Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2024-05-16
Exhibition On Screen: Az ifjú Picasso
Gyönyörű esküvő
Hívatlanok - Első fejezet
Képzeletbeli barátok
Marguerite, a számok szerelmese
Nina és a sündisznó titka

2024-05-09
A halálkártya
A majmok bolygója - A birodalom
Macskák a múzeumban
Mind idegenek vagyunk
Vincentnek meg kell halnia

2024-05-02
A boldogság ügynöke
A kaszkadőr
Az elátkozott Queen Mary
Milli Vanilli: Az évszázad botránya
Végtelen rozsmezők

További mozibemutatók

DVD / Blu-ray premierek
Ürömapám *Robert De Niro új filmje* (DVD)

További DVD premierek
További Blu-ray premierek

Hamarosan a TV-ben
A kifutópálya
- Filmbox, 05:35
Kiütés
- Mozi+, 05:50
Maradj!
- Cinemax2, 06:00
Csuklyások - BlacKkKlansman
- Cinemax, 06:00
Star Trek: Mindenen túl
- Moziverzum, 06:45

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Tim Blake Nelson (60)
Frances Fisher (72)
Benoit Magimel (50)
Jeffrey Donovan (56)
Shohreh Aghdashloo (72)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg
Extralarge - Gonzales bosszúja - Vélemények
Érdekességek!
Kifacsart filmcímek - szójáték
2022-es választás

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Rudolf - Sissi egyetlen fia aaaaa
Ryan Gosling aaaaa

 

Fórum - Filmregény - Három nővér - Vélemények

Ahhoz, hogy hozzá tudj szólni a fórumokhoz, be kell jelentkezned, vagy regisztrálnod itt!

3. YouLikeJazz? (2019-09-17 11:44.31) aaaaa
a filmregény szó találó, óriási kaliberű, terjedelmű műről beszélünk, ami fejezetenként halad előre, boncolgatja az emberi (most éppen női, kádárkorszakos) életet, érzéseket, sorsokat. csehovot nyomokban tartalmaz inkább, mintsem hogy valódi, hű adaptáció lenne. bár a tanulság nagyon hasonló, mint a darabban. a film a dokumentarista mozgalom diadala, a következő lépcsőfok a jutalomutazás és a fotográfia után. a kameramunka valami kibaszott jó. dokumentumfilmet idéző arcközelikben játszódik minden, nem kapkod a kamera ide-oda, elmélyül az emberi arcban, sokszor valaki monológol, de csak a másikat nézzük, ezzel megborítva olyan konvenciókat, mint a snitt-ellensnitt. a történet maga is ütős. talán a legjobb színészi alakítások, amit magyar filmben látni lehet, pont azért, mert nem is színészekről beszélünk, hanem emberekről, akik ember-dolgokat csinálnak, mégis elképesztő, hogy nyertek ki az alkotók ilyen könnyed természetességet a kamera előtt ülő nemszínészekből. dvd sajnos nincs, de interneten utána lehet járni. a hossza persze félelmetes, de ha úgy vesszük, csak egy fél sátántangó.


2. Már foglalt (2015-12-20 13:05.55) aaaaa
Jellemző,hogy ketten osztályoztuk.Bezzeg az idióta akciófilmeket meg a hülye amcsi vígjátékokat...


1. Gyorkos (2011-05-18 18:10.17) aaaaa
Több mint négyórás film, de nem véletlenül.

"Filmregény - Három nővér (1977)
Dárday István

2004. május 7. - filmhu

Három nővér. Nem a csodálatosképpen megtorpant századfordulós idő Oroszországából, hanem a hetvenes évek Magyarországán, amikor a történelmi inga itt Kelet-Európában megint váratlanul holtpontra ér. Irina, Olga és Mása szerepében Zsuzsa, Ági és Mari egy budapesti másfélszobából - levegő után kapkodva, másodpercre kigyúlva, majd brutálisan leterítve a hetvenes évek sűrű semmije által.

Filmregény - Három nővér (1977)
Simára koptatott jelszavak, kígyózó sorok a lakáshivatal előtt, eszbé-űbé-kisz-és párttitkárok országlása...Üzemi lapok-üzemi konyha-üzemi József Attila megemlékezés...A szocializmus fals rituáléi...Lojalitásuk utolsó tartalékaiból élő zsibbadt felnőttek (akár a lányok szülei) - okuk van rá, hogy nagyon tudják e történelmi holtpontot becsülni. Megalázó hiányok mindenből: lakható négyzetméterből, elkölthető pénzből, őszinte gesztusokból, élhető pillanatokból.
Csak időből van fölös mennyiség, mely nem múlik, sőt szinte már nem is telik. A Filmregény ikonképe: sűrű cigarettafüstben végeérhetetlen szómorzsolás arról, hogy akkor most mi van...? A véghezvihetetlen tett van, és a végiggondolhatatlan igazság: a semmi van.

Ezt persze nem szabad kimondani. E zárványként létező történelmi korszaknak ez a legnagyobb tabuja (és csak eztán jönnek holmi konkrétumok, például az orosz megszállás, vagy Macbeth-Kádár bűne). Az évtized legfontosabb filmjei (a Családi tűzfészek, A kis Valentino, az Ajándék ez a nap) szinte csak erről beszélnek. Dárdayék több mint négy órás (!) filmregénnyé kerekedett dokumentarista drámája is akkor ér véget, amikor öngyilkos nővérük kórházi ágyánál végre hősnőink is megértik ezt. Hogy mégoly földszintes álmaik - a nagyablakos családi ház, a külföldi utazás, a biztos állás - sem valósulhatnak meg. Pedig nem rosszabbak, tán jobbak is másoknál, mégis elevenen fognak elrohadni, akár a többiek. Mert most itt ez van, ez jut.
A sebzett, sérülékeny Zsuzsának - aki textilmérnök és 26 éves - ócska nős-férfi kapcsolat, megtűrt, túlkoros lánygyerek státusz a szűlői másfélszobában, örökösen fölülbírált tervek a gyárban. A szépmosolyú, ambiciózus adminisztrátor Marinak - a társadalmi mobilitás netovábbjaként - gyakornoki állás a sörgyári üzemi lapban, gyáva szerető, csalásokkal elviselhetővé tett langyos házasság, szülők lakásába szült kisbaba. Az okos, közgázos Áginak pedig legföljebb a kérdezés látszatjoga: mennyire relatív az emberi szabadság, akarhat-e például egy amerikai közgázos KISZ-tag lenni.

A Filmregényben - a Budapesti Iskola e korszakos darabjában - sajátos módon az elkészült film az egyetlen bizonyíték arra, hogy a ‘szabadság’ szónak tán mégis volt jelentése, kontextusa e korban. (S persze valamennyi szellemi teljesítmény, ami akkor e ‘nemszabadságot’ pontosan és hitelesen ábrázolta.) Mert közel harminc év távlatából - a mozgóképek teljes valóságvesztésének korában - tulajdonképpen megrázóbb látni, mint annak idején, ahogyan a játék- és dokumentumfilmes módszerek okos-szabad (!) társítása nyomán ott lüktet-alakul a vásznon a korabeli magyar ‘valóvilág’. Házasság, válás,‘útban a gyerek’, ‘nyaralunk’, új állás, régi szerető - mindez pőrén, sokszor ‘real time’-ban, amatőr szereplőkkel, hosszan kitartott közelikben, lemondva a zene hangsúlyteremtő, hangulatfestő funkcióiról. Papp Ferenc és Koltai Lajos kamerája szinte csak az arcokra kíváncsi, s miközben látszólag nagyon ráér, mindvégig a lényegre tart - kétszázhetven percen keresztül.

Mert a Semmi mikroszerkezetének megmutatásához - ezt Tarr Béla, aki asszisztense volt Dárdaynak a Filmregényben, talán itt tanulta meg - mindenekelőtt hosszú filmidő kell: hogy evődik meg ‘valós időben’ egy pörkölt; hogy zajlik egy lakásügyi előadónál tett megalázó látogatás; egy József Attila-műsor megcenzúrázása; hogyan születik meg a felismerés az amatőr szereplő arcán a pszichológiai rendelésen, hogy őrá ebben a társadalomban tulajdonképpen senki sem kíváncsi.
Zsuzsa, Ági és Mari - velünk együtt - túlélték a szocializmust. Vajon mi lehet most velük? Bizonyosan nem fogjuk megtudni. A filmezés és a politikai rendszer demokratizálódása ugyanis sajátos módon úgy hozta, hogy ma nincs aki megcsinálná, nincs aki eljátszaná, és nincs aki megnézné a szabadságunk jelenlegi állapotát faggató 2004-es Filmregényt.
Újabb szabadságparadoxon.

Szerző: Muhi Klára"

Forrás: [link]



Kapcsolódó fórumok

VéleményekYouLikeJazz?, 2019-09-17 11:443 hsz
Kérdések téma megnyitása0 hsz
Keresem téma megnyitása0 hsz
 
 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk