Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
A magas ősz férfi társat keres - Mozi Klub, 16:45 |
Tűzfal - Viasat Film, 16:50 |
G.I. Jane - Film Mánia, 17:35 |
A Hídember - Direct One, 17:40 |
A jelentés - Cinemax, 18:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Clifton Collins jr. (54) |
Daniel Brühl (46) |
John Cho (52) |
Laurie Metcalf (69) |
Eileen Atkins (90) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
Holtomiglan - Vélemények |
F mint foci - Avagy vélemények a bajnokságokról |
Vox Lux - Vélemények |
2022-es választás |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Hang nélkül 2. |
Natalie Portman |
2015-07-24 20:48.58 |
??? |
2015-07-24 20:43.22 |
Látom küzdesz tovább, fáradhatatlanul.
És már W. Shatner sincs befűzve... |
2015-07-23 20:59.13 |
Húha, az adatlap szerint Tilda Swinton játszotta Tilda Swintont. Az imdb szerint a karakter neve: Sal. |
2015-07-23 20:15.10 |
Intenzív kritika indítás. A folytatásban a saját kommentem is eszembe jutott (34.). Legalább ugyanazt a filmet láttad, mint én...:) |
2015-07-23 18:27.23 |
Vége a harmincas éveknek, az évtized összefoglalásához hozzácsapom az első két győztest is a húszas évekből.
A mozgókép már jó pár évtizede megkezdte robogását, a filmgyártás elérkezettnek látta az időt egy új intézmény felállításához. A szakma létrehozta az Oscart, mely eleinte csekély jelentőséggel bírt - azóta ez a fajta elismerés a reputáció csúcsa és elsőszámú marketing eszköz, esetleg életcél. Szóval, az Oscar nagyjából a hangosfilm forradalmával indult, az első győztes munka (Wings) még némafilm. Már a korai években érezhető a humanista értékrend: több munkában hangsúlyt kap a háború elutasítása és a pozitív normarendszer erős életigenléssel. Abban a korban még erősen érezhető volt az I. világháború hatása, ráadásul az egész világ félszemmel a náci Németországot figyelte. A Szárnyak, A nyugaton a helyzet változatlan vagy a Kavalkád egyaránt a pacifista Hollywood vitorláját dagasztják, közben helyet kap az életöröm zenében, prózában egyaránt. Azzal, hogy a könnyű, bohókás filmek is sikert arattak (Ez történt egy éjszaka, Így éni jó), gazdagabb lett a győztesek mezőnye, bár az Álomgyár később rengeteg kritikát kapott az ilyen boldog véges darabok miatt. Nagy előszeretettel készültek (és győztek) olyan munkák, amelyek az elmúlt évtizedeket foglalták össze. Ez a Cimarron esetében egész jól sikerült, a lefektetett alapok egyben az Újvilággal kapcsolatos víziók kezdetei. Szintén az akkori közelmúlt időszakára fókuszálnak az életrajzi győztes produkciók - erkölcsi kérdések (Zola) és hedonizmus (A nagy Ziegfeld) újfent megjelennek és nem is feltétlenül zárják ki egymást. Kérdés, hogy a sokszor emlegetett manipuláció hogyan működik ebben az időszakban. Úgy tűnik, hogy nem igazán. Hollywood üzenetei a mozikban maradtak, a világ haladt tovább a következő pokol bugyra felé. Ahogy ez megtörténik később is számos alkalommal: Hálózat, NBK, Amikor a farok csóválja, stb. Az rendben, hogy a globális problémákat nem a mozgókép fogja megoldani, de érthetetlen, hogy mennyire nincs befolyással a dolgok menetére semmilyen katartikus élmény. A mezőny egyébként a költségvetés szempontjából is egész változatos, de a győztesek többsége a grandiózus tábort erősíti. Ide tartozik az évtizedet záró Elfújta a szél is, amely a legismertebb film az Oscar kezdeti időszakából. |
2015-07-22 21:25.15 |
Mintha ment volna a Who the fuck is Alice c. nóta, bocs, de lehet, hogy tévedek... |
2015-07-19 20:04.42 |
Másodszorra is egész kafa volt, bár a 3D élményről lemaradtam.
Jai vállalhatott volna némi áldozatot, hogy még jobb legyen a mozi - a trailerek között volt néhány film, amelyek közelebb álltak volna hozzá. Nem tudok eltekinteni Kyle Reese megcsúfolása felett. Megint bentmaradtam a teremben a néhány másodperces utójelenet miatt, a stáblistán feltűnt egy magyar név: Roland Fullajtár. Néha jól jönne egy-két hollywoodi ismerős - pl. nemkívánt színészek eltávolításához...:) |
2015-07-17 17:57.35 |
Milyen érdekes, hogy eddig egymás után kellett megnyitnom a fórumokat, itt pedig alig lehet bekerülni a 40-be.:))
Hitchcock filmeket már ismeri a nép... |
2015-07-17 08:15.24 |
Igen, bár nekem csak egy.:)
A Rebecca c. filmet miért kellett "lefordítani"? L. Olivier fiatalon, már alig várom.:) |
2015-07-16 20:13.45 |
Biztos voltam benne, hogy ez egy négycsillagos mozi. Alighanem az osztálykülönbségeket bemutató vígjátékok egyik előfutára.
Mikor az élet véget ér, rengeteg hajszolt, anyagi dolgot nem vihetünk magunkkal - így az eredeti cím. Amit pedig vihetünk, arról szól a film. A dúsgazdag mágnás beleszeret a titkárnőjébe, aki lényegesen alacsonyabb kasztból származik - és hadd tegyem hozzá - egy nemnormális családból. Sajnos, a tréfák túlnyomó része ez utóbbi közeg sajátosságaira hegyeződik ki. Egyébként ez az alapfelállás már a korabeli magyar filmekben is megtalálható és még mindig nem ment ki a divatból. Egyik főszereplő Lionel Barrymore a Grand Hotelből, a másik ismerős arc James Stewart, aki itt hihetetlenül fiatal és kiforratlan. Megjelenése kissé fura volt, ismerve a Szédülés, Mr. Smith Washingtonba megy, Az élet csodaszép c. filmeket. A tartalmas élet és a mindent felfaló profithajsza szembeállítása egyfajta küldetése ennek a munkának, a szereplőkben végbemenő változást nem lehet elhinni. Rendben, a szerelem nem ismer korlátokat, de ez a világ akkor sem az osztályok közeledése felé lépegetett. Egy jópofa táncjelenet és nagyon kevés vicces pillanat. Frank Capra. Csalódás. |
2015-07-16 12:59.17 |
Ytube.
Következik a legjobb 25 film. Szerencsére az Egerek és emberek és a Jeanne D'Arc már kívül maradnak... |
2015-07-15 22:29.19 |
Na és akkor mi van? Kapitánynak így állt össze a kép.:)) |
2015-07-15 22:22.29 |
Nem volt rossz. Mindenhol azt olvasni, hogy életrajzi munka, de ez vitatható.
Kissé kedvetlenül kezdtem nézni, volt egy-két kifogásolható alakítás, ráadásul a címszereplő húsz perc elmúltával már meg is öregedett. Aztán egyszerre belecsobbanunk a Dreyfus-ügybe és onnantól nincs megállás, pörögnek az események. Őszintén szólva, semmit nem tudtam korábban az esetről (azóta sokat olvastam), amely ennyire megosztotta a franciákat. Számos érintett és szemszög tette ezt a történetet érdekessé - szinte kötelezően vonzva az értékrendről való bölcseletet. Én inkább a Dreyfus-ügy mozijára fogok emlékezni, mint egy biopic-re, remek szórakozás a bírósági jelenetek kedvelőinek. |
2015-07-15 21:32.32 |
Lehengerlő fordítás, bárcsak ilyen figurák döntenének a magyar filmcímekről.:)) |
2015-07-15 20:44.49 |
Na, sikerült. Talán a görög feliratot leszedhették volna... |
2015-07-14 22:29.38 |
Ha valaki tud bármilyen megoldást a Zola (1937) begyűjtésére, kérem, jelezze! |
2015-07-14 21:48.17 |
Nem musical. Számolatlan revübetét, véget nem érő varieté szegmensek miatt nevezhető zenés filmnek.
Egyébként, újfent egy élettörténet ívelődik ki (de a zene miatt meglehetősen rendhagyó a szerkezet), Hollywood a kezdetekben rajongott a hosszú lefolyásért (Cimarron, Kavalkád). A szórakoztatás Ziegfeld lételeme, szenvedélyes és kockázatos módon él - szimpatikus figura pozitív célokkal. A Grand Hotel utáni díva ellenszenvem tovább lángol, ráadásul az egyik színésznőt (a legborzalmasabbat) is Oscarral jutalmazták. Különös, hogy a játékot illetően sokkal inkább tudom dicsérni a kor ffi szereplőit, de az állandó dáma affektálás miatt nincsenek kétségeim. 1936-ban alighanem egyedülállónak számított a hosszú, vágás nélküli revüjelenet - ez a forgószínpaddal volt megoldható. A 21. században már aprót dobbant a film; hosszú játékidő, szokatlan ritmus. Azért nem veszélyes, helyes, rendes, néha jópofa. |
2015-07-13 21:22.20 |
Valaki igazán bemásolhatta volna a címet az Iroda topikba, kész csoda, hogy erre jártam. Kegyetlen...:) |
2015-07-12 20:46.20 |
Most, hogy így kérded, én lehet, hogy jobban aludnék, ha pl. A Jó, a Rossz és a Csúf vagy a Nagymenők hátrébb zavarnák a Remény rabjait...:) |
2015-07-12 20:16.33 |
Szerintem ez egy briliáns PC megoldás a telt kifejezésére.:)
Itt értsd: Linda Hamilton vékonyabb, szikárabb volt. |
2015-07-12 18:53.18 |
Ennek már legalább Terminátor hangulata volt. Igen, lehet kötözködni, hogy sok volt a gonosz, ostobák a hősök és minden lehetett volna máshogy, de valahogy mégis előkerült a régi lüktetés. Szerintem ez volt az, amire nagyon odafigyeltek. Bár a kasztinggal is ezt tették volna (mással most nem is foglalkozom).
Pozitívummal kezdem: Arnold forever; egyáltalán nem érdekelnek a színművészi kondíciói - ő a TERMINÁTOR, és kész! A T-1000 nagyon kafa volt, működhetett volna egy kicsit tovább. Emilia Clarke is találat volt, a Linda Hamilton hasonmásverseny győztese is így nézne ki. Kicsit faros (vagy inkább: horizontally advanced:)). Jason Clarke. Most mit írjak? Nem tudom, lesz-e valaha is egy épkézláb John Connor, ez a karakter minden részben más figurát kap. Ezek után Will Smith vagy Angelina Jolie is szóba jöhet. Ami viszont a leginkább érthetetlen (és egy egész osztályzatot hasít a produkcióból: Jai Courtney. Rá tényleg semmi szükség nem volt, hiszen nem egy orosz matrózt kellett eljátszania. Rettenetesen hiányzott egy hiteles figura M. Biehn után. Egy ideig reménykedtem, de csak valami olyasmit éreztem, mint amikor Begby játszotta Hitlert. Döbbenet, hogy ezzel a befektetéssel ilyen dolgokra nem fordítottak figyelmet. Egyébként, hasonló bosszúságot okoztak a rendőrségi fotózás másodpercei - humor hülyegyerekeknek. Három vagy négy - még tervezek egy 3D nézést is... |
2015-06-23 19:02.25 |
Akkor én szeretnék egy olyan változatot, amelyiknek a végén a cápa megnyeri a lottó ötöst és elküld mindenkit a francba. |
2015-06-23 17:26.59 |
Ha valakit érdekelnek az alábbi filmek, jelezze!
Before Sunrise - Before Sunset A pénz színe Krisztus utolsó megkísértése Ha lehet Bp-en adnám át (talán lesz több is) és egyszerre... |
2015-06-20 01:48.17 |
Mistaken. |
2015-06-20 01:46.37 |
Gyakran megfilmesített lázadás, a Bounty a legismertebb hajó a Titanic után.
Clark Gable vérszemet kapott, újra a jelöltek között szerepel; Charles Laughton kellően ellenszenves volt, mint Bligh kapitány. Az Oscar-sorozatban először éreztem azt, hogy egy történet színes filmet követel magának. Előfordul néhány zavaróan szentimentális párbeszéd, és a 30-as évek nem igazán szorgalmazta az autentikus benszülött ruházatot. A kicsinyesség egyáltalán nem jellemző, klassz mozi, de a többi változattal való összevetésre nem vállalkoznék. |
2015-06-19 22:25.02 |
Igen, Frank Capra. Mondjuk, ő nagy spíler volt. |
2015-06-19 22:23.38 |
Utána lehet, hogy elakadok, a Zola (1937) megszerzése körülményes... |
2015-06-19 19:51.38 |
Nem rossz, több éves erőfeszítésemet intézted el öt és fél perc alatt, ha tudtam volna, hogy így is lehet:)) Nyilván a Birdman előtt készült. Pontosabban a győzelme előtt.
Nekem most jön A nagy Ziegfeld. 185 perc... |
2015-06-19 19:34.44 |
Gyakran megfilmesített lázadás, a Bounty a legismertebb hajó a Titanic után.
Clark Gable vérszemet kapott, újra a jelöltek között szerepel; Charles Laughton kellően ellenszenves volt, mint Bligh kapitány. Az Oscar-sorozatban először éreztem azt, hogy egy történet színes filmet követel magának. Előfordul néhány zavaróan szentimentális párbeszéd, és a 30-as évek nem igazán szorgalmazta az autentikus benszülött ruházatot. A kicsinyesség egyáltalán nem jellemző, klassz mozi, de a többi változattal való összevetésre nem vállalkoznék. |
2015-06-19 14:35.33 |
Várakozáson felüli, sőt, egy kicsit zavar is, hogy a négy csillaggal tompítottam az átlagon.
Nem lehet nem érezni az első perctől fogva, hogy mi lesz a vége, de mégis meglepően sodró, lendületes. Őszintén szólva, amikor a régi filmek kerülnek szóba, akkor én ilyesmikre gondolok. Alighanem jó helyre kerültek a szobrok. Töredelmes vallomás: a végét vissza kellett pörgetnem, először nem értettem, miért volt szükség a trombitára.:)) |