Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk
Rejtvényjáték 728x90
Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2020-06-11
Corpus Christi

További mozibemutatók

Hamarosan a TV-ben
Működik a kémia
- Film4, 02:00
Három boltoskisasszony
- Duna World, 02:20
Megszólít az éjszaka
- Film Café, 02:20
Aki legyőzte Al Caponét
- Paramount Channel, 02:35
A mesterlövész
- Mozi+, 03:15

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Paul Giamatti (53)
Jason Isaacs (57)
Robert Englund (73)
Kálloy Molnár Péter (50)
Sonya Walger (46)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
FILMKATALÓGUS TOP 100 JÁTÉK
Rock zene
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg
Dolgok, amik nagyon idegesítenek
A 2000-es évek legjobb filmjei a fórumozók szerint

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Enyém a vár aaaaa
Kabir Bedi aaaaa

 

Fórum - Cartagena - Vélemények

Ahhoz, hogy hozzá tudj szólni a fórumokhoz, be kell jelentkezned, vagy regisztrálnod itt!

23. somliv (2020-03-26 09:22.04) aaaaa
Cartagena.
Két város tartozik e név alá, az egyik Kolumbiában van, másik pedig Spanyolországban. Elmentek a tengerentúlra, ott forgatták le, Lambert 6 hónapon keresztül tréningezett a forgatás helyszínén. Kolumbia nyomornegyedébe visznek a képsorok, ahol erőszak, sose mennék oda többet körülmények, csövesek, vírusok, járványok vannak napi szinten, és a többit, ha leírnám, akkor a pokol bugyraiba küldenének engemet.. Mentális problémák felhőkig érnek (léteznek helyek, ahol úgyszintén ez a helyzet). Oly kevés ottan a munkalehetőség, hogy a megélhetésért bármit, de a szó legszorosabb értelmében bármit, amit el lehet képzelni, megtesznek az emberek. Mihez tudnám hasonlítani ezt a filmet, hát mondjuk a francia nemzetiségű Életrevalókhoz. Csak valamivel másabb, mivel itten egy férfi törődik az ágyhoz kötözött, autóbalesetben lebénult beteg nővel. Christopher Lambert a matracon alvó, piás, dolgozni vágyó komornyikot remekül alakítja, fogalmazok szebben, az ápolót, aki életében netalán először igyekszik glédába vágnia magát, és támogatja a nyaktól lefelé semmit sem érző, anyagi javakban nem szűkölködő, ágyhoz szíjazott hölgyeményt. Szabad perceiben szórakozóhelyeken züllik, vagy az elzüllött utcán kóborolgat, piálgat zugban. Magához édesgeti a bokszoló lányt, akinek lehetőséget teremt némi változásra, 5000 dollárba fogad, hogy az ő trénersége alatt sikert fog elérni vele, életét megváltoztathatja. Ápolónk olykor összeverve, másnaposan visszatévelyeg betegéhez, ám valamiért nem rúgnak egy jó nagyot bele ebbe az emberbe, már így is megzuhant állapotú, újabb rúgás vesztét jelentené. Mérgelődve, ám megbocsát a főnökasszony neki. Amikor itatja az egereket Marceau, ahogy ez az alkesz, léhűtő ipse ránéz- az döbbenetesen EMBERI! Arcán látszódik, hogy a fenébe ne akarnám őt, megtennék érte e lélegzetvételben majdhogynem mindent, és ez a szeretetének legékesebb bizonyítéka, ám mégis pajzsát nem veti le egészében, merthogy büszkeségével, negatív énjével vállalja önmagát, ezzel mégsem alázkodik meg a testi fogyatékkal élő nőnek, nem rendeli alá lényét teljesen, hanem csakis egyes dolgokat tesz meg érte, amik fejlesztésre szorulnak személyiségében. Úgy érzem helyesen, szégyenkezés nélkül cselekszik. Gyakorolja az értő olvasást, szóhasználatot, elmélyülést. Visszafelé ugyanez a kölcsönösség igaz: friss levegőn korzóznak, napfényben napoznak, beszélgetnek, majd a habokba merülnek. Ezzel a kölcsönös rezonanciával alakul ki a kapocs, az ápoló férfi és a nő között. Vágyakozás, érzelmek elkezdődik mindkét fél irányából, csendesen, lapulva, szavakat háttérbe szorítva, védőbástyájukba egyre jobban behatolva, valós beteljesülés hiányában történnek mindezek. Sophie gesztusai tetszettek, sőt rabul ejtőek voltak, beszólásait, piszkálásait, belső tartását élmény volt látni. Én jelöltem volna itten valamiféle érdemre. Teljesítménye súrolta a maximálist.
Cseppet sem vidám, nagyon komoly, mély, elgondolkodtató, emocionális intelligenciát igénylő, mintha az óceán mélyébe merülnél bele, megtisztítana, felszabadítana, feltöltene a sós víz, szellő, és a napsugár, no, ez egy ilyen darab.


22. Natalie Wood (2016-09-27 17:59.36)   - (válasz Dobsony 21. hozzászólására)
Kedves Focikapitány! :)


Az első kérdésedre a válasz:azért nem hagytam meg, mert nem hagyták...remélem érted! :)
Amúgy igen, az találó név volt.

Örülök, hogy tetszett és akkorát nevettem a "vízisiklóvállú" beszólásodon, hogy még, mert marha találó volt! :))
Amúgy abban igazad van, hogy akkoriban Marceau és Lambert egy párt alkottak, több mint valószínű, hogy ezért sem Brad Pitt-re került a választás.
Egyébként Lambert mint boxoló kitudja milyen volt régen, mert itt már rommá itta magát a karakter szerint és az életben is.:)
És persze ha valaki nem edz az egy idő után lepukkan és az izom is eltűnik lassan, pláne ha piál.
A házvezetőnő szerintem igen tisztelte Murielt és annak nőiességét, még ebben az állapotban is, de azért nem hinném, hogy többről lett volna szó.
Persze férfiből vagy Te is, gondolom felizgatott volna valami leszbi jelent is mi?:)

Bár tetszett a film, de remélem, hogy nem lesz a közeljövőben efféle film, hogy lerokkantam-szeress belém és forever love, mert már így is sok.:)



21. Dobsony (2016-09-26 21:45.16) aaaaa
Natalie!
Alig bírtam kibogozni a véleményeket olvasva, hogy melyik nem te vagy. :)
Jó sok nickneved volt, a Méregcsók a legtalálóbb, nagyon jellemző, miért nem hagytad meg?

Tetszett nagyon az írásod a filmről, én is hasonlóan láttam, de megmondom őszintén, én is úgy éreztem, hogy mindhárom csaj odavan Leoért.
A kiégett bokszoló nekem egy kicsit hiteltelen, ránézve a vízisiklóvállú, csont és bőr Lambertre, és utalhattak volna valamennyire arra a dologra, hogy mi a lófingot keresett ő, Európa bajnok bokszolóként Dél-Amerika legveszélyesebb országában, egy alkoholista homeless-ként?
Ennyi a negatívum, ja és a végére nekem is hiányzott a borotva és a hajmosás. :)
Nagyon megragadó volt a szerelmi szál, nekem a bokszolócsajos jelenetek is tetszettek, a házvezetőnő és Muriel kapcsolatát nem értettem, azt hittem valami múltbéli leszbikus kapocs lesz, de nem. Marceau szenzációsan játszott a szemével, a mimikájával, az éppen aktuális lelkiállapotát az arcával úgy tudta ábrázolni, hogy meg sem kellett szólalnia hozzá. Lina és Lucia is kiadták magukból, amit a szerepük kívánt. Nekem Lambert volt a leggyengébb láncszem, túlságosan lepukkant volt, szerintem például Javier Bardemmel ez a mű sokkal hitelesebbnek tűnne. Marceau és Lambert a film készültekor élettársak voltak, gondolom ez a főszereplők kiválasztását nagyban befolyásolta.

Mindenesetre köszönöm a filmajánlást, szép filmet láttam, sajnáltam volna, ha kimarad.


20. Méregcsók (2014-08-26 19:38.49)   - (válasz Lessik 19. hozzászólására)
Már többször elolvastam,de kajak nem vágom miről írsz!
Hol voltam kötekedő?
Édes drága szívem,tudod én a szerénységemmel,az áldott jó szívemmel,no meg a kedvességemmel veszem le a lábáról az embereket,leesik?


19. Lessik (2014-07-30 23:58.52) aaaaa - (válasz Missz Bambina 17. hozzászólására)
Teljesen idiótizmus, amit írkálsz!Ha te (kis "t"-vel)minősíthetsz, akkor én is.
Muriel nem azért hisztizik, mikor nem jön a férfi mert nem jön, hanem mert szeret vele lenni és úgy akkor senki mással nem szeret annyira.
De nem is érdekel mi a véleményed én ilyennek láttam és látom, de még a környezetem is ezt látta.Továbbá a kötekedő stílusod a faxomat se érdekli a jövőben mint eddig mellőzzük egymást pls.!


18. Lector (2014-01-14 21:47.16)   - (válasz Missz Bambina 17. hozzászólására)
:)Ezt csak egyvalaki tudta így...:)
Hjúhéééjjj!


17. Missz Bambina (2014-01-14 21:16.19)   - (válasz Lessik 16. hozzászólására)
Spoiler:

Kedves Lessik!

Meglátásaid épp oly élesek a filmet illetően mint Stevie Wonder-é!
Honnan a szenes piskótából szedted ezt a sok hülyeséget??
Na de cseppet se aggódj ,inkább döjjé’ hátra ,helyezd Magad kényelembe ,és olvasd Bambit figyelmesen!
Mindhárom Nő a filmben szerelmes lesz Leo-ba?
Én nem vettem ezt észre ne haragudj,szerintem rosszul érzékelted a látottakat.
Nézd,ha jól belegondolunk..,végre egy férfi van a házban,Muriel-en és Lucia-án kívül,és persze a számos ápolónőn kívül…,és ez valamelyest „felkavaró”,illetve inkább más helyzetet szül a két Nő számára a házban.
Muriel Leo-ban igen,meglátja a Férfit,na de ezt egyáltalán nem nevezném szerelemnek,inkább amolyan lekitársat érez benne,noha talán még magának sem vallja be,de így van.
Mégis,hogy gondoltad,hogy kapcsolatot keresnek benne?Ráadásul Muriel,aki teljesen béna,és a saját testének a rabja?
Mégis milyen kapcsolat lehetséges egy ilyen helyzetben Férfi és Nő között?
Egyáltalán lehetséges?Ez majdnem olyan mint ha Te pl szeretsz valakit,nagyon de nagyon,és az illető oly távol van tőled,és még csak meg sem érintheted,ez borzasztó…,gondolj csak bele..mintha nem is igazán éreznél semmit.
Ott van a vágyódás,és utána a merő üresség,az illúziók felesleges kergetése.
Én úgy gondolom,hogy csak lelkitárs,néha az is csak merő sajnálatból,de persze ez esetben szerintem Leo meglátja Muriel-ben a Nőt,vagyis aki valaha volt,és én úgy éreztem,hogy tiszteli is,a kitartását,az élethez való viszonyát- e drámai helyzetben.Talán Leo magának is ad egy esélyt arra,hogy tegyen még valami újat és jót más számára,és önmaga számára is.
Lucia-nak Muriel-hez való viszonya igen különös,néha úgy éreztem mintha titkon azt érezné,hogy uralma alatt van Muriel,és Ő a védőngyala,akinek óvnia kell mindentől,még az ilyen ,nem éppen tetszetős külsejű Leo-tól is..,mert félő,hogy kiesik a „szent kötelékből”,..és mint láthattuk így is lett.
Muriel-nek már nem Lucia volt az „első”,hanem Leo,több figyelmet szentelt neki,és talán még ha élettelen testrel is,de még azért Nőnek érezte magát.
Lina megkapja Leo-t a meccs után?
Én nem láttam ilyet…,valószínű épp akkor mentem ki a konyhába egy adag csokiért!:)
No,de viccet félretéve,csak szerette volna,de nem volt köztük semmi,mert Leo,mint láthattad,megtehette volna,de nem,nem tette.
Akkor már kialakult benne a Muriel-hez való kötődése,és ezt szerintem még száz testi múló kapcsolat sem múlta volna felül.
Öngyilkosok?
Nem tudom…,tényleg nem…egymásra találtak,együtt voltak,és én úgy gondolom boldogok voltak….amíg csak lehetett.


16. Lessik (2013-11-15 15:04.38) aaaaa - (válasz Miss bambi 5. hozzászólására)
Miss a lényeget Te sem láttad meg.
3 nő akik kezdetben fenntartással viseltetnek a férfival szemben és a végére mindhárom fülig szerelmes lesz a szófukar és szerényen viselkedő alkoholistába.
Miért?
Mert mindhárom élete "kicsúszott az átlagosnak hitt pályájáról.
1.Muriel lebénult,
2.Lucia drogos és menekül éppen a hasonlóan sérült Murielhez,
3.Lina prosti, tolvaj, és rossz gyermekkora volt.
És mindegyik meglátja Leoban a lehetséges kapcsolatot.

És még egy, Lina a box meccs után megkapja ajándékként Leo testét.Egyértelmü volt.

A végén nem lettek öngyilkosok, mert ahhoz túlzottan élvezték a természet szépségét és addigra már egymás társaságát.Csak a film költőiségét fokozták a sima hullámokkal.


15. Yaelush (2012-12-31 11:51.14) aaaaa - (válasz Miss bambi 13. hozzászólására)
Ebben egyetértünk :-)


14. Yaelush (2012-12-31 11:47.54) aaaaa
Nem gondolom ,hogy Leo vonzódna Luciahoz, és azt sem ,hogy Linahoz.
Azt hiszem nem értettem félre a filmet,esetleg más a megközelítés,az én szemszögemből a történet kevésbé tűnik romantikusnak.


13. Miss bambi (2012-12-31 11:46.45)  
Egyébként a lényeg,hogy szeretjük a filmet,Sophie csodálatos,mint mindig.:)


12. Miss bambi (2012-12-31 11:45.41)   - (válasz Yaelush 11. hozzászólására)
Naaztamindenségitmár!:D
Tényleg belegabalyodtam,és tudod,hogy miért?
Mert úgy írtál Lináról mintha Lucia lett volna!:)
Kevertem a szezon a faszommal.
Na de,hogy igazam legyen:),akkor is úgy van ahogy írtam,és Linának ,azaz a fekete csajnak aztán végképp semmiköze a Léó-ban kialakuló érzelmi szálhoz.
Ő általa inkább visszatért a boxhoz,egy régi emlék igen,de egész más fajta dolog,más tészta mint ami Muriel-nél zajlott.
Lina épp oly mellékszerplő mint Lucia.:)


11. Yaelush (2012-12-31 11:34.34) aaaaa
Lina a " fekete csaj",Lucia pedig a házvezetőnő és nem Lina, ő vezeti be a házba a férfit. Ebbe a bizonyos fonalba lassan mindannyian belegabalyodunk.
:-)


10. Miss bambi (2012-12-31 10:02.20)   - (válasz Yaelush 9. hozzászólására)
Úgy érzem mi ketten egész máshogy látjuk a filmet.
Persze,hogy Léo próbál leszámolni a múltjával,de ehhez nem Lina a kulcs,hanem Muriel!
Lina eszköz?
Ő a házvezetőnő,aki ellátja Muriel és a ház körüli teendőket,és persze,hogy előszőr vele kommunikál Léo,hisz Lina az aki megmutatja neki,hogy milyen feladat hárul majd rá ha Muriel felveszi a házhoz.
Igen,beszélnek,de Léo-nak közömbös Lina,nem foglalkoztatja mint Nő,nem úgy tekint rá.
Elsősorban munkakapcsolatról van szó,és mint láthattuk Lina nem is mindig szimpatizál Léo-val,pl amikor eltűnt napokra és nem is jelentkezett,látta,hogy Muriel is boldogtalan.
Muriel érdekli őt és nem Léo,még ha Neked úgy is tűnt.
Nem Linát készíti fel a mérkőzésre,hanem a fekete csajt,Ő hozzá se vonzódik,még mielőtt félreértenéd azt is.
De,Lina itt mellékszereplő,egy szál a fonodában,de Léo nem neki fonogatja azt a gombolyagot,mint az Neked átjött a filmen keresztül..Muriel szívéhez keresi a megfelelő szálat.
Léo Murielben elsősorban szellemi,érzelmi síkon próbál közeledni,próbálja valahol átérezni a Nő gondolatait,fájdalmát,és talán ez az első életében ahol nem az foglalkoztatja,hogy testileg magáévá tegye..amit itt persze nem is tudna,mert nem az számít.
Muriel elsőre azt hiszi,hogy Léo ugyanolyan érzéketlen ápoló mint a többi,úgy is otthagyja őt egy héten belül..,de nem.
Egész mást lát benne,a Férfi számos hibája ellemére is,olyat amit még akkor érzett talán amikor egészséges volt.
Így ők ketten egymásra találnak,és úgy döntenek,hogy kiélvezik a pillanatot,és nem is várják meg,hogy vége legyen,soha..


9. Yaelush (2012-12-31 08:57.30) aaaaa - (válasz Miss bambi 8. hozzászólására)
Leo ha talán nem is teljesen tudatosan, én inkább ösztönösnek éreztem, próbál leszámolni a múltjával, és ennek az egyik eszköze Lina. Jóvátenni a múlt béli hibákat(amire később utalást is tesz) . Két lehetősége is adódik erre: Lina önzetlen félkészítése a mérkőzésre az egyik, Muriel szolgálata a másik.
A Muriellel való kapcsolatát kiemeli ebből az erős érzelmi szál.
Linat semmiképpen nem sorolnám azonban mellékszereplőnek.


8. Miss bambi (2012-12-27 11:11.00)   - (válasz Yaelush 6. hozzászólására)
Egyébként megköszönném ha még egyszer leírnád a véleményed a filmről,kicsit érthetőbben,kirakva a vesszőket,ékezeteket,stb.

Lina-án vezetett az út Leo-nak Muriel felé?
Azért ez nagyon nem így van,Ő egy kapocs volt,egy kisebb mellékszál,egy összeköttetés és semmi több.
Én nem éreztem azt,hogy Leo-nak érzelmi síkon bármiféle segítségre lett volna szüksége,csak Muriel-re,és senki másra,mint láthattuk is.


7. Miss bambi (2012-12-27 10:04.42)   - (válasz Yaelush 6. hozzászólására)
Jesszusom,ezt az írást alig lehet kisilabizálni!!


6. Yaelush (2012-12-27 09:36.46) aaaaa
Lina Muriel ellentete,boxolo,es prostitualt a testebol el.Nyers,faragatlan.Leo vilaganak materialis resze.Muriel a szellemi,eszmei sikon kapcsolodhat csak a ferfihoz.Leo vegso valasztasahoz-amelyhez valo hatarozott ragaszkodasat mar a film elejetol erzekelhetjuk-Linan keresztul vezet az ut.


5. Miss bambi (2012-04-16 09:35.02)   - (válasz Clairette 4. hozzászólására)
SPOILER:

Először is köszönöm szépen,hogy tetszett az írásom,kedves vagy.
Nézed, ez nem egy szokványos romantikus film,ahol egy Nő és egy Férfi egymásra talál észveszelytően nagy szerelem mellett és élnek még meg nem halnak.
Talán még az is túlzás,hogy romantikus,inkább arról van itt szó,hogy két ember,akiket már alig érdekel maga az élet,mert annak is csak az árnyoldalát ismerték meg,múlnak a napok és semmi de semmi öröm nincs egyikőjük számára sem,de mégis egymásra találnak.
Igen,mert olyan hatással vannak egymásra,főleg lelki téren,hogy felszínre hoznak még olyan dolgokat egymásban,amiről már rég azt hitték,hogy nem léteznek.
Az első legelőször is a másik ember elfogadása,olyannak amilyen,mint azt láthatjuk is.
Muriel egy testi roncs,de ez csak külsőség,maga a Nő mégis gyönyörű,szinte több kisugárzás van még így is benne,mint a két lábon járó házvezetőnőjében,vagy bárkiben,csupa szív.
No és itt jön pont Leo karaktere,ahogy Te is írod a lepusztult külsejével,borosta,csapzott haj,stb..,ez kellett is hozzá.
Gondold csak el,hogy mindezek ellenére Muriel-nek még így is tetszik,de egy kicsit vonatkoztass most el a külsejétől(bár tudom nehéz),felkelti érdeklődését a Férfi,mert úgy érzi,hogy próbál igazán törődni vele,nem csak egy élettelen testet lát benne,figyel rá,kedveskedik neki,felébreszti benne,hogy igenis Ő még mindig Nő,mindazok ellenére,hogy már nem tudja többé megtapasztalni ezt fizikailag.
De ez mindegy is neki,örül annak,hogy van,jó érzéssel tölti el,úgy érzi,hogy a napoknak most igen fontos jelentősége lett,és ezt Leo-nak köszönheti.
Leo elfogadja Murielt úgy ahogy van,Muriel meg Leo-t,a maga csapzott és furcsa életvitelével.
És itt jön most képbe a fekete Nő is,mert szerintem kellett bele Ő is,van szerepe,már,hogy is ne lenne?
Dehogy rombolta szét a filmet,mit rombolt rajta szerinted?Szerintem semmit,sőt..
Leo,mint volt boksz edző újra visszaverődik a ringbe,hogy ezt a Nőt felkészítse a nagy mérkőzésre és ennyi,több nem is történik köztük,pedig a fekete csaj állandóan azon van,hogy történjen,de mégsem,mert nem az a fontos.
Számtalan alkalom adódhatott volna,hogy Leo meg a fekete csaj,sőt még a házvezető Nő is egyyütt legyen,de mégsem történt meg.
Ez egy kísértés volt a Férfinak,de ellenált,pont azért mert már változtatni akart az eddigi életvitelén,talált egy olyan fantasztikus Nőt mint Muriel,akiben lelki társra lelt,ez kellett neki,és nem más.
A testi öröm múlandó,a lelki viszont nem,az talán megmarad örökre,még talán akkor is amikor már nem lesznek együtt.
Látod vissza is ment hozzá amint felépült,pedig Muriel azt hitte,hogy végképp otthagyta a Férfi,pedig szó nem volt erről.
Szóval a fekete csaj azért kellett,hogy megmutassa azt,hogy Leo igenis,hogy megváltozott,elkezdett leszokni az italról,figyelt másokra,ellenált a kísértésnek több szempontból is,stb.
Már egész más dolgok voltak számára fontosak,sőt,csak egy volt,Muriel.
Megtalálták még utoljára azt a fajta boldogságot,kölcsönös szeretetet,elfogadást, amit elveszettnek hittek.
Megtalálták,és,hogy örökké megőrizzék ezt,azért tették azt,amit a végén,együttmaradtak még haláluk után is.
Bár a vége egy kissé a néző képzeletére volt bízva,de szerintem együtt mentek a halálba.
Huh,remélem így érthető volt már ahogy leírtam,de persze hozzá teszem,hogy ez csak az Én meglátásom a filmről,lehet,hogy más ember egészen máshogy látta ezt.
Egyébként nagyon jó film,Sophie Marceau egy Istennő,olyanok voltak Lambert-el,mint a Szépség és a szörnyeteg.,a jó szörnyeteg persze.:)


4. Clairette (2012-04-15 16:13.36) aaaaa - (válasz Miss bambi 2. hozzászólására)
Nagyon szépen le van írva a film lényege, és mondanivalója, és ha csak erről szólna, szinte tökéletes lenne szerintem is. De hogy mégsem az, az annak a vonalnak köszönhető (amit érdekes, de egyikőtök sem szövött bele) ami a néger csajról szól, és ami miatt nekem nem tetszett, valahogy szétrombolta számomra a filmet.Valamint kicsit az is, hogy legalább a végére reméltem, hogy Leó levágja a bozontját, és még talán meg is borotválkozik.Nekem úgy lett volna teljes!


3. Independence (2012-01-03 09:15.17) aaaaa - (válasz Miss bambi 2. hozzászólására)
Az írásod hatására azt hiszem meg kell adnom az ötödik csillagot is.
Valójában tényleg nem számít tökéletes film-e, mert minden apró hibáját bőven felülírja az a mély, és értékes belső tartalom, amit hordoz.

"hisz minden valahogy lelassul ilyenkor és fényét veszti"

Ez a megfogalmazás különösen tetszett.Ezt a fényt keresik, és találják meg benne...


Rejtvényjáték 468x60

2. Miss bambi (2012-01-02 11:40.10)  
Spoiler:

Egy film ami oly messze áll a tökéletességtől, bár különben is, mi az igazán tökéletes?
Talán nem is tudjuk, de valahol mindig próbálunk törekedni rá, hogy jó legyen vagy még jobb az adott helyzet.
Van egy gyönyörű Nő,Muriel (Sophie Marceau), kit egy súlyos autóbaleset az ágyhoz kötött egy életre, ott tölti mindennapjait, ahol sokszor egy óra akár egy hétnek is tűnhet, hisz minden valahogy lelassul ilyenkor és fényét veszti az adott helyzetben. Minden és mindenki csak szürke és jellegtelen, egyszerűen csak azért él mert még dobog a szíve, és ennyi.
Mondhatni azt is, hogy „semmiben” nem szenved hiányt, hisz anyagi körülményei megengedi neki, hogy amit csak szeretne, azt megkapja, gyönyörű Cartagena-ban lakik, egy igazán szép házban, kiszolgálják, de azt jelen esetben csak kényszerből, mert muszáj, hisz mozdulni sem tud nyaktól lefelé. Szóval majdnem mindene meglehetne amit csak akar, kivéve a szabadságot, mert őt jelen esetben egy rab,a teste rabja.
Nincs más boldogsága mint a könyvek, melyekben elmerülhet és általuk átléphet egy másik világba. Persze az olvasás sem egyszerű, hisz ezekhez is karok, kezek és ujjak szükségleltetik, de Ő egy kis segítséggel megoldja úgy, hogy az elé helyezett állványon lévő könyvet, a szájába helyezett fapálcával lapozgatja.
Nem egyszerű egy ilyen helyzet, és az még nehezebb, hogy találjunk egy olyan embert, egy ápolót aki mindenben kiszolgál minket. Megetet, megitat, teljesíti minden kívánságunkat úgy, hogy talán még egy kis emberség is szorul belé, nem csak az anyagiak miatt csinálja, nem úgy tekint ránk, mint egy darab, az ágyon fekvő fadarabra, egy teljesen érzéketlen személyre. Mert lehet, hogy testünk nem reagál már semmire, még a lágy szellőt sem érezzük rajta a nagy hőségben, de azért még a lelkünk nem halt meg teljesen, ugyan úgy érzünk, mégha nem is mutatjuk ki azt teljesen. A legkényesebb dolgokat is úgy teszi velünk, hogy az természetesnek tűnjön, nem pedig úgy, hogy minden egyes alkalommal érezni lehessen az undort, mint pl. amikor ágytálazni kell vagy mosdatni, vagy bármi ami már a személyes intimitást érinti. Nem sok ember bírja ezt sokáig, hisz nem egy hálás feladat, így aztán minden héten új és új ápolókat kell felvenni, abban a reményben, hogy hátha más lesz, hátha kitart.
És akkor jön Ő..Léo(Christopher Lambert),a kissé lepusztult, volt sportoló, jelenleg az alkohol rabja, hogy egy kis pénzt szerezzen, jelentkezik az állásra. Nem kis megdöbbentést kelt a házban, hisz férfi nemigen jelentkezett-e faladatra, így szokatlan is Muriel-nek, de végül felveszi, az esélyt megadva, akár csak a többi embernek ki jelentkezett, és persze ápolóra meg feltétlen szüksége van. Még az elején eléggé döcögősen sikerül Léonak az egész helyzet megoldása, az, hogy ezt megszokja, de a házban segítségére van egy másik személy is Lucia személyében, aki Muriel úgymond jobb és bal keze itt egyszerre, mindig csak ő maradt neki, ha már más cserben hagyta, persze ezideáig.
Mindent elmond és megmutat neki, hány órakor van reggeli, ebéd, és persze a kényesebb dolgok elvégzése is, mert azok is elkerülhetetlenek.
Léo igyekszik, és megtesz mindent. A két ember élete lassacskán kezd megváltozni, és mindez egymás hatására. Muriel nem csak egy ápolót lát Léo-ban, hanem a férfit is, aki talán még érzéseket tud előcsalni benne oly sok idő után. Persze mindez csak hiú ábránd, mert tudja, hogy semmilyen kapcsoltat, legalább is testi nem történhet köztük, de nem is ez a fontos, hanem az, hogy lelkileg sokat ad neki.
Azok a dolgok, érzések kerülnek felszínre amiket már rég elfeledettnek hittek mindketten, és ennek örülnek, felszabadultabbnak érzik magukat tőle, és csak az adott pillanat számít, se több, se kevesebb. És pont ez ragadják meg, próbálnak újra élni, s bár a vége eléggé tragikus de szerintem aki átérzi a filmet és megérti, az talán rájön, hogy miért tették azt amit.
Sophie Marceau ebben a filmben is gyönyörű, mert egy igazi Nő,igen, még úgy az ágyon fekve is bénaként, de elég csak az arcát figyelni és máris láthatjuk, hogy sokkal többet mond el, mintha kézzel-lábbal mutogatna nekünk, igazán remek alakítást nyújtott,ami persze nem az első eset.
Christopher Lambert mindig is közömbös volt számomra,de ebben a szerepben igazán szerethető volt még ő is.


1. Independence (2011-10-14 08:05.46) aaaaa
Kicsit talán melodramatikus film, ám ez legkevésbé sem azzal a szirupos ragadvánnyal értendő, amit ez a kifejezés az utóbbi évtizedekben magára öltött.
Már a felütés is szürreális, egy torzonborz, ápolatlan, alkoholista, és egy lebénult gazdag szépasszony, együtt, és az egyik ápolja a másikat...
Nem tűnik ez hitelesnek, nem is lenne az, ha a két főszereplő, nem úgy viszonyulna a szerephez, és egymáshoz, mint két boríték a gemkapocshoz.

A szó szoros értelmében összekapcsolódnak a filmben, összesimulnak.
Mennyire nehéz lehet egy szerepet, úgy eljátszani, hogy a színészi eszköztárból szinte semmit nem használhatunk, csak és kizárólag, az arcunkat, és legfőképp a tekintetünket.
Sophie Marceau ezt tökéletesen megoldja.
Úgy vándorolnak az arcán az érzelmek, mint a hullámok a tengeren, és úgy játszik a szemével, hogy abból, mint egy nyitva felejtett könyvből, minden kiolvasható.

Időnként kemény, mint a gránit, máskor, tünékeny, érzékeny, fájdalommal teli.
És, ami a csoda, a tökéletes pillanatok boldogsága is ott tud csillogni benne.Pillanatokra csak ugyan, mert ennyit enged neki az élet, de ezeket a pillanatokat át tudja érezni.

Furcsa módon e béna testben több élet van, mint ápolója már lestrapált, de egykor kisportolt, valaha mozgékony, mára lelassult, nehézkes alakjában.

Christopher Lambert lesimult játéka, remek aláfestés Marceau remekléséhez.
Két fájdalommal teli, a holnapban már nem nagyon reménykedő szenvedő ember, egymásra találása ez.

A bénaság kiszolgáltatottsága, elutasítást szül, aztán az ebből eredő gátak elkezdenek lebomlani, lassan megjön először a bizalom, aztán a kötődés, és végül az egyik legmegmagyarázhatatlanabb emberi érzés, és csoda, a szerelem.
Tragikus szerelem, beteljesíthetetlen, de ennek a két embernek, ez a tökély.Ennyit adott még utoljára nekik az élet.
A maguk módján élnek vele.

A film érzéseket kelt, nincs elemi erejű forgatókönyv, zseniális párbeszédekkel, felkavaró konfliktusokkal, csak bepillantást enged az emberi lélek gyöngeségekkel és egyben erővel teli, legbelső bugyraiba.
Aki erre nem fogékony, és egyértelműen keresi a hibákat a filmben, vannak benne, bőven, annak a világon semmit nem fog ez mondani, egy unalmas giccspancsnak fogja tartani.

Aki viszont képes, egy olyan egyszerű jelenetet megérteni, hogy egy halvacsorát, amit egy kiszolgáltatott béna asszony már nem engedhet meg magának, mert azt kockáztatja, hogy szálka akad a torkán és neki az a halál, ám végül mégis elfogadja, mert bízik, annak tetszeni fog.

Ez a szálka maga az érzelem, amit már távol akar magától tartani, de az embert csak úgy faragták ki valaha, hogy szeretni akar, bízni akar, kötődni akar, bármennyire is tiltakozik ellene.

Tudjuk, hogy az élet telis-tele van efféle szálkákkal, és mégis, aki nem harap bele, annak szegény lesz az élete, igaz, nem kockáztat semmit, de nyerni sem fog, semmit.



Kapcsolódó fórumok

Véleményeksomliv, 2020-03-26 09:2223 hsz
Kérdések téma megnyitása0 hsz
Keresem téma megnyitása0 hsz
 
 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu