Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2024-05-30
A szirén
Amikor leszáll az éj
Anyai ösztön
Garfield
Gekijoban Haikyu!! Gomi Suteba no Kessen

2024-05-23
2550
A Hold Sötét oldala
Furiosa: Történet a Mad Maxből

2024-05-16
Exhibition On Screen: Az ifjú Picasso
Gyönyörű esküvő
Hívatlanok - Első fejezet
Képzeletbeli barátok
Marguerite, a számok szerelmese
Nina és a sündisznó titka

További mozibemutatók

Hamarosan a TV-ben
A beteg
- HBO, 04:01
A három Krisztus
- HBO2, 04:10
Gulliver utazásai
- Moziverzum, 04:35
Érvek és életek
- Filmbox Extra HD, 05:20
Szabadítsátok ki Willy-t!
- RTL Három, 05:30

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Linden Ashby (64)
John Ortiz (56)
Wotan Wilke Möhring (57)
Joan Collins (91)
Nadja Uhl (52)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
Különös kínai történet - Vélemények
X vagy Y
Furiosa: Történet a Mad Maxből - Vélemények
Az X-1-es tengeralattjáró - Vélemények
Margaux, a gyilkos otthon - Vélemények

További fórumok

Utoljára értékeltétek
A majmok bolygója 2. aaaaa
Jean Simmons aaaaa

 

Vbacs hozzászólásai

Ugrás Vbacs adatlapjára

elejére ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 ... végére

A hobbit - Az öt sereg csatája - Vélemények

2014-12-21 23:26.49
"Alfrid rengeteget szerepelt, amit egyáltalán nem értek, hogy miért, teljesen felesleges és idegesítő"
Az totál fölösleges karakterek alatt elsősorban én is őt értettem. Az rendben van, hogy ő a Hobbit Grima-szerű embere, és utálatos, de emiatt nem hiszem, hogy kellett neki 25 jelenet ennek bizonyítására. És ezzel ment a drága idő...


2014-12-21 21:34.33
Avagy hogyan NE csináljunk méltó befejezést egy Gyűrűk ura származéknak mondott trilógiának.

Nagyon nagyon nem vagyok megelégedve Peter Jacksonnal és csapatával ezúttal. Pedig ha valaki, akkor én egy Gyűrűk ura fannak mondhatom magam, gyakorlatilag képkockáról képkockára, szövegről szövegre betéve tudom az eme zseniális fantasy univerzum (ha nem a legzseniálisabb) mindhárom filmjét….és talán éppen ez volt a baj. Az első Hobbit művet még úgy-ahogy tudtam élvezni, mert még akadt benne bőven hangulat, ami felidézte bennem a szeretett szériámat…no a másodiknál már sok helyen bekopogtatott a mainstream Hollywood néhány durva vonása, de mondom jól van, adok neki attól még egy jó osztályzatot, mert nem volt élvezhetetlen.

No de itt kérem nem tudok megbocsátó lenni. Nemcsak, hogy összességét tekintve gyakorlatilag csak csatajeleneteket látunk és azok nagy része is igen lapos, de még igénytelen is. Agyon van áztatva CGI-jal…sőt, úgy fogalmazok inkább, hogy tetőtől talpig az egész film egy nagy CGI. Meg merem kockáztatni, hogy a színészeket betolták egy Green Box stúdióba, de egy olyanba, ahol még a talpazat és a tető is zöld, hogy ott próbáljanak úgy tenni, mintha lenne is előttük valami. Az rendben van, hogy a Gyűrűk urákban is sokszor alkalmazták, de könyörgöm ott legalább kézzel fogható maszkok voltak, hús-vér emberek, nagy segítség volt továbbra a csodás új-zélandi táj és legalább próbálták a fényeket úgy csinálni, mintha természetes lenne. De itt még a fények is olyanok voltak, mintha egy amatőr, giccses festő öntötte volna rá az elhasznált vizét a szereplők arcaira. A zavaróan feltűnő trükkhasználat az egyik dolog, de a kameramozgás is mi volt már kérem? Mi ez a sok közeli? Én ilyet korábban nem láttam. Most ha bárki bármit is mondott, akár egy köszönömöt, akár egy „jól van”-t, mindenkinek az orrába nyomták fel a kamerát. Esküszöm ilyet a Szomszédoknál tapasztaltam ilyen mértékben. Lecserélték az előző operatőrt, vagy mi? Sokszor volt értelmetlen ez a megoldás, a nagy csatajeleneteknél meg úgy mozgott, mint én egy vodka benyakalása után. Le-fel, jobbra-balra, méghozzá villámgyorsan.

De ha csak a technikai részével lettek volna gondok. Óh, ugyan, a felénél sem járunk. Menjünk a történetre először. Miután már megbarátkoztam a ténnyel, hogy a 300 oldalas könyvből csinálnak 3 különálló, több, mint 2 órás filmet, azt mondtam magamban, hogy nem lesz itt gond, ha legalább értékesen kitöltik az űröket és adnak a rajongóknak is elég sok mindent, amin csámcsoghatnak. Az első kettőnél még az volt bennem, hogy ez így vállalható, de a harmadik résznél ez a fonal is elszakadt. Semmi más nem volt ebben, csak az előző trilógia csatajelenetinek összemixelése igen felületes módon, de még úgy, hogy néhány szöveg is ismerős volt, amit megtoldottak mai blockbuster tucatmozik harcmodorával, kliséivel, mely klisék még az érzelmi részekre is igazak voltak. Ez egy általános megoldás manapság, de Peter Jacksonhoz mérve nagyon olcsó, szomorú és nagy csalódás. Ami mégis feltornázza nekem „közepesre” a művet, az nem más, mint Bilbó és Thorin, és színészeik. Ők még mindig a régiek, még mindig tévedhetetlenek, és szerintem maguk az alakítások mentik meg őket attól, hogy a film magával rántsa őket az árokba értékileg. Martin Freeman, mint mindig, zseniális pluszokat ad az amúgy is szimpatikus hobbithoz, Thorin meg végre egy új, kicsit kellemetlenebb arcát is megmutatja, és jól is áll neki….kissé Boromiros lett, de ezt elnézem, mert a könyvhöz ez még hű. No de mindenki más…..MINDENKI más….vagy sablonszereplő, vagy nincs elég ideje kibontakozni, vagy totál fölösleges. Érdekes, hogy az utóbbiak feltűnően sok időt kaptak, holott a jóleső, visszanéző öregek 1-1 percet, esetleg főbb szereplők tűntek el a „fogalmunk sincs hogy kéne játszanunk, mert nincs előttünk semmi, csak egy világoszöld pala” álarca mögött.
Egy kezemen meg tudnám számolni, hány új és valóban kiváló jelenetet és ötletet tartalmazott az Öt sereg csatája. Valószínűleg a fél kezem a legelső szegmensből válogatna, mert az hibátlan volt. Egyszerűen nem volt nekem epic, mert se szív, se alkotni akarás nem volt szegényben. Ez már nem arról szól, mint anno, hogy a kiváló könyvet megismertessük a moziba járókkal és úgy, hogy az maradandó élmény is legyen, ami már több, mint egy évtizede nem csillapodik. Nem, itt már a bőre is pénz szagot áraszt a kedves direktor úrnak és produkciójának. A rajongók általában foggal-körömmel védik kedvenceiket, de ez már ezen a határon is túllépett. Gyenge közepes.


Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg

2014-12-21 20:16.02
A hobbit - Az öt sereg csatája, 3*

És jó nagy adag düh melléje.


Fórumtagok képei

2014-12-21 12:45.36
Jójó, elhiszem, csak emlékeztettek egymásra külsőre. Nyugi, nem belsőre :D


2014-12-21 12:42.16
Külsőre :)


2014-12-21 12:37.16
Mond csak.......nem állsz rokonságban Langelussal? :D :D


Watchmen - Az őrzők - Kérdések

2014-12-21 12:36.34
Volt erről szó?

Na mindegy, hát nem lenne rossz, ha csinálnának, de szerintem arra már nincs képregény alapanyag. De ha van, akkor irtó hiányos az ismeretem.


Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg

2014-12-21 09:41.35
Nem egy utolsó lista :)


Filmes klisék, sablonok

2014-12-18 22:24.20
Thor 2? :D


Steve Buscemi - Vélemények

2014-12-18 22:22.27
Az :))

Viccet félre téve szerintem Buscemi korunk egyik legnagyobb karakterszínésze, ha nem a legnagyobb. Ő az, aki hitet ad a nem szabályos arcú és nem annyira fess fiatal színészeknek, hogy egyszer nagy színészek lehetnek, mert hihetetlenül nagy szükség van az ilyenekre a mozivásznon. Plusz emberileg is megkapó személyiség Buscemi, igazán nagylelkű és látszik rajta, hogy ő nem szimplán csak űzi ezt a szakmát, de a szenvedélye is (interjúkból is látszik és több dokumentumfilmben láttam elég szakértői hozzászólásokat tenni). Rendez is, állítólag nem is rosszakat, producerkedik...szóval egy igazi fazon, egy ritka értékes darab.


Csontváz ikrek - Vélemények

2014-12-15 23:20.23
Hallottam erről a kis indie szerzeményről hideget is, meleget is. Azok, akik egy lebilincselő és érdekes drámát keresnek, lehet nem a Skeleton Twins-ben fogják azt megtalálni. Nem mondom azt, hogy nagyon rossz dráma lenne, inkább úgy fogalmazom, hogy az egyszerűbb és nem mélyen szántó kategóriából való.
Két, inkább boldogtalan, mint boldog ikertestvér életéből láthatunk ebből egy kis szegmenst, ahol mindenkinek tetőzik a hisztériája, és próbálják megoldani. Egyszerűbb, de kellemes darab.

Azoknak tudnám inkább ajánlani, akik tisztában vannak a színészekkel, ugyanis a két főszereplőnk az SNL istálló bajnokai, mint Kristen Wiig, mint Bill Hader is vérbeli komikusai napjainknak, és igazán jó érzés volt komoly szerepben látni őket, méghozzá ilyen remekül játszani. Mert itt az alakításokkal probléma nem volt. Hozzájuk csapnám még Ty Burrellt is, a Modern család Phil Dunphy-ját, aki szintén nagyon meggyőzően alakított itt. Egyszóval kihagyható kis dráma, de aki drámázó komikusokra kíváncsi, akik jelentem sikeresen helyt is álltak, azoknak ajánlatos ez a filmecske.

(Bill Hader és Kristen Wiig, de főleg Hader akár egy ilyen karrierbe is belekezdhetne, mert ehhez is nagy tehetsége van, a komikusok között meg egy igazi csoda. Remélem sűrűn hallok majd még felőle a jövőben)


Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg

2014-12-15 23:01.02
Skeleton Twins, 4*


Keresztapa - Ki a kedvenc karaktered?

2014-12-14 23:41.21
Nekem mindig is Tom volt, ő a legtisztább fejű "testvér", és talán a családon kívül is a legjobb karakter. Okos üzletember, és igyekszik mindig elkerülni a vérfürdőt, de ez nem azt jelenti, hogy a megfenyítésekben ne lenne jó, bárki ágyába be tud egy ló fejet rejteni az éj leple alatt :)

De ki nem? Nekem mondjuk a nők nem tetszenek ebben a filmben, de mindegyik férfi karaktert lehet valamiért szeretni, illetve imádni.
Az összes testvért imádom, és kiállok Fredoért, mert az egyik legemberibb karakter és annyira átérzem. Gyenge emberek bizony vannak, akiket ha elnyomnak, könnyen kihasználhatják mások és meggondolatlanságba hajszolhatják.
A forrófejű Sonny is nagyon jó karakter, mert a tüzes természete mögött mindig volt szív és szeretet is, és kétségkívül a legjobb fej volt. Mike meg nagyon komplex, a jófiúból a szörnyig egy egészen egyedülálló karakterdrámát ír le, így ki ne szeretné. Mondjuk én Mike-ot nem kedvelem, én mindig is inkább magát Pacinot szerettem Mike-ban, a tekintetét és a viselkedését. Vito pedig számomra "a" Don. Mindig is mellé álltam, ha a minta Donról szólta ka viták, mert egy olasz családfőnek ilyennek kell lennie, ilyeneket kell mondania, ilyeneket kell döntenie. Szerettem benne, hogy egy jó lelkű ember volt, akinek néha a kemény főnök szerepét is magára kellett öltenie. De azt nem mondanám, hogy kifogástalan apa volt, de ebben egyet értene velem.

Mellékemberek? Akkor csakis Clemenza :) Nagy kár, hogy nem érte meg az őt játszó színész a második részt. Elnéztük volna még a kis tömzsi méregzsákot.


Keresztapa - Melyik a kedvenc gengszterfilmed az alábbiak közül?

2014-12-14 23:27.38
Keresztapa, Bronxi mese és a Nagymenők

De ez egy kiváló kategória, lehetne még említeni egy párat.


Holtodiglan (2014) - Vélemények

2014-12-14 18:44.10
SPOILERRE lehet számítani.
David Fincher korunk egyik legzseniálisabb rendezője. De gondolom ezzel senkinek sem mondtam újat. Számomra ami igazán zseniálissá teszi őt, az az, hogy repertoárja igen sokszínű, mégis ugyanazzal a precizitással van kezelve minden alkotása. Mindig intelligens, mindig tökéletesen kimért minden pontja, a casting is az esetek 90%-ában kifogástalan, és a forgatókönyv is zseniális, általában remekül meg van minden csavarva benne, és nem kiszámítható módon.

Ezúttal is így történt, csak most még jobban átejtette a nézőket azzal, hogy nem oda rakta a csavart, ahova mi azt gondolnánk....már ha így visszagondolva csavarnak lehet azt nevezni egyáltalán. Sokaknak volt gondja az időzítéssel. A film fele sem telik el, és amivel etettek minket a film trailerében, ki is van lőve. Kész, meg van oldva, lerántják a leplet. Én ezt imádtam megmondom őszintén. Szeretem, ha a nézőt éri meglepetés, méghozzá ennyire váratlan meglepetés. Mert ami később jött, azért megérte várni. Hogy mi is ez? Egy hatalmas 180 fokos kör a sztoriban és a karakterekben. A protagonista és antagonista megítélése a feje tetejére áll, és az, hogy ki az áldozat ebben a játszmában, szerintem a mi megítélésünkre van bízva. A férfi elme és a női elme párharcai, de kétség kívül több hangsúlyt kap a női elme, minek eredménye, hogy felé fog a mérleg billenni. De nem csak a történet itt a meghatározó, hanem a hangulat is. Kifejezetten tapintható atmoszférát ad neki Trent Reznor lenyűgöző, modern, kissé meditatív aláfestése. Nem csodálkozom a Golden Globe jelölésen, talán még az Oscarra is eljut és megvívhatja Zimmer bácsival majd párharcát (aki nagyon hasonló lovat tolt ki az istállójából). És aztán ott vannak a színészek: szerintem nőuralomról beszélhetünk. Pike, Carrie Coon és Kim Dickens triója félkézzel veri Affleck, Harris és Tyler Perry (úristen már...) trióját. Karakterekben is...talán direkt is....és még megkockáztatom, hogy alakításban is. Hozzáteszem az urak sem voltak rosszak és még Tyler Perry sem volt tűzre dobandóan rossz....de itt megmérettettek és könnyűnek találtattak.

Ez ám az okos mű Fincher, ez bizony! Örülök, hogy erre visszaterelődött az úr. Pedig már aggódtam a Social Network és a Tetovált lány adaptáció tájékán, hogy nem látjuk viszont a régi, imádott direktor urunkat. Szerencsére tévedtem.


Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg

2014-12-14 18:20.32
Holtodiglan, 4*


Tavaly Marienbadban - Vélemények

2014-12-14 14:28.52
Nem leszek ezzel az értékeléssel népszerű, de remélem enyhítem az irántam érzett megvetést, ha kifejtem az okokat.

Sosem voltam jó barátságban a 60-as években feltörekedett új hullámmal. Nem is magával a stílussal elsősorban, inkább az indokkal. Nem ez az első eset, hogy Európa megelégeli az amerikai uralmat a filmiparban és ezért kitalál valami teljesen elborultat, amire rásüti a "művészet" bélyeget. A 20-as években ugyanerről szóltak az avantgard mozgalmak. Hát nehogy már Amerika jobban tudja mi a filmművészet, majd mi megmutatjuk bla bla bla. És mindezt úgy próbálták elérni, hogy kivágták a klasszikus elbeszélő, populáris stílust a kukába és egy hatalmas káoszt hoztak létre a filmvásznon.

A 60-as években gyakorlatilag ugyanez ment végbe, csak apróbb változásokkal. A franciák mindig is éllovasai azoknak, akiknek ennyire savanyú volt a szőlő, és ez az új nekifutásnál sem volt másképp (általában kézen fogva az oroszokkal, de ők inkább a 20-as években mutatták meg foguk fehérjét). A korszak egyik nagy rendezője volt Alain Resnais is, aki tényleg sikeresen megalapozta ennek az irányzatnak a formáját, nem mással, mint a Tavaly Marienbadbannal.

Egy mondatban összefoglalva: Ez a film egy SEMMI. Ez van, nem is akart sose másmilyennek mutatkozni. A mű a "tudatfilm"-ek csoportjába tartozik, melyeket körülbelül így lehet jellemezni: Mikor az ember nézi, olyan érzés támad benne, mikor egy hosszas nap után - mely napon kábé csak 4 órát aludt, és 5 kávé tartotta benne a lelket egész nap - megnéz még lefekvés előtt egy metálkoncertet a gépén és éjjel 1-kor elmegy aludni. Majd nem tud elaludni, helyette szürreális kis jelenetek és dialógusok keringenek a fejében félálomban, ami azért szörnyű, mert még olyan mintha ébren lenne, de ahhoz nem elég éber, hogy koordinálni tudja ezeket. Egyszerűen érzi, hogy végkimerült a fáradtságtól, mégis hirtelen elborul az elméje és csak 2 óra forgolódás után alszik el végleg.
Pontosan a film is egy ilyen formulát követ, csak sokkal sokkal sokkal sokkal lassabban. Alig van koncepció, és ami van, az is alig érthető. Mert a szokásos narratívát teljesen felborították benne, gyakorlatilag nem tudjuk, hogy mit milyen idősíkban látunk, egyáltalán mi a valóság és mi nem az. Nem tudjuk, hogy ki honnét jött, csak annyit, hogy egy nő és egy férfi szereti is egymást és nem is. A szájukba adott szövegek között is nagyon laza a kapcsoltság, néha semmi értelme nincs mondandójuknak, de ez a jelenetekre is igaz….sokszor teljesen tetszés szerint vannak egymás után rakosgatva. És én még a hangulatát sem tudom kiemelni. Kétségtelen, hogy az a barokk kastély, ahol játszódik nagyon impozáns, de a nagy semmitől nekem a hangulat is egy nagy semmi.
Lehet én vagyok maradi, de nekem nem ezt jelenti a művészet. Én nem szeretem azokat a festményeket sem, amik 13 vonalból, 7 pöttyből és gyakorlatilag abból áll, hogy a művész ráhány a vásznára, majd milliárdokért eladja. Így hát egy szándékosan értékelhetetlen filmet honorálok ennek megfelelően a csillagzatommal.


Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg

2014-12-14 13:58.44
Tavaly Marienbadban

Enyém a megtiszteltetés, 1*


A 100 éves ember, aki kimászott az ablakon és eltűnt - Vélemények

2014-12-13 21:33.01
Nagyon valószínű, hogy nem ez a film lesz a skandináv filmgyár legékesebb darabja. Mert az egy dolog, hogy pengeéles és precíz drámákat tudnak készíteni, de valahogy a germán népek humora (már ha van nekik) nem igazán a mi fajtánkból való, és emiatt sokan nem tudtak mit kezdeni a 100 éves emberrel sem.
Én azért elismerem igyekezetüket és ez a történet sem utolsó azért. Burokban: Európai Forrest Gump egy bizarrabb környezetben, fekete vígjáték verzióban. A történelem, amelyet felvázol az öreg hapsi elmeséléseiben, egy kicsit közelebb áll hozzánk, mint a hasonló felépítésű és tematikájú 94-es párja. Van itt gulág, Sztálin, atombomba, és nem utolsó sorban sok feltűnő magyar forgatási helyszín, aminek örült a szívünk. Nekem igazából a karakterek adták el leginkább a filmet és nem a humora, mert azok szerethetőek voltak, és kellőképpen szórakoztatóak. Érdekes élmény volt, de nem tökéletes. Haloványka négyessel honorálom.


Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg

2014-12-13 21:20.37
A 100 éves ember, aki kimászott az ablakon és eltűnt, 4*


A keresztapa 3. - Vélemények

2014-12-13 00:24.18
Szerintem felesleges hosszas elbeszélő költeményeket írnom arról, hogy miért is ekkora kincse a világnak a Keresztapa-trilógia. Nem csak megteremtett egy azóta is virágzó hollywoodi gengszterfilm stílust (nem volt ez akkor már új, de nem is kapott ekkora figyelmet), hanem 40 éve sikeresen tartja magát a trónon. De nem is elsődlegesen a „maffiafilmsége” miatt, sokkal inkább a komplexitása, az érzelmessége, és az itáliai-amerikai család (ma már mondhatni) archetípusának felfedése miatt.

De hova is szaporítsam a szót, bele is vágok mondanivalómba.

Nagyon érdekes a záró epizód megítélése a nézők körében. Én a magam részéről is inkább a kétkedők oldalára állok, és majd el is mondom miért. A lényeg az, hogy Coppolának ezzel a folytatással nehezebb dolga volt, mint az előzővel. Gyakorlatilag stúdióutasításra történt a dolog, aminek megírására záros időt adott és egy kiszabott tőkét biztosított. Ez az eljárás már alapjába véve nem kecsegtet jóval, főleg úgy nem, hogy itt már könyvalapanyag nem áll rendelkezésre. Igazság szerint már a második résznél sem állt Michael szálához, de mivel jól táplálkozott az előzőből és odaadóak voltak a színészek is, így sikere vetekedett elődjével. De vajon el lehet ezt követni még egyszer? Igen, de ezzel kicsit előre meg is szabja a határait.

Azzal kezdem először, amit pozitívnak találok a harmadikban. A sok balszerencse ellenére, ami az anyagiakat és a castingot illeti – például, hogy Robert Duvall, aki esszenciális ebben a trilógiában, nem vállalta, mert igazságtalanul olcsóbbnak vélték, mint a főszereplőket – azért megoldották, hogy mint színészek terén, mint karakterek terén (hohoó, csak nagyjából, de nem teljesen!!) tartsuk a szintet. Kezdve Michaellel, kinek története ennél tökéletesebben és teljesebben talán nem is zárulhatott volna le. Pazar volt ez az életút és annak szélsőséges kilengései, érzelmei, példái és tettei. Ha azt mondom, hogy a filmtörténelem egyik legnagyobb karaktere és ábrázolása volt a trilógia Michael Corleoneja, szerintem nem sokan akarnának erre rácáfolni. A kis naiv, jófiúból előbb gyilkos lett, majd Don, aki a könyörtelenségi ranglétrán szépen masírozott felfelé egészen odáig, hogy meggyilkoltatta saját bátyját, majd idős korában megkeseredett és inkább az apja, Vito kései, bölcsebb Donjának életét választotta, aki végre nem előbb lő és aztán kérdez, hanem fordítva. Megtanulta az élet és a családirányítás igazi értékeit és erre tanítja gyerekeit is. Ismét a jó oldalon, már amennyi erejéből telik.
Csupa jó gondolattal és nagyon kellemes retrospektív jelenetekkel, képekkel, múltidéző kis bejátszásokkal toldotta meg mindezt Coppola Úr, ami szerintem igencsak megdobta a befejező rész értékét. Főhajtás a két előd felé, a régi karaktereket, eseményeket, sőt, még a régi hangulatot is tiszteletben tartva. Számomra igazán ez az, ami tartalmazza magában ezt a 4*-ot.

Akkor jöjjenek azok a dolgok, amik eltántorítanak a maximális értékeléstől. Nem olyan sok hibáinak a száma, mint amivel a fanok szeretik rágalmazni, de az a kevés is eléggé ordít. Kezdve Coppola úr legnagyobb baklövésével, miszerint jó ötlet a tehetségtelen és bulldog arcú leányzóját berakni a legfontosabb mellékszerepre. Mert szerintünk nem jó ötlet. Lehet, hogy a kisasszony egyslágeres rendezőnek megtette (inkább ez van a vérében azért), de szenvtelen és amatőr alakítása nem illett egy Keresztapa volumenű filmbe, sajnálom.
A másik nagy hibája, hogy míg a kettőben nem tűnt fel az előző epizód egyes részeinek, szegmenseinek ismétlése, mert ugyebár akkor még nem tudtuk, hogy ugyanarra a történetvezetésre épít, de itt már számítani lehetett rá. És most ez nem volt jó ötlet. Mindig van egy rendezvény, utána egy lövöldözés, utána a szép hosszú, rögös út a bosszúra és a leszámolásra, majd jön a leszámolás és a rádöbbenés, hogy Michael hol is tart most jelleme fejlődésében. Ez mind a három részben ugyanúgy volt, csak kérdés, hogy melyikben hogy húzták el és hogy csavarták meg. Hát itt semmi újat nem kapunk ez ügyben. Azért az első kettőben ezeknek a húzásoknak súlyuk és jelentőségük volt, itt nem. Kevés jó jelenet megy szembe a sok újrahasználttal, amire csak legyintettünk, mert úgyis tudtuk mi fog történni. Így sajnos efelé billent a mérleg.

Viszont méééég nem is ez volt az a pont, amiben a záró rész számomra is a család kis harmadikjaként, kis gyengébbik testvéreként – mondhatnánk úgyis, hogy a család Fredojaként – szerepelt. Hanem abban, hogy a Corleone család tagjaival párhuzamosan potyogott ki a filmből a feeling, a film esszenciája, és így a harmadikra már csak egy töredék marad, akikért senki sem tud izgulni.
Ez a filmeposz egy férficlub. Sajnos ki kell mondani, hiába, nő létemre ezt így nekem is leírni, de ennek a filmnek a lelke magában a férfiakban keresendő, a család fiainak apai és testvéri viszonyából és maguknak a karaktereknek a diverzitásából, azok ütköztetéséből. Erről szól a Keresztapa. És itt a nők nemcsak, hogy másodvonalra vannak helyezve, de elég laposak is. Szerintem ezért is lehet, hogy nagyobb arányban vannak oda ezért férfiak, méghozzá olyan férfiak, akik értik a fiútestvérek és apa-fiú kapcsolatok pszichológiáját, és a nők 90%-a ezért találja ezt borzasztó unalmasnak. És valóban, Coppola nem igazán helyes hangsúlyt a nőkre, de isten igazából ez nem is hiányzott.
A harmadik rész viszont ezzel kicsit szembement, és lehet, hogy ez az oka annak, hogy az emberek már nem érezték a családnak azt a hangulatát, mint ezelőtt. 3 női karakter bukott a felszínre, körülbelül ugyanennyi erős férfi mellett. Ezzel a szicíliai családmodellbe is belenyúltunk, amit annyira szerettünk. Ahol a férfi irányít, ő dönt, és neki kell gondoskodni a fiúutódok helyes fejlődéséről. De itt mindez túl amerikaivá vált, és a viszonyokból is kiveszett az az ősi erő, az a szeretet, ami környékezte a korábbi epizódokat. Szerintem legbelül ez birizgálja az embereket, amikor odamondanak az utolsó Keresztapára, még ha nem is tudják megfogalmazni. Ez ellen Coppola nem tehetett semmit, pedig ő mindent elkövetett, hogy a sztori visszakanyarodjon régi útjára. Elhozta Szicíliát, a Donokat, elhozott egy kiváló karaktert, Vincentet, aki annyira bele illett az egészbe, hogy egy negyedik részt is megnéztem volna az ő Donsága alatt. Egy jó kis pozitívum volt, egy igazi Corleone utód, aki Sonny és Mike keveréke volt (Garcia egy interjúban mondta, hogy karaktere minden testvér jellemét magában foglalta….hát….legalábbis ezt a kettőt, de se Connie, se Fredo, se Tom nekem nem jött át)….de nem volt elég. Korántsem volt elég. Éppen ezért értem meg azokat, akik kitagadják a hármat, de egyúttal azokat is, akik méltó lezárásnak tekintik, mert a legfőbb feladatát valóban hibátlanul teljesítette.


Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg

2014-12-12 22:58.52
Keresztapa 3. rész (ismétlés)....nem nyűgözött le, tiszteletbeli 4*


2014-12-12 12:52.53
Én is látom azt a sok 6-os értékelést....pedig ezt nagyon vártam :(
Akkor majd átugrom a moziban nézést


Macskajaj - Vélemények

2014-12-11 09:02.50
Atyaég, neked mi bajod van, te kölök?
:D

5*-os Herkules értékelés mellett szidod a nyugati filmkultúrát? Pfff...:D

Igen, vannak jó balkáni filmek és a Macskajaj kultikus, de ettől még ne kapja be a nyugat.


Magánbeszélgetés - Vélemények

2014-12-10 20:25.56
Lehet, hogy megértik, azért ezek a dolgok evidensek.
Csak maximuma stílussal nincsenek megbarátkozva.


2014-12-10 17:27.50
Te most miért vázolod a filmet?

Igen, köszönöm, megértettem, és ügyes vagy, hogy te is :D :D


2014-12-10 17:23.08
SPOILER

Ja, hát persze, a végeredmény az egész addigi megítélésünket megváltoztatja a főszereplőről, és a szituációról is, de nem akartam leírni, mert ennek szép és okos befejezése van. És tényleg nem lehetett benne poénra számítani, azért lepett meg legjobban.

Pedig igyekeznek minket rávezetni, hogy próbáljunk már a sorok közé látni, hiszen az egész filmben folyamatosan ismétlődik a szalag. Okos, okos, rászedtek engem is :)


2014-12-10 00:22.45
Én nem szívesen bántom ezt a filmet. Viszont volt bennem némi ellenérzés a tempója és a felépítése miatt, ami bizony kevésbé közönségbarát.

Témáját tekintve viszont remekül lefesti a kor politikai hangulatát. Túl vagyun ka 72-es Watergate botrányon és kiderül, hogy bárki lehallgatható. Viszont ez azért kicsit keserű szájízt is hagy maga után, mert ha az elnök le tud ilyennel bukni, akkor bárki. Eluralkodó paranoid légkör, mikrofonokkal és fejhallgatókkal teli világ köszöntött Amerikára a 70-es években. Legalább megtapasztalták, hogy milyenek voltak az 50-es évek mindennapjai a falon innen, csak itt nem ilyen modern technikákkal történt mindez, hanem mindenkinek volt egy két lábon járó lehallgatója, akik kis füzetecskékben jelentettek a Pártnak. Na de ez egy másik sztori.
A lényeg, hogy Harry Caul, a főhősünk is egy ilyen lehallgató. Nem tudjuk kinek is dolgozik pontosan, a lényeg, hogy lelkileg nem teljesen tiszta a fazon. Ahogy halad a film, szépen lassan kiderül a múltbéli traumái is, ami miatt kissé nagyon antiszociális lett. Gyakorlatilag úgy él a munkájáért, hogy egyben fél is tőle és gyűlöli azt az erőt, amit képvisel. A végén pedig láthatunk egy nagyon szép és váratlan csavart, amit nem szeretnék lelőni.

Maga a téma még nagyon érdekes is lenne, sőt, ez így felvázolva is mind nagyon szépen és jól hangzik. A bibi nekem a megvalósításban volt. Örömmel láttam Coppola új, és visszatérő színészeit is (még ha Duvall csak cameozni ugrott is be). Cazale fantasztikus, filmről filmre jobban fáj nekem korai halála (sajnos ezen filmek száma baromi kevés). Harrison Ford is szemtelenül fiatal volt, de már meg volt az eltökéltsége a szemében. És aztán ott volt főszereplőnk, Gene Hackman is, akiről mindig vegyesek voltak az érzelmeim. Sosem tudtam eldönteni, hogy szeretem-e vagy sem, túlértékelt-e vagy éppen alig használt ember, még mindig nem tudom. De kiváló döntés volt a főszerepre, mert ez a karakter remekül állt neki. Egyszóval a casting nem rossz, nem ebben keresendő a hiba.
Hanem abban, hogy egyáltalán nem volt megfogható kerete. Úgy bele a közepébe és ki a semmibe jellegű alkotás volt. Többször ült le, mint nem, és voltak jelenetek, amiket kilométerekig csak húztak. Nagyon nagyon igyekeztem lekötve maradni alatta, de mindig felsültem, a végén már inkább bele-bele pörgettem. Ebből is látszik, hogy elsődlegesen a hangulat megragadására mentek rá, a többit elég nyersen hagyták, ami nem az én szájam íze. De ha Coppolának így (amúgy sosem így, csak most!), akkor legyen így. De nekem marad közepes. Láttam már jobbat is a legendás digó rendezőtől ( jobbat? egyenesen a legjobbat! :) )


Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg

2014-12-10 00:05.36
Magánbeszélgetés (1974), 3*


Hetedik - Vélemények

2014-12-09 11:04.12
Óóó, én voltam az ezredik vásárló. Kérem az ingyencsokimat!


elejére ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 ... végére

 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk