Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2024-05-02
A boldogság ügynöke
A kaszkadőr
Az elátkozott Queen Mary
Milli Vanilli: Az évszázad botránya
Végtelen rozsmezők

2024-04-26
Anselm

2024-04-25
Abigail
Challengers
Emma és Eddie: A képen kívül
Exhibition: Van Gogh és Japán
Maga a pokol
Robotálmok
Spy x Family Code: White

2024-04-18
Bolero
Bonus Trip
Elszáradt füvekről
Mentawai, egy elfeledett ősi kultúra
Micimackó: Vér és méz 2.
Polgárháború
Származás
Szunnyadó vérebek
Vörös szobák

További mozibemutatók

DVD / Blu-ray premierek
A Profi *A klasszikus film* *Dupla borítós kiadás és booklet* (Blu-ray)

További DVD premierek
További Blu-ray premierek

Hamarosan a TV-ben
Armageddon
- Film+, 15:30
Kellékfeleség
- HBO, 15:31
Rabulejtő szerelem
- Filmbox Extra HD, 15:55
Sötét múlt
- Mozi+, 16:25
Egy negyvenes nő és a flört
- Film Café, 16:35

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Giancarlo Esposito (66)
Bálint András (81)
Channing Tatum (44)
Jet Li (61)
Nagy Zsolt (48)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg
Kaja-pia topik, avagy: ki mit szeret enni-inni?
Joker - Kétszemélyes téboly - Vélemények
Jonathan Majors - Vélemények
Érdekességek!

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Megváltó szerelem aaaaa
Madge Sinclair aaaaa

 

Fórum - Szólíts a neveden - Vélemények (37. oldal)

Ahhoz, hogy hozzá tudj szólni a fórumokhoz, be kell jelentkezned, vagy regisztrálnod itt!

elejére ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 végére
178. Atzel (2018-02-18 23:15.47) aaaaa - (válasz Chrysothemis 177. hozzászólására)
Sok remény már nincs. Oldman és a 3óriásplakát viszi valószínűleg mint most is. Nem mintha tőlük sajnálnám.

Maga a film erős természetesen, kevés film tud többszöri megtekintésre is ennyire kizökkenteni a saját világomból. Viszont az élmény... Őszintén, kissé feszélyezve éreztem magam, kevésbé tudtam rajta önfeledten, felszabadultan szórakozni, hiába néztem csajjal. (de ez már talán kissé több infó, mint ide illene) :D De még ma is gondolkodtam, hogy egyedül elmegyek rá.

Illetve volt egy-két fordítás, ami nekem angolul két értelműen jött át (de lehet tévesen) Pl. mikor Oliver mondja, szereti ahogy beszél, de nem érti miért "rántja le magát a földre folyton.." Majd Elio erre poénkodva azt, hogy "Akkor te nem fogsz?" - fordításban pedig úgy emlékszem semmi utalás..


177. Chrysothemis (2018-02-18 22:59.56) aaaaa - (válasz Atzel 176. hozzászólására)
Timmy és a film még versenyben van, ugye?

Milyen volt a mozi? :)



176. Atzel (2018-02-18 22:56.53) aaaaa
Bár Oscaron sok remény már nincs, azért most a Baftán becsúszott egy legjobb forgatókönyv díj! ;) Rising Star díjat is azért igazán kaphatta volna Timothée...


175. Chrysothemis (2018-02-18 22:22.18) aaaaa - (válasz Anitabagwell 173. hozzászólására)
Nahát, azért ennél élménydúsabb beszámolót vártam. ;) Már azt hittem, elbicikliztetek Timmyvel a naplementébe, vagy valami... :D

Komolyra fordítva, én azért ittam tegnap este két kajszibarack pálinkát az egészségetekre... :))


174. Angela2011 (2018-02-18 19:16.28) aaaaa - (válasz Törölt felhasználó 169. hozzászólására)
Attól tartok, erre az eszmefuttatásra nem tudok érdemben reagálni, mert ahhoz minimum el kellett volna végeznem az ELTE filmtudomány szakát. Sok művészfilmet láttam (Huszárik Szindbád-ját pl. szeretem, Fellinitől is sok mindent szeretek), de általában nem szokásom agyonelemezgetni a filmeket. Most is csak azért próbálkozom ilyesmivel, mert keresem az észérveket arra, hogy ez miért tetszik annyira. Megnéztem már viszonylag sok kamaszokról szóló meleg filmet (nagy részüket Magyarországon nem is forgalmazzák), de ez kiemelkedik közülük. Ha már hasonlítgatni kell, nekem inkább azok a gyengécske filmek jutnak eszembe a téma hasonlósága miatt.

Mit tehetnék, elfogadom, hogy iskolásnak, közhelyesnek tartod a filmet. Ha nagyon belegondolunk, sok mindenre rá lehet mondani, hogy közhely: boldogság/szerelem – nyár/napsütés, zöld rétek/víz /úszás – szabadság, téli táj/szürke ég – bánat/elmúlás, tűz – elporladó remény. Az antik szobrok szépségének méltatása egy meleg filmben szintén közhelynek számíthat, nem? A szobor felszínre emelése a tó mélyéről – hoppá, még egy szimbólum! Ez csak most jutott el az agyamig.
Szóval közhely ide vagy oda, én az összképet szépnek látom, szépnek érzem.

Egyébként a hivatalos kritikák rendkívül pozitívak. Nem csak a hazaiakra gondolok, hanem pl. itt ez a metacritic oldal: [link]
51 kritika alapján 93%-os, 27 kritika szerint 100%-os a film. Azért egy Washington Post, The New Yorker, Los Angeles Times, ...stb. lapba nem írhat akármilyen hozzá nem értő, gondolom én. Akik pedig a díjakra jelölték a filmet, biztos ők is konyítanak valamicskét a szakmához. Nálam biztos többet.


173. Anitabagwell (2018-02-18 17:00.05) aaaaa - (válasz Pindurlányka 172. hozzászólására)
Igen sajna, mert "csak" 1 órás volt az egész.
Jó volt egyébként nagyon. Tök inspiráló volt, vicces, hogy közel 30 éves fejjel ezt mondom - de őszintén mondom, hogy lehet mit tanulni ettől a 22 éves sráctól. Elgondolkodtató és inspiráló volt minden, amit mondott.


172. Pindurlányka (2018-02-18 14:20.05) aaaaa - (válasz Anitabagwell 144. hozzászólására)
*

http://www.youtube.com/watch?v=tfx8TdrbzRs

...úgy látom nem sokan tehettek föl kérdéseket. =(

Timmy legalább édes volt - mint mindig. ♥

*


171. Natalie Wood (2018-02-18 12:08.05)   - (válasz Angela2011 168. hozzászólására)
Sírva fakadok, tényleg.
Vicces egy picsa vagy. :D


170. Marko76 (2018-02-18 09:18.25) aaaaa
Már megint a buzik!


169. Törölt felhasználó (2018-02-17 23:19.38) aaaaa - (válasz Angela2011 163. hozzászólására)
A lírai filmek tőlem sem állnak távol, pl. Terrence Malick bizonyos filmjei, vagy Huszárik Zoltán félbeszakadt teljes életműve nagy hatást gyakoroltak rám.
A Call me-ben viszont iskolásnak látom a lírai film esztétikáját, ezért sem tud lenyűgözni, nem tudok belemerítkezni. A barackos jelenet, és a köré font szimbolika volt a kivétel.
HMáté33 írta lentebb, hogy megvalósítását tekintve olyan, mint egy diákfilm. Egyetértek. Ez az operatőri és vágói munkára ugyanúgy vonatkozik, mint a diákfilmek általános dramaturgiai jellemzőjére. Pl. gyakori sablonos diákfilmes fogás, főleg középiskolásoknál, hogy a tájábrázolásra nagy hangsúlyt fektet az alkotó. Ehhez társul a lassú, hömpölygő vonalvezetés. A diákfilmes ezzel akarja érzékeltetni, hogy a mainstreammel ellentétben ő érzékeli a belső, lelki vívódásokat, valamint, hogy rátalált a természet vs. épített környezet ellentétében rejlő szimbolikára. A diákfilm-szemléken nincs is ezzel gond, legfeljebb még időben szembesül a fiatal a közhelyesség fogalmával.
Ez itt viszont egy Oscar-nominált film.
A táj, főként az olasz táj, amivel Guadagnino operál, önmagában nem tud közhelymentesen szimbolikus lenni, mert mostanra annyi asszociációs réteg rakódott rá. Ezzel már Fellini is tisztában volt, pedig még csak a 60-as, 70-es éveket írtuk, ezért helyezte folyamatosan egy más értelmezési keretbe a vidéki tájat és a városi tájat. (Ahogy Pasolini is tette - ebben őt erősebbnek érzem a magam részéről. A városi táj kifejezés elsőre furcsa, de egy létező fogalom az antropológián belül, Niedermüller Péternél lehet vele találkozni.) Az Oscar-díjas Paolo Sorrentino sem ragadt le az önmagát értelmező római városi tájnál, hanem adott hozzá plusz motivikus kapcsolódási pontokat.
A barack- és barackfa természeti motívuma pont azért tetszett a Call me-ben, mert nem illusztrációként szolgált, hanem értelmezte, vagy inkább kivetítette a belső, lelki vívódásokat.
Leegyszerűsítve: ami Ang Lee-nél a Brokeback hegy, az Luca Guadagnino-nál a barack és a fája. (Meg a vidéki víz vs. városi kőkút, habár úgy emlékszem, egy röpke kútba hányáson kívül ez utóbbi nem jelent meg.)


168. Angela2011 (2018-02-17 22:37.17) aaaaa - (válasz Natalie Wood 164. hozzászólására)
Az alábbi válasz volt az utolsó, amit kaptál tőlem.
Innentől kezdve letiltott nick vagy nálam.


167. Angela2011 (2018-02-17 22:10.53) aaaaa - (válasz Aya55 159. hozzászólására)
Igen, ez az egyik, de nem az egyetlen üzenete.


166. Angela2011 (2018-02-17 21:55.47) aaaaa - (válasz Natalie Wood 164. hozzászólására)
Jó néhány éve voltam, de csak rövid ideig, ugyanezen a néven.


165. Dreaming58 (2018-02-17 21:30.27) aaaaa - (válasz Aya55 159. hozzászólására)
Maximálisan egyet értek!


164. Natalie Wood (2018-02-17 20:57.53)   - (válasz Angela2011 161. hozzászólására)
Te régebben jártál már itt a fórumon(más néven persze), hm?


163. Angela2011 (2018-02-17 19:34.55) aaaaa - (válasz Törölt felhasználó 155. hozzászólására)
Az első két mondattal egyetértek. Ha hetero szerelemről szólna, akkor az már egy másik film lenne.

Én kedvelem a Brokeback Mountain-t is, de eddig eszembe sem jutott összehasonlítani a kettőt, talán mert ugyanazt a problematikát teljesen másképp közelítik meg. A Brokeback nyers, drámai módon, a Call me finoman, lírai módon, az elsőt erősebb filmnek mondanám, a másodikat meg szebbnek.

Érdekes, hogy általában a súlyosabb filmek szoktak közelebb állni hozzám, ebben az esetben mégsem így van.


162. Angela2011 (2018-02-17 19:04.11) aaaaa - (válasz Dobsony 150. hozzászólására)
:DD


161. Angela2011 (2018-02-17 19:03.29) aaaaa - (válasz Chrysothemis 143. hozzászólására)
Ami a fordítást illeti, én nem vagyok elájulva tőle. Persze vannak benne szépen csengő mondatok bőven, de hibák is. Látszik a lektorálás hiánya, mert elég sok betűelütés maradt benne, meg az az érzésem, hogy a fordító néha nem tudott igazán megbirkózni az angol nyelvre oly jellemző, féloldalas terjedelmű, sokszorosan összetett modatokkal. Túlságosan szó szerint akarta fordítani, és emiatt helyenként nem lett igazán magyaros. (Tudom, idegesítően igényes vagyok :-)

Én is a filmet láttam először. A remekül megírt regény elolvasása után persze az ember önkéntelenül is összeveti a kettőt. A regény jóval mélyebben, árnyaltabban ábrázolja a lelki folyamatokat, mert akármennyire is zseniális a színész, egy-egy arckifejezéssel, gesztussal lehetetlen mindazt visszaadni, amit a frappánsan megfogalmazott mondatok megvilágítanak. Mindössze annyi kételyem van a forgatókönyvvel kapcsolatban, hogy a film első részében talán jobban belevihette volna a nézőt Elio lelki történéseibe. Esetleg egy-két álom jelenet vagy naplóba írt bejegyzés pontosabban érzékeltette volna a perzselő vágyakozást, a hatalmas lelki tusát. A barackos jelenetet én biztos nem változtattam volna meg, a filmben egyáltalán nem úgy tűnik számomra, mintha a meghatottságtól sírna Elio.

Viszont a film utolsó része (a buszra szállástól kezdve) szerintem pont úgy tökéletes, ahogy van. Nagyon jó döntésnek látszik, hogy innen nagyjából elszakad a forgatókönyv a regénytől. Ami pedig a helyszíneket illeti, úgy gondolom, nem volt szükség sem a tengerpartra, se Rómára (ezek a helyszínek, főleg Róma, amúgy is rendkívül megdrágították volna a forgatás költségeit). Az a vízesés csodálatosabb volt mindennél, ott érkezünk el a csúcspontra. Számomra jelképes is: a kis kerti medence csobogója, a folyó, a Garda-tó és végül a hatalmas vízesés mintha az egyre jobban áradó érzelmeket szimbolizálnák. (Tényleg, a barack is nyilván szimbólum, a tiltott gyümölcsé.) Ezen kívül Bergamo óvárosa éjjel legalább olyan hangulatos, mint Róma. A búcsújelenet úgy tökéletes, ahogy van. Az apa monológja után a váltás a téli, havas tájra azzal a finom, szomorú zenével... szívszorító. Érezni lehet az elmúlás fájdalmát: a nyár, a szerelem, a boldogság elmúlt, és talán nem jön vissza soha többé. Ugyanezt tükrözi a zárójelenetben síró arc is. Számomra egyértelműnek tűnt a telefonbeszélgetés után, hogy ennek a történetnek itt vége van, a dalbetét szövege is erre utal (utoljára csókoltalak meg, stb.)

Eszembe se jutott, hogy másképp is lehetne a befejezést értelmezni, s hogy ezeknek a ravasz rókáknak esetleg már a folytatáson jár az eszük, amelynek törvényszerűen szakítania kellene a regénnyel (ugyanezen szereplőkkel akarják, meg amúgy sem lenne alkalmas a regény utolsó szakasza a megfilmesítésre).

Én is attól tartok, hogy elveszne a varázs a folytatással, sőt a következő rész utólag tönkretehetné még az eredeti film varázsát is.


160. Bede István (2018-02-17 16:24.27)  
qrva jó film


159. Aya55 (2018-02-17 02:52.30)  
itt nem a szexuális hovatartozás a lényeg !
ez a film, a szülőknek szóló tanítás akik a gyerekük folytán ilyen szituációba kerülnek..hogyan kezeljék, hogyan álljanak hozzá, hogy gyerekük egészséges érzelmű felnőtté váljon, itt szerencsés a helyzet intelligens tanult emberek kulturáltak, hallunk, angol olasz francia német nyelvű szöveget,gyönyörű,ideális környezetben játszódik,szép ódon házban mondhatni úrias környezet,semmitmondó történések,
a pálmát az apa által elmondott szöveg
viszi!
az igazi feltétlen szülői szeretet és biztonság nyújtása ,amit ad szerelmét elvesztő szomorú fiának..

"hogy hogyan éled az életed az csak rád tartozik,de emlékezz arra hogy szívünket,testünket egyszeri ajándékként kaptuk, és mielőtt észrevennéd a szíved kimerül,és ami a testet illeti,eljön az a pont amikor már senki nem pillant rá,és még kevesebben akarnak közel kerülni hozzá,
most éppen sok a bánat, a fájdalom,de ne fojtsd el,mert együtt jár velük az öröm amit átéltél."
MINDEN GYEREKNEK ILYEN SZÜLŐT KIVÁNOK.


158. Törölt felhasználó (2018-02-17 01:46.17) aaaaa - (válasz HMáté33 157. hozzászólására)
"ha a szkript egyébként kiemelkedő" - írtad. Én értelmeztem úgy, ahogy az előbb írtam. Különben egyetértek a a "Tegyük fel, hogy..." formulával.


157. HMáté33 (2018-02-17 01:37.28) aaaaa - (válasz Törölt felhasználó 156. hozzászólására)
semmiben, szerintem nem is írtam ilyesmit. ha a szkript kiemelkedő, a rendezői jelenlét hiánya akkor is fájó - ilyet igen, de a "ha" rész itt is absztrakt módon értelmezendő, vagy legalábbis általánosságban, "tegyük fel, hogy". bár azt elismerem, hogy a forgatókönyv minőségben veri Guadagnino munkáját, és simán megágyaz egy ennél jobb mozinak.


156. Törölt felhasználó (2018-02-17 01:24.00) aaaaa - (válasz HMáté33 77. hozzászólására)
Nálam pont azért nem működött az utolsó premier plán, mert Oscar-várományosként a közelmúlt vizuális reflexióival akarta megfejni a könnyzacskóimat. Saul fia, és elődje, a Jöjj és lásd!. Ezért volt nekem hatástalan.
A szkript eredetisége... ezen elgondolkodtam. Hol látod eredetinek?


155. Törölt felhasználó (2018-02-17 01:21.40) aaaaa - (válasz Brigi92f 154. hozzászólására)
Szerintem értelmetlen egy melegfilmen számon kérni, hogy működött volna-e két eltérő nemű fél között. Nyilván nem, mert a központi problémafelvetés ezekben a meleg romantikus filmekben pont a homoszexualitás, és az erre reflektáló szűkebb és tágabb társadalmi közeg. (A zsidóság különféle iskolái nem jelennek meg relevánsan az átlagnéző számára.)
Filmként persze alul teljesít, és abban igazat adok, hogy a problematikát hatásosabban kidolgozta a Brokeback Mountain.


154. Brigi92f (2018-02-16 10:05.36) aaaaa
Se rasszista se homofób nem vagyok. De ez a film túl van tolva. Ha nem két zsidó hímnemű tagról lenne szó egy sima átlag romantikerotik film lenne. A túl a barátságon milliószor jobb film ennél. Timothée Chalamet szegény... Kinéz kemény 13 évesnek kb... De ő nem tehetségtelen.... Armie Hammer sosem volt a szívem csücske... Ezután se lesz az... Számomra abszolút nem volt hiteles.


153. Anitabagwell (2018-02-15 23:14.39) aaaaa - (válasz Chrysothemis 152. hozzászólására)
:DDD jogos


152. Chrysothemis (2018-02-15 23:13.07) aaaaa - (válasz Anitabagwell 151. hozzászólására)
Nemnem, a neveden szólítsd... ;)))


151. Anitabagwell (2018-02-15 23:09.41) aaaaa - (válasz Dobsony 150. hozzászólására)
:D áh, inkább akkor csak a nevén szólítom :))))



150. Dobsony (2018-02-15 22:49.51)   - (válasz Anitabagwell 144. hozzászólására)
Ne kérdezz semmit, csak olvasd fel Plunket véleményét a filmről. :))


149. Anitabagwell (2018-02-15 22:29.45) aaaaa - (válasz Chrysothemis 148. hozzászólására)
Mindenképpen :D :)


elejére ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 végére

Kapcsolódó fórumok

VéleményekBette Davis, 2021-08-19 13:491258 hsz
KérdésekChrysothemis, 2018-02-12 19:156 hsz
Keresem téma megnyitása0 hsz
 
 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk