Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk
Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

DVD / Blu-ray premierek
Drakulics elvtárs (DVD)
Tudsz titkot tartani? (DVD)
Seveled (DVD)
Szerelemre kattintva (DVD)
Mindenáron gyilkos (DVD)

További DVD premierek
További Blu-ray premierek

Hamarosan a TV-ben
Egy becsületbeli ügy
- Prime, 01:30
A Tiger-hegység erődje
- Film Mánia, 01:45
A boldogság nyomában
- SuperTV2, 01:50
Holdudvar
- Duna World, 02:30
A dzsungel könyve
- Kiwi TV, 02:30

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Paul Rudd (51)
Patrick Doyle (67)
Billy Dee Williams (83)
Pedro Armendáriz jr. (80)
Anders Thomas Jensen (48)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
FILMKATALÓGUS TOP 100 JÁTÉK
Filmlánc
Rock zene
Zöld könyv - Vélemények
Kaja-pia topik, avagy: ki mit szeret enni-inni?

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Egy csodálatos elme aaaaa
Michelle Dockery aaaaa

 

Fórum - Country

Ahhoz, hogy hozzá tudj szólni a fórumokhoz, be kell jelentkezned, vagy regisztrálnod itt!

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
289. Mókucipókuci (2012-05-30 20:54.30)  
A Kék Szalaggal fogom folytatni...


288. Mókucipókuci (2012-05-22 22:19.34)  
Bambika,a főtündérke megengedte,hogy folytassam a dolgot,hátha valami lúzer letölti.Kösz,Bambi,majd holnap!!!!



287. Mókucipókuci (2012-05-20 20:52.37)   - (válasz Miss bambi 286. hozzászólására)
Nem sajnos.Igazi nő,aki nem pöröl,nem jár a szájacskája,az nem is nő.Nekem tetszik,ha egy nő "odamondogat".Azért nő.Úgyhogy,bambika,ez van.


286. Miss bambi (2012-05-18 22:08.46)   - (válasz Mókucipókuci 285. hozzászólására)
Igen ilyen vagyok..,sajnos,ez van.


285. Mókucipókuci (2012-05-18 21:57.20)  
Érdekes.A nők nyelve,milyen éles.Ez a valóságban is így van,most akkor mi legyen a "vaginamonológommal?"Most már csak mosolygok bambikán,és magam elé képzelek egy hölgyet,akit sose láttam még,és nem is fogok látni sohasem,ám itt a net homályában kiosztja a nemtetsző egyéneket.Írásban.Vajon csak írásban tud a hölgy pörölni,vagy a való életben,a neten kívül is ilyen szókimondó asszonyság?


284. Miss bambi (2012-05-18 20:57.54)   - (válasz Mókucipókuci 283. hozzászólására)
Kedves Mókuci Kapitány!

Én,azaz Bambi kadét jelentem,hogy első észrevételem az,hogy uraságod a nagy írásban túl sok vizet nyelt.
Másodszor,Te felköhögtél közben valamit,Én meg válaszoltam.
Jelentem,hogy nyema tudok úszni,szóval ha fuldoklanál.háát.,ámen..,nincs nálam se mentőmellény,se gumimatrac,még 1 félsziget sem,max 1 gumikacsát tudok utánad dobni.
;D


283. Mókucipókuci (2012-05-18 20:27.33)   - (válasz Miss bambi 282. hozzászólására)
Szóval,haljak meg?De én miért zavarom kis életecskédet?


282. Miss bambi (2012-05-18 19:37.33)   - (válasz Mókucipókuci 281. hozzászólására)
Fulladj nyugodtan..,nem tudok úúúszniii..;D


281. Mókucipókuci (2012-05-18 19:25.53)  
Na akkor mi legyen?Folytassam,vagy Miss bambi kérésére fulladjak a tengerbe?Úgy látom,Miss bambinál "nagyon jó vagyok!"


280. Mókucipókuci (2012-05-17 20:41.30)  
mókucipunci kérdezi,ki az az imruska,meg az oliwaw?


279. Az utolsó Filmcézár (2012-05-16 22:22.51)  
mókucipunci + imruska + oliwaw egy szinten mozognak.Lehet nem véletlen.


278. Limpi Sisak (2012-05-16 22:01.27)   - (válasz Miss bambi 277. hozzászólására)
Ha székletürítési problémáim lesznek, arra jó lesz. Hatásosabb lesz, mint a ricinus.


277. Miss bambi (2012-05-16 21:59.42)  
Olvassa egyáltalán valaki ezt a vaginamonológot?


276. Mókucipókuci (2012-05-16 21:47.39)  
-Te,mondd,ez a verseny csak tragédiákról szól?-kérdezte Laci a hajóácsot.
-Ez a verseny annyira kíméletlen,kegyetlen volt,hogy a világon semmi nem számított,csak a leggyorsabb átkelés és a Kék Szalag megszerzése.Ugyanis minden utas a leggyorsabb hajóval akart utazni a két földrész között.A hajótársaságok pedig az utasokért,az üzletért,a haszonért harcoltak.A biztonságos hajózás egyáltalán nem érdekelte őket.
-Viszont így a veszteségek is óriásiak voltak.-mondta Laci.
-Igen,de a gazdag társaságok vagyonukból simán pótolták az elvesztett hajókat,a szegényebbek meg simán csődbe mentek.Így érvényesült a kapitalizmus vastörvénye.Az elpusztult emberéletek meg senkit sem érdekeltek.Távíró nem volt még,segítséget sem tudtak kérni baleset esetén,radar sem volt,hogy sötétségben,ködben látni lehessen a másik hajót,vagy a közeli partot.És a kapitányok rohantak az elsőségért,a dicsőségért.No,ha jól tudom őrszemszolgálatba mész a kosárba,úgyhogy indulj.Majd folytatom a versenyről a mesémet.Különben mit idegeskedsz,ha jól tudom kiszállsz a mesterségünkből,mihelyt az Államokban kikötünk.Ne félj,most már ezerszer biztonságosabban hajózunk a tengeren,mint akkor.Bár azt nem mondom,balesetek mindig is lehetnek.No,eredj!


275. Mókucipókuci (2012-05-16 19:43.47)  
1873.március 28-án futott ki az Atlantic óceánjáró Williams kapitány vezetésével Lverpoolból New York felé.Kingstownban utasokat és postát vett fel,és tizenkilencedszer is nekiugrott az átkelésnek.Nyolcszáz utas volt a fedélzeten.Az első három nap gyönyörű időben utaztak,de aztán beütött a franc.Elromlott az idő,és a kapitány csökkentette a hajó sebességét.Alig haladtak valamit előre,csakhogy parancs volt a sebesség tartására.Az Atlantic késett.Négyszázhatvan mérföldre voltak a céltól,szenük viszont már csak tizenöt-húsz órára volt elég.A víz és az élelem is fogytán volt.Williams pedig új fiú volt a White Star társaságnál,hosszúlejáratú vizsgája is volt,de most kétségbeesett.Úgy döntött,hogy New York helyett Halifaxba viszi a hajót.Csakhogy sem ő,sem pedig a másodkapitánya nem járt még a kanadai kikötőben.A viharban,a sötétben és a nagy hullámverésben elnézték a Sambro világítótorony fényét és a balsorsú ócánjáró 13 csomó sebességgel ráfutott a Mars-sziget szikláira.A kitörő pánik iszonyú volt,utasok szaladgáltak a fedélzeten össze-vissza,mindenki a hozzátartozóját kereste a sötétben,a szerencsétlen emberek a kezeiket tördelték,szóval kegyetlen volt.Aztán a vad hullámzás megpecsételte a hajó sorsát.Recsegve kettétört az Atlantic és a far rész,ahol a legtöbb nő és gyerek volt eltűnt a sötét óceánban.Az orr részen az életben maradottak megpróbáltak kijutni valahogy a partra,ami mindössze húsz méterre volt tőlük.Reggel a partmenti halászok siettek a hajótöröttek segítségére,de már nem sok dolguk akadt.
A tárgyaláson a szenet okolták a tisztek hajózási és navigációs szakértelméről nem esett szó.


274. Mókucipókuci (2012-05-15 22:36.45)  
Miközben pucolták a szénraktárt,dumáltak.
-Arany tisztára ki kell tisztítani minden kiürült raktárt a szénportól,mert ha bennehagyjuk a vizes szénport,és sose tisztítjuk ki,akkor megeszi a rozsda a hajó fémbordáit,idővel elgyengül a vas,aztán placcs,úgy járhat a hajó,mint annakidején az USS Cyclops.-mondta a hajóács Lacinak.-Sose lapátolták ki a Cyclops raktárait és a szakértők szerint a benne maradt vastag nedves szénpor elrohasztotta a hajó I gerendáit.Nem kellett más,csak egy kis hullámzás,aztán a ladik menet közben kettétört,és az egész acélbarom rakományostól,legénységestől ment a tenger fenekére.Jó,mi?Na,végeztünk,a raktár kitakarítva,kiszellőztetve,mi meg megyünk a konyhára,aztán meg folytatom a Kék Szalag történetét.
A szálláson feküdtek,és a hajóács folytatta:
-A Collins Line bukása sem állította meg az esztelen versengést az utasokért,meg a postáért az óceánon.A verseny fokozódott,a hajók száma is,de a katasztrófák száma is nőtt.Összeütközések,kazánrobbanások,eltűnések,zátonyra futások...A frissen alakult Inman Line társaság 1000 tonnás gőzöse,a City of Glasgow útban Liverpoolból New Yorkba négyszáznyolcvan utassal a fedélzetén nyomtalanul eltűnt...1856.november 2-án az Atlanti-óceánon összeütközött két személyszállító,az amerikai Adriatic kettészelte a Le Lyonnais nevű,acélfalú,vitorlázattal is felszerelt lapátkerekes francia gőzöst.Kétszáz ember veszett a tengerbe.1857.február 15-én az angol Tempest-vitorlázattal is ellátott kerekes gőzös-százötven utassal és személyzettel a fedélzetén elindult New Yorkból Európába.Sose érkezett meg.Sorsát még ma is titok fedi.
A Collins cég összeomlása után ismét a Cunard Line szerezte meg az első helyet.Persian nevű hajója 1856-ban New Yorkból Angliába tartva tizenhat órával megjavította az Arctic rekordját.
Állandóan nőtt a konkurrensek száma.1858-ban megalakul a német Norddeutscher Lloyd.1860-ban kifutnak a Galway Line amerikai társaság hajói.1861-ben Franciaországban létrejön a Compagnie Générale Transatlantique.Ezen társaságok hajói azonban nem tudják megdönteni a Cunard Line Scotch-jának a rekordját.Ez 3870 tonnás hajó 115,5 méter hosszú,14,3 méter széles volt,és 4900 lóerős gép hajtotta.1864 júniusában 14 csomós átlagsebességet ért el és New Yorkból Kingstownba nyolc nap és három órát ment,mire átkelt.De a Scotch sok szenet kajált meg:százhatvan tonnát 24 óra alatt.
Így lett az Atlanti-óceán leggyorsabb hajója az Inman Line City of Brussels nevű gőzöse,amit már lapátkerék helyett hajócsavar hajtott.A hajócsavar legyőzte a lapátkereket.1869-től 1879-ig lényegében két angol társaság,az Inman Line és a White Star vetélkedett a Kék Szalagért.Az utóbbi cég hajói,az 5000 tonnás gőzösök,az Atlantic,az Adriatic,a Britannic,a Baltic,a Germanic,a Celtic,az Oceanic stb.már tökéletes kényelmet nyújtottak és egyenként kb.nyolcszáz utast szállíthattak.Hosszuk átlagban 140 méter,egy-egy gépük 5000 lóerős.Átlagsebességük 17 csomó.Titanic még akkor nem volt.Az említett tíz év alatt azonban az Inman Line két hajója vitte el a Kék Szalagot ezek a hajók a City of Brussels és a City of Berlin voltak.Ezért a White Star utasítást adott kapitányainak,hogy kövessenek el mindent a díj visszahódításáért.Így pusztult el a társaság Atlantic nevű utasszállítója.De ezt már majd legközelebb mondom el.


273. Mókucipókuci (2012-05-13 22:53.54)  
Szenet lapátoltak.Ezen a hajón is megmaradtak a szénfűtéses kazánok,ám a gőzgépek már turbinák voltak.A turbina forgása egyenletes,nincs oda-vissza mozgás,mint a dugattyús gőzgépeknél és nagyobb sebességet is lehet elérni vele.
-A következő melónk pedig,-mondta Leslie társa a szénraktárban,-az lesz,hogy a legfölső két kiürült raktárt ki kell pucolnunk a szénportól arany tisztára,mert Murmanszkban kapjuk a friss szenet.Jó szar meló lesz,úgyhogy fel kell kötnünk a nadrágot.Ha itt leváltanak,megyünk oda,de előtte bekapunk valamit a konyhán.Jaj,te Laci,és mi a helyzet a lányvonalon?Sokat gondolsz a kis anyahajós szerelmedre?
-Hát,persze-felelte Laci,-az igazság az,hogy mindenképpen hiányzik,testileg is,lelkileg is.Tulajdonképpen eszemben van,vajon merre járnak,mit is csinálhat és ami a fő,kefél-e az anyahajón más pasival is?Azt tudom,hogy a néger kantinos csaj,aki harmadiknak volt jelen azon a gyönyörű éjszakán,nos,ő Sarah szeretője.Jól csinálja a kis perszóna,női szeretője van,leszbiznek,smár,ujjazás,vibrik,meg bilincsek,meg minden,aztán ha megtetszik neki egy pasi,kettyint azzal is.És a szeretkezésbe bevonja az ébenfekete szeretőnőjét.Baromira értik a témát.Amikor a hajóján végigvezetett,nem hittem előre,hogy milyen élményben lesz részem velük még aznap éjszaka.Részletezzem?
-Fölösleges,van fantáziám,és ha lehet,akkor mikor kikötünk beténfergünk valamelyik nagyvárosba,én is így próbálok meg nőt keríteni magamnak.Az éjszaka tele van nőcivel,ezért aztán sosincs pénzem,mert mindet elcsajozom,meg elpiálom.Bár,ha itt a hajón menet közben elkap a hév,segítek magamon,érted te,hogy mire gondolok.
Közben a "Hungry Wolf" elérte Gibraltár szélességi fokát.Kb.a nyugati hosszúság tizenötödik foka mentén húztak felfelé.
-Kikerüljük a La Manche-csatornát,nem megyünk be abba a szűk,forgalmas átjáróba.Van esze az "Öregnek!"Majd olvasd tovább a könyvet és én is folytatom a mesét,ha oda kerülünk.


272. Mókucipókuci (2012-05-12 21:02.57)  
-Mielőtt elmegyünk szolgálatba,van egy kis időnk,addig folytatom...-mondta a hajóács.-Szóval,ott vagyunk,hogy Collins elhódította a Kék Szalagot a Cunard Line-tól.Az Atlantic,a Pacific,a Baltic és az Arctic vitték az elsőséget az utazóközönség köreiben,ámde 1854.szeptember 20-án az Arctic kétszázharminchárom utassal és százhetvenöt főnyi legénységgel Liverpoolból Londonba indult.Szeptember 27-én reggel hetven mérföldre a Race-foktól köd kerekedett.A hajó továbbra is 12,5 csomóval haladt tovább.És megtörtént a baj,a Vesta nevű francia csavargőzös oldalról belefutott az Arcticba.Először azt hitték,hogy a Vesta sérült meg végzetesen,le is engedtek egy csónakot amelyben kb.húsz ember volt.Kiderült azonban,hogy az Arctic oldala is léket kapott.Megpróbálták betömni,nem sikerült,lékponyvát sem tudtak ráhúzni a lékekre,a víz ömlött befelé.Ekkor Luce kapitány elindította a gőzöst,hogy valahogyan eljussanak a szárazföldig.A gép megindult és a nekilóduló acélmonstrum szó szerint eltaposta a hajó elé került mentőcsónakot,ami a Vestáé volt.Vergődve,lassan oldalra dőlve szánalmasan vászorgott az Arctic az óceánon a Race-fok felé,ám miután a víz a kazánok tűzterét is elöntötte,megállt a tengeren.Ahogy megszűnt a gép dohogása,kitört a pánik.Képzelhetitek,milyen jelenetek játszódhattak le a süllyedő hajón.Az ütközés után négy és fél óra elteltével az Arctic hullámsírba merült.A háromszázhuszonkét áldozat között ott volt Collins családja is.A Vesta ellenben megérkezett St John'sba.Az első válaszfal épségben maradt,a teher egy részét a farba rakták,így nem süllyedtek el.A Collins Line még ki sem heverte a veszteséget,két év múlva a Pacific,amely 1856.szeptemberében elindult Liverpoolból New Yorkba kétszáznyolvannyolc emberrel a fedélzetén nyomtalanul eltűnt.Hajózási szakértők szerint a Pacific,mely az angol Persian-nal versenyzett,úszó jégtáblával ütközött és elsüllyedt.Collins elvesztette tekintélyét,a Kongresszus visszavonta tőle a támogatást.A cég csődbe jutott és eladta megmaradt két hajóját.
Na,srácok,nyomás,indulás szolgálatba!!!


271. Mókucipókuci (2012-05-12 19:34.08)  
Cunardnak 1850-ben veszélyes vetélytársa akadt.Edward Collins,aki 1847-ben meggyőzte az amerikai Kongresszust,hogy hozzanak létre egy hajóstársaságot.Cunard sikerein felbuzdulva létrehozták a Collins Line-t.Collins Brunel mintájára acélhajókban gondolkodott.Mindent egybevetve Collins Pacific nevű hajója 1852-ben 13,02 csomó átlagsebességgel hajózott át New Yorkból Liverpoolba,s ezzel lepipálta a leggyorsabb Cunard hajót,a Hibernia-t.Ugyanebben az évben Collins második hajója,a Baltic,Európából Amerikába menet egytized csomóval túlszárnyalta a Pacific sebességét.Cunardékat lesújtotta a hír,hogy lehagyták őket.Ugyanis az angol gőzösök fából készültek az amarikaiak pedig fémből,ami szilárdabb is erősebb is és kisebb a vízben való súrlódásuk.Cunard hajói,az Európa,az America,a Canada,a Niagara faalkotmányok voltak,mert az angolok nem bíztak a fémből készült hajókban.Cunard,akinek aztán az angol Tengernagyi Hivatal engedélyezte fémhajók építését,két hajót rendelt,de ezekkel sem tudta visszahódítani a Kék Szalagot az amerikai Collins Line-tól.Collins ugyanúgy közlekedtette hajóit,mint Cunard,kalóz és briganti módjára hajszolta kapitányait a Kék Szalagért.


270. Mókucipókuci (2012-05-12 16:46.50)  
És a hajóácsból,ki mestere volt a tengeri történelemnek,dőlt a szó:
-Az angolokon kívül más is beszállt a Kék Szalagért való versenybe.Az amerikaiak.Egy Ocean Steam Navigation Company nevű cég két hajóval próbálta felvenni a versenyt,de nem aratott sikert.1847-ben a Cunard Line négy újabb gőzöst állított szolgálatba.Egy másik amerikai cég,a New York-Havre Steam Navigation Company két másik hajóval próbálta legyőzni Cunard hajóit.Ez a társaság sem volt sikeres:a Humboldt zátonyra futott Halifaxnál,néhány hónappal később másik hajójuk,a Franklin is elsüllyedt.Ám Cunard sem úszta meg katasztrófa nélkül,a Sable-foknál a Columbia teljes sebességgel zátonyra futott,s a hullámok összetörték.A Cunard Line-nak azonban volt elegendő tőkéje,és az összetört hajójukat egy kényelmesebb,gyorsabb hajóval,a Hiberniá-val pótolták.1851-ig Cunard legyőzhetetlen volt.A cég fő vezére Samuel Cunard embertelen és eszement parancsot adott kapitányainak,bárhol,bármilyen körülmények között tartaniuk kellett hajójuk sebességét,ködben,viharban,és ha elkerülhetetlen volt a hajók összeütközése,neki kellett menniük orral a másiknak,hogy az övék ne süllyedjen el.Ez aljas és kegyetlen taktika következtében nagyon sok áldozata lett a versenynek.Akkor még sem radar,sem rádió nem volt,ezért fajult a Kék Szalagért folyó verseny sokszor mészárlássá.Csak egy eset nagy hirtelen:1848-ban Cunard Europa nevű gőzöse előtt a sűrű ködben kibukkant egy vitorlás.Az összeütközés elkerülhetetlen volt,ezért Cunard kapitánya orral nekiment a vitorlásnak.Az utasszállító brigget lemészárolta az Europa,s a szerencsétlen vitorlás három perc alatt elmerült az óceánban.A hajón tartózkodó száznegyvenhét emberből csak egy menekült meg...
Itt szünetet tartott a hajóács a mesében.
-Amit majd ezek után mesélek majd,az szemét lesz,ocsmány és gyomorforgató,és minden egyes áldozat ennek az igazi,pénz- és haszonszerzési kapitalista szemléletnek lesz az áldozata.Majd meglátjátok!


269. Mókucipókuci (2012-05-11 20:02.15)  
Nem adhatnám ki,mert a saját ötletemet egy másik,létező tanulmánykönyvvel fűszerezem.Nem használhatnám fel a művet,úgy mintha a saját alkotásom lenne.Úgy használom,hogy a hősöm olvas belőle,és a hajóács,aki mesél, tulajdonképpen ennek a könyvnek az anyagát meséli el.A könyvet egyébként 1963-ban adták ki és én akkor 15 forintért vettem meg,és évek hosszú sora alatt,a legnagyobb kedvencem maradt,hisz nagyon értékes adatokat szolgáltat a tengeri hajózásról,ami engem mindig is érdekelt.


268. Miss bambi (2012-05-11 19:40.41)  
Lassan ki is adhatnád bőrkötésben ezt a bestsellert..


267. Mókucipókuci (2012-05-11 19:31.40)  
-Cunard maximális teljesítményre kényszerítette kapitányait.A leggyorsabban átkelő hajó személyzete jutalmat kapott,mikor kitalálta,hogy a leggyorsabb hajó árbocán lengjen Kék Szalag.Természetesen mindenki a rekordhajón akart utazni.A sebesség növelése aztán egy kegyetlen,horrorisztikus,embertelen versennyé fajult,ahol semmi sem számított,csak a gyorsaság.Később más hajótársaságok is beszálltak a kegyetlen versenybe...-a hajóács nyelt egyet,aztán folytatta:
-Egy másik társaság,a Great Western Steam Navigation Company szerződést kötött egy mérnökkel,egy acéltestű hajó építésére.Isambard Kingdom Brunel,mert ez volt a mérnök neve,1843.július 19-én a bristoli szárazdokkban befejezte egy szuperhajó a Geat Britain építését.3618 tonna,98,8 méter hosszú,16,5 méter széles és 5,5 méter merülésű járművet 1000 lóerős gép hajtotta.A hajónak hat árboca és acélteste volt ám később a lapátkerekeket Brunel hajócsavarra cserélte.1845 nyarán az új gőzös megérkezett Bristolból Londonba.Az angolok nagy érdeklődéssel bámulták,maga Viktória királynő is megnézte.Az acéltest azonban nem tetszett az angoloknak,kétkedve fogadták a számukra szokatlan hajótestet.A Great Britain nem volt sikeres hajó,10-12 csomós sebességével,és nem tudta elhódítani a Kék Szalagot Cunard gőzöseitől.Pár próbaút után zátonyra futott Írország partjainál,ám az acéltest sikeresen állta az óceán viharait.Aztán levontatták a zátonyról,majd eladták egy cégnek,aki új gépeket épített bele,és Ausztráliába helyezték.1882-ben vitorláshajó lett,aztán meg úszó szénraktár.Így végződött a pályafutása az első acélból készült csavargőzösnek,amelyre a Great Western Steam Navigation Company mindent feltett,hogy elhódítsa Cunardtól a Kék Szalagot.


266. Mókucipókuci (2012-05-10 22:54.31)  
A hajóács folytatta:
-Két hajó,a Syrius és a Great Western versenyszerű átkelése rakta le az Atlanti-óceánon való rendszeres hajóközlekedés alapjait.Samuel Cunard,egy philadelphiai kvéker fia,mialatt Halifax kikötőjében várt egy Európából érkező gőzöst 1830 áprilisában,csak arra gondolt,hogy rendszeres gőzhajójáratot létesít az Atlanti-óceánon Európa és Amerika között.Cunard megpróbálta meggyőzni az amerikai kormányt,sikertelenül.Azonban hajóközlekedést létesített az amerikai partok mentén.Hajókat vásárolt és sűrűn váltogatta őket,mert csak gyors hajókat keresett.1839-ben eljutott hozzá az angol kormány felhívása,hogy javítsa meg a transzatlanti postaszállítást.Cunard Angliába utazott,meggyőzte az angol kormányt,hogy az óceán két partja között indítsanak rendszeres postahajójáratokat.Cunard a saját vagyonából kétszázhetven ezer fontsterlinget adott,az angol kormány pedig évi nyolcvanezer fontsterlinggel támogatta a dolgot.Így jött létre a British and American Royal Mail Steamship Company.
Cunard ekkor kapcsolatba lépett angol hajóépítőkkel,kazán-,gőzgép-és lapátkerékkészítő cégekkel.Az akkori legjobb hajógyárak egyikénél-a Clyde-folyón-egyszerre négy lapátkerekes gőzöst rendelt.1840.július 4-én az új Britannia megnyitotta a rendszeres közlekedést.Az új hajó 1154 tonnás volt,63,1 méter hosszú és 10,4 méter széles volt.A 740 lóerős gép 8,3 csomó átlagos sebességet biztosított.Amerikából visszafelé 10,7 átlagsebességet ért el,Halifaxból Liverpoolba tíz nap alatt ért át.Rekord!
Aztán elkészült a másik három hajó is az Acadia,a Caledonia és a Columbia.Százöt kabinutas és kétszázhuszonöt tonna áru szállítására voltak képesek.Így jött létre a Cunard Line vállalat.
A mesélő hajóács ivott egy kis kávét,aztán folytatta:


265. Mókucipókuci (2012-05-05 20:39.45)  
A hajóács is beleszólt:
-Egész egyszerűen lehetetlen felsorolni azt a rengeteg szerencsétlenséget,ami errefelé történt,egy párat említhetek.1922 májusában az Egypt angol gőzös a Vizcayai-öböl mellett haladt,mikor a szél az óceán felől sűrű,átláthatatlan ködöt hozott.A kapitány csökkentette a sebességet,ám ezt a kötelező gesztust nem mindenki tette meg.És megtörtént a tragédia.Egy gyorsan haladó francia gőzhajó,derékba kapta a szerencsétlen Egypt-et,s a szinte kettévágott gőzös tizenkilenc perc múlva eltűnt a felszínről.A Seina,mert így hívták a teherhajót,mintegy öt méter mélyen belevágta az orrtőkéjét az angol hajóba.Ráadásul a Seina orra meg volt erősítve,hogy a jeges sarki vizeken is tudjon közlekedni.Nagyon sok ember elpusztult ennél a balesetnél is,ráadásul az Egypt raktáraiban óriási értékű aranyszállítmány is elsüllyedt a hajóval együtt.A legtöbb katasztrófát a gőzhajók Kék Szalagért való versenye okozta.A leggyorsabban átkelő hajó kapta meg ezt a kitüntetést,és a kapitányok munkaadójuk utasítására szinte semmibe vették a biztonságot.Rohantak az óceánon,éjjel,nappal,ködben,viharban,túlfűtötték a kazánokat,kazánrobbanások,ütközések,zátonyra futások nehezítették az átkelést.A gyorsaság fontosabb volt,mint a biztonság.A Titanic is az értelmetlen verseny miatt hajózott annyira északnak,a hajón utazott a White Star főnöke,ő még tartalék kazánt is befűtetett,hogy több gőz jusson a gépekhez.Meg is történt a baj,ám,ha egy kissé délebbi szélességi körön haladnak,nem ütköztek volna jéghegynek.És van még két hajó,amit majd elmesélek,az Arctic és az Atlantic melyek szintén a verseny miatt süllyedtek el.Oké?


264. Mókucipókuci (2012-05-05 19:54.06)  
Az Egyenlítő keresztezése után,ahol persze megint tengervízzel locsolták egymást,ismét hűlni kezdett a levegő.
-Jó hírem van,-mondta a szálláson a szállásmester,-nem a La Manche-on megyünk fel az Északi-tengerre,hanem megkerüljük Nagy-Britanniát.Elkerüljük azt a pokoli,forgalmas,szűk Csatornát,mely elátkozott hely.Felhúzunk Rockall és a Hebridák között,a Feröer,- és Shetland-szigetek között csúszunk be a Norvég-tengerre.Aztán Lofoten és az Északi-fok kerülésével már meg is érkeztünk.A könyvben olvasd el a Csatornáról szóló részt.Most aztán olyan vizeken megyünk majd,ahol szinte mindenhol történt valami borzalom.Pl.keresztezzük a Lusitania útját,mely óceánjárót Írország partjaitól nem messze torpedózott meg egy német tengeralattjáró,az U-20.Na,ki tud még ezekről a vizekről mesélgetni valamit?


263. Mókucipókuci (2012-05-04 20:51.38)  
Átjutottak.Úgy,ahogy a Horn-fokon,itt is átmásztak,nagy nehezen.Felkanyarodtak az Egyenlítő felé az Atlanti-óceánra.Lassan elérték,majd maguk mögött hagyták az átkozott Tábla-öblöt.Hősünk megint őrszemként dekkolt az árbockosárban az indiánnal.Miközben az előttük elterülő tengert figyelték,járt a szájuk és unalom ellen dumáltak.
-Hiányzik Sarah?-kérdezte "Sasszem" Lacit.
-Már nem annyira,inkább már Murmanszkot várom,mert valamelyik megígérte,hogy elvisz olyan csajokhoz,amilyeneknél még nem voltam.Tök izgis lesz az egész.-válaszolt a srác.
-Hát igen,ilyen a mi életünk,-dohogta az indián-ráadásul még szerencsével oda is kell érnünk,ahová megyünk.Most megint áthajózunk az Egyenlítőn és történelmi vizek felé haladunk.A La Manche a világ legveszélyesebb útvonala,remélem az "Öreg"kikerüli a Brit szigetek megkerülésével.Így kikerüljük az Északi-tengert,de Norvégia legészakibb fokát nem tudjuk nem megkerülni.
-Majd folytatom a könyvet,amit abbahagytam,mert nagyon sok érdekes dolog van benne.Bár a hajószerencsétlenségek áttanulmányozása nem éppen szívderítő,de érdekfeszítő olvasmány.Csak azért izgul az ember,hogy azzal a hajóval ne történjen semmi,amin szolgál.Bár,az "ördög soha nem alszik!"
-Hát,-felelt az indián-amióta az emberiség tengerre szállt,szerencsétlenségek mindig is voltak és lesznek.Közlekedünk vonaton,autón,buszon,hajón,repülőn és akinek nincs szerencséje...reméljük,nekünk van...hiszen szinte megszámlálhatatlan hajó fekszik alattunk,a fenéken.És akkor még vedd hozzá a háborúk,tengeri csaták okozta katasztrófákat,vitorláscsatákat,kalóztámadásokat,első,- második világháború tengeralattjárótámadásait...


262. Mókucipókuci (2012-04-28 21:57.52)  
Ám a hajó halad bukdácsolva a 40.szélességin a fok felé.Kis hajósinasunk meg olvas,mert bármelyik pillanatban a fedélzetre hívhatják.A könyv következő fejezete a fokról szól;a címe:
A VIHAROK-FOKA
A Viharok-fokát a legrészletesebb földrajzi térképen sem lehet megtalálni.Ilyen nevű fok már nincs.Azt a pontot,amelyről a következőkben lesz szó,ma Jóreménység-fokának nevezik.Ezt Afrika déli pontján találjuk egy tengerbe nyúló sziklás félsziget kiszögelléseként:a félsziget elején van Cape Town {Fokváros},Afrika nagy kikötővárosa.
A Jóreménység-fokát 1488-ban fedezte fel Bartolomeo Diaz portugál hajós.Új földrészeket keresve,a portugálok néhányszor megkísérelték körülhajózni ezt a fokot,de erős vihar akadályozta útjukat.A hajóknak csak nagy nehezen sikerült megjárniuk ezt az istenhátamögötti területet.Hazafelé hajózva,a portugálok az erős vihar emlékére Vihar-fokának nevezték el ezt a zord helyet.
Egy idő múlva II.Juan portugál király átkeresztelte Jóreménység-fokának,mert ez a kikötő adott reményt a portugáloknak arra,hogy tengeri úton eljussanak Indiába.Ha nem változtatják meg a nevet,akkor jobban már nem is lehetett volna jellemezni a földkerekség hajózási szempontból egyik legveszélyesebb vidékét.
Ennél a foknál nem véletlenek a gyakori viharok.Dél-Afrika nyugati partvidéke védtelen az Atlanti-óceán vad szeleivel szemben,amelyek gyakran hosszan tartó viharokká erősödnek.Ezen a részen találkozik a meleg Tű-áramlat a hideg Kereszt-áramlattal,s ezért-akárcsak Új-Fundland környékén-itt is köd keletkezik,amely leplet von a veszélyes,sziklás partvidék fölé.Diaz felfedezése után egészen a gőzhajók megjelenéséig a jóreménység-foka rendkívüli veszélyt jelentett a hajózás számára.A fenséges,sziklás Viharok-foka fél évezred alatt nemegyszer volt néma szemtanúja tengeri tragédiáknak.Nehéz elképzelni,hány emberélet szakadt meg és hány hajó veszett a hullámokba itt ennyi idő alatt.Nem kevésbé veszélyesek azonban Dél-Afrika többi fokai sem:a Tű-fok,a Veszély-fok.A vitorlázás korában e pontok valamelyikénél majdnem minden évben elsüllyedt egy nagy hajó,utasaival együtt.
A Quoin-foknál 1946. november 9-én történt nagy hajószerencsétlenség,amikor a City of Lincoln tehergőzös zátonyra futott.Az odaveszett szállítmány értéke meghaladta a félmillió fontsterlinget.Magát a hajót nagy nehézségek árán sikerült megmenteni.
Ezeken a vizeken az egyik legtragikusabb hajótörést a Birkenhead angol vitorlás-gőzös fregatt szenvedte 1852-ben.Ez volt azoknak az első gőzösöknek egyike,amelyeket 1845-ben építettek fémből,és később átalakítottak hadihajóvá.
1852.február 26-án,ötszáz katonával a fedélzetén,a Birkenhead Indiába tartott.A Veszély-fok közelében ráfutott egy addig ismeretlen zátonyra.A kapitány elrendelte:"teljes gőzzel hátra";a hajó lejött a zátonyról,de kiderült,hogy hatalmas léket kapott.A víz csak úgy ömlött a hajótérbe,amelyben nem voltak vízhatlan válaszfalak.A hajótest váratlanul kettévált, és gyorsan süllyedt.Csak három mentőcsónakot sikerült leengedni,amelyekkel néhány nő és gyermek menekült meg.Ez a katasztrófa Anglia gyarmati hadseregének négyszázötven katonájába került.A hajóval együtt hétszáztizenötezer fontsterling értékű szállítmány is oda veszett.
Általánosan elfogadott igazság,hogy a hajók legveszélyesebb ellenségei a tengerbe messzire benyúló sziklás fokok és víz alatti szirtek.Rendszerint ezeken fejezik be útjukat a ködben eltévedt hajók.A zátonyok fogságába került hajók sorsát gyorsan megpecsételi egy-egy nagy óceáni hullám.De bármennyire különös is,a Jóreménység-foka környékén mégsem elsősorban a rengeteg víz alatti zátony veszélyezteti a hajókat,hanem az északnyugati viharoktól védtelen Tábla-öböl.Ezt aztán joggal nevezhetjük hajótemetőnek!A Dél-Afrikai Unió hajókiemelő szakemberei megállapították,hogy az öböl fenekén,nem számítva a rengeteg roncsot,több mint háromszáz, fából készült,aránylag épségben maradt vitorlás hever.
Hajókatasztrófák maradványai...Ott nyugszanak az öböl fenekén,mindegyiknek megvan a maga története,drámája,amely valamely naphoz,hónaphoz,évhez kapcsolódik.
Itt tépte le horgonyairól a vihar 1648-ban a Haarlem holland fregattot.A hajóval együtt utolsó szálig elpusztult a legénység és odaveszett nyolcszázhetvenöt-millió frank értékű aranyszállítmány.
Nem volt ritka az olyan nap,amikor a Tábla-öbölben egyszerre több hajó is a tenger fenekére került.1716-ban például a dühöngő vihar egyszerre negyvenkét holland fregattot süllyesztett el az öbölben,amelyek éppen előle kerestek itt menedéket.A hajókkal együtt mintegy negyvenmilliárd frank értékű rakomány is odaveszett.
1799-ben a Tábla-öbölben az előzőhöz hasonló katasztrófa következett be.November 4-én itt horgonyzott le a hatvannégyágyús Skipetar és az ötvenágyús Jupiter angol,a hatvannégyágyús Oldenburg dán sorhajó és tizenkét,különböző nemzetiségű kereskedelmi hajó.
Másnap reggel váratlanul északnyugati szél kerekedett,s hamarosan viharrá fajult.Pattogva szakadtak el a horgonykötelek,és a hajók a part felé sodródtak.Zátonyra került a Skipetar,az Oldenburg és nyolc kereskedelmi hajó.Csak a Skipetar négyszázkilencvenegy főt számláló legénységéből négyszáz lelte halálát a partmenti hullámtörésben.A Jupiternek sikerült megmenekülnie:viharvitorlákkal idejében homokpadra ültették.
A Tábla-öbölben elsüllyedt aranyszállító hajók rakományának értékéről beszélve megemlíthetjük,hogy angol levéltári adatok szerint ez az érték meghaladja a harmincmillió fontsterlinget.Arra azonban nem találtak megoldást,hogyan lehetne felhozni az aranyat az öböl fenekéről.
Eddig jutott a könyvben hősünk,mikor elrendelték,hogy "mindenki a fedélzetre!"A fokhoz közeledve viharzónába jutottak,ahol nincs pihenés,Leslie is parancsot kapott,hogy a szénhordásban segítsen.



261. Menrot (2012-04-24 21:30.03)   - (válasz Mókucipókuci 260. hozzászólására)
Akár.


260. Mókucipókuci (2012-04-24 21:29.43)   - (válasz Menrot 259. hozzászólására)
Vagy Lonnie Donegan.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 

 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu