Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Könnyű nőcske - Cool TV, 16:20 |
Talán igent mondok - Filmbox Premium, 16:25 |
Tűzfal - Viasat Film, 16:50 |
G.I. Jane - Film Mánia, 17:35 |
A Hídember - Direct One, 17:40 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Clifton Collins jr. (54) |
Daniel Brühl (46) |
John Cho (52) |
Laurie Metcalf (69) |
Eileen Atkins (90) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Az üvöltés - Újjászületés |
Eamon Patrick O'Connell |
2015-08-03 20:27.42 |
És most képzelj el egy országot, ahol normaszintre emelkedett a bűnözés. Megvan? A gazdasági-politikai elit gátlástalan és a médiát használva gyakorolja a kizsákmányolást. Az átlagember ezzel tisztában van, szinte feljogosítva érzi magát, hogy megtegye a tőle telhetőt "kicsiben". A legalja bűnözését pedig nyilván nem kell vázolnom. Az újabb generációk már ebbe a létállapotba nőnek bele, természetes számukra a normaszegés (ami ekkor már nem is normaszegés!), semmilyen tudatalatti nem bír szabályzó funkcióval. Jelszavak: "Lopni, csalni, hazudni kell, ha vinni akarod valamire; Taposs el mindenkit vagy téged taposnak el!" Stb.
Szóval, ha ezt elképzelted, akkor az is világos, hogy ennek az országnak a tisztességes emberei simán meg tudják tartani a gyűlésüket egy lakótelepi ping-pong asztalon. Na most, ebben az országban a Halálsoron az egyik legnépszerűbb film. Kedvelőik átszellemülten ülnek a képernyő előtt, átjárja őket a jóság, katartikus állapotba kerülnek. Elérzékenyülve törölgetik könnyeiket a stáblista alatt, és nem találod ki, mit csinálnak a következő nap? Vagy lehet, hogy öt perc múlva. Vannak olyan helyek, ahol ha kimész az utcára, nem hiszed el, hogy az emberek kedvenc filmje az Avatar, legfontosabb ünnepük a Karácsony és fontos számukra a rendszeres fogmosás. A példákkal nem akartam pengét rántani, könnyen helyettesíthetők valami mással. És nem kell mindent szó szerint venni.:) |
2015-08-03 19:13.05 |
Igen, muszáj volt azonnal bemásolnom... |
2015-08-03 19:11.59 |
Nem, szó sincs róla, nem fölös energia, de olyasmit kérsz, amit nem lehet elintézni néhány sorban. Azért nem hiszem, hogy nagyon letaglózó lenne, azt hiszem, láttunk már néhány filmet, melyek az ember sötét tulajdonságaira fókuszáltak.
A mozgókép lehet ugyanolyan eszköz, mint a tűz; pozitív vagy negatív hozadéka az emberen múlik. Az előbbi feltörésének mintha nem lennének túl jók az esélyei, ijesztő, hogy pl. az elmúlt száz évben mennyi klassz munka tudta elkerülni a közönséget, ill., ha célba is értek csak "ideig-óráig varázsoltak" (hmmm, de ismerős:)). Hirtelen a Vicky, Christina Barcelona jut eszembe, ott az öreg írogatta a kis verseit, de nem mutatta meg azokat senkinek, mert nem tartotta rá érdemesnek az embereket. Talán őt kéne megkérdezni, hogy megy az ilyesmi...:) |
2015-08-03 18:32.33 |
Még annyit, hogy Ingrid Bergman gyönyörű volt.
És egy-két jelenet miatt beleszaladtam az eredeti forgatókönyvbe, talán fölösleges is mondanom, de aki teheti ne szinkronnal nézze! |
2015-08-03 15:24.48 |
Inkább megnéztem megint, nem hiszem, hogy tudnék újat írni.
Egy kérdőjel viszont felmerült nálam: azzal, hogy Laszlot a németek nem tudták elfogni, nem Rick nyerte a fogadást? 10000 frank, mivel Renault kapitány csak egy szegény, korrupt hivatalnok.:) |
2015-08-03 12:36.54 |
-Te utálsz engem, ugye?
-Ha érdekelne, hogy létezel, akkor utálnálak. :)) |
2015-08-03 08:16.07 |
Nem vagy egyedül, a YT kommentek fele erről szól.
Más viszont nem fog énekelni ebben a bandában. |
2015-08-03 08:12.46 |
Úgy emléxem, Tarr Béla nem ért rá.
;) |
2015-08-03 08:09.54 |
Öt perc akciót játszottak le neked? Kérd vissza a jegy árát! |
2015-08-03 08:04.42 |
Azon gondolkoztam, hogy ha ez a film 42-es, akkor irtó gyorsan meg kellett írni a szkriptet, és utána összehozni a produkciót.
És azon is gondolkoztam, hogy a Mrs. Miniverben nincs ám sok minden, amit ne találnánk meg a Kavalkádban (1933). Gyanús... |
2015-08-03 07:57.05 |
Szerintem egy kicsit sok energiát pazarlunk erre a diskurzusra. Idézem magam: "Álmodozás funkció, semmi több - ez azért elég meghökkentő, nemde?"
Szóval, az a meghökkentő, ha csak az álmodozás miatt járnak a tömegek moziba. De ez történik, és az ideig-óráig kivarázsolásnál azt hittem minden világos (ezt Te írtad - 191.). A másik. Klassz, hogy így mögé látsz a dolgoknak, de a csatornák tényleg óriási átfedéssel működtek (nem úgy mint ma...). Az, hogy a híradók hogyan manipuláltak, most mindegy, mert az évtized összefoglalóban én nem a híradókkal foglalkoztam, hanem a filmekkel (topik cím...). A korai díjnyertes produkciók tekintélyes hányada foglalkozott a háborús kérdésekkel, az emberekhez eljutott, hogy miről van szó, de az egész csak falrahányt borsó volt. Miért? Azért mert a nézők csak álmodozni mentek a moziba. Csók. Továbbá, tudom bizonyítani a mozinézők/filmbarátok álságosságát, valamint számos példával tudom igazolni, hogy a filmek igenis hatással lehetnek a fejlődésünkre. |
2015-08-02 16:39.19 |
Bizony, W. Allen így töltötte moziban a fél gyerekkorát.:)) |
2015-08-02 16:25.24 |
Újabb nagynevű rendező bukkan fel a díjnyertesek között. W. Wyler drámája egy angol család életével foglalkozik a WW2 alatt. A játékidő túlnyomó részében az emberek mindennapjai kerülnek bemutatásra, a körülmények ellenére hogyan igyekeznek megőrizni ünnepeiket, szokásaikat, életüket.
A nehézségek összerázzák a közösséget, mintha az idill elmúlására nem is lenne esély. Aztán következik a tetőpont, és az utolsó húsz perc mindent besatíroz. A Mrs. Miniver nem rossz film, de az az érzésem, hogy a sikerét elsősorban időszerűségének köszönhette. Három vagy négy rózsa. |
2015-08-02 15:53.58 |
Azt hiszem, mindenki egyetért veled (legalábbis a többség). Annak idején óriási robajjal érkezett meg a második rész, minden zenei adó az új, megkeményített főtémát játszotta (Limp Bizkit), és a haverok az első vetítés után csalódottan hívtak fel, hogy a Metallica nóta (I disappear) csak a stáblista alatt indult el.:)
Visszaesés volt, nem kétség, de az alkotók szépen észbe kaptak, hiszen a következő rész baromi jól sikerült. |
2015-08-02 14:47.31 |
Én sem.:)
Úgy kezdtem el az Oscar sorozatot, hogy igyekeztem átérezni azt a világot. Három csatorna létezett, a rádió, sajtó és a mozik filmhíradója. Ezek szinte teljes átfedéssel működtek, tehát olyan közös tudat alakult ki, amilyet ma elképzelni sem tudunk. A kollektív ismeretkészlet már a kábeltévékkel töredezett, az internet forradalom pedig erre még rátett egy lapáttal. Nincsenek adataim, de szerintem nagyságrendekkel többen jártak moziba akkoriban. Mindenki tisztában volt azzal, hogy mivel jár a háború, és mégsem lehetett elkerülni az újabb világégést. Álmodozás funkció, semmi több - ez azért elég meghökkentő, nemde? Ha Hollywood álságos, akkor ugyanez igaz a mozinézőkre is.:) |
2015-08-02 14:23.08 |
Igen, köszönöm. Azóta megtaláltam és csillagoztam is. Fura, mert sh-val kerestem, és így nincs találat. |
2015-08-02 07:04.38 |
Ha újranézésről lenne szó: Ez történt egy éjszaka. |
2015-08-02 06:51.41 |
Persze, hogy fotelben minden más, de ne felejtsd el, hogy az elemzett korszakban (30-as évek) a mozi teljesen más intézmény volt mint manapság. Olyan csatornává nőtte ki magát, ami erős befolyással volt a világlátásra. Ennek megfelelően is működött, ehhez képest viszont elég hamar jött az újabb világháború.
Szóval, én is oda jutottam, hogy minden erőfeszítés falrahányt borsó; ahogy Te írod: "ideig-óráig kivarázsol". |
2015-08-01 23:55.33 |
http://www.youtube.com/watch?v=WNStCeeGY4E
18 év után újra. Ideje volt. |
2015-08-01 23:16.59 |
Ne haragudj, de ez nem magyarázat. És ezt nem Citizen K rajongóként írom (ez aztán a relevancia).
Én már korábban körvonalaztam a korabeli viselkedéssminták és színjátszás sajátosságait, de azt hittem, a 30-as évek közepétől már kevésbé kell ilyesmivel foglalkozni. Itt viszont arról van szó, hogy én ettől a filmtől a 40-es években is befordultam volna. Azt hiszem. |
2015-08-01 21:53.33 |
Az rendben, hogy az Aranypolgár nálam nincs az első 50-ben, de így sem értem hogyan maradt alul a versenyben (1941). Nemrég újranéztem a Máltai sólyom c. Bogart filmet, már nem az a dobbantás, de még az is lekörözi a Hová lettél drága völgyünk c. merényletet.
Nem tudom leírni, hogy mit érzek... |
2015-08-01 21:38.31 |
Azt hittem, a Grand Hotelnél már nem jöhet rosszabb, már a jelölés is érthetetlen.
Ahogy az Álomgyár elképzelte a bányászokat... Remélem, egyszer valaki elemzi a színészi produkciót, én nem akarom. Autentikus walesi keresztnevek, de szerencsére érthető angol nyelvezet. |
2015-08-01 16:58.13 |
??? |
2015-08-01 16:33.58 |
Én úgy emléxem, annak idején nagy volt az egyetértés abban, hogy a magyar nyelv és a rap műfaj nehezen egyeztethető össze, nincs sok értelme erőltetni. Ezek után a Rapülők elkezdett bohóckodni, de úgy, hogy közben mégis utat tört. Addig nem voltak se kannibálok se Gengszter Zoltán.
Mindig a főáram emberének tartottam, aki keményen tud bűvészkedni a szavakkal. Teljesen érthető, hogy az értékelése ilyen széles skálán mozog. |
2015-07-31 22:08.39 |
Húha, igyexem mindenre reagálni egy kommentben:
Misafeco. Egy húron pendülünk, bár én nem minden esetben adtam meg a négyest. Azt hiszem a második rész a leggyengébb láncszem, de még mindig nem rossz. Misafeco és Zidane. A T5 legalább két csillaggal jobb mint a DH5. Nem arról van szó, hogy elfogult lennék, a DH első három része bomba, de a négynél már pipa voltam, ötnél pedig inkább lőttek volna ki az űrbe... |
2015-07-31 18:14.47 |
Ez klassz volt. Friss mozi, úgyhogy igyexem minél kevesebbet írni.
Újabb szériadarabot lőttek ki az SW7 előtt, J.J. Abrams itt producerként rángatta a madzagot. Számos helyszín, visszakapcsolások és elképesztően látványos motoros üldözés (lehetett volna hosszabb). A folyosók és sikátorok lövöldözései lehetőséget adnak némi kötekedésre, viszont az akciók kárpótolnak - én nem emléxem hasonló mutatványokra hátramenetben. Tom Cruise. Jókat röhögök, mikor Puzsér ostorozza a kvalitásai miatt, de az a helyzet, hogy baromira odatette magát; alapvetően neki köszönhető, hogy az MI nem süllyedt Die Hard szintre. A filmben elcsattanó poénokat intelligens fickó módjára követi le, nagyon tetszett, hogy nem használta ki a lehetőséget a csőcselék szórakoztatására. Gond nem volt a többiekkel sem, Rebecca Ferguson igazán vetkőzhetett volna egy kicsit többet/jobban, még utána kell néznem, hogy ő kicsoda... Szóval, a széria tartja a színvonalat, nagyon kafa, hogy a leggyengébb rész is legalább egy erős közepes. Egy meg egy, meg egy és még egy. |
2015-07-31 17:33.28 |
Húha, én alighanem a Tátrában láttam. Egy pillanatra összekevertem a Shaolin templom szent köntösével, amit viszont itt nem is találok... |
2015-07-24 22:00.58 |
1996-ban messze a mezőny felett volt. És nem a 9 Oscar volt a meglepetés, hanem, hogy Ralph Fiennes már megint nem kapott szobrot.
Mindegy... |
2015-07-24 21:39.43 |
A 33. sz. kommentben a film története olvasható. |
2015-07-24 21:36.42 |
Ezt a rendezőt mindenki ismeri, semmi kedvem a paneleket ismételgetni. Érdekes volt elejétől a végéig, de engem inkább a formanyelvi mutatványok nyűgöztek le. Ügyesen fagyasztja le a nézőt, és itt ez az elsőrendű cél, ennek van alárendelve dramaturgia vagy karakter egyaránt.
Példa: a félszeg ifjú feleség, aki megszólalni is alig mer, a kutya nyomába ered. Nyílik egy ajtó, megjelenik a film legtaszítóbb ábrázatú figurája, majd a félszeg feleség belép a házba és tesz egy kört, mert kötelet keres... Hmmm, egyébként nyomasztó a jelenet, csak kevésbé életszerű. Az autós jelenetekben a szereplők nem úgy viselkednek, mintha mozgó járművekben ülnének. Pontosan, mintha nem akarnák elhitetni velünk, hogy nem stúdióban van felvéve a jelenet. A kötözködés ellenére, Hitchcock műve ma is játszik a pulzussal, kemény dobbantás az Oscar-díjas filmek között. Semmi értelme a magyar címet használni. |