valóban jó, sőt székbe szögezően remek, majdhogynem zseniális, az utolsó 20 percet végülis meg lehet neki bocsátani. Én legalábbis meg tudom, más vélemények szerint viszont a paródiába átcsapó finálé teljesen tönkrevágja a filmet, de hát mindenkinek joga van a véleményéhez. Demi Moore sokak szerint "élete alakítását" nyújtja a főszerepben. Ezzel én nagyon nem tudok vitatkozni, mivel számomra ő mindig is a legantipatikusabb hollywoodi színésznők közé tartozott és amennyire tudtam, kerültem a filmjeit, csak párat láttam, azokat se miatta. Ezt is annak ellenére néztem meg, hogy ő játszik benne. Végülis kvázi "önmagát" alakítja, az öregedéstől rettegő, azt elfogadni nem tudó, szépen megöregedni képtelen hatvanas (a film szerint "csak" ötvenes) nőt, aki alól kicsúszik a talaj és olyan megoldáshoz folyamodik, ami aztán végzetesnek bizonyul. Mondhatnám, hogy Moore jól játszik, hiszen alakításáért meg is kapta a Golden Globe-ot, mint "legjobb vígjáték vagy musical színésznő" de igazából nehéz eldönteni, hogy a kamera előtti létezéséből mennyi írható ténylegesen az ő számlájára és mennyi belőle a maszkosok és a rendező érdeme, de végülis oké, elfogadható számomra, ami elég nagy elismerés tőlem. Margaret Qualley a főszereplő fiatalabb (és persze kategóriákkal szebb) kiadásaként brillirozik, a szerepe igazából egy magakellető eyecandy-szerep, bár szerintem benne azért jóval több van ennél. Itt már-már puszta látványelemmé degradálták, ráadásul ő nem is kapta meg a Golden Globe-ot mellékszereplőként, na mindegy. Szerintem bőven volt annyira jó, mint Moore, igaz, a szerepe nem volt túl árnyalt és összetett, de azt maradéktalanul hozta. Dennis Quaid epizódszerepében rettentően visszataszító és gusztustalan volt, sokan dicsérték, nekem ez a túltolt tenyérbemászó pojácaság már inkább zavaró volt, szerencsére nem kapott túl sok vászonidőt. És akkor a "tényleges főszereplő", ami viszont nem Golden Globe-ot, hanem Oscart kapott: a maszk! Na igazából az viszi el a hátán a filmet, ilyen maszkmesteri munkát kb. a Légy-ben láttam utoljára, nem véletlenül emlegetik a film kapcsán sokan David Cronenberg '86-os filmjét. Összességében számomra egy gyenge négyest ér a film, de tény és való, gyomor kell hozzá, abszolőt megértem, ha sokakat elriaszt, aki azonban vevő az ilyesmire, annak nagyonis ajánlható. 7/10 |
2025-03-25 11:33.07 |
Már túl vagyunk a felén, és úgy tűnik, az emberek többségének tetszik a sorozat. IMDb-n 6,6 az átlaga és örvendetesen emelkedő tendenciát mutat, itt pedig 3,69, ami szintén nem rossz. Itt eddig 71-en osztályozták, ebből 46-an adtak rá közepesnél jobbat. Persze nyilván vannak fikázók is, de szerintem örülni kell annak, hogy végre van egy színvonalas történelmi tárgyú sorozatunk, amely külföldi összevetésben is megállja a helyét. |
2025-03-23 11:40.56 |
A jugoszláv kultsorozat.
45 éve mutatták be, nálunk 84 december és 85 február közt vetítették először és szinte azonnal lehetett tudni, hogy instant klasszikussal van dolgunk. Mindenki erről beszélt, divatba jött a "Surda-kalap", a filmzene sláger lett, még a Rádiókabaréban is írtak rá magyar szöveget. Jelenleg az IMDb-n 9-es átlaga van, itt pedig 4,59, ami a toplistán a 67. helyhez elég, ez azért nem semmi egy 45 éves retró sorozattól. (Csak összehasonlításképp: a csehek hasonlóan népszerű sorozata, a Kórház a város szélén IMDb-n 7,5-ön áll, itt pedig 3,94-es az átlaga, tehát elképesztően alulértékelt.) Szóval a "Surda" annakidején nagyon beletalált valamibe, ami annak ellenére ma is aktuális, hogy rengeteget változott a világ, Jugoszlávia sincs már régen, és mégis, ezt a régi sorozatot ma is ugyanolyan szórakoztató nézni, mint amikor először láttuk. Természetesen zseniálisan van megírva a forgatókönyv, anélkül nincs és nem is lehet jó egy film vagy sorozat. A főszereplők pedig szinte kivétel nélkül szenzációs karakterek, mintha csak direkt rájuk lett volna írva a sztori, annyira hitelesek. Na és a magyar hangok! Megannyi kongeniális szinkron-alakítás! Ljubisa Samardzic brillírozik az abszolút főszerepben, egyedül is bőven elvinné a hátán a sorozatot, de szó sincs róla, hogy egyedül kellene vinnie, hiszen remek a szereplőgárda. Firga bácsi szerepében Miodrag "Ckalja" Petrovic legalább annyira zseniális, és a hozzájuk társított magyar hangok, Helyei László és Zenthe Ferenc úgyszintén azok. Nekem egy kicsit a Surda feleségét játszó Vesna Cipcic lóg ki a gárdából, ő sem lenne rossz, de valahogy az ő figuráját nem érzem annyira telitalálatnak, nem igazán szerethető, inkább ambivalens karakter. De ettől eltekintve szinte tökéletes ez a sorozat, tényleg csak ajánlani tudom annak aki még nem látta, még sokadik újranézés után sem lehet megunni, egyszerűen szenzációs! |
2025-03-20 09:18.23 |
Nem lett ez rossz, de azért a jó az nem ilyen.
Végy egy kazal legendás és népszerű idős színészt, pakold őket egybe, írj köréjük egy krimi-szerű sztorit, aztán majdcsak lesz valahogy... Kb. ez lehetett a vezérfonala a Ma este gyilkolunk című krimi-paródiának. A plakát csúnyán koppintja a Tőrbe ejtve c. film poszterét, tehát a készítők le sem tagadhatnák, hogy valami hasonlót szerettek volna csinálni, csak persze magyarosan, hazai stílbe áttéve. Nos, ez sikerült is, meg nem is. De inkább nem, mint igen, mégsem tudok rá haragudni. A dolog ezúttal is a forgatókönyvön bukik meg, sajnos egyfelől a sztori nem az igazi, de ami még sokkal nagyobb baj, a legendás idős színészeket nem sikerült olyan szerepekkel ellátni, amelyekben brillírozhattak volna. Vannak köztük, akik kaptak egy-két hosszabb jelenetet, de van, aki bizony egészen jelentéktelen és silány epizódszerepre, szinte cameóra van kárhoztatva. Hámori Ildikónak pl. összesen talán 3 mondata van az egész filmben, de Jordán Tamás sem járt sokkal jobban. Ha már ilyen illusztris szereplőgárdánk van, legalább meg kellett volna próbálni méltóképpen kihasználni, hogy együtt vannak, és hírnevükhöz, presztízsükhöz méltó szerepeket írni nekik. Sajnos ez nem jött össze, így sok jelenet bántóan gyengére sikerült, a Bánsági Ildikó-féle szerelmi szál pedig egyenesen kínos lett. A film készítői nyilván hatalmas poénnak szánták, számomra viszont a film mélypontját jelentette Keresztes Tamás és Pál András mulatós zenész-párosa és az átaluk előadott dalszerzemény, mely bántóan kilóg az egész filmből. Tényleg az az érzése az embernek, hogy egy egészen másik filmbe, más miliőbe csöppentünk bele. Az egész jelenet nekem egyáltalán nem volt vicces, inkább csak erőltetett, de biztos van, akinek meg pont ez volt a legjobb az egészben, nem vagyunk egyformák. A sztori alapvetően érdekes is lehetne, a nyomozás azonban kimondottan döcögős, számos logikasi bukfenc is van benne, a film végi "nagy csavarral" pedig sikerült kicsit agyoncsapni az egészet, egy amolyan "nesze semmi, fogd meg jól"-befejezéssel. Hogy mégsem lett azért nézhetetlen, az elsősorban a főszereplő párosnak köszönhető. Kern András még megöregedve is Kern András, jól passzol hozzá a figura és kihozza a szerepéből, amit lehet, bár a karaktere eleinte nem valami szimpatikus, később egyre kedvelhetőbbé válik és végig viszi a filmet a vállán - másodmagával. Ugyanis Hermányi Mariann, akit a Besúgó sorozatból ismertem meg, remekül megállja a helyét Kern mellett, ráadásul egyértelműen ő a film legszerethetőbb, legpozitívabb karaktere, minden megnyilvánulása szimpatikus, bájos, azok a jelenetek messze a legjobbak, amelyekben ő szerepel. A hibák ellenére részemről egy gyenge közepest azért megkap, de sajnos megint csak az a végső konklúzió, hogy jó forgatókönyv nélkül nem lehet igazán jó filmet csinálni, legyen akármilyen parádés is a szereplőgárda. 5,5/10 |
2025-03-10 13:29.19 |
Valahol sejtettem, hogy nem lesz rossz, de hogy már az első három rész ennyire fog tetszeni, azt nem gondoltam, messze felülmúlta a várakozásaimat!
Ez azért ne kerteljünk, csúcsteljesítmény, legalábbis ami a hazai gyártású tévésorozatokat illeti, ilyen színvonalú és igényességű, a külföldi mozifilmek szintjén mozgó magyar tévésorozat aligha készült korábban. Talán a Tündérkert volt eddig, amit egy napon lehetne vele emílteni, de még az se tetszett ennyire, és ha arra nem sajnáltam a négy csillagot, akkor erre bizony meg kell adnom az ötöt. Igen, már az első 3 epizód alapján! Rögtön az első jelenetek és a stilizált jellegű főcím is sejtették, hogy itt valami nagyszabású van készülőben. És valóban, látszik, hogy nagy költségvetésből gazdálkodtak, de az is látszik, hogy mire ment el a pénz. Nem spóroltak igazából semmin, a látvány pazar lett, a díszletek, jelmezek fantasztikusan néznek ki, a csatajelenet tényleg csatának látszik, nem csak pár statiszta meg kaszkadőr téblábol ide-oda, hanem ha kell, olykor brutális, a történet pedig kellően érdekes ahhoz, hogy fenntartsa a néző figyelmét, és hát nem utolsósorban: egészen jó lett a casting! Számomra a két húzónév Törőcsik Franciska és Rujder Vivien volt, őket már több mozgóképes produkcióban láttam, és kimondottan örültem, hogy a két legfontosabb női főszerepbn őket láthatome. Az általam olvasott kritkák is pont kettejüket emelik ki, különösen Törőcsik Franciskát dicsérik, aki a sorozat talán legjobb szerepet csípte meg magának és tud is élni a lehetőséggel. A török szultán háremébe került szerb hercegnőként egyszerre erős és sebezhető, kíváncsian várom, hova fejlődik még a karakteríve. Rujder Vivien kicsit amazonszerű karaktert formál Szilágyi Erzsébetből, bevallom, eléggé meglepődtem, hogy pont rá esett a választás, mert ő azért eléggé "mai" karakterű színésznő, ezért kevésbé passzol ebbe a középkori miliőbe, a hanghordozása és a beszédstílusa is egy jellegzetesen mai lányt idéz fel, de összességében mégiscsak meggyőző az alakítása. Örültem még Hermányi Mariann feltűnésének is, akit a Besúgó sorozatban ismertem meg, ő is remek karakter Luxemburgi Erzsébet szerepében, biztosan ő is még jobban kiforrja majd magát a későbbiekben. A harmadik részben feltűnt még egy számomra ismeretlen olasz színésznő, Elena Rusconi, aki szintén remekül játszik, és a magyar színésznőkhöz hasonlóan neki is van egy két merészebb, bevállalósabb jelenete is... A sorozat férfi főszerepében az eddig ismeretlen Kádár L Gellért összességében elég meggyőző, bár amint azt a kritikák is megjegyzik, nincs túl nagy tere árnyaltabb alakításra, és szinte elhalványodik, némileg mellékszereplőnek érződik a sok kiváló női karakter közt, mintha csak sodródna az eseményekkel. Érdekes alakítást nyújt Gálffi László Luxemburgi Zsigmondként, illetve Fekete Ernő az ármánykodó intrikus, gaz Cillei Ulrik szerepében. Számos külföldi színész is feltűnik, és többnyire mindenki a saját anyanyelvén szólal meg, szerbül, olaszul, németül és más nyelveken is, ehhez kétféle szinkron készült, egy csaknem teljesen magyarított, illetve egy vegyes, ahol a külföldiek a saját nyelvükön beszélnek, persze feliratozva. Negatívumokat most szándékosan nem írok, persze nyilván mint mindent, ezt is divat fikázni, és természetesen nem tetszhet egyformán mindenkinek, de aki szereti a látványos, kösztümös, romantikus kalandfilmeket és nyitottan áll hozzá, nem mindenáron csak a hibákat keresi, annak abszolút öröme telhet a Hunyadi-sorozatban. Én alig várom már a következő részeket! :) |
2024-12-25 12:32.14 |
Már jópár éve túltengenek a mozis kínálatban a különféle újrahasznosítások: remake-ek, rebootok, prequel-ek, sequel-ek, spin-offok - a nagyobb stúdiók egyre kevésbé mernek kockáztatni, úgy gondolják, hogy ami egyszer már bevált és sikert aratott, abból az utolsó zöldhasút is ki kell facsarni és addig kell nyomatni, amíg az emberek vevők rá. Ez persze nem mindig válik be, és bizony néha csúnyán megbuknak olyan filmek, amelyeknek "papírforma szerint" elvileg kasszasikernek kellene lenniük. Idén ilyen volt pl. a Furiosa.
Az Oroszlánkirály 2019-es CGI-újrafeldolgozása irtózatosan nagy siker lett, bár a kritikusok többnyire lehúzták, a mozibevétele meghaladta az 1,6 milliárd USA-dollárt, egyszerűen mindenki látni akarta. Ezek után az lett volna a meglepő, ha nem kezdenek neki egy újabb orszlánkirályos témájú filmnek, csak az volt a kérdés, hogy folytatás, vagy előzményfilm lesz-e vajon. Nos, az utóbbi lett, ezúttal megkapjuk Mufasa és Zordon eredettörténetét, ilyen még valóban nem volt. A sztori tehát vadonatúj, nem a bejáratott nyomvonalon halad, és kapunk hozzá egy keretsztorit is, ami annyiból áll, hogy egy barlangban Rafiki mesél a kis Kiarának (Szimba és Nala kölykének) Timon és Pumba társaságában. Nos, ezek a humorosnak szánt szegmensek elég sokszor megszakítják a valódi sztorit, és ilyenkor kizökkenünk a történet folyamából, de ami a nagyobb baj: Timon és Pumba erőltetett vicceskedése nem annyira humoros, mint inkább idegesítő. Minduntalan kiszólnak a nézőhöz, bennfentes poénkodásuknak sokszor a világon semmi köze sincs a cselekményhez, a legtöbbször elsütött poén pedig az, hogy azért reklamálnak, hogy ők miért nem szerepelnek a sztoriban. Nem vicces, nagyon nem az. A másik fő probléma a dalokkal van. Az első részben Elton John slágerré vált dalait hallottuk, ezúttal azonban nem sikerült egy hozzá mérhető dalszerzőt felkérni, sőt ha magát Elton John-t kérik fel, az se lenne garancia semmire, hiszen eltelt 30 év, ma már nem pont ugyanolyan dalokat írna ő sem. Azonban amiket itt hallunk, ezek a dalok bizony legjobb esetben is csak közepesek, nem fülbemászóak, nem dúdolhatóak, nem slágergyanúsak. Egy teljesen átlagos musical stílusát hozzák, talán egy-kettő még valamennyire dallamosnak nevezhető, ám a régieknek a poros nyomába sem érnek. Ezzel bizony sajnos mellényúltak. Ráadásul túl sokat énekelnek a szereplők, fele ennyi dal bőven elég lett volna. Viszont a látvány, na az fenomenális lett! Már az első részben is az volt, azonban volt egy nagy kifogás, hogy nincs mimikája a szereplőknek, nem közvetítenek érzelmeket, csupán fapofa állatokat látunk. Ezen mindenképp javítottak, ezúttal van arcmimika, a szereplők ábrázata sokszor elárulja az érzelmi állapotukat. Hogy ez kinek mennyire fog bejönni, az szerintem kétesélyes. Mindenesetre picit azért fura a valósághűen animált, de mégiscsak "emberien" megnyilvánuló állatokat nézni, engem egy idő után már nem zavart. Az akciójelenetek szenzációsak, e téren bőven sikerült felülmúlni az első filmet, tehát aki ezek miatt nézi meg elsősorban, garantáltan nem fog csalódni. A sztori sem rossz, bár a közepe táján kicsit leül, helyenként bizony lehetett volna feszesebbre vágni a cselekményszövést, és persze kevesebb dal jobb lett volna. De amúgy nincs különösebb baj, nem lett ez rossz egyáltalán, látszik, hogy a készítők nagyon igyekeztek. Persze nyilván ez se fog tetszeni mindenkinek, aki a hibákat keresi, bizony találhat itt is, nem is kell nagyon keresgélni, de egészében véve egy szórakoztató, ártalmatlan családi kalandfilmet kapunk sok zenével, és azt még nem is említettem, hogy amikor nem énekelnek, a háttérzenében felhasználták az első részból Hans Zimmer témáit, ez mindenképp dicséretes, jó volt újra hallani a jól ismert dallamokat. Csak hát azok a fránya dalok... na mindegy. Részemről egy gyenge négyest azért megkap, akinek az első rész bejött, annak mindenképp érdemes egy próbát tenni vele. Abszolút nézhető, a sztori sem rossz egynek, a pazar látványvilág pedig bőven elviszi a hátán a filmet. 7,5/10 |
2024-12-13 18:38.27 |
Bár lassan 2 éves ez a film, eddig nem igazán volt kedvem hozzá, anno az előzetest láttam, pár véleményt olvastam, de nem csigáztak nagyon fel. Csak most kerítettem rá sort és kifejezetten kellemes csalódás volt, rosszabbra számítottam.
Előszöris remek a főszereplő páros, Allison Williams és Violet McGraw tökéletesen működnek együtt, a kislánynak különösen revelatív az arcjátéka. A baba dizájnja sem lett rossz, bár elsőre nem annyira tetszett, van benne valami elidegenítő, nyugtalanító, de ijesztőnek azért nem mondanám, csak a film felénél kezd azzá válni a viselkedése. A sztori kicsit klisés, visszaköszönnek a Chucky, a Terminator, az Én a robot vagy a Chipkatonák egyes elemei, de azt igazán nem lehet mondani, hogy másolná ezeket a filmeket. Csak hát láthattunk már hasonlókat korábban is, de legalább nem folytatás, nem remake vagy reboot, persze jövőre jön a második rész, csodálkoztam volna, ha nem kap folytatást... Részemről egy szolid négyest kap, kimondottan jól szórakoztam rajta, fordulatos, izgalmas, szinte alig volt benne üresjárat, végig lekötött. Kíváncsi leszek a folytatásra is... 7,5/10 |
2024-12-08 12:51.42 |
Az Eden Lake márcsak azért is érdekes példa, mivel a rendező-forgatókönyvírója ugyanaz, mint ennek a filmnek. Éa mivel itt most homlokegyenest más jellegű a befejezés, élek a gyanúval, hogy ha ma rendezné az Eden Lake-t, talán már ő is vállalhatalannak (nézőellenesnek) érezné azt a befejezést és írna hozzá egy jóval megfelelőbbet. :) Persze ez csak teória, de jólesett látni, hogy mennyire jól kikorrigálták a dán változat hibáit az amerikai remake-ben. :) |
2024-12-08 11:15.48 |
***SPOILER!****
Bevallom őszintén, nekem sokkal jobban tetszett, mint dán-holland eredeti. Mondanom se kell, hogy a befejezés miatt. Ennek volt olyan a befejezése, amilyet már az eredetiből is hiányoltam, nem is értettem, minek kell ilyen filmeket csinálni. Mindig is rettentően rühelltem az olyan horrorokat, thrillereket, ahol a gonosz győz, sőt nemcsak hogy győz, de egyenesen diadalmaskodik. (Tipikus példája ennek az Eden Lake, amit nem tartok ugyan rossz filmnek, de borzalmasan utálom a befejezését, ami pont a szöges ellentéte annak, amit elvárnék, mint néző.) És abszolút nem értem, hogy az ilyen befejezéseket egyesek mennyire imádják, és hogy azért ajnároznak filmeket, mert végletesen "anti happy end"-del végződnek. Miért jó ez?! Nos, az amerikai remake ez esetben szerencsére kiköszörülte a csorbát, és megadta a filmnek azt a JOGOS befejezését, ami után már nem háborog az ember igazságérzete, hanem jólesően nyugtázza, hogy na igen, ennek pont így KELLETT végződnie. A finálét leszámítva a film többnyire követi az eredetit, sokszor jelenetről jelenetre szinte lemásolja, de amikor eltér, nekem minden esetben az amerikai változat tetszett jobban. Sőt még a színészek játékát is itt érzem erősebbnek, meggyőzőbbnek, bár nem voltak rosszak az eredetiben sem. James McAvoy mint legismertebb név, természetesen viszi a prímet, de örültem Mackenzie Davis-nek is, a többieket nem ismertem, de teljesen korrekt alakítást nyújtottak ők is. Valóban a hosszából lehetett volna lefaragni, picivel feszesebbre vágva még izgalmasabb, sodróbb lendülete lenne, de így se volt rossz, sőt nekem messze magasan übereli az eredeti verziót. Az eredeti nálam csak közepes volt, erre viszont simán megadom a négyest. Egy remake-nek ilyennek kell lennie! 7,5/10 |
2024-12-02 12:30.12 |
Természetesen nem lett olyan jó, mint az eredeti (szándékosan nem hívom "első rész"-nek), de azért amit a kritikusoktól kap, azt enyhén túlzásnak érzem. Van olyn kritika, amelynek az a címe, hogy "egy klasszikus kivégzése". Könyörgöm, miért lenne "kivégezve" az eredeti azzal, hogy most, 24 évvel később készült hozzá egy kvázi-folytatás, amelyben ráadásul a szereplők is teljesen mások, ezért össze sem lehet azzal hasonlítani? Ilyet leírni már eleve a debilitás csúcsa, amikor valaki nagyot akar mondani, aztán helyette csak egy irdatlan nagy baromságot mond.
A 2000-ben készült Gladiátor hatalmas siker volt, több mint 30 díjat szedett össze, ebből 5 Oscar, melyből a "nagy" kategóriák közül a férfi főszereőlő és maga a film is megkapta a szobrocskát. Idővel kultklasszikus lett belőle, bár sokan a történelnmi hűséget kifogásolják benne, azért a maga műfajában, tehát az ókori szandálfilmek közt valóban kiemelkedő hely illeti meg. Őszintén szólva azon lehet csodálkozni, hogy nem készült el már sokkal előbb ez a "folytatás", amely viszont mégsem lett igazán méltó a nagy elődhöz. Nem is lehetett, azt még egyszer kizárt, hogy meg tudják ismételni, pláne 2024-ben. Ridley Scott ráadásul már nagyon idős, nem biztos, hogy engedni kéne ekkora költségvetésű filmeket rendezni. De hát ők tudják... A főszereplők kiválasztása nem lett épen ideális. Paul Mescalt én eddig nem ismertem, ha láttam is valamibn, nem jegyeztem meg se a nevét, se az arcát. Mostantól a nevéről ez a film fog beugrani. Közepes, átlag-teljesítményt nyújtott, különösebb kisugárzás vagy karizma nélkül, Russel Crowe-val pedig egy napon se lehet említeni. Pedro Pascal egy fokkal talán jobb, bár az ő szerepe elég hálátlan lett. Denzel Washingtont meg nem is értem, egyáltalán mit keres ebben a filmben? Connie Nielsent visszahozták, ő nem volt rossz amúgy, de hirtelen nem nagyon tudnék mondani semmilyen normális szerepet, amiben a két Gladiátor-film között láttam volna, azért ez elég beszédes... A mélypont a két "ikercsászár" volt számomra, elképesztően debil és ripacs módon irritáló két figura volt, alig vártam, hogy iktassák már ki őket, csak zavaró körülmények voltak. A látvány... nos, eltelt majdnem egy negyedszázad, és nemhogy felülmúlni nem sikerült a Gladiátor látványvilágát, de bizony mélyen alámentek. Jó, persze, az ókori Róma látványa most is impozáns, a Colosseumot most is jól megcsinálták, na de a csaták, illetve az arénabeli jelenetek inkább kínosak voltak, sőt helyenként akaratlanul viccesre sikeredtek. A szőrtelen, óriás pávián egy igazi B-horrorba való lenne, az idomított harci rinocérosz talán valami fantasyba passzolna leginkább, a cápák meg... - ezt tényleg komolyan gondolta valaki? Belegondoltak ebbe egyáltalán? Hogy kerülnek cápák a Colosseumba? Hogy fogták be, hogyan szállították oda és hol tartották őket a viadal előtt? Mindezekkel együtt sem nézhetetlen az új Gladiátor film, de nem kell a régihez mérni, mert azzal szemben siralmasan alulmarad. Ridley Scott bizony már nem a régi, a legjobb filmjein már régesrég túl van, talán ideje lenne nyudalomba vonulnia... 6/10 |
2024-11-28 10:37.01 |
Hááát... elég érdekes kis filmecske ez.
A címből kb. sejteni lehet, mire számíthatunk. Adott egy vámpírcsalád,ahol a serdülő kamaszlány szabotálja az emberölést, és kizárólag zacskós vért hajlandó fogyasztani. A család többi tagja mindent elkövet, hogy ránevelje a lázadó tinit a "normális" vámpírlétre, de a kiscsaj dacosan ellenáll. Aztán egyszer csak a véletlen az útjába sodor egy szuicid hajlamokkal megáldott korabeli srácot, és... nem spoilerezem el, mi lesz, de magyjából az, amit sejteni lehet. A film amolyan rendhagyó coming of age-film, némi fekete humorral, de sajnos egyáltalán nem pörög, inkább kifejezettten lassú cselekményvezetésű és a poénfaktor is meglehetősen alacsonyan van. Mégis jó nézni, el lehet szórakozni rajta, ami mindenekelőtt a főszereplőnek, az egészen bűbájos alakítást nyújtó Sara Montpetit-nek köszönhető, aki gyakorlatilag egymaga elviszi a vállán a filmet, visszafogott, mégis érzékletes arcjátékával, fura kisugárzásával. Maszkot alig-alig használtak, a leányzó egyáltalán nem néz ki vámpírnak, a szemfogai sem igazán akarnak előbújni, repülni sem tud, tehát a szokásos vámpír-kliséket többnyire mellőzi a film. Sokkal inkább egyfajta tinidráma ez, de nézeti magát, és ha kicsit merészebb lenne a forgatókönyv és nem spórolnának az effektekkel annyira, talán még egy szolid négyes is kikerekedhetne belőle, így azonban nem igen jön ki a középszerből. Azoknak ajánlom, akik szeretik a különc, rendhagyó tinifilmeket, felnövéstörténeteket, ez is olyasmi, csak kicsit megbolondítva. De semmiképp nem horrovígjáték, nem egy echte vámpírfilm, sőt azokkal tudatosan szembemegy. 6/10 |
2024-11-26 11:46.20 |
Ha az lenne a kérdés, hogy mondjak egy filmet, ami olyan, mintha a Monty Python csinálta volna, de mégsincs köze hozzá egyetlen Python-tagnak sem, és tele van jófajta abszurd humorral, a válasz egyértelműen a Galaxis útikalauz stopposoknak lenne. Lassan 20 éves lesz a film, és ebben a műfajban talán azóta se készült ennél jobb, szórakoztatóbb alkotás.
A szereposztás szinte minden pontján telitalálat, pedg nincsenek benne igazán nagy sztárok, sőt a szereplők többségét korábban nem is nagyon láttam másban, legalábbis ebből a fimből jegyeztem meg a nevüket. Többen aztán később szép karriert futottak be, de itt szinte még kezdőnek mondhatók. Martin Freemanra legalább annyira rá van öntve Arthur Dent szerepe, mint amennyire zseniális ötlet volt a Hobbit-trilógiban Zsákos Bilbó szerepét ráosztani. Görög László hangja pedig még rátesz egy-két lapáttal. Hasonlóan szenzációs Zooey Deschanel Trillianként, szinte el sem tudnék mást képzelni helyette. Mos Def mint Ford Prefect érdekes figura, őt azóta sem láttam sok filmbwen, de itt abszolút a helyén van, Galambos Péter hangja pedig szintén tökéletesen passzol hozzá, és nagyon jópofa volt még Szlartibartfaszt szerepében Bill Nighy, ezúttal nem Harsányi Gábor, hanem Fodor Tamás magyar hangjával. Két fontosabb szereplő van, akivel kevésbé vagyok kivbékülve, az egyik Sam Rockwell, aki ugyan láthatóan nagyon elemében érezte magát Zaphod Beeblebrox-ként, de itt a figura maga annyira irritáló, hogy gyakorlatilag bárki elviselhetetlen lenne a szerepben, a másik pedig Humma Kavula, akit John Malkovcih játszik, az ő esetében kimondottan örültem, hogy nincs nagyobb szerepe, mert ennyi untig elég volt belőle. A látványvilág szenzációs, ezt a regényt ennél jobban aligha lehetett volna vászonra adaptálni. A vogonok zseniálisan lettek megtervezve és kivitelezve, nagyon jók a kis animációs betétek Végvári Tamás szinkronhangjával, és Marvin a robot Szacsvay László hangján (az eredetiben Alan Rickmannal), minden megszólalása aranyat ér. Rengetegszer újranéztem már és nem tudom megunni. Örökbecsű darab, alsó hangon egy nagyon erős négyest, vagy ötös alát érdemel. Persze ez a fajta humor nem jön be mindenkinek, ha úgy tetszik, fel kell nőni hozzá... :) 8,5/10 |
2024-11-25 13:29.48 |
"Szörnyella egy frászt"
***SPOILER*** Az élőszereplős, de azért az eredeti Disney-rajzfilmek sztoriját alapvetően hűen követő filmek mellett és után ezúttal kapunk egy főgonosz-eredettőrténetet, azaz valójában mégsem. Ez NEM a 101 kiskutya főgonoszának története, ez egy teljesen másik karakter, aki a névazonosságot és a hajszínét leszámítva a világon semmiben nem hasonlít az "igazi" Szörnyella de Frász-ra, sőt, annak poláris ellentéte. A film végére ott tartunk, hogy nemhogy nem akar bundát csinálni a dalmatákból, de neki magának három is van, sőt Pongót és Perditát is saját alomból ajándékozza oda Anitának és Rogernek! Mintha a forgatókönyvírók nem is ismernék a 101 kiskutya sztoriját. A film minden logikai döccenője és a rajzfilmet negligáló sztorija ellenére is nézeti magát és eladja ezt az újfajta eredetsztorit. Köszönhető ez elsősorban Emma Stone kiváló játékának. Stone briliáns alakítása szinte feledeti velünk az eredeti karaktert, és nemhogy köze nincs semmiféle főgonoszhoz, de ebben a történetben egyenesen ő a pozitív főhős! Van persze főgonosz is, az Emma Thompson által játszott bárónő, na ő aztán tényleg velejéig gonosz és romlott, semmilyen pozitív jellemvonást nem írtak neki, hozzá képest Szörnyella ártatlan báránykának tűnik. Hasonlóképen nem nagyon emlékeztet az eredetire Horace és Jasper karaktere sem. Az elején még simlis, kisstílú tolvajok, akik aztán varázsütésre szépen megjavulnak, sőt egyikük már-már az élő lelkiismeretévé válik Szönyellának. Szóval ez nem AZ a Szörnyella, aki azt akarja látni, az nézze meg a Glenn Close-féle 1996-os verziót, ez itt nem is hasonlít semmiféle Szörnyella de Frászra. A casting többnyire rendben van, a jelmeztervező is kitett magáért, van két kis cuki kutyus, a dalmaták viszont animáltak és ez bizony nagyon látszik is. A film szinte végig pörög, és remek lett a szinkron is. Én végülis el tudtam vonatkoztatni az eredeti sztoritól és egy idő után már nem zavart, hogy ez egy totálisan más jellegű karakter, Emma Stone magávalragadó alakítása pedig simán elviszi a hátán a filmet. Részemről egy gyenge négyest kap, de megértem azt is, ha valaki szerint nem érdemel annyit. 7,5/10 |
2024-11-19 22:29.41 |
A folytatások, remake-ek, rebootok, újrafeldolgozások korát éljük, mégis szinte mindenki fikáz mindent, nem lehet a filmrajongók kedvére tenni, egyebet se lehet olvasni, mint hogy bezzeg az eredeti mennyivel jobb, meg régen minden jobb volt, már a nosztalgia se a régi... :) Amikor meg megcsinálnak egy animációs filmet "élő" (valósághűen kinéző) szereplőkkel, azt egyenesen ördögtől valónak tartják sokan, mert "mégis hogy mertek hozzányúlni, meggyalázták az eredetit, most már azt is bemocskolták, hogy nézzük ezek után"? Könyörgöm, nem szűnik meg az eredeti azzal, hogy készül belőle egy újabb változat, akinek nem tetszik a trailer alapján, nem kötelező megnézni. Mégis azt látom, sokan szinte kizárólag a fikázás kedvéért nézik a filmeket, hogy utána jől lehordhassák a sárga földig, véletlenül se lehet azt élvezni, ami jó benne, muszáj csak a hibákra fókuszálni. Fura állatfaj a rajongó, nehéz - ha ugyan nem lehetetlen - a kedvére tenni... :)
Nekem kimodndottan bejött az élőszereplős Dzsungel könyve, Oroszlánkirály, Aladdin, szerintem ez semmivel nem lesz rosszabb... |
2024-11-19 22:01.07 |
Hát nyilván az eredeti rajzfilmet akarják megcsinálni csak "élő" szereplőkkel, nem egy totál másikat, ami épp csak nyomokban hasonlít, de az ortodox rajongóknak úgyse lehet kedvére tenni, ha túlságosan ugyanolyan akkor az a baj, ha meg nagyon eltér az eredetitől, akkor meg az... :)
Én már jó ideje nem voltam moziben, nem tudom, erre el fogok-e menni, de mindenesetre nem tűnik rossznak... :) |
2024-11-19 21:35.40 |
Nem tudom, erről hallottatok-e már, állítólag jön az Így neveld a sárkányodat élőszereplős változata. Itt az első hivatalos trailer. :)
https://www.youtube.com/watch?v=5lzoxHSn0C0 |