Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2024-05-09
A halálkártya
A majmok bolygója - A birodalom
Macskák a múzeumban
Mind idegenek vagyunk
Vincentnek meg kell halnia

2024-05-02
A boldogság ügynöke
A kaszkadőr
Az elátkozott Queen Mary
Milli Vanilli: Az évszázad botránya
Végtelen rozsmezők

2024-04-26
Anselm

2024-04-25
Abigail
Challengers
Emma és Eddie: A képen kívül
Exhibition: Van Gogh és Japán
Maga a pokol
Robotálmok
Spy x Family Code: White

További mozibemutatók

DVD / Blu-ray premierek
Ürömapám *Robert De Niro új filmje* (DVD)

További DVD premierek
További Blu-ray premierek

Hamarosan a TV-ben
7500
- HBO, 16:20
A majmok bolygója - Forradalom
- Mozi+, 16:30
Az energia
- Film Café, 16:50
Vörös kutya
- Paramount Network, 16:55
Megjött Apuci 2.
- Moziverzum, 17:00

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Brian Tyler (52)
David Keith (70)
David Attenborough (98)
Melissa Gilbert (60)
Janet McTeer (63)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
Kiss Ramóna - Vélemények
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg
2022-es választás
A majmok bolygója - A birodalom - Vélemények
Hachiko története - Vélemények

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Az Asunta-ügy aaaaa
Tristán Ulloa aaaaa

 

Fórum - Sodrásban - Vélemények (2. oldal)

Ahhoz, hogy hozzá tudj szólni a fórumokhoz, be kell jelentkezned, vagy regisztrálnod itt!

1 2 3
40. Mangilla (2010-11-13 21:17.49) aaaaa
Hű, de régen láttam!
Pedig nagyon jó film!
Nem baj, mindjárt itt a DVD-kiadás: [link]


39. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2010-01-20 12:53.04) aaaaa
Menzel pöcsétje a vasutas lány fenekén... Bravóóó



38. Cziki (2010-01-20 12:29.34) aaaaa - (válasz GyermeklakĂłbizottsĂĄg 37. hozzászólására)
Angol nyelvet bírja mint a magyart!
Fórum nyelv? Nem egyszerű rátalálni, főleg ha az ember kórosan lépdel azon órakattogással párhuzamosan.
Tudom jómagamról.
No jó nem vagyok, csak magam!
Groteszk az a Vera Chytilová, formálisan mencel is:)


37. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2010-01-20 12:16.23) aaaaa - (válasz Cziki 36. hozzászólására)
Nem " tartok" Tőle, csak itten jellemző ez a stílus-talanság (nem volt gyerekszobájuk), mielőtt olvasna, ír, (pedig nem angol). Mi az a cseh grotin?Ezt a "friss husi"-t vehetném + nak , - nak is.


36. Cziki (2010-01-20 12:08.19) aaaaa - (válasz GyermeklakĂłbizottsĂĄg 35. hozzászólására)
Szamuráj?
Megkóstolt?:DDD
Ne tojj be tőle!

Ő a fórum egyik legigazságtalanabbul legigazságosabb embere:):(...

Szereti a holdutazást,játszik az új hullámokon, a cseh grotin somolyog ,az aranykoron ércelődik, tarkovszkij tükrében fésülködik és szereti a pattogtatott kukoricát!

Sok más filmes betegsége is van!
Irónikus, szatírikus régi harcos, nyelve éles mint kardja!
Néküle e fórum nem lenne tarka-barka.
Nem döngettetem tovább kongi mellét mert még kiszúr a monitorból ezen neumanni fényírón át!
Nem bántott ő, csak megszimatolt.
Öreg kutya már Ő itten:)
Te meg friss husi:)


35. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2010-01-20 11:31.21) aaaaa - (válasz Cziki 34. hozzászólására)
A múltkor a mitől vagy idegesbe valaki beírta, hogy vizs ga miatt. Válaszom az volt, hogy a legnehezebb munka a tanulás, a vizsga meg horror. Erre már szokás szerint lebaltáztak , hogy menjek helyette n műszakba stb.. (már megszoktam, hogy le...., de nem szököm + egyenlőre, mert még sok filmnél van 3db. 0, és így sok a dolgom. ) Pl. Grátának sem válaszoltam az utálatos hangulat jelére, mert utónévszótárt idéztem. (én a magyar nevek híve vagyok, némelyek úgy szólítanak, hogy Margaréta, de én jobban szeretem a Margitot , a topic anyjával ellentétben. (te fiad sem Valentin brrr.) Barátnőm Emese, Őt Mesinek becézik. Igaza volt Orgonának, utolsó szamuráj is kötözködött, miután lemagáztam, valami "elnézésfélét" rebegett, csak én nézem el, ill. a Biblia után szabadon: megbocsájtok, de nem felejtek(egyenlőre, bár filmeknél sem felejtenék)


34. Cziki (2010-01-20 10:00.10) aaaaa - (válasz GyermeklakĂłbizottsĂĄg 33. hozzászólására)
Átlaga 5 fölött!
Ez úgy lehet, hogy több kreditet vett föl az előírtnál.
Mondtam, hogy édesapám eszét örökölte:)
Remélem ösztöndíj félesége is lesz, nagyon ránk férne!


33. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2010-01-20 09:11.31) aaaaa - (válasz Cziki 32. hozzászólására)
Gratulálok!


32. Cziki (2010-01-20 08:46.54) aaaaa - (válasz Randal 31. hozzászólására)
Egy kalappal!
A lányom már túl van rajta!


31. Randal (2010-01-19 22:04.30) aaaaa
Huha látom belelendültetek :)
Bedurvult a vizsgaidőszak (finis van) úgyhogy ma sajnos nem tudok érdemben foglalkozni a fórummal, ne haragudjatok. Holnap este rávetem magam a bejegyzéseitekre! :)


30. Pulber (2010-01-19 21:10.37) aaaaa
+ feszültségkeltés
+ formanyelvi elemek

- nyegle színészi játék (csajoknál tán kevésbé)
- idegtépően mesterkélt párbeszédek néhol


29. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2010-01-19 16:50.13) aaaaa - (válasz Cziki 28. hozzászólására)
Még jó , hogy nem hallgattam -tok, és ja nye budú filmesztétikát. 196valahányban tök virgón beültem a Szikra moziba, és a Tisza . aki nem tépte le láncát, sodort.Még az is jó, hogy nem vagyok Berta, mert a nemtudom hanyas évek kupléja: Mert a Berta, nagy liba, nagy liba, gyakran jár amoziba, moziba...Moór Marianna szép 1 részes fürdőruhájában, Drahota 2 kis copfja, 2 részes fürdőruhája, Kozák tiszta arca.. Tudom, ezek fecsegő , felszínes impressziók, és köszönet nektek, hogy nem hallgat a mély. (az uccsó szamuráj valahol lecoitált, hogy más tollával ékeskedem, és várja egyéni-segemet, vagyis saját kútfőt, úgylátszik nem teszek(írok)eleget neki(je).


28. Cziki (2010-01-19 15:20.54) aaaaa - (válasz Randal 26. hozzászólására)
Új fejezet íródik a film történetében! Új fejezetet írsz!

Történetesen a Zagyva zagyvaiságával és Mikszáth tiszaiatlanságával!
Palócból lett szögediként, miniszterelnökivel, kit Tiszának híttak, előbb barátságtalanul, később majdnem barátkozás jelivel, ország érdekit legalább párhuzamba vonva, lesett ki nagy kerek palóc fejiből. Érthetetlen módon, majdnem saját megértésiben, támogatva azon ambivalens paradoxóniát, mely Ickóshoz és a Tiszához kapcsolta.
Hogy kerül a csizma az asztalra?
Keresgélem a levegőt!
Gaál Istvánt, a Karancs környéki hegyekben eredő, Ickós forrása sodorta, kenyértelen Tarján felől, Pásztón át, a Tisza felé. Vissza nehéz lett volna úsznia, sok gyakorlásra, edzésre lett volna szüksége. Örvényekről nem is beszélve, Szolnoknál különösen, hol megfúlt valaki.
Vásznon nézvén, játék az iszappal, ülep a fán, fájdalmas, kényelmetlen, szúvak által kihézagolt, hatvanas-hetvenes évek valós mozijaiban.
Enyhe, elidegenedési képi eszmefuttatás, mely nem jön át percek, meg egy óra kapcsán sem. Tucat filmek hada, godartisztikusan, miközben még egycsatornás tévék sem voltak a lakásokban. Árnyékszék kinn, télen!
Mozi hétfőnként!
Plágium? Neorealista átalakulás a modernizmusba?
Egyébiránt nem a filmek kapcsán mondva, a modernista világszemlélet ellenemre vagyon!
A filmek nem, mert pontosan ellenkező hatással bírtak, bírnak rám, enyém fejem biológiai- kémiai szinapszisából kifolyólag. A filmtörténet, végtelen lehetőségek flottája, eddigi kora adott, zárolt!
Ne sérts meg, kérlek! (tudom nincs szándékodban)
Szerettem, szeretem a Sodrásban-t kánkánnal és a nélkül!
Korunk technikájának filmi fejlettségi, fejetlenségi, üzleti, szuperkapitalizmusi (néhol még giccsnek sem nevezhető képnyelvi, átadási technikái, kabócális lábon állónak sem tűnnek, számomra sokszor)
Lehet, hogy Gaál István, a sodrással ellent úszva megmutatja a forrást?
Nem! Fattyú volt ő, ama folyóvízben!
Akkoriban a mozi, mozi vótt! Nem töltögettek, nem loptak filmeket! Sok minden mást igen! (ez is bővíthető szubjektum)
Akkor is élni kellett! ? (még az öngyilkosnak is)
A kutyának egyik lábát itt érzem elásva, a másik hárommal együtt.
Nézzünk szembe magunk tudásival, korlátinkkal, befolyásoltságunkkal, a mindenkori hatalomhoz simulékony, csókos, velünk született, kitanult, kitanított, kitaníttatott trükkjeivel!
Jó, rossz emberi kapcsolatinkkal!
Néha a parabolisztikával jegyben járó, ma is valós félelmeinkkel.
Az őszinteség hátrány, melyet magam elfogadok, és nagyon nagyra becsülök Benned!


27. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2010-01-18 23:35.35) aaaaa - (válasz Randal 26. hozzászólására)
A kalandra 1 mondattal reagáltam, pedig többet érdemelne. Antonioninál egyértelmű, hogyki tűnik el, egy nő, és ezek után egy virtuális háromszögtörténetbe keveredik Monica Vitti, ahol a férfi-nő kapcsolat boncolgatása a cél. Sodrásban 1 fiú tűnik el(nagyon kell figyelni az elejét, hogy ki az). Egyetértek az előttem szólóval, kivéve a csillag számot (ennyi dicséret után), és nem írt a Kalandhoz.


26. Randal (2010-01-14 15:44.18) aaaaa
A film mondhatni tökéletes. Antonioni modernista jegyeit mutatja, átszőve a magyar Tisza hangulatával.

A narratíva nem mondható feszesnek, a hosszú beállítások és a szándékosan elnyújtott, monológikus párbeszédek lelassítják a történetet, így a néző egyrészt el tud mélyedni a a film mögötti gondolatiságba, másrészt lehetősége van megismerni az elidegenedett életérzést, ami áthatja a filmet.
Nem bonyolult a történet, de ez nem is fontos: a narráció nem szerkezetileg motivált, a film lényege nem az, hogy a fordulatos történet lenyűgözze a nézőt. Ehelyett inkább az atmoszféra az, ami hátán viszi a filmet.
A karakterek talán az archetipikus problémakezelési módok megtestesítői. A kezdeti, önfeledt, féktelen szabadságvágyban egyesült társaság, ami tele van lehetőségekkel, jövővel, kénytelen megtapasztalni az élet kegyetlenségét. Erre másképp reagál a tudós, a művész, a filozófus, az átlag ember. A keletkezett feszültség kizökkenti a karaktereket szokásos életmódjukból, és rákényszeríti őket egy mélyebb önismereti aktusra. Ezek a jelenetek az alkotás pszichológiai és filozófiai megalapozottságára hívják fel a figyelmet.

A film formanyelve szemet gyönyörködtető. A hosszú beállítások közé olykor beékelődik egy gyorsabb montázs szekvencia, mindkettőben a művészi igényesség és tudatosság érződik.

Összefoglalva: mind narratívájában, mind formanyelvében, mind filozófiájában tökéletes modernista film, nem hiába hasonlítják Antonioni Kaland című filmjéhez, ami szintén a fennálló filmes kánon egy kiemelkedő alkotása.


1*


25. Gyermeklakóbizottság (2010-01-03 08:02.45) aaaaa - (válasz Cziki 24. hozzászólására)
Olvastam a hozzászólásaidat, de itt nem olvastam a színészházaspárról, avval kapcsolatban, amit írtam a Csend és kiáltás-ban. Még mindig nem tudom, ki fulladt bele a Tiszába?


24. Cziki (2008-12-24 18:26.24) aaaaa - (válasz Robrol 23. hozzászólására)
Geertz nekem is kötelező volt, ám sok esetben fordíthatatlan...
Most napok kezdődhetnének vitailag.
Bocsika erre nincs időm...
Boldog karácsonyt!


23. Robrol (2008-12-23 06:25.41) aaaaa - (válasz Cziki 22. hozzászólására)
A Cliford Geertz könyv miatt gondoltam, a Kvat-on kötelező szakirodalom.


22. Cziki (2008-12-22 22:08.40) aaaaa - (válasz Cziki 21. hozzászólására)
terepmunka,élet,figyelem, tanulás,tapasztalás, tapasztalat, tehetség, tudás, stb................................................................... .....................


21. Cziki (2008-12-22 21:54.34) aaaaa - (válasz Robrol 20. hozzászólására)
Szerencsém az nincs...no...lesz még...

Lenne, amennyiben helytörténetileg, lokálisan interpretálni képes (szakmaisággal felépített háttérmunkával ...)...

Muszáj megjegyeznem valamit!

Egy jelnek, nem egy jelentése van!

Ezt nem Neked Írom!

Az essay " tudományos műfajának", talán eddigi legérdekesebbnek tűnő, már nem élő, sokak által nem emblematikusnak tartott személyiségével, a nagy hálószövővel, az interdiszciplinaritás egyik jeles, mások által jeltelen "figuráját említetted"

ne vedd bántásnak...

Gaál István pár évvel később látta meg a holdvilágot...
no nem oly kacsintós üzenetei voltak...
helyiértékileg, helyen volt...


20. Robrol (2008-12-22 07:14.45) aaaaa - (válasz Cziki 13. hozzászólására)
Csak nem egy kultúr-antropológushoz van szerencsénk?


19. Cziki (2008-03-11 08:59.43) aaaaa - (válasz Orgona 18. hozzászólására)
Köszönöm szépen!
Gaál István nagy kedvencem! Amennyiben érdekel, a Magasiskola című filmjéhez írtam hasonló véleményt. Egy részét azonban nem tettem idézőjelbe, melyet a rendezőtől idéztem. Ezért bocs. Még valami. Kovács András Ménesgazda című alkotásában ( Gaál István filmjei ) szerepel mint történetíró. Az viszont, tudomásom szerint, nem ez a Gaál István.


18. Orgona (2008-03-10 23:42.17) aaaaa - (válasz Cziki 17. hozzászólására)
Gratulálok a magvas, megalapozott véleményhez. Üdítő volt olvasni.


17. Cziki (2008-03-10 19:46.07) aaaaa - (válasz Orgona 16. hozzászólására)
Köszönöm szépen! Zalán Vince több filmes témájú kiváló könyvet írt. Az egyik Gaál István krónikája.Sodrásban (1963)

86 perc
Író, vágó: Gaál István, a rendező munkatársa : Huszárik Zoltán, Operatőr : Sára Sándor
Díjak: 1964. Edinburghi Filmfesztivál – Oklevél
1965. Karlovy Vary-i Filmfesztivál – fődíj
Pesarói filmfesztivál - fiatal kritikusok díja
Magyar Filmkritikusok díja – a legjobb rendezés és legjobb operatőr díja

A Sodrásban című, 1963-as első igazi hosszúlélegzetű alkotásában Huszárik Zoltán volt az asszisztense, Sára Sándor az operatőr, aki tanácsokkal próbálta meg ellátni. Amennyiben ezek az ötletek illeszkedtek a gaáli struktúrába és koncepcióba, bárkitől elfogadott tanácsot, de ha nem, mindent elutasított. „Mert a film öntörvényű.” (Zalán Vince: Gaál István krónikája 26.p.)
Klaniczai Tibor írja a Sodrásban című filmről: „… leszakadt az irodalom köldökzsinórjáról, nem megfilmesített irodalmat nyújt, hanem eleve filmben elgondolt, képsorokban tolmácsolt mondanivalót. Nézése közben nem irodalmi, hanem képzőművészeti reminiszcenciák elevenednek meg a néző tudatában. Megértéséhez, élvezéséhez, tartalmának, mondanivalójának az átéléséhez képi kultúrára van elsősorban szükség…” Íme, a szerzőiség a személyes látásmódban nyilatkozik meg igazán.
A Sodrásban című film előzménye a Gaál István által rendezett Sára Sándor által fényképezett Tisza- Őszi vázlatok című közös filmjük. Gaál István, a Sodrásban című filmdrámájában a fiatalok, az egyén tudatos felelősségére épít. Nemcsak a jelenben bekövetkező tragédia pillanatnyi felelősségére, hanem a jövőjükben bekövetkező felelősségvállalásukra utal. Gaál István a filmet három napra, három részre osztotta.
Az első napon felelőtlen, játékos viselkedésüket látjuk. Iszapot hoznak fel a víz, a folyó mélyéről a 18 éves fiatalok, kiket a háború nem érintett meg, a meglévő társadalmi rendtől pedig kényelmet, segítséget kapnak tanulásukhoz, fejlődésükhöz, létükhöz. A folyóban bekövetkező tragédia után különböző társadalmi szervek is bekapcsolódnak a keresésbe.
A következő nap reggelén a rendőrségen a társaság tagjai jogilag felmentést nyernek. A film első részében a képi világ vidám, fényes hangulata a gyász estéjébe zuhan. Konfliktusok alakulnak ki. Felvetődik a felelősség kérdése a másik ember és önmagunk iránt. Szorongásaikban a fiatalokat egymás felé hajtja egy belső erő, melytől a szorongásaik megszűnését, felmentését várják. Mindenki megrendül magában, ráébrednek elszalasztott lehetőségeikre, hibáikra, a szerelemben való csalódottságra, illetve annak elszalasztására. Ez a nap a keresés napja, már nem az eltűnt fiú keresése, hanem a felelősség egyéni és mások iránti belső vívódásának felszínre jötte. A második napot Anna néni ( Zsipi Istvánné) keresése zárja le. Az ő emblematikus figurája mintegy összekapcsolódik a Sodrásban című filmmel. Más kultúrák, más életformák jelentkeznek.
A dráma harmadik része, harmadik napja a tényekkel történő szembenézés. A tetemrehívásnál mind megjelennek a fiatalok, és vállalják a felelősséget az eltűnt fiú, önmaguk és egymás felé. Ráeszmélnek az élet és a halál közelségére. A Sára Sándor által fényképezett film, valamint Huszárik Zoltán konzulenssel történő Gaál István alkotás bekerült a Budapesti legjobb 12-be. A három kiváló filmes emberileg is közel állt egymáshoz, és több nagyszabású munkát is készítettek együtt. A film nyomán írja Bíró Yvette „Gaál István feltűnésével egy új korszak született, az új magyar film, vagy a fiatal magyar film korszaka.” (Zalán Vince: Gaál István krónikája, 145.p)
Az európai film korszaka a Sodrásban hatására nyílt meg a magyar filmesek számára 1956 után.
Gaál István filmjeiben különleges szerepet kapnak a szereplők, a szereplők kiválasztása. Ez nemcsak a Sodrásban-ra igaz. „Magam filmjeiben ugyanis mindig arra törekszem, hogy nekem elsősorban ne a színészi játékával fejezzen ki valamit a szereplő, hanem a létével és a tér-időbeli jelenvalóságával. A benne lévő igény valóságát leginkább Zsipi néni kiválasztása igazolja, nem szerepelni, „csak viselkednie” kellett a filmben. (Zalán Vince: Gaál István krónikája, 129.p)


16. Orgona (2008-03-10 19:14.55) aaaaa - (válasz Cziki 13. hozzászólására)
Tehét: a meg nem értettségre gondoltam, hogy Herskó János filmrendező is eltávozott, Svédországba. Az általad említett két urat viszont nem ismerem, nem hallottam róluk.


15. Cziki (2008-03-10 19:03.36) aaaaa - (válasz Avar 14. hozzászólására)
Sajnos én...


14. Avar (2008-03-10 18:49.52)  
Szórakoztató ez a párbeszéd:)) Jelzem, én értem Orgonát:)


13. Cziki (2008-03-10 18:25.09) aaaaa
Nagyon szeretem Clifford Geertzet, a kultúra szimbolikus üzenetére gondolok, de nem értelek.


parfumeshop.hu banner

12. Orgona (2008-03-10 18:19.30) aaaaa - (válasz Cziki 11. hozzászólására)
?


11. Cziki (2008-03-10 18:09.23) aaaaa
?


1 2 3

Kapcsolódó fórumok

VéleményekGyermeklakĂłbizo.., 2023-07-22 14:5970 hsz
Kérdések téma megnyitása0 hsz
Keresem téma megnyitása0 hsz
 
 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk