Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
A Profi *A klasszikus film* *Dupla borítós kiadás és booklet* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Börni, az eszelős temetős - Filmbox Plus, 07:40 |
Lovagregény - Film Café, 07:50 |
A nagy lövés - Spíler2, 08:10 |
A fantasztikus róka úr - Film+, 08:55 |
Több mint hercegnő - Izaura TV, 09:10 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Penélope Cruz (50) |
Ann-Margret (83) |
Paul Guilfoyle (75) |
Jessica Alba (43) |
Elisabeth Röhm (51) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Madame Web |
Gal Gadot |
1. Szürke Sólyom (2008-12-10 09:09.49) |
Spoiler!
Van egy olyan elméletem, hogy az ember jelleme nem képes a fejlődésre, az emberiség csak a technikai dolgok vonatkozásában képes felmutatni fejlődést (már amennyiben a messzemenő gépesítés fejlődést jelent). Nos, ezen mozi megtekintése után ez az elméletem csak erősödött. A film főhőse Valerie Solanas, a valóságban is létezett megrögzött feminista, eléggé szélsőséges nézetekkel. Sok súlyos társadalmi kérdésre hívja fel a figyelmet Solanas, jó pár jogos észrevétele van a társadalmi egyenlőtlenségekkel, a fogyasztói társadalommal kapcsolatban. Azonban Solanas megoldása elfogadhatatlan, hiszen a „hímek kiirtásában” látja minden problémára a gyógyírt. Ez az erős szubjektivitás hatalmas ellentétben áll az objektivitásával, furcsa dolog, hogy aki képes meglátni a fennálló problémákat, mennyire abszurd megoldásokat képes kiötleni azokra. Érdekes, hogy minden probléma okának a férfiakat jelöli meg, és a megoldást a nők uralta társadalomban látja. Ez egy eléggé ellentmondásos helyzet, hiszen pontosan olyan uralmi helyzetbe akarja saját magát helyezni, mint amilyen rendszer ellen küzd. Ez az a mozzanat, amire ráismerhetünk a francia polgári forradalomban, az orosz bolsevik forradalmakban, és talán minden eddigi forradalomban „A forradalom felfalja önnön gyermekeit”. Hasonlóan történik ez Andy Warhollal is, aki egykoron szintén felismerte a művészet hanyatlását, hiszen a művészet a tömegek kiszolgálásával egyszerű árucikké süllyedt. Végtére Warhol is, már csak haszonélvezője a tömegek ízlését kiszolgáló „művészetnek”. Úgy tűnik, Warhol kezdetben felkarolja Valerie Solanast, de valójában Solanas csak egy eszköz Warhol számára. Innen már egyenes út vezet a Valerie által véghezvitt merénylerthez, mert Warhol hirtelen minden olyan dolog szimbólumává válik, mint ami ellen Valerie küzdött. A filmben főszerepet játszó Lili Taylor erős játékkal győz meg minket, Jared Harris hasonlóan jó a szerepében. A film nem csupán egy társadalmi válság képét rajzolja elénk, hanem 60-as évek korrajza is egyben, az amerikai pop kultúra megértéséhez is hozzásegíthet. Maga a film inkább semleges kívánt maradni, nem találtam túlzott elfogultságot benne. Az ítélkezés tehát ránk, nézőkre van bízva, ilyen szempontból dicséretes munka. Én úgy érzem, hogy a 60-as években már felismerhető társadalmi problémák egyáltalán nem oldódtak meg, csak eltemetődtek a a társadalom tudatalattijában, és ezen problémák elföldelése nem egyenlő a megoldásukkal. Freud szerint a tudatalatti irányítja a tudatos énünk, tehát a ma problémái a fel nem dolgozott múltunkban gyökereznek. Aztán ezek a problémák az ezredforduló elején ismét kezdenek a felszínre bukkanni, amikor is megjelenik Tyler Durden, a piros kabátjában. |
Vélemények | Szürke Sólyom, 2008-12-10 09:09 | 1 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz | |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
Én lőttem le Andy Warholt adatlap |
Eredeti cím: I Shot Andy Warhol |
Évszám: 1996 |
Rendezte: Mary Harron |
Szereplők: Lili Taylor, Jared Harris, Martha Plimpton, Lothaire Bluteau, Anna Levine... |
További információk |