Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk
Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2019-09-19
Ad Astra - Út a csillagokba
Az aranypinty
Folyékony arany
Rambo 5: Utolsó vér

2019-09-12
100 dolog
A létezés eufóriája
A művészet templomai: Tintoretto - Egy lázadó Velencében
Curtiz
Downton Abbey
Kópé

2019-09-05
A tűzön át
Az - Második fejezet

További mozibemutatók

DVD / Blu-ray premierek
Átkozottul veszett, sokkolóan gonosz és hitvány (DVD)
Csaló csajok (Blu-ray)
King Kong (2005) (DVD)
Pokémon - Pikachu, a detektív (DVD)
Idétlen időkig (4K UHD+Blu-ray)

További DVD premierek
További Blu-ray premierek

Hamarosan a TV-ben
Hölgyek gyöngye
- Cinemax, 03:05
Eurotúra
- Mozi+, 03:10
Hanna - Gyilkos természet
- Moziverzum, 03:15
Fűrész 3D
- AMC, 03:20
Gyémánthajsza
- HBO3, 04:25

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
James Marsden (46)
Fred Willard (80)
Jada Pinkett Smith (48)
Andrew Airlie (58)
Tim McInnerny (63)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
2022-es választás
Batman és Robin - Vélemények
Átkozottul veszett, sokkolóan gonosz és hitvány - Vélemények
Halálos eljegyzés - Vélemények
Ad Astra - Út a csillagokba - Vélemények

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Holle anyó aaaaa
Tobias Hoesl aaaaa

 

Fórum - Bolond Pierrot - Vélemények

Ahhoz, hogy hozzá tudj szólni a fórumokhoz, be kell jelentkezned, vagy regisztrálnod itt!

1 2
33. Chris Co (2018-02-22 00:13.59) aaaaa - (válasz Lifeisamovie 31. hozzászólására)
Ez a "micsinájjak, nem tudok, micsináni"-féle tudd, hogy értsd helyzet féle Belmondo!:)
Különben amúgy nagyon érdekes.


32. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2018-02-21 13:41.19) aaaaa - (válasz Lifeisamovie 31. hozzászólására)
Gyönyörű kép. A rendező a csikkel, Belmondo kéken, ahogy forgatnak.



31. Lifeisamovie (2018-02-21 13:22.06) aaaaa
[link]


30. Chris Co (2013-01-06 04:15.19) aaaaa
Zseniális. Majdnem annyira, mint a Week-end.


29. Jacques Mésrine (2012-09-18 18:11.04)  
Látványosan csúf a neved.Tudsz gépelni?:))


28. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2012-09-18 17:31.04) aaaaa - (válasz VAL P 27. hozzászólására)
Köszönöm. És ezután nem várnám az antiheppiendet, mert itt meztíláb olyan , amilyet Te leírtál. Anna Karinához jóformán Lesthat és én írogattam , és itt rengeteg részlet van tőle, ahogy pl. próbálja godardosan Él-ni az életét.


27. VAL P (2012-09-18 14:58.05) aaaaa - (válasz GyermeklakĂłbizottsĂĄg 26. hozzászólására)
http://www.youtube.com/watch?v=1YeWXAmpkUI
Ha számomra nem is csodálatos, de van benne egyfajta szelíd báj, már-már burleszkszerűen bolondos, szerelmes évődés-csontozat, amit beépítenek ők ketten minden izmukkal! Amúgy godardosan!
S ha visszaemlékszünk emellé Belmondónak a holdlakóról szőtt meséjéről...!


26. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2012-05-15 10:22.33) aaaaa - (válasz VAL P 19. hozzászólására)
Anna örök, ahogy piros ruhában, meztíláb, hosszú hajával énekeli azt a csodálatos dalt,mely föléfesti a film hangulatát, még több, mint 40 év távlatából is felejthetetlen számomra, Belmondo pedig Godard által lett, írtam is nála, hogy csak ilyen jellegű filmekben katartizálom Őt Moderato cantibile Kifulladásig, a többiekben elviselhetően profin "kedvelem".
Francia újhullám már nem új, de ÖRÖK!!


25. Az utolsó Filmcézár (2012-05-14 15:29.42)   - (válasz Mozsika 24. hozzászólására)
Felesleges offolni,nem írtam,hogy adj rá 5öst,csak feltettem egy kérdést amire nem válaszoltál.


24. Mozsika (2012-05-14 15:28.20) aaaaa - (válasz Az utolsó Filmcézár 23. hozzászólására)
Értem őket, de attól még nem adok rá ötöst.


23. Az utolsó Filmcézár (2012-05-14 15:27.30)   - (válasz Mozsika 22. hozzászólására)
Vagy nem érted őket,ezt kihagytam.


22. Mozsika (2012-05-14 15:26.44) aaaaa - (válasz Az utolsó Filmcézár 21. hozzászólására)
Nem unom a régi filmeket. Ez elég nagy kijelentés részedről. Ezt tartom laposnak, unalmasnak.


21. Az utolsó Filmcézár (2012-05-14 15:24.35)  
Mozsika,megkérdezem tőled azt amit lexitől is.Minek nézel régi filmeket ha unod őket,laposnak stb nek tartod?


20. Mozsika (2012-05-14 15:23.28) aaaaa - (válasz VAL P 19. hozzászólására)
Elhiszem, hogy nagy film. És abban is igazad van, hogy hangolódás kell hozzá. Csak nekem egy picit laposnak tűnt.
Amúgy a Tiszta románc c. filmben is ráismertem erre az alaptörténetre.


19. VAL P (2012-05-14 12:53.44) aaaaa - (válasz Mozsika 15. hozzászólására)
Kedves Mozsika!

Ha "műértő" alatt arra gondolsz, hogy a szokásosnál talán nagyobb koncentrációt igényel a nézőtől Godard, aki "csak" szórakozni vágyik, az elvérzik vagy dühödten vált másik műsorra, teljesen igazad van. Nehezíti a dolgot, hogy valószínűleg nincs ember, akiben egy nézésre összeállna minden részlete a filmnek. Tehát ráhangolódás nagyon is szükséges, s inger, hogy újra s újra megkapargasd a felszínt. Ugyanakkor különösebb háttérinformációk nem hiszem, hogy szükségeltetnek a megtekintéshez - talán egy kis filmes rálátás, hogy időben s térben, az éppen dúló folyamatokban el tudd helyezni az alkotást, ennyi.
Godard Pierrot-jában a film, mint művészet önmeghatározásra való törekvését látjuk elsősorban, oidipuszi kálváriát, kulcsszavai, amik többször is elhangzanak: "tükör", "látszatvilág". A svájci rendező történettípusokat dobál egymás után - leginkább kifigurázva azokat (ezért tűnik számos jelenet életidegennek: visszapillantóba nézés, a benzinkutasok "elintézése", a könyvekből felolvasott szövegek gyakorlatilag önmagukban lezártak, folytathatatlanok stb.)!!! Történettípusokat, elbeszélői módokat, de nem kizárólag filmes, irodalmi típusokat is alkalmaz, ezért a rengeteg narráció. Hol az "automatikus írás" hökkenti meg a nézőt félig elnyelt, végig nem mondott mondataival vagy ismétlődéseivel; hol az emlegetett "kiszólás az olvasóhoz", illetve a nézőhöz, ami a 'Tristam Shandy' óta azért előfordul itt-ott... A bemondott fejezetek is "segítenek" =) (vagy még jobban elidegenítenek??) különválasztani a romantikus kalandot, a kémhistóriát, az egzisztencialista szakaszt, a Verne-regényt, a krimit.
Szóval egy igazán fontos, összefoglaló igényességgel megszerkesztett munka került ki Godard kezei közül, amibe saját magára is utal, hiszen a főszál gyakorlatilag megegyezik a 6 évvel korábbi 'Kifulladásig' szüzséjével!
Belmondo mellett Karina eltörpül - ez teljesen igaz, hiszen ez Pierrot története elsősorban, a lány is csak a hozzá való viszonyában fontos a rendezőnek. (A színészi kvalitás meg, persze, erre még rá is tesz pár lapáttal!)
A francia újhullám legmagasabbra jutó tarajosa a szememben ez a film, precíz, iszonyúan sokoldalú és nyugtalanítóan erős darab!


18. Mozsika (2012-02-15 19:19.03) aaaaa - (válasz GyermeklakĂłbizottsĂĄg 17. hozzászólására)
A vége akkor biztos sokkolta a közönséget. Ma már szerintem nem. Belmondot nagyon szeretem. Az egyik kedvenc színészem. Azt tapasztalom, hogy sokszor ő menti meg a filmet.


17. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2012-02-15 13:31.40) aaaaa - (válasz Mozsika 15. hozzászólására)
Erre a filmre is jellemző szerintem a nem kortalanság. 1967 körül , 18 évesen a Filmmúzeumban analizís előadás helyett szájtátás. Én nemigen nézek újra filmeket, 30-40-050év távlatából írok róluk. Lehet, ha mostanában megnézném, több kritikával illetném.A vége , nem fejlövés, hanem fejbombarobbantás morbid- horror katartikus kategória nálam.Itt láttam először ollóval való nyakonszúrást.


16. Mozsika (2012-02-14 16:00.27) aaaaa
*Ferdinan Griffon


15. Mozsika (2012-02-14 16:00.00) aaaaa
Ismét egy klasszikus film, amivel nem vagyok kibékülve. Francois Griffon otthagyja a családját, hogy összeálljon egykori nőjével, és belevágjanak az életbe. Persze a náluk maradt pénz az, ami bajt hoz rájuk. Nem rossz a történet. Igazából Belmondo az, aki megszínesíti a filmet. Anna Karina nekem semleges volt. Továbbá tényleg nagy szám, hogy a szereplők a közönséghez is szólnak. A helyszínek is rendben vannak. Azzal van gond, hogy a film szinte követhetetlen. Végig beszél a két szereplő, ami egy idő után zavart. A filmből pedig teljesen hiányzott a feszültség. Úgy csináltak minden bűntettet, mint ha az teljesen természetes lenne. A film iszonyat vontatott is. Számomra már követhetetlen. A vége azért tetszett. A filmet inkább amolyan "műértő" rétegnek ajánlanám.
Ismét Belmondo az, aki megmenti a filmet.


14. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2010-06-24 22:14.46) aaaaa
Meglepett Anna Karina külseje ebben a filmben Apáca és Éli az életét után. Éliben prostituált létére szürke verébnek tűnik(írtam Róla), itt piros ruhájában, hosszú hajával, meztíláb a tengerparton kurvásabb.
Nicknevem ellenére nem vagyok gyerek, unokáimat nevelgetem. 30,40, 50 évvel ezelőtt látott filmekről írok szakirodalom nélkül, így örülök a javításoknak, kiegészítéseknek.


13. VAL P (2010-06-24 15:47.25) aaaaa - (válasz GyermeklakĂłbizottsĂĄg 12. hozzászólására)
Nem csoda, én csupán egy kis szürke, részleges fórumozó vagyok. Csak alkalomadtán, ha a munkamenet megengedi, írogatok ezt-azt. Anno a 10 legjobb, 10 legrosszabb film topikban váltottunk levelet. De, természetesen "megengedem", h bemutatkozz :-)


12. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2010-06-24 15:18.08) aaaaa - (válasz VAL P 11. hozzászólására)
Ezt regényt és filmet sajnos nem ismerem. Ha megengeded,és még nem "ismersz" bemutatkozom, ha még nem ismernél,és igényelnéd, mert én a nicknevedre más fórumokról nem emlékszem.(csak Nagy-jából)


11. VAL P (2010-06-24 15:05.39) aaaaa - (válasz GyermeklakĂłbizottsĂĄg 10. hozzászólására)
Nálam több regény is pályázik a kulcsregény pozícióra, úgy 70-80, pl. 'Az üvegkulcs' Hammett-től.
Pasolinitől nekem ippeg a 'Dekameron' tetszett legjobban (bár nem mindegyik művét láttam).
De hogy valamelyest a témánál maradjunk: a 'Csalók' című, 1958-as filmet ismered? Belmondo itt mellékszerepet játszik még, a kallódó fiatalok életét vette górcső alá Marcel Carné. Dióhéjban. Nem rossz, bár a 'New York árnyainak' csókolommal köszönhet.


10. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2010-06-24 14:07.09) aaaaa - (válasz VAL P 8. hozzászólására)
Nagyon szépen köszönöm a kimerítő választ, fehér holló szintű. Pasolini is dantista volt, nem véletlen, pedig Bocacciot filmesített. Sárgulok, mert éppen azt szoktam írni, hogy ezeket a színészeket nem láttam színpadon, és számomra azaz antréetalon, ezért járok Operába itt és külföldön.Sartre Undor, Simone de Bouvier Mandarinok kulcsregény. (elnézést a helytelenírásért)


8. VAL P (2010-06-24 13:34.35) aaaaa - (válasz GyermeklakĂłbizottsĂĄg 7. hozzászólására)
Érdemesek, ebben köztünk nincs vita.
És még lehetne sorolni: 'Lőj a zongoristára', 'Week-end' stb. De míg Petrarca daloskönyve, vagy Bocaccio fabliau-i is nagyszerű alkotások, Dante 'Isteni színjátéka' mégis fölébük nő - magában egyesítve a kor tudását, elképzelését a világról. Nálam a Bolond Pierrot ennyivel különb, ebben a műben érzem a francia újhullám esszenciáját kikristályosodni. De mivel meghatározó ezekben a művekben a hangulati elem is, a ráérző képesség a befogadó részéről értelemszerűen nem egyformán fogja súlyozni e munkákat. A lényeg, hogy szeressük őket.
Belmondónak olyan sok arca van, (a 'Kifulladásiggal' gyakorlatilag párhuzamosan forgatta Lino Venturával a Veszélyes súlycsoportot (itt 'Menekülésre ítélve' címen fut), legalábbis a bemutatója '60 márciusában volt mindkettőnek), hogy egyértelműen nem merném Godard köpenyéből kibújtnak nevezni. Mindenképp fontosak ezek a komoly hangvételű munkái, de később szinte csak vígjátékokban és akciómozikban szerepelt. Nem elhanyagolható színészi teljesítményt nyújtva. Bár nekem az idősödő színésztől is az elgondolkoztatóbb "Egy elkényeztetett gyerek utazása" a kedvencem. (Itt "Útkereső" címmel.) Láttam színházi előadás során Sartre 'Kean, a színész' c. darabjának címszerepében - fenomenális alakítás volt.


7. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2010-06-24 12:19.59) aaaaa
Ajánlottak részemről: Kifulladásig, Éli az életét, Unokatestvérek, francia újhullámosok.Nem biztos, hogy szerinted , szerintem jobbak, de érdemesek, sokakhoz én is írtam. Belmondo, Karina nálam Godard által lett.


6. VAL P (2010-06-24 12:08.54) aaaaa
Én azért vitatkoznék kicsit az alant leírtakkal. (Azt azért előre kell bocsátanom, hogy megyei Bolond Pierrot-néző bajnok vagyok, számomra ez a film torta és ikon, orgonaillat és Marsala zamata, áPoLóK és Tea & Symphony egybegyúrva.)
A cselekmény fontossága már az elejétől fogva fontosnak tűnik - ha mást nem, a road movie szálat nyilván könnyű észrevenni, s a "pár" ámokfutásának okát nemcsak a szövegekből, de az olykor vizionálásra/álomszerűségre hajazó, Proustot idéző képekből is leszűrhetjük. Mindegy, nem akarom osztani az észt, az minden esetre nyilvánvaló, hogy érdemes a filmen gondolkodni, újra- és újranézni, mert pont a rendkívül eklektikus tempóváltások, a hangulatnyi árnyalatok (vagy fordítva), a tömény mondanivaló megköveteli azt, gyakorlatilag ezért kiált. Persze, megértem, ha valaki mégsem vetemedik erre, magam is bizonyos, hogy több olyan műremeket dobtam a cizellált kukámba, mert elsőre nem tudtam megemészteni, esetleg taszított is, és nem éreztem a pozitív kimenetelét egy esetleg újrázásnak.
Arra feltétlenül kíváncsi vagyok, melyik kortárs mű sokkal jobb a Bolond Pierrot-nál. Hogy én is megnézzem, mert eddig nem volt hozzá szerencsém.
Rátóti szinkronizálására pedig a 'förtelmes' jelző valami kód? Mert a szótári jelentése enyhén szólva sem illik a munkájára, s ezt nem az általános tisztelet mondatja velem, hanem a szóbanforgó mű ismerete.
A legutóbbi hozzászóláshoz pedig: egyáltalán olyan nehéz ám kisilabizálni a mondanivalót, többször a kamerába kiáltják, suttogják, makogják, énekelik a szereplők. Face to face. Annyit mindenképp segítek, hogy nem Pierrot (Ferdinand) a bolond!


Rejtvényjáték 468x60

5. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2010-06-23 07:54.42) aaaaa
A film címe, a "Bolond" jelző valahogy számomra nem fedi a nehezen létező eszmei mondanivalót. ( azt lsd. Leeandranál)


4. Gyermeklakóbizottság (2010-01-06 09:57.07) aaaaa - (válasz Leeandra 2. hozzászólására)
Én 1967 körül láttam a Filmmúzeumban, és nem volt szinkronizált. Előtte az Éli az életét láttam és meglepődtem a színességén. A 2 halálnem , ollóval nyakonszúrni, fejet szétrobbantani horrorisztikus. Különben egyetértek az előttem szólóval, és köszönet a hosszú, mély elemzésért.


1 2

Kapcsolódó fórumok

VéleményekChris Co, 2018-02-22 00:1333 hsz
KérdésekMozsika, 2012-05-14 15:173 hsz
Keresem téma megnyitása0 hsz
 
 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu