Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2024-05-02
A boldogság ügynöke
A kaszkadőr
Az elátkozott Queen Mary
Milli Vanilli: Az évszázad botránya
Végtelen rozsmezők

2024-04-26
Anselm

2024-04-25
Abigail
Challengers
Emma és Eddie: A képen kívül
Exhibition: Van Gogh és Japán
Maga a pokol
Robotálmok
Spy x Family Code: White

2024-04-18
Bolero
Bonus Trip
Elszáradt füvekről
Mentawai, egy elfeledett ősi kultúra
Micimackó: Vér és méz 2.
Polgárháború
Származás
Szunnyadó vérebek
Vörös szobák

További mozibemutatók

DVD / Blu-ray premierek
A Profi *A klasszikus film* *Dupla borítós kiadás és booklet* (Blu-ray)

További DVD premierek
További Blu-ray premierek

Hamarosan a TV-ben
Flash - A Villám
- HBO2, 17:10
Gyakornokok
- Film Mánia, 17:40
Wonka
- HBO, 18:01
Reszkessetek, betörők! 2. - Elveszve New Yorkban
- Mozi+, 18:30
Superhero
- Film Café, 18:30

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Giancarlo Esposito (66)
Bálint András (81)
Channing Tatum (44)
Jet Li (61)
Nagy Zsolt (48)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
2022-es választás
A pokol bajnoka - Vélemények
Dallas (sorozat) - Vélemények
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg
Kaja-pia topik, avagy: ki mit szeret enni-inni?

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Közös kutya aaaaa
Liv Tyler aaaaa

 

Fórum - Metropia - Vélemények

Ahhoz, hogy hozzá tudj szólni a fórumokhoz, be kell jelentkezned, vagy regisztrálnod itt!

21. Chris Co (2014-07-11 23:01.09) aaaaa - (válasz Count Infernó 19. hozzászólására)
Folyt. köv. (most van idő:)): Amikor Huxley megírta a Szép Új Világot, nem hinném, hogy akkor bárki számára is hihető lett volna leszámítva azt a klikket, ahonnan származott az ihlet.:) Most el tudod képzelni, de akkor nem biztos, hogy el tudtad volna, hogy bármely eleme is realitássá válhatna. Huxley művét vagy műveit összehasonlítani a Metropiával mondjuk tényleg túlzás. Majdnem olyan, mint a 2001 Űrodüsszeiát a Robotech-el. A Metropia története sem hinném, hogy "ésszerűtlen" vagy "bugyuta" lenne. Szerintem ami az benne, a kidolgozatlansága. Példaként azért említettem az Alphaville-t, (ami szintén nem egy szintre helyezhető ezzel a filmmel), mert ott sem magyarázzák meg "ügyefogyott" módon sem a logikátlanságokat. A mondanivaló mégis ugyanúgy átjön. Ellenben a Metropiával az a mű sokkal több gondolatot, üzenetet sugall. Logikai téren viszont ugyanúgy elvérzik (szerintem). Mire gondolsz, mit kellene megindokolnia a műnek (konkrétan)? Arra, hogy miért sampon és miért nem élelmiszer? Miért metro és miért nem légi jármű? Esetleg miért volt ennyire egyszerű megdönteni egy rendszert? A valóságban is létezett olyan rendszer, mely egyetlen személy képes volt befolyásolni, megváltoztatni vagy eltörölni. Utóbbi példát illetően még likvidálni sem kellett a tagot. A történet eléggé ötlettelen volt abból a szempontból, hogy a trónbitorló másképp is elintézhette volna az apját anélkül, hogy rá terelődik a gyanú. Ezenkívül igazán nem volt sok olyan dolog, ami zavaró lett volna (nálam legalább is). A többi inkább csak töltelék volt (hangulat fokozás). Számomra ez még mindig érdekesebb, szórakoztatóbb, mint a Hórusz és egyéb istenségek, melyek egy disztópiát fantasy világgá változtatnak még annak ellenére is, hogy kultikus műről van szó (a maga kategóriájában). Az, hogy melyik realisztikusabb (Metropia vagy Halhatatlanok) vagy szórakoztatóbb, inkább ízlés kérdése, mert utóbbi például már végképp nem az. Számodra viszont a Metropiának felróható. Röviden : Szerintem neked a történet összevisszasága nem tetszett. Az, hogy nem találtál benne egyszerű logikát, mint mondjuk a Halhatatlanok-ban. Engem viszont meggyőzött a hangulata, a filmzene, a képi világ, az egyértelmű utalások jelenlegi társadalmunkra annak ellenére is, hogy a háttértörténet eléggé gyengére sikeredett.


20. Chris Co (2014-07-11 20:35.16) aaaaa - (válasz Count Infernó 19. hozzászólására)
Bocs, hogy röviden reagálok ("idő, idő")! Nagyjából egyetértünk, de az számomra nem világos, mitől érzed, hogy megvezetne ezzel a művel bárki, bárkit is? Az 84-es hasonlatot sem tudtam hová tenni. Bilal korábbi filmje tetszett (B.P. Hotel), de a képregényes engem nem kötött le, de még a képregény sem, ellentétben a Metropiával. Mivel nem vagy "kultúrpatkány", mint ahogyan én sem, ezért nem biztos, hogy az ajánlásokkal célt érnék, csak azért említettem egy klasszikust, mert ott is a mondanivaló, a hangulat és nem a történések illetve a cselekmény volt, amitől kiemelkedő az a bizonyos mű.



19. Count Infernó (2014-06-07 22:49.58)   - (válasz Chris Co 18. hozzászólására)
Semmi gond.
Eléggé áldásos fordulat, hogy visszaminősítetted a filmet, és minden tiszteletem a tiéd, hogy még egyszer nekiveselkedtél. Nagyjából úgy érzek én is, ahogy leírtad: ha az egyedi ötleteket bontották volna ki jobban, akkor tényleg érdekesebb lehetett volna. Így kicsit olyan íze volt az egésznek, hogy csak a társadalomkritika "hitelessége" végett helyezték a történetet ebbe a környezetbe.
Visszatérve a logikátlanságokra, mindkét dolog hasonlóképpen zavart. Oké, így hónapok távlatából visszatekintve bele lehet magyarázni a dologba célzott üzenetet. Például ha az emberek tudatosan kiállnak a jogaikért, összefognak, megdönthetik a rendszert, amely a saját elbizakodottsága miatt válik labilissá. Persze ha ezt akarták volna közvetíteni, nem ilyen béna módon kéne tenniük, és nyilván nem is ez volt a cél. Bárki is írta a forgatókönyvet, nyilván túl idealista volt ahhoz, hogy egy ilyen komor jövőképhez kézenfekvően komor végkifejletet kanyarítson. Ez olyan, mintha Smith az 1984 végén kiszabadulna a 101-es szobából, fogna egy géppuskát, és Rambo módjára szitává lőné a Nagy Testvért, családot alapítana, és beköszöntene a világbéke (és nem "A Háború: Béke"-féle világbéke...).
Nekem az ilyesmit nem veszi be a gyomrom. Lehet, hogy cinikus vagyok, és szeretem nyomorultul érezni magam mindenféle összeesküvés-elméletek Damoklész kardja alatt, de próbálok realista lenni, ha már berántanak egy ilyen világba.
Így értem a működőképes rendszert is: Huxley disztópiája hihető, ha az ember elfogadja a jelenleg még rendelkezésre nem álló eszközöket. Mert azt el tudom képzelni, és el is tudom hinni, hogy a társadalmi igények szerint "gyártanak le" kellő mennyiségű és képzettségű embert, még akkor is, ha a szükséges technológiai háttér még nem elérhető. Azt is el tudom hinni, hogy egy ilyen rendszerbe statisztikai szükségszerűségként becsúsznak selejtes egyének, akikre nem kellő mértékben vagy egyáltalán nem hatott a kondicionálás. Elcseszett világkép, nem is értek egyet a helyességével, de elfogadható, mert logikus és megalapozott a felépítése és a filozófiája. A Metropia története pedig nemhogy nem ésszerű, de annyira bugyuta, hogy azt nem lehet jóindulatúan az emberi hülyeség számlájára írni.
Ezért kiáltok rendre logikátlanságot, mert legalább próbálnák valami ügyefogyott módon megmagyarázni, tényleg, én szinte mindent hajlandó vagyok elfogadni, ha jól megindokolják. Valahogy így voltam a Tűzgyűrű kapcsán is. Ha van a tenger mélyén egy féregjárat (vagy mi...), amin át hatalmas idegen lények özönlenek a Földre, akkor indokolják meg nekem értelmesen, miért nem hordanak oda kilotonnaszám vasbeton hulladékot az emberek, és temetik be. Mert nem tették, hanem kitalálták, hogy az országok inkább harminc méter magas falakat kezdtek el építeni végig a partok mentén, nehogy a szörnyek bemászkáljanak a kontinensekre felborogatni a felhőkarcolókat. Miből állt volna odaköpni valami magyarázatot? Gondolom egy AAA kategóriás film esetében van arra pénz és ember, hogy "összebrainstormingoljanak" valami hihetőnek hangzó magyarázatot. Azt a samponmedencét is el lehetett volna adni, ha nagyon akarják. Csak hát meg sem próbálták...
Egy ellenpéldát hozva, ott az Enki Bilal rendezte Halhatatlanok film. Félretéve az alapul szolgáló képregényt, szinte semmit sem magyaráz meg, vázlatos képet fest a világról, ahová a történetet belehelyezi, mégis élvezhető és érdekes. Egy csomó dologra csak utalnak, más dolgokra csak következtetni lehet, de sosem éreztem úgy, hogy meg akarnának vezetni. Persze szerintem azzal a filmmel is komoly problémák vannak, de ez más lapra tartozik :)
Az Alphaville-t sajnos még nem láttam, amilyen kultúrpatkány vagyok, lemaradtam a klasszikus sci-fikkel. :/
Igyekszek pótolni a hiányosságokat, szóval tippeket, ötleteket szívesen fogadok...
Mindenesetre vedd pozitív jelnek, hogy ilyen erélyesen ostorozom a Metropiát. Ha akarnám se tagadhatnám, hogy ez amiatt van, mert láttam és látok benne értéket. A "9-es terv az űrből"-t például egyáltalán nem szapulnám, csak bánatosan kinyomnám a szemeimet, és elvonulnák remetének távol a moziktól, az internettől és a DVD üzletektől :)


18. Chris Co (2014-05-23 18:49.40) aaaaa
Megnéztem újra. Ezért a visszaminősítő hármas osztályzat.:) Első találkozásom ezzel a filmmel pozitív érzéseket váltott ki belőlem. Másodszorra már kevésbé nyűgözött le. A történet középszerű. Ami számomra emlékezetessé tette ezt a filmet, az a képi világ, a zene, a komor és szürke, egyhangú valóságot megörökítő látványvilág. Elsőre például nagyon bejött a film szereplőinek ábrázolása, újbóli megtekintés után azonban már zavaróak voltak az aránytalanságok. Néhány egyéni ötlet, elgondolás, a szokatlan rajzok, animációk és a filmzene számomra még így is élvezhetővé varázsolják ezt a filmet. Nálam sajnos csak elsőre működött.


17. Chris Co (2014-05-23 18:46.39) aaaaa - (válasz Count Infernó 16. hozzászólására)
Bocs, hogy csak most reagálok (feledékeny vagyok)!:) Az a logikátlanság számodra, hogy egy sampon medence leeresztésével meg lehet dönteni egy rendszert vagy az, hogy a disztópia összes vezető egyénisége össze-vissza flangál egy romos irodaépületben, míg fel nem robbantja őket valaki.
Számomra konkrétan nem ez, mert miért ne lehetne lehetséges, melyeket felsoroltál? Azt írod, hogy "milyen rendszer az, amely egyénenként manipulálja az embereket, egyének által (Mire? Fogyasztásra? Boldogságra? Termelésre?" – Szerintem itt nem egyenként manipuláltak minden egyes egyént, de ha mégis, az miért lenne logikátlan vagy értelmetlen? Manapság az internetes szokásaidból következtető, figyelő szemek ezt és azt szeretnének kínálni, eladni számodra, az is logikátlan, mert mi értelme lenne egyenként, egyénenként manipulálni? Az internet adta lehetőségek még ezt is lehetővé tehetik és ez nem sci-fi, disztópia. Nyilván nem lehet Huxley művéhez mérni, de amit írtál vele kapcsolatban, hogy ő egy működőképes rendszert vázolt fel, az majdnem egy évszázada még nem volt az és ha a részletekben elmerülünk, még mindig nem az teljes valójában. A túllihegést arra is érthetem, hogy te nagyon komolyan veszed ezt a művet és érthető is, hogy komolyan vesszük, amit látunk, főleg, ha társadalomkritikáról van szó. Egy példát írnék, bár nem tudom, hogy ismered-e a művet. Az Alphaville-lel sem lehet egy szinten említeni, de ha már valóban logikátlanságokat keresünk, akkor például a francia újhullám géniuszának egyik legkiemelkedőbb alkotásában is bőven találunk (Spoiler! Egyszerűbb lett volna, ha az ügynökök feladata a mérnökök legyilkolása, majd a számítógépek megsemmisítése. Meg lehet magyarázni persze, hogy azért volt a főszereplő számára szinte gyerekjáték a bejárás mindenhová, mert az Alpha 60 fel akarta használni a saját céljaira. Számomra nem a logikátlanságnak tűnő dolgok voltak zavaróak a Metropia-ban, hanem a történet kidolgozatlansága, ugyanis a rendszer működéséről nem tudtunk meg annyit, hogy ne tudnánk a logikátlanságnak tűnő cselekményt is bármivel is megmagyarázni. Arról nem beszélve, hogy mondjuk az általam említett klasszikus, mely mondanivalójában és korához mérten ötletében is a Metropia-hoz hasonló művekkel nem összeegyeztethető minőségét illetve jelentőségét tekintve, mégis jó néhány logikátlanságot fedezhetünk fel, mint például a cselekményben, de akár az alapötlet is mosolyogtató, hogy az emberiségre veszélyes Alpha-t ennyire nem őrzik, hogy egy ember képes likvidálni azt a gépet, ami vagy aki felépített egy világot és épp végső háborút indítana Alphaville ellenségeivel, az emberiséggel szemben. Csak azért említettem példának, mert írtad, hogy téged nem a szimbolizmus vagy a valósághűtlenség zavar, hanem a logikátlanság. Nekem a szimbolizmus kifejezetten tetszett a filmben. A valósághűtlenség számomra már inkább zavaróbb, ha az nem a sci-fi műfajon belüli határokat feszegeti, hanem a világunk ismereteiből levont konzekvenciákat.


16. Count Infernó (2013-12-31 04:00.13)   - (válasz Chris Co 15. hozzászólására)
Szerintem kicsit félreértjük egymást. Két külön dolog a valóságtól elrugaszkodottság és a logikátlanság. Azok az eszközök, módszerek, rendszerek, vagy ideológiák, melyek nincsenek meg a jelenlegi világunkban (vagy nem tudunk róluk), szinte kötelező elemei a sci-finek. Ha minden tökéletesen olyan lenne, mint a jelenben, az egyik legfontosabb elemét veszítené el a műfaj, ha nem a gerincét. Semmi bajom a samponnal, mert még a legrosszabb esetben is tekinthetjük szimbólumnak, egy egész antihumanista rezsim jelképének. Ezekkel nincs is baj, nem is lehet baj. A logikátlanság már más kérdés. Logikátlanság az, ha ezt az igen kiforrott rendszert meg lehet dönteni egy samponosmedence leeresztésével. Az is logikátlanság, ha el akarják velünk hitetni, hogy a szépen felvázolt kis disztópia összes vezető egyénisége képes addig össze-vissza flangálni egy romos irodaépületben, míg valaki fel nem robbantja őket. Arról már nem is beszélve, hogy milyen rendszer az, amely egyénenként manipulálja az embereket, egyének által (Mire? Fogyasztásra? Boldogságra? Termelésre? Hogy ne lázadjanak fel? Vagy csak úgy, a "Nagy Testvér mindent lát"-alapon?) Még ha kegyesen beleraktak volna a történetbe egy NAGY GONOSZ TUDATMÓDOSÍTÓ GÉPET, de így teszem azt 10millió ember irányít 10milliót, mindezt persze nyilván titokban. Gondolom kicsinyes dolog ilyesmin fennakadni, de ez egyszerűen nem tűnik se működőképesnek, se életszerűnek. Sajnos nem friss az élmény, újranézni nincs kedvem, szóval így első blikkre csak ez a három baromság jutott eszembe.
Ha a futólagos megemlítés túllihegésnek számít, akkor tényleg túllihegem. Másodjára (és most harmadjára) sem vesztegetnék szót rájuk, ha nem hozod fel őket, hiszen nem kapcsolódnak szorosan a témához.
Már csak azért sem lehet Huxley társadalomfilozófiai nézeteihez hasonlítani ezt a művet, mert ő egy működőképes, bár nehezen kiépíthető rendszert vázolt fel, míg itt csak a rendszer volt, a funkció okok és ideológia nélkül. Érdemes egyébként a Szép Új Világ mellé elolvasni a Nyár a Kastályban c. művét. Bár még annyira nem kiforrott a mondanivaló, de érdekes adalékinformációkat, egyfajta előzményt nyújt...
A film hangulata, nos, érdekes volt. Nem éreztem akkora nyomást, mint mondjuk az 1984-ben vagy a Carré blanc-ban, de valóban körüllengte egyfajta misztikum. A zene jó volt, főleg az elején, a képi világ pedig egyedi, de engem személy szerint... nem is tudom, mi lenne a jó szó...talán nyugtalanított. Leginkább az emberábrázolása. Elnagyolt volt, már-már groteszk. Mindenesetre a zene és a látvány tényleg megtámogatta a történetet, még ha csak annyiban is, hogy egy kicsit elvonták róla a figyelmet.

Hát mondjuk úgy, hogy belefáradtam a buksisimogatásba:) Úgy gondolom az a legkorrektebb, ha mindenkit többé-kevésbé egyenlő félnek tekintesz, még akkor is, ha időnként ez azt jelenti, hogy durvának kell lenned valakivel a hülyesége miatt.
A jellemrajzot pedig (bármilyen hízelgő) nem kell ennyire felértékelni. Egyrészt nem is írtam túl sokat, másrészt egy kezemen meg tudom számolni, hány jellemvonást szőttem bele a retorikai hálóba. Besorolni valakit egy archetípusba egyáltalán nem nagy kunszt, finomítani pedig menet közben is lehet, illetve lehetett volna, ha helyette nem te válaszolsz. És így belegondolva valahol ez is a "buksisimogatás" egy közvetett formája, szóval még van hová fejlődnöm :)

Érdekes, hogy pont a Mások Életét hozod fel, az egyik kedvenc filmem, a témában mindenképp.
Én nem bánom a filmes manipulációt, ez is csak eszköz arra, hogy a rendező vízióját átélhessük/megérthessük, része a kommunikációnak, ami nélkül nem működhetne rendesen a dolog. Igen, a színekkel való játék még enyhébb, lehet ügyeskedni a zenével, a különböző hanghatásokkal (a kedvencem a szívdobogással való feszültségfokozás), vagy szélsőséges esetben szubliminális képekkel. Persze ettől még jogunk van ahhoz, hogy a sugalmazott mondanivaló helyett egy finomítottat, vagy akár egy ellentéteset fogadjunk el helyesnek. Mondjuk nem mindig baj, ha megvezetnek, de a tudatosság és éleslátás mindenképp jól jön.
Szóval még egyszer elmondom, nem a szimbolizmus vagy a valósághűtlenség zavar, hanem a logikátlanság. Vagyok olyan elvetemült, hogy elhiggyem, még "Teletabifoldön" is a józan ész az úr, vagy ha nem is az, akkor valami kiforrott erkölcsi értékrend :)


15. Chris Co (2013-12-30 12:03.36) aaaaa - (válasz Count Infernó 14. hozzászólására)
A logikával való köszönőviszonyról : A filmcím alapján eszembe jutott a Metropolis című disztópikus sci-fi klasszikus, melyet nem lehet egy lapon említeni a Metropiával. Azonban ha "elfogadjuk azt az optimista nézetet" hogy a különböző kémiai anyagok által nem fogják kocsonyássá olvasztani a jövőbeli emberek agyát, azt is elfogadhatjuk, hogy nem fogják a munkások napi tíz órában a felvillanó villanykörtékhez forgatni az óramutatókat. Ha más műveket veszünk elő, még optimistának sem kell lennünk, hiszen megnyugodhatunk, hogy a tűzőrök nem fognak könyveket égetni, nem fognak minket "zöld szójából" - emberből készült chips-szel etetni vagy nem zárnak be minket a 101-es szobába és még sorolhatnám, mit nem fognak velünk tenni. Ha viszont más szemmel nézzük ezeket a műveket, akkor esetleg még előfordulhat az is, hogy bizonyos jövendölések bekövetkezhetnek csak ezek nem a művekben olvasott vagy látott szó szerinti értelmükben. Visszatérve a Metrópiához, az, hogy egy samponba rejtett vegyülettel manipulálnak, szerintem nem annyira hihetetlen. Én úgy gondolom, kicsit túlliheged ezt a dolgot a valósággal és az igazsággal kapcsolatosan. Nem hinném, hogy a közeljövőben a samponoktól kellene félnünk (bár félhetünk a kőolajszármazékoktól is, még ha nem is tudatmanipuláció miatt) de valóban például a Szép Új Világhoz hasonlatos jövendöléshez képest komolytalan elképzelés ez a samponos dolog. A Metropia engem a szokatlan rajzokkal, animációkkal és a zenével vagyis összességében a hangulatával győzött meg és nem a történettel vagy a cselekménnyel, bár én abban sem láttam olyan félelmetes túlzásokat, ugyanis nálam ez a film inkább a disztópikus sci-fi mese kategória, mint akár egy japán anime mecha robotokkal vagy egy cyberpunk sztori szuper képességű bioroidokkal és még sorolhatnám. Ha már a Metropolist említettem, akkor még egyszer megemlítem. Az a film egy nagyszerű klasszikus, mely korszakalkotó és nagyon sok sci-fi mű ihletője. A már említett cyberpunk stílusnak például kiváló alapul szolgált. Egészen más minőségi és jelentőségbeli szinten van, mint ez a film. Szinte fényévekről beszélhetünk a két mozi kapcsán, mégis, engem ennek a filmnek a hangulata engem jobban megfogott. A filmzenét is sokszor meghallgattam. A Metropia képi világának komor, sötét atmoszférája is sokat javított az amúgy valóban átlagos történeten és cselekményen. Hasonlóképp voltam a Dark City-vel is. Nekem ezek a filmek a dark, goth hangulat miatt tetszenek, bár számomra is komolytalanok az általam korábban felsorolt művekhez képest. A másik témához néhány gondolat: Miből gondolod, hogy nem értene? Vagy volt már korábban buksisimogatás?:) Lehetsz szókimondó. Miért ne lehetnél? Te írtad, hogy nincs semmi gond a véleménynyilvánítással és igazad van, hogy legyen akkor rá felkészülve az, aki leírta.:) Abban is egyetértek, hogy az általad leírtak tekintetében teljesen lényegtelen az életkor és minden egyéb, ez csak az én hülyeségem, bár nálam sem általános. A jellemrajzot illetően viszont nem értek egyet. Három sorból nehéz, de még hétből is olyat összehozni, amit te összehoztál róla, pedig épp te írtad, hogy az ember még magát sem ismerheti teljesen. Az általa hozott anyag valóban gondolatébresztő, bár ennyiből szerintem azért kevés dologra lehet következtetni. A manipulációról röviden még : A Mások Élete c. film például egészen más hatást váltana ki belőlünk, ha mondjuk a színek valóságosak lennének, vagyis a színpaletta nem lenne szándékosan a hatás kedvéért leredukálva és mondjuk látnánk olyan pozitív dolgokat is, amelyek a film mondanivalójától elrugaszkodnak vagyis az NDK-ban voltak sötét színeken kívül még más dolgok is, melyekre nem illik a borús és nyomasztó jelzők. A vizuális manipulációnak számtalan formája van. A legegyszerűbb színekkel, alakzatokkal stb...is szinte hihetetlen, milyen tudatbeli manipuláció hozható létre. Gondolj csak bele, a kémiai anyagok, vegyületek bonyolultabb formáiba, de elég, ha csak az ismertebb drogokat vesszük alapul! Felesleges lenne folytatni a felsorolást, hiszen te is ezen a bolygón élsz. Számomra ez nem volt zavaró tényező a filmmel kapcsolatosan. Engem egy jóval komolyabb alkotásban sokkal jobban zavar, hogy elferdítik a valóságot, mint egy valóságtól elrugaszkodó disztópikus mesénél, főleg, ha a komolyabb műnél a történet valós eseményekre támaszkodik.


14. Count Infernó (2013-12-29 06:39.07)   - (válasz Chris Co 13. hozzászólására)
Nos, a kommentem azon részében nagy általánosságban beszéltem.
Nem kell, hogy a történetnek "sok köze" legyen a valósághoz, de a logikával legalább köszönőviszonyba kéne kerülnie. Már ha elfogadjuk azt az optimista nézetet, hogy a különböző kémiai anyagok nem fogják kocsonyássá olvasztani a jövőbeli emberek agyát. Ugye az sem elhanyagolható szempont, hogy egy sci-fi történetet nézünk, ahol az ilyesmire azért illene odafigyelni. Mert ez tényleg egy sci-fi, nem püfölik egymást hatalmas mecha-robotok és óriásszörnyek, az idegen megszállók nem akarják ellopni a Föld aranykészleteit, és egy napot sem akarnak sztelláris atombombával feléleszteni. Szóval mint ilyen, meg kéne ütnie valamilyen elfogadható logikai nívót. Az általad említett remekekhez eszembe sem jutott hasonlítani a Metrópiát, megbukik ez saját magához képest is. Elismerem, hogy mint ilyen, nem egy "hardcore" alkotás (bár a látványvilága miatt szerintem még így is rétegfilm lett...), könnyebben emészthető, kevesebb szálon futó, és kis jóindulattal még szerethető is lenne. Lenne...
Figyelj, Tomistar feltehetőleg nem is olvassa el a hozzászólásomat, de ha ne adj Isten megtenné, sem a buksisimogatásból, sem a sértőnek titulált cinikusságból nem értene. Akkor meg akár lehetek szókimondó is.

Nem kommentelek sokat, de megfigyeltem, hogy szinte mindig szájkaratézás a véleménynyilvánítás vége, függetlenül a tálalástól. Tényleg nem a legszebb dolog ledorongolni valakit, aki lehet, hogy fiatalabb, kevésbé kritikus vagy nem látott annyi filmet, mint én. Az is elképzelhető, hogy friss volt neki az élmény, és nem tudta kellőképp átrágni magában a látottakat. Viszont nem kötelesség hozzászólni egy filmhez. Nincs semmi gond a véleményalkotással és a véleménynyilvánítással, de ha valaki "hangot is ad" neki, akkor legyen rá felkészülve, hogy mások előtt meg tudja védeni az igazát. Amint látod, én szívesen leállok megbeszélni még a legbanálisabb kérdést is, ha van hozzá megfelelő partner (és sajnos sokszor akkor is, ha nincs...), nem zárkózok el az építő jellegű kritika vagy kulturált vita elől. Ha valami hülyeséget írok, nyugodtan bárki a szemembe mondhatja mindennemű atyáskodás, humorizálás vagy finomkodás nélkül, sőt, ezt el is várom, mert az ember így épül. Ennek szellemében én is rávilágítok mások hibás gondolatmenetére.

Ami meg a jellemrajzot illeti... az ember még magát sem ismerheti teljesen, másokat pedig végképp lehetetlen kiismerni. Azok alapján ítélkezhetünk, feltételezésekbe és következtetésekbe kapaszkodva, amiket a másik fél mutat. Tettel, szóval, metakommunikációval... vagy leütött karakterekkel. Én abból ítélek, amit látok, illetve olvasok. Jelen esetben egy kommentből. Hogy ez mennyire helytálló jellemrajzot eredményez, az már más kérdés, de én csak a saját intellektusomért felelek.
Teljesen lényegtelen, hogy az illető fiatal-e, vagy hogy a film hatása alatt pötyögte-e le mélyenszántó sorait. Felőlem akár lehetett részeg is, senki nem kényszerítette (gondolom), hogy klaviatúrát ragadjon.
A piedesztálra emelt egó is elbír egy kis egészséges kritikát, nem? Természetesen szigorúan a "New Age" szellemében :)


13. Chris Co (2013-12-13 11:45.31) aaaaa - (válasz Count Infernó 12. hozzászólására)
Hol láttál te "olyan nagy" szavakat és miért gondolod, hogy az igazságot és a valóságot kérdőjelezi meg? Nyilvánvaló, hogy ennek a filmnek nem sok köze van a valósághoz, legfeljebb annyi, hogy kémiai anyagokkal, vegyületekkel is lehetséges a manipuláció. Abban egyetértek, hogy a történet valóban egyszerű ebben a témában. Nem lehet egy lapon említeni komolyabb alkotásokkal (Brave New World, 1984, 451 F stb.), de a "nagybetűs igazságnak" a keretét nagyon sok, ennél jóval komolyabb alkotás is szétfeszíti. Ez a mű egy disztópikus mese nagyon jó zenével, hangulattal és befogadható történettel. Semmivel sem komolytalanabb, mint egy chemtrails összeesküvés elmélet, bár tény, hogy nem dokumentumfilmnek szánták vagyis értem, miért írtad a másik fórumozónak, amit írtál, csak a stílust kifogásoltam (lehetett volna szellemesebb és kevésbé sértő kritika is a proli jelzőnél:)). Azt viszont én nem értem, hogyan tudtál néhány sorból ennyire részletes pszichológiai elemzést összehozni egy fórumozóról anélkül, hogy az írás alapján esetleg eszedbe jutott volna a korkülönbség vagy a hirtelen és kapkodó eszmefuttatás egy alkotásról, amely még lehet, friss élménynek hatott nála.


12. Count Infernó (2013-11-14 19:11.02)   - (válasz Chris Co 11. hozzászólására)
Nem sokáig, és messze nem szántam se okosnak, se szellemesnek. Nem úgy, mint az a kommentelő, akinek az írására reagáltam.
Bele lehetne menni hosszasan, hogy a "kis fehér nyuszi" metafora mennyire hatásvadász és tudálékos érzékeltetési eszköz, mennyire képlékeny az emberi megítélés, mennyire manipulálhatóak és csőlátásúak azok az emberek, akik olyan nagy szavakkal dobálóznak, és olyan dolgokat hisznek megkérdőjelezhetetlennek, mint a "valóság" és az "igazság".
Ha a nagybetűs IGAZSÁGNAK a keretét az az ordenáré baromság adná, amit a film felvázol, tapsolhatnánk örömünkben, mert e betonkemény rendszer megdöntéséhez elég lenne csak (Spoiler) leereszteni a tudatmódosító sampontavat és felrobbantani a világ háttérvezetőit, akik üzemlátogatást tartanak egy lepusztult irodaépületben. Ez a téma sokkal összetettebb annál, hogy olyan bagatell hülyeségekkel jellemezzük, mint a reklámszelektálás és a filmek szisztematikus felépítése. Csak kötözködésképp, de milyenek lennének azok a filmek, amiket nem szisztematikusan, ergo forgatókönyv alapján építik fel? Összeterelnék a színészeket, és imprózzatok valamit? Ha valaki nem a favorizált Hollywoodi filmekre kíváncsi, akkor nézzen független alkotásokat. Ha bántja a lelki világodat a közszolgálati tévék műsoridőből és politikai nyomásból adódó hírszelektálása, irány az internet, egy kis utánajárással mindent megtudhatsz, amit akarsz. Értem, mit akar mondani, de ez a szint, ahogy írtam, a pronyó pszichológia és világszemlélet. Azok írnak így a dologról, akik megnéznek három hasonló témájú filmet, aztán már készek lennének Guy Fawkes maszkot ölteni és első lendületből legéppuskázni pár Illuminati tagot, szabadkőművest, vagy cégvezetőt.

Szóval én kérek elnézést, ha véletlenül úgy tűnt, gúnyt akarok űzni egy intellektuálisan felvilágosult, jó fogalmazási képességekkel rendelkező fórumtársunkból, csupán figyelmeztettem, hogy ha merő lezserségből azt feltételezi, mindenki képes oda nem illő szóképekből és demagóg frázisokból érzékelni a mondanivalója átütő erejét és mérhetetlen szellemi nagyságát, sajnos téved, és a végén még őt fogják egy ostoba tökfejnek tartani :D


11. Chris Co (2013-11-13 23:39.29) aaaaa - (válasz Count Infernó 10. hozzászólására)
Aztak....! "óvodás prolipszichológia" - Jól megmondtad neki! Meddig tartott kitalálni ezt a roppant okos és szellemes hozzászólást?


10. Count Infernó (2013-11-13 19:13.04)   - (válasz Tomistar01 9. hozzászólására)
Ha az óvodás prolipszichológia találkozik a bugyuta összeesküvés elmélettel, megkapjuk a te kommentedet. Grat hozzá...


9. Tomistar01 (2011-04-06 03:25.27) aaaaa
azért kedvelem mert valóban közel állónak gondolom a valósághoz. A tudatmanipulálás pedig valóság. Megszerkesztett híre, szisztematikusan felépített filmek stb.
A film pedig varázsszer, amikor megnézel egyet akkor a tudattalanodban úgy raktározódik el mintha a valóságot láttad volna, nem csak fikciót. És belül, legbelül a kis nyuszi, a pici fehér nyuszi boldog, mert követhető mintára talált...

Így programoznak mindenkit. Csak azokra nem hatásos, akikben rettentő erős belső világ van és rendíthetetlen rend, ami valóságos tudás, a valóság ismerete.


8. Törölt felhasználó (2011-03-30 13:05.44) aaaaa
Érdekes film, és nagyon szeretem az elvont dolgokat, de sajnos ez az alkotás átcsúszott az unalmas kategóriába, pedig ez a metrós, poszt-apokalyptikus világkoncepció nagyon eltalált és érdekes dolog lehetett volna. De nem lett... Társadalomkritika azért bőven szorult bele, ez a sampon által manipulálás, bármit bele lehet magyarázni, miként vannak irányítva az emberek manapság is, akár a média, akár bizonyos eszméken át, de a mondanivaló miatt sajnos ez még unalmas lett. Azért voltak jó pillanatai, és bár a 3* itt átlagost jelent, ez a film semmiképp sem átlagos.

Viszont nem is tudtam egyhuzamban megnézni, mert nem kötött le igazán.


7. Mangilla (2011-02-07 08:50.31)   - (válasz Takiman 6. hozzászólására)
OK, köszi!
Egyébként meg látatlanban gratulálok hozzá!


6. Takiman (2011-02-07 05:27.46) aaaaa - (válasz Mangilla 5. hozzászólására)
Hallás után, angolból.


5. Mangilla (2011-02-05 22:07.03)   - (válasz Takiman 4. hozzászólására)
Dánból, svédből, vagy norvégből fordítottad? ;)


4. Takiman (2011-02-02 16:38.56) aaaaa - (válasz Koppimester 2. hozzászólására)
Lehet, csak azért szeretem, mert sok munkám volt a fordításban. :)


3. Takiman (2011-02-02 16:37.39) aaaaa - (válasz Koppimester 2. hozzászólására)
PLD: FILM
*****

PLD: FELIRAT
*****

* Automatikusan eltávolított tartalom.


parfumeshop.hu banner

2. Koppimester (2011-01-30 22:29.48)  
hol tudnám letölteni?


1. Takiman (2011-01-26 19:01.09) aaaaa
Zseniális, különleges hangulatot árasztó film. Egyik kedvencem.



Kapcsolódó fórumok

VéleményekChris Co, 2014-07-11 23:0121 hsz
Kérdések téma megnyitása0 hsz
Keresem téma megnyitása0 hsz
 
 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk