Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2024-04-04
27
A kiméra
A Majomember
Az első ómen
Hogyan szexeljünk
Kék Pelikan
Nemkívánatos személyek

2024-03-28
Belu - A legbátrabb bálna
Cabrini - A szent
Godzilla x Kong: Az Új Birodalom
Ki hitte volna?
Pókok

2024-03-21
Artúr, a király
Bonnard - Egy festő szerelme
Exhibition: Cézanne - Egy élet portréi
Kung Fu Panda 4.
Őszi sanzon
Szeplőtlen
Vaskarom

További mozibemutatók

DVD / Blu-ray premierek
Wonka (4K UHD + Blu-ray) limitált, fémdobozos *Import-Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz*
Ferrari (4K UHD Blu-ray + BD) *A mozifilm* *Import-Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz*
Aquaman és az Elveszett Királyság (Blu-ray + DVD) limitált, fémdobozos *Import-Angol hangot és Angol
A mag (4K Blu-ray)

További DVD premierek
További Blu-ray premierek

Hamarosan a TV-ben
A levélíró
- Filmbox Extra HD, 08:00
Állítsuk meg az esküvőt!
- Max4, 08:05
Az igazi csoda
- SuperTV2, 08:20
Talpig zűrben 2.
- RTL Három, 08:30
Könnyű nőcske
- HBO2, 09:05

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Brendan Gleeson (69)
Christopher Lambert (67)
Terence Hill (85)
Eric Idle (81)
Lucy Lawless (56)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
Kapupénz - Rekviem egy házmesterlányért - Vélemények
Szólánc-angol szavakkal
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg
Mit hallgatsz most?
Szólánc

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Kapupénz - Rekviem egy házmesterlányért aaaaa
Blu Mankuma aaaaa

 

Fórum - Meghallgatás (1999) - Vélemények

Ahhoz, hogy hozzá tudj szólni a fórumokhoz, be kell jelentkezned, vagy regisztrálnod itt!

1 2
31. Norbii92 (2023-03-10 17:31.29) aaaaa
Sokáig gondolkodtam, hogy írjak-e a filmről vagy sem. Azóta már háromszor is láttam - ez azt hiszem kellően jól szemlélteti, hogy mennyire is tetszett. Japán horrorhoz egyébként nem sok közöm volt eddig, ugyanakkor Takashi Miike filmjét nem is nevezném teljesen annak. A Meghallgatás drámának indul, majd romantikus film, később krimi, végül pedig kőkemény horror lesz, miközben végig áthatja egy igazán nyomasztó thrilleres hangulat is. Igazi műfaji kavalkád, mely észrevétlenül megy át egyikből a másikba, és ez (is) tetszett benne olyan iszonyatosan.
Aoyama hét évvel szeretett felesége elvesztése után fia javaslatára elgondolkodik végre a tovább lépésen, az újranősülésen. Mivel már középkorú, nem akar kísérletezni, nem akar randevúkra járni, hogy hazardírozzon, aztán vagy megtalálja álmai nőjét, vagy nem, ezért barátja segítségét kéri, aki egy filmforgatás ürügyén meghallgatást szervez neki. A cél, hogy Aoyama előre kiválassza a jelentkezők közül azokat a nőket, akik szóba jöhetnek, így ő velük a meghallgatás során találkozhat, és később randira hívhatja őket. Már az önéletrajzokat olvasgatva felkelti az érdeklődését egy fiatal lány, Yamazaki Asami, élőben pedig még inkább elvarázsolja a teremtés kedvessége, intelligenciája és szépsége, ezért nem sokkal a válogatás után el is hívja. Kapcsolatuk jól indul, de egy együtt töltött éjszaka után Asami eltűnik, ezért Aoyama, hogy szerelmét megtalálja, elkezdi végigjárni a lány múltjainak darabkáit, de sajnos későn ébred rá, hogy soha nem kellett volna találkoznia a rejtélyes nővel.
Miért gondolkodtam sokáig, hogy írjak a filmről? Egyszerűen nem tudtam milyen szavakkal illethetném azt a romantikus drámát, mely nemhogy a kilencvenes évek egyik leghatásosabb, legintelligensebb horrorjába torkollik, de teszi mindezt egy olyan kínzó-csonkoló szekvenciával, melyért minimum fél lábukat adnák a torture porn rajongói. Ennek ellenére a vicc az, hogy azt olvastam a bő egy évtized alatt irdatlan életművet kitermelő Miike egyik legvisszafogottabb, legkimértebb filmjéről van szó. Erőteljesen megosztó rendező, filmje képies metaforikussága már-már idegtépő, mindenki másként értelmezheti a látottakat. Itt konkrétan Aoyama látomás jelenetére gondolok, mely annak ellenére hogy mennyire hatásos, ellentmondásos is egyben. A férfi ott oly dolgokat vizionál melyekről nem tudhat, rendezői hibának mégsem mondanám. Asami elborult elméjére kapunk is magyarázatot meg nem is, ki-ki eldöntheti miért teszi azt amit. A törékeny teremtés szemre Aoyama unokája is lehetne, mégis a férfi valóban őszinte érzelmekkel fordul felé. A szerep és maga a film ugyan zátonyra fut, az özvegy és a leány azonban szolid, udvarias éttermi randevúk sorozatával közeledik a révhez. Bár az önéletrajzi adatok leellenőrizhetetlensége hiába figyelmezteti Aoyamat a lány körül ólálkodó, megfoghatatlan fenyegetettségre, a teremtés sugárzó ártatlansága, fiatalsága önnön ráncait feledteti. Itt jön képbe a nyomozós szállal egy kis krimi, megspékelve egy megkapóan fenyegető atmoszférával, melyet a film képi világának mind sötétebb színekben való fényképezése kiválóan lekövet. A nő szinte már megfoghatatlan, későbbi tetteinek miértje ködös, mely nem fogható kizárólagosan a nehéz gyerekkorra. Asami mentálisan erősen sérült, viszont nem a családi, társadalmi alárendeltsége ellen lázad, épp ellenkezőleg mindössze kizárólagos szeretetet akar. Amiatt pedig fájhat Aoyama feje (és mindene), hogy ezt milyen úton is hozza tudtára kedvese, ugyanis Asami számára a szavak pusztán az udvarias-hazug formalitás kellékei, az őszinte önkifejezés nála ott kezdődik, ahol a felkészületlenebb néző elfordul - a kínzások okozta fájdalomnál, mert nála a fájdalom a kommunikáció eszköze, az egyetlen kommunikációé, ami hiteles. Hála istennek optimista véggel zárunk, mely nekem külön tetszett. A katarzis végére Takashi Miike kellő megnyugvást ad a nézőjének.
Horror és az ázsiai filmek rajongóinak feltétlen ajánlom! 5*


30. Bede István (2018-04-29 19:20.27)  
QRVA JÓ FILM



29. Bede István (2018-04-29 19:20.15)  
qrva jó film


28. Norbitzki (2018-01-03 23:12.47) aaaaa
Marha jó film, az első óra végére biztos voltam benne, hogy valamit elírtak és ez egy kellemes japán love storyba torkollik majd...na hát aztán lett itt story, csak nem épp love.
A két főszereplő tökéletes, és nagyon tetszett, hogy sok rész úgy van előadva, mintha Aoyama csak álmodná az egészet (egyébként egy-két helyen most sem vagyok benne tökéletesen biztos, hogy épp álmodta-e / gondolta-e vagy tényleg megtörtént). A film vége viszont példaértékű, az addig sajnált lányt egy pillanat alatt meg tudtam gyűlölni... gyerekkori bántalmazások ide vagy oda!


27. Hellomi (2015-05-04 08:28.07)  
Spoiler
A lány angyali tökéletessége majd később a véres jelenetek a férfi képzelgései voltak? Először az általa elképzelt nőideált látta bele, majd ahogy egyre többet tudott meg a lány nehéz és kegyetlen múltjáról (erőszakos szülők, molesztáló tanár), tudat alatt így vonta ki magát a hatása alól és taszította el magától.


26. Stickfa (2014-10-09 21:50.33) aaaaa
Zseniális, precíz,feszült, elképesztő,megdöbbentő, brutális!

Nagyjából ezek a szavak jutottak eszembe a mozi megnézése után.(közben nem tudtam gondolkodni, mert csak kapkodtam a fejem, ide-oda)
Szépen leassan ,nagyon lassan építkező film...de megéri várakozni. :)
Egyébként én az első olyan 80 percben sem unatkoztam,sokat megtudtam a dínókról ,vagy éppen azt, hogy eleinte minden tengeri durbincs(hal) hímnemű, később mikor elérik a 15 cm-es hosszt kétneművé válnak és csak később dől el, hogy hymek lesznek-e, vagy nőstények.
Remélem örültetek ennek a közérdekű információnak. :D


25. Kibega (2014-07-17 20:44.32) aaaaa
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!
:((((((((((((((((((((( ((((((((((
[link]


24. Esza (2013-11-08 20:50.42)   - (válasz Bean 22. hozzászólására)
Igazad van. Nekem se tetszik a sok eröszak meg esemény. Ez a film magasan van pontozva mindenféle listán, de nem ez a legjobb horror- dráma Ázsiában. Más is van, kevesebb reklámmal.


23. Mozsika (2013-11-08 20:18.11) aaaaa
"A fájdalom segít, hogy megismerd a testedet"

Vajon tényleg segít a fájdalom ebben? Takashi Miike filmje egyértelmű választ nem ad, és szerintem az életben senki sem szeretné megtapasztalni, milyen amikor tucatnyi tűvel bökik át a legfájóbb testrészeit. De egy biztos...

Miike nem rendezett beteg filmet, se nem horrort, ahogy egy-két filmes listán láttam. A Meghallgatás nem más, mint egy lassan csöpögő érzelmi dráma picit erőszakosba hajló végkifejlettel.
Egy férfi elveszíti feleségét, majd 7 évvel később fia tanácsára új asszony után néz. Filmet készít és egy castingon próbálja felszedni a lányt, akinek önéletrajzába beleszeretett. Mondhatni életszagú történet, a vége az, ami feltette a koronát rá, hisz az elején én is ásítoztam picit. Takashi Miike igencsak szereti a tűket. Most hogy túl vagyok pár filmjén ezt igen észrevettem. Bár a betegesnek tituált befejezésének vágása az ami néhol dühített, ami teljesen rendben van, hisz kizökkentett a közömbösség állapotából.

Összességében jó filmnek találom, de a vége az ami megdobta igazán az amúgy lassú filmet. Takashi úrtól kedvencem továbbra is a szadista orgiája marad , ami az Ichi , a gyilkos címet viseli.


22. Bean (2013-03-18 09:55.52) aaaaa
Sajnos még mindig nem nagyon tudom ezeket a japán, koreai és hasonló filmeket befogadni annyi olyan dolog játszik szerepet ami nem tetszik, hogy nem tudom a szőnyeg alá söpörni.El sem kezdnem a filmet, de már rimánkodom, hogy szinkront kapjon a film, mert elég nehezemre esik megkülönböztetni a szereplőket egy egy filmnél így tudok legalább a szinkron hangra támaszkodni.Eredeti nyelven meg egyáltalán nem tudnám ezeket végignézni, mert idegesít amit hallok.
Na és persze ott vannak a színészek akik számomra annyira életidegenek, hogy az fergeteg.Kifejezéstelen arcok, csak merednek a semmibe vagy épp elmosolyodnak, de nem tudok észre venni semmilyen érzelmet.Egyszerűen nem tudom mit akar az adott karakter.
A film történetével még nem is lenne gond, mert jó alap azt gondolom, de a kivitelezés valamint a rendezés pont az ami hiába jó sokak szerint én akkor sem tudom beszippantani.Persze nincs mit tenni ezeknek a kultúráknak ilyen a film világuk is ezért lepontozni sem túl jó dolog, de mivel ez a világ nem mindenkinek jönnek be így a vélemény nyilvánításomat fenntartom.


21. Drainal (2012-09-06 14:27.30)  
SPOILER:
"Egy filmproducer a kórházi ágynál siratja épp elhunyt feleségét. Sok évvel később ugyanez a pasas fia és barátja unszolására újra nősülésre adja fejét. Egy középkorú filmes hogy ismerkedik? Meghallgatást, castingot tart. Azonban hősünk már a meghallgatás előtt kiszúrja a számára tökéletes jelöltet, s ez a vágy személyes jelenés után csak erősödik. Egy 45 éves férfiban azonban már adódnak bizonyos kétségek egy 24 éves ifjú hölggyel való hosszas kapcsolatot illetően. A film tulajdonképpen ennek a parázásnak lírai, beteg, perverz, de pszichológiailag hiteles, és főleg indokolt feldolgozása. "


20. Szmöre,a róka (2012-01-02 18:35.32)  
fantasztikus,mint a japán végzetes vonzerő


19. Weser (2011-01-28 14:18.03) aaaaa
Szerintem ilyen egy tipikus közepes horror.


18. Küsmödi bácsi (2011-01-03 12:59.02) aaaaa
SZPOJLEREK
A filmet ázsiai ellenére nem egy kísértetes filmnek kell titulálni, mivel nem az. Ellentétes esetben jön a csalódás.
Bevallom, én is azt hittem, hogy valami olyasmi lesz, de kezdeti csalódás ellenére nem tudtam nem szórakozni rajta, mert bár ez egy dráma / thriller egyveleg, nagyon leköti az embert. Mondhatni, amit kellett, tökéletesen oldották meg a stábtagok.
Adott egy mindennapi történet, egyke gyerek meg az apja, aki már rég csak a halott feleségét gyászolja. Egy szép napon a kiscsákó kitalálja, házasodjon meg a fater. A faszi elgondolkozik, majd elkezd ezen pörögni az agya, szerveznek egy kamumeghallgatást, valójában leendő feleségjelölt mustrát.
Szerintem a legcsúnyább nőbe sikerül is belebolondulnia, akiről később derülnek ki a huncutságok. Morbid, mikor mutatják, a csaj ül maga elé bámulva a szobában, várva a telefont, a háttérben megmozdul a zsák.
Nesze neked, tégy jót az emberekkel, a fél karodat nyújtod, aztán a lábad kell :D
A film vége kicsit extrém, amolyan A betolakodó, Az árva hangulatom támadt, gondolok itt a beteges, sötét mivoltára. Egyébként ez a betegesség belengi az egész filmet, mikor a csaj nincs a fazon mellett, tiszta borult. Érdekes ez a kettősség, mivel mikor együtt van a fazonnal, olyan harmonikus minden, beszélgetnek, no problem, egyébként meg a gyomorforgatóan feszült hangulat lengi be a filmet.
Szerintem ez egy teljesen nézhető, szórakoztató megkísérlem, nem sablon film.
És itt is meg tudtam különböztetni a színészeket :)


17. Kriszticicc (2010-03-28 22:13.45) aaaaa
Hűűű, én most láttam, és elállt a lélegzetem is...
Nagyon-nagyon érdekes volt. Nagyon naturális, tetszett.


16. ...........k (2009-08-19 08:05.24) aaaaa
szerintem 4 csillag mivel az eleje haláli uncsi volt. ha a film elejében is lett volna élet akkor talán még az 5 csillagot is megadom mivel a vége tényleg kezdett egyre betegesebb és undorittóbb lenni. szóval azért összességében jó volt a film főleg a végén azok a húsbavágó jelenetek...


15. TheButcher (2009-06-04 00:19.11) aaaaa
Szenzációsan jó film!


14. MrMojoRisin1 (2009-02-12 10:09.39) aaaaa - (válasz KekkaFuza 13. hozzászólására)
Mondjuk itt se 990.

[link]

De végül is mindegy:)))


13. KekkaFuza (2009-02-03 21:16.18) aaaaa - (válasz MrMojoRisin1 11. hozzászólására)
Érdekes.Én továbbra is 990-ért látom több helyen.


12. Andro (2009-01-20 12:18.57)  
Még nem láttam, de ezek után sort kell kerítenem rá.


11. MrMojoRisin1 (2009-01-09 10:01.22) aaaaa - (válasz KekkaFuza 9. hozzászólására)
Akkor csak engem akartak átkúrni:)))))

Bár a DVD-be volt egy tájékoztató fűzet, és abban is 1990 HUF-ra taksálják.


10. Prüstü (2009-01-08 09:59.34) aaaaa
Végre egy film, ami télleg bemutatja a szerelem negatív oldalát, ez a film igazán visszaadta. Gondolok itt azokra az ürességet sugárzó , teljesen zavaros álmokra, amik télleg szerelemmel járnak, főleg amikor elveszítünk valakit. Nagyon jól kitalálták a storyt, meg maga a "gonosz hölgy " is tök érthető, hisz hülyére alázta az a perverz kripli köcsög, és hát ha az ő szemszögéből nézzük még érhető is amit tesz. Ugyanúgy mint Dean R. Koontz: Végsőkig című könyvében, itt is megjelent az az pszihopata elmélet, mely szerint az élet úgy teljes, ha a fájdalamat is átéljük, és szinte élvezzük azt, hisz az élethez tartozik, ugyanúgy vele jár mint bármi más , és csak így teljes igazán az élet. szopchipata felfogás, orvosilag igazolt. Azért csak 4 pont , mert az első 80 perc miatt, csak egyszer nézhető film. De így is úgyis kultfilm


9. KekkaFuza (2009-01-02 23:04.26) aaaaa - (válasz MrMojoRisin1 3. hozzászólására)
Mindenhol 1990 ft-ba kerül? Spec én is 990 -ért láttam ,Szolnok környékén egy bevásárlókp-ban (nem MediaM-ban). Azért egy ezrest megér ez a film. Továbbá: olyannyira meglepődtem,hogy kiadták a filmet és leszinkronizálták,hogy kétszer is meg kellett néznem,hogy jól látom-e a borítót.


8. City225 (2008-12-25 18:33.17) aaaaa
Bár zseniálisnak nem tartom, kétségtelen hogy műfajában a legjobbak közt a helye. A nyugis, majdhogynem romantikus bevezető rész után az első durvább pillanatok sokkolóak. De miután túlvoltam az első megpróbáltatásokon, utána már nagyobb meglepetés nem ért, egy idő után inkább zavarodottan bámultam a képernyőt. Remek kis film amelynek erőssége a szokatlan, zavarbaejtő hangulat..


7. Kthulu (2008-12-25 12:31.12) aaaaa
Ajánlom mindenki figyelmébe a Geekzblogon közzétett nagyon jó film- és dvdkritikát!
[link]


6. Kthulu (2008-12-25 00:10.45) aaaaa
SPOILER!
Bevallom őszintén jómagam is úgy ismertem meg Miike Takashit, mint horrorfilm-rendezőt, méghozzá a legelvetemültebb fajtából. Anno így kerültem kapcsolatba a Meghallgatással is, de akkor még inkább a film tortúrajelentei fogtak meg. 1-2 éve újra megnéztem, itt már a film egésze fogott meg, most pedig a magyar kiadás apropóján „élvezhettem végig” a 110 perces kéjutazást Mennyen és Poklon keresztül.
Szamuráj és MrMojoRisin1 barátaim már jól összefoglalták a film sztoriját, én csak egy-két észrevétellel toldanám meg mondandójukat.
Az ember társaslényként folyamatosan keresi a párját (a férfi mit sem ér egy asszony nélkül), nyilvánvaló, hogy Aoyama is új párt fog keresni/talál magának. Ezt már a film eleji horgászjelenet is előrevetíti („megint nem lesz szerencséd apa? Tudod fiam én a nagyhalakra pályázom”). A kifogott hal, akár egy eljövendő kedvest/feleséget is szimbolizálhat (na vajon mi akad a „horgász kukacára”? – ha szellemeskedni akarnék). Aoyama így megy bele, hogy „meghallgatáson” keressen új párt magának. Asamiban első látásra megfogja valami és ettől nem szabadul – beleőrül a nőbe, még ha a környezete figyelmezteti is (barátja is, fia is). A film így egy „szokásos” romantikus film nyomán jár, halad minden lépéssel előre (az élet csupán lépések sorozata a halál felé…). Miike tudatosan építi fel a filmjét: ügyesen ringatja a nézőt egy világba, lassan, bódultan egy órán keresztül, majd eltöri a karmesteri pálcát és jó mélyen belenyomja a mélyen tisztelt Néző valagába, hogy neki is fájjon.
A film elsősorban az emberi kapcsolatok és kapcsolatépítések fölött ítélkezik. A férfiak járnak-kelnek, nőket válogatnak, tartanak meghallgatásokat (randevúkat), majd közlik egyszer, hogy nem jók a szerepre és vége. Ezt viszont Asamival nem lehet megtenni – ő nem szereplő akar lenni, hanem Hősnő. Az Egyetlen és ebből nem enged. A kínzási jelenet előtt még lynchi képsorokban elevenednek meg Asamit ért és általa okozott szenvedések, Aoyama belső ziláltsága – valamennyire kijózanodva most ért csak meg bizonyos dolgokat – de már késő.
A lány által vett elégtételben én sokkal inkább a férfiak által okozott érzelmi sérelmeket láttam, mint az általa elszenvedetteket valós fizikai sérüléseket. Ez a törékeny nő egy erős férfit akart, aki kizárólag őt szereti (még a kutyának sem kegyelmezett), márpedig ha a férfinek nincs lába, akkor az nem megy sehova, ugye. Kegyetlen képsorok, zene teljes hiánya (a filmben egyébként is nagyon kevés a zene, az is inkább az első egy óra romantikus-bolondos hangulatához kell), csak a szakadó hús és a zongorahúr csontfűrészelése közben keletkező sistergő-zizegő hangját hallod…
Miike úgy érzem a szerelem fölött is ítélkezett némileg, az utolsó képsorokban a nyakát tört lány „szólal meg” ismét – de ezek a szavak megint csak Aoyama fejében törnek csak fel újra. Még ezek után sem tudott szabadulni a lila ködtől, s talán ha a fia haza sem jön ő is hányadékot zabáló kiszakított nyelvű emberi csonkként végezte volna. A szerelem öl, butít, nyomorba dönt – Miikénél pedig zongorahúrral mászkál. Csillagos ötös!


5. MrMojoRisin1 (2008-12-23 17:20.55) aaaaa - (válasz Kthulu 4. hozzászólására)
Jaja. Pesten a Media Marktban, én sem láttam. Alexandrába viszont amint megpillantottam, ráadásul ennyiért már rohantam is vele a pénztárhoz.
Kösz.
Jól van, nézd meg újra, aztán várom a véleményed.


4. Kthulu (2008-12-23 16:58.13) aaaaa - (válasz MrMojoRisin1 3. hozzászólására)
Én is rohanok akkor az Alexandrába, itt Szolnokon a Media Marktban azzal hárított az eladó, hogy még meg sem jelent (persze, persze...).
Szép írás mindkettő, gratula!
A film pedig abszolút 5-ös, ideje újra megnézni és körmölni ide pár sort.



3. MrMojoRisin1 (2008-12-23 16:50.07) aaaaa - (válasz Az utolso szamuráj 2. hozzászólására)
Amúgy, hogy van az, hogy mindenhol 1990HUF-ba kerül, én meg tegnap 990-nél vettem az Alexandrába. Rohadtul örülök neki, de mivel új megjelenésről van szó, így nehezen tudok ekkora kedvezményt elképzelni. Ilyen xpresseken is csak 10% kedvezmény van rá. Furcsálom.


2. Az utolso szamuráj (2008-12-23 15:33.25) aaaaa
Zseniális.
Takashi Miike nemigen behatárolható figura,jónéhány mozija zsigeri brutalizmusa még saját hazájában is kiverte a biztositékot,Ichi the killer cimű metalbrutal munkáját több mozi egyszerűen nem volt hajlandó levetiteni,abban az országban,ahol a Battle Royal simán belefér a kultúrába és a net tele van nyilt utcán kefélő japcsikkal,amit az arra járók szinte észre sem vesznek,tudomást se vesznek róla.Ez a mozi lassan felépülő borzalmával és szó szerint durva brutalitásával a maga módján legletisztultabb munkája,mintha egy régi Polanski vagy De Palma filmet néznénk a maga komor épitkezésével,ami olyan terrorba torkollik,hogy többen végig se birták nézni ismerőseim közül:persze ennek oka az is,hogy a rendező ismeri a filmek müködését,ha valamit lassan adagolunk és az elején altatunk,a megdöbbentő események durvában ütnek,sokkoló egy romantikus mozit vérrel-kinnal átitatni.
A japán társadalom minden modernsége ellenére hajlamos a nőket szexuális tárgyként kezelni-no nem mintha ezzel kapcsolatban más országok pozitivabb hitben kihuzhatnák maguk-nem véletlen tehát a téma önmagában.Adott egy férfi,Aoyama,aki felesége halála után magányos életre kárhoztatott,szemlátomást igazi JÓ ember,aki felnevelte fiát,van egzisztencia mögötte,udvarias,talán kicsit egyedül érzi magát.Barátja rendez neki egy meghallgatást,de ö már előtte egy véletlen kicsorduló kávénak köszönhetően felfigyel egy fiatal lányra,és a húspiacon is csak neki tesz fel kérdéseket,őt hivja el étterembe,hogy jobban megismerje,érdemes megfigyelni,mekkora eltérések vannak egy japán pár és mondjuk egy amcsi pár ismerkedési metódusa közt.Nem azt mondom,hogy az amerikai,vagy akár az európai vacsik bunkóbbak lennének,egyszerűen mások,a japánok társadalmi merevsége és cáfolhatatlan udvariassága már-már valami plussz romantikával tölti meg a vásznat,holott ekkor már megmozdult egy zsák is, a lány görnyedt testtartása egy fenyegető ragadozót imitál,no meg jónéhány párbeszéd célozz arra,Asamival valami nagyon nincs rendben.Ám,mint a filmben is elhangzik,"a férfiak elvesztik erejük,ha nincs mellettük asszony" és tulajdonképp Aoyama tiszta érzelmekkel fordul a nála sokkal fiatalabb lányhoz,egyenes út vezet a csapdába,ahol pedig minden idők egyik legsokkolóbb negyed órája következik,a kin olyan mérvű eleganciájával,amiről Eli Roth csak nedves álmaiban gondolhat,stilus és művészet fakaszt vért,vág le fejet és lábat,a brutalizmus ábrázolása érzékeny ecsettel történik.Egy montázsban megismerkedhetünk a Miért? kérdésre adandó válaszokkal, kiderül Asami múltja ,valamint az is,hogy ő a férfi kizárolagos szerelmére tart igényt,és mivel ezt nem olyan formában kapja meg,ahogy ő szeretné,jönnek az üvöltések ,a tűk hatékony végei a végső,egyetlen őszinte és tiszta kommunikáció érdekében,a fájdalomban bizhatsz,a szavak hazudnak.Az örület precizitásában mindig az a legborzalmasabb,mikor azt logikussan meg is lehet magyarázni és szemszögéből igazat is lehet adni a sebzett léleknek ,mikor van magyarázat a cselekedetre még akkor is,ha a tortúra elszenvedője mi magunk,egy lábfejjel megröviditve.Aoyama igazi viselkedése a nőkkel csak az utolsó jelenetekben bemutatva a maga valójában,cselekedetei a társadalmának legtöbb férfijáéval egyenértékű,Asami egyfajta válasz erre, persze katalizátorként ott a múltja,a sülő hús fájdalma és illata,és a már-már pedofil pozban fotozott balettjelenetek,naná hogy hátulról és terpeszben fotózva a kislányt.
Ritka az,mikor a romantika és az olykor megvillanó báj úgy csap át zsigeri horrorba,hogy nem érzed benne az irányitást,a kinos vergődést,mert lebegtetve a film minden pillanatában benne van:és hogy a kinzó személy örülete minden cselekedete ellenére birtokol nem kis szimpátiát pont jelképe,a kihasznált és megalázott nők sorsa miatt.Kötelező darab!


1 2

Kapcsolódó fórumok

VéleményekNorbii92, 2023-03-10 17:3131 hsz
Kérdések téma megnyitása0 hsz
Keresem téma megnyitása0 hsz
 
Meghallgatás adatlap
Eredeti cím: Odishon
Évszám: 1999
Rendezte: Takashi Miike
Szereplők: Ryo Ishibashi, Eihi Shiina, Tetsu Sawaki, Jun Kunimura, Miyuki Matsuda...

További információk

Szereplők fórumai
- Takashi Miike - Vélemények


 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk