Idősebbek is elkezdhetik online és ingyenes rejtvényfejtő játékunkat
Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2024-04-26
Anselm

2024-04-25
Abigail
Challengers
Emma és Eddie: A képen kívül
Exhibition: Van Gogh és Japán
Maga a pokol
Robotálmok
Spy x Family Code: White

2024-04-18
Bolero
Bonus Trip
Elszáradt füvekről
Mentawai, egy elfeledett ősi kultúra
Micimackó: Vér és méz 2.
Polgárháború
Származás
Szunnyadó vérebek
Vörös szobák

2024-04-11
Back to Black
Carte Rouge - Vörös térkép
Szellemirtók - A borzongás birodalma
Thabo és a szafari kaland
Verseny a győzelemért

További mozibemutatók

DVD / Blu-ray premierek
A Profi *A klasszikus film* *Dupla borítós kiadás és booklet* (Blu-ray)

További DVD premierek
További Blu-ray premierek

Hamarosan a TV-ben
Férfibecsület
- Mozi+, 13:55
A Goldman-ügy
- HBO, 14:15
Alkonyat
- Paramount Network, 14:45
A piszkos tizenkettő
- Film+, 14:55
A smaragd románca
- Moziverzum, 15:00

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Shirley MacLaine (90)
Djimon Hounsou (60)
Glenn Morshower (65)
Cedric the Entertainer (60)
Aidan Gillen (56)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
Shirley MacLaine - Vélemények
Melyik színésznővel/színésszel feküdnél le legszívesebben?
Szólánc (filmek nevével)
Szólánc
Szólánc-angol szavakkal

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Ébredés aaaaa
Rachel Kerbs aaaaa

 

Fórum - Dunkirk - Vélemények (6. oldal)

Ahhoz, hogy hozzá tudj szólni a fórumokhoz, be kell jelentkezned, vagy regisztrálnod itt!

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
288. Tjunior (2017-08-21 21:06.58) aaaaa - (válasz Evile-Elvis- 286. hozzászólására)
Ebbe mi a stílus most komolyan? Ilyet én is tudok :)
A film vertikális irányultsága meglehetősen egzaltált. Aki a forgatókönyvet írta arra dehonesztáló kifejezéseim vannak, mert a karakterek motivációit meglehetős langymeleg elképzeléssel vetette papírra. A mentális motivációk szétbontakozása nem rímel a film zaklatott ütemére. stb. stb.
Ez nem stílus, ez egy félművelt ember küszködése :)


287. Langelus (2017-08-21 20:01.06) aaaaa - (válasz Egyszerűsrác80 285. hozzászólására)
:|
:)
Örömmel látom, hogy mindketten ismerjük az arany középutat. Bár a véleményem a filmről azért nem olyannyira lelkesedéstől fűtött, mint az imént sugalltam.:))



286. Evile-Elvis- (2017-08-21 19:25.32) aaaaa - (válasz Egyszerűsrác80 285. hozzászólására)
Langinak ez a stílusa, mindig is külön szótár kellett hozzá. Ne akard megváltoztatni úgysem tudod, inkább biztasd, hogy sziporkázzon még a felhőszerű stílusában.


285. Egyszerűsrác80 (2017-08-21 19:17.46) aaaaa - (válasz Langelus 283. hozzászólására)
Nem:))
hanem valami ilyesmire:
Nolna filmje letaglózóan mutatja be a második világháború egyik fontos esenényét.
Az ember ott érzi magát a csatamezőn,együtt él a filmszereplőivel.
A zene tökéletes adagokban szállítja az adrenalint,feszültségfokozó és noha monotonnak tűnhet,igazából a feszültséget és a kilátástalanságot adják vissza.
a színészek brillíroznak,különösen Tom Hardy,akinek karaktere nagyon él,a maszk alatt is...
Etc,etc:)
szal érted.Kerek,érthető mondatok,amiket meg lehet érteni:)
Ja,és nem én nem láttam a filmet,gyanítom egy ideig nem is fogom:)


284. Kal-El2 (2017-08-21 18:58.48) aaaaa - (válasz Langelus 283. hozzászólására)
Szerintem a "felhöszerű","karaktergócpont","figyelemg pont" szavakra gondolt.


283. Langelus (2017-08-21 18:54.04) aaaaa - (válasz Egyszerűsrác80 282. hozzászólására)
Jaa! Az ilyesmi kifejezésmódra gondolsz, hogy pl.:
"Basszuskulcstartó, ez egy überbaró állatkirály film volt, az a sok búgás meg a hangok! Tökre odaéreztem magam! Persze,mikor csávó beszorult a két hajó közé is fölcseszte az adrenalint, de a fuldokló pilóta szarrá törte az üvegét, hát az már az istencsászár volt, haver!"


Valami efféle stílusra gondoltál? :D


282. Egyszerűsrác80 (2017-08-21 17:22.24) aaaaa
Azt egyszer elérjúk,Lang,hogy ne rébuszokban beszélj egy filmnél,hanem úgy hogy a magamfajta buta nyuszi is megértse?:)


281. Langelus (2017-08-21 13:33.52) aaaaa - (válasz Kal-El2 280. hozzászólására)
Egy nemcsak hangsúlyosnak szánt, de tényleg hangsúlyossá is váló karakter magára vonja a figyelmet, érdekel minket az ő konkrét sorsa, sőt az egyéniségének változása. Figyelemgócpont egy személy körül.


280. Kal-El2 (2017-08-21 09:51.32) aaaaa - (válasz Langelus 279. hozzászólására)
Mi az a karaktergócpont?


279. Langelus (2017-08-21 09:35.05) aaaaa - (válasz Evile-Elvis- 277. hozzászólására)
Nem voltak benne konkrét történés- vagy karaktergócpontok, nyilván mert maga a csatatér köré volt felépítve az egész. De ettől valahogy a feszültség inkább felhőszerű volt, mint koncentrált.


278. Tjunior (2017-08-21 07:46.22) aaaaa - (válasz Evile-Elvis- 277. hozzászólására)
inkább ne


277. Evile-Elvis- (2017-08-21 00:29.28) aaaaa - (válasz Langelus 276. hozzászólására)
A felhőszerű élmény az pozitívum vagy negatívum? Írd le kicsit részletesebben:)


276. Langelus (2017-08-20 19:02.37) aaaaa
Teljesen csak érzésileg ez afféle átmenetként ment át rajtam. Mint egy amalgám a Fertőzés, a Saul fia és A fegyvertelen katona között. Nagyon jó volt, de ez a távolságtartás a konkrét szereplőktől kicsit olyan felhőszerűvé tette nekem az élményt.


275. Törölt felhasználó (2017-08-14 03:39.10)  
Egész jól "lelopta" a Saul fia vizuális megoldásait a megfelelő helyeken (tudom, Nemes-Jeles meg Elem Klimovtól "lopott"). Azon kívül hozta a tér-időfelbontásos dramaturgiát, ami ezúttal számomra semmi pluszt nem adott a történethez, inkább a Nolan-rajongók és a kritikusok felé tett egy gesztust.
Az mára már egy közhely, hogy a szubjektív tér-időélmény szituációfüggő. Nolan nagyon is sokat tett azért, hogy ez a gondolatiság mainstreammé váljon a filmművészetben. (Szegény David W. Griffith még belebukott 1916-ban az Intolerance c. némafilmjével.) Most ezt a dramaturgiai szervezőerőt mégis erőtlennek érzem, mert Nolan megint megpróbál arra a területre tévedni, amihez újabban nem ért annyira. Elfogultság nélkül kéne jellemet ábrázolnia, ráadásul úgy, hogy szinte meg sem mutatja az ellenfelet. Ez az elfogulatlanság még működik is az elején, nagyon hideg, nagyon mértani a filmszerkezet, még ki is vannak írva az időintervallumok. (Itt kezdett gyanús lenni, hogy mintha a munkásságát még nem ismerőknek csinálná a filmet: „Bevezetés a Nolanológiába”. Eleve tessék úgy gondolkodni, hogy össze lesztek kavarva.)
De ebben a háborús szituációban lassan érezhetővé válik, hogy végső soron a britek oldalára áll a rendező. Lehet, hogy némelyiket seggfejként ábrázolja, de akkor is. Ám legyen, elfogadom.
Viszont az eddigi Nolan-filmekkel ellentétben nem érzékelhető, hogy mihez képest kellene nézőként a szereplőkkel azonosulnom. Azért, mert szenvednek? A német katonák is szenvednek. Őket miért nem mutatjuk meg?
Közhelyes szituációk (civil hajók, a kapitány felülemelkedése a "járulékos veszteségen", vagyis a fia halálán, majd a másik fia barátjának a halálán) és közhelyes audiovizuális megoldások (gonosz bombázó repülő, láthatatlan forrásból érkező lövések a hajó oldalába) próbálnak utat mutatni, de ilyen feszült thriller-légkört bármelyik tehetséges rendező képes a vászonra lökni. Nem látom a másik oldal közhelyeit. Nolantől mást vártam volna.
Eddig azt szoktam meg tőle, hogy a tér-időfelbontásos dramaturgiát eszközként és nem célként használva elmond egy olyan történetet, amiben van egy tézist meg egy antitézist megtestesítő szereplő. Régebben az izgalomfaktort pont az szolgáltatta, hogy elgondolkodjak, kinél van az igazság.
Ha a mindenki számára más ütemben szűkülő idő az antitézis, akkor viszont előre tudom a végeredményt, mint a Titanicnál: adva van a filmidő, ezen belül próbáljunk meg minél több feszültséget gerjeszteni, amíg be nem következik a történelemkönyvekből ismert végkifejlet. Ebből katarzist csak kierőszakolva lehet kihozni, erőteljes emocionális ráhatással.
Nagyon is működik a recept, csak ne lenne máshogy eladva.

A Sötét lovag óta nagyon sokan hasonlították Nolant Kubrickhoz, nem teljesen alaptalanul, mert mindketten képesek (voltak) hideg logikával, érzelmi azonosulás nélkül megkérdőjelezni az emberi jellem sötét és világos oldala közti éles határokat. Az Interstellar már sajnos átbillent a szentimentalitásba, és a Dunkirk sem mentes a pátosztól. Már a témaválasztásnál úgy éreztem, hogy talán ez lesz Nolan "Barry Lyndonja". Vagyis elmerülünk egy kosztümös filmbe, ahol a megszokott rendezői védjegyek, esetleg újító képi megoldások fognak eladni egy szerzőinek szánt filmet. Én úgy érzem, beigazolódott. Kubricknál ez volt a NASA-kamerák alkalmazása gyertyafényben és a szinte Stendhal-szindrómába taszító barokkos tájképek felmutatása. Nolannél a CGI-utálatból fakadó valós csaták vászonra vitele. Ebben, mármint az átélhetőségben persze fenomenális. Én még nem éltem át háborút, nem is játszottam háborús játékkal, de el tudom képzelni, hogy ilyen lehet. Ha csak erre koncentrálok, akkor tökéletes.


274. HMáté33 (2017-08-11 13:52.59) aaaaa - (válasz Tjunior 273. hozzászólására)
annyiból mégis tetszik a választás, hogy egy olyan helyzetet ölel fel, ahol az igazi underdog angolok vereséget szenvedtek, mégis győztek: a "dunkirk spirit" azóta is fogalom, és brit filmesek lévén nem is kell nagyon magyarázni a döntést. ettől meg valaki nyugodtan leforgathatná a politikai thrillert a döntéshozókkal a főszerepben, én ott lennék a moziban.


273. Tjunior (2017-08-11 13:44.23) aaaaa - (válasz HMáté33 272. hozzászólására)
Igazából ahhoz a koncepcióhoz amit Nolan elképzelt a Dunkerque-i evakuálás rossz választás. Pont amit te is írsz, túl sok a kérdés. Miért álltak meg a németek stb. stb. Aminek a teljes mellőzése zavaró lehet. Persze, oké, a film nem is akar foglalkozni mélyebben a sztorival, csak a felszínt akarja kapargatni. Erre a koncepcióra bőven elég lett volna, a későbbi evakuálások egyike is. A látvány sem olyan grandiózus, hogy csorbán szenvedett volna ha kisebb lépték.


272. HMáté33 (2017-08-11 13:26.09) aaaaa
amúgy abban egyetértek a cikkel, hogy Dunkerque politikai háttere kivételesen izgalmas (főleg, hogy a németek is kijöhetnének akár a szokásos skatulyából), és mindez simán megérdemelne egy haosnlóan feszült légkörű thrillert. nálam viszont ez nem rombolja le egy csakis a hadszíntérre fókuszáló mozi értékét.
továbbra is tetszik, hogy finoman ugyan, de mert egy kicsit formabontó lenni a film, és engem igenis érdekelt egy ilyen túlélésről, mint olyanról (tehát nem az egyes ember túléléséről) szóló alkotás.


271. HMáté33 (2017-08-11 13:21.20) aaaaa - (válasz Tjunior 270. hozzászólására)
Nolan egy ideje abban a státuszban van, hogy sokaknak tényleg blaszfémiával ér fel minden irányába tett negatív kiszólás - éppen ezért vannak, akik viszont csakazértis minőségben szeretik kicsit foghegyről értékelni. nálam ez főleg úgy csapódik le, hogy nem is írok róla szívesen sehova, az elismerése túl mainstream, a kritikája túl hipster (sznob).


270. Tjunior (2017-08-11 12:47.36) aaaaa - (válasz Ezrrl 269. hozzászólására)
Teljesen korrekt vélemény, egyet is tudok érteni vele. Azzal együtt is, hogy engem nem zavart túlságosan a karakterek és a csekemény szinte teljes hiánya. Annyira nem is fikázza Nolant mint gondoltam, bár a fanoknál bármilyen negatív jelző blaszfémiával ér fel :) Ami szerintem kimaradt és azóta gondolkoztam rajta az Hans Zimmer zsenije. Vajon mennyit adott hozzá filmhez a zenéje? Végiggondolva, elég sokat, 1 csillagot biztos.


269. Ezrrl (2017-08-11 10:01.08) aaaaa
Nem tudom hiányzott e ide(?):

[link]


268. Chim (2017-08-10 21:50.11) aaaaa - (válasz Tjunior 240. hozzászólására)
Köszönöm szépen! Végre valaki. Én is mindig ezt mondom, csak én Moszkvát hozom fel példának.


267. HMáté33 (2017-08-09 18:25.57) aaaaa - (válasz Spiel 264. hozzászólására)
najó, de a film az "akkor és ott" hangulatában játszódik, ráadásul a parton hesszelő britek szemszögéből - inkább a karakterek véleménye ez, semmint a rendező kiszólása, igazságtétele.


266. Cthulhu6 (2017-08-09 18:19.06) aaaaa - (válasz Spiel 265. hozzászólására)
Pedig pont azt szokás feszegetni, ami vita tárgyát képezi.


265. Spiel (2017-08-09 16:51.04) aaaaa - (válasz Cthulhu6 263. hozzászólására)
Ezt inkább nem feszegetném, mert a mai napig vita tárgyát képezi a dolog.


264. Spiel (2017-08-09 16:49.33) aaaaa - (válasz HMáté33 262. hozzászólására)
Azzal magyarázták, hogy azért nem támad a német szárazföldi haderő, mert van légierejük. Azért ez egy elég blőd mondat volt.


263. Cthulhu6 (2017-08-08 22:35.37) aaaaa - (válasz Spiel 261. hozzászólására)
Kb azzal magyarázza a film, hogy a németek bíztak a légierőben, hogy majd az elintézi, amit kell.

Akárhogy is, a brit sereg megsemmisülése, még ha vérfagyasztó is lett volna, a háborún nem sokat változtat. Az angliai csatát úgyis repülőkkel vívták, az atlantit meg hajókkal. A szárazföldi csatákat így is főleg oroszok és amerikaiak vívták.


262. HMáté33 (2017-08-08 21:41.23) aaaaa - (válasz Spiel 261. hozzászólására)
és mivel magyarázták?


261. Spiel (2017-08-08 21:38.09) aaaaa - (válasz HMáté33 256. hozzászólására)
Tudom, hogy vita tárgyát képezi a német megállás, de jobb lett volna ha ezt azzal magyarázzák a filmben, hogy "nem tudjuk miért csak a légierő támad."



260. Langelus (2017-08-08 13:17.07) aaaaa
Majd 1 nappal a nagasakii-i atombomba ledobása után valszeg megnézem.


259. Iszonytató Huttyogány (2017-08-08 12:52.12) aaaaa - (válasz Oereg Gorm 258. hozzászólására)
:D


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Kapcsolódó fórumok

VéleményekGerbo777, 2023-11-13 22:40438 hsz
KérdésekMarsbolha, 2018-09-02 02:082 hsz
Keresem téma megnyitása0 hsz
 
 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk