Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Ürömapám *Robert De Niro új filmje* (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Kiütés - Mozi+, 05:50 |
Maradj! - Cinemax2, 06:00 |
Csuklyások - BlacKkKlansman - Cinemax, 06:00 |
Star Trek: Mindenen túl - Moziverzum, 06:45 |
Hook - Film Café, 07:10 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Tim Blake Nelson (60) |
Frances Fisher (72) |
Benoit Magimel (50) |
Jeffrey Donovan (56) |
Shohreh Aghdashloo (72) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
Extralarge - Gonzales bosszúja - Vélemények |
Érdekességek! |
Kifacsart filmcímek - szójáték |
2022-es választás |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Rudolf - Sissi egyetlen fia |
Ryan Gosling |
112. 666KRITIKUS666 (2010-04-18 11:56.26) |
1963-ban még sem édesanyám sem pedig apám nem élt, így hát azért nem vártam sokat a filmtől. Az eleje nagyon rosszul indult, hisz az eleje nagyon unalmas volt számomra. Aztán azért megjött a "horror" jelleg amit egy már lassan 50 éves film tud adni. Engem a legjobban a hangulat fogott meg az egészből, azok a jelentek szépek voltak amikor a játszótéren ott volt a rengeteg madár, stb...!
A történet nem volt rossz a színészek sem, 1szer nézhető film, és 1bként 4-est adtam volna rá, hogyha az eleje nem olyan unalmas. Olvastam más hozzászólásokat, és először én sem értettem a végét, de aztán már most dereng vmi:) |
111. Dr.Kotász (2010-04-17 17:00.48) |
[link] "Némi" humoros felhang ;) |
110. Babosninja (2010-04-10 11:05.26) |
Mikor Hitchcock-tól láttam a Psycho-t el voltam tőle ájulva. Ez a film viszont nem tetszett. Nincs benne semmi extra. Tényleg semmi. Egyszer nézős. Ennél többet vártam Hitchcocktól. |
109. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2010-03-18 09:25.49) - (válasz Cziki 102. hozzászólására) |
Cziki mindegyikével 1 értek, kivéve a csillagokat. Velem az a probléma, hogy nem a maga idejében láttam 10en évesen, hanem felnőtten a tvben, engem a lelki Pszycho jobban borzol, mint az állati. Többször nem érzem azt, hogy ezt látnom kell! |
108. Gyorkos (2010-01-10 14:34.12) |
[link] |
107. Mangilla (2010-01-09 21:49.36) - (válasz Castillon 106. hozzászólására) |
Mi van???
Valamit félreolvashattál... |
106. Castillon (2010-01-09 10:04.10) |
nagyon jó film a rendezö a valóságbol meritette, ö galambokat használt, a valoságban varjuk voltak.Valoban megesett. |
105. Shakedown (2009-09-28 16:58.40) |
Az 1963-as forgatása idején még nem létezett komoly számítógépes technika, így igen szembeötlő, hogy a jelenetekben leleplezhetjük a festett hátterek felületes készítőit:ez leginkább a születésnapi bulin a dombtetőn beszélgető Mitch (Rod Taylor) és Melanie (Tippi Hedren) jeleneténél szembeötlő. |
104. Matex50 (2009-08-29 11:40.39) |
Remek film, bár nálam a Psycho lekörözi. Természetesen ez is Hitch legjobb filmjei közé tartozik.Tippi Hedren zseniálisan játssza a szerepét.Ami nekem a legjobban tetszik, az a hangeffektusok és a kameramozgatás, bár szerintem ezzel mindenki így van. |
103. Mandria (2009-08-17 21:41.31) |
A filmet több évvel ezelőtt láttam magyarul, most meg angolul.
Az első alkalommal nagyon félelmetes volt. Most talán kevésbé...de igy volt alkalmam megfigyelni a finomságokat... szerintem rengeteg akkor újnak számitó trükk, hanghatás volt a filmben..a madarakkal való munka és jelenetek óriásiak..... Tippi Hedren remek a szerephez....viszont látni Veronica Cartwright-ot gyerekként óriási volt...nekem mint Alien hősnő fantasztikus volt...a legbelső félelem megjelenitésében tényleg már itt is tökéletes... azok a szemek...olyan elemi ösztönös rettegést sugároznak... Sokdudu fejtegetései nagyon érdekesek a filmmel kapcsolatban... |
102. Cziki (2009-08-09 03:40.34) |
Kiválóan csipegettek itt az alábbi hozzászólásokban!
Azon kevés remekművek egyike, mely a mozgókép rendszertanában nehezen helyezhető el több filmjével együtt. A nagy Hitch szeretett volna szerzői filmes lenni, túllépni a műfaji határokat. Miközben szélmalomharcot folytatott a kritikusokkal, a nézőkkel, észrevehetetlenül araszolt egyfajta középműfajúság felé. Kezében, szemében, fejében, valószínűleg nem tudatosan, hanem erővel, mégis görcsmentesen született meg a szerzői-műfaji film kettőse. |
101. Mangilla (2009-08-08 22:42.32) - (válasz Valentino 100. hozzászólására) |
OK:) |
100. Valentino (2009-08-08 10:55.05) - (válasz Mangilla 99. hozzászólására) |
Nem is akarlak félreérteni, hiszen egyetértek, főleg, hogy ugyanezt irtam én is. :D
Mondjuk nem értem, hogy mit jelent: "szerintem csak te gondoltál kevesebbet a Madarakról", hiszen a filmet ősidők óta ismerem (nem vagyok azért vén. :D), tudtam, hogy mivel kell szemben állnom. Utolsó bekezdésemben csak azt szerettem volna éreztetni, hogy Hitch-nek bármennyi jellegzetes műve lehet, a Psycho akkor is tetőpont a munkásságában. |
99. Mangilla (2009-07-21 18:57.42) - (válasz Valentino 98. hozzászólására) |
Félre ne érts: szerintem csak te gondoltál kevesebbet a Madarakról...
A Psycho valóban iskolateremtő darab, a műfaj csúcsa, de a Madarak viszont (ahogy te is írtad), több stílust is ötvöz egyszerre - sikerrel. Ez a film jócskán felülemelkedik a "horror" kategóriáján - vastagon benne van a manapság "művészfilm"-nek titulált halmazban is... Főleg, hogy a lezárása nem egyértelmű (ami ugye egy horror kapcsán elég durva zsánertiprás lenne). |
98. Valentino (2009-07-20 17:36.53) |
Nekem nagyon tetszett a film, talán rossz szemmel néznék magamra, ha azt mondanám, hogy egy Hitchcock film nem tetszik.
Valahogy ez a fajta felállás ritka volt Hitch részéről, ugyanis úgy tűnik, hogy a Madarak Hitchcock blockbuster filmje, az a fajta ami manapság is jelen van a film világában, csak ez nem csak a maga módján látványos, hanem még igényes is, ami történetet és a szereplőket illeti. A szereplők amolyan sablonra szabott szerepek, melyek egy kis városka közösségét elevenítik meg, de a sablon alatt inkább a tökéletes telitalálatot értem itt, azaz természetes, a körülményekhez illő, és megkülönböztethető karakterekre. Kivétel Tippi Hedren, aki csodaszép, buja, kissé fura természetű nőcike. Valahogy nekem olyan, mint a kor Scarlett Johanson-ja, legalábbis sokszor a gesztusaiban a fiatal Johansson-t láttam felfedezni, de lehet hogy csak elámultam a nő szépségén. :P Hitchcock filmjeiben megszokott, hogy a film cselekményének felvezetője nem kicsit megtéveszti a nézőt. A Madarak első jelenetei egy románc, melyben a madarak (lovebirds) amolyan szimbolikái a humorosan kezdődő szerelmi kalandnak, mely aztán elvezeti a főszereplőnőt egy eldugott vidékre. A Psycho sikere után nem meglepő, hogy Hitch ezt a módszert alkalmazta. A szerelmi kaland később, a maga lassú módján vedlik át horrorba, úgy, hogy a rendező finoman adagolja a baljós érzetet a madarak előszőr kisebb, aztán háborúhoz, invázióhoz hasonlatos támadásaival. A dolog akkor fajul el, amikor már az iskolát és a városi bisztrót is megtámadják a veszedelmes madarak. A lakosok pánikba esnek, és egyre több az áldozat. A támadási jeleneteket nagyszerűen oldották meg a korhoz képest. Pl a feszültség remek adagolásának jeles példája az iskolai jelenet, amikor Melanie az iskola előtti játszótéren ül, és dohányzik. Ahogyan fogy a cigaretta, egyre több varjú kezd gyülekezni a mögötte levő mászókán. Mire elfogy a cigaretta, és Melanie megfordúl, a mászóka alig látszik a rengeteg otromba varjútól. A szinésznő kifejezése egyértelmű volt, a frász ráfagyott a gerincére. A másik érdekes jelenet, ami tetszett, az amikor Mitch anyja a szomszéd farmerhez megy át, és holtan találja a szobájában, de nem akárhogy. A dulakodás kaotikus nyomai közt a szoba sarkában fekszik a hulla, és kivájt szemekkel, vérben ázott arccal mered az idős hölgyre. A kamera három vágással közelít rá a hulla arcára, ami szintén elég brutális fogás. Láttunk már persze ennél erősebb, és durvább látványt is, hisz az idők során ingerküszöbünk határai is tágulni látszódtak, de ez 1963-ban azért nem lehetett egy semmiség. A film vége fele levő támadás is nagyszerű kivitelezés. Főleg, amikor Melanie az emeleti szobába igyekszik, ahonnan hangokat hall. Amikor benyit a szobába, és az elemlámpával bevilágit a szobába, és a bútorzaton száz meg száz varjú biccenti rá fejét... hát az valami fenomenális volt, és egyben rémületes. Aztán a hatalmas madárraj egy lendülettel veti rá magát a szőke nőre. A támadás menete sokkoló, főleg a hosszan tartó nyomasztó időtartamtól, a gyorsan történő vágásoktól, hangoktól, és látványtól, ahogyan a madarak egyre több bőrt szaggatnak Melanie testéről. A film vége nem csoda ha sokakat bosszantott a remek kidolgozott történetvezetési fogások után. Teljesen mást kapunk, mint az átlag megszokott horroroktól, meg katasztrófafilmektől. Itt elmarad a happy end, a felszabaditó konklúzió. Ez csakis arra ad bizonyosságot, hogy a rendező szemtelenül játszik a nézővel, mondhatni egyenesen átveri a közönséget. Ezúttal sem zavart ez az egyéni megoldás. :D A fent sorolt jelenetekre, sőt az egész filmre érvényes egy másik megoldás, miszerint a filmnek nincs zenei alátéte. Az adott horrorisztikus jelenetek zenei kiséret nélkül, halálian mély csendben zajlanak le, ami ez esetben jól fokozzák a kellő hangulatot, aminek átéléséhez elegendő volt a rendező zseniális vizuális hatékonysága, valamint a hangtechnikus remek munkája, mely félelmetessé, és szinte idegesitővé tetté a rajzó madarak hangját. Tehát összességében ez mondhatni egy nagyszerű horror film melynek ötlete nem annyira különbözik más horror filmek kreativitásától, azonban itt Hitchcock-ról van szó, aki remek történetbe ágyazta bele a rémmeséjét, és a korhoz képest meglepően figyelemreméltó vizuális trükkökkel és módszerekkel kivitelezte a filmet. Na meg a színészekre is adott figyelmet, ami várható is volt Hitch-től. A Psycho ereje, és sikere nem dölt meg, nem a Madarak Hitch pályafutásának csúcspontja, hanem egy méltó mű, melyet egy olyan rendező készített, aki 3 évvel e film előtt berobbantotta a közönséget. |
97. Nuszibaba (2009-06-12 17:54.30) |
jó de a vége el van cseszve. na nem baj. izgultam végig :) |
96. Gyorkos (2009-04-19 05:16.34) - (válasz Dymoon 93. hozzászólására) |
+1 |
95. Sokdudu (2009-04-19 02:10.13) - (válasz Sokdudu 94. hozzászólására) |
És persze a technika. Meg h nincs benne zene. A hangeffektek ugye csak a madarak által csapta zajok és rendkívül félelmetes így az atmoszféra. |
94. Sokdudu (2009-04-19 02:09.24) - (válasz Dymoon 93. hozzászólására) |
Egyetértek, ráadásul az ilyen "állatos" filmek ezután már felvették ezeket a sablonokat, őrült rossz megvalósításban. Kiv. Jurassic Park. De azon kívűl tényleg nem tudok jót mondani. Nézd csak meg újra nagyon kimelkedik az ilyen filmek közül. Ha már csak a színészi játékot nézzük. Jessica Tandy lenyűgöző például. |
93. Dymoon (2009-04-19 01:43.14) - (válasz Sokdudu 91. hozzászólására) |
Hát igen, máshogy nem is lehetne értelmezni, mint lezárást, mert különben az ember csak ülne értetlenül. De gondolom sok néző szeretett volna valami olyasmi finálét, mint a rengeteg szimpla állatos filmben, pl. hogy az emberiség mégis győzedelmeskedik az őket fenyegető szárnyasok felett. Mondjuk az jóval sablonosabb lett volna. Én elég rég láttam a filmet, sokra nem is emlékszem belőle, de majd megtekintem valamikor. Akkoriban annyira nem fogott meg, de remélhetőleg most máshogy lesz. |
92. Sokdudu (2009-04-19 01:40.14) - (válasz Sokdudu 91. hozzászólására) |
Na ezt jól elküldte kétszer :D A mondanivaló persze lehethogy belemagyarázás részemről, mert Hitchcock sem akart ezzel sugallni semmi egyetemes dolgot, csak szórakoztatni, nekem burkoltan mégis ez jön le a filmből. Az utolsó képből meg pláne. |
91. Sokdudu (2009-04-19 01:36.23) - (válasz Dymoon 89. hozzászólására) |
De miért? Sztem tök egyértelmű. Bodega Bay fölött és képletesen az emberiség fölött egy olyan hatalom győzedelmeskedett, amit ők próbálnak pusztítani folyamatosan. A házat elhagyták, ezzel az eseményeknek vége. Sztem teljesen érthető. |
91. Sokdudu (2009-04-19 01:36.23) - (válasz Dymoon 89. hozzászólására) |
De miért? Sztem tök egyértelmű. Bodega Bay fölött és az képletesen az emberiség fölött egy olyan hatalom győzedelmeskedett, amit ők próbálnak pusztítani folyamatosan. A házat elhagyták, ezzel az eseményeknek vége. Sztem teljesen érthető. |
90. Sokdudu (2009-04-19 01:36.23) - (válasz Dymoon 89. hozzászólására) |
De miért? Sztem tök egyértelmű. Bodega Bay fölött és képletesen az emberiség fölött egy olyan hatalom győzedelmeskedett, amit ők próbálnak pusztítani folyamatosan. A házat elhagyták, ezzel az eseményeknek vége. Sztem teljesen érthető. |
89. Dymoon (2009-04-19 01:31.32) - (válasz Botka 87. hozzászólására) |
Volt aki azt hitte, hogy csak reklám van, aztán kiderült, hogy vége a filmnek :))) |
88. Sokdudu (2009-04-19 01:22.30) - (válasz Botka 87. hozzászólására) |
Igen, csak neked. |
87. Botka (2009-04-19 01:14.36) |
Csak nekem tűnik úgy, mintha nem lenne a filmnek befejezése? Olyan mintha félbehagyták vna a filmet:S |
86. Tirzah1 (2009-02-10 14:50.27) |
Gyereként láttam a filmet először,és akkor nekem nagyon félelmetesnek tűnt.Aztán leadta az egyik kersekedelmi tv 2 éve a délutáni műsorsávban és akkor már inkább vicces volt a sok odavetített madár.De nem akarom leszólni a filmet,mégiscsak egy 1963 filmről beszélünk.Szerintem aki szereti Hitchcock filmeket annak mindenképpen alapmű.Ajánlom! |
85. B.László (2009-01-21 21:50.15) - (válasz Cziki 84. hozzászólására) |
:-)) |
84. Cziki (2009-01-21 12:03.20) - (válasz B.László 83. hozzászólására) |
LOL |
83. B.László (2009-01-21 11:54.29) - (válasz Cziki 82. hozzászólására) |
Egyetértek, de nem kötelezhetek senkit, hogy többször nézze meg a filmet, csak ajánlhatom neki! :-)) |
Vélemények | Az utolso szamuráj, 2019-08-16 10:08 | 142 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz | |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
Madarak adatlap |
Eredeti cím: The Birds |
Évszám: 1963 |
Rendezte: Alfred Hitchcock |
Szereplők: Rod Taylor, Tippi Hedren, Suzanne Pleshette, Jessica Tandy, Veronica Cartwright... |
További információk |