Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2024-05-02
A boldogság ügynöke
A kaszkadőr
Az elátkozott Queen Mary
Milli Vanilli: Az évszázad botránya
Végtelen rozsmezők

2024-04-26
Anselm

2024-04-25
Abigail
Challengers
Emma és Eddie: A képen kívül
Exhibition: Van Gogh és Japán
Maga a pokol
Robotálmok
Spy x Family Code: White

2024-04-18
Bolero
Bonus Trip
Elszáradt füvekről
Mentawai, egy elfeledett ősi kultúra
Micimackó: Vér és méz 2.
Polgárháború
Származás
Szunnyadó vérebek
Vörös szobák

További mozibemutatók

DVD / Blu-ray premierek
A mag (4K Blu-ray)
A Profi *A klasszikus film* *Dupla borítós kiadás és booklet* (Blu-ray)

További DVD premierek
További Blu-ray premierek

Hamarosan a TV-ben
Harcban élve
- RTL Három, 21:00
Mi kell a nőnek?
- AMC, 21:00
A zongorista
- M5, 21:10
Gyakornokok
- Direct One, 21:30
Danny Collins
- Filmbox Premium, 21:40

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Al Pacino (84)
Hank Azaria (60)
Jeffrey DeMunn (77)
Jason Lee (54)
Renée Zellweger (55)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
2022-es választás
Asszociáció
Szólánc
Ferrari - Vélemények
Kaja-pia topik, avagy: ki mit szeret enni-inni?

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Szellemirtók - A borzongás birodalma aaaaa
Henry Thomas aaaaa

 

Fórum - 12 év rabszolgaság - Vélemények (9. oldal)

Ahhoz, hogy hozzá tudj szólni a fórumokhoz, be kell jelentkezned, vagy regisztrálnod itt!

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
91. Cselló111 (2014-02-23 21:16.34) aaaaa
Véleményem szerint az idő műlását a film valóban csak enyhe mértékben érzékeltette, csak az ültetvényen folytatott munkákkal, a gyapotszedésekkel, a közbeeső 2 egymás utáni fertőzött terméssel.
Én ezt az érzékeltetési módot még díjazom is. Talán a rendező nem véletlenül csak ennyire akarta megjeleníteni. Éreztette velem, hogy az állandó munka, robot mellett a napok összefolynak, minden nap egyforma. Olyan amit "csak" túl kell élni... hogy jöjjön a következő ugyan olyan.


90. Lector (2014-02-23 20:50.46) aaaaa
Nem szeretném a film különböző jeleneteit elemezni,mert a filmet mindenki látta.Mindenki úgy, és olyat lát ami alapján, véleményez.
Nem találtam a filmben semmilyen hibát.Sem a zenében sem a tragikumban.
A lentebb említett évek múlását nem érzékeltem.
Nem akartam a frissen borotvált rabszolga arcát elemezni...sem a temetési spirituálé gyönyörű
búskomor hangulatát.
Egyszerűen túl nagy mélységeket nyit meg ez a film.
az emberiség nem egyetlen bűne a rabszolgatartás
viszont ..felelni kell érte .
Ezt a film rendkívül érzékletes módon hozza tudtunkra...Brad Pitt mondatai által.
Azt gondolom mindenki maga tudja hová kell tenni ezt a filmalkotást, amit nem tartanék a "lerágott csont kategóriának".
A filmakadémia díjai majd méltóképp díjaznak.



89. Trashfan (2014-02-23 18:00.06) aaaaa
Szeretem a megtörtént eseményeket feldolgozó filmeket, mert sokkal több dráma, szépség, borzalom, szerelem, érzelem, és ki tudja még mi van bennük, mint bármilyen kitalált történetben. Pontosan így van ez ezzel a filmmel is. Lehet nézni mindenféle kitalált szörnyeket, meg gonosz isten tudja miket, de végül mindig csak kiderül, hogy az ember tud lenni a legnagyobb állat, és a legaljasabb lény amit csak hátán hord e bolygó.
Az alaptörténetet nem hiszem, hogy kommentálni kéne, hiszen ott van a leírás a filmről, meg számtalan helyen lehet róla olvasni. Viszont a megvalósítás...Benne volt a lehetőség, hogy egy nagy hálivúdi pátosszal és maszlaggal teli film készüljön ebből az emberi drámából, de szerencsére nem így történt. Itt kérem nem látunk mást két és fél órán keresztül, mint a nyers valóságot, mindenféle körítés nélkül. Az alkotók nem estek bele abba a hibába, hogy giccs legyen a vége. Nem, sikerült egy végtelenül nyomasztó emberi drámát alkotniuk, aminek a legnagyobb erőssége az életszagúság.
A film minden egyes jelenete realisztikus-noha persze mi nem éltük meg ezt a kort, sem ilyen helyzetet-sehol egy felesleges momentum, oda nem illő párbeszéd vagy képkocka. Sehol egy felesleges akció jelenet, sehol egy hatásvadász filmzenei részlet, sehol egy mesterséges párbeszéd. De pontosan ettől jó ez a film! Mert realista, mert hitelesnek tűnik, mert a nyomasztó, kegyetlen hangulatot a színészek játékával, a fényképezéssel érik el. Az ültetvények megjelenítése, az ott lakók sorsai, történetük, beleértve az urakat és az úrnőket is káprázatos. Az alkotók figyeltek mindenre. Hősünk egyre mocskosabb, a tűző napon folyik róla és társairól az izzadtság patakokban, a dugás-mert erre mást nem lehet mondani, mert ez az- jelenetek rövidek, hangtalanok, nem adnak igazi kielégülést. Ezek apró dolgoknak tűnnek, de pont ezektől lesz a film az, ami, életszagú.
Itt azért fontos megemlíteni, hogy érzésem szerint a film nem ítélkezik, és nem elítél, pusztán "csak" elmesél egy történetet, ami megtörtént, és amely abban a korban sajnos nem volt kivételes. De hogy nem ítélkezik, csak mesél, azt abból is látni vélem, hogy bizony a rabszolgatartókat sem uniformizálja, nem festi le egyöntetűen mindegyiket kegyetlen állatnak. Van köztük persze olyan is, de akad emberségesebb is, aki odafigyel a rabszolgáira, sőt, ennél többet is tesz. Ez jó, mert így megmarad a film-hogy úgy mondjam-dokumentarista jellege. Nem megy el vádaskodásba, nem festi le a rabszolgákat hősöknek-mert nem is voltak azok, csak szerencsétlen áldozatok, akik semmit sem tehettek-és nem kétdimenziós rossz fiúknak a rabszolgatartókat.
Ez az a pillanat, ahol ki kell térnem a szereplőkre is, mert egy nem látvány orientált, lassan hömpölygő emberi drámát bemutató film nem tud működni megfelelő színészek nélkül. Szerencsére ebben a filmben itt sincsen hiba. Illetve...Nos, a főhőst megformáló Chiwetel Ejiofor játékával volt némi problémám. Ugyan is az arcjátéka, a mimikája nem volt elég hatásos és erős szerintem. Ez baj, mert amilyen események és amik történnek vele az rengeteg alakításra adott volna lehetőséget. Ne értsen félre senki, nem rosszul játszott, hanem keveset. Kicsit spórolósan. Viszont ugyan itt azt is el kell mondanom, hogy kárpótolt viszont ezért a szemjátéka. Ugyan is rengeteg jelenetben a szemével fejez ki érzéseket, érzelmeket, és ezt nagyon jól csinálja, nem is véletlen, hogy annyiszor van mutatva a szeme. A végén például, mikor 12 év után hazaér, nézétek csak a szemét! Fantasztikus! De ha belegondolok abba, hogy ez a szemjáték egy még jobb arcjátékkal micsoda erős alakítás lehetett volna...Fassbendert mostanában nagyon felkapták, és lám, most látszik is, hogy miért. Epps szerepében lubickol, zseniális tényleg. eddig nem olyan sok filmben hatott rám a játéka, de itt igen. Persze Epps alakja hálás alak HA egy értő színész kezébe kerül. Most ez volt a helyzet, értő kezek közé került és Fassbender mindent ki is hoz belőle. Néhol szánalmas, néhol félelmetes ez az elmebeteg ültetvényes. Na persze a felesége sem gyenge, sőt...egyre csak sarkalja és egyre aljasabb viselkedésre szítja a férjét a négerekkel szemben. A fontosabb mellékszereplők közül kiemelném még Lupita Nyong'o-t, aki Patsey-t alakítja. Nem tudom miért, de nekem valahogy nagyon tetszett a játéka. A "nagy" Pit meg szót sem érdemel. Játéka semmi, szerepe pár percnyi, és ennyi elég is.
Azért a film számomra nem tökéletes. Például alig érzékeljük, hogy több, mint egy évtized eltelik. Ha nem tudnánk, hogy erről van szó, és a film végén nem lenne a haja deres, képtelenség lenne megmondani, hogy mennyi idő alatt történnek az események, és ez bizony hiba a szememben. Valahogy az elszálló évtizedet jobban, erőteljesebben kellett volna érzékeltetni. Lehetséges, hogy ez csak nekem hiba, nem tudom, de engem zavart. De az az igazság, hogy ezen kívül mást nem nagyon tudnék hibának, komolyabb hibának felhozni. Persze a film zenéje sem lett valami kiemelkedő, amolyan elmegy kategória, de el nem vesz a filmből, igaz, nagyon hozzá sem tesz.
De cserébe ott van a csodás fényképezés, a remek színészek, a nyomasztó, kegyetlen hangulat, a feszültség és nem utolsó sorban egy olyan történet, aminek a végén az ember elgondolkodhat, mikor feláll a székből.
Elgondolkodhatunk azon, mire is képes az egyik ember a másikkal, ha megvannak rá a keretek és a környezet. Hová tud lealjasodni az ember, miként nem tud bánni a másikkal, csak azért, mert annak más a haja, a bőre, vagy éppen a vallása. Ráadásul ezek a dolgok a mai napig itt vannak velünk, és ha a környezet ismét olyan lesz, bármikor felütheti a fejét.
Megrázó erejű, nagyon erős film, nagyszerű alakításokkal, remek megvalósítással.


88. Cselló111 (2014-02-23 18:00.01) aaaaa
Szerintem végig SPOILERES lesz!

Egy olyan mozit kaptam, amire nem számítottam. Számtalan érzést hozott elő... hol sajnálkozást, szánalmat, szomorúságot, hol dühöt, tehetetlenséget, bosszúságot, hol együttérzést, megnyugvást .. de minden pillanatban valamelyiket.

Minden pillanat elgondolkodásra késztetett - mit tennék én, meddig bírnám, lenne bennem még remény, feladnám-e, szembeszállnék, behódolnék vagy megszöknék?

A filmnek hatalmas nagy erénye, hogy nem akart Solomonból hőst csinálni. Egy egyszerű, hétköznapi ember erényekkel és hibákkal. Egy szabad ember, aki egyik pillanatról a másikra válik tulajdonná. A maga egyszerű eszközeivel legtöbbször túlélni próbál, engedelmeskedik, tűr, belefásul, egy idő után bele is törődik, nagyon ritkán szembeszáll, lázad. Mint a legtöbb ember, aki ilyen helyzetbe kerülne.
Rabszolgatársától, Clemenstől a hajóút során megkapja az útravalót, jelentéktelennek tűnhet, de súlya van a mondatainak. "...ne mondd el senkinek ki vagy - ez az egyetlen módja a túlélésnek..." A válasza .." én nem túlélni akarok, hanem élni!" .. még tele daccal, lázadással.

Ahogy megy előre a történet, telik az idő lépésről-lépésre figyelhetjük meg a változást benne. A remény még mindig meg van benne, bár egyre homályosabb. A cél egyre inkább a következő nap túlélése.
Amikor Armsby reményt adott - de elárulta - a családjának írt levél elégetésével a reményt vesztette el. És ezt a reményt énekli ki magából halott társa sírjánál, a dalba bekapcsolódva azonosul végképp a többiekkel.
Bass, a szabad és vándorló kanadai megjelenésével, a gondolataival és mondataival újra bízhat, de már nem az a tiszta hit, ami eddig vezérelte.
A film ezeket a változásokat hihetetlenül jó jelenetekkel, nagyszerű mondatokkal jeleníti meg...

Elismerésem azért, hogy a film a rabszolgatartó délieket nem veszi egy kalap alá, nem akarta mindegyiket annyira kegyetlennek bemutatni, mint Eppset. Bár érzékeltette, hogy ez a rendszer mindegyiknek természetes, tulajdonként bánnak minden négerrel, de azért volt akikben felfedezhető volt az emberség, még ha számunkra sokszor ez a fajta emberség is elfogadhatatlan.

Fordék valóban jobban bántak a rabszolgáikkal, de Eliza fogalmazta meg jól: " nem vagy több, mint egy értékes állat". És valóban ... Ford is elszakította Elizát a gyermekeitől gondolkodás nélkül, felesége pedig a gyerekeitől elszakított anyát így vigasztalja: "egyél, pihenj - hamar elfelejted a gyerekeidet".
És amikor Eliza a közös imát is végigsírja, akkor kiderül - bármikor, bárhova elvihetnek, elvitethetnek ha már zavaró tényezővé váltál, például az állandó sírásoddal.

Epps, következő gazdaként megmutatja milyen egy rabszolgatartó a legrosszabb, leggonoszabb emberi tulajdonságokkal, aki még az állatoknál is rosszabbul bánik a négerekkel.
Sok-sok óra gyapotszedés után éjjel részegen, szórakozásra vágyva táncoltatja, még jobban megalázza őket. Állati módon elégíti ki a vágyait, büntethet bárkit, korbácsolhat mindenért. A legelképesztőbb, hogy teljesen természetesnek érzi, értékeli tetteit, a Biblia szavaié mögé bújva magyaráz, él.

A film azt is nagyon szép képekkel érzékelteti, hogy a rabszolgák is mennyire közönyösen szemlélik társuk szenvedését. Amikor Platt kötéllel a nyakában az életéért egyensúlyozik a sárban az attól lesz igazán markáns kép, hogy a gyerekek nem messze tőle játszanak, futkároznak.
És folyamatosan visszaköszön az a kép mikor Clemens és Solomon vízbe dobták a halott társukat. Clemens mondta akkor: "inkább ő, mint mi"
A történet számomra egyik legérdekesebb figurája Patsy. Erőn felül dolgozik, "kiszolgálja" a gazdáját, de könyörög Platt-nek, hogy végezzen vele. Nem akar így élni. Érti és érzi, hogy ez így nem élet, hogy minden nap egyre inkább bemocskolódik, talán ezért is vágyik annyira arra a szappanra, talán attól várja a teljes megtisztulást.. nem csak a testit, hanem a lelkit is.
Amikor a korbácsolás után félholtan hason fekszik, miközben a társak próbálják enyhíteni iszonyú fájdalmát, a hátán cafatokban logó bőrt és húst hűsíteni, felnéz Platt-re. A szemében ott van a kérdés... miért nem fojtottál vízbe amikor kértelek... Platt szemében akkor nem csak a mély együttérzést, hanem a bocsánat kérést is láttam.

Gyönyörű képek, mélyebbnél-mélyebb jelenetek ... mind-mind hatott.

Nagyszerű színészi játékok.. mindenki élt a neki szánt idővel.. Paul Dano, Brad Pitt, Sarah Paulson... de leginkább Fassbender, Lupita Nyong'o és persze Ejiofor.

Zenében http://www.youtube.com/watch?v=mAZhQQN758g vitt mindent.

A film nálam egyértelműen célt ért. Elérte, hogy szereplőivel együtt érezzek, hogy kérdések fogalmazódjanak meg bennem, hogy tovább gondoljam. Tovább, mint 2 óra... sokkal tovább.


87. Man2 (2014-02-23 17:28.27) aaaaa - (válasz Chris Co 84. hozzászólására)
Egyetértek veled én az ilyen filmeket semmibe nézem.Szórakozni akarok egy filmen nem gondolkodni.Arra ott van a munkahelyem.


86. Törölt felhasználó (2014-02-23 13:50.17) aaaaa - (válasz Chris Co 84. hozzászólására)
Áh, nagyon pozitívan állsz hozzá, man soha nem éri el azt a számára túl magas szintet, hogy egy film komolyabb hatást gyakoroljon rá. A fejlett orvostudománynak hála nem lett a természetes kiválasztódás "áldozata"(más logikus magyarázat nem létezik a mérhetetlen kreténségére), így még úgy ahogy, de funkcionál. De komolyabb dolgok, gondolatok nem jutnak el tudatáig, szimplán nem képes rá, nem is lesz soha, ő valószínűleg megmarad annak a visszamaradottnak, aki most. Sajnos vannak ilyenek, sokan, és ők is eljárnak szavazni.


85. Chris Co (2014-02-23 13:34.47) aaaaa
Konkrétan nem erre a filmre gondolok, hanem egy olyanra, amiben ráismersz arra, amit esetleg te is átéltél (csak segítségképp).


84. Chris Co (2014-02-23 13:32.56) aaaaa - (válasz Man2 83. hozzászólására)
Ízlések és pofonok. Az Alien versus Predator második része neked ötcsillagos. Ez a film viszont egy csillagot érdemel és a leggyengébb film, amit valaha láttál. Ezek szerint te az agyatlan, de (számodra) szórakoztató filmeket részesíted előnyben. Sebaj, hiszen nem vagy fekete és nem a déli államokban éltél abban a korban, de lehet, hogy lesz olyan pontja az életednek, amikor elgondolkodsz azon, hogy nebasszameg, én pont így jártam és, tényleg, ez a film nem is olyan rossz.:)


83. Man2 (2014-02-23 13:22.02) aaaaa
Leggyengébb film amit valaha láttam


82. Sherlocked (2014-02-08 21:40.31) aaaaa
Hihetetlen ez a film, hogy mennyire megragadta a lényeget.Elképesztő mennyi mindent kibír az ember ha van miért élnie. Emellett nagyszerű példája az emberi kegyetlenségnek...


81. Norbitzki (2014-01-19 11:25.56) aaaaa
Elsőrangú, itt-ott művészi elemeket felsorakoztató produkció, remek egyéni alakítással. Chiwetel Ejiofor egyszerűen pazar volt, ahogyan remegtek az arcizmai, ahogyan könnyezett, mind-mind élethűek és hihetőek voltak, nem beszélve arról, -és ezt ilyen filmeknél sokszor elrontják az alkotók-, hogy kellően piszkos volt, fojt róla az izzadság stb., szóval a valóságban bizonyosan kiütköző, de a filmekben sokszor érthetetlen módon kihagyott, amúgy alap dolgok nála megvoltak. Hans Zimmer fájóan szép zenéje, és a tájon elkalandozó, valamint a premier plánt előszeretettel alkalmazó operatőri munka csak tovább emelte a mozi színvonalát, és művésziességét, ami -ahogy a moziteremben megfigyeltem-, sokszor unalmas sóhajtozásokat eredményezett, ám nekem pont, hogy tetszett. De szokták mondani, hogy az igazán nagy és sikeres dolgok mindig megosztják az embereket... lehet, hogy itt is erről van szó!

Ami engem illet, Steve McQueen (mégha nem is kedvelem annyira, mint a színész névrokonát) méltó filmet készített a témáról, és ha az osztályzatot nézzük, mindössze egy paraszthajszálnyi választotta el attól, hogy 5 csillagot kapjon. Ám akárhogy töröm is a fejem ennek okán, a magyarázat csak nem akar a felszínre törni... :)


80. Pinceajtó (2014-01-18 12:43.10) aaaaa - (válasz Pinceajtó 75. hozzászólására)
Majd el felejtettem.Paul Dano nevét ideje lesz megtanulnom.Itt is és a Fogságban is egészen lenyűgözőt nyújtott.


79. MR. Marvel DC (2014-01-18 12:28.06)  
Ne keverj össze mással te kis hazudós.


78. Langelus (2014-01-18 12:26.16) aaaaa - (válasz MR. Marvel DC 77. hozzászólására)
"Simba...? Életben van. Életben van! Ahahahahaha!"

Már aztán, bannoltak, Dark Horse. :D


77. MR. Marvel DC (2014-01-18 12:24.12)  
Ezt a filmet se láttad te kis bélféreg,de úgy írsz róla,mintha ott lettél volna a forgatáson.
Te kis csámpás pinokkió.


76. Langelus (2014-01-18 12:18.20) aaaaa
[link]

Nagyszerű dráma.


75. Pinceajtó (2014-01-18 11:45.10) aaaaa
Tulajdonképpen ez egy gyönyörűen felmondott lecke,ezért nem is kapja meg tőlem az amúgy megérdemelt 5 csillagot,mert már legalább 3 ilyen könyvet olvastam,és ki tudja mennyi filmet láttam.És valljuk be,nagy különbség nincs közöttük,rabszolgák kálváriáját mutatja be,talán a Nat turner vallomási más,ott kissé árnyaltabb a kép,ajánlom elolvasni.Kb ennyi volt a negatívum,mert egyébként nagyszerű,egy pillanatig nem vontatott film.Steve McQueen végre megmutatta hogy képes nem csak végtelen hosszú,néma snittekből álló rétegfilmet gyártani.Gyönyörű a rendezés,a táj lenyűgöző szépségét kihangsúlyozva.Michael Fassbendernek már a nézése is parádés,látszott rajta hogy élvezte a szerepet,és Pitt feltűnése is üde színfolt,profin lehozta a néhány percét.Úgy gondolom hogy egy kötelező film lett a 12 év rabszolgaság.


74. Mütyürke (2014-01-18 02:55.06) aaaaa - (válasz HUN_GERGO 71. hozzászólására)
Gergő, "hun" az eszed? Lovaknak való a szemellenző ,te minek hordod? Lóvá tettek vagy te magad?Biztosan nem bírnál ki ennyit (én sem),elhisszük ,de hidd el ,ettől durvább dolgokat kibírtak és kibírnak a mai napig ,gyerekek is!


73. Liz-i (2014-01-17 17:34.53) aaaaa - (válasz HUN_GERGO 71. hozzászólására)
De sajnos, kibír ennyit egy ember. Elég, ha megnézed a híreket, mik vannak...Pincébe bezárva évekig, körmök letépve, csikkek elnyomva a bőrön..... Magyarországon is 1-2 éve volt pont egy hasonló eset, évekig kínozták a lányt, akit gondozónőnek vettek föl, aztán belehalt. Évekig húzta szerencsétlen.


72. Macsikám (2014-01-17 17:23.58) aaaaa - (válasz HUN_GERGO 70. hozzászólására)
Hát... Én olvastam pár ilyen könyvet (Alex Haley: Gyökerek, Margaret Walker: Szabadulás), és mindegyik azt írja le, hogy konkrétan EZ VOLT a helyzet, feketék teljes kiszolgáltatottságban, a törvény tárgynak tekintette őket, effektíve a gazdájuk tulajdonai voltak.
Ha csak _kicsit_ is gonosz vagy elmebajos az a gazda, hát mi, ki akadályoz(hat)ná meg, hogy ne szadizza a rabszolgáit? Egyáltalán ki szerzne róla tudomást, ki merne szólni? És ha meghal a rabszolga, nagy dolog, 'tulajdon' volt, senki nem ítéli el gyilkosságért. Ez most nagyon durva hasonlat, de itt Mo.-n pár éve még senki nem szólt, ha valaki a saját állatát kínozta, mert "az övé, az ő dolga", ma pedig már van állatvédelmi törvény, és az emberek szemlélete is változott.
Azonkívül a feketéket pont munkaerőnek hozták el Afrikából, mert olyan erős fizikumú, jó felépítésűek voltak, akik jól bírták a kemény melót és biztos a sok csesztetést is.
Végül pedig, én csak pár napja láttam, hogy Steve McQueen is fekete; ha talán vannak kisebb túlzások a filmben, az fakadhat személyes okokból is. Nem állítom persze, h. bármit eltúlzott, mert lehet, hogy minden pontosan így volt (Northup könyvét kellene elolvasni), de _lehet_, hogy itt-ott durvábbra vette a filmet, ehhez időgép kellene, hogy a saját szemünkkel láthassuk.


71. HUN_GERGO (2014-01-17 16:24.56) aaaaa - (válasz HUN_GERGO 70. hozzászólására)
Még csak annyit...

Gondoljatok bele, hogy ilyen bánásmód mellett mennyit bírna ki egy ember? Kb egy hetet, többet biztos nem. A fim ennek a 100-szorosát vetíti elénk. Lentebb írta valaki, hogy a film nézése közben saját maga gondolkozott el azon, hogy meddig bírná, hát pont ezaz... Egy ember se bír ki ennyit. Létezhetetlen


70. HUN_GERGO (2014-01-17 16:17.25) aaaaa
Nagyon jó film, kemény, elgondolkodtató, megható, és még lehetne sorolni a jelzőket.

Egy probléma van csak... Az hogy nem hiszem el, hogy ez így megtörtént és, hogy ilyen emberek voltak fehérek. A rendező úgy mutatja be a fehéreket, hogy "szinte" mind egy kegyetlen beteg állat volt. Biztos, hogy volt ilyen is, de ez erős túlzás. Ugyanilyen túlzás a Shindler listája is. De ez az én magánvéleményem, a film értékéből semmit nem von le.


69. Macsikám (2014-01-17 15:29.50) aaaaa
Én még nem láttam a rendező előző filmjeit, de ez nagyon megfogott! Egyetlen ok miatt nem adok rá 5*-ot: mert néha tényleg éreztem azt a szándékos hatásvadászást (pl. a végén), amire pedig igazán semmi szükség nem volt.
A történet önmagában is elég, hogy odavágja az embert. Engem rohadtul idegesít, ha egyáltalán belegondolok, hogy valakit csak mert fekete, hipphopp fejbe lehet vágni és eladni párszáz kilométerrel odébb; és még szerencséje volt, hogy évek ! múlva kiszabadult és meg tudta írni az egészet (SPOILER és nem is rajta múlt, hogy sikerült!)
A színészi játék miatt teljesen megbocsátom a film hibáit, főleg Fassbender, teljesen elmebeteg állat volt, szerintem az Oscart neki kellene adni. A főszereplő is jó volt, és tulajdonképpen mindenki.
Erős a gyanúm, hogy ez a film nyeri majd az Oscart, már csak az amerikai téma meg a fehér bűntudat miatt is, pedig szigorúan véve MINT FILM, nem ez a legjobb. De azért nem bánom, hogy láttam. Bár többször nem nézem meg :-)


68. Langelus (2014-01-17 08:46.25) aaaaa
Döntöttem: még ma írok róla egy kritikát.


67. Gorgeous (2014-01-16 20:59.41) aaaaa
A rabszolgaság, rabszolgasors mára már elavult, lerágott csont. Legalábbis sokan, köztük én is ezt gondoltam. Ezzel viszont valami újat láthattam. A könyvet ugyan nem olvastam, így nem tudhatom, hogy mennyire lett hatásvadász a film, de én egy cseppet sem éreztem annak. Elég rég nem láttam ehhez hasonló felkavaró filmet. Talán a Shame, amit szintén Steve McQueen rendezet. Steve McQueennek eddig minden filmjét láttam, de talán eddig ez a filmje lett az igazán kommersz. Magát a rabszolgasorsot igazán kiábrándítónak, felkavarónak, kegyetlennek mutatja be. A színészek csodálatosak voltak. Michael Fassbendertől én szó szerint féltem. Ha valaki, akkor ő biztosan megérdemelné az Oscar-díjat. Már a Shame-ért is kijárt volna neki legalább egy jelölés. Nem beszélve Lupita Nyong'o-ról, aki élete első mozifilmjében maradandót nyújtott. Furcsáltam az elnyújtott képsorokat, de szerintem ezzel is csak a drámai hatást szerették volna fokozni. A film végét pedig rendesen megkönnyeztem. A színészi alakítások erősek és hitelesek, a filmzenék szépek és maga a rendezés is elképesztő. Egy kicsit tényleg olyan mint a Django, de ezen képtelenség nevetni.


66. Langelus (2014-01-15 14:19.41) aaaaa
Nagyon jó film, itt-ott észvesztően brutális.


65. Filmterápia (2014-01-14 19:27.42)  
Elég erős és kegyetlen film!

Rövid elemzést hallgathattok meg az alábbi linken!

https://www.youtube.com/watch?v=E1CE1qFa_rs


64. Chris Co (2014-01-14 11:54.56) aaaaa - (válasz Dukyka 48. hozzászólására)
Az általad leírtakból következtettem, de vegyük inkább előítéletnek, mintsem támadásnak, ugyanis már látom, a célkeresztben számodra is inkább a rendező áll, mint a színész. Nem akarok elfogultan nyilatkozni a filmről kizárólag azért, mert nekem tetszett. Volt egy olyan érzés bennem is a történésekkel kapcsolatosan, mintha nem tizenkét év, hanem kizárólag néhány nap telt volna csak el a filmben. Annyival el lehetett volna intézni, hogy kiírják mondjuk ezt például, hogy two years after vagy egy kis szőrt növesztünk (nem mi, hanem Solomon :)), netán még egy-két tapasztalatra utaló bölcseletet hallunk Solomontól vagy még több sebet rajzolnak a képére és még sorolhatnám, mivel lehetett volna érzékeltetni, hogy tizenkét évről beszélünk és nem néhány napról. Azonban ez tényleg nem a színész hibája, bár én nem gondolom, hogy mindezek hiányától valóságosabb lett volna a film. Talán inkább filmes megszokás ez, mintsem a valóság érzékeltetésének hiánya. Azt írod, hiányoltad a dühöt. Volt olyan jelenet, amikor kiborult a bili és elpáholta a tagot. Én akkor még szidtam is magamban eleinte, hogy most kib*szol magaddal, majd néhány másodperc múlva már az járt a fejemben, hogy most üsd agyon, mert utána ő fog téged, azaz ezzel a gondolattal az akkori törvényeknek megfelelően már halálra ítéltem volna önmagam. Ezért is írtam, könnyű a monitor mögül ítélkezni, mit hogyan kellett volna. Azt is nehéz megítélni, hogy egy alkotás őszinte vagy sem. Csak egy példa: Nem szeretem Spielberg filmjeit, mert véleményem szerint hatásvadász, manipulatív, giccses és műanyag filmeket gyárt. Olyan érzésem van, amikor egy spielberg-filmet látok, hogy biztosan kiürült a spielberg-kassza és gyorsan virítani kellene némi lóvét a következő kaszáláshoz is a rendezőnek. Azonban amit alkot, azt annyira "tökéletesre" csiszolja olykor, hogy azt is el tudom képzelni, őszintén tetszik neki az, amit csinál és büszke is minden alkotására. Sőt, még nézegeti is sokszor őket. A hatásvadászattal kapcsolatosan nem arra gondoltam, hogy egyáltalán nincs ilyen a filmben, hanem a hatásvadász klisékre vagyis azokra az eszközökre, amiket már jól ismerünk és hozzászoktunk, amik nélkül már szinte el sem tudunk képzelni egy ilyen történetet vagy nem tudjuk nélkülük beleélni magunkat az eseményekbe. Az öt perc korbácsolás semmi ahhoz, amiket elkövettek abban az időben a déli államokban (is) a rabszolgaság idején. Ha a film a kínzások és a kegyetlen bánásmód érzékeltetésével lenne hatásvadász, például azzal az ötperces korbácsolással, akkor elég gyenge lábakon állna, ugyanis kitolhatták volna a játékidőt legalább tizenkét óra erejéig, legalább is a történelemre vonatkozólag. Azt írod, hogy a filmet "úgy csinálták meg", hogy minél több díjat nyerjen. Melyik filmkészítő az, aki nem örül az elismerésnek? Érdekes, mert az egyszerűbb, bár természetesebb ábrázolásmód, a kevesebb filmes klisé és a mindent elsöprő zenei kompozíciók háttérbe szorulása nálam nem ezt sugallták, hogy a film azért készült, hogy díjat nyerjen. Nem zárom ki a lehetőségét, mert nem látok a rendező fejébe, de ha már megbélyegzésről van szó, akkor ez a film a mozifilmek listáján szerintem eléggé háttérbe szorul a legtöbb újabbnál újabb, bár régi sikerekre építkező alkotásokkal szemben. A filmzenéről még én is annyit:), hogy szeretem Hans Zimmer műveit és örülök, hogy nem erőltették az egész filmen át, mert sajnos találkoztam olyan filmmel is, mely a komoly mondanivalót azzal zúzta szét, hogy egy percig tartott egy katonát elküldeni azért, hogy figyelmeztesse társait a japán túlerő, erősítés miatt. Egy percen keresztül Hans Zimmert hallgattuk, miközben a szereplők egymást nézték (Az Őrület Határán). Az ellenséges erők is biztosan zenét hallgattak közben és a nézőkkel meditáltak. Az utolsó mondatoddal maximálisan egyetértek. Számomra sincs gond és jó, hogy van lehetőség arra, hogy megosszuk a gondolatainkat még akkor is, ha nem mindenben értünk egyet, mint egy olyan világban, ahol még ez is csupán csak kiváltság volt.:)



63. 1zsuzska (2014-01-13 21:25.35) aaaaa
Igazán szép amerikai múvi. Számomra mégsem állt össze az imádott Fassbender ellenére sem...
Annyira kívülről szemléltem az eseményeket, megjósolván a jó, jobb és gonosz, gonoszabb szerepköröket, és a forgatókönyv rájuk eső szeletét, szinte semmi nem juttatott a mozis, imádott hangulatba, átélésbe, drukkolásba, ha belehalok, könnyekig...
Egyedül az indít meg, hogy a felidézővel valójában megtörtént, ráadásul a XIX. században, no ez, ha belefeledkezem fantáziámba, visszautazom, valódi horror.
De nem itt ezen a filmvásznon.


62. RVIN73 (2014-01-13 19:40.50) aaaaa - (válasz RVIN73 61. hozzászólására)
Visszaolvastam,amit írtam. Tehát nem érzékeltem,hogy 12 év telik el a történetben. :-)


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Kapcsolódó fórumok

VéleményekDobsony, 2022-08-28 10:22331 hsz
KérdésekFigo77, 2014-04-11 12:223 hsz
Keresem téma megnyitása0 hsz
 
 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk