Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk
Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2020-07-16
Medvevilág Szicíliában
Remény

2020-07-09
A láthatatlanok
A mi Kodályunk
Hogyan legyél jó feleség?

2020-07-02
Ava
Az első áruló
Az ifjú Ahmed
Corpus Christi
Kelly hősei
Vad erdők, vad bércek - A fantom nyomában

További mozibemutatók

Hamarosan a TV-ben
Volt egyszer egy Hollywood
- HBO3, 16:35
Országúti diszkó
- Mozi+, 16:45
A tökéletes pasi
- Film Café, 16:55
Az őserdő hőse
- Film+, 17:00
A régi város
- Sony Max, 17:10

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Tom Kenny (58)
Harrison Ford (78)
Patrick Stewart (80)
Cheech Marin (74)
Kari Wahlgren (43)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
A halhatatlan gárda - Vélemények
- Filmes Sámánok Rendje -
Három betű - egy mondat
Monica Bellucci - Vélemények
F mint foci - Avagy vélemények a bajnokságokról

További fórumok

Utoljára értékeltétek
A fiam családja aaaaa
Richard Harris aaaaa

 

Fórum - Birtoklás - Vélemények

Ahhoz, hogy hozzá tudj szólni a fórumokhoz, be kell jelentkezned, vagy regisztrálnod itt!

22. Lifeisamovie (2020-06-03 23:47.43) aaaaa
http://www.youtube.com/watch?v=uctiLz4kEb4
Trevor Something - The Possession


21. Lifeisamovie (2019-12-11 20:54.18) aaaaa
[link]



20. Az utolso szamuráj (2014-05-10 20:21.04) aaaaa
Ha számodra a realizmus van csupán,mint valami értelmezése:kerüld ezt a filmet,messziről.
Üvöltések,veszekedések,másik én,kedves én,lefekvés,kisfiú,férj,aki képtelen lemondani arról az életről,amire azt hitte,most végre birtokolhatja majd,féltékenység,szerető,aki dominánsabb minden szempontból ám a végére a férj túlnő rajta:és gyilkosság meg valami "dolog" metamorfózisa egy szobában.
Két ember-de három egyéniség,hisz a nő két szerepben is feltűnik.Egy kapcsolat darabokra szedése,de nem állunk,nem állnak le a puzzledarabok megszemlélésénél,azok értelmezésénél,hanem horrorba hajtóan veszett iramban látjuk egy asszony gyűlöletét,undorát-és félelmének megtestesülését,amit gyilkosságokkal táplál-értve alatta a polipszerű lényt,mely egyre jobban hasonlít Mark-hoz.Lassan a film átcsúszik az alkotók által vezérelt őrületbe,az ordibálás,az önmagukba való kártétel,a hisztéria és dühroham természetesebb lesz egy lélegzetvételnél.(Megértem,ha valaki Isabelle Adjani metrós jeleneténél azt mondta,Jézusom:excentrikus percek,ám hihetetlen,démoni erejűen eljátszva,ami többeknek,sokaknak sokkoló lehetett,vagy hatásvadász,ám a film komplex felépítménye megköveteli.)
Nincs hát már realizmus,az őrület a természetes,átfordul,kifordul a világ,a karakterek által élt világ,miközben a "valami" szintén változik,miközben Mark is változik,erejére talál és a csábító Heinrich fölé nő.Gyilkol,mert dominanciáját így éreztetheti,és mert az a férfi a nőjében járt,és szeret,még mindig,egy megszállottat,akinek pozitív énjét keféli.Közben beszélgetés a Hitről,istenről,annak létezéséről ,vérrel átitatva,egy polipféleséggel dugva-hány évvel a Jákob lajtorjája hasonló jelenete előtt??
Nehéz a lengyel rendező munkásságát hova tenni:ez egy olyan film,ami vagy belédég,vagy hagyd a fenébe,pont mert karakterei úgy viselkednek,amitől a "normális???"-khm...-nézők menekülnek,óvakodnak.Ám ha szereted a szürreális gondolatokat,pillanatokat,az erős ingereket,melyek némelyike valóban hatásvadász,ez a film a Te filmed:és Sam Neil-t se láthatod többé ilyen ,önmagát szó szerint lecsupaszított szerepkörben,legutóbb valami Szupercellában játszott orvost.
Az meg ennek a nagyszerű színésznek annyira kihívás,mint politikusnak a hazudozás.


19. Dundidio (2013-09-24 19:45.30) aaaaa
Elképesztően gyenge az egész alkotás...Idegesítő szereplők,idétlen cselekmény...gyengusz...


18. Manusman (2013-02-23 00:15.03) aaaaa
Rám nem tett nagy benyomást. Isabelle Adjani és Sam Neil jók, de sajna nem tudják feledtetni a rendezés hatásvadász modorosságát. Egyszerűen nem tudom jobban megfogalmazni. Ez talán némiképpen hajaz Aurélie túlzó dinamizmussal kapcsolatos megjegyzésére. Mondjuk a többi megállapításával nem értek egyet. (Nem mintha ettől nem tudna jót aludni! :) )
A film sehol sincsen A sámán erejéhez képest. Mondjuk még mindig ezerszer jobb, mint rendezőnk Az éjszakáim szebbek, mint a nappalaitok című bűnelkovetése.


17. VAL P (2013-01-14 08:34.31) aaaaa
A film remek, szerintem nem igazán kell védekeznie. Persze, membránjaink más és más jelekre érzékenyek, nem egyformán vannak hangolva, így az alábbi fórumozók közti nézeteltérés is nyilván nehezen csökkenthető (egyáltalán nem az).
Adjani picsog, igaz! Ez a feladata, hogy a hisztérikus tudatállapot-változást, az önkontroll elvesztését érzékeltethesse a nézőkkel. Az csak természetes, hogy idegesítően... ;) (Mondjuk, emlékeim szerint a metróalagútbani rángatózása tényleg kissé zombinyuszissá lett a vége felé, de ettől eltekintve - szerintem - jól hozta a skizo Annát.)
Kedvenc szálam a filmből a Mark és Heinrich közti párviadal, ahogyan a kezdetben mind mentálisan, mind fizikálisan a férj fölött álló szerető találkozásról találkozásra veszít erejéből, míg a másik minden szempontból felül nem kerekedik rajta.
Érdekes megfigyelni azt is, hogy Anna őrültségében is kit mennyire sebez meg, ki mennyire áll közel hozzá... (Ugyebár, a cím a kulcsszó.)
Nem olyan nagyon elvont film ez, de hogy rá kell hangolódni, hogy értékelni tudjuk, az fix und fertig!


16. Groba (2013-01-12 12:35.51)  
ééééééééééééééééééééééééééééééééééé ééééééééééééééééééééééééééééééééééé ééééééééééééééééééééééééééééééééééé ééééééééééééééééééééééééééééééééééé ééééééééééééééééééééééééééééééééééé ééééééééééééééééééééééééééééééééééé ééééééééééééééééééééééééééééééééééé ééééééééééééééééééééééééééééééééééé ééééééééééééééééééééééééééééééééééé ééééééééééééééééééééééééééééééééééé éééééééééééééééééééééééé


15. Menrot (2013-01-12 00:43.06) aaaaa - (válasz Mütyürke 13. hozzászólására)
:)


14. Menrot (2013-01-12 00:42.57) aaaaa - (válasz Aurélie. 11. hozzászólására)
Az értelemtől nem elvont!!


13. Mütyürke (2013-01-12 00:38.34)   - (válasz Menrot 12. hozzászólására)
Ne kötekedj!:) Ez Mrs Simonet véleménye.:)


12. Menrot (2013-01-12 00:35.54) aaaaa - (válasz Aurélie. 11. hozzászólására)
Szögezzü(n)k le,hogy neked nem tetszett,de nem kell a körítés.:P


11. Aurélie. (2013-01-11 22:51.38) aaaaa - (válasz Menrot 10. hozzászólására)
Először is: ki mondta az ellenkezőjét? Én nem mondtam ilyet, hogy ,,nem akarom bántani", sem hogy ,,nem akarom kritizálni". Innentől kezdve számodra akad olyasmi, amit ,,nem fogsz fel."
Bántom a filmet, mert nem tetszett, számomra nonszensz volt és idegesítő. Ez az én véleményem, ami jelen esetben, igen: bántó.


10. Menrot (2013-01-11 22:47.20) aaaaa - (válasz Aurélie. 9. hozzászólására)
Ahogy te értelmezed úgy nem elvont.A filmet "bántod" ismételten, mikor fogod már fel?


9. Aurélie. (2013-01-11 22:44.45) aaaaa - (válasz Menrot 8. hozzászólására)
Ebben kétség kívül egyetértünk.
Nem lehet minden filmre ráfogni, hogy 'elvont', csak mert hiányoznak belőle dolgok, amik -műfajtól függetlenül- az élvezhetőséget alapozzák meg. Csak egyetlen kontextusban lehet valóban elvont: az értelemtől elvont. Ez persze az én véleményem.


8. Menrot (2013-01-11 17:18.29) aaaaa - (válasz Aurélie. 7. hozzászólására)
Nem neked való.


7. Aurélie. (2013-01-11 15:32.18) aaaaa
A filmalkotás teljességgel inkoherens és illogikus. Jellemző, hogy ilyenkor megpróbálnak mindenféle elvont tartalmat belemagyarázni, ld: ,,kifordított természetesség". Ez a kifordított természetesség egyenlő volt a tartalmi kohézió hiányával, illetve az idegesítően nonszensz viselkedésmód tökéletes reflexiója. A színészi játék túl dinamikus, túlzó, ez pedig szappanopera-szerű jelleget kölcsönöz az egész atmoszférának, ergo elrontja, hiányzik belőle az értelem. A befogadót elkezdi egy bizonyos idő után idegesíteni, hogy amikor hétköznapi képeket jelenítenek meg, mint veszekedés, pofon, találkozás a szeretővel, stb (tehát az életszerűség a cél), miért ilyen összefüggéstelen, eltúlzott és oly logikátlan. Persze lehetne érdekesen is ábrázolni egy ilyen jelenetet, a valós természetesség ellentétével, de ez meg sem közelít olyasmit.
Plusz dolog, hogy néha már-már kibírhatatlanul idegesít, és ez a főszereplő hölgynek köszönhető, a sírásának, a vinnyogásának, a vergődésének, és egyszerűen a hülyeségeinek. A negyedénél, esetleg erős idegzetűek (ebben a kontextusban: akik bírják idegekkel a rinyálást) a felénél a pokolba kívánják. Egyszerűen picsogásnak tűnik, amit csinál, semmiféle szenvedés, és még egy tisztességes tébolyultságot sem lehet ráfogni. A tébolyultság izgalmas, ez pedig szimplán a felvázolt jelzőkkel jellemezhető, így alkotva meg szöges ellentétét.


6. Menrot (2013-01-10 20:49.22) aaaaa - (válasz Menrot 4. hozzászólására)
http://www.youtube.com/watch?v=8LA9Q6Fnm3g

Sam Neill és Isabelle Adjani közös jelenet


5. Menrot (2013-01-10 20:43.24) aaaaa - (válasz Menrot 4. hozzászólására)
http://www.youtube.com/watch?v=R5X1saJLrh0

Hihetetlen idegborzoló jelenet,Isabelle-től.

http://www.youtube.com/watch?v=R5X1saJLrh0


4. Menrot (2013-01-10 19:26.40) aaaaa
Kapkodós véleményféleség:
Andrzej Zulawski eme különleges alkotását nemrég néztem meg újból.SPoiler lehetséges.A hatás ugyanaz:döbbenetes,extrém,napokig elgondolkodtatja az embert.Zulawski azon lengyel (főleg lélektani beállítottságú)rendezők közé tartozik,akik különleges alkotásaikkal maradandót alkottak,viszont nem tudtak igazán érvényesülni.Roman Polanski volt az élen mindig is ezen a téren.(nem véletlenül persze)

Tehát a film nézése közben legalább hússzor leestem a székről,kigúvadtak a szemeim,elfojt egy liter nyálam stb..A főszerepben Sam Neill és Isabelle Adjani.Isabelle Adjani-t imádom.Gyönyörű és nagyszerű színésznő.Sam Neill pedig a groteszk szerepeiben tudott a legjoban érvényesülni régen.A formabontó film történetéről tehát:Nyugat-Berlinbe hazatér a férj(Sam Neill),azt "tapasztalja",hogy felesége(Adjani),nem hűséges hozzá,voltaképpen tönkrement a házassága.Valami őrület,hogy milyen hisztérikus és tébolyult veszekedések zajlanak le köztük.(oka a megcsalás,elhagyás)Először még mulatságosnak is tűnhet,de később az állandó feszültségadagolás következtében már nem lehet nevetgélni a párbeszédek stílusán.Őrjöngés,durvaság,a feleség részéről sokkoló önbántalmazás(elektromos késsel nyakfalcolás-aztán metrózgat mintha mi sem történt volna),a férj felkeresi a férfit akivel megcsalja őt Anna.Mellesleg fiúgyermekük is van(Bob),akire Mark próbál vigyázni,kiderül,hogy a kölyök rémálmaiban éli meg a szülei veszekedéseit,verekedéseit.Egy tanárnő is vigyáz Bobra, aki Anna normálisabb énje(hasonmása) tulajdonképpen,ám sötét dolgok veszik körül,amelyről nem is sejt semmit sokáig.(vagy a néző nem sejtheti) Heinrich is furcsa,szintén kissé hisztérikus és modoros személy,ezotérikus és Istenhívő(keresztény és buddhista) ötvöződésének megnyilvánulása kissé groteszkbe hajlik át.Egy monológja zavarba ejtően abszurd.Kedvesen fogadja a férjet.Őszintén beszél neki a megcsalásról,arról is,hogy Anna csakis hozzá tartozik már..A férj felbőszül,de Heinrich megveri Markot,mintha ez természetes lenne,ám később amit Mark tesz vele,az sokkolóbb és mégis magától értetődőnek tűnhet.Mark nem bírja a felesége nélkül és magánnyomozót fogad,hogy derítse ki hol lehet Anna,ugyanis Heinrich-nél sincs.Minden egyes jelenetben óriási a feszültség,erőteljes dialógusok,gyors tempó és speciális kameraállások(fentről,hirtelen váltogatások),mindezek nem hagyják nyugodni a nézőt.Kiderül,hogy Anna hol lakik,és ami ott van a lakásában,az a valami,amit a félelme és indulata táplál,elborzasztó.A film horror is, a lakásban élő polipszerű lény bemutatásával,Anna(Adjani) ijesztő és spontán gyilkolásaival és 3-4perces folyamatos sokkoló,vergődéses,sikítós,fetrengős agóniájával, kétségbeejti,zavarba hozza a nézőt.Mi ez?Mit látunk?Sem a magánnyomozóknak,sem Heinrichnek nem lett volna szabad észrevenni,Anna extrovertált-pszichózisának gyümölcsét.Minden szereplő, úgy tűnik teljesen megőrült és ez "természetes".Ez a kifordított természetesség, aminek ábrázolása Zulawski páratlan tehetségének köszönhető.A pár megszállottsága a többi szereplő furcsa viselkedése,természetesnek próbál hatni.A valami,a lény,Anna lakásán a gyilkolások révén egyre emberibb formát ölt(Markra kezd hasonlítani)A lénnyel Anna szeretkezik is,mely a mozi bizarrériáját fokozza.Mark betegségnek tartja Istent,de később Anna-ban véli felfedezni.Anna saját őrületében a Hit, nála egyenlő a lénnyel.Amire vigyáz,amit táplál,amit még a saját és Mark otthonába is átvisz.A rendező bár rossz véget szán a párnak és szinte minden fontos szereplőnek,gondoskodik arról,hogy Mark és Anna démoni alterogója létrejöhessen.Beskatulyázhatatlan film,a horror(biohorror is),thriller,szürreális és fekete humor ötvözetével.Kultikussá vált.Egy igazán őrült alkotás-amelyben Isabelle Adjani-ról kiderült,hogy a világ legjobb színésznői közt a helye!!!!Sam Neill előtt is le a kalappal.Zulawski a látomásában,a történetben,a színészeken keresztül tökéletesen ábrázolta az emberi én legsötétebb oldalait, azt,hogy mivé válhatunk.Akár szörnyeteggé is.Brilláns darab.


3. Norci11Neill (2011-01-11 02:13.45) aaaaa
Soha többet újból...



2. Tysonrichie (2010-12-11 21:40.14) aaaaa
Uramisten ez egy katasztrófa, 2 óra szenvedés, senki ne nézze meg.


1. Zoli27 (2010-12-02 08:40.21)  
Ez mitől horror???



Kapcsolódó fórumok

VéleményekLifeisamovie, 2020-06-03 23:4722 hsz
Kérdések téma megnyitása0 hsz
Keresem téma megnyitása0 hsz
 
 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu