Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2024-05-02
A boldogság ügynöke
A kaszkadőr
Az elátkozott Queen Mary
Milli Vanilli: Az évszázad botránya
Végtelen rozsmezők

2024-04-26
Anselm

2024-04-25
Abigail
Challengers
Emma és Eddie: A képen kívül
Exhibition: Van Gogh és Japán
Maga a pokol
Robotálmok
Spy x Family Code: White

2024-04-18
Bolero
Bonus Trip
Elszáradt füvekről
Mentawai, egy elfeledett ősi kultúra
Micimackó: Vér és méz 2.
Polgárháború
Származás
Szunnyadó vérebek
Vörös szobák

További mozibemutatók

DVD / Blu-ray premierek
A Profi *A klasszikus film* *Dupla borítós kiadás és booklet* (Blu-ray)

További DVD premierek
További Blu-ray premierek

Hamarosan a TV-ben
Gépállat SC
- Moziverzum, 08:50
Túlélni egy sorozatgyilkost: Kara Robinson története
- HBO, 09:20
Farkasokkal táncoló
- AMC, 09:35
Hajsza a győzelemért
- Film+, 09:55
A csúnya gonosz róka
- TV2 Kids, 10:00

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Máté Gábor (69)
Michelle Pfeiffer (66)
Uma Thurman (54)
Nora Dunn (72)
Jürgen Vogel (56)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
Jellemző mondat, esetleg rövid párbeszéd - melyik filmben hangzott el?
2022-es választás
Emily és a bűn világa - Vélemények
A hülye - Vélemények
Egyedülálló nő megosztaná - Vélemények

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Semmelweis aaaaa
Rachel Blanchard aaaaa

 

8WnHef5 hozzászólásai

Ugrás 8WnHef5 adatlapjára

1 2 3

Totál szívás (sorozat) - Vélemények

2016-11-07 00:21.08
Volt róla szó, hogy az első rész végén látható jelenetben képzett foszfin-gáz valóban halálos-e. Ezzel kapcsolatban lásd a következőt:

Rendkívül mérgezők a foszfornak hidrogénnel alkotott gáznemű vegyületei, a foszfin (PH3, foszforhidrogén) és a difoszfán (P2H4), amelyek kalcium-karbidból való acetilénfejlesztés kapcsán keletkeznek, mivel a karbid szennyezésként általában kalcium-foszfidot is tartalmaz.

Foszforhidrogén szabadul fel a rovarok és rágcsálók irtására használt, cink-foszfidot, kalcium-foszfidot vagy alumínium-foszfidot tartalmazó készítményekből is nedvesség vagy savak hatására. A foszforhidrogén már 0,05 ml/m3 levegőkoncentráció felett ártalmas az egészségre*[2] 0,1 térfogat%-ban pedig percek alatt halált okoz.


Warcraft: A kezdetek - Vélemények

2016-09-26 23:02.27
Nem volt rossz, de tényleg kissé zavaros. Ebből egy jó 3 órás rendezői változat kellett volna, sokkal kifejtettebb jellemrajzokkal és precízebb történetvezetéssel. Egyáltalán nem rossz, de ugyanakkor sokkal jobbra is meg lehetett volna csinálni.


2016-05-21 20:48.50
"A játékok átvezetői sokkal hangulatosabbak és nagyszabásúbbak, mint a film eddig látott jelenetei"

PONTOSAN!!!


Saul fia - Vélemények

2016-01-13 20:10.09
Félreértés ne essék, nekem is ellenszenves a zsidó-sajnáló téma és egyáltalán minden sajnáltatásra (főleg a beteg kisfiús megható történetek, reklámok) épített üzenet.
Amivel nem értek egyet:

"Nem tudom ha az indiánok kiírtásáról szólna egy film ,akkor az meddig jutoot volna el egy filmfesztiválon."

Válasz: Apocalypto (2006)
3 db Oscar jelölés + 1 db Golden Globe jelölés. Aztán lehet erre mondani, hogy csak a jelölésig jutott. De az talán kis dolog?


Holtpont (2015) - Vélemények

2016-01-06 01:36.02
Ok, de mióta nem nézzük a színészi játékot? Ennyi erővel tájképeket is lehetne versenyeztetni filmekkel, ha csak látványból állnának. Ma már minden a látványra vagy a nagy meghökkentésre megy, de azt örömmel szoktam látni, hogy az emberek nagy része igenis érez valami űrt a mai tucat-kultúra mögött.


A Horror Mesterei: A beteg lány - Vélemények

2015-12-20 04:56.55
Tőlem aztán szidhatják ezt a részt - szerencsére azért akad bőven pozitív vélemény is; számomra ez volt az eddigi egyik legjobb!

Azt már lassan megszokja az ember, hogy Masters of Horror létére a sorozatban ritkán nyomatnak keményvonalas horrort, de ennél a résznél ez nekem nem is hiányzott. Ugyanis igazi karakterek voltak benne, és nekem nagyon bejött az óvatosan alakuló leszbikus kapcsolat, drukkoltam nekik és még jó ideig elnéztem volna, ahogy... ja de volt itt egy rusnya gonosz bogár is: hát ennél bővebben nem is igényelte a film a jelenlétét.

Tehát hibát ne látok a részben, de keresni se fogom, mert helyette itt van bennem az érzés, hogy ez az egy óra de jól lekötött. Mint mondtam, eddig egyik részben sem voltak ennyire jól kidolgozott karakterek, emiatt teljesen bele tudtam élni magam és meg tudom bocsátani, hogy a trancsírozás ismét az újabb részekhez fűződő remény-fázisba csúszott át.


A Horror mesterei: Indián legenda - Vélemények

2015-12-16 03:12.51
A vége olyan mintha rákiabáltak volna a rendezőre: - Hé haver, lejárt az idő! Erre ő: - Ja, bocs, akkor vége. És bumm.


A Horror Mesterei: Jenifer - Vélemények

2015-12-13 02:51.06
Ez a rész kétségtelenül a gyengébbek közül való. Megvan a maga világa, a perverz vágyban tobzódás mélyebb jelentősége is átjön, és leköt erre a szűk egy órára, tehát nem azt mondom, hogy rossz. Csak épp - talán ez a legjobb szó, amivel kifejezhetem, hogy mi volt vele a gondom: egysíkúra sikerült.


A Horror Mesterei: Rémálmok a boszorkánylakban - Vélemények

2015-12-09 02:51.25
Az, hogy kapunk vérbő jeleneteket is, csak a fűszerezés. Ennek a résznek az atmoszférájában van az igazi horror. És a horrornak ez a fajtája számomra sokkal mélyebb is, mint a tipikus agyatlan trancsírok. Az emberfejű patkány is tökéletes volt, a fal mögött sejthető másik valóság, az egésznek a HANGULATA. Ez vagy átjön a nézőnek, vagy nem. Sajnos a többségnek nem.


Bermuda háromszög (2009) - Vélemények

2015-11-15 02:44.34
SPOILERES:

Egész jó film lehetett volna belőle, ha csak meg nem feledkezik egy apróságról: A SZABAD AKARAT LÉTEZÉSÉRŐL.

Itt idézek egy másik fórum-hozzászólást: "ha Jess egy-két ciklus után ismerte a saját lépéseit előre, akkor miért nem csinált valami másként, vagy mi történt volna, ha valamit másképp csinál? Vajon akkor is ugyanoda lyukad ki?"

A válasz: nem! Ha bármit másként csinált volna azzal megtöri a kört. Példa: amikor abba a konyhaszerű helységbe bújik el a zsákos fejű önmaga elől, szinte kiabált bennem valami a film alkotói felé: - Hé, hé! Ne nézzetek már ennyire hülyének! Ha a zsákos fejű Jess úgy válik (vagy mondhatni: fejlődik) a zsákos fejűvé, hogy már keresztülment az előző énjei történetén, az azt jelenti, hogy amikor keresi a korábbi önmagát levadászás céljából, akkor EMLÉKEZNIE KELL ARRA, HOGY HOVÁ BÚJT EL, amikor a zsákos üldözte !!! Áááh! Ez csak engem idegesít ennyire!?

Ezen a ponton idézek szintén egy másik fórum-hozzászólásból - mutatva, hogy erre más is gondolt már. Tehát: amikor másodszorra néznénk a filmet akkor "Jess reakciói már teljesen új jelentést kapnak majd, hiszen tudni fogod, hogy mindent tud, és már vagy századszor ül fel ugyanarra a "hullámvasútra", szinte már csak abban reménykedve, hogy hátha egyszer más eredményt dob neki a gép."

Tehát ez a hurok csak akkor működhetne ha mindig egy tudatlan Jess kerülne bele az elején, aki azon a böhöm hajón rakja csak össze apránként az eseményeket. Ha egyszer úgy megy oda, hogy már mindent előre tud, akkor pl. biztos nem vágja bele a kopasz fickó fejét a fogasba, tudja, hogy a színházban hol keresse a zsákos fejűt, így megállíthatja, de ha mégis mindent direkt ugyanúgy csinálna, a zsákos fejűként tutira megtalálná korábbi önmagát, ahogy bujkálni próbál - ÚRISTEN! Leesik már, hogy miről beszélek? Mert ezt a filmet mindenki csak dicsérgeti, holott nem egy jól kidolgozott hurok, hanem egy rakás logikai bukfenc van csupán benne. Értem én, hogy a történet egy szimbólumrendszer, de akkor meg minek akarták ennyire precízen levezetni a logikai szerkezetét, ha nem értenek hozzá!?

Egyszerűen figyelmen kívül hagyták, hogy az események újrakezdődésekor már egy mindent előre látó Jess lesz az események alakítója, aki - amennyiben ki akar törni a hurokból (és kurvára ki akar!) - akkor elég akár egyetlen részletet másként alakítania, mint ahogyan az előző hurokban történt. Hiszen LÁT ELŐRE MINDENT, MERT ONNAN JÖTT! Bocsánat, felhúz, amikor hülyének néznek, és még irritálóbb az, amikor emberek tömege még dicsérőleg is nyilatkozik olyasmiről, amiből annyi lóláb lóg ki, hogy az már maga egy nagy büdös ló...


Holtpont (2015) - Vélemények

2015-10-24 15:21.48
Szerintem a 91-ben készült eredeti változat fölözhetetlen, de majd meglátjuk...


Gyilkosság online - Vélemények

2015-10-08 03:54.02
Ennek a filmnek van egy egészen érdekes üzenete, hisz tulajdonképpen kritikát mond saját nézőiről is. Ugyanakkor a téma megvalósítása hagy kívánnivalót maga után - és ez spoileres: pl. a vége szerintem egyszerűen összecsapott és igénytelen. Ugyanis nem életszerű, ahogy a nő fejjel lefelé lógva szabadulni próbál.

Ahogy valós szituációban történne: 1.) Leveszi a szájáról azt a kurva törölközőt, ugyanis a kezeivel azt elérte volna. (ez már önmagában idegesítő hiányosság) 2.) Ily módon a szája szabaddá válik, tehát a fogaival el tudja harapni a műanyag bilincseket, melyek a kezét rögzítik (a fogak nyilvánvalóan erősebbek és élesebbek a műanyag huzalnál); 3.) Most, hogy a kezei is szabadok, az acélhuzalhoz felhajolva azon fel tudja húzni magát a gerendára, melyről lóg. Innentől már elég szabadon tud mozogni, szabaddá teheti a lábát is akár a vason reszelve a műanyagot, akár más módon... de ebbe a lehetőségbe a film nem ment bele, ugyanis amit csúcsjelenetnek szánt, azt épphogy elkúrta teljesen.

Tehát ne idegesítsenek már efféle élhetetlen megvalósításokkal!!!! Nem vagyunk ennyire hülyék!!!


Lelkek karneválja (1998) - Vélemények

2015-10-04 22:48.35
Az ajánló alapján olyan, mintha nem is 98-as, hanem sokkal inkább 1988-as volna. És nem is igazán keltette fel az érdeklődésemet. A pár perces "összegzés" alapján már olyan érzésem van, mintha végig is néztem volna minden egyes tipikus elemével együtt.


Elrabolva 2. - Vélemények

2015-09-19 03:48.42
Spoileres!

1.) Mikor a lánya a szekrényben van és ő felhívja telefonon: nem tudhatja előre, hogy a lányát kereső fickók már nincsenek ott a szobában. Tehát ha ott lettek volna, a telefon megcsörgetésével lebuktatja a lányát - ez nagy felelőtlenség, ergo rendezői hiba is, hisz a karakter lényege a profizmus.

2.) Mikor Neeson a tetőn lelövi azt a fickót, aki előtt a lánya térdel, én legalábbis úgy láttam, hogy ők hárman akkor egy vonalban vannak. Tehát amikor lelövi a fickót nem számol azzal, hogy a golyó áthaladhat a testén, és továbbhaladva pl. fejbe találja a lányát? Nem látjuk pontosan, hogy hová lőtt, de amikor a fickó összeesik, a fegyver tartása alapján nem fejre, hanem lejjebb...

3.) Említették már előttem, de én sem tudok mellette szó nélkül elmenni: tanuló vezetőhöz képest egy kicsit inkább profi F1-es skilleket előfeltételez, amit a lánya produkál Isztambul sikátoraiban...

4.) Gránáthajigálás - amit már többen is említettek előttem! Nem csoda, hogy a 3-4. alkalommal már nem is mutatják, hová esnek a gránátok. Hiszen benne van a pakliban, hogy bedobja egy családi házhoz, ahol pl. épp ártatlan török gyerekek imádkoznak... De ez a gránátdobálós ötlet annyira sem érdemes, hogy tovább firtassuk, jelzi, hogy az Elrabolva 2. része mennyire lecsúszott kreativitás tekintetében az első részhez képest.

5.) A hotelben lezajló lövöldözés után a lánya valójában ki nem tudott volna osongatni az utcára, mert a biztonságiak azonnal lezárják ilyen esetekben nemhogy a szintet, de az egész szállodát...

6.) A végén a főgonosznál még csak egy kés sincs? Nemhogy pl. egy stukker amit a feleség fejéhez szorítana? Ugyan már? A nő valami fürdőszobában szundít, miközben a főmaffiózó tök védtelenül ücsörög teljesen védtelenül, várva a végzetét? Na ezt se hiszem el. Bakker, kezd sok lenni.

7.) Amikor Neeson urat elkapják és abban az autószerelő üzemben tartják fogva: most komolyan egy műanyag huzalocskával "bilincselik" meg ??????????? Ha egy fikarcnyit is tökösebbek ezek az albán + török maffiózók, akkor egyrészt pillanatra sem hagyják a foglyot őrizetlenül, másrészt olyan baszom erős bilinccsel rögzítik kezét lábát, hogy még a porban se tudjon a cipője orrával kotorászni, nemhogy reszelgetni a szar kis műanyag huzalt a rücskös fémoszlopon. Úristen! Kicsit fölhúz, hogy engem mint nézőt ilyen hülyének néznek.

De nem csak ez a 7 van, legalább 10 alkalommal dörgöltem idegesen a képemet, mondván magamban, hogy ez már kezd sok lenni. Tucat akció-szarnak még elmenne, ha legalább nem próbálnák még teljesen hülyének is tekinteni a leendő nézőiket. De hát megnéztük, a mi bajunk. Na, a harmadik résszel engem ugyan már nem fognak csőbe húzni, befejeztem.


A hasonmás (2013) - Vélemények

2015-08-22 21:25.44
Ebből a tenyérbemászó pofájú faszfej Jesse Eisenbergből egy darab is elviselhetetlen, nemhogy kettő!


Jupiter felemelkedése - Vélemények

2015-05-15 20:46.59
És az egész giccses klisés mindent összehordó, mindenbe belakapó, de semmit sem befejező (jaj ne, folytatásszag? (ma már minden folytatás-gyanús, minden!)) kaotikus élethalálharc eredményeként mi változott főhősünk életében; azaz mi a film tanulsága? Nos, az elején még gyűlöli, de a végén már önszántából és mosolyogva:

A vécépucolás nem is olyan szar. :)

(persze ha két szarvakarás között antigravitációs csizmákban röpködhetsz a város felett, és élvezheted annak puszta tudatát, hogy Te vagy a fél univerzum császára...)

Egyvalamit nem értek, csak egyet: mi történt a Wachowski fivérekkel (bocsánat - testvérekkel)? Ennek a filmnek a rendezőpárosa valóban azonos volna a Mátrix alkotóival? Miért állnak be ők is abba sorba, ahol a nézőt hülyének gondolók gazdagodnak meg? Ja... hogy épp azért. Hiszen ezt is megnéztük. Ennyi. Célba ért. És megnézzük a követkeő munkájukat is, mert a Mátrixból megél a hitelük.

Kár hogy ma az értékek túlnyomó többsége kimerül a múlt megnyúzásában.


A bosszú ura - Vélemények

2015-03-10 17:09.02
Értelemszerűen nem állok neki, hogy direkt módon is keressem benned a hibákat (reagálva a 2008-as tréfára). Fellelhető mindenkiben bőséges kiköszörülni való, ha nagyító alá vesszük az adott személyt - bennem is.

Leszögevze a dolog lényegét: a tőlem, mint számodra ismeretlen külső szemlélőtől származó negatív visszajelzéstől azt remélem, hogy valójában építően fog hatni rád, és egy tiszta - úgymond: egyenesebb - hangnemhez tudsz majd visszatérni a megfontolása révén.

Ez a megfontolás azonban már nem "fórumtéma", így tehát - mint megerősítetted - szerintem is szükségtelen volna a beszéd szintjén a jelen pontnál továbbmenni. Tehát köszönöm, ha visszajelzésemet fontolóra veszed; ez volt a cél.


2015-03-10 03:02.03
De hozzáteszem - előrelátó módon, hisz vannak, akik szeretnek belekötni a félreértéseket ki nem küszöbölő véleményekbe - nem az volt nálam az elsődleges szempont, hogy valami extrém erőszakos filmet lássak. Csakhogy: ez a film vállaltan erre a lapra teszi fel az addig felhalmozódó érzelemanyagot. Tehát e film esetében igenis szempont a brutalitás "élvezhető" módon való alkalmazása. Így értendő az, amit a brutalitás kapcsán írtam, nem pedig: áhá, tehát ez egy szadista állat, kössünk jól bele.

(Elárulom: azért tettem ezt a kiegészítést és írtam leplezetlenül a belekötés lehetőségéről, mert él bennem egy lejjebb olvasott intellektuális kötekedés (mintha akkor már nem is volna kötekedés...) az általam pár éve még tisztelt de az utóbbi időben egyre inkább menőző stílusban író, konformistának tűnő, láthatóan intelligens, mégis túl mesterkélten vagánykodó "Az utolsó szamuráj" részéről.

Indok: amit itt Wester szórakoztató jelleg alatt értett (lásd: 14 hozzászólás), az én olvasatomban nem úgy értendő mint a filmek összességét fekete-fehéren a komoly ill. szórakoztató alkotások két nagy típusára osztó nézeten belül megragadható egyik típus. Az én olvasatomban a szórakoztató kifejezés arra utalt, hogy a film ha komoly dologról szól is, Wester szerint jobban is sikerülhetett volna e téma előadása a néző számára. Ily módon a komoly téma befogadása is élvezetet nyújt a nézőnek. Felejtsük el tehát a komoly vs. szórakoztató kategorizálást, és azt, hogy aki szerint egy film nem volt szórakoztató, ebből az következően máris azt sugalljuk, hogy ő az agyatlan típusú filmeket szereti.

Úgy vélem a szamuráj kicsavart módon alkalmazta a szórakoztató kifejezést, és így hozta ki azt az ítéletet, miszerint Westernek egyáltalán nem is valók a komoly filmek. Ez az ítélet éretlen kötekedés a szememben. Persze ravaszul előre hozzátette, hogy ezt nem szabad félreérteni, megelőlegezve, hogy amennyiben Wester kifogásolja ezt az olvasatot, máris benyújthassa neki, hogy félreértette őt. És ezt a félreértés-felrovást be is nyújtja, annak ellenére is, hogy Wester nagyon intelligens módon nem vágott vissza. Intelligensebb, mint én, aki látva ezt a csúsztatást, nem bírtam ki, hogy meg ne osszam ezt illető véleményemet is. És ez volt apropója egyúttal annak is, hogy megosszam veletek „Az utolsó szamuráj”-ból való, az évek során (a fent említett okokból) egyre inkább kikristályosodó kiábrándultságomat.)

Ha tehát valakinek kedve szottyanna majd az én véleményembe is belekötni, legalább ne ott ragadjon le, hogy korábbi félreérthető megfogalmazásomra alapoz. Első megfontolásomból ezért szerepel tehát itt ez a kiegészítés (ha végül el is tértem tervezett tárgyától).


2015-03-10 02:15.21
Nem volt valami jó ázsiai létére. Az első fele már-már dögunalom. A vége felé aztán elég keményen erőszakos. Inkább lett volna végig brutális (mint amilyen pl. az Ichi the Killer), abban legalább van spiritusz, felfűtő hangulat, ami fenntartja a hatást az emberben. De itt, a lassú és sok helyütt ziláltan egymás után vágott történetvontatás révén is csak rövid ideig tartózkodunk a nagy sokára elért eseményzónában. Maximum 3-4 emlékezetesebb, át is érezhető brutalitás, aztán vége is lett. Túl sok az odaérés ahhoz ami ha ütős is valóban, de túl kevés ahhoz, hogy a film egész vontatottsága végül csak erre jusson. Tehát nem volt egy jó film.


Donnie Darko - Vélemények

2015-01-20 02:08.28
Ma este újranéztem ezt a filmet, mely régi kedvenceim közé tartozik. Utána olvastam is róla, mert régen nem értettem meg, és ez most még zavaróbb volt számomra. Megtaláltam a neten néhány részletet, ill. tartalmi tömörítést a filmben szereplő könyvből, mely az időutazásról és alternatív univerzumokról szólt. Maga a rendező írta ezt a művet, melynek nagyon lényeges részeit a filmben nem ismerjük meg, holott ezek az ismeretek – úgy vélem – nélkülözhetetlenek a film eseményeinek megértéséhez.

E szövegek révén szinte teljesen érthetővé vált számomra az eddig csupán a kaotikus jelleggel zseniálisnak látott film. Most már szimplán zseniális, azt azonban nagy hibának tartom, hogy az említett könyv tartalmát nem vázolják fel. Olvastam azonban egy 20 perccel hosszabb rendezői változatról is, mely bővebben foglalkozik a könyvvel. Talán nem véletlen, hogy ezt már a film első változatának bírálói közül is sokan dicsérik.


Piszkos pénz - Vélemények

2014-12-04 15:42.24
Sajnos nincs fenn a Filmkatalóguson Tom Hardy egyik említésre méltó filmje: Locke. Ezúton ajánlom az érdeklődők figyelmébe.

Egy nagyszabású építkezésen dolgozó üzemmérnök a nap végén hazatérés helyett úgy dönt, hogy átautózik a másik városba, hogy jelen legyen, amikor egy nő megszüli az ő házasságon kívüli gyermekét. A film 99 %-a egy autó belső terében játszódik, az egész addigi életét felforgató férfit mutatva, ahogy telefonon beszél különböző emberekkel. És ez a film izgalmas lehet? Igen. Mert a színészi alakítás abszolút hiteles, ez pedig a teljesen zárt képi és hangulatvilággal kiegészülve egészen egyedi filmet alkot.


Death Note - A halállista (sorozat) - Ki a kedvenc karaktered?

2014-04-16 20:01.45
Light.
De hozzá kell tenni, hogy L-el együtt. Hiszen épp a kettejük közt izzó, pulzáló feszültség által mutatkozik meg Light karakterének nagyszerűsége.


Gurotesuku - Vélemények

2013-06-30 02:13.52
Ja, és hogy maradhatott ki példáim közül?: Szerb film. Az is ott van a krémjébe. De 5 perc múlva biztosan eszembe jutna még egy ami kimaradt, nehéz volna mindet összeszedni.


2013-06-30 02:09.41
Nos, vélemény. Hm. Szerintem az ilyen típusú filmek nem a tetszik - nem tetszik kategorizálás szerint értékelhetők. Hiszen akinek tetszik az tulajdonképpen beteg lelkű. Amikor pedig arról beszélünk, hogy a film mint olyan miként értékelhető, nem abból indulunk ki, hogy a néhány perverz ember értékrendje szerint hol helyezhető el, hanem egy úgymond átlag filmkedvelő értékrendjét vesszük alapul, aki teszem azt szívesen kísérletezik ilyen típusú filmek megnézésével is (pl. jómagam). Az irtózat-érzés mélységét firtatva magamban, már jó pár hasonló filmet néztem meg.

Csak példák (ha esetleg valaki szintén keres hasonlókat – de kiemelem: itt a brutalitásra gyúró, elsősorban látvány-horrorokat, gore-filmeket említek, nem pedig riogatóakat): Mártírok, Á l'intérieur, Haute tension, Sheitan (- ezek franciák), a Fűrész sorozat (az első még kevésbé megy rá, de aztán adagolja), a Motel 1 - 2., A texasi láncfűrészesek (2003, 2006) és Az emberi százlábú 1 – 2. – bár úgy látom jogosan támadják ezeket (Fűrésztől eddig) a max-brutalitást keresők, de számomra szintén „tisztességesek” ezért megemlítem őket is. Továbbá: Cannibal Holocaust, The Girl Next Door, Vomit Gore Trilogy, The Snuff Reels / Tumbling Doll of Flesh (1998), Subconscious Cruelty, Nekromantik 1 - 2., Ichi the killer, Visitor Q (bár utóbbi kettő nem tisztán ide sorolható, viszont vannak emlékezetes elemeik), Szodoma 120 napja, August Underground trilogy, nagyon kemény a Philosophy of a knife, és végül itt a Gurotesuku is.

Csak akkor működik, ha átérzéssel nézed. Ebbe a típusba is bele lehet csömörleni. Írtam már korábban arról, hogy mire valók ezek a filmek, mit elégítenek ki és kiknek valók. A Gurotesuku szerintem erős középmezőny. De megint ismétlem: csak ha nem tartod meg pszichésen a távolságot, hanem mersz átéléssel benne lenni. Ez persze nehéz, ezért nem kell sűrűn nézni ilyen filmeket, ugyanis ebből a típusból nincs túl sok igényes, könnyen megy el agyatlan darabolásba anélkül hogy kidolgozott karakterekre építve lehetővé tenné az irtózat-érzés mélységébe való bepillantásunkat.

Én például végig úgy néztem a filmet, hogy azonosítottam magam a kínzott karakterekkel. Hiszen ha már ilyet nézzünk, akkor engedjük be magunkba rendesen, fürödjünk csak meg pulzáló terhelésében tisztességesen. Mikor a kézfejüket vágta le láncfűrésszel, én magam is elbúcsúztam egy életre a kezemtől. Már meg akartam halni és az illúzió-szinten velük együtt átérzett fájdalmaktól megterhelve arra vágytam, hogy végre az érzéketlenségbe, halálba hulljak. Persze tudtam, hogy még számtalan kínzás következik. Nem maradt más: akartam átélni mindet és minél élesebben. Ordítani miközben keresztülszögeli a heréimet, levágja a farkamat, kipiszkálja a szemgolyómat, mindenen túl lenni! Fölé jutni a lehető legdurvábbat is átélve, hogy végre teljessé és fokozhatatlanná váljon! Pedig csak itt ültem a fotelben kényelmesen elhelyezkedve, bár kissé ökölbe szoruló kezekkel a terheléstől. Nagy hiba, hogy úgy tűnik, jobban megviseltek e jelenetek engem, mint a filmben megkínzottakat. Ahogy a kínzójuk által lekezelt sebekkel abban a kvázi kórházi kis szobában beszélgetnek. Nyomorék leszek egy életre… de együtt maradunk… És mosolyognak enyhén. Hát bakker. Csak annyit mondok: nem hiteles. De nem csak az érzelmi oldalon volt ezzel probléma, hanem simán fiziológiailag is. Lehetett volna ezerszer durvább. De pl. a kézfejek levágásánál is: mindketten kiadták azért a hangjukat, de csak pár másodpercig, aztán inkább csak valami végső kiábrándultság csendességébe merültek. Mi? Csendes kiábrándultság? Bazd meg, most vágták le láncfűrésszel mindkét kézfejed!!! Ordítanék mint az Istennyila fasza!

SPOILERESEN: A végén az a drót. Huh. Micsoda kínzás. Kínzójuk mindig megcsillantja a reményt. Mikor a srác meglátja a drótot a kötél belsejében és tudatosul benne, hogy úgysem tudja elvágni, és egyikük sem jut ki innen soha többé: „– El tudod vágni!” Ezek az elemek is hozzá tartoznak a műfaj igényes vonalához. A terhelés.

Tehát volt benne jó is, de fájó gyengeségek is. Akik ilyen filmeket is keresnek, azoknak mindenképp ajánlom egy megnézésre, de ha már ez a típus, akkor pl. inkább Philosophy of a Knife. Na az hitelesebb.


Jellemző mondat, esetleg rövid párbeszéd - melyik filmben hangzott el?

2013-06-29 02:50.44
Szerintem nem a Tinifarkasban volt. Az átváltozása előtt mintha sétálna éjjel valami zenészek között és mintha hegedűt hallgatna, majd hazamegy és otthon változik át, és mondom: bevicsorog az apjára valami kabinablak-szerű kerek ablakon amit gyorsan vissza is csuk az apja, mert fél tőle. Tehát nem egészen vígjáték kategóriás, de a végén ez a "most te haraphatsz meg engem!" az viszont humoros elemek meglétére is utal. Tehát melyik farkasemberes filmben volt ez? BÁRKI!!!


Nekromantik - Vélemények

2013-06-25 02:30.15
87-es nekrofil horror, melyben egy fickó és a barátnője hullákkal basznak. A fickó egy teljesen feketére rothadt vizihullát is hazalop, a bartnője levágott széklábat dug neki a megfelelő helyre, még gumit is felhúz rá és így kefél vele, miközben a barátja a nyálkás szemgolyóját szippantja ki és forgatja a szájában. Baszki! Az előzetest megnézve egyből tudtam, hogy ezt látnom kell. Végig ilyen. Ráadásul valami eszméletlen a zenéje. Gyönyörű idilli dallamok szólnak a hullabaszás közben. A kádban szétmarcangolt véres hússal kenegetik magukat és élvetegen mossák magukat vérrel, van benne állatkínzás is (macska szétverése zsákban), nyúlnyúzás, a fickót elhagyja a barátnője és egy értelmezés szerint a fickó azért öli meg magát, hogy hullaként újra vele lehessen. És az utolsó jelenetben amikor a sírját látjuk valóban betoppan egy ásóra lépve a női láb tűsarkúban. Egyébként a fickó úgy öli meg magát, hogy egy késsel kiontja a saját beleit, előveszi a farkát is és ahogy egyre inkább széttrancsírozza a saját gyomrát, anélkül, hogy a farkához érne, magától az öngyilkosság mazochista gyönyörétől elélvez, sugárban repül a rengeteg sperma, majd bevadul és ahogy végképp szanaszét kaszabolja belső szerveit mintegy utolsó haldokló kitörésből, már vér spriccel, lüktet a péniszéből. Mit mondhatnék minderről? Magáért beszél. Van második része is, talán majd megnézem azt is. Ne értsen félre senki: egyáltalán nem mondom, hogy tetszett ez a film. Egyszerűen telibebaszott őrültség, és minél inkább ilyen valami annál érdekesebb is a kísérletezők számára.


Szerb film - Vélemények

2013-06-25 02:22.31
A félreértések elkerülése végett: a Horror Mirror-oldalról származó idézet csak a 2.-3. sor, a személyes véleményem a többi. És miért 3* ? No nem azért mert átlagos. De sem jó, sem gyenge, nem ezekben az értékelhetőségi kategóriákban mozog. A 3-assal tudtam magamban kiegyezni.


2013-06-25 02:19.19
Srpski film (2010): A Horror Mirror-ról (horror rajongóknak kifejezetten ajánlott oldal) idézve:„egyszerűen kib*szott beteg. Az hagyján, hogy a főszereplő úgy erőszakol meg benne egy nőt, hogy közben levágja a fejét. Na de az újszülött-pornó mindent visz.” Ma megnéztem. Vélemény? Az Úristen bassza meg ezt a filmet; nem tudok mást írni, amivel kifejezném, mit éreztem/érzek közben/utána. Olyan durva, hogy csak akkor tudod tovább nézni, ha teljesen elfásítod a lelked. Mutatják, ahogy egy anya megszüli a gyermekét, egy nagydarab kopasz fickó kihúzza belőle, a seggére üt, és ahogy a gyerek felsír, a kopasz ott helyben letolja a nadrágját és belenyomja a faszát az újszülöttbe, ott helyben, amint megszületett, megerőszakolja a csecsemőt, aki közben úgy visít, amit soha életemben nem felejthetek el. És ezt nézve mit csinál az anya? Csak nézi mindezt és mosolyog! Nem, egyszerűen nem lehet írni arról az érzésről, amit ez a jelenet kelt a nézőben, ha csak egy szemernyit is nyílt lélekkel meri nézni, vagyis ha nem csupán a benne keltett gyűlölet-szerű ellenkezéstől fásulva bámul, hanem bele is mer gondolni, hogy mit lát, és átérzéssel meri nézi. A végén pedig az ajzószerekkel telenyomott pornós fickó a saját kisfiát erőszakolja seggbe, de úgy, hogy a gyereknek már fröcsög a vér a seggéből és a sokktól habzik a szája… Nem, nem, nem… Itt megáll a kifejező-képesség is. Aki át meri élni ezeket a jeleneteket, abban valami dühroham-érzés gyűrűzik fel és puszta kézzel gyilkolni-vágyás. Ez a film tulajdonképpen merénylet nem csupán Szerbia ellen, de az emberi faj ellen. Az a faj, mely ilyesmire képes, vagy egyáltalán érdeklődhet ilyesmi iránt, nem csupán pusztulásra ítéltetett, de maga a pusztulás burjánzása. Beszélnek arról, hogy miféle mondanivalója lehet ennek a filmnek. Megmondom mi: kurvára maga a Semmi! Pont a sötétlő űr végső önmagába zuhanása, önmagáért való lelki-terror a pofánkba. És miért készült? Azért, hogy minket kielégítsen, bizony, hogy azért! Hisz titkon mennyire sóvárgunk az extrém erőszakban kiélhető teljességre, a végső határok pattanásig feszítettségét izzítani: és ezért készülnek ilyen filmek, pontosan ennek kiszolgálása céljából: hát robbanjon az egész és fulladjunk bele! Ez a Nekromantik önmagát kibelező giga-ejakulációja! Ez a műfaj! Terror-lart pur lart – hisz mint Mandeville (angol filozófus – 17.sz.) is mondja: az ember egy mocskos nihilista disznó, melynek lényege csupán élveteg mivoltában való fetrengése. Visszataszító, undorító féreg. De hozzáteszem: nem csak az. Amennyire azonban része az embernek ez a mocsok, annyiban teljességgel része, aki pedig ezt tagadni próbálja, az nézzen magába mélyebben ha van hozzá mersze, aki elég mélyre néz, az pedig tudja nagyon jól! Az élet lényege ez a förtelemmel is egyenlő teljesség. Nincs semmi, ami az embernél csodálatosabb! – mondták a görögök is, és a csodálatos szavuk egyet jelentett a fennkölt szépség mellett a borzalmassal, rettenetessel. Maga a Természet: e kettősség. Szerelem, szarevés, csonkítás, gyermekünk mosolya, élve-boncolás, élve-nyúzás, szeretkezés, fröcsögő belek és okádék, az őrület eksztatikus ereje, hullabaszás, kínzás, csecsemőbaszás, a gyötrelem gyönyörében eltűnő Én: mint önmagából kihulló élet: a minden tagadásában maga a minden pillanata. Természetünknél fogva egy olyan érzés függői vagyunk, melyet, ha merünk valóban megélni abban magát a létezést pillantjuk meg a maga telibebaszott teljességében, olyanként, amilyen: önmagát emésztő, saját magát marcangoló és újranövesztő örök gyilok által születő, örökké mozgó döglés, szarás, baszás, „a létezés egy gyomorba szült gyomor”.


Jellemző mondat, esetleg rövid párbeszéd - melyik filmben hangzott el?

2013-06-24 18:15.16
Na aki ezt kitalálja annak minden elismerésem!

Annyi segítség, hogy egy régebbi farkasemberes filmben volt. A srác átváltozik és otthon rátámad az apjára is, aki valami belső kis szobában bújuk el és mikor annak kinyitja az ablakát, a már átváltozott fia bevicsorog rá és az öreg visszacsapja az ablakot. A jellemző mondta a vége felé volt, ha jól emlékszem, valami erődben kergetőznek, mikor a srác ezt kiáltja valaki másnak (talán egy csajnak - úgy dereng):

"- Most te haraphatsz meg engem!"


Magda Vasáryová - Vélemények

2013-06-15 11:41.31
Nagyon vonzó nő - ráadásul a megragadó szépség természetességével. Én eddig csak a Sörgyári Cappriccio-ban láttam, de feledhetetlen volt számomra. Főleg azzal az irdatlan hosszú aranyló hajjal! Persze maga a film is remek volt - nosztalgikus aranykor-hangulat.


1 2 3

 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk