Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk
Hoxa.hu, ahol megtalálhatod a hangod
Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2022-12-15
A látogatás
A titokzatos nő
Avatar - A víz útja
Mindcage

2022-12-08
Alcarrás
Átjáróház
Csizmás, a kandúr: Az utolsó kívánság
Menekülj!

2022-12-01
A mi Kodályunk 2. rész - Psalmus Hungaricus
A stand up királynője
Isten földje
Vérapó

További mozibemutatók

DVD / Blu-ray premierek
Ahol a folyami rákok énekelnek (DVD)
Nincs baj, drágám (Blu-ray)
Stu atya (DVD)
A meghívás (DVD)
Hivatali titkok (Blu-ray)

További DVD premierek
További Blu-ray premierek

Hamarosan a TV-ben
A keresztrejtvény-gyilkosságok
- HBO2, 06:40
Akkor jöttél te
- HBO3, 07:45
Ilyen a formám
- Film+, 07:50
Emelt fővel
- Cinemax, 07:55
A hatalom árnyékában
- HBO, 08:00

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
John Malkovich (69)
Beau Bridges (81)
Judi Dench (88)
Dörner György (69)
Toby Huss (56)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
- Filmes Sámánok Rendje -
Jellemző mondat, esetleg rövid párbeszéd - melyik filmben hangzott el?
Mit hallgatsz most?
2022-es választás
Halloween 2. (1981) - Vélemények

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Mészárszék rulez aaaaa
Damien Chazelle aaaaa

 

Wilhelm adatlapja

Osztályzott filmek
Összesen 23 filmet osztályzott.
Osztályzatok eloszlása: 4 aaaaa, 13 aaaaa, 5 aaaaa, 1 aaaaa, 0 aaaaa
Utoljára osztályzott 15 film:
A maflás aaaaaHova tűntél, Bernadette? aaaaaJudy aaaaa
A szerelem ösvényein aaaaaA lázadó aaaaaMiért éppen Minnesota? aaaaa
Dübörög a szív aaaaaKötéltánc aaaaaA magas ősz férfi társat keres aaaaa
Kivonat aaaaaArmageddon aaaaaSzerelem otthon aaaaa
Vezess - Sose kövess aaaaaCreed: Apollo fia aaaaaDisco aaaaa

Az összes osztályzott film

Osztályzott színészek
Eddig még nem osztályzott színészt.
Beállított színészfigyelők száma: 0.

Fórumhozzászólások
Hozzászólások száma: 25.
Utolsó hozzászólások:

A maflás - Vélemények (2022-12-07 17:25.18)
Kevin James jó ezekben a vígjátékokban, ezeket neki találták ki.
Könnyed amerikai komikum a 21. századból, tehát napjainkból, bár nem mostani, hanem tíz évvel ezelőtti rendezésről beszélünk Frank Coraci jóvoltából, aki általában vígjátékokat alkotott pályája során.
Fight jelenetek is akadnak bőven ebben a moziban, a durvább ligából, a ketrecharcosok szorítójából, amiket itt direkt sokszor teátrálisan, megmosolyogtató módon adnak elő. Amúgy véres összecsapások szoktak lenni a valóságban. Olyannyira véresek, melyek azért közel sem az esztétikus küzdelmek alfája és omegája- viszont az emberi természet olyan, hogy sokunk vágyik az ilyen brutálisabb, véresebb harcok megtekintésére. Mondjuk, legszívesebben én is beverném azoknak a pofáját, akik mindig az eszközeimen vannak virtuálisan a háttérben. Élőben meg a kilencven százalékuk egy nulla lenne, ha előttem állna!!! De hát bizony sajnos ilyen ez a fránya élet.
Hayek nőies azzal a pöttöm termetével. Külsőleg a formának atomnak kell lennie, egy világ fordulna ki magából, ha ez nem így lenne. Arc beesve rendesen, szóval diétázhatott, sanyargathatta magát, koplalhatott kőkeményen, hogy pazarul fessen a kamera előtt-igaz, ebben az iparban ez az egyik legfontosabb faktor. De tényleg, ezt komolyan mondom! A melót tutira beletette ezen a téren, ami megsüvegelendő. Színészileg pedig a kisujjából kirázza a szerepet, ezekben a műfajokban biztire így van, melyek jól is állnak neki. Számtalan vígjáték, családi szösszenet fémjelzi nevét.
Bár itt az igazi ászok, úgy vélem, hogy a mellékbrigád tagjai.
Az egyik, Henry Winkler, aki hajdanán éppenséggel Michael Keatonnal is játszott. Elképesztő villanás tőle, vannak olyan beköpései, arckifejezései, pillanatai ennek az ürgének, amik pozitív értelembe véve veszedelmesek voltak. Sőt, életre vonatkozó tanulságai, okos tanácsai szintén akadnak, amivel ez a mozi talán leheletnyivel többet mutat.
A másik pedig a holland csillag, Bas Rutten, aki a való életben kickbox harcos, de nem is ez a truvájság részéről, hogy mutatott pár csiribiri fogást, hanem az, hogy szórakoztatóak azok a párbeszédek, amiket elcsiripelt, amikben benne tartózkodott- csillogott egyet ezek alkalmával.
Főszereplőnk, James egyáltalán nem rossz színész, volt ott merészség, mikor felszólalt, és ki kellett állnia az igazáért az igazgatóság előtt.
Lepörgött ez a másfél óra gyorsan, jómagam meg személy szerint elvoltam vele.

Hova tűntél, Bernadette? - Vélemények (2022-12-04 10:30.16)
Szokásostól eltér.
Családi drámának mondanám Richard Linklater rendezését, melynek alapja egy Maria Semple regény. Mely elsősorban a szereplők személyes problémáira koncentrál, tehát ezzel arányosan egy lassan lefolydogáló cselekményről beszélhetünk, melyre éppen ezért sokan nem annyira kíváncsiak.
Pedig vannak benne komolyabb párbeszédek, velősek, mélyek, ezek olyanok, hogy tudunk azonosulni a szereplők helyzetével- ez az egyik piros pontja a látottaknak.
Cate Blanchett alakítja a Bernadette Fox nevezetű tervezőnőt, aki egykoron építészettel foglalkozott. Az egyedi tervezésű házak, épületek specialistája volt. Hírnévvel rendelkezett ennek kapcsán, különböző delikvensek bevágott interjúkban beszéltek erről, hogy milyen alkotózseninek is tartották. Mintha egy dokumentumfilm is néha beröppenne a képernyőre nekünk- olykor ez ezt sugallta magával. Azért azokat az exkluzív villákat megnézve, ledöbbenhettünk pár perc erejéig- megépíteni egy ilyen egyediséget, mutatós berendezésekkel megspékelve- hát közel sem kis ívű dolog, inkább mondjuk grandiózusnak.
Folytatva sztorinkat, ez a nő mentális betegségekkel küzd. Hosszú-hosszú évek után felhagyott szakmájával, csak a lánya nevelésével volt elfoglalva. Családjának élt, de ebbe a monotonitásba, egyhangú életformába annyira belefásult, hogy ez a leépüléséhez kezdett vezetni. Társadalomban betöltött szerepét sem találja, nehéz beilleszkednie, újra megtalálnia, hogy ki ő valójában. Erre a leépülésére, kiútkeresésére, önfelfedezésére telepszik rá a Hová Tűntél, Bernadette című mozi, amely némileg összehasonlítható a Blue Jasmine nevezetű alkotással.
Kicsit nyomasztó, művészi, különös hangulata van ennek a bő másfél órának. Sokaknak semleges perceket kínálhat, mivelhogy nem sok minden történik.
De ami igen, annak van közlő szándéka, olyan közlő szándéka, amelybe ha jobban elmélyedsz, akkor gondolatokat ébreszthet benned.
Mint ahogy már írtam feljebb, delejesebb párbeszédekkel van karöltve, igen, egymáshoz irányított nem kertelt beszélgetésekkel. A három főszereplőre értem ezt, amit egy háromszögnek is lehetne nevezni. Billy Crudup bölcselkedő, atyai tanácsait, nyugtató szavait, kordában tartó érzéseit jó volt elnézegetni, melyet a lányával folytatott. Térjünk is ki a kislányra, Emma Nelsonra, aki nem is volt olyan kicsi, hiszen bizony színészi titulusokat mutatott fel, remekül alakított a felnőtt színészeinkkel a közös morfondírozások, életproblémák diskurzusaiban.
Egyébként a helyszín ügyes húzás, hiszen Amerika keleti részén kívül, Kanadában is forgattak. Megcsodálhattuk a torontói CN Tower-t, amit a hetvenes évek közepén építettek, az ottani ipar erejének demonstrálása miatt, amely 2007-ig a világ legmagasabb tornya volt. 351 m-es magasságban helyezték el a gömb alakú, forgó éttermet-ez itt is képernyőre került esti kivitelben. A toronyban étkező vendégekkel a padló 72 perc alatt körbefordul, hogy zavartalanul élvezhessék az alatta elterülő várost és az Ontario-tó látványát.
E mellett fektettek a földrajzra szépen, hiszen az Antarktisz (Déli-sarkvidék) szürreális világáról szintén kaptunk felvételeket.
Mondom, nem rossz kis dráma, mely szerintem valamivel jobb esélyt érdemelne. A végén lévő betétdal meg, áhhh, álljuk is meg egy pillanatra, hunyd le a szemed, és csak Hallgasd,- egyszerűen a zsigeredig hatol!

Judy - Vélemények (2022-11-30 18:36.10)
Irgalmatlanul erős dráma.
2019-ben lett elkészítve ez az életrajzi betekintés, mely az aranykor egyik híres színész-énekesnőjének utolsó éveit mutatja be.
Judy Garlandról beszélek, Liza Minnelli édesanyjáról, aki már két és fél évesen a szórakoztatóipar gyermekének számított. Erre az akkori uralkodó filmgyár szintén rögtön felfigyelt, amit úgy hívunk, hogy Metro-Goldwyn-Mayer. Röviden: MGM. Ennek az emblematikus mozgó jelképe az üvöltő oroszlán, amely fölött az van vésve latinul, hogy Ars Gratia Artis, vagy franciául írva, L'art pour l'art, vagyis a Művészet a művészetért.
Na, újra Judyra visszaugorva, kislányként kövérke volt, így a filmstúdió szigorú diétára fogta, a megfelelő testsúly elérése érdekében. A vállalat csakúgy, mint a többi ilyen „kisfruskát", portékaként kezelte, sakkban tartotta, és finoman szólva sem éppen kesztyűs kézzel bántak velük, ha kellett egésznap dolgoztatták a lányokat, Garland akár 18 órát is lehúzott egyhuzamban a forgatások alkalmával- a mozi egyes aspektusai ennek a negatív vetületét visszatükrözi.
1950 után hagyta ott a céget, majd a filmezésben megbízhatatlannak titulálták a sorozatos kicsapongásai miatt, ezért szép lassan kezdett felhagyni ezzel.
Életrajzunk hálistennek a korai időszakát nem szedi szét darabokra nekünk, hanem élete legvégi időszakára fókuszál. Tehát a koncertezéseire, fellépéseire, televíziós interjúira- ezek az 1960-as évekre tehetőek. Ha zeneileg akarnám neked belőni a korszakot, akkor Beatles korszak.
Viszont nem vajmi petyhüdt keretek között hozza előtérbe ezeket a drámaibb eseményeket, hiszen művünk kihangsúlyozza az énekesnő anyagi gondjait, gyógyszerfüggőségeit, túladagolásait, ivászatát, majd ebből kifolyólag egészségügyi problémáit. Később példaként említve légcsőmetszést (tracheotomiát) hajtottak végre rajta- hangszálai szinte tropára mentek, skálázni alig tudott. Fiatalkori függőségei megmaradtak neki negyvenen túl is- ezekkel a démonokkal élete végéig küzdött.
Elég is mostan ennyi felkonferálás, nem koptatom tovább ennek kapcsán a klaviatúrát, mivel ha feltrappolsz a világhálóra, és bepötyögöd személyünket, akkor számtalan információra rálelhetsz.
Azonban Rupert Goold drámája azonnal megkaparinthat, magával ragadhat, legalábbis én így voltam ezzel. Egy név nyomban rásrófolt egy óriásit erre. Ez nem más, mint a texasi színésznő: Renée Zellweger. Izzasztóan nehéz szerepet kapott, ám döbbenet, amit itt beleadott. Semmi elmismásolás, hanem tiszta színészi játék, valódi éneklés a részéről- Akadémia jutalmazta is ezt a Teljesítményt!
Rupertet amúgy ekézték, hogy rendezése szűkmarkú, ha nem lett volna Renée, akkor veszített volna értékéből,- van benne némi igazság, de nálam nem volt benne hiba. Azért is ekézgették, mert Garland életének záró állomását vesézte ki. Kérkedőkkel ellentétben szerintem ezt pontosan jól csinálta, mivelhogy így nem egy fárasztó, agyon unott, elcsépelt életrajzi mozira kaptunk jegyet, hanem a zenés paletta kapta a nívósabb teret.
Igen, ez igencsak nívós volt, sőt, még szebben fogalmazok: Impozáns. A legendás énekesnő londoni fellépéseivel, abban az előkelő teremben, amit Talk of the Town kabaré klubnak nevezünk. Big-Bandjével együtt, ennek a karmestere, zongoristája, Burt Rhodes volt. Hozzáteszem, hogy a brit birodalom fővárosának egyik luxus hotelében lakott, a személyzet pedig természetesen az ő kénye-kedve szerint teljesítette kívánságait.
Borsószemnyi termetével, azzal a cirka 151 cm-es magasságával valami elképesztő emlékezetes pillanatokat adhatott az ottaniaknak, ezzel az otthonülőknek, azaz nekünk is. Persze akadt számos allűrje, de kétségtelenül hódolói piedesztálra emelték és korszakának ékességének bizonyult. Sokan nem is gondolják, de a világon ő az első, aki Grammy Díjat zsebelhetett be magának.
Ám magányos és boldogtalan volt életének jelentős részében- Zellweger ezt felettébb hitelességgel adja át számunkra. Átéreztük, azonosultunk a nyomorúságosabb pillanataival. Gyermekeivel való távoli kapcsolatával, félresiklott temérdek házasságával, megbotránkoztató viselkedésével.
Ez a dráma a fenséges és a nyomasztó perceket váltakozva hozza- Rupert ezt parádésan mérlegre tette. A szomorúbb, hányatatottabb magánszféráján túllátva. Vess egy pillantást a színpadra, azokkal a háttérizzókkal, azzal a zenekarral. Mintha a régebbi világhírű, sanzonénekesnőt láthattuk volna, Edith Piaf féle magasságokban járunk, nem picinyke szót mertem most ide leírni.
Énekesnőnknek London volt a végső beteljesülés, a második otthona. Az esték alkalmával, mikor nem itta le magát a sárga földig, és tényleg odafigyelt, akkor káprázatos estéket adott közönségének. Olyan zeneszámokat énekelt, mint például: Once In My Life, San Francisco, vagy éppenséggel a levezető lírai: Over The Rainbow- ez az alkotásunk zárása is egyébként. Elcsuklott hanggal a végén, a két hódolója segítette ki, akikkel a filmben szemrevételezhettük, hogy pár idilli percet eltöltött.
Zellweger búcsú szavai megérinthettek minket, beléd ivódhatott azzal az énekléssel- nem utolsó sorban megszívlelendők ezek a szavak tőle.
Plusz úgy összességében az egész Goold féle mű megérinthetett.

Wilhelm összes hozzászólása

 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu