Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2024-05-02
A boldogság ügynöke
A kaszkadőr
Az elátkozott Queen Mary
Milli Vanilli: Az évszázad botránya
Végtelen rozsmezők

2024-04-26
Anselm

2024-04-25
Abigail
Challengers
Emma és Eddie: A képen kívül
Exhibition: Van Gogh és Japán
Maga a pokol
Robotálmok
Spy x Family Code: White

2024-04-18
Bolero
Bonus Trip
Elszáradt füvekről
Mentawai, egy elfeledett ősi kultúra
Micimackó: Vér és méz 2.
Polgárháború
Származás
Szunnyadó vérebek
Vörös szobák

További mozibemutatók

DVD / Blu-ray premierek
A Profi *A klasszikus film* *Dupla borítós kiadás és booklet* (Blu-ray)

További DVD premierek
További Blu-ray premierek

Hamarosan a TV-ben
Vakszerencse
- Film4, 22:15
Halál a tengeren
- TV4, 22:30
Tejben, vajban, szerelemben
- M5, 22:55
Életrevalók
- SuperTV2, 23:00
Apró kis hazugságok
- Mozi Klub, 23:10

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Penélope Cruz (50)
Ann-Margret (83)
Paul Guilfoyle (75)
Jessica Alba (43)
Elisabeth Röhm (51)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
Nézd, ki van itt - Vélemények
Dallas (sorozat) - Vélemények
Érdekességek!
F mint foci - Avagy vélemények a bajnokságokról
2022-es választás

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Challengers aaaaa
Filippo Bologna aaaaa

 

Gyorkos hozzászólásai

Ugrás Gyorkos adatlapjára

elejére ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... végére

Köpök a sírodra (2010) - Vélemények

2016-08-22 18:53.08
Kicsit misztikusabbra számítottam, de végül tetszett így is. Minden erőszakoló, hatalmával visszaélő így járjon!


Pillangó-hatás - Vélemények

2016-08-20 15:42.50
Jó kis időutazásos film. Emlékeztet az Idétlen időkigre, de annál sokkal drámaibb, nehezebb alkotás.


Star Wars: Az ébredő Erő - Vélemények

2016-04-10 13:45.00
Ütős lett a Blu-ray kiadás.


Hadszíntér - Vélemények

2016-03-27 20:57.58
"Miért nem vitték el a rendőrök a kórházba látogató apát, ha a gyanú felmerült a feleségében, és szólt az orvosoknak..???"

Pl. mert az apa nem ment be a kórházba, meggondolta magát.


Könnyű testi sértés - Vélemények

2016-03-26 06:36.13
A „speciális visszaesés”

Báron György

(részlet)

(...)
A történet egyszerű, akár egy rövid bírósági hír. ( Végső fokon minden történet egyszerű.) Egy fiatalember – bizonyos Csaba –, aki meggondolatlan késelésért néhány évet börtönben töltött, szabadulása napján gyanútlanul becsönget lakása ajtaján. Felesége új élettársa fogadja, egy minden eshetőségre odarendelt díjbirkózó külsejű mélák társaságában. Fenyegető kötözködés kezdődik, Csaba azonban nem megy el, nincs is hova mennie. Később megérkezik Éva, a feleség is. Hosszas huzavona után – mi mást is tehetnének – végül beletörődnek a közös lakás kényszerű megosztásába. Egyik szobában a férj (és alkalmi szeretői), másikban a feleség, új élettársával. Az ellenszenves párocska – a rideg, számító asszony és a sunyi élettárs – legszívesebben visszazavarná Csabát a börtönbe. Apró zaklatásokkal őrlik fel idegeit – az ilyesfajta köznapi poklok ideális terepe a társbérlet –, mígnem hősünk a film végén elveszíti nyugalmát és üt egyet. Ezzel – jogi szaknyelven – „speciális visszaesővé” lesz, s a lakásgond ismét néhány évre megoldódott.
Szomjas ebből a – megtörtént eseten alapuló – sztoriból készíthetett volna „valóságfeltáró” féldokumentumfilmet, megrázó kisrealista filmdrámát, esetleg groteszk-keserű játékfilmet. A Könnyű testi sértés mindezt magában rejti, de több is ezeknél: a megközelítések sokaságát kínálja. Egyszerre tragikus és nevettető, realista és abszurd – mint maga az élet. E művet a jelenségeknek ugyanaz a friss, nyitott szemlélete hatja át, mint a nouvelle vague hetyke remekműveit. Maguk a művészi eszközök is az új hullámos filmekből ismerősek: a történet folyamatos kommentálása, a kamera jelenlétének kihívó érzékeltetése, a nézői szemszög váltogatása, a harmonikus áttűnéseket revízió alá vevő zaklatott vágás, a történéseket ellenpontozó – s nem azokat követő – kameramozgás. Ezeknek az eszközöknek egy része – köztük a Kopaszkutyában is előszeretettel használt színváltás – puszta elidegenítési effektus. Jelzés a nézőnek, hogy gondolkozzon el a különböző álláspontok igazsága felől, s ami esetleges, tünékeny, azt ne tekintse véglegesnek és biztosnak. Ugyanakkor a megoldások összessége a rendezőnek az anyagával szemben táplált komoly és tisztességes kételyét dokumentálja, s ez adja e mű igazi intellektuális izgalmát. A történéseket nem pusztán a kamera mutatja többféle nézőpontból, és – szó szerint – többféle megvilágításban, hanem megszólaltatott tanúk is előadják a maguk verzióját; Csaba anyja, a maga elfogult fontoskodásával, egy bíró, a maga jogászias szaknyelvén, egy házbéli kukkoló, nyakatekert tautológiákban. Egy történet tükörcserepei villannak elénk, s mindegyik cserép, bár ugyanazt tükrözi, lényegében mást mutat.
Nem hihetünk a saját szemünknek sem, hiszen az sem „objektívebb”, mint másoké, saját tanúságtételünket sem tarthatjuk hitelesebbnek a többiekénél. A rendező erre igen határozottan figyelmeztet azzal, hogy az események különböző verzióit vetíti elénk, rádöbbentve: nem mindegy, hol állunk mi és hol a kamera. Szomjas György ezzel a modern művészetek egyik alaptételét fogalmazza újra: a jelenség képe nem csak a vizsgált tárgy, hanem az azt vizsgáló művész (és befogadó) pillanatnyi helyzetének is függvénye, a kettő együttes pozícióváltozásainak lenyomata.
Buñuel a filmművészt voyeurnek nevezte. Grunwalsky Ferenc hallatlanul laza, fürkész kamerája ilyen voyeur-módra kukkant be a háromszemélyes családi pokolba. Elfoglal egy látószöget – mintha valóban leselkedne –, s a szereplők besétálnak a kamera látóterébe, majd kimennek onnan; nem a felvevőgép számára, hanem attól függetlenül léteznek. Néha csak a derekukat, a lábukat látjuk, akárha kulcslyukon, kisablakon át néznénk a bentiek téblábolását. A film egyik középponti figurája egyébiránt valódi voyeur: kíváncsi szomszéd, aki ablakából messzelátóval lesi e furcsa háromszög-történetet, s megfigyeléseit azonmód közli is velünk, a maga – Jogi esetekből és suta dokumentumfilmekből ismerős – cirkalmas stílusában. Kukkolók vagyunk mi, nézők is, s nem tudni, a sok leselkedő és alkalmi szemtanú közül ki lát igazán jól.
A nézőpontok viszonylagosságából logikusan következik, hogy Szomjas iróniával közelít a témához. Az irónia az a kézenfekvő ellensúly, amely e szorongató szituációt elviselhetővé teszi. A rendező finoman és mértéktartóan ironizál, anélkül, hogy iróniája fölényes ítélkezésbe csapna át. A nevetés forrása itt azonos azzal, amit Chaplin a filmkomikum lényegének nevezett: a tragikus eseményeket az az esetlegesség vonja komikus fénybe, hogy – másokkal történtek meg.
Szomjas György filmje aprólékos realizmussal idézi elénk a roskatag körfolyosós házak, a külvárosi csapszékek világát – lényegében e két helyszín szerepel a filmben –, a tapinthatóan realista atmoszféra azonban itt nem végeredmény, mint oly sok naturalista dokumentumfilmben, hanem kiindulópont. A történet már az első pillanatoktól megbillen, furcsa fénytörésbe kerül, „ellebeg” a valóságtól, s – csöppet sem erőszakoltan – szorongató, abszurd vízióvá lesz. A rendező nagy bravúrral egyensúlyoz reális és irreális határvonalán, újólag bebizonyítva, hogy a valóság, ha megfelelő érzékenységgel szemléljük, túltesz a leghagyományosabb álmon is. Egy öregasszony váratlanul pornográf dalocskákba fog, majd egy kukán kecses mérleget csinál – semmivel sem abszurdabb, fantasztikusabb ez, mint a bíró bonyolult jogi szakkifejezésekkel zsúfolt szövege vagy maga az egész helyzet, melyben hősünk szükségképpen „speciális visszaeső” lesz. Aminthogy egyszerre reális és megfejthetetlenül valóságfölötti az a szlengből és félmondatokból összeálló nyelv, melyen a film hősei érzéseiket és vágyaikat tudatják. Akárcsak Jeles András A kis Valentinóban, Szomjas – és a dialógusíró Verebes István – is megejtő pontossággal rekonstruálja azt a panelekből építkező szózuhatagot, amely már eljutott a nyelv határáig: a teljes kifejezésképtelenségig. (S amely mögött ott érezhető az igazi emberi megértésért és kifejezésért folytatott – hiábavaló – erőfeszítés.)
A két férfi főszereplő, Eperjes Károly és Andorai Péter pontosan érzi a szelíd rendezői iróniát és a nevetés mélyén megbúvó súlyos emberi tragédiát. A két színész olyan intenzíven azonosul szerepével, hogy az túl van azon, amit „színészi alakításnak” szokás nevezni: hitelét nem a szokásos befogadói közmegegyezés, hanem valami nagyon mélyről fakadó művészi-emberi átélés adja meg. Olyan magától értetődő természetességgel beszélik e zagyva külvárosi metanyelvet, mozognak és gesztikulálnak, hogy nehéz elhinnünk: előre beállított jeleneteket játszanak, megírt szöveget mondanak.
Igazi meglepetés mellettük a rosszemlékű Bűn című tévésorozatban feltűnt Erdős Mariann. Vérbeli színésznő, innen (vagy túl) mindenfajta színészi maníron. Szuperérzékisége valósággal átsüt a vásznon. Kész rejtély, eszköztelen, puritán játékával miként képes annyifajta egymásnak ellentmondó érzést közvetíteni: számító hidegséget és vad erotikát, gonoszságot és szeretetvágyat, önzést és megértést, zsarnokságot és kiszolgáltatottságot.
Szomjas György következetesen tartja magát a voyeur-állásponthoz: nem mond ítéletet hőseiről. A filmbeli figurák egyszerre jók és rosszak, szerencsétlenek és másokat szerencsétlenné tevők – akár az életben. Ez a sokarcúság – bizonnyal Erdős Mariann alakításának is köszönhetően – a legtisztábban Éva alakjában jelenik meg.
A Könnyű testi sértés Szomjas György negyedik játékfilmje: váratlan és örömteli fordulat a rendezői életműben. Bízzunk benne, hogy e film nem időleges kitérő az eddig különböző irányokban próbálkozó művészi pályán, hanem tudatos és végiggondolt szemléletváltás gyümölcse. Akárhogyan is, filmje olyan független, friss és eredeti látásmódról tanúskodik, amely ritka erény a jelenkori magyar filmművészetben.


Elcserélt szerelem - Vélemények

2016-03-20 17:18.41
Gyengécske alkotás. Mindenki mindenkivel, piálás, dohányfüst, hazudozás, brutál liberó felfogások, fellazulás előtti Kádár-korszak. Relatíve jólét, gulyáskommunizmus, 80-as évek érzés. A színészek játéka sem tudta feldobni a filmet, elég közepes rendezői produkció.


Napos oldal (1983) - Vélemények

2016-03-19 15:28.00
Nagyon érdekes, jó film ez. A Horty-korszak kisvárosi és falusi miliőjében játszódik a történet. Feltűnnek a korra jellemző figurák.


Szeretők (1983) - Vélemények

2016-03-02 16:21.17
Pedig Kiss Marinak gyönyörű alakja volt akkor. A szája valóban széles, de a szemei csodálatosak és az arca is nagyon kedves, szemet gyönyörködtető.


Kiss Mari - Vélemények

2016-01-31 10:26.47
Györgyike, drága gyermek c. tv-játékban kis mellékszereplőként tűnik fel. Aranyos.


Schütz Ila - Vélemények

2016-01-31 10:25.06
Szandimandiban ártatlanka, kis szende, a 78-as körzet c. minisorozatban (a kedvelőinek, rajongóinak kötelező!) már érett nőként az hiperaktív, agilis körzeti megbízott. Széles skálán mozgott a repertoárja.


2016-01-31 10:20.16
A Györgyike, drága gyermek c. darabban mennyire más arcát mutatta meg Annaként. Félelmetes és kiváló volt.


Balogh Erika - Vélemények

2016-01-31 10:16.19
Szerintem is modoros. Ettől függetlenül kiváló szinkronhang.


Györgyike, drága gyermek - Vélemények

2016-01-31 10:15.18
A színészek kiválóan játszanak a darabban.


Gyertek el a névnapomra - Vélemények

2016-01-31 06:12.57
[link]


Hosszú vágta - Vélemények

2016-01-24 16:16.11
Jó film. A kornak megfelelően a rendkívül merev, kegyetlen, mindenkit legyilkolászó, rendkívül gonosz náci tisztekkel és kiskatonákkal, no meg természetesen a végtelenül laza, jófej amerikai katonával.


Felhőjáték - Vélemények

2016-01-23 16:43.00
Érdektelen, egészen unalmas téma, kissé elvont történet. Kár volt a celluloid szalagért.


A tönk meg a széle - Vélemények

2016-01-23 13:37.40
A kádári cocializmus diszkrét bája. Csalás, becsapás, néphülyítés minden szinten. Ezek a gazemberek is köztünk élnek még.


Elveszett illuziók (1982) - Vélemények

2016-01-20 03:28.04
"Te mondd, valami védett vad ez a Sárdy?"

Mocskos, szemét, aljas bagázs. Ez a krém, ez az elit. Szigorúan kézben tartanak mindent. Ezeket már sohasem lehet kiirtani ebből az országból?!


Czinkóczi Zsuzsa - Vélemények

2016-01-18 19:39.35
A 80-as évekbeli produkciói alapján nem tartom különösebben tehetséges színésznőnek.


Társkeresés N. 1463 - Vélemények

2016-01-18 19:36.29
Bizony, ha jobb a minősége, mint a videás felvételnek, érdemes lenne digitalizálni és felrakni a netre.


A sárkány menyegzője - Vélemények

2016-01-17 19:29.58
Ilyen, amikor a hóhért akasztják. Pofáraesett a házasságszédelgő.


Zsurzs Kati - Vélemények

2016-01-17 17:36.21
Az Isten is szinkronszínésznek teremtette. Csodálatos, jellegzetes hangja van. A Glória c. filmben nekem színészként is bizonyított.


Napló gyermekeimnek - Vélemények

2016-01-17 17:23.52
Kicsit túlértékelt alkotás. Jó film a köpcös golyófejű korszakáról karakteresen művészfilmes előadásban.


Glória (1982) - Vélemények

2016-01-16 19:34.52
Nagyon jó film. A legkiválóbb színészekkel, magas színvonalú operatőri munkával, csodálatos, kifejező zenével. Roppant érdekes témát választottak az alkotók.


Bábel tornya - Vélemények

2016-01-16 14:19.10
Rajnai András féle fantasztikum. A külső felvételek a Jemeni Népi Demokratikus Köztársaságban, helyi statisztákkal készültek.


Szani János - Kérdések

2016-01-05 03:45.30
Se a Szeleburdi család, se a 78-as körzet. No, meg persze a családi körben is...


Víkendszerelem - Vélemények

2016-01-03 16:43.46
Pap Vera teste tökéletes. Profi kiskurvát játszik, aki kicsit (vagy teljesen) beleszeret egy kuncsaftjába.


Ideiglenes paradicsom - Vélemények

2016-01-02 19:28.26
A második világháborús szereplésünknek egy sajátos oldalába enged bepillantást.


A hiba nem az almában van - Vélemények

2016-01-02 11:14.34
Hiába a kiváló színészgárda, ez csak egy ócska tv-film a nyolcvanas évek elejéről. Egyszernézős.


Kettévált mennyezet - Vélemények

2015-12-30 19:24.15
Rákosi korszak


elejére ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... végére

 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk