Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2024-04-26
Anselm

2024-04-25
Abigail
Challengers
Emma és Eddie: A képen kívül
Exhibition: Van Gogh és Japán
Maga a pokol
Robotálmok
Spy x Family Code: White

2024-04-18
Bolero
Bonus Trip
Elszáradt füvekről
Mentawai, egy elfeledett ősi kultúra
Micimackó: Vér és méz 2.
Polgárháború
Származás
Szunnyadó vérebek
Vörös szobák

2024-04-11
Back to Black
Carte Rouge - Vörös térkép
Szellemirtók - A borzongás birodalma
Thabo és a szafari kaland
Verseny a győzelemért

További mozibemutatók

DVD / Blu-ray premierek
A Profi *A klasszikus film* *Dupla borítós kiadás és booklet* (Blu-ray)

További DVD premierek
További Blu-ray premierek

Hamarosan a TV-ben
Kommandó
- Mozi+, 19:00
Bérgyilkosék
- Film Café, 19:05
Oszkár
- Film Mánia, 19:15
Blitz
- Filmbox Premium, 20:00
Hazudj velem
- Cinemax2, 20:30

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Shirley MacLaine (90)
Djimon Hounsou (60)
Glenn Morshower (65)
Cedric the Entertainer (60)
Aidan Gillen (56)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
Mit hallgatsz most?
Szólánc (filmek nevével)
Szólánc
Asszociáció
Szólánc-angol szavakkal

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Az ember, aki túl keveset tudott aaaaa
Denis Villeneuve aaaaa

 

Fórum - Persona (1966) - Vélemények

Ahhoz, hogy hozzá tudj szólni a fórumokhoz, be kell jelentkezned, vagy regisztrálnod itt!

1 2
52. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2021-08-26 19:55.04) aaaaa - (válasz Az utolso szamuráj 51. hozzászólására)
Ismét nagy dicséret! nekem a Suttogások, sikolyok a sokkal több, mint kedvencem, az eutanázia"élő szobra."


51. Az utolso szamuráj (2021-08-26 13:53.09) aaaaa
Nehéz egy ilyen kaliberű rendezőnél olyat mondani,egyik legjobbja,de engedtessék meg nekem,szerintem a Persona az.
Két nő,egy nyaraló,megnyilatkozások,barátság,csalódás...és némi horror,bizony az én értelmezésemben legalábbis. Bergman félelmetesen értett a nőkhöz-itt nem mint szerető értem -ám mint minden filmjébe,önmagát is belegyúrta,így E. Vogler nem véletlen lesz néma:az maga a rendező "kivetülése",illetve dilemmája is egyben,hogy ráeszmél a világ kiismerhetetlenségére,hogy vajon azt művészileg le lehet vajon "képezni ",megragadni,elmondani...hát nem.Ha most akár csak a mai napra gondolsz,hírekre,történésekre,lehetetlen,és azért egy,az átlag nézőnél lényegesen érzékenyebb figurának-a filmben a színésznőnek,de amúgy Bergrman-nak is-.az ilyesmi adott pillanatban feldolgozhatatlan.Bergman-t amúgy is folyamatosan idegesítette,hogy vajon a néző ,akikért-akiknek azért dolgozik,megértik gondolatait,esetleg nem túl nagy távolság van köztük...csendben mondanám,régebben a "művészfilmek,"mert ezeket a nem szokásos eszközökkel dolgozó alkotásokat ide szokták venne,egyszerűsíteni,valahogy jobban "mentek",mint mostanság a felgyorsult(és kicsit értékvesztett) világunkban,de ez legyen egy öregedő faszi síráma.
Anna nővért bízzák meg hát Vogler felügyeletével,aki lényegesen egyszerűbb,nyitottabb teremtés,vele jobban is azonosulhatnak sokan.Anna megnyílik a néma társa felé,még egy gruppenszex élményét is elmeséli neki,aminek a későbbiekben fontos jelentősége van a két nő kapcsolatában.Bergman beszél az anyaságról kicsit,hogy művészeket bizony milyen magas polcra tudunk helyezni,-ismét csak az elidegenedés problémája túlnőve a mozin-és hogy milyen keserves lehet annak csalódása,ők is hétköznapi emberek,adott esetben vissza is élhetnek nyíltságunkkal,mint itt teszi Vogler a levélben. Anna csalódása a hétköznapiság csalódása-Angelina Jolie mesélte egyszer,hogy mikor egy parfümériában vett cikkeket a nehéz napjaira,egy mögötte álló nő!!!!!!!!! megkérdezte csodálkozva,de hát maga is menstruál??-ahogy valamit meglátunk abban,akit magunk felett látunk,és az hirtelen...összetörik,a bálvány,legyen kicsi avagy nagy,ledől,túl azon,hogy mikor megosztunk egy ilyen intim titkot ,vagy mikor azt hisszük,a másik érzelmeket is tudhat felénk,ennek kigúnyolása ,hátunk mögött elmondása értelemszerűen csapás ránk nézve.A két nő kapcsolata egyre mélyebb lesz ,és nem illik spoilert írni,de...
számomra néha ez egy horror volt,és nemcsak a káprázatos fényképezés okán,amit tanítani illik:egy mostani zseni,David Fincher se tagadta,hogy képeire,formanyelvére mennyire hatott a már halott zseni megoldásai-elég annyi hozzá,a Harcosok klubja felálló hímtagot Bergman hány évvel ezelőtt "ellőtte". Kicsit olybá tűnt,Anna lelkesedése,természete éltette a színésznőt,mint egy vámpír táplálkozott belőle-a film végén pedig erre nemcsak elnagyolt utalással való cselekedet is bekövetkezik.A Persona megkerülhetetlen mozi,ahol két remek színésznő játékán keresztül magáról az alkotóról,és az azt gyötrő démonairól is megtudunk néhány dolgot,ám mégis legnagyobb erényének azt tartom,hogy egyben olyan munka is,ahol a néző "szondázhatja" magát,melyik történés milyen gondolatokat hoz felszínre nézése közben,és ez különböző kulturális háttérrel, műveltséggel,nyitottságtól függően emberenként változhat.Egy ilyen darabot "meg kell rágni",átérezni,hisz megértése és esetleges hatása életünkben ezeknek hozadéka,profitálhatunk belőle.



50. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2020-01-19 17:13.47) aaaaa - (válasz Rockercsaj2003 49. hozzászólására)
Nekem megvan könyvben a forgatókönyv, és forgatom..


49. Rockercsaj2003 (2020-01-19 16:56.46) aaaaa
Művészfilm nekem nem tetszett groteszk szó jut eszembe róla
.40perc unalom.
Mondjuk ha ez könyv lenne szépirodalom lenne de filmen szörnyű.



48. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2018-09-30 07:27.48) aaaaa - (válasz HunterThor 47. hozzászólására)
Már okafogyottá válna a válasz, mivel 2017. 04. 18 óta ilyen nick névvel se kép, se hang, de remélem jól van. A héten ismét a csoda kategória feketén fehéren, 2 nővel, mert 2 férfivel, színesben ez nem lehetséges..


47. HunterThor (2016-06-07 01:02.55) aaaaa - (válasz GyermeklakĂłbizottsĂĄg 37. hozzászólására)
És mit jelent, elemző úr/hölgy?
Ha jól látom, szeret analizálni, ebben a filmben is. Érdekelne, ha elmagyarázná(d) az általa(d) preferált értelmezést, mert nem minden volt tiszta, meg nem ma láttam...


46. Mütyürke (2015-04-27 17:25.38) aaaaa - (válasz Jorosz5 4. hozzászólására)
Az a "végkifejlet",amit a leírás tartalmaz,lényegtelen.Ráadásul ,azt nem írja hogy a nővér busszal megy :D


45. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2012-08-25 13:31.12) aaaaa - (válasz Menrot 44. hozzászólására)
Én Popper Péterre kértem volna közérdekű adat reflexiót. Nem kérek szenzítiv magyarázatot. Én kérek el - lenézést.


44. Menrot (2012-08-25 13:05.53) aaaaa
A kedvesemmel együtt vagyok még(aki festő,"talán" nem festőművész,bár szoktam ezzel a jelzővel is dicsérni őt,csak szerény)
A művészmozis lánnyal,csak flörtölgetek.Beszélgettünk,másnap chat-eltünk.Már azt se nagyon.A telefonszáma tényleg megvan,de nem érdekel.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De miért kell nekem magyarázkodni,illetve neked a privátszférámról írni Bergman-nál,vagy akárhol?

Nem értem.

Jutalom:imbecillis volt Bergman(Ingmar) :P
Elnézést.:-)


43. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2012-08-17 09:58.37) aaaaa - (válasz Menrot 42. hozzászólására)
A Képek c. könyvében 51- 54 oldalon részletesen "beszél" az illesztésről. Itt nemcsak külső hanem belső átalakulást is ábrázol. Sokra becsülöm a festészetet, mint minden művészetet.


42. Menrot (2012-08-16 15:47.40) aaaaa - (válasz GyermeklakĂłbizottsĂĄg 37. hozzászólására)
Az arcok egymásba illesztését remekül tudja ábrázolni a barátnőm,párom is.:)Festőleány ugyanis.


41. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2012-08-16 15:36.27) aaaaa
Ez a filmje is kevés szereplős, jóformán egyetlen helyszínen játszódik, "jelmezek"is egyszerűek.Több filmjére jellemzőek ezek a "szegényes" paraméterek.


40. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2012-08-16 15:33.47) aaaaa
Anti anyai érzés szerepel az Őszi szonátában , és itt is Elisabet Vogler színésznőnél, akinél a színpadi ambicíók sokkal determinálóbbak az anyaságnál.


39. Menrot (2012-08-16 15:27.54) aaaaa - (válasz GyermeklakĂłbizottsĂĄg 38. hozzászólására)
Számomra nem érdekes


38. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2012-08-16 15:23.40) aaaaa
Visszaemlékezésként Színről színben is szerepel megerőszakolás, itt talán nem az, de érdekes a rendezőnek a női szexualitáshoz, anyai érzésekhez való viszonya.


37. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2012-08-16 15:21.21) aaaaa
A leggyönyürűbben legfontosabb jelenet, amikor a két nő kicserélődik egymással. Bergman ezt tükörjelenetnek nevezi. Bergman Sven Nykvisttel a két megvilágított arcfelet egymáshoz illesztették, és egyetlen arccá illesztették össze. Bergman könyvében szerepel Bibi és Liv összetett arca, amely annyira csodálatos önmagában, szimbólikájában, ilyesmivel még máshol nem találkoztam.


36. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2012-08-16 15:13.14) aaaaa
Két személyes női kamaradráma, fekete- fehérben, a szó legszorosabb értelmében. Ráadásul az egyik főszereplő jóformán nem is beszél, így inkább Alma nővér monodrámája. Alma nővér könyvet ír, felolvas belőle:
" Mindez a szorongás, amelyet magunkban hordunk, meghiúsult álmaink, ez a megmagyarázhatatlan kegyetlenség, földi mivoltunk és sorsunk e fájdalmas megismerése lassanként kikrástályosította bennünk a földöntúli megváltás reményét. Hitünknek és kétkedésünknek a sötétséghez és a csendhez intézett rettentő kiáltásai a legszörnyűbb bizonyságai elhagyatottságunknak és halálra rémült öntudatunknak."
Ez a forgatókönyv Győrffy Miklós fordítása.Ebben a forgatókönyvben több helyen szerepel, hogy ilyen lett volna az eredeti verzió, de végül a filmen másképp valósult meg. A szinkron milyen, nem tudom, meg hogy az eredeti szöveg mennyire jön át, mivel Bergmannál nagyon fontosak a párbeszédek is.


35. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2012-08-13 14:02.33) aaaaa - (válasz City225 34. hozzászólására)
A 9-esben hasonlókat írtam, csak össze- vissza kapkodva, de az Andalúziai kutya nálam is szerepel, csak még többmindenféle jutott eszembe. Most újra kézbe veszem a forgatókönyvet, beleszagolok,és újra, újra, mint az örökértékű klasszikusok.


34. City225 (2012-08-13 13:46.47) aaaaa
Nemrég futott le a nemlétező stáblista, és az élmény ugyan friss még, de annyit leszűrtem: mostanában kevés 'alkotás' volt rám ekkora hatással
A felütés azonnal megragadja a figyelmet és beszippant ebbe a kamaradrámába, amely a filmszakadásig követhető csupán 'józan' gondolkodással.. addig is, de onnantól jön igazán a csoda, amelybe beleolvad a tekintet, az agy zakatol - szinte hallottam is - az érzelmek pedig összezavarodva keringélnek.. A felütés és némely pillanatnál felrémlett BUnuel andalúziai kutyája, és eddig talán csak annál a produktumnál éreztem: ehhez kevés a képernyő... behorpad a közölni hivatott gondolatoktól, az összeroppantó CSEND-től, és az ezáltal megválaszolatlannak hagyott kérdésektől..
olyan mély, hogy fentről nem is látni, alulról meg nincs kilátás.. valahol a kettő között kell megtalálni az egyensúlyt.. én köszönöm


33. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2011-12-11 14:19.12) aaaaa - (válasz Angelika58 32. hozzászólására)
köszönöm, most lehet, hogy a szerencsétlen Don Giovanni után úgy érzem, de DVD -s Bergmannal korrigálom...Varázsfuvolát láttam Székely Mihállyal, szombethelyi Isis szentéjben, fertőrákosi kőfejtőben, Bergman által moziban, most ismétlek,helyből uv.


32. Angelika58 (2011-12-11 13:18.24)   - (válasz GyermeklakĂłbizottsĂĄg 31. hozzászólására)
Nagyon sajnállak azért, hogy Mozartot "elvesztetted". Hiszen a legcsodásabb Varázsfuvola-film éppen az, amit Bergman rendezett...


31. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2011-12-11 07:53.48) aaaaa - (válasz F2d 30. hozzászólására)
Én ott tartok, hogy a Varázsfuvola már nem érint, Mozartra el sem megyek, vagy kijövök. A Persona forgató könyve elé ezt írja BERGMAN: "Nem szokványos értelemben vett filmnovellát írtam. Úgy vélem, valamilyen dallamhoz hasonlít inkább, amit leírtam, és elképzelésem szerint hangszerelni fogom majd ezt a felvételek során, munkatársaim segítségével. " Ezért nem OFF!


30. F2d (2011-12-09 17:19.13) aaaaa - (válasz GyermeklakĂłbizottsĂĄg 29. hozzászólására)
Úgy látszik én későn érő típus vagyok, mert 18 évesen Bergmant nem igazán értékeltem, sőt mondhatjuk úgy is, hogy nagy ívben kerültem. :-)Wagnerrel már többször próbálkoztam, de nekem valahogy túl sötét és hideg.

Hogy ne legyen teljesen OFF: Mozartot én Bergman által kedveltem meg. Die Zauberflöte a mainapig is az egyik kedvencem.


29. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2011-12-09 05:00.00) aaaaa - (válasz F2d 28. hozzászólására)
Saját Wagner áramütés empiriámat írtam , Bergmant sokkal korábban, amikor kezdték filmjeit bemutatni 60-as években 18 éves korom körül fedeztem fel. Sajnos nagyon későn ütött áramszerűen Wagner, de úgy, hogy most már Mozart operát nem tudok végighallgatni. Bergman forgatókönyveit forgatom, Wagner drámáit olvasom.


28. F2d (2011-12-08 22:33.34) aaaaa - (válasz GyermeklakĂłbizottsĂĄg 21. hozzászólására)
Negyven körül jön az áramütés? :-)
Bár még nem vagyok negyven, de egyre jobban érdekel Bergman és Tarkovszkij, egyenlőre még Wagnert nem szeretem, de ki tudja...


27. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2011-06-17 18:29.24) aaaaa - (válasz Hajrá KTE 26. hozzászólására)
Örülök, hogy nem jött be neked, nem irigyellek, de nem is sajnállak, örömködő topic vagyok ez irányodban.


26. Hajrá KTE (2011-06-17 12:20.41) aaaaa
Remélem nem köveznek meg érte,de nekem egyáltalán nem jött be,annyira lelombozó és unalmas volt,nagyon nehéz film


25. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2011-01-16 21:01.53) aaaaa - (válasz SZN555 24. hozzászólására)
Köszönöm az 1 szavas tökéletes jelzőt.



24. SZN555 (2011-01-15 12:47.16) aaaaa
Tökéletes


23. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2010-09-22 14:09.29) aaaaa - (válasz Cabir 22. hozzászólására)
Fellinis, Bergmanos mély, bugyros egyetértés. A forgatókönyvben többször szerepel, hogy ez a filmben így szerepel.


1 2

Kapcsolódó fórumok

VéleményekGyermeklakĂłbizo.., 2021-08-26 19:5552 hsz
Kérdések téma megnyitása0 hsz
Keresem téma megnyitása0 hsz
 
 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk