Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
A Profi *A klasszikus film* *Dupla borítós kiadás és booklet* (Blu-ray) |
A mag (4K Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Danny Collins - Filmbox Premium, 21:40 |
Lány a jövőből - Cinemax2, 22:21 |
A fekete tulipán - Cool TV, 23:00 |
Felhőkarcoló - Mozi+, 23:00 |
A bűnös - Paramount Network, 23:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Al Pacino (84) |
Hank Azaria (60) |
Jeffrey DeMunn (77) |
Jason Lee (54) |
Renée Zellweger (55) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
A sógun (sorozat) - Vélemények |
A legjobb filmzenék! |
2022-es választás |
Hiányzó filmek a Filmkatalógusról! |
Asszociáció |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Luther: A lemenő nap |
Henry Thomas |
1. Riffraff (2020-01-19 03:57.05) |
Az utolsó óra/Kicsöngettek egy filmklasszikusokhoz mérhető francia "oktatási thriller", ami nem adja könnyen magát. Ennek ellenére nagyon ajánlom mindenkinek, aki keresi a közös hangot a Z, majd az Alfa generációval, mert a nekik is fontos problémákat veti fel. A tanár kontra diákok alapfelállásban nagyon nehezen körvonalazódik a gyerekek valódi motivációja. Olyan dramaturgiai fogásokra érdemes figyelni, amik elsőre fel sem tűnnek, így pl. a "KKGY", Kiemelkedő Képességű Gyermekek Alan Parker-es musicalbetétei. A francia akcentus nem könnyíti meg a szöveg értelmezését (a felirat nem tartalmazta a dalszövegeket angolul sem), de legalább az érthető refrénekből adódhatnak Aha!-élmények. Ezeket lentebb a spoiler-zónában megkísérlem leírni.
. . . SPOILER végig Appoline, az egyik osztályképviselő tesz egy mellékes megjegyzést - a cselekmény szempontjából gyakorlatilag zsarolást - a generációs szakadékra, ami gyakorlatilag a "boomerezés" egyik első filmes megnyilvánulása. A lány szövegéből ki lehet következtetni, hogy a kísérleti osztályon belüli csoportdinamika egyfajta pre-Greta Thunberg ellenállási mozgalom mentén mozog. A francia diákoktól megszokott erőszakos és vitatható módszerekkel. A forgatás, ill. az előmunkálatok idején Thunberg még nem volt aktív mozgalmár, vagy legalábbis nem volt sajtónyilvánossága, ezért feltételezem, hogy a két médiajelenség - a film és az aktivista - egymástól függetlenül haladt a kibontakozás felé. Sajnálom, hogy az új dühös generáció alapélménye nem ez a film lesz, hanem Greta megnyilvánulásai. A musicalszámokból a következőket értettem ki: - "I'm a slave, I'm free." A refrén: "Come back, Come back..." (Mintha lenne remény, hogy a boomerek még visszatéríthetők a hippista romantikával.) - "Free money" (Talán a rendszeres alapjövedelem? Vagy a gyűlölt Tőke? Ha valaki megnézi a filmet, és jobban kihallja belőle a mondanivalót, majd írja le!) Szóval a film megkísérli Antonioni Zabriskie Pointjához és Nagyításához hasonlóan művészileg feltérképezni egy adott generáció problémáit, de mindezt sokkal közelebb hozza az X- és az Y generáció filmfogyasztási szokásaihoz azzal, hogy elődjénél sokkal inkább felvállalja a thriller műfaját. Persze nem az olasz maestro-t kellett volna példaként felhoznom, hanem inkább a modern "oktatási thriller" hazai meghonosítóját, Truffaut-t a Négyszáz csapással - csak nála soha éreztem ezt a fajta mélységet. Francia filmrendező kollégája, Sébastien Marnier is inkább az Antonioni-féle ikonikus képi megjelenítést követte. Hogy apoteózisról van-e szó, most még nem tudom, de ez egy olyan film, aminek az utolsó két beállítása boomeres kifejezéssel élve beleég a retinánkba. Az egyetlen kifogásom, hogy már megint pontosan tudtam, mik lesznek az utolsó képek :( |
Vélemények | Riffraff, 2020-01-19 03:57 | 1 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz | |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
adatlap |
Évszám: ? |
Rendezte: Sébastien Marnier |
Szereplők: Laurent Lafitte, Emmanuelle Bercot, Luana Bajrami, Victor Bonnel, Pascal Greggory... |
További információk |