Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk
Kullancsriasztó, szúnyogriasztó
Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2021-10-21
AINBO - A dzsungel hercegnője
Bachmann tanár úr és az osztálya
Dűne
El akartam rejtőzni
Elk*rtuk
Gyilkos Halloween
Hibás Ron

2021-10-14
a-ha: A film
Az utolsó párbaj
Gombos Jim és a rettegett 13
Venom 2. - Vérontó

2021-10-07
A szakadár
Addams Family 2.
Cukorsólyom
Eltörölni Frankot
Szenvedélyes szomszédok

2021-10-06
Traumáinkon innen és túl

További mozibemutatók

DVD / Blu-ray premierek
Nagypapa hadművelet (DVD)

További DVD premierek
További Blu-ray premierek

Hamarosan a TV-ben
Richard búcsút mond
- Filmbox Plus, 22:35
A 13-as
- Film Café, 22:55
Látlak
- HBO3, 23:00
Éjjeli féreg
- Paramount Network, 23:20
Az igazság nevében
- Film+, 23:30

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Rudolf Péter (62)
Larry Miller (68)
Philippe Leroy (91)
Dominic West (52)
Götz Otto (54)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
Ki találja ki? (játék) - Avagy kulcsszavak a filmhez
Kézilabda - szeretitek? Van kedvenc csapatotok?
- Filmes Sámánok Rendje -
World Trade Center - Vélemények
Charlize Theron - Vélemények

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Igazából szerelem aaaaa
Alan Rickman aaaaa

 

Fórum - Locke - Nincs visszaút - Vélemények

Ahhoz, hogy hozzá tudj szólni a fórumokhoz, be kell jelentkezned, vagy regisztrálnod itt!

28. VAL P (2021-03-01 15:44.13) aaaaa
„Kamarább” már nem is lehetne egy darab a ’Locke’-nál. A címszereplő letapossa lábairól a cipőpasztát hírből sem ismerő csizmáit, s a csontba rágóan nyirkos, vizenyős tekintetű estében megindítja kamikaze-küldetését. (Ez a Knight-ride azonban köszönő viszonyban sincs K.I.T.T-tel és gazdájával…)
Képernyőre tapadt szemeinknek nem maradt más, egyedül ő egy, az M1-es sztrádán száguldó BMW volánja mögött, a fáradhatatlan telefonja és a zsigerből gyűlölt apja kísértete. Ja, meg egy mappa, melynek egészen másutt kellene lennie. Igaz, az eseményeknek ezen a pontján már nem borzol különösebben idegeket renitens távolságtartása rendeltetési helyétől – ezen este kulcsmotívuma, hogy gyakorlatilag senki és semmi nincs a számára kijelölt locus közelében. Hiányok, hiátusok ementalizálják az ünnepi hangulatú rögbimeccstekintést, a zsalu vasalatát, Cassidy tanácsos szakmai hozzáállását, egy narkós csavargó gyermekének mindennapjait, az útlezárásokat, a sötétbe boruló hálószobát, az apásnak szánt szülést. Miközben Chicago magából kikelve őrjöng, hogy Európa legimponzánsabbnak tervezett épülete ne kerüljön fel a fenti listára. Bár valószínűbb, hogy csak a hisztitől fuldokolnak. De legalább a míves tányérok biztonságban lehetnek tőlük.
A puritán alapötlet – evidenciát puffogtatok ugyan vele – mindent egy lapra tesz fel: az egy banánhéjon elcsúszása közben minden hidat felégető művezető hiteles megformálására; Tom Hardy pedig kitűnően bebetonozta(!) magát e karakter bőrébe. Árnyaltan, irigylésre méltó átéléssel interpretálja Ivan Locke-nak az önmagával, a főnökével, ciderfogyasztó jobbkezével, mezbe bújt családjával és egy szomorú, öreg nővel vívott csatáit. És egy árnyalakkal, akinek mindennél fontosabb bebizonyítania, hogy – minden látszat ellenére – a helyes úton halad, miközben a magány az esővel egyetemben mind hangosabban kopog a szélvédőn. Birminghamből Londonba.


27. Firefly (2017-07-30 15:55.35)  
Enyhe spoiler adódhat


Kedvelem a kamaradarabokat, de nem kedvenceim, mert ritkán látok belőle ütőset. A Locke-t nehéz hova tennem, mert bár a történet jópofa, az alakítás rendben van, de valahogy mégis erős hiányérzetem támadt. Pontosabban, maga a történetvezetés kissé erőltetett.
Adva van egy ürge, aki becsülettel bevállalja, hogy igen, fasz volt, de igyekszik menteni a menthetőt úgy, hogy amit csak lehet, korrekt módon elrendez maga körül. Ettől persze marha szimpatikus és jó fejnek látszik, mert nem egy csalfa hazug dög, csak épp egyszer megtörténtek vele a dolgok, mert hagyta megtörténni őket, és később úgy dönt, hogy mindenki ellenkezését félretolva teszi, amit helyesnek tart, és tennie kell. Az, hogy közben mennyit rombol, az smafu, pontosabban, egy másik történet.
Lényegében tetszett, de marha valószerútlen, és túl sok volt az apa felé való kiszólás, a kevesebb néha több.
Összességében kellemes darab, de nálam marad az egyszer nézős kategóriában.
A vége azért sokat dobott rajta. A jövő ki tudja, hogy alakul, de majd csak lesz valahogy, és Locke sem tudhatja, marad-e ami volt, némi változással, vagy teljesen új utakra téved az élete. Egy dologban lehet biztos: mindent megtett, ami tőle tellett, hogy a változásokat emelt fővel élhesse meg, és ezáltal a gyerekei nem olyan útmutatást kaptak, amit ő az apjától.
10/7.


Foci

26. Oncogito (2016-07-12 19:06.00) aaaaa
Én ma néztem meg a filmet és hatalmas élmény volt.
Izgalmas, elgondolkodtató és egyben felemelő.
Komolyan mondom, ilyen filmet még nem láttam, pedig nem kevés filmmel, sorozattal volt dolgom.
Csak ajánlani tudom azoknak, akik számára fontos az emberség, a tisztesség, a felelősségérzet, a munka szeretete, a család szeretete - és hiszik, hogy még létezik ilyen a valóságban is. Gazdagabb lettem érzelmileg és talán az előttem álló tetteimben is.


25. Emylio (2016-04-18 16:04.02) aaaaa
Én tegnap láttam ezt a filmet, és előzetesen semmit sem tudtam róla, csak elkezdtem nézni. Miután már sejteni véltem, hogy nem lesz benne színészcunami, az a kérdés ötlött fel bennem, hogy ez így meddig tud érdekes maradni. A felismerés, pozitív csalódás formájában sújtott le reám, mivel végig érdekes tudott maradni. Pistike nevezetű filmfan-t idézve: "jofilm":)


24. Pindurlányka (2016-04-18 13:48.13) aaaaa
×

Nem gondolhatták komolyan a szinkronos változatot...
...és a poén, nem merték bevállalni, hogy ugye a magyarok (...) hanem mindjárt románok lettek!!!

XD


23. Independence (2016-03-28 06:48.46) aaaaa
Spoiler lehet...:)

Tulajdonképp már a film magyar alcíme - az minek? - egy az egyben "lespoilerezi" a mozit!
Vannak döntések az életünkben, melyek meghozatal után nincs visszaút.
Adott esetben egy negyven év alatt felépített egzisztencia, melyet becsületben, tisztességben, felelősségtudatosan, a család és a munkánk iránti elkötelezettségben "hajtunk" végig, kétszer két óra alatt füstbe mehet.
Az első két óra..., az a bizonyos semmit nem jelentő félrelépés, a második két óra, mikor szembe nézünk ezen tett következményeivel.

Egyszerű történet, egyszerű "főhőssel", nem reklámszakember, üzletember, ügyvéd..., csak egy viszonylag jól kereső, képzett "melós", valaki közülünk!
Locke személye már maga formabontó, a mozi által alkalmazott filmes nyelv, meg aztán főleg.
Egy "bömbi" - a nem túlságosan burkolt BMW promó ügyes - belterébe bezárva, suhanni az autópályán, és telefonon - mi máson?, a telekommunikáció oly mélyen átjárja az életünket, hogy ezek az okos kütyük, szinte már meghosszabításaik a végtagjainknak - lekommunikálni eddigi egész életünk legnagyobb próbatételét jelentő másfél óráját.

Merész vállakozás a műszerfal pilácsoló fényei által megvilágított arcot mutatni, a teljes játékidőben, sikerre az viszi, hogy az általam eddig is kedvelt Tom Hardy olyan magas nívón szervírozza ezt a kemény monodrámát, hogy a néző maximális jól lakottsággal csettinhet a nyelvével a záró képek után.

Hangulatfilm, rá kell érezni, át kell, hogy járja a nézőjét, bele kell tudni élni magunkat Hardy helyzetébe, eltöprengeni, mi mit tennénk..., és - akárcsak egy könyv olvasása közben - nem árt előrántani a fantáziánkat, elképzelni a helyszíneket, embereket, arcokat, kik a telefon másik végén szembesülnek Hardy döntéseivel.

Ilyen nézői hozzáállással a mozi nagyon jól fog működni, aki pörgős interakciókat vár, az csalódni fog.

Személy szerint én, nagyon jól szórakoztam, magával ragadott, elgondolkodtatott, szolidárissá váltam Locke-al, aki egy jó ember, csak épp egyszer hibázott, de ki nem hibázik az élete során? Ennél jóval nagyobbakat, akár..., csak vagy nem vallja be.
A hiba bennünk van, mindenkiben, töbnyire el is követjük a magunk hibáit..., ha szerencsénk van, végzetes következmények nélkül.

Ivan Locke nem volt szerencsés..., ugyanakkor a csecsemő sírása, mégis valami mód pozitív záróakkordja a mozinak...


22. Nickykee (2016-03-27 21:20.46) aaaaa
Hát ez meg mi volt?? Az értékelése alapján egy izgalmas és jó filmre számítottam, de ennek se eleje, se közepe, se vége. Ez a film egy semmi. Thriller? Pfff.


21. Roy Munson (2016-03-26 20:01.42) aaaaa
Jó kis film, de nem szólt olyan nagyot. Öööhh és egy picit uncsi is volt.


20. Danyi (2015-08-22 23:32.38) aaaaa
Remek hangulatfilm egy remek Tom Hardyval a főszerepben. A fényképezés tökéletes, a melankolikus hangulat eltalált. Egy átlagember kálváriája, kinek további sorsa ránk van bízva. Bukás? Vagy talán sikerülhet Neki felemelkednie, még azután is, hogy már mindent elveszített?


19. Chris Co (2015-08-22 22:07.11) aaaaa
jav.: kérdőjel a mondat végére:)


18. Chris Co (2015-08-22 22:04.25) aaaaa - (válasz Nomad1944 16. hozzászólására)
Ez olyan szemellenző, mint a "vicces feka", azaz általad filmes kliséként számon tartott fekete, aki azért humoros, hogy megkedveljék, valójában viszont tudjuk, kik ők és mit akarnak...:))


17. Az utolso szamuráj (2015-08-17 14:49.45) aaaaa - (válasz Nomad1944 16. hozzászólására)
na,ha bírod nincs is gond


16. Nomad1944 (2015-08-17 14:31.04) aaaaa - (válasz Az utolso szamuráj 9. hozzászólására)
Rendőröket is megemlít, sejthető hogyan.. bírom ezt a szándékos szemellenzőt.


15. HMáté33 (2015-06-15 20:48.43) aaaaa - (válasz Mütyürke 14. hozzászólására)
sőt, egyetértünk, nem is állítottam ennek ellenkezőjét:)


14. Mütyürke (2015-06-15 16:37.30) aaaaa
Észrevettem,ettől függetlenül elhanyagolható a humorossága a drámaiságához képest,de ezen nem veszünk össze.


13. HMáté33 (2015-06-15 15:50.29) aaaaa - (válasz Mütyürke 12. hozzászólására)
én tudtam nevetni, szerintem jelen volt a humor, és ez egy igen jó húzás volt a rendező részéről a fojtogató feszültség oldására.
rá is tapintottál egyébként, a tipikus ír karakter jelenléte szolgáltatta ezt az egyik részről, a helyzetkomikumot alapvetően adta az ivás sztereotípiája, és ezeknek a beszélgetéseknek valóban teljesen tudatosan volt egy humoros élük:) de beszélhetnénk a szintén jellegzetes lengyel vonalról akár...
ettől ez a film még véletlenül sem lesz komikus, de nem árt, ha egy kőkemény drámában is észrevesszük a "néhol humoros stílust", hiszen ez egy jellemző eszköz:)


12. Mütyürke (2015-06-15 15:44.44) aaaaa
"néhol humoros stílusú"??? Például?Nem nagyon emlékszem ilyenre(talán,amikor a kollégájával beszél)azt hiszem ez egy kicsit erős jelző a film esetében.:)


11. HMáté33 (2015-06-15 14:45.36) aaaaa
Ez a film valami baromi izgalmas. Valószínűleg nem ez a jelző jut az ember eszébe először, ha megtudja, hogy egy film végig egy autó belső terében játszódik, a kamera pedig egyetlen arcot pásztáz, de minden kétely szertefoszlik az első pár hívás után. Az in medias res is nagyon fekszik, de aztán gyorsan összerakjuk a történetet, és a helyzet egyszerre nagyon kényelmetlenné válik. Igen, ez a mozi kellemetlen kérdéseket feszeget, és mivel könnyen megkedvelhetjük a főszereplőt (főleg mivel Hardy egy szerethető figura), az első titkok leleplezése szinte személyesen hat a nézőre, és úgy érzem, az alkotók el tudták érni, hogy tényleg átérezzük a helyzet súlyát.
Mindezek ellenére a Locke számomra egy abszolút pozitív üzenetet hordozott. Bár a főszereplő háttértörténete nem példa, miközben kártyavárként omlik össze körülötte minden, ő úgy dönt, ember marad. Egyetlen rossz döntés lerombolta azt a betonkemény alapot, amire önmagát felépítette mind szakmailag, mind a magánéletében, ám a teljes összeomlás helyett ő a krízis közepén egyfajta elvhűséget vállalt fel. Szerintem nem kell, hogy egyetértsünk a lépéseivel ahhoz, hogy lássuk a pozitívumait annak, ha valaki a legnagyobb szarban is azt mondja: igen, elcsesztem, de itt vagyok, végig fogom csinálni, és kihozom a helyzetből a lehető legtöbbet. Ez Locke-nál egy fajta bizonyítás önmaga és apja felé, hiszen ha a fiú el is követ hasonló hibát, a helyzet kezelésében, a jellem szilárdságában megmutatkozik a különbség.
Hardy lassan tényleg generációja legkomolyabb színészei közé küzdi fel magát, ha másért nem, már ennek érzékeltetése céljából is érdemes lehet tenni a filmmel egy próbát. De ha valaki szereti, ha egy pörgős tempójú, néhol humoros stílusú film tesz fel neki igen komoly kérdéseket, vagy állít fel komplex pszichológiai rajzot, akkor azt hiszem, nem kell tovább keresgéljen. Bár szinte kísérleti jellegűnek tűnik a film, nagyon erős munka, igazi csemege a sok kaptafára készült mozi között.


10. Pindurlányka (2015-03-14 18:05.18) aaaaa
¤

Dögunalmas percek...

<-- amik kimaradtak pont ezek. Helyette feszültség és izgalom, valamint sok-sok könny az arcomon.

(T_T)


9. Az utolso szamuráj (2015-03-09 16:54.00) aaaaa
Locke be van zárva az életébe(locked).Be van zárva egy kocsiba,egy helyzetbe,csőstül jönnek a gondok:a végéről meg gondolj,amit akarsz.
Tom Hardy döbbenetesen nagy tehetség:ebben a srácban hol a kirobbanásra készülő energia hol pedig a visszafogottság ad olyan leckét akár az öregebb,tapasztaltabbnak gondolt színészeknek,hogy még.Itt csak őt,és csakis őt látjuk a vásznon,miközben az elmúlt évek egyik legerősebb drámája pereg a szemünk előtt,hitelesen,életszerűen és nagyszerűen eljátszva.
A történet erőssége,hogy Steven Knight egy bár jobban kereső de mégis átlagembert helyez egy mostanság majd mindennapos helyzetbe-számtalan férfi csalta meg feleségét és számtalan férfinak született házasságon kívül gyermeke.Locke nagyrészt épületeivel törődött,és családi élete úgy hitte,biztos alapokon nyugszik:ám jött némi bor,egy ismeretlen nő és egyetlen éjszaka,ami elég ennek megrepesztéséhez.Nem véletlen a "beton" mint olyan fontossága a filmben:miközben Locke élete szétesik ,miközben felesége kirúgja és sráca paplan alatti telefonjától könnyezik arca,minden tőle telhetőt megtesz egy épület alapjának betonjáért,hogy azon ne támadjanak rések,mely végzetes lehet a későbbiekben-úgy,hogy akkora már ki is volt rúgva.
Teszi mindezt BMW-je kormánya mögött,folyamatosan telefonálva,miközben a kamera nem nagyon mozdul meg az arcáról,kezéről,ülő testéről:kapsz pár kinti felvételt,azt jónapot.Ám a Locke pont ettől izgalmas,a benne lévő dráma miatt erős,nem ül le egy másodpercre se,és még a leghülyébbeknek is átjön az áthallás saját élete és az alapozás közt.
Néhány tehetséges ember adta még hangját ehhez a 85 perchez,de ez igaziból Hardy filmje:no meg Knight-é,akinek értő kezei közül igen nívós filmecske látott napvilágot.

Amúgy mi magyarok is meg vagyunk említve,sejthető,hogyan.


8. Colby86 (2015-01-26 12:36.33) aaaaa - (válasz Chris92 7. hozzászólására)
Attól függetlenül, hogy nem mutatták be Mo-n semmilyen formában és is hiányoltam a katalógusról, ezért jeleztem az oldal üzemeltetőinek és hipp-hopp fel is tették. Ezt Te is megteheted, ha van még olyan film/színész...stb akit/amit hiányolsz, ne fogd vissza magad, csak egy rövid email-t kell írni:)
Visszatérve a Lockehoz nagyon remélem, hogy legalább dvd-n ki fog jönni idén, néhány extra pedig már csak hab lenne a tortán. Egyébként a januári Vox mozimagazinban van a filmről egy kétoldalas írás néhány érdekes háttérinfóval:)


7. Chris92 (2015-01-23 10:20.31) aaaaa
Na végre, hogy ez is felkerült! Nekem a tavalyi év egyik abszolút csúcsélménye volt filmes szempontból, batár erősen megírt kameradráma, ami annak ellenére, hogy végig egy autóban játszódik, tud annyira érzelmileg hatásos, feszült és érdekes lenni mint egy sima többhelyszínes darab. Tom Hardy élete eddigi legjobb alakítását mutatja be itt, karakterének sokrétűsége, ellentmondásossága és motivációja fantasztikusan van érzékeltetve, a kiváló fényképezés pazarul kiemeli az éjszakai autópályák szűrt mélysárga fényű, kontrasztos világát és az abból áradó atmoszférát, ami ha lehet még egy lapáttal rátesz az emberi dráma súlyosságára. Fantasztikus és különleges darab, remélhetőleg Steven Knight rendezőként meg fog minket örvendeztetni jó néhány ilyennel.


6. Colby86 (2015-01-23 07:57.35) aaaaa
Én sem untam, végig lekötött ami nagyban köszönhető Tom Hardy alakításának, a rendezésnek, a fényképezésnek, egyszóval minden a helyén van. Különleges film!


5. Mütyürke (2015-01-21 21:32.01) aaaaa - (válasz Capt.JackSparrow 4. hozzászólására)
Az nem a film hibája,a tiéd sem .Nem voltál rá vevő.Egy percét nem untam.


4. Capt.JackSparrow (2015-01-21 21:29.51) aaaaa - (válasz Mütyürke 3. hozzászólására)
attól még végig untam az egészet


3. Mütyürke (2015-01-21 21:29.11) aaaaa - (válasz Capt.JackSparrow 2. hozzászólására)
Kemény dráma a javából.



2. Capt.JackSparrow (2015-01-21 21:17.16) aaaaa
kva unalmas film:D


1. Papírgalacsin-újratöltve (2015-01-21 21:16.01) aaaaa
Baromi erős, érzelmileg megterhelő, lélektani kamaradráma egy olyan Tom Hardy-val a főszerepben, aki legyen majd bármilyen badass a Mad Max-ben, itt egyértelműen élete alakítását hozta.
Elképesztő beleéléssel tudott eggyé válni a karakterrel.

-SPOILER-
Mikor a felesége mondta neki, hogy ne gyere többé haza, már nincs otthonod, az szíven ütött engem is. Pedig már előtte is nagy lelki teher volt rajta, (hol a munkatárasait kellett korrigálnia, irányítania, hol a családi viszonyát rendbe hoznia, hol izgatott volt a leendő gyermeke születésénél), de ott volt az a pont, ahol megtört az a higgadt önuralom, amit eddig élete során képviselt és amit nagy önbecsüléssel közvetített a néhai apja felé úgymond.
Dickon Hinchliffe briliáns zenei aláfestése pedig még jobban aládolgozott annak, hogy megkönnyezzem azt a jelenetet és maximális empátiát érezzek Ivan Locke-kal.
Viszont ahogy meghallja a végén a gyereksírást, úgy épül fel magában vissza egyre jobban az a betonkemény önbizalma, lelki megnyugvással megtámogatva, zseniális lezárást generálva ezzel.
-SPOILER VÉGE-

Már a Collateral-ban, a Shuttle-ban és a Nightcrawler-ben is hihetetlenül be tudott szippantani ez az éjszakai, hajnali atmoszféra, talán azért, mert nem tudhatjuk előre mit hozhat a holnap és élvezzük, használjuk ki a mai nap minden egyes percét.
És ez is egy üzenete lehet a filmnek, amit maximálisan tudok ajánlani mindazoknak, akik nem úgy állnak hozzá, hogy: Mi ez az unalmas szar, hogy egy csávó egész végig csak vezet egy kocsit és telefonálgat?
Mert azok akkor inkább szocializálódjanak tovább nyugodtan a humortalan vígjáték hulladékoknál vagy a tucat gyártott, üres, szórakoztatni képtelen fantasy marhaságoknál (és most nem a Hobbitra gondoltam kivételesen) és vállalják magukra inkább, hogy ez a film nem nekik való, minthogy ilyen kiszólásokat tegyenek közzé.
Mert én vállalom... azok nem nekem valók, de nem is hiányoznak, és szeretnék még sokkal több ilyen Locke-hoz hasonló, üzeneteket közvetítő mozikat még látni, amik valóban megérintik az embert, mert ezekre fogok majd inkább sok-sok év múlva szívesen visszaemlékezni.



Kapcsolódó fórumok

VéleményekVAL P, 2021-03-01 15:4428 hsz
Kérdések téma megnyitása0 hsz
Keresem téma megnyitása0 hsz
 
 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu