Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2024-05-16
Exhibition On Screen: Az ifjú Picasso
Gyönyörű esküvő
Hívatlanok - Első fejezet
Képzeletbeli barátok
Marguerite, a számok szerelmese
Nina és a sündisznó titka

2024-05-09
A halálkártya
A majmok bolygója - A birodalom
Macskák a múzeumban
Mind idegenek vagyunk
Vincentnek meg kell halnia

2024-05-02
A boldogság ügynöke
A kaszkadőr
Az elátkozott Queen Mary
Milli Vanilli: Az évszázad botránya
Végtelen rozsmezők

További mozibemutatók

DVD / Blu-ray premierek
Ürömapám *Robert De Niro új filmje* (DVD)

További DVD premierek
További Blu-ray premierek

Hamarosan a TV-ben
A legsötétebb óra
- Film+, 14:15
Rozsdalovag
- Kölyök Klub, 14:20
Kiképzőtábor
- Film Café, 14:30
Gran Turismo
- HBO3, 14:35
A csúf igazság
- Viasat Film, 14:55

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Emmanuelle Devos (60)
Kenan Thompson (46)
Francoise Fabian (92)
Lenny Venito (55)
Sally Phillips (54)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
Adam Sandler - Vélemények
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg
Rosario Dawson - Vélemények
2022-es választás
Tippjáték (Foci)

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Madame Web aaaaa
Adam Sandler aaaaa

 

Fórum - Batman: Kezdődik! - Vélemények (18. oldal)

Ahhoz, hogy hozzá tudj szólni a fórumokhoz, be kell jelentkezned, vagy regisztrálnod itt!

elejére ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... végére
431. Mekare (2010-10-11 21:18.41) aaaaa - (válasz Valentino 430. hozzászólására)
Irkálj még nyugodtan és inkább legyen még hosszabb :D
Na igen innen szabadon eldönthető..én nagyon szeretem mindkettőt, de talán ami a végén dönteni tudna, ha pisztolyt fognának a fejemhez, hogy na most válasszak, akkor az legfőképp Joker lenne...Nolan Jokerétől ugyanis, amellett, hogy imádom rendesen be is csokiztam a gatyómba :D


430. Valentino (2010-10-11 14:54.23) aaaaa
Igen, azt elfelejtettem hozzáfűzni, hogy innen ízlés szerint lehet favorizálni egyiket jobban a másiknál. :D



429. City225 (2010-10-11 11:10.47) aaaaa - (válasz Valentino 426. hozzászólására)
Azt hiszem ennél jobban nem lehet megfogalmazni:) innentől kezdve lehet dönteni kinek melyik szemléletmód a szimpatikusabb. Aki a sorok mögé lát és fogadja a hordozott üzenete(ke)t nem veti meg egyik verziót sem, ahogy én sem teszem:)


428. Mtta (2010-10-11 10:36.43) aaaaa - (válasz Valentino 427. hozzászólására)
Viszont jó, nagyjából azt vésted le amit én is akartam, így megspóroltad nekem a fáradtságot:) Innentől már egyéni ízlés kérdése ki melyiket szereti jobban.


427. Valentino (2010-10-11 04:54.17) aaaaa - (válasz Valentino 426. hozzászólására)
Bocsánat - nem lett meglehetősen rövid. :D


426. Valentino (2010-10-11 04:53.46) aaaaa - (válasz Evile-Elvis- 425. hozzászólására)
Bár anélkül, hogy konkrétan engem invitálnál, azért ha nem baj 0-ról kezdve ismét megpróbálom elmondani, szerintem miért jó a Nolan féle Batman - ráadásul igyekszem meglehetősen röviden. De előtt leszögezném, a Burton féle két rész számomra is egy maradandó élmény, meghatározó lépés köztem és filmek, valamint a képregények világa közt. Annak ellenére, hogy a változások híveként jobb szeretem szeretni a Nolan féle verziót, a klasszikus Burton formát ma is bármikor szívesen vagyok újra nézni és élvezni.

A Kezdődik eredettörténet, és ezzel nem mondok újat. Nolan azonban a filmes műfaj berkein belül egészen újat hozott létre. Ez alatt főként az értendő, hogy Nolan milyen módszerekkel és kiegyensúlyozottsággal hitette el velünk, hogy a multimilliomos playboy-ból miként lesz szuperhős. Láttuk a szulők halálát, ami mára már egy kult mozzanat a cselekményben. Nolannak sikerült azt is érzékeltetnie, hogy Bruce egész fiatalkorára milyen hatással volt ez a borzasztó eset: bűntudat és egészen odáig fajuló bosszúvágy, hogy majdnem megölte szülei gyilkosait (beleérthetjük Falcone-t és Joe Chill-t - előbbivel farkasszemet nézett). Azonban Bruce Wayne-ként csak egy csupasz célpont, egy meztelen húsdarab a maffiának nevezett falka étlapján. Elmerűlve a bűnözés világába, új tapasztalatok birtokába jut, és eljut keletre, ahol a harcművészet és a keleti filozófia élményeivel gazdagul. (Láds a Zuhanás című eredeti képregényt.) Az ottani csalódásai azonban nem zökkentik ki, hazatérve Gotham-be kezdenek körvonalazódni a fejében egy olyan szimbólum körvonalai, melyek soha nem látott példa értékével bírhatnak a városlakók számára. Ez a szimbólum ugyanakkor felülkerekedés a tudatalatti sérülésen ("Miért esünk a mélybe? Hogy megtanuljunk kimászni belőle.") Új ember lesz belőle, maszkja révén egyben új eszme, aki azonnali lecsapásaival törézvonalat képez a város lakóinak, és bűnözőinek a kollektív tudatán. (Lásd a Year One című eredeti képregényt.) Felveszi a kapcsolatot Jim Gordonnal, azonban bármennyire is tűnjön azonosnak a hullámhossz, a társadalom relativista felfogásában ő akkor is önbíráskodó marad. (lásd az bronzkori Batman képregények nagyon nagy zömét.). A filmben eddig soha nem látott módon elevenednek meg a radikális és szubjektivista etikai gondolatformák: avagy az általános relatív elképzeléstől eltérően (a rendőrség legyen úr a bűnözőkön), felmerül egy nehéz szubjektivista elgondolás, mely tele van személyes indítékokkal, és az általánosan elfogadott törvénykezési és etikai eljárások szabályainak felrúgásával (egy önálló maszkos hős, a tövényen kívűl szolgáltasson igazságot, ráadásul kegyetlenül). Ez már valós alapú probléma, elméleti szinten rendkívül hasznos, és Nolan révén nagyszerűen lett kifejezve. (Itt jegyezném meg korábbi vallomásom, miszerint Nolan Batman-je sem a feltétlen realizmus szülötte, ameddig nincs empirikus bizonyíték arra, hogy ilyen hős létezik a társadalomban, addig Batman továbbra is egy eszme marad).
A Burton féle Batman drámaisága valóban megkerülhetetlen, de számomra Nolan tette fel a pontot az i-re, azzal, hogy temérdek bűntudattal, és fajsúlyosabb személyes kihívásokkal tarkította a hős életpályáját, amitől tragikusabbá válik. Az élete a görög színházak műfajainak elsöprő erejével bír.
A Batman szimbólum további hangsúlyozására Nolan egy új szociológiai elemet vonultat fel, az eszkalációt. Az eszkaláció szerint ha a társadalomban valami szokatlan történik, arra szokatlan válaszreakció várható, ami láncreakcióként folytatódhat egy beláthatatlan katarzisig. Gotham városa nyert magának egy denevérruhás hőst, aki eddig soha nem tapasztalt módon számol fel a bűnözés minden formájával. A válaszreakció pedig az, hogy a bűnözők is előbb utóbb előrukkolnak egy hasonló teatrális megoldással. Megjelenik Joker, aki ezúttal szociopata, és míg Batman a gyógyírnak minősűlt a romló Gotham-ben, addig Joker rosszindulatú rákként telepszik rá a városra. Az eszkalációs motívum a Sötét Lovagban a cselekmény vázát is jelenti, és rendkívül részletes ok-okozati összefüggést takar. A szereplők a kártyák az asztalon, mindenki a maga rangján annak minősíthető, míg Joker... ő Joker, és tébolyult jelenléte kelletlenűl rávilágít társadalmunk groteszk vonásaira. Három tervéből kettőt tökéletesen kijátszik: 1. Ugyan a terve, hogy Gotham lakosai vészhelyzetben egymást falják fel nem jön be, de kétségtelen, hogy az elgondolásnak rémületesen súlyos hordereje van - bár ezt leginkább a filmen kívül hasznos folytatni. 2. Sikerült bemártania Batman nevét, aki hiúságból nem adta fel magát Joker számára, ezzel emberek életét téve kockára. Az szimbólumba takart idea, egyszercsak eltorzúl, de mégis logikus. Batman az a fajta kívülálló, akin el lehet verni a port, csak azért, hogy a közösség hitén ne essen csorba. Ugyanis Denst bukása Gotham előtt a végső heg lett volna a kollektív tudaton, aminek a következményeit legfeljebb csak Joker kívánná. 3. Dent megrontása is sikeres folyamat volt. Joker kihasználta a bizalmatlansági zörrenéseket Dent és Gordon rendőri alkalmazottjait illetően. Rachel halála és Joker bújtogatása révén a bosszú mellett dönt. (hasonlót látunk a szenzációs Killing Joke című képregényben, azonban ott Joker közvetlen merénylettel sebzi meg Gordon felügyelő lányát, és egy bizarr agymosási kísérlettel igyekszik az őrületbe kergetni a megtört Gordont, bizonygatván, hogy bárkiből lehet olyan tébolyult alak, mint ő).
Joker karaktere sokkal több, mint amennyinek sokan elsőre látják a filmben. Burton Jokere nagyon megkapó, Nicholson alakítása 100%-os (ezért nen érdemes csatáztatni a két Joker, mindkettő a maga nemében örökségnek számít a filmtörténelem számára), de valójában a történetben nem emelkedik felül semmilyen ideákon. Kisstílű bűnözőből lett egy bosszúálló, vérszomjas szörny, aki szánalmas véget ér. Ennél nem is kell több legyen. A Sötét Lovagban semmiből jött furcsa Joker alak, a megtestesült valós félelmet szimbolizálja. Nem csak egy sminkelt bohóc, nem csak egy kisstílű bűnöző. Maga az anarchia prófétája, de ugyanakkor nem szabad túlmisztifikálni, hiszen csak egy katalizátor a történet tragikus sodrásában, egy Joker lap a pakliban... Bár ellentmondásosnak tűnik, ez így korrekt: nem kapunk eredettörténetet, csak két egymásnak ellentmondó sztorit, ami feltétlen jellemzője a mindenkori Jokernek ("Egyszer így emlékszem, máskor úgy..." Joker sosem volt Jack Napier, és sosem volt köze a Wayne család meggyilkolásában. Bár Burton ötlete nagyszerű, én jobban örülök a misztériumokkal teli és kiszámíthatatlan, névtelen, anarchista Jokernek).Személyisége bizarr, viselkedése elrettentő, minimális tisztelet hiánya és a megszállott szenvedélye a rombolás iránt teszi olyan félelmetessé (elégeti a pénz saját részét - az átlag bűnözők motivációinak kizárása, és egyben Joker vallomása: Gotham játszótér és a maszkírozott bolondok játéka kap helyet benne). Batman és Joker kapcsolata itt tökéletesen megfelel a film végén is elhangzó szemléltető metafórának: "mikor egy megállíthatatlan tárgy találkozik egy mozdíthatatlan testtel." (ez maga az eszkaláció katarzisa, amikor megakadnak egymásban az eszkalálódó fogalmak és innen már szolid következmények lesznek - ez esetben Batman-nek számolni kell a magára vállalt felelősségek miatt, és mindezt Joker szinte óraműpontossággal működő terve miatt...)

Emellett még természetesen más tényezők is befigyelhetnek a film javára. Remek színészek brilliáns alakításával van megtűzdelve a film, és mint olyanok remek párbeszédeket is kaptak a szájukba, amik egytől egyig a tudatosan és precízen kimért forgatókönyv javára vannak. Nincsenek üresjáratok, nincsenek elvarratlan szálak, nincsenek hatásvadász mozzanatok, technikailag és szociológiailag a film roppant intelligens (Kant, Nietzche, Arisztotelés is imádná, amint roppant kényes kérdésköreik egy ilyen eposzban megelevenedne), és érzelmileg is érett: Bruce vesszőfutása jól leszűrhető, a bevállalt áldozat meghozatala és annak következményei emelik a filmet a klasszikusok sorába. Bár a női karakterek minimuma, a teljesen nyers, nem feltétlen Batman-re valló környezet, és az akciójeletek néhol alig követhető vágási módszere feldob némi ellenérvet, de összességében a Nolan féle Batman intelligenciája, komolyanvehetősége, pontossága, és érettsége teszi naggyá.

Akik teljesen tisztába vannak Batman egészével, azok mindkét változatot elfogadják (Sumákker féle színes agymenéssel nem dobálózom), elvégre mindkettő Batman, csak meg kell tanulnunk helyén kezelni őket. Az egyik szürrealista a másik pedig realista fogantatású, mégis mindkettőnek egy a győkere és egyik sem hűtlenebb a másiknál. Burton a klasszikus sémákra épített, Nolan, követve a képregény nagyon népszerű, és milliók által méltán elismert újításait, újra életre keltette a hőst, aki megérdemli azt a felnőttes bánásmódot amit kapott már két nagyszerű rendezőtől.
Ehhez a fajta elfogadáshoz nem kell más, mint felismerjük a fent említett dolgok mérlegét, és feltegyük a kérdést: mitől jó egy film (?), legyen az Batman vagy akármi... Jónak jó a Batman film, mint alkotás? Csak azért rossz mert más attól, amit megszoktunk 20 évvel ezelőtt? Mielőtt mítoszrombolást kiáltunk kutassunk, értelmezzünk, ne csak egy pontból kiindúlva: Batman képregényen több mint 700 lapot ért meg, és időszakonként maga az "anyaötlet" is átment a vérfrissítésen. Volt már komédia, volt már tanulságmese, volt már thriller, krimi, horror, stb stb... Mindez egy sorozaton belül.

Szerintem ha a filmek szórakozást, gondolkodást jelentenek, és persze kommunikációt és művészetet, akkor irányváltások ide vagy oda, a Batman iránt táplált kultusz és szeretet tűkrében mindkét koncepció tökéletes, örök klasszikus, még akkor is ha valakik elfogultan egynél vagy épp egyiknél sem akarnak leragadni.


425. Evile-Elvis- (2010-10-11 03:25.06) aaaaa - (válasz Valentino 424. hozzászólására)
Mivel mindjárt megyek dolgozni, ezért még nem tértem nyugovóra. Viszont lehet, hogy egy cseppet fáradt vagyok, mert akárhogy próbálom ezt értelmezni, de nem megy, komolyan.
Sajnálom.
Viszont Golyalabnak felszeretném tárni az igazságot.
Az, hogy Batman egy sebezhető emberi hős azt nem Nolan-nak, nem Schumacher-nek, de még csak nem is Burton-nek köszönhetjük, hanem Bob Kane-nek (erre próbáltam finoman utalni korábban is, de nem talált be) mert Batman az ő teremtménye és ő ruházta fel ezzel az emberi tulajdonsággal.
Ehhez, pedig minden rendező hű maradt (hogy is tehettek volna másképp).
A másik.
A denevérember alapból egy drámai hős, mivel ez az alap karakter része, és ezt is a fentebb említett okfejtésemhez hasonló módon, megint csak Bob Kane-nek köszönhetjük.
Az meg, hogy a Burton által rendezett első részben nincs dráma Bruce Wayne (Batman) megformálásában/karakterében, ez nagyon nem így van, "tetves nagyon nem" (és most félre ne értse senki, most nem dühösen-arrogánsan fogalmaztam, hanem csak szimplán nyomatékosítottam, hogy "kedvenc" fórumozóm egyik klasszikusával éljek).
Miért is???
Emlékszel arra a részre amikor Wayne két szál vörös rózsát visz arra az utcarészre ahol a szeme láttára meggyilkolták a szüleit???
És arra amikor konkrétan visszaemlékszik, hogyan ölték meg, őket???
Tudod amikor Jack (Joker) azt kérdi a "kis" Bruce-tól "Hé fiú! Táncoltál már az ördöggel sápadt holdfényben? Minden áldozatomtól ezt kérdem"
És amikor a felnőtt Bruce Wayne szemtől szemben találkozik Joker-rel Viki házában, és ott újból felteszi neki Jack (Joker) a fentebb említett gyönyörű, - mára kultikussá vált - kérdést (ez az a pillanat amikor Wayne rádöbben, hogy ki ölte meg a szüleit) szóval emlékszel Wayne letaglózott döbbent arcára??? Minderre emlékszel???
Mert, ha igen, akkor elárulom, ezek a drámai részek Burton denevéremberének az első részben.
És hidd el az életemből vett borzalmas tapasztalatomból mondom, a szülők elvesztése gyerekfejjel, hatalmas dráma, "tetves" nagyon nagy...
Amúgy az én eredeti kérdésemre, még mindig nem kaptam kielégítő választ.
Miszerint: miért jók a Nolan által rendezett Batman filmek???
Talán Mtta véleményét szeretném kikérni - ha nem nagy fáradság neki - mivel az ő hozzászólásaiból úgy érzékeltem, hogy teljesen tisztában van a Batman egészével, és mivel tetszettek neki Nolan Batman filmjei, őt hátha megértem...


424. Valentino (2010-10-11 02:17.17) aaaaa - (válasz Evile-Elvis- 423. hozzászólására)
Nem téged kell sarokba szorítani, hanem a fórum magátol adódó negatív tulajdonságait.
Sarokba szorítani egy kék nicknevet, ami másképp hegedűl, mint gondolnám? Minek?


423. Evile-Elvis- (2010-10-11 01:48.41) aaaaa - (válasz Valentino 412. hozzászólására)
De, engem nem szorítottál sarokba.


422. Evile-Elvis- (2010-10-11 01:11.05) aaaaa - (válasz Golyalab 421. hozzászólására)
Pedig az.
Csak még egy észrevétel, enyhén szólva is szürreális - hogy stílusos legyek - a realizmust konkrét tényezőként venni, amikor egy Batman filmről társalgunk.
Egy dúsgazdag milliárdos denevér jelmezben, egymaga a gonosz ellen...
Igen, ez teljesen realisztikus...


421. Golyalab (2010-10-10 23:38.54) aaaaa - (válasz Evile-Elvis- 413. hozzászólására)
Hát ez első részben sem igazán vettem észre,hogy drámai hős lenen Bruce Wayne.
Joccakát mindenkinek.


420. Evile-Elvis- (2010-10-10 23:34.03) aaaaa
...Szép éjszakát...


419. City225 (2010-10-10 23:33.19) aaaaa
Engem is vár az egyetem jóéjt mindenkinek:)


418. Valentino (2010-10-10 23:32.24) aaaaa
Jóéjt megyek én is. Bye.


417. Mtta (2010-10-10 23:31.15) aaaaa
Na én megyek aludni, engem vár holnap reggel az egyetem:D Jó éjt mindenkinek!


416. Evile-Elvis- (2010-10-10 23:30.57) aaaaa - (válasz Evile-Elvis- 413. hozzászólására)
új karakterekét


415. Evile-Elvis- (2010-10-10 23:27.47) aaaaa - (válasz Valentino 411. hozzászólására)
Én nem haragszom, és nem is haragudtam senkire, csak eszmét cseréltünk.


414. Mtta (2010-10-10 23:26.04) aaaaa - (válasz City225 409. hozzászólására)
Igen, ott nincsenek egyértelműen pozitív hősök. Én pedig ugyebár szeretem az ilyet:)


413. Evile-Elvis- (2010-10-10 23:24.04) aaaaa - (válasz Golyalab 410. hozzászólására)
A főhős drámáját Burton megmutatta az első részben.
A második részben az új karaktereket mutatta be (pingvin, macskanő...).


412. Valentino (2010-10-10 23:22.47) aaaaa - (válasz Valentino 411. hozzászólására)
*De sarokba lehet szorítani.


411. Valentino (2010-10-10 23:21.52) aaaaa - (válasz Evile-Elvis- 407. hozzászólására)
Elhiszem Neked, elvégre ha nem hinném, akkor nem is csatlakoztam volna be ebbe a vitába. De ha egy vitában azt mondom, hogy "Nolan szocio- és pszichoterhelt filmet csinált", az eléggé gáz nekem, ha a túloldal ezt úgy érti: "Burton világából mindez hiányzik." Holott én is tudom mit kell látnom a túloldalon, és hiába vagyok Nolan párti, a Burton gondolatiság mélysége is éppúgy megérint. Ha ezt más nem fogadja, az kicsit rágalom

De ne érts félre, nem vagyok haragtartó, tudok én lapozni nagyon gyorsan egy bökkenő után. Fórumon az arctalan hadakozás az úr. De le sarokba lehet szorítani. :D


410. Golyalab (2010-10-10 23:20.10) aaaaa - (válasz Evile-Elvis- 408. hozzászólására)
Van,csak az nem a főhős drámája.


409. City225 (2010-10-10 23:19.49) aaaaa - (válasz Mtta 406. hozzászólására)
Moore Watchmen-je az elrugaszkodott valóság ellenére igencsak realisztikus meglátásom szerint:) Ott egy karakter sincs egyértelmű hősként beállítva, bár ez más téma:)


408. Evile-Elvis- (2010-10-10 23:19.25) aaaaa - (válasz Golyalab 405. hozzászólására)
De van ám!!! Ebbe beletrafáltál!!!


407. Evile-Elvis- (2010-10-10 23:17.14) aaaaa - (válasz Valentino 400. hozzászólására)
Én is nyitott vagyok...


406. Mtta (2010-10-10 23:16.35) aaaaa - (válasz City225 401. hozzászólására)
Egyébként mielőtt még félreértené valaki, nekem nem magával a realizmussal van bajom, mint művészi kifejező eszközzel. Bár már irodalomból sem volt a kedvencem, de nem arról van szó, hogy nem szeretném, szeretem drámában, történelmi filmben, szerettem a Dr. House-ban amikor még megvolt stb. Csak valahogy képregényadaptációban nem, én azt szeretem ha egy képregényfilm minél jobban elrugaszkodik a mi valóságuntól, sőt a legjobb ha sikerül felépítenie egy teljesen másik valóságot/világot. Burton-nek ez sikerült a két Batman-ben, Rodriguez-nek a Sin City-ben, Snyder-nek a Watchmen-ben. Nekem ezek a kedvenceim.


405. Golyalab (2010-10-10 23:14.02) aaaaa - (válasz Mtta 402. hozzászólására)
Azért is irtam hogy azért a második részben vanm dramaturgia.


404. Evile-Elvis- (2010-10-10 23:13.20) aaaaa - (válasz Mtta 395. hozzászólására)
Köszönöm, kedves Mtta, mintha a gondolataimból olvasnál, teljesen egyetértek...



403. Golyalab (2010-10-10 23:12.23) aaaaa - (válasz Evile-Elvis- 398. hozzászólására)
Elirtam bocsánat.


402. Mtta (2010-10-10 23:12.08) aaaaa - (válasz Golyalab 396. hozzászólására)
Mondjuk ez azért nem teljesen igaz. Pingvin figurájával pl. nem kevés kritikát lőtt Burton az embereknek, hiszen ő nem volt eredendően gonosz, az emberek és az ő hozzáállásuk tette azzá, mert a külső alapján ítélünk, felszínesek vagyunk, nem nézzük a külső mögött az értéket stb. Nem véletlenül kapott olyan búcsúztatást amilyet...


elejére ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... végére

Kapcsolódó fórumok

Idézetek a filmbőlEntersp, 2022-02-27 17:3171 hsz
VéleményekLifeisamovie, 2020-11-18 08:39941 hsz
A legjobb jelenetHalember, 2019-11-13 13:0418 hsz
ÉrdekességekLangelus, 2016-08-06 12:554 hsz
KérdésekJohnny kapitány, 2016-05-07 17:576 hsz
KeresemEvile-Elvis-, 2016-05-07 17:418 hsz
 
 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk