Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk
Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2021-12-09
El a kezekkel a Papámtól!
Goya gyilkosságok
Monsta X: Az álmodozás
West Side Story

2021-12-02
Az oltalmazó
Énekelj! 2.
Rifkin fesztiválja

2021-11-25
A Gucci-ház
Encanto
Evolúció
Jean Seberg minden rezdülése
Nagykarácsony

További mozibemutatók

DVD / Blu-ray premierek
Jeges pokol (Blu-ray)
Stillwater - A lányom védelmében (Blu-ray)
Tolvajok társasága (DVD)
Eleven kór - limitált, fémdobozos változat (steelbook) (Blu-ray)
Új múlt (Blu-ray + DVD) - limitált, fémdobozos változat (steelbook)

További DVD premierek
További Blu-ray premierek

Hamarosan a TV-ben
Mi a manó?
- Sony Movie Channel, 19:05
A bűn árfolyama
- Film Now, 20:00
Életrevalók
- TV2, 20:00
Robin Hood
- Cinemax, 20:00
Valentin nap
- Cool TV, 20:25

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Jeff Bridges (72)
Marisa Tomei (57)
Tony Todd (67)
Gemma Jones (79)
Karim Belkhadra (58)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
Zsaruszív - Vélemények
sorozatok
Kedvenc sorozatok
Alfa holdbázis (sorozat) - Vélemények
bölcsességek, beszólások, idézetek komment nélkül

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Jeges pokol aaaaa
Melissa O'Neil aaaaa

 

Fórum - Ők ketten - Vélemények

Ahhoz, hogy hozzá tudj szólni a fórumokhoz, be kell jelentkezned, vagy regisztrálnod itt!

9. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2021-10-16 14:47.44) aaaaa - (válasz Gyorkos 3. hozzászólására)
Láttam a filmkultura. hu filmjeit, de ennyi minden nem jutna "eszembe" sem.


8. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2021-10-16 14:46.37) aaaaa
Ez a filmje is örökzöld Mészáros Mártának. Árvácska itt nem árva, csak HHH gyermek. érdekes a két főszereplő nő külsésigbeli különbözősége is: Monori rendezetlen, Vlady szép kontyával, elegáns kabátjaival, szépséget sugároz. Alkoholelvonó kúra jelenetei döbbenetesek, és a végén a kisleány kiáltásai - ennek hatására- Antonioni kiáltására plagizál talán. Az akkori lakás- szálláshelyek minimalista stílusa, Kovács Kati slágerszáma- kék az ég és zöld a fű- az akkori trendit prezentálja. Megoldó képlet az életre nuku!



7. Bertu (2021-10-15 22:44.06) aaaaa
Az Ők ketten filmtörténeti jelensége, hogy csak ebben a filmben szerepel együtt a Marina Vlady - Vlagyimir Viszockij ( stáblistán is így szerepel, nem a filmkatalógus rossz átiratában) házaspár. Sem előtte, sem később nem játszottak együtt filmben.


6. Cinci682 (2019-05-28 19:46.42)  
Honnan lehetne letölteni ezt a filmet, sehol nem találni,sajnos.


5. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2015-05-05 08:16.29) aaaaa - (válasz GyermeklakĂłbizottsĂĄg 4. hozzászólására)



4. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2015-05-05 08:15.31) aaaaa - (válasz Gyorkos 3. hozzászólására)
Azt írod a rendezőnél, hogy nem érintettek meg filmjei. Ennek dacára filmelemzésed ragyogó, összevetéseid csodásak.


3. Gyorkos (2015-05-04 17:28.15)  
Az Örökbefogadás epizodikus párhuzamát szövi szorosabbra az Ők ketten című film, a konfliktust pedig a férfiak - igaz, meglehetősen passzív - jelenlétével mélyíti el. Ezúttal is egy válságba jutott és egy lázadó személyiség egymásra hatása viszi előre a történetet; a két eltérő értékrendű és társadalmi gyökerű személyiség azonban most összecsiszolódik egymással. Az összecsiszolódás nők között, a férfiak ellenében történik - a feminista olvasatnak tehát ismét megvan a létjogosultsága, amit ráadásul kevésbé ellensúlyoz a film cselekményvilága, illetve az ehhez kapcsolódó konfliktusok. A leányszállás ezúttal nem dokumentarista, jóval inkább "irodalmi" közeg; ezt jelzi többek között a diktatórikus elveket valló és megvalósító vezető-helyettes vissza-visszatérő, anekdotikus jelenléte, valamint ebbe az irányba mutat - immár a leányszállástól függetlenül - a filmbe ékelt Viszockij-epizód. Mindennek következtében az Ők ketten felerősíti a "minden marad a régiben" életérzés melodramatikus líráját, amelyet csak üggyel-bajjal ellensúlyoz az ismét Monori Lili által alakított lázadó nő alakja. Az itt is Julinak nevezett lány (a férjet a Kilenc hónapban Bognár Jánosnak, míg ezúttal Bodnár Jánosnak hívják, s a szerepet ezúttal is Jan Nowicki alakítja) öntörvényűségét a korábbi filmmel ellentétben a szerelem, a férfi melletti kitartás, a szeretet-gyűlölet kiismerhetetlen érzésének vállalása teremti meg. Az ő "ösztönös bizonytalansága" billenti ki a "tudatos bizonyosság" hamis egyensúlyából a leányszállás vezetőjét. Juli alkoholista férje elől kisgyermekével együtt a szállásra menekül. A gyerek jelenléte szabálytalan, Juli jelleme pedig meglehetősen provokatív - a kettőből egy is elég volna ahhoz, hogy kitiltsák. A kápó-típusú vezető-helyettes ezt meg is tenné, csakhogy Máriában, az intézet demokratikus igazgatójában a kezdeti ellenszenv után valamiféle megmagyarázhatatlan vonzalom ébred a makacs és már-már pofátlanul erőszakos lány iránt. Segíteni próbál rajta, közvetít a férj és Juli között, leleplezi ellentmondásos, egyszerre provokatív és őszinte, hamis és igaz magatartásukat - s közben mind jobban belegabalyodik a történetükbe. Az okos tanácsokat, az észérveket visszautasító Juli kérdései rádöbbentik saját életének önmaga előtt is leplezett válságára: az ő férje ugyan csupán "munkaalkoholista", de a hétvégi találkozások vele és a gyermekeivel már régóta nélkülözik a meghitt együttlétet, csak a hazug, kiürült életforma, a megszokás, a kényelem tartja együtt a családot. A láthatatlan krízis és a szintén láthatatlan "boldogság" - szemben Juliék zajos veszekedésivel és szeretkezéseivel - azonban nem vezet a lefojtott érzelmek kirobbanásához, legfeljebb álomszerűvé szublimált félrelépéshez a titokzatos, semmiből előbukkanó, majd eltűnő idegennel (ebben a szerepben tűnik fel Vlagyimir Viszockij). Mária végül is a hazugságot, a lázadás elmaradását, az őszinteség hiányát éli meg válságként, nem a házasság valódi megroppanását. A Juli által provokált házassági válság súlytalan és érdektelen marad; Mária számára a szembesülés saját életének megoldatlanságával nem lázadáshoz, csupán az "azonosulás a nehézéletű lázadókkal" morális tanulságához vezet: Lehet-e másokon segíteni, ha magunkon sem tudunk? - teszi fel a kérdést, majd bölcsen meg is nyugtatja magát: De hát az élet önbecsapások sora.

A meglehetősen konvencionális házassági drámát mindkét oldalon a megoldatlanság és a kiúttalanság szomorú lírája hatja át: minden marad a régiben, a válság állandósul és életformává válik, s mindezt - legalábbis az egyik fél részéről - a helyzet rezignált tudatosítása hatja át. A két egymásra vonatkoztatott sors, mint két szembefordított tükör sokszorozza meg a rossz közérzet ösztönös és tudatos élményét. Az események munkáskörnyezetben bontakoznak ki, kiszolgáltatva a lakáshiány, a csonka család, az alkohol "szociálpszichológiájának" - Juli férjének elvonókúrája például döbbenetes nyíltsággal tárja fel az alkoholfüggőség testi és lelki nyomorúságát -, mégis: a társadalmi környezet annyira kiszorul a képből, illetve csupán irodalmias konvenciók formájában jelentkezik, hogy a történet szociológiai aspektusa csak mint a lélektani motiváció kelléke díszíti a filmet.

[link]



2. Orfeusz (2012-08-31 21:50.30)  
Ezt a filmet már régóta keresem .. Ha valaki ebben tudna segíteni, azt megköszönném ...


1. Gyermeklakóbizottság (2010-01-03 10:32.45) aaaaa
Érdekes volt Marina Vladyt magyar filmben látni, ahogy tojásrántottát süt(így a Boszorkány c film után). Monori Lili rendezetlen külsejével ismét mélyen katartikus.



Kapcsolódó fórumok

VéleményekGyermeklakĂłbizo.., 2021-10-16 14:479 hsz
Kérdések téma megnyitása0 hsz
Keresem téma megnyitása0 hsz
 
 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu