Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2024-04-26
Anselm

2024-04-25
Abigail
Challengers
Emma és Eddie: A képen kívül
Exhibition: Van Gogh és Japán
Maga a pokol
Robotálmok
Vörös szobák

2024-04-18
Bolero
Bonus Trip
Elszáradt füvekről
Micimackó: Vér és méz 2.
Polgárháború
Származás
Szunnyadó vérebek

2024-04-11
Back to Black
Carte Rouge - Vörös térkép
Szellemirtók - A borzongás birodalma
Thabo és a szafari kaland
Verseny a győzelemért

További mozibemutatók

DVD / Blu-ray premierek
A Profi *A klasszikus film* *Dupla borítós kiadás és booklet* (Blu-ray)

További DVD premierek
További Blu-ray premierek

Hamarosan a TV-ben
Hollywoodi őrjárat
- AMC, 08:50
Bújj, bújj, ördög!
- Film Café, 09:10
Kong: Koponya-sziget
- HBO2, 09:40
Szólíts a neveden
- HBO, 09:50
Szeretlek téged
- Film4, 10:10

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
James Franco (46)
Tim Curry (78)
Atanas Srebrev (53)
Tony Plana (72)
Kate Hudson (45)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
2022-es választás
Fallout (sorozat) - Vélemények
Fogadóóra
50 éves az Omega együttes
Szólánc

További fórumok

Utoljára értékeltétek
A Goldman-ügy aaaaa
Cedric Kahn aaaaa

 

Fórum - A módszer - Vélemények

Ahhoz, hogy hozzá tudj szólni a fórumokhoz, be kell jelentkezned, vagy regisztrálnod itt!

28. Chris Co (2021-09-24 20:22.29) aaaaa - (válasz Forthrightness 24. hozzászólására)
Spoiler! Megőrizni a hitet, vagy elképzelni a valóságot más-más. Biztos, hogy vannak egy csapatban azok, akiknek fontosabb az állás, a pozíció, mint az emberi méltóság. A háttérben meg pont ott van az ellentét, amíg ezek a hölgyek, urak párbajoznak. Szomorú, de ez a film nagyon felfesti sokak arcára az "igazságukat". Nem érdekel, mert én vagyok. Nincs más, csak az "én". Enyém a siker! Legyőzöm a többieket! Holott pont, hogy inkább magát kényezteti el azzal, ami hamis. A törtetés nem ritka az olyanoknál, mint a multinacionális nagyvállalatok. Kisebben sem az alkalmazott a ficsúr, a Jani. :) Örüljön annak, dolgozhat, kereshet! Azok nem adják fel a hitüket, meggyőződésüket, akik megtehetik azt. Akik nem, azok rá vannak, és lesznek kényszerülve.


27. VAL P (2021-09-23 12:39.19) aaaaa - (válasz Forthrightness 24. hozzászólására)
Spórolt spoiler-allergiások ne vessék vigyázó szemük ezen ablakra!

„Szeretném a hitem megőrizni... hogy jó néhányan állnának fel egy ilyen interjún.” Ahogy Nieves? Övé lehetett volna az állás, ha Carlos nem lett volna fontosabb neki, meg a jövőképe. Simán kijátszhatta volna a ficsúrt.
Fernando szeméről is lehullott a hályog, igaz, csak akkor, amikor már egyértelmű volt számára, neki nincs esélye.
Szerintem árnyaltabb képet kapunk szerencsére, bár a labdázós rész tényleg gyengébb a többinél, meg a mosdóbeli történések is elcsúsznak egy bizarr fantasy kategória irányába, de szerintem minden elemre választ kapunk, mire miért volt szükség. A történet íve csak látszólag törik meg az említett részeknél.



26. Bertó!!! (2021-09-18 09:01.52)  
A film első fele, még úgy ahogy érdekesre sikeredett, de a csavar után lejtmenetbe kezdett. Nagyon nagyot akart mondani.

A Latin macsót, (aki úgy nézett ki mint egy rossz csöves) Fernandot játszó tag nem tud színészkedni, csak vágta a pofákat.
Nagyon kínos és idegesítő volt.

A jobb részeknél megidézte a Tizenkét dühös ember, csak ezen baromira érződött, a színpadiasság.


25. Johnny Saiper (2021-02-04 01:03.06) aaaaa
Miközben néztem, azt gondoltam, hogy ez a legjobb film, amit az utóbbi időkben láttam.
Aztán amikor lelepleződik a csavar, úgy voltam vele, hogy oké, nézzük meg mit hoz a film vége. És, hogy mit nyújtott nekem? Hiányérzetet. Úgy éreztem ez a film jobb véget érdemelt volna egy ilyen suta befejezésnél. Annyira szerettem volna neki 5 csillagot adni, de így ez csak egy négyes.


24. Forthrightness (2020-06-07 21:11.48) aaaaa
Az első óra nagyszerű. Nagyjából már megismertük a szereplőket és szépen ível a feszültségépítés is. Érdekes, sokat eláruló párbeszédek, reakciók

De aztán valami történik, teljesen ellaposodik a film, az addig szenzációsan felépített alapszituáció átfordul abszurd történetbe.

Beszélünk itt a nagyvállalat elvárásairól, könyörtelen eljárásairól, de a film azt is sugallta pl. az ebédjelenettel, hogy szinte minden ember képes teljesen feladni önmagát. Abszurd, hogy egy cégnél elvárás lenne, hogy a jelentkező megegye a büdös, undorító ebédet, hogy ne lenne egy sem aki azt mondaná, hogy kösz de nem.

Megkérdőjelezzük a multik eljárását, de a legtöbb ember birka módjára beáll a sorba és teszi azt, amiről azt gondolja, hogy az az elvárás. Éppen ezért nekem ez a film inkább az egyénről szól.

Azokról az emberekről, akik mindenkin áttaposva akarják elérni a céljukat, előtérbe helyezve mások hibáit, felnagyítva saját érdemeiket, érzelmekkel játszva, másokat megalázva.

A film azt az üzenetet küldte számomra, hogy nincs kivétel.

Szeretném a hitem megőrizni….. hogy jó néhányan állnának fel egy ilyen interjún.


23. VAL P (2016-06-02 12:55.40) aaaaa - (válasz Emmersson 21. hozzászólására)
Szia, Emmersson!

Fura a "nívósabb" jelző használata, miután meg is jegyzed, hogy az alapszituáción kívül nincs egyezés a két film közt. (Én, mondjuk, a spéci versenyhelyzet mellett megemlíteném még a beépített ember jelenlétét, de amúgy teljesen igazad van.) Hogy lehet összehasonlítani egy dal és egy vicc színvonalát?

* spoileres kérdésekre spoileres válaszok következnek *

14 éves rokonunk is megmondta – még Ricardo kitárulkozása előtt –, hogy szerinte ő a tégla. És? Nem arra volt kihegyezve a történet, hogy ne lelepleződjön le. (Csak plusz bizonytalansági faktorként funkcionált.) Saját maga provokálja ki, hogy "színt kelljen vallania", tehát nem keveredtek (csak látszólag) "fordított szerepbe", hiszen – kezdve a "titokba történő beavatással", ami Julio búcsúja után valóban gyanút kelthetett volna Enriquében, hacsak nem osztotta addigra Niemes véleményét: nincs is tégla, csak rendes pályázó – tudatosan felépített, sarokba szorító stratégiát látunk. (Enrique a froclizásra válaszul kikottyant egy szót, de Arcszeszt meg sem említi, ezért "érthetetlen" (lenne) annak vehemens reagálása, ha nem az lenne, aki.)
Az ingcserét – szerintem – azért nem forszírozta különösebben egyik érintett fél sem, mivel Carlos ellopta Fernando ruháját, az pedig, mivel csak maszturbékolás közben emelhette el ellenfele – inkább hallgatott.
Niemes megbántottsága teljesen logikusnak tűnik, mikor Carloson észreveszi a változást. (Valószínűleg valami hasonló szituációtól félve nem hívta vissza korábban, hogy fájdalmat fog okozni neki, az őket elválasztó távolság miatt, vagy a "túl szép ahhoz, hogy igaz legyen"-érzés okán, mindegy is, nem bontják ki a filmben.) Csak most már beleélte magát a közös életük koncepciójába. Feladva az áhított álláslehetőséget is érte, lépni mert az álma felé.
Carlos viszont nem adta fel egy pillanatig sem, ezt is másképp látjuk. (Ezért is jó a film, nem szájbarágós, a jelenségek értelmezését sokszor a nézőkre bízza.) Valószínűbb, hogy eleve azt tervezte, látszólag rááll a nő unszolására, s egyedül visszaliftezve annál látványosabban boríthatja ki. (Neki nem az volt a feladata, hogy Niemest bírja a terem elhagyására.) Ha megfigyeled, a dialógusuk közben végig úgy "vigasztalja", hogy érzelmileg minél előbb kifeküdjön, inkább nevezném a még lüktető sebben való vájkálásnak, mint együttérzés kinyilvánításának, amit művelt. Ő akarta, kereste Niemest az együtt töltött idő után, de nem annyira, mint ezt az állást. (Vagyis jól érezte a nő, hogy nem érdemes visszahívni.) Nem örült, hogy újból elválnak útjaik, de a liftből kilépve már tökéletes nyugalom, sőt, elégedettség fényezi az arcát.


22. Chris Co (2014-10-02 16:13.21) aaaaa - (válasz Emmersson 21. hozzászólására)
Spoiler (és a 20. hsz is)! Ha kizárólag csak egy pontját érintené a filmnek az utcai tüntetés, akkor sem gondolom, hogy erős érve lenne a filmmel szembeni negatív kritikának. Ugyanezt gondolom a számítógépektől. Nem voltak felesleges díszletek. Bizonyára lettek volna lehetőségek mindkettőben, de ettől még én nem érzem, hogy kevesebb vagy rosszabb a film. A globalizáció elleni tüntetés, az IMF megemlítése kapcsán következtethetsz abból, hogy nagyvállalatok állnak a háttérben és utalásként ezeket célozza meg konkrétan anélkül, hogy szájba rágná, de amúgy a film már az elején említi, hogy "egyes cégcsoportok", "multinacionális cégek ellen tüntetnek". Nekem is lejött már korábban (a szünetbeli beszélgetéskor, de már azelőtt is őrá tippeltem, bár akkor még nem kötöttem volna fogadást), de akiknek nem, azok sem hinném, hogy "hülyék", hiszen bármire számíthattak a szereplőkkel kapcsolatosan és van egy pillanata a filmnek, amikor sokan azt mondhatják, tényleg mennyire egyértelmű volt a kérdésekkel, a lázadó, ám olykor feltűnően nyugodt temperamentummal és még sok mindent le lehet szűrni (hát még utólagosan). Mivel láttad a másik filmet, így gondolom, ott is voltak hasonló helyzetek, szituk így még egyértelműbbé válhatott a dolog számodra is, de ez csak feltételezés.:) Nekem szőrszálhasogatásnak tűnik a többi (is), mert olyan következtetéseket vonsz le a szereplőkkel kapcsolatosan, melyek nem feltétlen logikusak, hiszen miért kellett volna ott, rögtön megbeszélni, kérdőre vonni a másik felet, mert még aki előnyben van, az is megbukhat néhány apró dolgon. Lehetett volna ellenérv a munkatársak felé irányuló hozzáállás vagy konfliktuskezelés és persze akármi, melyen kibukhattak volna azok is, kik előnyt szereztek. Egyetlen hiba és it’s over.:) A nő megbántottsága sem logikátlan annak ellenére, hogy hibázott és a fickó miért ne szerezze meg az állást, legfőképp azért is, amit pont te írtál, hogy "nehogy már két szék közül a pad alá"?
Te milyen szerepet szántál volna még a számítógépeknek és hogyan képzelted el az inges sztorit konkrétan, hogy az számodra logikusabb legyen?


21. Emmersson (2014-10-02 14:34.40) aaaaa - (válasz Chris Co 20. hozzászólására)
*** S P O I L E R ***

- Szerintem igazán csak egy pontját érinti az utcai tüntetés, nem igazán éreztem, hogy valamit is befolyásolt, meghatározott volna.
- A nagyvállalatok elleni kritika nem volt mondanivalója a filmnek!
- A számítógépeknek nem KELL többet szerepelni, így viszont felesleges díszletek, amikben sokkal több lehetőség volt! Az elején vártam is, hogy lesz több olyan feladat, amiben szerepet kapnak...
- Ami a "hülyéknek nem esik le" gondolatot illeti, én nem a szereplőkre gondoltam - már bocs! -, hanem a nézőkre! Annyira átlátszó volt :)
A szerepek felcserélődését is e szempontból írtam.
- Az ingcsere a két fél közt kellett volna téma legyen! Főleg azért, mert a latin machó eleve heves természetű, ráadásul épp előtte alázta meg egy nő, míg a másik nyeregben volt, hiszen tudta a "marokmarcsát" a másikról, mégsem tette szóvá az ing dolgot! Ilyen helyzetben én biztosan kíváncsi lennék, hogy mégis mi a fax történt!
- A nő megbántottsága azért logikátlan, mert amikor nem csukja be az ajtót és a pasi után megy, még nem tudja, mi a szitu! Azután esik le neki, hogy a földszintre érnek. Hiszen a férfi is feladja! A nővel megy. Csupán azután megy vissza, mikor látja, hogy újra elvesztette a nőt!!! És nem az ő hibájából! Veri is a fejét a falba... Ekkor már a "nehogy már 2 szék közül a pad alá" gondolat miatt legalább az állást megszerzi.
Ő már az elején érdeklődött a nő iránt. Eleve mellé ül, kérdezgeti, miért nem jelentkezett stb. Ekkor ejti el a nő az infó-morzsát a gyerekről, akire nem tud visszakérdezni, mert a latin machó leönti! A nő pedig lazán qr egyet az idegennel...


20. Chris Co (2014-10-02 07:00.30) aaaaa - (válasz Emmersson 19. hozzászólására)
Nem láttam a remake-et vagy nem remake-et vagyis ebben nem tudok állást foglalni, melyik "nívósabb".

Az utcai tüntetés nem céltalan és nem csak az interjú egy bizonyos pontját érinti, mely meghatározza egy jelentkező további sorsát, hanem kritika a nagyvállalatok felé az interjún keresztül és persze az utolsó képsorok is sokat láttatnak, de felfoghatjuk a nagyvállalatok elleni küzdelem végkimenetelének is, melynek eredménye kizárólag az, ami marad azok után, de akár az is, amit maguk után hagynak a vállalatok.

Miért kellene a számítógépeknek többet szerepelni?:)

Bizonytalan volt, stresszelt, így könnyű volt átejteni. Abban a helyzetben nem csak a "hülyéknek" nem esik le, hanem azoknak sem, akikben több bizalom van a másik féllel szemben, mellesleg az IMF szöveggel és az egyéb ellenérzésekkel meggyőzően, hihetően érvelt a beépített ember. Az, hogy felcserélődtek a szerepek, már lényegtelen volt, mivel a titkárnő rögtön zavarba ejtette a feszült és ideges jelentkezőt.

Az ingcseréről tudtak a cégesek. Amikor beléptek az irodába, Nieves behunyt szemmel pihent a kanapén, majd később a vitatkozó felekre koncentrált. Enrique levegőt nem kapott, nemhogy az ingekre figyelt volna. Ketten viszont összenéztek az ing kapcsán, mely lehet filmes hiba vagy inkább gunyoros vagy vicces szemrevételezés.

A nő "megbántottsága" sem logikátlan, mivel neki korábban csak be kellett volna zárnia az ajtót, mégis inkább a férfi után ment. Én nem éreztem "zagyva katyvasz"-nak. Az egyik félt nehezebb volt érzelmekkel becsapni és magabiztos volt abban, hogy a másik engedni fog. Ezen logika mentén visszakövethetők a korábbi párbeszédek is.

Szerintem is nagyon jó ötlet és bizonyára vannak hibái, bár én nem ezekben láttam. Viszont egyedi ötlet és van realitása. Lehet, a másik film "nívósabb", bár nem lehetett különösebb kihívás megvalósítani, mivel (te is írtad) az "alapszituáció" már tálalva volt.


19. Emmersson (2014-10-01 21:11.43) aaaaa - (válasz Chris Co 17. hozzászólására)
Gondolkodtam, hogy - mivel a másik filmnél említik - ezt nézzem meg előbb vagy a Vizsgát. Mert hogy "szinte remake"... Nos egyáltalán nem, csupán az alapszituációt dolgozta fel a Vizsga, megjegyzem, sokkal nívósabban!

Egy állásinterjú, nem szokványos versenyhelyzet - ennyi az egyezés.

A Módszer laposabb. Az utcai tüntetés, mint keret, szinte céltalan. A high-tech tárgyalóban a számítógépek sem sokat szerepelnek...

*** S P O I L E R ***

Már a kanapén gyanús a későbbi beépített! Egy olyan helyzetben, ahol már egy elhallgatott infó az egyik aspiráns, Julio kiesését okozta, tuti nem mondja el önként a titkát! De OK, fogjuk a stresszhelyzetre...
Viszont amikor bejön Montse és beépített emberünk - miután kiadta magát és tulajdonképpen sebezhető, támadható lett - zrikálni kezdi titkának tudóját, csak a hülyéknek nem esett le, hogy a szitu büdös!
Egyrészt nem cseszegetem azt, akire egy perce bíztam az elhallgatott múltamat, másrészt meg pláne nem vagyok fölényes, amikor meg azt kikotyogják! Fordított szerepbe keveredtek - akinek védekezni kellett volna, az támadott, a másik meg teljesen feleslegesen szenvedett.
Az ingcserét sem hagyná szó nélkül senki, de az egyik fél minimum rákérdez!

Végül..a liftben a nő megbántottsága abszolút logikátlan, de legalábbis minden alapot nélkülöz! A film elején látjuk, hogy a "kalandja" kifejezetten örül, hogy újra láthatja, még az is elhangzik, hogy több üzenetet hagyott a nőnek, aki nem jelentkezett. Ezután miért is merül fel benne, hogy az utolsó feladat miatt kérdezett rá a pasi a gyerekre?!
Ehhez tegyük hozzá, hogy lazán lezavar egy numerát a "latin machóval", és mindjárt kész a "zagyva katyvasz"!

Egy nagyon jó ötlet, átlagosan, hibákkal tálalva.


18. Chris Co (2014-05-01 05:41.28) aaaaa - (válasz Arpimokus 15. hozzászólására)
Te mit tettél volna egy ilyen "sima" állásinterjún?Na?:)


17. Chris Co (2014-05-01 05:36.49) aaaaa - (válasz Sokdudu 6. hozzászólására)
Spoiler! Mivel egyszerűbb a labdás játék, mint a korábbi pszichológiai tesztek? Miért kellett volna bővebben, szájbarágósan bemutatni a nő érzéseit, hiszen sejthette a néző vagy ha mégsem, akkor meg miért ne gondolkozzon rajta? Az Enrique-megtörős jelenetet meddig kellett volna húzni, hiszen ez egy állásinterjú? Kíváncsi lettél volna a valódi érzelmeire, mert amit láttunk, hogy fél, össze van zavarodva, azzal küzd, hogy feladja erkölcsi tartását azért, hogy ezzel a cég számára meggyőzőbb legyen és mindezt egy nagyszerű színészi alakításnak köszönhetően szavak nélkül is le lehetett olvasni a karakter arcáról, ezek nem voltak valódi érzelmek? Gondolom, nem arra voltál kíváncsi, mit csinál, miután elhagyta a termet és hazament. Nem hinném, hogy bármit a színészeknek róhatnánk fel. Mindegyik karakter külön-külön egyéniség volt és amennyire kibontakozhattak azalatt a kevés idő alatt, amennyi jutott számukra egy állásinterjún, abból éppen eleget tudhattunk meg róluk. Az ebédes jelenetnek is volt értelme, de miért baj, ha egy kicsit a néző is gondolkodik? Az, hogy a többiek már eleve el voltak utasítva, valószínűleg hazugság lehetett, mivel ha figyeltél, észrevehetted ugyanannál a jelenetnél, hogy a nő hazudik, ugyanis a másik interjú alanynak is szinte ugyanazt mondja a "tégla". Ebből következően sem volt értelmetlen az interjú, hiszen az alanyok alkalmatlansága nem az önéletrajz alapján dőlt el és persze (sajnos) van realitása kétféle értelemben is. "Monche és a beépített emberünk" kiválóan hozták azt, amit a filmben töltött szerepük megkívánt. Valóban több volt, mint idegesítő, a jelentkezők számára bizonyára, engem viszont lenyűgöztek, természetesen, mint filmbeli karakterek. Ami számodra a "Legenda vagyok", az másnak mondjuk lehet akár egy filmben látott beszélgetés témájára való utalás illetve az azzal kapcsolatos párhuzam a történések közt. Egy állás megszerzése érdekében nemcsak egymásnak idegen, hanem egymáshoz közeli embereket is képes egymás ellen hangolni, sőt akár még elválasztani is az a fajta "módszer", melyet a filmben láthattunk vagyis a rendező ugyanazt üzeni, mint a film egészével, csak még jobban nyomatékosítja azt, ami az interjún történt és ami a valóságban is sajnos elő-előfordulhat. Ezenkívül még jó néhány gondolat, utalás elhangzott a filmben, melyek a film üzenetei. A karakterek elhibázottsága alatt mit értesz? Én nem láttam a filmben egyetlen elhibázott karaktert sem.
Világos, hogy nem tud mindenki azonosulni a filmmel. Engem csupán azok a dolgok érdekelnek, hogy mitől "zagyva katyvasz" és hol, milyen lényeges dolgok vesznek el a filmben illetve az aprólékos munka hiányát te miben látod.


16. Kittentyű (2013-06-28 02:04.14) aaaaa
Tanulságos film, nekem nagyon tetszett.


15. Arpimokus (2013-05-28 23:22.47) aaaaa
Egy sima álásinterjún hagyták magukat hülyére venni. És ezek akarnak egy komoly céget vezetni? Naaaa!


14. Picilány88 (2011-11-21 17:09.12) aaaaa - (válasz Csernakakos 5. hozzászólására)
itthon is játsza néha valamelyik kisebb színház


13. Picilány88 (2011-11-21 17:07.47) aaaaa
bírtam ezt a filmet nagyon!

Sok az izgis fordulat benne:D

A végére már totál összezavartak h most akkor kinek mi a szerepe..:P

De tanulságos a sztorija:)


(HR-es szakon tanulmányi céllal néztük a filmet:D)


12. Csernakakos (2011-06-04 17:30.41) aaaaa - (válasz Dolfi516 11. hozzászólására)
Nem állítom, hogy teljesen véletlenül!
Bár kétség nem fér ahhoz, hogy az nem említhető ezzel egy lapon.


11. Dolfi516 (2011-06-04 17:07.51)   - (válasz Csernakakos 9. hozzászólására)
...eszembe jut a Tizenkét dühös ember. Én még nem láttam ezt a filmet, de valahogy rögtön az a régi film ugrott be.


10. Sokdudu (2010-05-24 00:15.04) aaaaa - (válasz Csernakakos 8. hozzászólására)
Ezt én mind értem, és még nagyjából egyet is értek vele, csak nekem ezek a dolgok céltalanul lógtak a levegőben, nem áll össze- sok jó jelenet, de értelmetlenül kovácsolták filmmé, nem jött át mit akart ezekkel a rendező összességében, és így üres maradt a film. Nekem :D Ana karaktere nekem is tetszett, sajnos hamar kilépett, többet ki lehetett volna belőle hozni.


9. Csernakakos (2010-05-23 17:45.54) aaaaa - (válasz Szabolcs315 7. hozzászólására)
Tudok róla. :) De olyan formában még nem láttam, de a film alapján biztos vagyok benne, hogy kifejezetten színpadra való, sőt, ott talán még ennél is jobb lehet.


8. Csernakakos (2010-05-23 17:45.03) aaaaa - (válasz Sokdudu 6. hozzászólására)
Hú! Szerintem is sokat akar a szarka, de én úgy láttam, hogy el is bírta! Abszolút nem éreztem túlzónak a rendező szándékait, nekem minden jelenet a helyén volt, egyedül a második szünetet éreztem kissé túlnyújtottnak. Az Enrique-jelenet szerintem az egyik legjobb volt, borzasztó zavarba ejtő pillanat volt, és a rendező remekül meg is oldotta. Tovább olvasva egyértelműbbé válik, hogy másféleképp éltük meg ezt a filmet! :) Az ebéd-jelenet alatt óriási feszültséget éreztem, és ez egyben a jelöltek próbája is volt, azaz ki mennyire képes szemet hunyni bizonyos dolgok felett, sőt, megalázkodni egy cél érdekében. Én a színészeket is nagyon szerettem, Ana karaktere és a bunker-rész szintén egy csúcspont, Monche alakja pedig telitalálat volt az ártatlan és butuska asszisztens szerepében, aki ha kell (ebéd-jelenet) olyan megfélemlítő benyomást gyakorol emberekre, hogy lehetetlen neki ellentmondani.
A tégla leleplezése után valóban átíródik az előző 1 óra értelme, minden új megvilágításba kerül, de nálam ez csak annyit jelzett előre, hogy a közeljövőben újra meg kell néznem a filmet. :)
A végét tekintve az tetszett nagyon, hogy képtelen voltam kiszámítani, melyiküknek lesz nagyobb képe és mersze a másik megtöréséhez. Amikor a nő kitessékelte a férfit, és ott maradt a helységben, szinte biztos voltam a végkimenetelben. Aztán még pár csavar, és hoppá, nem is gondoltam volna...

Nem értem, mi a nagy ellentmondásunk oka, szerintem egyikünk sem hibás, de teljesen másképp éltük meg a filmet. De nem gond, millió más filmmel kapcsolatban egyetértünk, néha meg kell az ilyen is. :)


7. Szabolcs315 (2010-05-19 15:54.15)   - (válasz Csernakakos 5. hozzászólására)
Jordi Galcerán Ferrer színdarabjából készült.


6. Sokdudu (2010-05-19 01:43.37) aaaaa
Ez a film egy zagyva katyvasz. Adott egy zseniális alapsztori, olyan akár-jellemfejlődéseknek, akár érzelmek kicsapongásának lehetőségével, ami egy életre belénk ivódhat, és talán tanulhatunk is belőlük. Ehelyett a rendező sokat akar a szarka effektussal ezt is akarja, romantikát is akar, csavart is akar, megrökönyödést is akar kelteni, lelki folyamatokat is akar ábrázolni- de ez így egyszerre hűbelebalázs módjára nem megy. Teljesen elvesznek a lényeges dolgok a filmben, aprólékos munkának nyoma sincs, inkább csak erőlködtek h minél sokatmondóbb legyen a film. Tény, hogy alapból a sztori hordoz magában érdekes elemeket, ezt még az elején sikerült is jól átadni, a film felétől azonban átmegy egy gyenge összecsapott pszichológiai játékká, amiben rengeteg olyan dolog van, ami teljesen fölösleges, vagy nincs eléggé megmutatva. Ott a labdás játék, túl egyszerű, túl semmilyen. Fernando odavág a csajnak két mondatot, de most mi is van azzal a dugással a wcben? Miért is történt, milyen érzések kavarogtak a nőben utána? Semmit nem tudunk meg, kb. találjuk ki a dolgot, amivel szintén nem lenne baj, ha a rendező tudta volna mit kéne kitalálnunk. Így h ő se volt képben, így azért nehéz. Az Enrique-megtörős jelenet is túl hamar végetér, én kíváncsi lettem volna a férfi valódi érzelmeire, ok karaktere lényege volt h döntésképtelen, de nem egy döntésképtelen gép, hanem egy ember. Bizonyos mértékig lehetett ez a színészek hibája is, de én úgy gondolom h itt a forgatókönyv és a rendező együtt volt hibás. Volt az az ebédes jelenet, annak se volt semmi értelme a rossz ízű kajával. Amikor a végén kiderül ez a tégla-dolog, a legesleghülyébb csavar volt, hogy a többiek már eleve el voltak utasítva. Tulajdonképpen így értelmét vesztette az egész, egy cég érzelmi és lelki kínzásnak vet alá pár teljesen alkalmatlan munkakeresőt, azért hogy megtudják h a két esélyes közül, melyik is a valóban oda való. Realitás 0. Monche és a beépített emberünk karaktere és játéka pedig több volt, mint idegesítő, és ráadásul ennek megint nem volt semmi értelme, legalább némi gúnyt csempésztek volna valamelyik feladatba, vagy a végébe, hogy értelmet nyerjen a két karakter egyénisége. Ja, a vége. Romantikus dráma némi Legenda vagyok hangulattal. Miért? Mit akar ezzel a rendező üzenni? Mi célja volt a befejezésnek az előző történések fényében? Ok, hogy nem kell mindent kimondani, de vannak dolgok, amiket érzékeltetni kell ahhoz, hogy értsük is, itt ez kimaradt, puszta rendezői vízió volt- a semmiért. Sokkal jobb filmet lehetett volna ebből készíteni, és a karakterek elhibázottságában sem feltétlenül a színészek voltak a hibásak, hanem bizony az alkotók. Nem tudtam azonosulni a film egyetlen percével sem, nekem egy szürke homály maradt az egész. Lehethogy én vagyok a hibás.


5. Csernakakos (2010-05-09 15:26.19) aaaaa
Zseniális egy film... El tudnám képzelni színpadon és olvasmányként egyaránt. Nagyon érdekes végignézni, ahogy a szereplők folyamatosan bontják ki való énjüket, és előbb-utóbb valóban levetik "szociális álarcukat", pedig ez is csak egy állásinterjúnak indult...
Az egyik legjobb film, amit az utóbbi hónapokban láttam.


4. Harris (2009-12-25 21:17.26) aaaaa - (válasz Nickhole 3. hozzászólására)
Nyilvánvaló, hogy azt sem kell elhinni, hiszen a manipuláció része. Közben mindkettővel azt hitették el, hogy a másik nyert.


3. Nickhole (2009-12-14 21:37.02)  
Nekem nagyon tetszett. De mért ilyen későn adja az M1 a jó filmeket??
De én annyira nem is értettem, mert a végén a beépített pasi azt mondja, h így akarták csinálni hogy a pasi meg a csaj maradjon a végére. De hát akkor mért nem egyből csak őket kettőjüket hívták be?? Egy csomó energiát spórolhattak volna meg. Szóval szerintem ezzel a kijelentéssel kicsit elbénázták az egészet.



2. Pollev (2009-11-30 16:42.25) aaaaa
Nagyon jó film, csak ajánlani tudom mindenkinek!
Dec. 13-án a "királyi 1-en" 23.50-től látható.


1. Harris (2009-10-13 14:20.21) aaaaa
Tegnap este adták a TV-ben, és nagyon tetszett!
Nem lehetett nagy költségvetésű fim, ennek ellenére, és hogy egy helyszínen játszódott, ugyanazokkal a jól megválasztott és felöltöztetett szereplőkkel, egy pillanatra sem volt unalmas. A WC-s aktust azért kicsit furcsáltam attól a nőtől, de jól beleillet a váratlan szituációk sorába.



Kapcsolódó fórumok

VéleményekChris Co, 2021-09-24 20:2228 hsz
Kérdések téma megnyitása0 hsz
Keresem téma megnyitása0 hsz
 
A módszer adatlap
Eredeti cím: El método
Évszám: 2005
Rendezte: Marcelo Pineyro
Szereplők: Eduardo Noriega, Najwa Nimri, Eduard Fernández, Pablo Echarri, Ernesto Alterio...

További információk

Szereplők fórumai
- Najwa Nimri - Vélemények
- Eduardo Noriega - Vélemények


 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk