Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2024-05-02
A boldogság ügynöke
A kaszkadőr
Az elátkozott Queen Mary
Milli Vanilli: Az évszázad botránya
Végtelen rozsmezők

2024-04-26
Anselm

2024-04-25
Abigail
Challengers
Emma és Eddie: A képen kívül
Exhibition: Van Gogh és Japán
Maga a pokol
Robotálmok
Spy x Family Code: White

2024-04-18
Bolero
Bonus Trip
Elszáradt füvekről
Mentawai, egy elfeledett ősi kultúra
Micimackó: Vér és méz 2.
Polgárháború
Származás
Szunnyadó vérebek
Vörös szobák

További mozibemutatók

DVD / Blu-ray premierek
A Profi *A klasszikus film* *Dupla borítós kiadás és booklet* (Blu-ray)

További DVD premierek
További Blu-ray premierek

Hamarosan a TV-ben
Túlélni egy sorozatgyilkost: Kara Robinson története
- HBO, 09:20
Barbie és a 12 táncoló hercegnő
- Minimax, 09:30
Farkasokkal táncoló
- AMC, 09:35
Hajsza a győzelemért
- Film+, 09:55
A csúnya gonosz róka
- TV2 Kids, 10:00

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Máté Gábor (69)
Michelle Pfeiffer (66)
Uma Thurman (54)
Nora Dunn (72)
Jürgen Vogel (56)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
2022-es választás
Egyedülálló nő megosztaná - Vélemények
Jellemző mondat, esetleg rövid párbeszéd - melyik filmben hangzott el?
Emily és a bűn világa - Vélemények
A hülye - Vélemények

További fórumok

Utoljára értékeltétek
A szerelem megmentője aaaaa
Rachel Blanchard aaaaa

 

Gyorkos hozzászólásai

Ugrás Gyorkos adatlapjára

elejére ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... végére

Szerelem jutányos áron - Vélemények

2021-04-18 14:03.05
Egyszernézhető.

Szomorú, hogy az utószinkront már nem tudta befejezni Pécsi Sándor.


The Boys (sorozat) - Vélemények

2021-03-21 08:44.19
Jól van kapitány úr, te is elmondtad a magadét. A nézők meg eldöntik majd. :)


A pártfogolt - Vélemények

2021-03-20 18:59.13
SCHIFFER PÁL: A PÁRTFOGOLT
Az 1981-ben készült A pártfogoltban Schiffer Pál az 1970-es Fekete vonat című dokumentumfilmje egyik gyerekszereplőjének, Kitka Jánosnak a sorsát mutatja be. A rendező vonzódását a dokumentarista játékfilmek iránt egyik interjújában így indokolta meg: "Amikor 11 éves voltam, a fél családomat letartóztatták, a másik felét, köztük engem is, leraktak Debrecenbe, egy munkáskolóniába. Gyakran utaztam azon a bizonyos fekete vonaton, ami később egy sikeres produkcióm címe is lett. Megtapasztaltam azt, amiről korábban fogalmam nem volt: hogy vannak, akik éheznek, rosszul tápláltak, rossz körülmények között laknak, betegségektől, megaláztatásoktól szenvednek, és erről az emberek többsége nem tud. Egy elkényeztetett budai úrifiú voltam, és 11 évesen egyszer csak megismertem a valóságot. Óriási csalódás volt számomra. Később felnőtt fejjel azt gondoltam, hogy kell lennie olyan értelmiségieknek, filmeseknek, televíziósoknak, rádiósoknak, akik beszélnek azok helyett, akik nem tudják elmondani a maguk baját." Ehhez az ábrázoláshoz Schiffer a legmegfelelőbb segítőtársakat, a legmegfelelőbb médiumot és technikákat vette igénybe.


The Boys (sorozat) - Vélemények

2021-03-17 03:44.00
Csak megnéztem a második évadot is és úgy gondolom, nagy hiba lett volna kihagyni. Utóbbi a teljes történet kifejtése, keretbe helyezése. Szerintem jobb, összeszedettebb, akciódúsabb, mint az első évad.


2021-03-08 19:48.38
Az első évad után leálltam a sorozattal. Nagyon jó a felvetés, a sztori. A szuperhősök "dekonstruálása" kiváló elgondolás.


Társadalmi dilemma - Vélemények

2021-03-08 19:42.52
Fontos dokumentumfilm, ajánlom a szociális médián függőknek!


A templom egere - Vélemények

2021-02-27 15:08.22
John Aba-Magyar:

"Szorakoztato eloadas nem vitas. A Figaro Hazassaga kaptafara keszult a darab miszerint a szolgalo tuljar a nagyur eszen. Itt is a titkarno kulonos manipulacioival bekeriti a bankigazgato fonemes erzelmeit. Az ilyesmik a szegeny emberek vigasztaloi. Lam, lam, a szegeny templom egere is ervenyesulhet. A kapitalista irodalom tucatszamra ont ilyen munkakat a piacra. A Hollywood-i ipar is buszkelkedhet termekeivel. Sokszor elnezem hogy micsoda pazar fenyuzo filmeket produkalnak itt Amerikaban, holott ez a fold lassan mar a szazmilliok kuldusa lesz. A valosag az hogy egy titkarno vagy cseled ha csak rosszul nez az urara azonnali hatallyal elbocsatjak, nemhogy meg manipulalni lehetne oket. Ne keverjuk ossze: van szinhaz es valosag. A szineszek szinvonalasan teljesitenek: az hogy ki nem allom a Bodrogit, arrol ki tehet."


Rohamsisakos Madonna - Vélemények

2021-02-13 14:49.55
Szórakoztató film. A XII. kerületi Turul szobor körüli hacacáré jutott az eszembe.


Még kér a nép - Vélemények

2021-02-07 18:03.01
"ezeket a filmeket nagyon sokan a filmben megjelenő meztelenség miatt nézték meg." Így volt. Jancsó filmjeiről ez már széles körben ismert volt.


A vadon hercegnője - Vélemények

2021-01-24 17:27.59
Felhozom az anime alapján készült videót:

Röyksopp - So Easy (Mononoke)

[link]


Makra - Vélemények

2021-01-24 17:23.45
Pedig az istentelenül jó alakja és csodaszép arca predesztinálja erre a szerepre. Szépsége teljében volt ekkor.

A film lekötött, érdekes volt. J. J. jól játszotta a kicsit bolond, befordulós férfihőst, akiért oda vannak a lyányok, asszonyok. Nem lepett meg túlságosan a szuicid vég.


Akli Miklós - Vélemények

2021-01-17 19:01.02
Micsoda költségvetés lehetett ez a film! Válogátás a legjobb színészekből és színvonalas feldolgozása a műnek. Érdemes megnézni.


Ficzek úr - Vélemények

2021-01-16 14:56.05
Igazából ez egy szomorú történet happy end nélkül. De szórakoztató és derűs formában. Színvonalas szórakozás, kiváló színészek.


Eltávozott nap - Vélemények

2021-01-10 16:04.31
Azt én is, bár szerintem nem hagyott túl mély nyomot a papíron.

Érdekes volt látni a falu rideg, zárt, merev közösségét, szokásait. Egyébként a film erős 60-as évek fíling!


Kilenc hónap (1976) - Vélemények

2021-01-09 16:06.03
Nem túl izgalmas film, de ezeket a párkapcsolaton belüli és kívüli viszonyokat, érzelmeket jól végigvezeti. Egyszernézhető alkotás, kordokumentum. Azért Monori Lili szüléséről a jelenet a végén - finoman szólva - meglepett, annak ellenére is, hogy nem vagyok prűd és egészségügyben dolgozok. Kendőzetlenül, egy az egyben egy színésznő ennyire megmutassa a testét, ez egy váratlan volt még úgy is, hogy a hetvenes évek magyar filmjeiben a szexjelenet kötelező tartozék volt.

A film után ez a szám jár a fejemben: [link]


Bizalom (1980) - Vélemények

2021-01-08 16:57.11
A Bezerédy-monológ nagyon kemény! Örökérvényű.


A klinika (sorozat) - Vélemények

2021-01-08 13:54.43
Üdv, 2021-ben!

Jó ideig jegeltem a filmkatot, de mostanában visszatértem magyar filmeket nézegetni és a régi témákat is megnézni, ezért vagyok csak itt. Szörnyű, hogy Meisecske öngyilkos lett! Nem biztos, hogy jó tudni a szereplők-színészek utóéletét.


A kismadár (2000) - Vélemények

2021-01-08 13:48.11
"Helen Keller és Anne Sullivan, egy hozzám közel álló fogalommal élve, egymásra tudtak “érzékenyülni” olyannyira, hogy abból egy évtizedekig tartó, valóban kölcsönös, valóban gyümölcsöző, mindkettejüket inspiráló együttműködés és egy őszinte bizalmon alapuló, életre szóló kapocs lett. Nem csoda hát, hogy sokakat megihletett a történetük, többek között két film és egy színdarab is született a témában. A 2000-ben készült Kismadár c. teljes estés, színes alkotás az 1962-es Csodatévő című film aprólékosan kidolgozott remake-je, ahol a drámai manírok helyébe az árnyalt ábrázolás lép.

Helen Keller csecsemő korában nem csak megvakult, de meg is süketült. A siket-vakság, mint halmozottan sérült állapot ismeretes, de a megnevezés csalóka, rendkívül ritkán jelent ugyanis valóban siketséget és vakságot. Az esetek többségében a fogyatékosságnak ez a formája “mindössze” a hallás- és látássérülés eltérő mértékű, egyidejű jelenlétére utal. Épp ezért Helen Keller esete már önmagában is nagyon különleges. Az önéletrajzi ihletésű film, élete első éveinek teljes elszigeteltségét és kilátástalanságát mutatja be, a meghatározó áttörés pillanatáig.

A kislány eleinte csak dühkitörések és öncélú hisztik segítségével kommunikál, fogalma sincs, hogyan közölje a külvilággal azt, amit közölni akar, hogy is tehetné, ha nem lát, nem hall és nem beszél. Ekkor lép be az életébe Anne Sullivan, aki maga is látássérült (gyengénlátó), így objektívan áll Helen problémájához, szakmai, tapasztalati alapon. Ezt azért fontos kiemelni, mert Helen szülei iskolapéldái nem csak a túlféltő, elkényeztető attitűdnek, de a következetlenségnek is. Nem tudnak kommunikálni a kislánnyal, ezért lekenyerezik, cukorkával tömik, hogy nyugton maradjon. Tolerálják az antiszociális viselkedést, de csak mert nem tudják kezelni lányuk sérültségét. Új nevelőnőjében, a kislány úgymond emberére talál. Anne nem csak konok, szívós és türelmes, de erélyes is, így nála nem működnek Helen eleinte makrancoskodó, agresszív manipulációs kísérletei. Ez az erőegyensúly alapozza meg azt a kapcsolatot, bizalmi kölcsönösséget, mely aztán segít a kislánynak kijutni a nyelvtelenség okozta légüres térből – amint azt Anne megfogalmazza: „a nyelv úgy kell a léleknek, mint a fény a szemnek”.

Ahogy Helen külső-belső harcát nézzük, óhatatlanul is felmerül, hajlamosak vagyunk megfeledkezni arról, hogy mennyire ki vagyunk szolgáltatva az érzékszerveinknek. Evidensnek tekintjük, hogy a rendelkezésünkre állnak, így eszünkbe se jut, hogy nélkülük nem lennénk képesek felfogni semmit a külvilágból. A minket érő ingereket az érzékszerveink szűrőjén keresztül dekódoljuk és azok segítségével reagálunk mindarra, ami körülvesz bennünket. Nem csak a nonverbális, de a verbális kommunikáció is elképzelhetetlen érzékszerveink használata nélkül. Ha a beszédtanulás folyamatára gondolunk, azonnal világossá válik, hogy hallás nélkül nincs közvetlen tapasztalatunk a hangartikulációról sem, ezért van az, hogy a született siketség némasággal párosul. Persze nem lehetetlen hallás nélkül megtanulni beszélni, de emberfeletti kitartás és türelem szükségeltetik hozzá.

Sullivan, azzal, hogy megtanítja Helent a tapintható jelnyelv használatára és megérteti vele az őt körülvevő világ és a szavak kapcsolatát, igazi csodát tesz. Mert amire nincs szavunk, az nem létezik számunkra, legalábbis fogalmi rendszerünkben nem, így nem is tudunk rá reflektálni. Sőt semmilyen kommunikációra nem vagyunk képesek szavakba rendezett fogalomrendszer nélkül. Minden élőlénynek szüksége van arra, hogy strukturáltan teremthessen kapcsolatot, mindegy milyen nyelvet használ erre a célra. Az ember számára, ezen struktúra alapkövei a szavak, melyekhez jelentést társít. Helennek tehát nem csak magát a tapintható jelnyelvet, mint mozdulatsort kell megértenie és megtanulnia, hanem azt is, hogy az őt körülvevő világ és a jelek között kapcsolat van. Egy „ép” kisgyereknek ez hamar egyértelművé válik, amikor rámutat egy tárgyra és ezzel egyidejűleg hallja a tárgy nevét, de olyasvalakinek, aki nem lát és nem hall, ez rendkívül bonyolult és elvont, fizikai érintkezésen alapuló képzettársítást igényel. A film ennek a nyelvkeresési és nyelvmegértési folyamatnak a fázisait mutatja be, egészen addig, amíg a kislány, egy drámai áttörésnek köszönhetően megérti a szavak és a dolgok azonosító viszonyát és ezzel egyidejűleg a szavak és a tapintható hangrezgések kapcsolatát is, melynek segítségével végül beszélni is megtanul.

Alapvetően kétszereplős filmről beszélhetünk, a háttérkarakterek inkább csak funkciójukban vannak jelen. A gyerekszínészekkel szemben sokszor vannak fenntartásaim, Halie Kate Eisenberg azonban annyira hiteles alakítást nyújt a kis Helen szerepében, hogy miközben néztem a filmet, abból az alapvetésből indultam ki, hogy valóban vak. Nem is nagyon tudtam mit kezdeni az érzéssel, hogy valahonnan ismerős… A stáblistát nézegetve döbbentem rá, hogy már más filmben is találkoztam vele. Hozzátenném, hogy nem csak a vakságot ábrázolja megtévesztő hitelességgel, egyébként is csodálatos beleérzéssel és árnyalat-gazdagsággal játszik. A jellemfejlődés minden eleme kidolgozott, és szép ívet jár be az elkényeztetett, hisztis és agresszív kis vadembertől, a mélyen kötődő, érzékeny, a világ felé egyre nyitottabb, egészséges lelkivilágú kislányig bezárólag. Az Anne Sullivant alakító Alison Elliott karakterábrázolása szintén sokoldalú és eleven, mind színesebb lesz, ahogy egyre közelebb kerül kis tanítványához, így válik a pragmatikus tanítónőből gyengéd nevelővé. A dramaturgiai felépítés fokozatos, finoman adagolt, időt hagyva a megkapó pillanatoknak. Örülök, hogy Helen és Anne történetéről született egy újabb feldolgozás, mindenkinek csak ajánlani tudom ezt a meghatóan szép, igazán emberi és nem utolsó sorban figyelemreméltóan hiteles filmet.

Kiegészítésként mellékelek a kedves Olvasóknak két narrált fotót is a fentiekhez.



Egy elragadóan szép, művészi portréfotó a fiatal Helen Kellerről, természetesen fekete-fehér. Helen félprofilból látszik, egy asztalnál ül, amin egy óriási könyv fekszik, kinyitva. A hölgy, bal kezét a könyv lapján nyugtatja, mintha épp csak pihenne olvasás közben, jobb kezében pedig egy a képbe jobbról behajló rózsaág. Helen, félig lehunyt szemmel, óvatosan magához húzza az egyik virágot, hogy érezhesse annak illatát.

kismadár

A képen a két színésznőt láthatjuk, a Helen Kellert játszó Halie Kate Eisenberget és az Anne Sullivant alakító Alison Ellott-ot a film egyik emblematikus jelenetében, mikor a nevelőnő vizet csorgat a kerti cserépkútnál a kislány kezére és közben ugyanezt jeleli annak tenyerébe, így végül megtörténik az áttörés, összekapcsolódik fogalom és objektum, Helen megérti a tárgyak neve és a tárgyak közti azonosító viszonyt.

A kislány fodros, masnis lila egyberuhát visel, hosszú, göndör haja vállára omlik. Kicsit teltebb, angyalszobrocskákéra emlékeztető arca izgatott, érdeklődő. A nevelőnőn decens fekete, puritán rakott szoknya és ugyancsak fekete, mellényszerű felöltő, a kor divatjának megfelelően. Arcán keskeny, barna árnyalatú szemüveg – lévén érzékeny a fényre, haja szoros kontyban a tarkóján."

[link]


Tótágas - Vélemények

2021-01-08 13:40.00
Gyerekmusical. Vártam egy Legyek ura jellegű drámát a történetből, de hiba volt. A befejezés is semmilyen.


A rettegés foka (1991) - Vélemények

2021-01-04 02:14.25
Nagyon jó szinkron!


Nincs többé férfi - Vélemények

2021-01-03 02:01.09
Megtudtuk a filmből, hogy a fiatal, tettrekész, alkotó ifjúság leginkább egy szocialista, nagyipari, termelő vállalatban kap megfelelő támogatást az újító szenvedélyéhez, szükség esetén jár a táppénz, ha megbetegszik és nyugdíjra is számíthat. Nem úgy egy magánvállalkozónál! A maszek (após) egy undorító hólyag, rugalmatlan, összeférhetetlen barom. A szakszervezeti üdülőben riasztó, hogy szabályok vannak és háklis a gondnok.
Mellesleg riasztó látni a filmben, hogy akkoriban a környezetvédelemre és tűzvédelmi rendszabályokra mennyire fittyet hánytak. Pl. a régi bútorokat a ház udvarán elégették és az egyik jelenetben a rózsakert fénycsöves karóit az utolsó szálig széttörték, feldúlták a kertet. Szegény Szakácsi Sándor (és a stáb) biztosan kapott a forgatás során egy kis higanymérgezést az fénycsövek gőzéből. Persze ez akkor még senkit sem érdekelt, nem foglalkoztak vele. A talajba jutó higanyról nem is beszélve... Egyébként a kor szokásainak megfelelően állandóan isznak és a legtermészetesebb módon pöfékelnek a filmben a legmegengedhetetlenebb szituációkban is. Rossz visszagondolni, hogy ez IS a "dicső" múltunk része a Kádár korszakban. Hálós atléta trikó, a borzalmasan hangos rakéta porszívó, az óriási reklámfelirat a kocsmában, stb. A történet butuska, bukdácsoló, könnyű és tulajdonképpen szórakoztató.


Cézár és Cecília - Vélemények

2021-01-02 16:12.17
Kis szösszenet a gyönyörű Halász Jutkával, a mesterkélt, túljátszó Márkus Lászlóval és a mindig kiváló Márton Andrással.


Túlélés a farkasokkal - Vélemények

2020-12-28 01:18.29
Kőkemény túlélős film a második vh. idejéből.


Dal egy agyonvert fiúért - Vélemények

2020-12-27 18:49.18
Jó film egy fontos témáról. Sajnos nagyon elnyújtott és unalmas volt a kivitelezés.


A kismadár (2000) - Keresem

2020-12-27 17:23.13
"Helen Keller és Anne Sullivan, egy hozzám közel álló fogalommal élve, egymásra tudtak “érzékenyülni” olyannyira, hogy abból egy évtizedekig tartó, valóban kölcsönös, valóban gyümölcsöző, mindkettejüket inspiráló együttműködés és egy őszinte bizalmon alapuló, életre szóló kapocs lett. Nem csoda hát, hogy sokakat megihletett a történetük, többek között két film és egy színdarab is született a témában. A 2000-ben készült Kismadár c. teljes estés, színes alkotás az 1962-es Csodatévő című film aprólékosan kidolgozott remake-je, ahol a drámai manírok helyébe az árnyalt ábrázolás lép.

Helen Keller csecsemő korában nem csak megvakult, de meg is süketült. A siket-vakság, mint halmozottan sérült állapot ismeretes, de a megnevezés csalóka, rendkívül ritkán jelent ugyanis valóban siketséget és vakságot. Az esetek többségében a fogyatékosságnak ez a formája “mindössze” a hallás- és látássérülés eltérő mértékű, egyidejű jelenlétére utal. Épp ezért Helen Keller esete már önmagában is nagyon különleges. Az önéletrajzi ihletésű film, élete első éveinek teljes elszigeteltségét és kilátástalanságát mutatja be, a meghatározó áttörés pillanatáig.

A kislány eleinte csak dühkitörések és öncélú hisztik segítségével kommunikál, fogalma sincs, hogyan közölje a külvilággal azt, amit közölni akar, hogy is tehetné, ha nem lát, nem hall és nem beszél. Ekkor lép be az életébe Anne Sullivan, aki maga is látássérült (gyengénlátó), így objektívan áll Helen problémájához, szakmai, tapasztalati alapon. Ezt azért fontos kiemelni, mert Helen szülei iskolapéldái nem csak a túlféltő, elkényeztető attitűdnek, de a következetlenségnek is. Nem tudnak kommunikálni a kislánnyal, ezért lekenyerezik, cukorkával tömik, hogy nyugton maradjon. Tolerálják az antiszociális viselkedést, de csak mert nem tudják kezelni lányuk sérültségét. Új nevelőnőjében, a kislány úgymond emberére talál. Anne nem csak konok, szívós és türelmes, de erélyes is, így nála nem működnek Helen eleinte makrancoskodó, agresszív manipulációs kísérletei. Ez az erőegyensúly alapozza meg azt a kapcsolatot, bizalmi kölcsönösséget, mely aztán segít a kislánynak kijutni a nyelvtelenség okozta légüres térből – amint azt Anne megfogalmazza: „a nyelv úgy kell a léleknek, mint a fény a szemnek”.

Ahogy Helen külső-belső harcát nézzük, óhatatlanul is felmerül, hajlamosak vagyunk megfeledkezni arról, hogy mennyire ki vagyunk szolgáltatva az érzékszerveinknek. Evidensnek tekintjük, hogy a rendelkezésünkre állnak, így eszünkbe se jut, hogy nélkülük nem lennénk képesek felfogni semmit a külvilágból. A minket érő ingereket az érzékszerveink szűrőjén keresztül dekódoljuk és azok segítségével reagálunk mindarra, ami körülvesz bennünket. Nem csak a nonverbális, de a verbális kommunikáció is elképzelhetetlen érzékszerveink használata nélkül. Ha a beszédtanulás folyamatára gondolunk, azonnal világossá válik, hogy hallás nélkül nincs közvetlen tapasztalatunk a hangartikulációról sem, ezért van az, hogy a született siketség némasággal párosul. Persze nem lehetetlen hallás nélkül megtanulni beszélni, de emberfeletti kitartás és türelem szükségeltetik hozzá.

Sullivan, azzal, hogy megtanítja Helent a tapintható jelnyelv használatára és megérteti vele az őt körülvevő világ és a szavak kapcsolatát, igazi csodát tesz. Mert amire nincs szavunk, az nem létezik számunkra, legalábbis fogalmi rendszerünkben nem, így nem is tudunk rá reflektálni. Sőt semmilyen kommunikációra nem vagyunk képesek szavakba rendezett fogalomrendszer nélkül. Minden élőlénynek szüksége van arra, hogy strukturáltan teremthessen kapcsolatot, mindegy milyen nyelvet használ erre a célra. Az ember számára, ezen struktúra alapkövei a szavak, melyekhez jelentést társít. Helennek tehát nem csak magát a tapintható jelnyelvet, mint mozdulatsort kell megértenie és megtanulnia, hanem azt is, hogy az őt körülvevő világ és a jelek között kapcsolat van. Egy „ép” kisgyereknek ez hamar egyértelművé válik, amikor rámutat egy tárgyra és ezzel egyidejűleg hallja a tárgy nevét, de olyasvalakinek, aki nem lát és nem hall, ez rendkívül bonyolult és elvont, fizikai érintkezésen alapuló képzettársítást igényel. A film ennek a nyelvkeresési és nyelvmegértési folyamatnak a fázisait mutatja be, egészen addig, amíg a kislány, egy drámai áttörésnek köszönhetően megérti a szavak és a dolgok azonosító viszonyát és ezzel egyidejűleg a szavak és a tapintható hangrezgések kapcsolatát is, melynek segítségével végül beszélni is megtanul.

Alapvetően kétszereplős filmről beszélhetünk, a háttérkarakterek inkább csak funkciójukban vannak jelen. A gyerekszínészekkel szemben sokszor vannak fenntartásaim, Halie Kate Eisenberg azonban annyira hiteles alakítást nyújt a kis Helen szerepében, hogy miközben néztem a filmet, abból az alapvetésből indultam ki, hogy valóban vak. Nem is nagyon tudtam mit kezdeni az érzéssel, hogy valahonnan ismerős… A stáblistát nézegetve döbbentem rá, hogy már más filmben is találkoztam vele. Hozzátenném, hogy nem csak a vakságot ábrázolja megtévesztő hitelességgel, egyébként is csodálatos beleérzéssel és árnyalat-gazdagsággal játszik. A jellemfejlődés minden eleme kidolgozott, és szép ívet jár be az elkényeztetett, hisztis és agresszív kis vadembertől, a mélyen kötődő, érzékeny, a világ felé egyre nyitottabb, egészséges lelkivilágú kislányig bezárólag. Az Anne Sullivant alakító Alison Elliott karakterábrázolása szintén sokoldalú és eleven, mind színesebb lesz, ahogy egyre közelebb kerül kis tanítványához, így válik a pragmatikus tanítónőből gyengéd nevelővé. A dramaturgiai felépítés fokozatos, finoman adagolt, időt hagyva a megkapó pillanatoknak. Örülök, hogy Helen és Anne történetéről született egy újabb feldolgozás, mindenkinek csak ajánlani tudom ezt a meghatóan szép, igazán emberi és nem utolsó sorban figyelemreméltóan hiteles filmet.

Kiegészítésként mellékelek a kedves Olvasóknak két narrált fotót is a fentiekhez.



Egy elragadóan szép, művészi portréfotó a fiatal Helen Kellerről, természetesen fekete-fehér. Helen félprofilból látszik, egy asztalnál ül, amin egy óriási könyv fekszik, kinyitva. A hölgy, bal kezét a könyv lapján nyugtatja, mintha épp csak pihenne olvasás közben, jobb kezében pedig egy a képbe jobbról behajló rózsaág. Helen, félig lehunyt szemmel, óvatosan magához húzza az egyik virágot, hogy érezhesse annak illatát.

kismadár

A képen a két színésznőt láthatjuk, a Helen Kellert játszó Halie Kate Eisenberget és az Anne Sullivant alakító Alison Ellott-ot a film egyik emblematikus jelenetében, mikor a nevelőnő vizet csorgat a kerti cserépkútnál a kislány kezére és közben ugyanezt jeleli annak tenyerébe, így végül megtörténik az áttörés, összekapcsolódik fogalom és objektum, Helen megérti a tárgyak neve és a tárgyak közti azonosító viszonyt.

A kislány fodros, masnis lila egyberuhát visel, hosszú, göndör haja vállára omlik. Kicsit teltebb, angyalszobrocskákéra emlékeztető arca izgatott, érdeklődő. A nevelőnőn decens fekete, puritán rakott szoknya és ugyancsak fekete, mellényszerű felöltő, a kor divatjának megfelelően. Arcán keskeny, barna árnyalatú szemüveg – lévén érzékeny a fényre, haja szoros kontyban a tarkóján."

[link]


Az éjjeliőr (1974) - Vélemények

2020-12-27 01:33.04
Jó kis, klasszikus, amcsi krimi. Jól megcsavarták a végére a sztorit, ez igaz.


Fekete gyémántok (1976) - Vélemények

2020-12-26 11:19.36
Jól sikerült adaptáció, csak kissé laposra sikerült.


Béketárgyalás, avagy az évszázad csütörtökig tart - Vélemények

2020-12-25 18:31.34
Rendkívül szentimentális, modoros, geil film. Kibírhatatlan, nem tudtam végignézni, lepusztultak az agysejtjeim.


A gyilkos a házban van - Vélemények

2020-12-25 16:27.11
"fordulat fordulat hátán" Már kicsit sok is.


A kis herceg (1974) - Vélemények

2020-12-25 15:56.29
"A könyvet így meg sem közelíti, de a mögöttes tartalom itt is dereng. A könyv sokkal jobban meghatott." Ennél filmnél a magyar hanglemez változat jobb volt.


elejére ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... végére

 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk