Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
A Profi *A klasszikus film* *Dupla borítós kiadás és booklet* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Marlowe - Filmbox Premium, 20:00 |
A nagy dobás - Viasat Film, 21:00 |
The Expendables 2. - A feláldozhatók 2. - Mozi+, 21:00 |
Alkonyat - Paramount Network, 21:00 |
Gyilkos memória - Moziverzum, 21:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
James Russo (71) |
Craig Sheffer (64) |
Jaime King (45) |
John Cena (47) |
Kal Penn (47) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
bölcsességek, beszólások, idézetek komment nélkül |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
2022-es választás |
Szólánc |
Asszociáció |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Nem |
Jordan Peele |
131. Nuca (2009-02-05 18:13.10) - (válasz Az utolso szamuráj 127. hozzászólására) |
:) Na jó,lehet.Sőt mi több,valószínűleg pont ezért idegesít a nőci,mert az ilyen nőket nem tudom megérteni.Talán mindenki az anyai példát rögzíti,mert az tuti,ha anyukám lett volna Wendy,Jack haláloka nem megfagyás lett volna. :) Akivel úgy lehet bánni,mint a kutyával,általában úgy is bánnak vele,szóval ők is ugyanannyira tehetnek róla,mint a bántalmazó.Persze ez esetben a szálloda volt a ludas,de hát akkor is. |
130. Anren (2009-02-05 18:09.13) - (válasz Lyak 129. hozzászólására) |
mert a könyvet, a leírtakat követi. Annaál King is ott bábáskodott végig, jobbak a szereplők és semmi őserév, hanem kellögem :D |
129. Lyak (2009-02-05 18:05.33) |
Mellesleg az tény, hogy rendesen vitatják ezt a művet. De vajon az a tv-film jobb ennél? Ha igen, miben? |
128. Lyak (2009-02-05 18:04.10) - (válasz Nuca 125. hozzászólására) |
Jó, rendben, elismerem, ez a karakter állati idegesítő volt. A sikoltozás azért kell, mert ez alapvető horrorelem, minden effélének általában szüksége van erre, hogy ez irányítsa a néző hangulatát is (akkor most fosni kell vagy nem kell fosni ennél a jelenetnél?...). Nem biztos, hogy mindenki ugyanúgy reagál azonos helyzetekre - ha pl. én nő lennék, tutira visítoznék...:) |
127. Az utolso szamuráj (2009-02-05 17:49.30) - (válasz Nuca 125. hozzászólására) |
Na-na))Zsidó nőknek halál nyugodtan kitekerték a nyerekeket a kezükből,nem egy csajt megfélelmit idióta és barom férje,még azt is türi,hogy megerőszakolja gyerekét akár előtte is,tud ilyesmivel élni,van aki betrottyant bármitől...azért ez erőssen személy meg cselekményfüggő.Anyira ne legyünk máááááá amazonok)) |
126. Anren (2009-02-05 17:40.49) - (válasz Nuca 125. hozzászólására) |
ezt a Wendyt valamiért én is agyonvertem volna egy szívlapáttal |
125. Nuca (2009-02-05 17:39.18) - (válasz Lyak 123. hozzászólására) |
Lehet,hogy a filmbe illik,de nem életszerű.Tudod,ilyenkor az ember automatikusan beleképzeli magát a szereplő helyébe,és nő társaim nevében mondhatom,hogy nincs olyan nő a Földön,aki ilyenkor ne állna a sarkára,pláne ha a gyereke is veszélyben van.Az életösztön,és a félelem kijózanít.Pl. a leghíresebb jelenetnél,amikor baltával veri a fürdőszoba ajtót.Volt egy kése,ilyen helyzetben a normális ember tutira nem sikoltozik,mert ha nem tudja pontosan a hapsi,merről fog támadni a késsel,van esélye.A filmben meg,pff... Egy ütéshez egy sikoltás.De ez csak egy példa,egész film alatt ezt csinálja.
Na mindegy... vitázzunk még egy kicsit :DD |
124. Az utolso szamuráj (2009-02-05 16:27.44) - (válasz Lyak 122. hozzászólására) |
Ezek szerint a legtöbb feleség tart az urától mondjuk itt nálunk is,ezért szolgálják ki őket.Az enyém pl természetesen,ha nem kapom meg a kajám,a szekrényajtóval verem a fejét,ha kevesebb van a bűnlajstromán,csak a piperetükrével bántalmazom.)))
A végén pedig igen,valóban van eltávolodás a könyvtől-mondjuk,hacsak a végén lenne)King többek közt ezért is gyülöli a filmet,és állt a tv sorozat mögé,az hűebb adoptáció.Tulajdonképp Kubrick csak alapul használta a regényt és karraktereit,létrehozva egy sajátságos Ragyogást az alapján.Ez többeknek tetszik,többeknek nem,viszont az vitathatatlan,kevés stilusosabb horrormozi van nála. |
123. Lyak (2009-02-05 16:07.25) - (válasz Nuca 120. hozzászólására) |
Persze, voltak részek, amikor a nőtől jobban féltem, mint a szellemektől vagy a baltás apukától... mégis, nem hiszem, hogy ez a karakter rontana a filmen. Nicholsonnak ez a legjobb alakítása (legalábbis szerintem). A baseball-ütős jelenetnél a nő játéka tökéletesen passzol Jack zseniális dühkitöréséhez, és ennél nem kell több... a Tony-s részeknél pedig egy tipp: nem tudom és nem most fogok utánanézni, hogy mennyibe került a produkció, de talán a kis költségvetés miatt. |
122. Lyak (2009-02-05 15:57.38) - (válasz Az utolso szamuráj 121. hozzászólására) |
Nekem a filmből az érződött (de, gondolom, ez is egyedül az én véleményem), hogy a nő rendesen tartott Torrance-től már az elején is - amikor például zsúrkocsin hozza neki a kaját, mintha csak félig lenne szeretet, félig inkább társadalmi kötelesség. Persze nem mondtam, hogy ez a magva a történetnek, alig van köze ehhez, de - talán a színésznő játéka miatt - már az elején sem tűnt ez egy kiegyensúlyozott családnak egyenrangú felekkel. A "fojtogatós" résznél talán csak a váratlan kétségbeesésében visította, hogy: "How could you...?". És szerintem ez az emberség Torrance-ben csak a könyvben volt jelen, a filmben nem sok humanitás maradt benne ott a labirintusban loholva (főleg azután a megható "Soha nem bántanálak, Danny"-jelenet után.
Az "amerikai álom" fogalmazási hiba volt. |
121. Az utolso szamuráj (2009-02-05 10:28.26) |
Kezdjük ott,milyen "amerikai álom"???Egy vacak kocsi majd legnagyobb értékük,nem épp erre használják ezt a kifejezést.
Miféle férfiuralomra épült családrendszer?Mikor a kissrác nyakán ott vannak a nyomok,mihez Torrancénak köze nincs,Wendy úgy lekapja a srácot 10 körméről,szipogni nincs ideje,amúgy is a nő igencsak erős képviselője nemének,a könyvbe de még a filmbe sincs utalás egy morzsányi se,hogy ez itt az elnyomott asszonyokért irodott volna-gondolom,összekeverte a Dolores Claiborne-val. Torrance annyira szerette családját,hogy egyszer már lepattant a piáról ,pont miattuk,hogy ne veszitse el őket.Tulajdonképp a szálloda játékszereként is annak köszönhette Danny az életét,hogy valahol még ember volt legbelül. Belemagyarázás,na.Ezzel az erővel Stuart Little a kisebbség,a fehér macsek a társadalom,ami be akarja őt kapni,a nevelőszülők meg a kormány,mert mindkettő felett valahol uralkodnak,és megpróbállják elkerülni,hogy ezek ketten egymásnak essenek,simogatják a buksikat és laviroznak,próbállják megoldani a két fél közti feszültséget.És még kismillió primitiv vagy okos történetbe azt látunk,amit kedvünk van,csak épp nincsen ott))) |
120. Nuca (2009-02-05 09:50.04) - (válasz Lyak 114. hozzászólására) |
Nekem is jogom van a saját véleményemhez,ahogy neked a tiédhez.Amúgy King regényeinek lényege mindig a természetfeletti,vagy valamilyen más horror motívum ábrázolása,nem hiszem,hogy itt valami társadalom kritikát akart megfogalmazni.(Írtad is,hogy a könyvben nem érződik ilyesmi.)
Nekem az a gondom a filmmel,hogy a könyvben - ha jól emlékszem - Wendy sokkal talpraesettebben jelent meg,szimpatikus volt,itt meg egyszerűen iszonyat!!Amikor erőtlenül lóbálja a baseball ütőt Jack előtt,meg rinyál (már elnézést),ááá... akkora rakás szerencsétlenség,hogy még mindig ideges leszek,ha rá gondolok.Ezen kívül továbbra is úgy gondolom,hogy a Tony-s részek gagyik,és Nicholson néhány helyütt mindenáron a végletekig meg akarta csillogtatni színészi tehetségét,amiből kétségtelenül nem szenved hiányt.De ettől függetlenül az egész filmben ő volt a legjobb.Végül is az nem teljesen igaz,hogy egyáltalán nem volt félelmetes,mert a végén izgultam,hogy elkapja-e Danny-t a labirintusban.Meg azon is drukkoltam,hátha Wendy-t mégis csak agyon csapják,de ez sajna nem jött be. :DD (Esküszöm,még életemben nem utáltam ennyire filmes karaktert,pláne,hogy pozitív szereplő volt...) |
119. Anren (2009-02-02 15:27.03) - (válasz Lyak 118. hozzászólására) |
csak itt ebben a sztoriban a természetfölöttitől egyáltalán nem lehet elvonatkoztatni, az a magva.
Eltörte a kezét, ivott, sikerre vágyott, de a családját szerette. Még ha egyetlen egy tiszta pillanatig jutott ez a végén eszébe... A te családoddal meg akkor történhet ez meg, ha a vki prekognítiv és a sötét erők üldözik :D |
118. Lyak (2009-02-02 15:23.01) - (válasz Anren 117. hozzászólására) |
Jó, nem pont Dannyre gondoltam...:) Azért az az egy-két probléma (ha jól emlékszem, Jack kis híján agyonverte azt a fiút a parkolóban, a filmben is említett "kéz-megcsúszós" jelenet, az alkoholizmus és a munkahelyi problémák) után bár nem igazán küzdhetett az összetartásért a család, vagyis egy apró kis kellemetlenség (az elszigeteltség) talán épp elég volt, hogy betegyen nekik... ha elvonatkoztatunk a szellemektől és a természetfölötti dolgoktól, végül is ezt mondja a sztori: vigyázz, mert a te családoddal is megtörténhet. Legalábbis a filmben. Ezt próbáltam kifejteni lejjebb - úgy fest, a rossz szavakat használva. |
117. Anren (2009-02-02 15:08.28) - (válasz Lyak 116. hozzászólására) |
Igen, átlagos család egy abszolút nem átlagos kisfiúval. Aki nem zseblámpaként világít a képességével, hanem reflektorként. Torrance egyébként Darth Vader féle karriert fut be, hiszen elengedi Dannyt az elnöki lakosztály előtt. Wendy meg tigrisként védi egy szem magzatát. Szóval a végére az átlagtól már mindenki fényévekre távolodik. Szerintem nem voltak alapból elásva, bár jó nagy gebaszba kerültek, a lehetőségük megvolt a túlélésre, köszönhetően Danny látomásainak. Jack ott maradt, de hát ő a sötét oldalt választotta úgymond. |
116. Lyak (2009-02-02 15:03.50) - (válasz Anren 115. hozzászólására) |
Szerintem ez inkább csak körülmény. A könyvből nekem az érződött, hogy ez a család már rögtön az elején el van ásva, a filmben úgy lett hatásosabb, hogy nem érzékeltették az előzményeket, nagyjából átlagos család voltak. |
115. Anren (2009-02-02 14:32.03) |
szerintem a prekognicióról szól, az hogy következményeként nem éppen idilli családmodelltől búcsúzhatunk, annak King gyönyörű látásmódja s fantáziavilága az oka |
114. Lyak (2009-02-02 14:06.19) |
Uff... tegnap este direkt ezért megint megnéztem a filmet, és továbbra is fenntartom nagy részét annak, amit mondtam. De ennek feltehetőleg az az egyetlen oka, hogy eltorzult világlátású elmebeteg vagyok, aki másképp látja a dolgokat, mint kellene. Továbbra is igaznak érzem: a sztori a család illúziójának összetöréséről szól. A könyvet nem élveztem, mert ezt hiányoltam belőle. Az a szűk kör pedig... oké, az rossz kifejezés volt. Csak személyes tapasztalatom volt, hogy egyetlen ismerősöm sem értékelte kellőképpen a filmet, mert a mai ifjúsági fröcskölős filmek korában nem tartották "elég véresnek". A mély tartalomról pedig... nem volt film, amin több ideig el tudtam merengeni. Mindenesetre nem érzem úgy, hogy meg kéne alázkodnom. Egyébként, így utólag sajnálom már azt a hosszú gondolatmenetet - meg aztán elfelejtettem "amatőrnek és nevetségesnek hatott", "cseppet sem volt félelmetes", "az az érzésem,hogy túljátssza" Nucának ajánlani. |
113. Mzua (2009-02-01 19:32.48) |
Egykor a nagy kedvenceim közé tartozott,és most is úgy gondolom,hogy egy nagyon jó filmről van szó.A könyvet tucatszor kiolvastam.Szerintem teljesen téves a Lyak féle megközelítés.Eleve a horrotörténetek kifejezés már nem helytálló.Mély tartalmú művészfilm?Erre nem is tudom mit mondjak.Lehet,hogy én sem tartozom abba a szűk körbe,akiknek a film valójában készült. |
112. Az utolso szamuráj (2009-02-01 19:13.34) |
Akkor zuhanj neki ujra a könyvnek,és nem ártana a filmnek sem. |
111. Lyak (2009-02-01 15:51.44) |
Pardon. Én igaznak hiszem. |
110. Az utolso szamuráj (2009-02-01 13:20.09) |
Már elnézést,de ritkán olvasni ennyi tulcafrangozott és téves gondolatot egy könyvről és a filmről is. |
109. Lyak (2009-02-01 12:23.29) |
Sok Stephen King-filmet láttam, ami egyszerűen csak a regényt próbálja megfilmesíteni, filmvászonra akar vinni néhány undorító vagy borzongató sztorit a fogyasztói társadalom azon tagjainak számára, akik még olvasni sem tudnak, vizuálisan szájbarágni a szerző horrortörténeteit; ez a film azonban nem csak ennyi, hanem jóval több. Voltaképpen a filmi megközelítés jóval túlmutat magán a könyvön is, Kubrick egy horrorból elgondolkodtató, mély tartalmú művészfilmet csinált, amit nem igazán a nézők szélesebb köreinek készítettek. Különös, rendhagyó rendezési, kamerázási technikáival utat vág magának a filmtörténelemben, még ha kritikailag nem is egyértelműen elismert; mert ez valahogy több annál, amit látunk. Az alapötlet alakulása a következő: King őrjöngős-szellemes rémtörténetéből klausztrofóbiás lidércnyomást alkotni, ami elsősorban az emberi kapcsolatokkal és nem az ijesztegetéssel foglalkozik. Egy átlag hetvenes-nyolcvanas évekbeli amerikai család: férfiuralomra épülő családrendszrként fest, a feleség alá van rendelve a férjnek, az alaphelyzet is ebből adódik, afféle kegyetlen társadalomkritika. Jack Torrance sohasem szerethette igazán a családját, legalábbis úgy nem, hogy tudomásukra is hozza: magába zárkózó, belső feszültséggel töltött átlagférfi nehéz előélettel, ami arra kényszeríti, hogy gondnoknak álljon. A felesége, Wendy elkeseredett, szomorú asszony, de kitart a férje mellett - az elnyomott nő valósághű karaktere. A fiuk, Danny persze semmiben nem valósághű, de ez már egy másik kérdés. A Ragyogás arról szól, miképp bontja fel akár egy kis fuvallat is az amerikai álom törékeny felszínét - a legbelül talán érző szívű családapa őrjöngő vadállatként szabadul saját családjára, talán éppen a belső feszültség miatt - ha így közelítjük meg a dolgot, feltételezhetjük, hogy az egész élő szállodás, fojogató nős, vértengeres dolog csupán szimbolikus, és az emberi mélységekben rejlő civilizációs normák felbomlását jelképezi. Ez az, ami nincs meg a könyvben: a dolog szellemi oldala.
Az alkotást mesterművé először is a rendhagyó, rémálomszerű kamerázási megoldások alakítják, a szokatlan szögű képek, az egyszerű hangok és tárgyak által kiváltott félelem felhasználása; Jack Nicholson játéka pedig valójában Oscar-díjas alakítás, egy olyan Oscar-díjé, amit nem kapott meg, még csak nem is jelölték: azért, mert a film elviekben horror. A szerep szándékosan van túljátszva, hogy felevenítse a mindenkiben megtalálható legundorítóbb állati ösztönöket, a kegyetlen és értelmetlen brutalitást. Mellesleg szándékosan nem valami domború szőke hölgyet választottak Wendy szerepére: Kubrick célja az volt, hogy egyetlen pillanatra se szabaduljunk a történet szorongató hangulatától, és egy szebb hölgy által okozott "örömteli pillanatok" rendesen tökön rúgták volna az addig elért borzongást. |
108. Nuca (2009-01-24 21:58.15) - (válasz Nuca 107. hozzászólására) |
Mármint három. :DDDD |
107. Nuca (2009-01-24 21:57.46) - (válasz Nuca 106. hozzászólására) |
Az öt csillagot véletlenül nyomtam be,három akart lenni. |
106. Nuca (2009-01-24 21:57.01) |
Annyit hallottam erről a filmről,hogy muszáj volt megnéznem; ráadásul egy időben Stephen King volt a kedvenc íróm,bár azóta változott róla a véleményem.
A filmről: háát... voltak benne dolgok,amik tetszettek,és voltak,amik annyira idegesítettek,hogy egyszerűen nem tudtam hinni a szememnek.Kezdem ez utóbbival.A Wendy-t játszó színésznő... az még hagyjám,hogy olyan bűn ronda szegény,hogy büntetés volt két óráig nézni,de annyira lebutították a karakterét,hogy jujj...Egy vinnyogó idióta jelenik meg előttünk,aki mindent eltűr a férjének (az elején,amikor az írógép mellől elküldi a büdös francba),aztán meg hirtelen kiakad,amikor azt hiszi,a férje fojtogatta Danny-t,aztán minden fenntartás nélkül elhiszi,hogy egy "őrült nő" volt a tettes,sőt egyenesen láthatóan elmebeteg férjéhez szalad a hírrel.Egy szóval: ostoba,ostoba,ostoba!!! Semmi lélekjelenléte nincs,csak bőg egész végig,és annyira idegesítően buta arcokat vág!Csak az nyugtatott volna meg,ha Jack addig üti,amíg él (már elnézést,de számomra minden idők legidegesítőbb karaktere ez a nő). Aztán ott a kis Danny,aki amikor Tony-val beszél,elkezd hülye rekedtes hangon vertyogni,és a kisujját nyújtogatja... egyszerűen nem hittem a szememnek,hogy ilyet egy filmbe beleraknak,iszonyatosan amatőrnek és nevetségesnek hatott.Mellesleg szerintem nem is játszott valami jól a kis srác. Pozitívum: azok a jelenetek egész jók voltak,amikor látomása volt,hogy a vér elönti a hotelt.Ezen kívül természetesen Jack Nicholson játéka.Bár... remek színész kivételes arcmimikával,nekem mégis néhol az az érzésem,hogy túljátsza.Pl. a báros jeleneteknél.Meg ahogy néha beszél.Ok,hogy őrült,meg minden,de egy ember nem vág egyfolytában ilyen pofákat,szerintem kicsit túlspirázta.Bár nekem Heath Ledger Jokerje se igazán nyerte el a tetszésemet,biztos velem van a baj. Hogy átírták az egész sztorit,azt már meg sem említem... Összességében nem lenne rossz,de Wendy idegesítő személyén,és Danny kisujjgörbítős-rekedtes társalgásain sajnos nem tudok túllépni... Amúgy természetesen cseppet sem volt félelmetes,ami talán hátrány egy elvileg horrorfilmnél. Hát ennyi. |
105. Sokdudu (2009-01-16 00:07.14) |
King horroradaptációi közül a legtöbb elég sutára sikeredik, ez azonban mindenképp az átlag fölött áll, de sztem picit talán túl van értékelve. A történet önmagában nem annyira hátborzongató, inkább a tálalása, az őrület folyamata. Az őrület mindig egy elgondolkodtató dolog. Kihozhat az emberből művészt, kihozhat az emberből a világból kilépő filozófust, kihozhatja az emberből az EMBERT, és persze kihozhat skizofrén gyilkost is. Itt az utóbbi történik ugyebár. Kubrick remek rendező, de sajnos nem feltétlenül a horror műfajban. A képi megoldásokkal volt némi bajom. A látomások egész jól lettek megcsinálva, az ember hátán föláll a szőr. Azonban Kubrick művészi látásmódja itt is tetten érhető, a végén nekem kicsit irreális volt az a bokordíszlet, és engem speciel végig zavartak a túl világos képek. Sokkal izgalmasabb lett volna, hogyha mégiscsak sötétben jön Jack bácsi. :) Apropó Jack bácsi, na ő volt az aki a filmet klasszikussá tette, nélküle ha nem is átlagos, de kissé közepes King-adaptációt kapnánk. Olyan vérfagyasztóan remekül játszik, hogy fel vagyok háborodva az Oscar-hiányon. Elviszi a hátán a filmet, még Shelley Duvall teljesen átéletlen színészi játéka sem zavart... annyira. A történetvezetéssel is volt némi gondom, nem volt eléggé kidolgozva a forgatókönyv szerint az őrület megjelenése, bár lehethogy csak azért mondom ezt, mert Nicholson nagyszerű színészi játéka többször elfért volna a vásznon. Valahogy annyira mégsem érezhető a filmben az ilyen téren való elkapkodottság, hisz Nicholson olyan finomsággal, olyan lassú mozzanatokkal, apró rezdülésekkel fedi fel előttünk a pszichopatát, hogy az még Norman Batesnek is tiszteletére válna. A vége amolyan tipikus Kubirckos húzás. Az elhagyott, elfeledett, halott ember egy meghökkentő képben, kicsit mint megtisztulva a hóban bűneitől. Pillanatra még talán sajnáljuk is. Furának tűnik, hogy egy ilyen művészi kép található a végén egy King filmben. Nem lenne vele baj, csak nekem olyan ellentmondásos, ahogy az egész film. Összességében nem éreztem a Kinges feszültség -és félelemvonal megfelelő arányú kibontását, helyette kaptam egy tulajdonképpen művészformába burkolt horrort. Szokatlannak szokatlan, valahol érthető, hogy Kingnek nem is tetszett. A rendező kicsit átértelmezte a mű célját (a könyvet nem olvastam). Ki-ki döntse el maga, sztem felemásra sikeredett, de Nicholson játéka már önmagában öt csillagot érdemelne, csak ezért is érdemes megnézni. |
104. Lyak (2009-01-15 14:49.30) - (válasz Csernakakos 103. hozzászólására) |
Nem vitatkozom, mert nem láttam, pedig milyen régóta próbálom hiába megszerezni...:) Szóval jó? Attól féltem, hogy csak valami utánzata a Tortúrának, hogy úgy gondolták, ha ennyire jól összejött az előbb Kathy Bates-szel, miért ne próbálnák meg még egyszer. |
103. Csernakakos (2009-01-14 19:11.22) - (válasz Lyak 102. hozzászólására) |
Számomra a Dolores Claiborne a csúcs, jóval többet adott, mint ez. Persze ez már relatív. |
102. Lyak (2009-01-14 19:01.11) |
Na most áldanom kéne a filmet. El kéne mondanom, hogy soha ilyen hatást még nem tett rám horrorfilm, hogy ez volt az, amin a legtöbbet tudtam gondolkozni, hogy telis-tele van emlegetnivaló motívumokkal az egész, hogy a szőnyegen átbiciklizős jelenettől feállt a szőr a hátamon, és hogy Jack Nicholson élete főművét játszotta el a baltás jelenetben, meg hogy Oscart érdemelt volna; elmondhatnám, hogy külön ezért elolvastam a könyvet, és nekem a film még így is jobban tetszett (még amellett is, hogy tisztelem és szeretem Stephen King könyveit, olvastam is sokat); elmondhatnám, hogy Kubrick plusz tartalommal látta el a sztorit (lásd: utolsó képkocka), ami kiemeli a filmet az átlag horrorok közül, és hogy csak az nem szereti, aki nem érti. És mindezt nem mondom, csak ennyit mondok: ha nem ez a legjobb King-adaptáció, akkor nem tudom, melyik az. |
Vélemények | Lifeisamovie, 2023-11-15 19:17 | 611 hsz |
Keresem | Az utolso szamuráj, 2019-10-21 15:12 | 19 hsz |
Bakik, hibák a filmben | Arturo professzor, 2015-08-22 12:40 | 3 hsz |
Érdekességek | Oereg Gorm, 2015-08-22 12:39 | 6 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz |
Ragyogás adatlap |
Eredeti cím: The Shining |
Évszám: 1980 |
Rendezte: Stanley Kubrick |
Szereplők: Jack Nicholson, Shelley Duvall, Danny Lloyd, Scatman Crothers, Barry Nelson... |
További információk |