Kvizlabirintus - Még nem járt le a kalandorok kora
Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2024-05-09
A halálkártya
A majmok bolygója - A birodalom
Macskák a múzeumban
Mind idegenek vagyunk
Vincentnek meg kell halnia

2024-05-02
A boldogság ügynöke
A kaszkadőr
Az elátkozott Queen Mary
Milli Vanilli: Az évszázad botránya
Végtelen rozsmezők

2024-04-26
Anselm

2024-04-25
Abigail
Challengers
Emma és Eddie: A képen kívül
Exhibition: Van Gogh és Japán
Maga a pokol
Robotálmok
Spy x Family Code: White

További mozibemutatók

Hamarosan a TV-ben
Menedék
- AMC, 07:50
A Föld után
- HBO2, 08:05
Gumball csodálatos világa
- Cartoon Network, 08:15
Kiütés
- Mozi+, 08:30
Tad Jones csudálatos kalandjai 3D-ben
- Filmbox Plus, 08:30

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Hegedűs D. Géza (71)
Breckin Meyer (50)
Dariusz Wolski (68)
Traci Lords (56)
Ned Bellamy (67)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
2022-es választás
Sasha Jackson - Vélemények
Az angol beteg - Vélemények
Ze Network - Titkos hálózat (sorozat) - Vélemények
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Indiana Jones és a kristálykoponya királysága aaaaa
Theresa Russell aaaaa

 

Törölt felhasználó hozzászólásai

Ugrás Törölt felhasználó adatlapjára

elejére 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... végére

Saul fia - Vélemények

2018-08-12 15:45.54
Szemét trollok vagyunk, szerintem bannolni kéne minket.


2018-08-12 15:30.57
így van. EZ FELHÁBORÍTÓ!!!


2018-08-12 15:26.51
Ne tedd, én tudom, milyen fájdalmas :D Elvisz egy egész más dimenzióba.


2018-08-12 15:18.55
Ja, értem :)


2018-08-12 15:15.15
Meg az a nyomorult autofókusz se működött. Meg nem is 70 mm-esre forgattak, pedig Nolan és Tarantino óta az a menő. Ehh...magyar filmgyártás.


2018-08-12 15:00.00
A hatéves gyerek koncepciózusan építi be a filmjébe a szűk mélységélességet, az alulexponáltságot, és a 4:3-as képarányt?


Godfrey Ho - Robo Vampire (1988)

2018-08-12 09:05.59
1988: egy drogkereskedő vámpírhadsereget fejleszt ki az áru védelmére, az "anti-drog agents" ellen. A vámpírság ebben a filmben a következőt jelenti: pávatollas rózsasándor-kalapban és reverendában karatézó buddhista vámpír-zombi buddhista papok, akik szökdeléssel közelítenek az áldozatuk felé, teleportálnak, füstöt okádnak a szájukból, és tűzijátékot lövellnek a kezükből.

Mitől élednek fel? Vagy tűz, vagy az arcukba fújt rizspor hatására. Esetleg kibújnak egy megdörzsölt palackból, mint a dzsinnek. Tehát random. (Ezt nem magyarázzák meg. Csak a film elején működik, utána már nem.)
Mitől pusztulhatnak el? Ha egy kínai írással ellátott cédulát borítanak a szemükre. (Ezt sem magyarázzák meg, és ez is csak a film első fél órájában működik, utána már nem.)

Mi a helyszín? Igazából lényegtelen, de valahol a Hong Kong - Dél-Amerika tengelyen helyezkedik el. Kideríthetetlen, mivel mindkettőből kapunk valamennyit.

Címszereplőnk, a leendő szuperhős, az egyik "anti-drog agent", akire még annyi játékidőt sem pazarol a rendező, hogy megmagyarázza, miért szimpatizáljunk vele, az emberi lénnyel. Rendeltetése: hősi halált lelni egy fegyveres összetűzésben. Így is tesz.
Ezért a kollégái gyorsan úgy döntenek, hogy újjáélesztik, és robotot csinálnak belőle. Ehhez elég egy fél perces konzultáció az elfekvő (?) főorvosával (?), aki jóváhagyja az egész testet beborító "robo warrior" páncélzat létrehozását, ami nyilván minden kórházban alapfelszerelés. Kellék- és jelmeztárilag ez úgy néz ki, mintha ezüstmetál festékszóróval fújtak volna le egy bőrkabátot, egy bőrnadrágot, és egy kínai piacról utcára dobott plasztikrácsot. VHS-ripen ilyen hatást kelt, ezért szorgalmazom, hogy mihamarabb adják ki Bu-Rayen, hogy még olyanabb hatást keltsen.
A "robo warrior" kifejezést maga a protagonista dobja fel, amikor új életre kélve kinyilvánítja új identitását: "I am Robo Warrior" - egy évvel megelőzve Michael Keaton "I am Batman" ön-identifikációját.
DE miért nem azt mondja, hogy ő a Robo-Vampire???
Fontos kérdés.

Ekkor következik be a műfajváltás, amit a Tarantino-Rodríguez páros jó ízléssel csak egyszer alkalmazott az Alkonyattól pirkadatigban. A Robo-Vampire-ban ezek a váltások tízpercenként jönnek, egészen a film végéig. Csakhogy, míg tarantinoék soha nem hagyták magukra a főszereplőiket, addig a tárgyalt film búcsút mond nekik olyan 45 percre.Ez
alatt a protagonistánk oldalán álló "anti-drog agent" alakulat megindul, és akciói során produkál annyiféle macsós szubzsánert, amennyi a játékidőbe belefér. Kapunk kommandósfilmmel vegyített gengszterfilmet, majd western alapra épülő karatefilmet, aztán bosszúfilmet, kiszabadítós gerillafilmet, partizánfilmet... tényleg szinte mindent, amit akkoriban ki lehetett kölcsönözni a videotékákból. Mindegyik szekvencia élvezhető, de közben háromnegyed óráig áll a fő cselekmény.

Ha ezeket a betéteket kivágnánk a **csába, akkor is kapnánk egy összefüggő Robotzsarus bosszútörténetet. A mai napig megállná a helyét rövidfilmként, már csak be kéne hazudni, hogy idén csináltuk a retró jegyében.

De ne legyünk ilyen cinikusok. A műfajváltások közben néha fel-feltűnik a címszereplő és ellenfele, hogy emlékezzünk rá, milyen filmet is kezdtünk el nézni. Olykor robowarriorus ex machina-szerűen jön a gépember, hogy elrendezze a konfliktusokat, mint Gwaihir, a sas és társai Peter Jackson Tolkien-adaptációiban. Néha megmenti a szituációt, és onnantól nem is látjuk többé egészen a…
fináléig!

Ahol "Robo Warrior" és a vámpírok fővezére küzd meg egy... hídon.
Miért? Ez a kérdés értelmetlen. Csak.
A két Skywalker, majd a két Solo is egy hídon küzdött meg a vonatkozó Star Wars-filmekben. Egy egy szimbólum, ami összeköti a múltat a jelennel. Az Éjszakai portás szeretőinek végső csatája is ugyanilyen körülmények között zajlott. De volt valami jelentős hidas dolog Az utolsó tangó Párizsban-ban is, nem is beszélve Pasolini Csórójáról.

Tehát a hídi küzdelem...
A vámpírok fővezére csak annyival tud többet a beosztottjainál, hogy van egy gorillamaszkja, és egy esernyővel támadó szellem-felesége. A Cabaret (1971) és a Lady Snowblood (1973) támad együttes erővel.
Természetesen a Robo-Vampire győzedelmeskedik egy inkoherens, eszméletlenül idióta csatajelenet során, amit linkeltem is. (Sajnos a mellékelt linkben nem kerül elő az esernyős szellem-asszony.)
Ezt az egy jelenetet meg kell néznie mindenkinek, aki éppen most készül halni, de még nem tudja, mit tegyen be a lejátszóba.

DE miért nem adja meg főszereplőnk a választ a film címére? Ő miért a Robo-Vampire???
Akit érdekel, nézze meg a teljes filmet. (És addig ne haljon meg, amíg nem írja meg nekem a választ.)

Összességében: az adja az élvezetfaktort, hogy a 80-as évek másfél órába koncentrált szubzsánerei mennyire nem állnak össze. Ez az össze-nem-állás lesz a film élvezeti faktora. Egy igazi szubzsánercsászár ez a Godfrey Ho (a rendező, aki a Joe Livingstone név mögé bújt, nem is értem, miért.)

Ha lehetne kérni, Blu-Ray-en is tessenek majd egyszer kiadni ezt a klasszikust.
Ez az akcióalapú trash talán legélvezhetőbb, egy pillanatra sem kifulladó vámpírfilm-mutánsa Tromán innen, Del Toron túl.

http://www.youtube.com/watch?v=w0MkuRHSHHU


Star Wars: Az utolsó Jedik - Vélemények

2018-08-12 01:12.17
A lézerpéniszes verzióra komolyan mondom, hogy befizetnék. Ha már roncsoljuk a mítoszt, akkor roncsoljuk ügyesen. De belőlem ilyenkor a trashrajongó beszél, akinek az Alien-frachise-ból a Resurrection az egyik kedvence.


- Filmes Sámánok Rendje -

2018-08-11 21:51.01
Cápa 19. A lényeget tekintve Zemeckis nem is tévedett olyan nagyot.


Felelsz vagy mersz (2018) - Vélemények

2018-08-11 02:31.21
Tinihorror tiniknek és tinihorror-nosztalgiára vágyóknak. Meglepően jól működik az első fél óra után. Komolyan, csak azon kell túllendülni kb. ötször, hogy pontosan tudod, mikor jön a következő jumpscare. Aztán kezdődhet a játék, vele együtt az esetek nagy részében tényleg kreatív body count, miközben a film végig képes fenntartani a feszültséget. Bár itt úgy olvasom, nézője válogatja, kinél mennyire működik a suspense. Nálam teljes mértékben. Ezt még a szerintem kicsit ostoba "megoldás" sem tudta felülírni. De mondjuk műfaji követelmény, hogy legyen final girl.

Én örülök, hogy a Blumhouse a Boldog halálnapot! után csinált még egy mozgalmas tinihorrort, és remélem, sikerül a stúdiónak tovább frissítenie az alműfajt.


Éjjel érkezik - Vélemények

2018-08-10 23:21.16
Egy érdekes cikk az ún. "poszt-horrorról"
[link]


Hang nélkül - Vélemények

2018-08-10 12:53.41
Ezt a se eleje se végét már másodszor olvasom, és nem értem. Volt neki mind a kettő. Esetleg a lezárás volt nyitottnak érezhető, értsd: "kedves néző, jön a sequel".
(De a fosderelye szó tetszik.)


Titokzatos bőr - Vélemények

2018-08-10 02:40.30
Érdekes, hogy ilyen kevés hozzászólás született a filmről, és még kevesebb ámuldozó kritika a szakirodalomban. Én évekig halasztgattam, hogy most a hollywoodi pedofil-ügyek kapcsán végre elővegyem, és megpróbáljak belemerülni az áldozatok lelkivilágába.
Nem volt egy kellemes menet. Még nekem is beadta a gyomrost legalább kétszer, pedig a folyamatosan pofán-gyomron-mindenhová rúgó Saló, vagy a Szerb film sem okoz ma már különösebb sokkot.

A Titokzatos bőr nem allegória, nem is tézisfilm, de elfogultan tanító jellegű dráma. És ha már ilyen, akkor az első problémám az, hogy bármennyire is kerüli az explicitást, mégsem a megfelelő helyen ver gyomorba. Mikor éreztem, hogy kicsit sok?Akkor, amikor el kellett képzelnem, hogy milyen szexuális aktus zajlik a képen kívül. Ez a legtehetségesebb exploitation filmesek nagy találmánya: szkeccs-szerűen építik fel a jeleneteket, hogy mondjuk nyolc felvonás alatt nyolcszor érjen minket sokkhatás. Akár megvágva, akár vágatlanul kifejti a hatását.

Ha viszont lélektani drámát akarnak eladni nekem, akkor elvárom, hogy a szüzsé egészéből bontakozzon ki a fojtogató atmoszféra, az áramütést a szereplők közti interakció okozza, ezután a néhány explicit jelenet már csak hab legyen a tortán. Ingmar Bergman ebben nem ismert kíméletet, Gregg Araki sajnos igen.

Mai szemmel nézve már roppant kevésnek érzem, ahogyan a két fiú
környezetében élő felnőttek reakciói csak úgy felskiccelve kerülnek elő, pedig a külső hatás volna a dráma alapja. A tragédia vonalát eleve egy mellékszereplő határozza meg, akivel aztán semmi nem történik. Értem, hogy jelzésértékű a drámai igazságszolgáltatás hiánya, de ezt nem lehet csak így ignorálva elintézni. Az még nem katarzis, hogy a két srác mélypszichológiailag feltárja a történteket. Ebből nem következik semmi az elkövetőre nézve.

A kétszereplős drámát önmagában is bivalyerősnek tartottam. Tényleg átható volt, ahogy egyre jobban csúsznak lefelé, mintha Araki kiragadta és tovább formálta volna Todd Solondz, vagy Larry Clark kölykeit. Joseph Gordon-Levitt játéka nagyon érett, hihető. „A másik srác” néha érezhetően panelekből építkezik, de különösebb probléma nincs vele. (Brady Corbet a neve amúgy.)

De közben a mellékszereplő szülők ábrázolása mintha felszínes lenne. Araki szimpátiát gerjeszt (én legalábbis így éreztem) az ufóhívő gyermekét liberális elvek mentén nevelő anyuka, és a hímringyó gyermekét nevelési elvek nélkül eltartó anyuka iránt. Itt tegyünk különbséget a kettő között: a liberális nevelés nem azonos az elvtelen neveléssel.
Az elvtelenül nevelő anyuka nagyjából leszarja, hogy milyen pornómagazinok kerülnek a fia kezébe. Az sem érdekli, hogy az ablakból láthatja a nyolc éves srác, amint leszopja az épp aktuális pasiját a gyerekhintán, és esetleg ebből az élményből születik az első jerk off élmény, ami elvezet a tudatos prostitúcióhoz.
A liberálisan nevelő szülő együtt nézi Az élőhalottak éjszakáját (a Romero-félét) a sráccal, az ufós kutatásait is rendre elnézi, ebből keletkezik egy inkább befelé forduló jellem. Ez eddig rendben is van. De esze ágában sincs utánakérdezni az ufó-élménynek akkor, amikor a 19 éves felnőtt fiú számára a régi emlék már igencsak látványosan gondot okoz. Pedig a film szerint a "második típusú találkozást" (amikor megjelenik a ház fölött az űrhajó) együtt élték át a csonka családdal, az nem a fiú saját élménye volt. Persze ez lehet egy metafora arra, hogy anyu és a lánytestvér tudott mindarról, ami a gyerek és az edző között zajlott, tehát az idők során szépen eltemetődött. Ha így van, akkor ez egy elég csonka metafora, mert kilóg az értelmezési keretek közül.
Mintha ebből a filmből kivágták volna azt a további 1 órát, ami kibontotta volna a családi körülményeket.

Ez így nekem azért kevés, mert csak a kétszereplős dráma telepedik rám, de a mellékszereplők meghatározó viszonyulása a történtekhez nem szolgáltat elég alapot a teljes átélhetőséghez.

Az azért teljesen átjön, hogy tök mindegy, mennyire liberális, vagy elvtelen a gyerek nevelése, a rendszeres átbeszélés hiánya rá fogja nyomni a bélyegét a lelki fejlődésre.

A negatív kritika ellenére gay filmként nálam a Top 10-ben van, mert a két szereplő belső lelki folyamatait átélhetően, hitelesen, letaglózóan közli.


Saul fia - Vélemények

2018-08-09 17:27.42
Igen, a floodolás kifejezést kerestem, thx.


2018-08-09 17:25.30
Sajnos nekik is van célközönségük, mint James Gunn tweetjeinek.


2018-08-09 16:23.04
A leggázosabb az, ha nem tudom eldönteni. Pl. én is szívesen leírnám, én mit látok Erdély Mátyás kamerakezelésében (kb. ugyanazt, amit te, és még néhány dolgot), de nem akarom rászánni az időt és energiát, ha csak egy trollról van szó.


2018-08-09 13:48.28
A leggyakrabban egyébként olyanoktól hallok hasonló kritikát egy szerzői film kapcsán, akik mondjuk elvégeztek valami középfokú operatőri képesítést, vagy csak éppen megtanították nekik, mi a helyes kamerahasználat, és akkor ezt most már nekik mantrázni kell. A szabályoktól való eltérés létjogosultságát egy művészi koncepció mentén, sajnos ezt nem mindenhol sikerül beilleszteni a tanulmányokba.


2018-08-09 13:23.40
Ő is troll?


Star Wars: Az utolsó Jedik - Vélemények

2018-08-08 23:56.47
"A videó Disney anyagát tartalmazza, aki letiltotta azt szerzői jogi okok miatt."
- telefonon


A galaxis őrzői 2. - Vélemények

2018-08-08 14:43.29
Te nem - és nekem is meredek, de megvan a célközönsége.


2018-08-08 14:11.34
De mindenki tudta, honnan jött, ő főfoglalkozásban volt ízléshatár-feszegető, elég csak megnézni, milyen filmek készültek/készülnek a Trománál. A Marvelnek is kellett tudnia, kit vesz fel. Szerintem szándékoltan poénkodott ízléstelenül, megvolt neki a közönsége, és a mai napig megvan. Én nem látok mást a tweetjeiben, mint amilyen non-pc kommenteket a 4chanre, 9gagre és hasonlókra tolnak a userek. Csak ugye ők arctalanok, és valószínűleg nem lettek világhírű filmrendezők.
Ha viszont kiderül az ellenkezője, és Gunn tényleg egy pedofil, akkor majd megkövetem magam.


2018-08-08 13:31.15
Őt lehet pótolni, meg a motion capture-lényeket is, de ha magával rántja Chris Prattet?


2018-08-08 13:28.57
Nem hiszem, hogy ha a Disney kitart GUnn kirúgása mellett, akkor bármilyen módon fel akarnák tüntetni a nevét egy majdani Galaxis őrzői 3. stáblistáján. Maximum az apróbetűs részben. Ezért logikus lépés volna újraszabni a forgatókönyvet.


2018-08-08 13:24.55
Azok a tweetek tíz éve születtek egy akkoriban nyíltan polgárpukkasztó valakitől, aki a Tromától indult, a Disneynél kötött ki, aztán el is határolódott a régi énjétől. Ha megalapozott lenne a pedofília gyanúja, már folyamatban lenne ellene legalább egy eljárás, nem?


2018-08-08 12:14.29
Úgy néz ki, Dave Bautista el is fogja hagyni a hajót James Gunn kirúgása miatt.

[link]


FIGYELMEZTETÉS

2018-08-07 15:43.59
A statisztika egy nagyon jól lobogtatható valami, amivel igazolhatjuk a xenofóbiánkat. Csak éppen kvantitatív, nem kvalitatív, az egyes emberre nem feltétlenül érvényes. De tudod mit? Mindjárt lemegyek a sarokra összeveretni és kiraboltatni magam, hogy még egy-két százalékponttal javuljon a statisztika.


The Witcher

2018-08-07 12:07.22
Remek, akkor már nincs sok hátra :)


Hiányolt fórumozók!

2018-08-07 00:55.51
Akik nem floodolták tele a fórumot, hanem érdemben lehetett velük vitatkozni, vagy véleményt cserélni. Nekem Kal-El2, és biztos mazochista vagyok, de az Evil Elvis.


The Witcher

2018-08-07 00:37.43
Én a nyár elején elolvastam az első kötetet, és nagyon megfogott. Kicsit még halogatom a többit, mert inkább valami átfogóbb történeti ívre vágyom, és nem tudom, melyik kötet lesz az, amelyik már nem egy lazán összefűzött novellacsokorból áll.
A hangulata óriási. A kelet-közép-európai néphiedelmek hézagosan felgyűjtött adatait hibátlanul ötvözi a sokkal jobban adatolt írott hagyomány stíluskorszakaival a modern fantasy keretein belül.
Úgy emlékszem, Geralték a konfliktus lerendezését követően együtt furulyáznak az Ördöggel egy tábortűz mellett. Ennél reneszánszabb olvasmányélmény már nem is kell a 2010-es években.
Ha a Vajákból kezdenének el filmes univerzumot építeni, talán Matteo Garrone rendezői szemlélete lehetne a kiindulópont. Nálunk csak idén vetítették az Il racconto dei racconti/Tale of Tales/Szörnyek és szerelmek c. filmjét, ami Giambattista Basile jó lazán összefűzött Pentameron c. barokkos mesegyűjteményéből válogatott egy nagyon különös fantasyre valót. Nem hibátlan a film, de áthatja egyfajta mély, európai hangulat. Hasonlóan, de gazdagabb kiállítással és feszesebb ritmussal tudnám elképzelni a Vajákról szóló közönségbarát filmet, egy európai rendező tolmácsolásában (aki nem a Timur Bekmambetov).


Alibi test - Vélemények

2018-08-04 04:18.27
A film tele van ostobaságokkal, ami csak akkor zavaró, amikor nem önreflexióról van szó. Lehetséges, hogy Brian De Palma belőtte magának a biztonságos szerzői középutat, hogy ne lehessen eldönteni, a filmjének melyik része direkt ökörség, és melyik sikerült véletlenül olyanra. A rendezői szándékkal jól lehet takarózni.

Ami biztosan lejön, hogy a rendező a Scarface után lazítani akart egy kis műfaji játszadozással. Megmutatja, hogy ha akarna, tudna ő rendezni a korszak trendjébe illeszkedő campy vámpírfilmet, ócska slashert (a lábak közül kibukkanó fúró, aminek pár másodperccel azelőtt még nem ért el a vezetéke a gyilkosság helyszínéig, szenzációs), musicalt/videoklipet (Frankie Goes to Hollywood!), pornót (Holly does Hollywood) és ha akarna, akkor koherens pszichothrillert (best of Hitchcock, csak szerencsére a Mester már nem láthatta, különben élve temette volna el az epigont).
Valószínűleg De Palma-paródiát is ő tud a legtökéletesebben rendezni, azt viszont nagyon szórakoztatóan teszi: ez az a De Palma-film, aminek a komolynak látszó jeleneteit sem érdemes komolyan venni.


elejére 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... végére

 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk