Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2024-05-02
A boldogság ügynöke
A kaszkadőr
Az elátkozott Queen Mary
Milli Vanilli: Az évszázad botránya
Végtelen rozsmezők

2024-04-26
Anselm

2024-04-25
Abigail
Challengers
Emma és Eddie: A képen kívül
Exhibition: Van Gogh és Japán
Maga a pokol
Robotálmok
Spy x Family Code: White

2024-04-18
Bolero
Bonus Trip
Elszáradt füvekről
Mentawai, egy elfeledett ősi kultúra
Micimackó: Vér és méz 2.
Polgárháború
Származás
Szunnyadó vérebek
Vörös szobák

További mozibemutatók

DVD / Blu-ray premierek
A mag (4K Blu-ray)
A Profi *A klasszikus film* *Dupla borítós kiadás és booklet* (Blu-ray)

További DVD premierek
További Blu-ray premierek

Hamarosan a TV-ben
A vér földje
- HBO2, 19:31
Rabulejtő szerelem
- Filmbox Family, 19:35
A természet ereje
- Filmbox Premium, 20:00
A következő három nap
- Film4, 20:00
Nők földje
- Cinemax2, 20:31

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Al Pacino (84)
Hank Azaria (60)
Jeffrey DeMunn (77)
Jason Lee (54)
Renée Zellweger (55)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
2022-es választás
Kaja-pia topik, avagy: ki mit szeret enni-inni?
Mire gondolsz most?
Talk Show - Vélemények
Krisztus utolsó megkísértése - Vélemények

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Dűne aaaaa
Henry Thomas aaaaa

 

Fórum - Hátsó ablak (1954) - Vélemények

Ahhoz, hogy hozzá tudj szólni a fórumokhoz, be kell jelentkezned, vagy regisztrálnod itt!

1 2
52. Emmersson (2021-05-17 08:14.41)   - (válasz Putyourhands 44. hozzászólására)
Egyetértek! Talán bohózatnak elmegy. Én speciel sokszor untam.
Csak azért áll ilyen jól, mert AH és annak idején nyilván kiemelkedő alkotás volt, az idő jelentősen megkoptatta.


51. Lifeisamovie (2020-03-20 10:12.07) aaaaa
[link]
[link]
[link]



50. Flint Sullivan (2018-10-04 02:59.01) aaaaa
Elszigeteltség és minimalizmus csúcsminőségben. A film friss megtekintése után ezek a szavak ugrottak be, miután a legendás Alfred Hitchcock szégyen szemre eddig általam mellőzött darabját megtekintettem. Pedig legelőször inkább riasztó volt, semmint elragadó:
A szemrontó főcím és az idegesítően dominálni próbáló muzsika rettentően avítt, a saját korában megrekedt világgal fenyegetett, ám nagy-nagy szerencsére rögvest tompította félelmemet, miután a tűpontos operatőri munka, mint egy szimfónia nyitánya, elkezdi elegáns kottáját előadni: Képeinek pusztán bevezetőjében elindul a ,,címszereplő" hátsó ablak felé, majd stabilan megáll és rafináltan végig svenkkel a ház belsőudvarán, bekukkantva minden lakásba. A dramaturgia és a technikai megvalósítás kéz a kézben jár, ahogyan a főhőssel együtt a kamera is mintegy megfigyelő partnerévé teszi a nézőt is, ezáltal a mindennapi monotónia mögött lévő társadalmi szeletekbe enged intim bepillantást. A korlátozott mozgásteret Hitchcock óramű pontossággal kezeli a tőle megszokott magas minőségen, amivel a rá jellemző, ráérős, komótos felvezetéssel tárja fel szereplője mikrouniverzumát. Az unalom végül az alapvető emberi kíváncsisággá nő, aminek eredményéül a morbid izgatottság és az egyre növő kíváncsiság dominál hősünk számára, amint elhangzik az a bizonyos sikoly a ház csöndjében. A bizarr kalandot hősünk egy feje tetején álló romantika-kezdemény és a megelőző generáció képviseletének társaságában teszi, illetve egy olyan személlyel kiegészülve, aki egyre inkább arra enged következtetni, hogy itt szó nincs bűntettről, pusztán képzelgésről. A paranoia kiül minden apróbb, gyanúsnak vélt jeltől, emiatt szereplőnk öntudatán kívül ugyanabba az intim tér defektusainak mintapéldányává válik, mint ahogyan a vágyott szerelmet egymagában reprodukáló hölgy az alsó emeleten. Mivel Hitchcockról beszélünk, a gyanú szépen lassan kézzelfogható formát ölt, ahogyan a hétköznapi borzalmak is a legjelentéktelenebb apróságok mögött rejtőzik, mint vérszomjas dög. És addig burjánzódik, míg végül megfigyelőnk távolságtartásának pajzsszerű burka szilánkokra törik és az emberi gonoszság immáron őt készül bekebelezni.
A kíváncsiság indukálja a saját személyes terébe az elemi gonoszságot, kvázi keringőre hívja a halált.
Bár a Pszicho és a Madarak közelebb áll a szívemhez, a mester ezen munkája így is felnő azok örökségéhez. Nagyszerű klasszikus, ami nagyon-nagyon-nagyon lassan közeledik, kúszik. Észre sem veszed és megérzed a bőröd felszínén a tőr hegyét. Kijutni nem tudsz. És ezt te szabadítottad magadra. Ez a Hátsó Ablak.


49. RVIN73 (2018-01-10 21:25.43) aaaaa
Az előbb nem pontoztam!


48. RVIN73 (2018-01-10 21:25.04) aaaaa
Jobb,mint a feldolgozás! :)


47. Bede István (2017-12-18 23:16.51)  
qrva jó film


46. Csabaga (2016-08-27 16:39.31) aaaaa
Elég sokat vacakoltunk,mire végre eljutottunk odáig,hogy három filmet bemutassunk a rendezőtől,akit korábban nem szerettünk,bár az ok homályos.


45. Arturo professzor (2016-08-20 14:05.31) aaaaa
Magyar moziprömier:1986.aug.7.


44. Putyourhands (2015-07-01 15:10.25) aaaaa
ez csak szubjektív vélemény, de magasan a legrosszabb Hitchcock-mű


43. Filmim (2014-12-21 21:10.11) aaaaa
Minden szempontból egy érdekfeszítő és remek filmet kaphatunk, egyenesen Alfred Hitchcock, a rettegés filmvászonra vitelének nagymesterétől. Rendkívül eredeti az alapötlet: a törött lábú fotós figyeli a nyitott ablakoknál tevékenykedő lakókat és lát egy olyan történést, ami felettébb gyanús dolgokat vonz körbe magán. Hitchcock remekül adagolja a feszültséget, az én figyelmem egy pillanatra nem lankadt, leragasztott a székbe és nem engedett.

VIGYÁZAT! SPOILER-VESZÉLY!

Az a fél perces jelenet, amikor a film végén Tordwell a fotós ajtaja felé sétál felülmúlhatatlan feszültség-kitörés. Számomra egy követendő thriller-példa, hogyan is kell a végére úgy kiengedni a "gőzt", hogy az hatásos és megragadó legyen. Hát, a mesternek sikerült.
Egyszer mindenképpen muszáj megnézni, nagyon muszáj.


;)


42. Csabaga (2013-11-04 17:37.39) aaaaa
Truffaut szerint ez egy szerelmi történet,amibe belejön egy gyilkosság.
Ezért is nem tudunk meg az utóbbiról semmit a tényen kívül.
Legfeljebb a fekete humoros találgatásokat az ápolónőtől.

Most tűnt fel,Grace Kelly mindig túl van öltözve,mintha egy divatlapból érkezne és egy kicsit kényeskedő...:)


41. Vbacs (2013-06-12 20:39.34) aaaaa
De mint mondtam, ezzel nem is volt baj.
Csak minden túl ablakosnak tűnt, az viszont "nagy felbontásban."


40. G-ergo (2013-06-12 16:39.23) aaaaa - (válasz Csabaga 39. hozzászólására)
32 fok az pokol közeli, ha nem strandon tölti az ember szerintem. nincs olyan nyílás a házunkon olyankor, ami ne lenne nyitva, és éjszaka is nyitott ablaknál alszom, ez alap.


39. Csabaga (2013-06-12 16:34.24) aaaaa
Ha jól számoltam át,az a nagy hőség 32 fok,Celsiusban...Mármint nappal,amikor valami furcsa oknál fogva nyitva tartják az ablakokat...:)

Persze a mese miatt kell.:)


38. Vbacs (2013-06-12 10:59.50) aaaaa
Mit is mondhatnék. Alfred Hitchcock nem tudom, hogy mit gondol a közönségéről : Hogy vajon olyan ostobák, egyszerűek hogy inkább tényleg az történik, amit a főszereplő feltételez, nehogy belebonyolódjunk, vagy elhiteti velünk, hogy tévedhet a főszereplő, és beletesz egy duplacsavart...mi el akarjuk hinni, hogy a szomszéd mégsem gyilkolt és a végén (bár baromira nem egyértelműen), kiderül, hogy akkor mégis.

Nem tudom, hogy a rendező úr ezzel a 3 úttal, vagy azzal az eggyel dolgozott-e, de mindegy is, mert egy nagyon kreatív és érdekes filmet kaptunk. Nagyon sajnálom, hogy én a sztorit nem tartottam új ötletnek, mert ilyesmit én már láttam (Disturbia), csak az izgalmasabbra sikerült. Gondolom ez volt az alapja és ezt tiszteletben tartom.
Egyébként remek a casting, a főszereplők nagyon jól alakítanak, egészen emlékezetesen. Ami engem mégis legjobban megfogott, az a szomszédság megalkotása és összetétele. Minden szomszéd személyiségét csupán ablakokon keresztül ismerhetünk (amiken nincs üveg, vagy nem verődik vissza rajta a fény sosem, meg függönyök se nagyon vannak tehát....őőő...mondjuk, hogy nem valósághű, de nem is baj). Igazából az egész film olyan, mintha a néző kukkolná a szomszédokat és aki már csinált ilyet, az tudja, hogy ez igazából elég jó móka. Emiatt egyből szimpatikus lesz az a szituáció, amiben ez a fényképész van, még akkor is, ha a magánélete nem éppen a legjobb.

Én személy szerint nem vagyok oda igazán Hitchcockért, mert mindig van egy-egy olyan eleme a filmjeinek, ami nem tetszik. Mindegyiknek más. Általában a hangulatuk nem fog meg, vagy az, hogy 21. századi emberként már nem találom olyan izgalmasnak a műveit, de elismerni elismerem. Itt egyértelműen a lezárással volt bajom, mert az nekem nem volt egyértelmű és talán ez az alaphelyzet, amivel már találkoztam korábban. Ezen kívül remekmű, nem tagadom.


37. Norbii92 (2013-03-25 12:43.04) aaaaa
A fényképész L. B. Jefferies törött lába miatt ágyhoz van kötve. A férfi egyetlen szórakozása a szomszédok életének megfigyelése. A fényképész különös figyelmet fordít a Thornwald házaspárra: Lars Thornwald házaló ügynök, aki munkája mellett beteg feleségét is ápolja. Egy nap a nő eltűnik. Jefferies arra gyanakszik, hogy a férj gyilkolta meg az asszonyt. Magánnyomozásába bevonja gyönyörű barátnőjét, detektív barátját és az ápolónőjét. A további fejlemények drámai befejezést hoznak.
Épp az előbb fejeztem be a filmet. Nagyon tetszett. A Mester itt sem hazudtolta meg magát. A történet egyszerű, de nagyszerű, aprólékosan felépített, részletesen kidolgozott és gyönyörűen végig vezetett. A fényképezés, a zene, ahogy be van mutatva az 50-es évekbeli Amerika lakóparkjának élete, mind-mind apró mozzanat, de a profi rendezés következtében egy tökéletes egésszé áll össze! És akkor még nem is beszéltem a színészi játékról, mely szó szerint zseniális! James Stewart, Grace Kelly vagy Thelma Ritter, mindegyikőjük ugyanolyan természetesen és egyben hitelesen játsszák el a szerepüket.
A film vége felé valóban megemelkedik a feszültség, komolyan mondom nem sok mai filmen izgultam ennyire! És örültem a happy endnek.
Összességében a Hátsó ablak egy Oscar-díjra méltatlanul csak jelölt alkotás, mert szerintem k is járt volna! Aki még nem látta volna, annak azt mondom, hogy tessék megnézni! 5*


36. Norden (2012-08-01 01:06.17) aaaaa
Ebben a filmben az 1950-es évek amerikai társasháza elevenedik meg. Csodálatos.


35. Horror018 (2012-06-23 08:26.51) aaaaa - (válasz H82 34. hozzászólására)
Hagyad, nem neki valók az ilyen filmek. Ő megmaradt a Való Világ és a Győzike show szintjén ami számára a filmeket illeti.


34. H82 (2012-06-22 23:58.24)   - (válasz Icy Hot 26. hozzászólására)
gyökér...


33. G-ergo (2012-04-03 14:49.42) aaaaa
Zseniális!!!!
[link]


32. Bean (2012-01-12 12:29.15) aaaaa - (válasz DInnyetimi 30. hozzászólására)
Akkor ugorj neki a Madaraknak és a Psychon-nak mert kellenek az 5* gok:D


31. Horror018 (2012-01-12 12:18.18) aaaaa
Nagyon nagy film, látszik, akkoriban még tudtak mesterieket rendezni, ha látnék egy ilyen 2011-es filmet (ami nem remake lenne) akkor főbe lőném magam a meglepődéstől, de ez sosem fog bekövetkezni :D

A színészi játék kíváló, az operatőri munka is zseniális, és a történet utánozhatatlan, mi kell még?


30. DInnyetimi (2011-12-24 20:43.13) aaaaa
Ünnepélyes alkalom a mai: egyrészt ma dec. 24-e van, másrészt először nézek bele a rendező munkásságába. Nem mintha nem lennék képben vele, annak ellenére, hogy nem láttam egy rendezését sem.
Ha valakit egyedülállónak tartanak, annak nyilván oka van. Valamint az is jelentős, ha mindenki elismeri tehetségét függetlenül attól, hogy mennyire áll közel hozzá az adott műfaj.
Ennek tükrében nem tévedtem abban, hogy jó filmet fogok látni. A kíváncsiságomat is kielégítettem, minden pillanatát a filmnek helyénvalónak és kidolgozottnak találtam, remek szórakozás volt, és egy percet sem sajnálok a filmre fordított időmből.
Grace Kelly - csatlakozom Independencehez - gyönyörű, női szemmel is.

Az összes filmje közül kettőt találtam, amit mindenképpen kötelezőnek érzek megnézni, ez volt az egyik.


29. Independence (2011-09-20 16:39.30) aaaaa
Azt gondolom, kevés olyan ember van, akinek a fantáziáját ne mozgatná meg, ha észrevétlen bele-belepillanthatna más emberek életébe, mindennapjaiba.
Persze be nem vallanánk... :)
Még, akkor is, ha ezek az emberek látszólag úgy élnek, mint mi mindnyájan.
De amit saját magunkban és környezetünkben unalmasnak, érdektelennek találunk, az mások esetében rögvest érdekes.
Ha valaki ordít egy jót az asszonnyal, számára megszokott, ha ellenben, a szomszédból szűrődik át efféle zaj, mindjárt csippent a szemével, no, megint veszekednek...
Ilyen az emberi természet, kíváncsiak vagyunk, és hajlamosak a kukucskálásra.Erre építenek a bulvárlapok, ebből élnek a paparazzik.

Az izgága, mozgékony, világutazó Jeff, belekényszerül egy olyan helyzetbe, mikor az egyetlen szórakozása a leskelődés.A helyzet csak átmeneti, de a könnyed szórakozás szinte már szenvedéllyé válik nála.
Minden pillanatát, még az éjszakáit is ezzel tölti, míg nem felfigyel valami izgalmasra és érdekesre, ami igazán megmozgatja a fantáziáját.
A történet persze innen már ismerős.

Komoly bátorság egy thrillert szinte színházi körülményeket utánzó díszletek közül végigvezetni, és következetesen ragaszkodni ahhoz, hogy egyetlen ember szemén keresztül láttassuk az eseményeket, és vele együtt spekuláljunk, amit ő nem látott, mi se, amit ő kikövetkeztet, nekünk is vele együtt kell megtennünk.
Hogy ez mégis ilyen jól sikerült, az nyilvánvalóan Hitchkock érdeme, egy szobából, szép lassan, lépésről, lépésre építi fel a cselekményt.
A nézővel együtt győződik meg a barátnője, és az ápolója az igazáról, és a végén kicsit ugyan felpörög a sztori, de az alapkoncepció marad.

A krimi szál mellett, mely kétségkívül a film gerincét adja, azért rejlenek még finomságok a történetben.
A "mester" érzékenységét jól jellemzi, milyen empátiával mutatja be a magányos, gyertyafényes vacsoráit egyedül fogyasztó, végtelenül boldogtalan asszonyt a földszintről, az időnként a sárga földig magát leivó, szintén depressziós zenészt, aki tulajdonképpen a film zenéjét is szolgáltatja, a táncos lányt, a férfivendégekkel, hogy a végén lássuk megjönni hozzá, az igazit, aki, minden csak nem egy "álompasi", ezek a mellékalakok, legalább olyan fontosak, ha bizonyos értelemben nem fontosabbak, mint maga a gyilkos.

A gyilkos bemutatására nem is fordít akkora figyelmet, egy ellenszenves alak, a szemközti lakásból, kit néha csak egy felparázsló cigarettavég jelképez a sötétben.Mint, ahogy a gyilkos motivációja sem fontos, lényegtelen, miért öl, a film nem erről szól.

A romantikus szál, a szerelmi viszony, külön csemege, a szimpatikus és őszinte fickó, valamint a fülig szerelmes, önmagát is áltatni akaró gyönyörű asszony egyaránt tudja, hogy még csak egy csöppet sem illenek össze.Az a mosolyra fakasztó kép a végén, ahogy Grace Kelly felkapja a divatlapot, és belelapoz, hisz Jeff már elaludt, nem látja.Ezek az apróságok, többet elárulnak sok feleslegesen kimondott szónál.

Thelma Ritter figurája imádnivaló, mondatai, frappáns rövid odavetései élményszámba mentek, az ember itt-ott hangosan felnevet rajtuk, alakja telitalálat!

Valahol azt olvastam, hogy az egyik legjobb thriller, ami valaha készült.
Ezek felesleges megállapítások, nincs ilyen, hogy legjobb..., ellenben az tény, hogy ez egy nagyon jó film.Keveset koptattak rajta az évtizedek, mert azért, koptattak, ezt is kár volna tagadni.

Apróság, de érdekes, azért 1954-ben úgy is lehetett valaki a nők bálványa, szeretni való "hálivudi" férfisztár, hogy ezt nem a kidolgozott hasizmaival, és domborodó mellkasával érte el.James Stewart nem volt egy testépítő alkat, csak egy nagyon szerethető, jó megjelenésű, nagyszerű színész.
És, hogy Grace Kelly milyen gyönyörű volt, csak a szavakat lehetne feleslegesen csépelni, ha le akarnám írni...


Mondjuk a Filmkatalógus részéről valaki, akinek ebbe beleszólása van, átírhatná a film ismertetőjét, mert ez, így egy vicc, csak rossz!


28. Bean (2011-09-14 23:00.21) aaaaa - (válasz Framac 18. hozzászólására)
Milyen igaz én el sem olvastam a tartalmat, de tényleg földhöz veri az embert, mert végül is ha belegondolunk akkor elolvasás után szinte már meg is nézted a filmet...:D


27. City225 (2011-09-03 22:23.23) aaaaa - (válasz Icy Hot 26. hozzászólására)
Ez jó, gyagya lovagra meg öt:D


26. Icy Hot (2011-09-02 11:19.05) aaaaa
bealvós moovie


25. Mr Htvds (2011-08-22 13:13.23) aaaaa
Nos, azt hiszem várhatom a kövezéseket, de ha zavarna, nem írnám le a véleményemet.

Tehát, bár elismerem a Mester tehetségét, ez számomra nem egy jól sikerült alkotás.
Lehet, hogy csak az én ingerküszöböm magas, de ez a feszültségteremtés nem sikerült a legjobban, legalábbis a vége biztosan nem.
Ami hiányzott az pl. hogy nem tudtuk meg a motivációját a tettesnek, egyszer csak vége lett az egésznek.
A DVD ismertetőjén az állt, hogy a végén a filmtörténet egyik legmegdöbbentőbb és legizgalmasabb végkifejletéhez vezetnek az események. Hát nem éppen.
Gondoltam arra is, hogy biztos az a gond, hogy nem értékelem kellőképpen a régi filmeket. Könnyen lehet, hogy inkább csak nem tisztelem túl őket, mint azt teszik sokan a régi filmekkel, vagy nem régi de kedvelt színészekkel, rendezőkkel (pl, "hát 3 és 4 csillag között gondolkodtam, de mégiscsak ő a rendező, így adtam neki 4-et", stb...). Bár az is igaz, hogy ami 40-50 éves film vagy idősebb, azokat jóindulatúbban értékelem.
Pl a Cukor által rendezett Gázláng kifejezetten tetszett, pedig régebbi volt, de hogy ne menjünk messze, itt van pl. az Észak-északnyugat, mely ha nem is a kedvenceim között van, de nem sokban marad el tőlük.

Az új verzió egyetlen előnye ezzel szemben az, hogy többet megtudunk a gyilkos motivációjáról, konkrétabb a mű. A továbbiakban írok pár pozitívumot is, ezek mindegyike felülmúlja az új filmben lévő elemeket.

A színészi játék a fő erőssége a filmnek. Nem akarom ismételni a lentebb szólókat, de valóban eszméletlen, milyen tehetségesek és milyen könnyedén, természetesen adják elő, mondhatni élik a szerepüket, élnek benne.
A fényképes jelenet szintén tetszett.
Grace Kelly, hát igen, tehetséges, szép és vonzó egyszerre, azért ez a 3 (igen nem 2, hiszen lehet valaki szép vonzerő nélkül) tulajdonság egyszerre elég szerencsés a színésznő számára.
A fényképezés is szép volt és valóban, egyetlen házból, vagy inkább lakásból szemlélhettük nagyrészt az eseményeket.
Úgy tudom (legalábbis a DVD borítóján ezt olvastam) Hitchcock csak a fotós lakásában dolgozott, a többiek hússzínű mikrofont viseltek és azon keresztül hallhatták a rendező iránymutatásait.

Tehát nem mondom, hogy rossz lenne, de annyira nem tetszett a pozitívumok ellenére sem. Szerintem nem vészesen, de azért túl van értékelve.
Azzal is tisztában vagyok, hogy én- nem először és nem is utoljára- a kisebbség véleményét képviselem, de kell ilyen is. Természetesen tiszteletben tartom, hogy a többségnek más a véleménye (a kisebbségét is abban szoktam tartani), de ezen nem tudok változtatni.


parfumeshop.hu banner

24. Zolafish (2011-07-28 14:12.24) aaaaa - (válasz Marko76 23. hozzászólására)
Ezt beteg, komolyan, hogy lehet beleírni a film ismertetőjébe a végét. Tegnap másik két filmnél ugyanebbe futottam bele. Egyszerűbb lenne a filmek mellé egy rohadt imdb, port-os link.


23. Marko76 (2011-07-28 13:59.23) aaaaa
Na már megint, aki a leírást idebacta.......
hihetetlen...


1 2

Kapcsolódó fórumok

VéleményekEmmersson, 2021-05-17 08:1452 hsz
KérdésekMrMojoRisin1, 2008-12-28 13:582 hsz
Keresem téma megnyitása0 hsz
 
 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk