Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
A Profi *A klasszikus film* *Dupla borítós kiadás és booklet* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Az U.N.C.L.E. embere - Film+, 21:00 |
A nagy dobás - Viasat Film, 21:00 |
The Expendables 2. - A feláldozhatók 2. - Mozi+, 21:00 |
Alkonyat - Paramount Network, 21:00 |
Gyilkos memória - Moziverzum, 21:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
James Russo (71) |
Craig Sheffer (64) |
Jaime King (45) |
John Cena (47) |
Kal Penn (47) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Mit hallgatsz most? |
bölcsességek, beszólások, idézetek komment nélkül |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
2022-es választás |
Szólánc |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Szamaritánus |
Jordan Peele |
5. Lifeisamovie (2024-04-02 17:19.36) |
Majd 50 évvel később végre megnézhettem 720p vagy 1080p képminőséggel..wow :D |
4. Gyorkos (2011-06-19 14:13.27) |
Fájdalmas volt nekem ezt a filmet látni, sokminden ismerős volt belőle.
"Pókfoci (1976) Rózsa János 2006. szeptember 28. - filmhu Rózsa János alkotásának tanárok és diákok a főszereplői, a szerző mégsem a mű készítése idején zajló tanügyi reform kérdéseihez kívánt hozzászólni. Erről tanúskodik az a nyilatkozat is, melyet a rendező a bemutató előtt adott Zsugán Istvánnak, a szorgalmas krónikásnak. Pókfoci (1976) A kulcsmondatok: „A Pókfoci hitelesen mai szakközépiskolai környezetben játszódik, de a problémák, amelyeket érint – szándékunk és hitünk szerint – nemcsak ott érvényesek, hanem általános társadalmi gondok, hiszen bizonyos jellemek, karakterek más környezetben is hasonlóan viselkednek. Mint mindenütt, ebben az iskolában is vannak vezetők és beosztottak; vannak jobb és kevésbé jó szakemberek, s az iskola működése attól függ, milyen mértékben és milyen hatékonyan tudják kifejteni azt a tevékenységet, ami feladatuk.” (Filmvilág, 1977/l.) A szatíra közállapotainkat jeleníti meg – vegyesen kiélezetten drámai, oldottan komédiai, sőt groteszk optikával ábrázolt szituációkban. A kritikai hangsúlyok rendkívül erőteljesek. A vásznon nyoma sincs semmiféle csehes simogatásnak, szolidáris együttérzésnek. Gondoljunk csak bele: a Lajta Béláról elnevezett iskolát erőszakos, inkorrekt, hőbörgő, lavírozó perc-lovag irányítja (kontraszelekció). Az utasítások alanyai passzívan tűrik a diktátumokat, az intrikát, a packázásokat, a megaláztatásokat (alkalmazkodás). Nem a tényleges eredmények számítanak, hanem a kirakat-csillogás, a kezdeményezések mozgatója az érdek (elvtelenség). Beszélhetnénk továbbá az oktatás minőségéről, a kollektív szellem elsatnyulásáról, a frázisok terjedéséről, az „oszd meg és uralkodj” taktikázásáról. Felmerülhet a kétely: vajon nem sok együtt ez a negatívum-halmaz? Tényleg ennyire siralmas a helyzet? Azért nem egyoldalú mégsem a kép, mert a történetben – mintegy ellenpontként – szerepel gerinces és okos tanerő is (Lengyelné), néhány epizód pedig arról tanúskodik, hogy a hüllő-mosolyú direktor nem torzította el teljesen a viselkedés normáit. Ne feledjük – megint Rózsára hivatkozunk, egyetértve okfejtésével: bármennyire idegőrlő pálya a pedagógusoké, végső soron a jövő társadalom nevelése múlik rajtuk, nincs mentség legkisebb hibájukra sem. Hangulatokban gazdag epizódokban szikráznak fel a feszültségek a kis közösségben. Állandó szócsaták, helyezkedések, számítgatások kísérik a pozícióharcokat. Jellemző a nyomozás folyamatának hullámzása. Egy műhelygyakorlaton inzultus ért valakit, a büntetés elmaradt. Az igazgató úgy kezdi el az „ügy” felderítését (a növendékeivel vidéken, tanulmányi versenyen tartózkodó nevelő lehetne a koronatanú), hogy bármelyik pillanatban visszatáncolhasson. A színielőadás képsorai bensőségesek, a pókfoci-attrakció mulatságos, a főnök handabandázása a mikrofon előtt burleszk-szerű, a formális demokrácia erőltetése a diák-parlament összejövetelén hatásos politikai fricska. Beszédes utalásokból következtethetünk a szociális háttér tartalmára (a tanár házaspár albérleti kínlódása, az új iskolaépület avítt miliője). A Pókfoci karakterei magatartás-típusokat testesítenek meg. A Madaras József megformálta igazgató félelmetes és nevetséges. A többiek is méltán vívják ki a nézők nevetését és ellenszenvét: Temessy Hédi bólogató konformista, Koltai Róbert sunyi helyezkedő, Pap Zoltán ravasz szélkakas, Mentes József kiégett túlélő. Pelikán anyuka (Pécsi Ildikó) jelenetei ezzel szemben kényszeredettek. A forgatókönyv – többen bírálták akkoriban – Rózsa János és Kardos István közös műve. Ragályi Elemér operatőr könnyed kamerakezelése lendületet kölcsönöz az elbeszélő stílusnak. Bródy János szerezte a kísérőzenét. Egy gyerek állandóan kattintgatja a filmben a fényképezőgépét. Amikor csak módja van rá, felvételeket készít. Végül a masina meszesgödörbe esik, de ezzel nem hűl ki a srác szenvedélye. A motívum – a fotográfus jelenléte – több más, ekkortájt forgatott mozi-darabunkban is felbukkan. Jelképes tartalmúnak foghatjuk fel. Megörökítésre érdemes volt a kor is, szereplői is, furcsaságaikkal, megalkuvásaikkal, gyengeségeikkel, őrületeikkel egyetemben. Szerző: Veress József" Forrás: [link] |
3. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2010-02-12 08:45.22) - (válasz Orgona 1. hozzászólására) |
Egyetértek, én ezt tvben láttam "csak", inkábba szereplők játéka fogott meg. (megyek is Temessy Hédibe) |
2. Mangilla (2009-03-14 20:07.50) |
Marhára ismerős, valószínűleg láttam is, de nem emlékszem rá... :( Remélem, lesz még a tévében. |
1. Orgona (2007-08-15 12:08.24) |
Elfelejtett film a létező szocializmusról, fúrásokról, kettős értékrendről, gerinctelenségrl. |
Vélemények | Lifeisamovie, 2024-04-02 17:19 | 5 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz | |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
Pókfoci adatlap |
Évszám: 1977 |
Rendezte: Rózsa János |
Szereplők: Madaras József, Halász Judit, Rajhona Ádám, Temessy Hédi, Koltai Róbert... |
További információk |