Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk
LadySlim táplálékkiegészítő
Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2022-12-15
A látogatás
A titokzatos nő
Avatar - A víz útja
Mindcage

2022-12-08
Alcarrás
Átjáróház
Csizmás, a kandúr: Az utolsó kívánság
Menekülj!

2022-12-01
A mi Kodályunk 2. rész - Psalmus Hungaricus
A stand up királynője
Isten földje
Vérapó

További mozibemutatók

DVD / Blu-ray premierek
Ahol a folyami rákok énekelnek (DVD)
Nincs baj, drágám (Blu-ray)
Stu atya (DVD)
A meghívás (DVD)
Hivatali titkok (Blu-ray)

További DVD premierek
További Blu-ray premierek

Hamarosan a TV-ben
A hallgatás szabálya
- Viasat3, 21:00
Az utazó
- AXN, 21:00
Csúcshatás
- AMC, 21:00
Benedetta
- Cinemax, 21:35
Good Will Hunting
- Film4, 21:50

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
John Malkovich (69)
Beau Bridges (81)
Judi Dench (88)
Dörner György (69)
Toby Huss (56)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
Submission (sorozat) - Keresem
Szerinted melyik színész lett volna alkalmasabb egy-egy filmszerepre?
2022-es választás
Dolgok, amik nagyon idegesítenek
Mit hallgatsz most?

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Star Trek aaaaa
Sebastian Spence aaaaa

 

Fórum - Capone (2020) - Vélemények

Ahhoz, hogy hozzá tudj szólni a fórumokhoz, be kell jelentkezned, vagy regisztrálnod itt!

2. Vmiso (2022-06-09 20:09.47)  
40 percet bírtam ebből a posványból.
Ez alatt kiderült hogy Capone a börtönévek után mennyire lerottyant, besza, behu meg ilyenek.
Semmi olyan ami érdekelt volna róla, mert nem erről híres.

Még Tom Hardy ellenére is nézhetetlen.


1. Langelus (2021-01-28 11:02.04) aaaaa
Két dolog emeli Josh Trank Capone-ját a teljes kudarctól picit följebb, a vállalhatóan gyönge munkák szintjére. Egyrészt hangulatában tényleg megidézi a 40-es éveket, másrészt Tom Hardy nagy nekirugaszkodású, bár eltúlzott alakítása Al Capone-ként. Egyik sem feledteti, hogy a Capone vérszegény és direkt vegetatív produkció, ami magában hordozza szerzője egyre nyilvánvalóbb foghíjait is filmkészítőként.

Élete utolsó éveiben a szifiliszes Al(fonse) Capone már csupán árnyéka volt egykori önmagának: szellemileg annyira leépült, hogy felfüggesztették börtönbüntetését. Ám a hozzá közel állókat és a szövetségieket nemcsak romló állapota érdekelte, hanem az is, hová rejtette sokmilliós rabolt dugipénzét.

A "Fan4stic"-fiaskóról hírhedt direktor itt végre szabad kezet kapott, így viszont a filmje gyengéiért is csak őt tudom okként elővenni; a történetvezetés fájóan öncélú és erőtlen, a jelenteket nem köti össze egy izmos, koherens narratíva. Trank mindent 1 lapra tett föl, a dekadens roncs bűnvezér képére, amivel, ha sejtem, a gengszterdráma-zsánert demisztifikálja. De ahogy Scorsese Irishman-je, úgy a Capone is túl szürke darab, amit feleakkora műsoridővel éreztem ugyanolyan terjengősnek!

A semmiben lebegnek a karakterek, és még az egésznek valami kis irányt adó vagyonszál révén sem lesz igazán közük egymáshoz. Mindenki csak téblábol, de főleg maga Capone: semmit sem látunk fénykori énjéből – ironikus módon még akkor se, mikor Al újra átéli a "dicső múlt" egy-egy pillanatát. Éppúgy potyára várjuk, hogy végre történjen valami, mint a floridai villáján csüngő FBI-ügynökök, és éppoly katatóniába kerülünk az értetlen bámulástól, mint a címalak.

Különösnek találtam, ahogy Trank Capone előéletéhez hozzányúlt: szürreális, egész kísérteties, egy csipetnyi brutalitással, mintha pár percre egy horrorba csöppennénk. Nyilván ez is beintés a műfaji sablonoknak: míg egy régi mobfilm-ben a büntetlen kicsapongások (parti, bordély, kivégzés) képsorai adják a maffiaélet vonzerejét, itt az összeomlás baljós ómenei, amik egy gonosz ember elméjét táncikálják körül vigyorogva.

Ötletként egész izgalmas, de közel se szuperál olyan jól itt, mint azt Trank vélhette: sokszor láttunk kifinomultabb valóság-képzelet-összemosást, amit jobban hozzá is szőttek egy-egy történet egészéhez. Itt csak annyi apropója volt „bódulnunk” egyet a múltban, hogy ez legalább pici előzményt ad a cselekmény egyetlen lüktető részének, ahol is Capone Tommy-géppuskával ámokfutásba kezd a villa körül, többeket lelőve. Túl kevés, túl későn.

Mégha a rossz írást és rendezői instrukciókat hozzáveszem, akkor se stimmel valami Tom Hardyval itt. Aki szerint Christian Bale hangtorzító játéka A Sötét Lovagban erőltetett, az állítsa csak rá a fülét ERRE a hangra, ha a Capone egy-egy jelenetét meglesné YouTube-on: másnak ugyan más, csak egyáltalán nem természetes sem az olasz akcentus, sem a folyamatos krákogás. Bár Hardy remekül hozza a valóságtól el-elszakadó Al-t, a pelenkában kóválygó vénembert, az már vitatható, hol a határ a figura szánalmassága és a figura elpazarlásáé között.

Igazából nem számít, milyen kép él a fejünkben a rettegett „Sebhelyarcról”, ahogy egykor becézték: ha egy eleve nem túl érdekes életszakaszt ilyen gyérre szabva és ilyen lézengve adnak elő, miközben szereplői csak dőlicsélnek ide-oda, akkor a néző magasról tesz rá, mi volt a rendező "kreatív víziója". Egyszerűen másból sem áll EZ az Al Capone, mint az egészsége mélypontja, és egy egész filmen át csak ezen rágódni baromira fárasztó.



Kapcsolódó fórumok

VéleményekVmiso, 2022-06-09 20:092 hsz
Kérdések téma megnyitása0 hsz
Keresem téma megnyitása0 hsz
 
 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu