Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk
Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2020-04-02
A Budapest-művelet
Bogyó és Babóca 4. - Tündérkártyák
Hogyan legyél jó feleség?
Monsieur Je-sais-tout
Tiszt és kém - A Dreyfus-ügy
Új mutánsok

2020-03-26
A láthatatlanok
A terápia
Daniel
Mulan
Vad erdők, vad bércek - A fantom nyomában

2020-03-19
Boszorkányház
Hang nélkül 2.
Inkább lennék özvegy
Kémecském
Nyelés

További mozibemutatók

DVD / Blu-ray premierek
Terra Willy (DVD)
Szerelemre kattintva (DVD)
Fekete pillangó (DVD)
Majdnem tökéletes lány (DVD)
Kicsi fiú (DVD)

További DVD premierek
További Blu-ray premierek

Hamarosan a TV-ben
Honnan tudod?
- Prime, 16:25
Ocean's Eleven - Tripla vagy semmi
- Sony Movie Channel, 16:30
A dzsungel könyve
- Kiwi TV, 16:30
Én és a hercegem
- SuperTV2, 16:50
Aladdin
- HBO2, 17:20

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Reviczky Gábor (71)
Brett Ratner (51)
Dianne Wiest (72)
Vince Vaughn (50)
Max Perlich (52)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
Afro Samurai - Vélemények
És a zenekar játszik tovább - Vélemények
Keresek egy Filmet, de nem tudom mi a címe segítene valaki?
FILMKATALÓGUS TOP 100 JÁTÉK
Úriemberek - Vélemények

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Coco aaaaa
Kate Winslet aaaaa

 

Fórum - A filmművészet felfedezése

Ahhoz, hogy hozzá tudj szólni a fórumokhoz, be kell jelentkezned, vagy regisztrálnod itt!

1 2 3 4 5 6 7 8 9
248. Mangilla (2010-10-23 21:24.45)   - (válasz Valentino 246. hozzászólására)
Mondjuk pont ma láttam belőle néhány jelenetet, és egész kíváncsi lettem rá... (mármint a Gene Wilder-es Willy Wonkára.


247. Valentino (2010-10-22 20:04.09)   - (válasz Valentino 246. hozzászólására)
*nem hiába választanám én IS!!!


Rejtvényjáték 468x60

246. Valentino (2010-10-22 20:03.33)   - (válasz Mangilla 245. hozzászólására)
Touché, csak érleltem magamban a megfelelő kérdést a "60-asok előtti" témát illetően. Vagy csak a kíváncsiságra vártam.

Homályos emlékeim vannak a Wilder-es Wonka-ról, de biztosan láttam. Burton verziója igazi vérfrissült szellemben készült, így bizony nem hiába választanám én sem, ha kedvem támad a témához.

De persze ne feledkezzünk arról sem, hogy néha a dolog visszafele is igaz: például ha a 12 Angry Men-re, vagy pont a Psycho-ra kell gondolnom, vagy akár a Rear Window-ra, ami csak piszokfolt az eredetijéhez képest - véleményem szerint.


245. Mangilla (2010-10-22 08:58.05)   - (válasz Valentino 244. hozzászólására)
Már bocs, de nem én reagáltam későn ;P

A feldolgozásokról: mostanában minden letöltőoldalon feltűnt a Gene Wilder-es, fekete-fehér Willy Wonka, de félek megnézni, mert Tim Bruton színorgiája után biztos fanyalogni fogok... bármennyire is jó a sztori és bírom Wildert...
Vagy említhetném A menyasszony feketében volt c. alkotást, amely a Kill Bill-től függetlenül olyannyira karakteresen '60-as évekbeli feelinggel rendelkezik, hgy már szinte fáj:P


244. Valentino (2010-10-22 08:49.41)   - (válasz Mangilla 243. hozzászólására)
Mondhatni hajszál híján 1 hónap a két hsz-ed között. :D

Na igen: totálisan értem mire gondolsz. A film fejlődéstörténetének erről az oldaláról nézve az egészet a korábbi megoldások bizonyos esetben visszahúzásokat is jelentenek - pont ahogy írtad a tempó is. Ezzel én is így vagyok, nagyjábol én is ezt értem az alatt, hogy leszámítva a szakma által nagynak kiáltott darabokat, bizonyos korok filmjeit nehezebben emésztem. Például ha egészen a szélsőségekig kell mennem, akkor például tagadhatatlan, hogy a némafilmeket bármennyire is szeretem és tisztelem - mármint egyes emlékezetes darabokat - huzamosabb ideig nem tudok leragadni mellettük, egy idő után éhezem a hanghatásokra, és a színekre, a párbeszédekre ésatöbbi.

És biza a feldolgozások is néha önmagukért beszélnek. Például most a King Kong ugrott be. :P Két mérföldkő az út egyik és másik végén. :D


243. Mangilla (2010-10-22 08:24.26)   - (válasz Valentino 242. hozzászólására)
Jó így, egy hónapos közökkel beszélgetni:P

A kérdésre több válasz lehetséges, mindegyik egyformán igaz:

1. Gyermekként már láttam őket, illetve annyi ilyen korban készült/játszódó filmet, hogy megcsömörlöttem tőlük:)
2. Ezek az 50 évvel ezelőtti alkotások sok tekintetben egyszerűen unalmasak már számomra - pontosabban fogalmazva, a tempójuk nagyon lassúnak tűnik mai szemmel nézve.
Tehát nem magukkal a lassan hömpölygő filmekkel van bajom (ha így volna, egy Jarmuscht sem bírtam volna ki:P), hanem azzal, hogy összességében lassan történnek az események, és ez kicsit zavaró nekem.
Persze, valószínű, hogy amennyiben visszakapnám azt az életstílust, ami ifjúkoromban ('80-as évek) volt jellemző (eseménynek számított pl. egy Alain Delon-film a tévében, amit az egész család együtt nézett, gyemektől a nagyszülőkig), akkor jobban kedvet kapnék hozzájuk...
3. Számtalan kalsszikusnak született azóta feldolgozása, amelyek néhány esetben jobban is sikerültek az "ősnél".


242. Valentino (2010-10-21 20:24.24)   - (válasz Mangilla 241. hozzászólására)
Ez érdekes, esetleg van oka annak, hogy nem nézel (vagy nem akarsz nézni) 60-asok előtti filmeket? (a kivételken kívül).

Bár megvallom pl "régi régi" erák filmjei közül én is aképpen válogatok, hogy a szakma mit tart a legelőbbre valónak és úgy mazsolázok, így nem mondhatom, hogy minden kor minden darabjának szívesen nekiállok. :D


241. Mangilla (2010-09-22 09:16.16)  
Kösz a listát, majd átnézem, kommentelem.
Az biztos, hogy a "régi" (1960-as évek előtti) filmekhez nem nagyon tudok/akarok hozzászólni (kivételek nyilván akadhatnak), és vannak évek, ahol (hála Istennek) nagyon erős mezőny volt a "kiemelkedően jó film"-kategórában:)


240. Valentino (2010-09-22 05:15.32)  
Na, hogy az érdeklődők elmondhassák mennyire költőien önismétlő vagyok, ismét előrántottam azt a listát, ami nagyjából a filmtörténet legnagyobb hatású darabjait sorolná fel, immáron jócskán bővített változatban. Természetesen a lista a teljesség hiányától szenved és talán még fog is az örökkévalóságig, így teljes mértékben hidegen hagynak a „hiánypótlás” utasító szavai, annál jobban érdekelnek a javaslatok és indokok. Én a listát úgy válogattam be, hogy igyekeztem olyan filmeket beleépíteni, amiknek indokoltan van szerepük itt, attól függetlenül, hogy ki-ki személye szerint mire tartja azt. Szó van itt például narrációs megújításokról, mint amilyen például a sokat emlegetett Aranypolgár. Műfaji megújulások, mint például Leone western korszaka, ami egyben aranykor is volt, vagy Kubrick sci-fi villongása, ami elvitte a tudományos fantasztikumot a komolyanvehetőség skálájáig. Műfajteremtő filmek, mint az Alien, a Szárnyas fejvadász. Szembetűnő technikai újítások, mint az ABYSS, vagy az Avatar. Elsöpörhetetlen kultusz filmek, mint a Star Wars, vagy a Gyűrűk Ura. Művészi egyediségek, mint Lynch szürreális világa. Modern mítoszokat teremtő egyéniségek alkotásai, mint a Matrix, vagy ismételten a Star Wars. A színész szakmát alapjába reformáló darabok, mint a Rakparton, vagy a Dühöngő bika. A rendezést kimagaslóan túlteljesítő perfekcionista művek, mint a Keresztapa. Mélyenszántó filozófiai vagy erkölcsi mondanivalót kommunikáló intelligens filmek, mint a Mechanikus Narancs, vagy a Harcosok Klubja. (Ijedségre semmi ok, nem csak amerikai filmekkel duzzasztom a helyet.) És ejjjj, de meddig sorolhatnám! A lista inkább ajánlja önmagát. Lehet mazsolázni, beszélgetni róla, már akit érdekel az ilyesmi.

1902 Utazás a Holdba
1903 A nagy vonatrablás
1903 A zenebolond
1912 Az operatőr bosszúja
1915 Egy nemzet születése
1916 Türelmetlenség
1920 Dr. Caligari
1921 A kölyök
1922 Dr. Mabuse
1922 Nosferatu
1922 Nanuk, az eszkimó
1923 Visszatérés az értelemhez
1924 Felvonásköz
1925 Patyomkin páncélos
1925 Gyilkos arany
1925 Aranyláz
1927 A dzsesszénekes
1927 Metropolis
1927 Berlin, egy nagyváros szimfóniája
1928 Az andalúziai kutya
1928 Szent Johanna
1930 Nyugaton a helyzet változatlan
1930 Kék angyal
1931 Frankenstein
1931 M
1931 Nagyvárosi fények
1933 King Kong
1933 Kacsaleves
1934 Ez történt egy éjszaka
1936 Modern idõk
1937 Hófehérke és a hét törpe
1937 A nagy ábránd
1938 Ködös utak
1939 Óz, a csodák csodája
1939 Elfújta a szél
1939 A játékszabály
1940 Fantázia
1940 A Manderley-ház asszonya
1940 A diktátor
1941 Aranypolgár
1941 A máltai sólyom
1942 Casablanca
1942 Lenni, vagy nem lenni?
1942 Yankee Doodle Dandy
1944 Gyilkos vagyok
1946 Az élet csodaszép
1946 Életünk legszebb évei
1946 Szép remények
1948 A Sierra Madre kincse
1948 Biciklitolvajok
1949 A harmadik ember
1950 Alkony sugárút
1950 A vihar kapujában
1950 Mindent Éváról
1951 Egy amerikai Párizsban
1951 Afrika királynõje
1952 Ének az esõben
1954 A rakparton
1954 A hét szamuráj
1954 Hátsó ablak
1954 Országúton
1956 A hetedik pecsét
1957 Tizenkét dühös ember
1957 Híd a Kwai folyón
1957 A nap vége
1957 A dicsõség ösvényei
1958 A gonosz érintése
1958 Szédülés
1959 Van, aki forrón szereti
1959 Észak-Északnyugat
1959 Ben-Hur
1960 Kifulladásig
1960 Psycho
1960 Az édes élet
1960 Legénylakás
1960 Spartacus
1961 West Side Story
1961 Arábiai Lawrence
1962 Ne bántsátok a feketerigót!
1962 Napfogyatokozás
1963 Madarak
1963 A nagy szökés
1963 8½
1964 My Fair Lady
1964 Dr. Strangelove
1965 A muzsika hangja
1966 A Jó, a Rossz és a Csúf
1966 Bonnie és Clyde
1966 Nagyítás
1968 2001: Ûrodüsszeia
1968 Volt egyszer egy Vadnyugat
1969 Éjféli cowboy
1969 Butch Cassidy és a Sundance kölyök
1969 Vad banda
1970 MASH
1970 Kis Nagy Ember
1971 Mechanikus narancs
1971 Francia kapcsolat
1971 Az utolsó mozielőadás
1972 A Keresztapa
1972 Solaris
1972 Kabaré
1973 American Graffiti
1973 Ördögûzõ
1974 Kínai negyed
1974 A Keresztapa II.
1975 Salò, avagy Szodoma 120 napja
1975 Száll a kakukk fészkére
1975 Barry Lyndon
1975 A cápa
1975 Gyaloggalopp
1976 A taxisofõr
1976 Rocky
1976 Hálózat
1977 Csillagok háborúja IV. – Egy új remény
1977 Harmadik típusú találkozások
1977 Annie Hall
1978 Halloween – A rémület éjszakája
1978 A szarvasvadász
1978 Holtak hajnala
1978 Apokalipszis most
1979 Alien: A nyolcadik utas: A Halál
1979 Sztalker
1980 Dühöngõ bika
1980 Ragyogás
1980 Az Elefántember
1981 Indiana Jones és az elveszett Frigyláda fosztogatói
1982 E.T. - A földönkívüli
1982 Szárnyas fejvadász
1985 Brazil
1986 A szakasz
1986 Aliens - A bolygó neve: halál
1988 Akira
1988 Drágán add az életed
1988 Cigányok ideje
1988 Egy asszony meg a lánya
1988 Esőember
1989 ABYSS - A mélység titka
1989 Cinema Paradiso
1990 Farkasokkal táncoló
1990 Ollókezű Edward
1990 Nagymenõk
1990 Twin Peaks
1991 A bárányok hallgatnak
1991 Terminátor 2 - Az ítélet napja
1993 Kutyaszorítóban
1993 Karácsonyi lidércnyomás
1993 Schindler listája
1994 A remény rabjai
1994 Forrest Gump
1994 Ponyvaregény
1994 Leon, a profi
1995 A rettenthetetlen
1995 Páncélba zárt szellem
1995 Hetedik
1995 Toy Story – Játékháború
1997 Titanic
1997 Good Will Hunting
1998 Ryan közlegény megmentése
1998 Amerikai história X
1999 Hatodik érzék
1999 A Mátrix
1999 Harcosok klubja
1999 Halálsoron
2000 Memento
2000 Táncos a sötétben
2000 Rekviem egy álomért
2000 Gladiátor
2001 A Gyûrûk Ura
2001 MULHOLLAND DR.
2001 Donnie Darko
2001 Amélie csodálatos élete
2002 Az Órák
2002 Isten városa
2003 21 gramm
2003 Dogville – A menedék
2003 A zongorista
2004 A vándorló palota
2004 A bukás - Hitler utolsó napjai
2004 Egy makulátlan elme örök ragyogása
2005 Sin City - A bûn városa
2006 A Forrás
2006 Bábel
2006 A Faun labirintusa
2006 Az ember gyermeke
2006 Tégla
2007 Vágy és vezeklés
2008 A sötét lovag
2009 Hold
2009 AVATAR
2010 Eredet


239. Valentino (2010-09-21 19:45.59)   - (válasz Csernakakos 237. hozzászólására)
A vikinges projektje szezonunk nagy buktája lesz asszem. Pontosabban a nagy beharangozó ellenére nem lesz semmi. Di Caprio és az összes többi potenciális partner határozottan utasítja vissza Gibson-t. El van ásva mindenestől... Mi a frász ütött ebbe az emberbe?


238. Mangilla (2010-09-21 19:02.18)   - (válasz Csernakakos 237. hozzászólására)
OK, köszi.
Most megyek, de remélem, sikerült újraindítani a topikot:D


237. Csernakakos (2010-09-21 18:58.10)   - (válasz Mangilla 235. hozzászólására)
Ez is igaz...
Mondjuk nálam ez azért nem játszik, mert egy-kettő nagyon ritka kivételtől eltekintve direkt nem olvasok utána egy filmnek, amíg nem látom. Nem nézek werkfilmet, trailert, nem olvasok cikkeket, mindent csak utána.

De ez a Gibson-ügy kifejezetten olyan volt, hogy akkor is elérte az embert a hír, ha számára nem a bulvárlapok a mindennapi kötelező olvasmány.

A Polanski-dolog is nehéz kérdés, nekem az a véleményem erről, hogy nemhogy mi, de még az ügyben közvetlenül érintettek sem fognak tudni egy ennyire régi eseményt feltérképezni, és amíg valami nem biztos, addig az engem nem érdekel, így ha meglátom a nevét a Szellemíró stáblistáján, nem fogom telehányni a mozit.

Viszont - ha már Polanski és a filmek utóélete - nekem sokat hozzátett a Rosemary Gyermekéhez a film után történt számos ismeretes esemény, melyek valamilyen úton-módon mind kapcsolódnak a filmhez. Ez az elborzasztó egybeesés(?), és az erről való informálódás nekem nagyon sokat jelentett, míg néztem a filmet.


236. Mangilla (2010-09-21 18:56.46)  
Ja, mondjuk most már vágom, hogy mire gondoltál a Passióval kapcsolatban...
Igen, ez esetben Gibson egy ******* (mindenki gondoljon ide tetszeés szerinti negatív jelzőket); nekem a Passió tetszett, de Gibson szerintem sem volt őszinte.
A helyzet valószínűleg úgy áll, hogy egy erőszakos gazfickó, aki valamiért a fejébe vette, hogy csinál egy filmet a Passióról - és a végeredmény hiába mutatja, hogy érti a szakmáját, erkölcsileg sajnos eléggé elásta magát...
Csinált volna inkább "semleges" témájú filmeket, mint az Apocalypto... :D


235. Mangilla (2010-09-21 18:52.23)   - (válasz Csernakakos 234. hozzászólására)
Ez emberileg teljesen rendben van, de mi a helyzet olyankor, amikor nem tudsz semmit a rendezőről/film elkészülésének körülményeiről?
Addig tetszene, amit kiderülnek a disznóságok, már nem?
Szerintem meg ez lenne képmutató... mint ahogyan Polanskival volt legutóbb...


234. Csernakakos (2010-09-21 18:49.18)   - (válasz Mangilla 233. hozzászólására)
Nekem az utolsó előtti sorodról csak annyi jutott eszembe - és ne haragudj, hogy kissé eltérek a felvetett témától -, hogy a készítők személye mennyire gyakorolnak hatást a filmek értékére.
Mert az jó, hogy Mel Gibson feje köré glóriát rajzoltak a film miatt, de hogy szétverte a nem is tudom, hányadik neje fejét, na az nem jó, és utóbbi fényében nekem már csak egyetlen szó jut eszembe a rendezői ténykedéséről: képmutatás, színjáték.
Ez azért valamilyen mértékben A Passió értékét is degradálja - én legalábbis így érzem. Egy valaki, aki ekkora filmtettet követ el, az maradjon is hű a róla kialakított képéhez, mert amit művelt Gibson, azzal megszentségtelenítette A Passiót is.


233. Mangilla (2010-09-21 18:32.11)  
Na, jó, felvetek egy témát:
Mennyire lehet művészi (szakmai) szempontból értékes egy film, ha a témájánál fogva (vagy éppen ábrázolásmódja miatt) egyesek már a létjogosultságát is megkérdőjelezik?
Mondok példákat:

Michael Haneke: A hetedik kontinens - spoiler nélkül nehéz beszélni róla, de a lényeg az, hogy bár lenyűgöző a rendező letisztult, precíz filmes eszköztára, a filmet egyszerűen gyötrelmes nézni, hol a vontatottsága, hol pedig a bemutatott erőszak miatt...

Hirokazu Koreeda: Anyátlanok - az előzőhez hasonlóan ugyan ez a film is megtörtént eset alapján készült; kérdés, hogy megérte-e egy álló éven keresztül gyötörni a gyerekszínészeket, ha az elkészült mű minden erénye ellenére olyan szívszorító, hogy gyakorló anyáknak orvosilag ellenjavallt?

Mel Gibson: A Passió - no comment...

Kíváncsi vagyok más véleményére is, és persze újabb filmeket is fel lehet dobni...


232. Valentino (2010-09-21 16:55.03)   - (válasz Golyalab 231. hozzászólására)
Bizonyos értelemben biztos, hogy működne, mint ahogy működött ezelőtt is. Párszáz hozzászólás alatt voltak itt már jó ajánlások, eszmecserék. Lynch, Kubrick, német expresszionisták, francia újhullám, szürrealizmus, Bunuel, Leone. Oldalak, amin el lehetett indulni, felfedeznivaló a kíváncsiskodó számára. Felsorololások legnagyobb hatású filmekről, rendezőkről.
Természetesen ha összegyűl a társaság, nehéz egy topic-on lekötni tartósan egy témát, de még ha csak araszolunk is Dreyer-től hirtelen Spielberg-ig, annak is lehet hasznos vonatkozása. Lelkes emberek azzal is sokat tehetnének, ha csak beírnák két-három bekezdésben, hogy ki a kedvenc rendezőjük, mik a stílusjegyeik, hogyan értelmezik a minkásságukat, miért ajánlanák észrevételeiket etcetera. Csak az off-ot és a személyeskedést kellene kellően elkerülni, és érdekes érdemes beszélgetések mehetnének végbe.


231. Golyalab (2010-09-21 16:34.59)   - (válasz Valentino 230. hozzászólására)
Kár hogy kihalt a topik,ennek több oklai is lehet.
Egyrészt elég tág a tréma.Talán valaki felvet egy témát,egy hires rendezőt,és azt kitárgyalni?De hiába terelődik a téma mondjuk a régi nagy klasszikusokra amit még 100-an sem osztályoztak itt,mert nincs ki kibeszélje ezeket.


230. Valentino (2010-09-21 16:16.41)   - (válasz Mangilla 229. hozzászólására)
Az lenne az igazi, ha be is indúlna, mint azt Csernakakos tervezte anno. Bár nem hibáztatom, ha utólag elment a kedve attól, hogy rendszeresen itt lógjon, vagy tán épp nincs ideje más miatt. Csak azt sajnálom, hogy voltak feldobott labdák, érdekfeszítő dolgok. De úgy tűnik hiába a sok filmkedvelő... a szólánc és a szex topicoc jövője szolidabb. :D


229. Mangilla (2010-09-21 09:12.55)   - (válasz Valentino 228. hozzászólására)
Biztos fel van már fedezve:)


228. Valentino (2010-09-20 21:39.58)  
Miért nem él ez a topic?


227. Valentino (2009-08-27 18:07.10)   - (válasz Valentino 226. hozzászólására)
Na még egy ilyen segget. Ezt nem ide kellett volna. :D LOOOOL :D


226. Valentino (2009-08-27 18:06.41)  
Én nagyon szeretem ezt a filmet. Látom itt megy a show közben. Mondjuk nem értem, hogy mi célt szolgál az elvek kivesézése, meg a valóságszerűség kétségbe vonása. Szerintem a film, még ha fiktív lenne, akkor is az lenne ami. De nem fiktív. Igaz történet, egy a sok hasonló esetből. Örülnük kellene Chris sikerének, és nem a illúzió rombolását kutatni.


225. Valentino (2009-08-27 17:12.08)   - (válasz MrMojoRisin1 223. hozzászólására)
Igen, azonban a címek önmagukért szolnak. Lostáról válogatni filmet saját izlés szerint ugyanolyan, mint premiernapokról válogatni, hogy mit nézel meg. A listák azonban képviselnek valamit, pl mint korábban filmes mérföldköveket soroltam, és olyan címeket adtam meg, aki ízlése szerint kifogásolhatja, azonban tények szolnak a filmek mellett, hogy miért az ami.
Amúgy a listán van olyan, melyik nem feltétlen tetszik, de elismerem, hogy helye van ott. És emellett van kedvenc, ami semmi esetre sem annyira illő. Abban igazad van, hogy a teljesség nem elérhető, de a törekvésnek lehetnek eredményei.


224. Mangilla (2009-08-27 16:57.29)   - (válasz MrMojoRisin1 223. hozzászólására)
Persze, a tökéletesség elérhetetlen, de törekedni rá azért lehet (sőt, kell:P)


223. MrMojoRisin1 (2009-08-27 11:27.29)   - (válasz Valentino 220. hozzászólására)
Mondjuk én pont emiatt utálom a listákat. SOha nem lehet teljes, és mindig csak az egyén szubjektív véleményét tükrözi. Bár sok esetben útmutatásnak megfelel...


222. Valentino (2009-08-26 16:46.20)   - (válasz Mangilla 221. hozzászólására)
Ok, megoldható. Csak még egyelőre tapogatózom egy kicsit, a filmek közt, és szívesen várok még javaslatokat.


221. Mangilla (2009-08-26 16:44.02)   - (válasz Valentino 220. hozzászólására)
Oké, jó ötlet, támogatom:)

Esetleg annyi, hogy az új listába mellélinkelhetnéd az itteni fórumának a linkjét is:P



220. Valentino (2009-08-26 16:32.40)   - (válasz Mangilla 219. hozzászólására)
Hello Mangilla. Ugyan lehet konkrétan nem határoztam meg, de nagyjából az is volt a célom, hogy aki szivesen foglalkozik a listámmal, az nyugodtan bővítse a listát a saját szempontjából. Ezáltal egy tágabb, tömörebb listát nyerünk. Ez elsősorban azért is jó, mert nekem per pillanat nem jutott eszembe minden, pl a Patyomkin páncélos, vagy a Cinema Paradiso nem jutott eszembe holott másképp elsőként ragadnám meg és raknám a listába. Szóval több szem többet lát alapon akartam, hogy terjesszük az ismereteket egyetlen listába sorolva.
Ezeket a címeket, amiket más említ, összeírom, és egy adott idő után újraírom a listát kronológiai sorrendben. Ezt nem csak magamért, de érdekes lehet olyan számára aki ismerkedni, vagy mélyen elmerülni akar a filmművészet darabjai közt. :D


219. Mangilla (2009-08-26 15:59.54)  
No, megnéztem az ominózus listát, s úgy találtam, nagyrészt fedi az általam is favorizált filmalkotásokat – de természetesen tudnék javasolni további címeket, főképp az újabb keletű művek sorából:
Az olyan, „műfajon felüli” alkotásoktól, mint az Ádám almái, vagy az Erőszakik, az eszközeiben a filmes határokat feszegető Forrásig, a Sejtig vagy az Egy makulátlan elme örök ragyogásáig; de ott vannak a témájukban, képi világukban nem annyira formabontó, mégis zseniális filmek, mint a Tiszta románc, a Sólyom végveszélyben, vagy az Isten városa… A blockbusterségük mellett is fontos filmek, mint a Karib-tenger kalózai vagy az Apoclypto… Némely, témájánál fogva nagy visszhangot keltő alkotás, mint a Passió vagy a Rekviem egy álomért… az Oscar-díjas Piaf…
A régebbi filmek közül hiányoltam Michael Mann filmjeit: Az utolsó mohikán és a Szemtől szemben egyaránt remekművek, de Clint Eastwood is egyre jobb filmeket rendez: Tökéletes világ, Millió dolláros bébi, Elcserélt életek…
A gigantikus tablók közül nem hiányozhat a Távol Afrikától, a Misszió, a Gladiátor, vagy az 1492 sem…
Valamilyen szempontból forradalmi volt a Hair, a Jézus Krisztus Szupersztár, a Szelíd motorosok… vagy éppen a Vissza a jövőbe, a Jurassic Park, a Shrek, a Ghost in the shell…
További kultfilmek, a teljesség igénye nélkül: Sivár vidék, Zongoralecke, Harcosok klubja, Napok romjai, Truman show, Pi, 21 gramm, Ütközések, Tavasz, nyár, ősz, tél… és magint tavasz, Szellemkutya, stb…
Abba is hagyom inkább – szerencsére túl sok van:)
(Bár a vacak filmek még mindig erős túlerőt mutatnak:P)


1 2 3 4 5 6 7 8 9
 

 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu