Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2024-04-26
Anselm

2024-04-25
Abigail
Challengers
Emma és Eddie: A képen kívül
Exhibition: Van Gogh és Japán
Maga a pokol
Robotálmok
Vörös szobák

2024-04-18
Bolero
Bonus Trip
Elszáradt füvekről
Micimackó: Vér és méz 2.
Polgárháború
Származás
Szunnyadó vérebek

2024-04-11
Back to Black
Carte Rouge - Vörös térkép
Szellemirtók - A borzongás birodalma
Thabo és a szafari kaland
Verseny a győzelemért

További mozibemutatók

DVD / Blu-ray premierek
A Profi *A klasszikus film* *Dupla borítós kiadás és booklet* (Blu-ray)

További DVD premierek
További Blu-ray premierek

Hamarosan a TV-ben
Gyógyító érintés
- Filmbox Family, 22:40
Conan, a barbár
- Mozi+, 23:00
Elemi ösztön 2.
- Film Mánia, 23:05
Desperado
- HBO, 23:15
Zuhanás
- Filmbox Premium, 23:15

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
James Franco (46)
Tim Curry (78)
Atanas Srebrev (53)
Tony Plana (72)
Kate Hudson (45)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
Dolgok, amik nagyon idegesítenek
Filmet keresek, de se a címét, se a szereplők nevét nem tudom
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg
- Filmes Sámánok Rendje -
F mint foci - Avagy vélemények a bajnokságokról

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Hontalan fenevadak aaaaa
Luke Roberts aaaaa

 

Fórum - Saló avagy a Szodoma 120 napja - Vélemények (16. oldal)

Ahhoz, hogy hozzá tudj szólni a fórumokhoz, be kell jelentkezned, vagy regisztrálnod itt!

elejére ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... végére
526. Variocsana (2011-04-18 07:56.44) aaaaa
Nos, nem volt rám akkora hatással, mint vártam.
Azt hiszem anno nagy bátorság kellett egy ilyen film leforgatásához és a jelenetek alapján nehéz elhinni, hogy színészek milyen jókedvűen játszották a szerepüket.
Az biztos, hogy a 4 főszereplőt játszó színészek nagyon jól alakítottak, nagyon jók a szinkronhangok és a beszédek stílusa, a zenei aláfestés is.
Az áldozatok, ill. a madámok arcjátéka már nem ilyen meghatározó.
A hangulat talán szándékosan ilyen fellengzős, erőltetetten ünnepi, mintha maguk elől is rejteni akarnák beteg lelküket -és hatalmuk révén kiélik lehetőségeiket-, ebből is látszik, a legrosszabb az unalom, ha a hülyeség akaraterővel párosul.
Lehet sajnálni az áldozatokat, akik meghaltak, sebesültek vagy megalázva lettek. Talán a sokk vagy a helyzet lehetetlennek képzelt volta miatt, meg sem próbáltak ellenállni -persze akkor nem láttuk volna az urakat ily megkérdőjelezhetetlenül hatalmasnak.

Szóval nem volt rám oly hatással, mint a Cannibal holocaust (vagy mint amilyet vártam tőle), mégis inkább nézem meg azt újra, mint ezt. Beteg, de lelkileg nem ér el.


525. Todem (2010-12-13 14:53.30) aaaaa
Zseniális műalkotás, élég erőteljes párbeszédekkel. Nem érdemes elmesélni, miről is szól valójában. Az egyszerűbb mozinézők úgyis csak azt fogják benne látni, ami a képernyőn megjelenik, és nem a lényeget, ami mögötte van.



524. Capunral (2010-12-06 21:30.14) aaaaa
Nehéz szó nélkül elmenni mellette. Nekem tetszett, mert érdekes témáról szól. A 4 Úr külleme szerintem nagyon találó és jól játszák a szerepüket. Elég sok mindent bele lehet látni a filmbe, hogy miről szól, számomra viszont a hatalom görbítő hatásáról, a szexuális perverziók kényszeres megvalósításáról, hogy a hatalomvágyó embernek mindig több és több kell és csak pillanatokra lehet elégedett. Hihetetlen jók az ellentétek, ahogy a szar evés után intelligens, kitűnő modorban társalognak vagy az áldozatok bűnei, ahogy valóban méregre gerjesztik az Úrakat és a saját gyarlóságukat észre sem veszik.
Nagyon megosztó film, vagy gyenge vagy szenzációs. Nekem utóbbi, mert egyedi. Kellenek az ilyen filmek is..


523. Pethi (2010-11-29 22:46.08) aaaaa
Tetű szar film. Annyira hiteltelen és értelmetlen baromság hogy az már fáj. Egyszerű hatásvadász film semmi más.


522. Leeandra (2010-11-24 14:57.59) aaaaa - (válasz Plunket 521. hozzászólására)
Ha teljesen kétségbe lennének esve a fogva tartottak, akkor oké, de nincsenek annyira. Néha tök szívesen vesznek részt a "játékban". Ez lehet a nem éppen profi színészi játék miatt is, de inkább csak egyáltalán nem is foglalkoztak azzal, hogy kibontság a hű de nagy szenvedés dolgot. Az is igaz, hogy az ember sokmindenre képes, ha nincs kiút és életben kell maradni. Mert hát szerintem én sem mondtam volna azonnal, hogy inkább öljetek meg. Megpróbáltam volna életben maradni.
Vagy direkt lett ilyen kétoldalú a film, az is lehet.


521. Plunket (2010-11-23 16:50.33) aaaaa - (válasz Leeandra 520. hozzászólására)
érdekes,h ennyire elbizonytalanodtál.:)
de legalabb agyalsz rajta.:)
én nem látom öncélú ocsmánykodássorozatnak a filmet,ahhoz túl sok benne a psihika,a jelkép,meg az utalás


520. Leeandra (2010-11-23 15:18.57) aaaaa - (válasz Plunket 518. hozzászólására)
Ok, ez szól mellette és tök jó érv, ezzel én is tisztában vagyok. De sem az elllene sem a mellette érv nem bizonyosodott vagy cáfolódott jobban mint az egyik vagy a másik.


519. Plunket (2010-11-23 15:16.19) aaaaa - (válasz Birka78 502. hozzászólására)
ügyes iromány.:)


518. Plunket (2010-11-23 15:13.44) aaaaa - (válasz Leeandra 507. hozzászólására)
nem akciófilmben,hanem jelképekben kell gondolkodni.a szökésnek semmi értelme nem lett volna.volt aki a film elején megpróbálta,szépen hátba is lőtték,a családjukat is megtalálhatták volna helyettük stb.


517. Leeandra (2010-11-23 12:57.07) aaaaa - (válasz Birka78 516. hozzászólására)
Mert így döntöttem.:D
kapott egy ötöst, mert ha úgy van ahogy először gondoltam, akkor azt érdemli. Most kapott egy kettest, mert ha így van ahogy még gondolni lehet, akkor azt érdemli. Kettő ötödös vagy öt kettedes a bizonytalansági mutatjóa a filmnek.:D


516. Birka78 (2010-11-22 19:35.03) aaaaa - (válasz Leeandra 515. hozzászólására)
Akkor miért nem vontad vissza inkább a pontozást, ha nem vagy benne biztos? Ha arra kattintasz, hogy nem ismerem, eltűnik a pontozás. :)


515. Leeandra (2010-11-22 16:41.50) aaaaa
Nem védekezés. Tény. Elsőre is írtam, foggalmam nincs, hogy ez mi:)))) Nem tudom eldönteni és ezt jobb kiemelni, ha már egyzser így van:P:D


514. Birka78 (2010-11-22 16:36.55) aaaaa - (válasz Leeandra 512. hozzászólására)
Olyan mintha tényleg nem lennél biztos a véleményedben, mert mindig odateszel valami védekezésfélét, ha esetleg jövő héten megint öt csillagra értékelnéd... :)


513. Birka78 (2010-11-22 16:36.04) aaaaa - (válasz Leeandra 511. hozzászólására)
Az, hogy egy filmet tekinthetünk egy adott rendszer kritikájának (is), nem jelenti azt, hogy minden vonatkozásban lehet találni azonosságokat, párhuzamokat a bemutatott történet és az allegórián keresztül ábrázolt rendszer között.

Hogy saját szórakoztatásukra művelték-e ezek az emberek azt, amit műveltek? Inkább úgy mondanám, saját beteg, perverz vágyaik kielégítésére. És itt szerintem inkább azon van a hangsúly és az jelenti a párhuzamot a fasizmus barbárságaival, hogy mindezeket a szörnyűségeket teljesen szenvtelenül, érzéketlenül követték el.

De egyébként bármelyik háborúban hasonló borzalmak történnek. Eric Knight pl. így ír erről:
"Amikor benne volt az ember, olyan egyszerűen és tárgyilagosan tudott életet kioltani, mint békeidőben fogni egy ollót, levágni vele egy rózsát és többé nem is gondolt rá."


512. Leeandra (2010-11-22 16:28.42) aaaaa
Na meg ha megnézzük a Dekameronnal Pasolini nagyot alkotott. Utánna jött a Canterburry mesék, ami ugyancsak jó, de már durvább kicsit, aztán az Ezeregyéjszaka virágai, ami néhol hülyeség és öncélú elmebaj..és jött ez. A tendencia erősen lefelé ível. Mondjuk ez csak egy következtetés és lehet tiltakozni, hogy spekuláció.


511. Leeandra (2010-11-22 16:25.24) aaaaa - (válasz Birka78 510. hozzászólására)
Konkrétan nem tudnám elmagyarázni, mert nem értek hozzá és eszemben sincs utánnanézni, mert annyira nem érdekel, de az akkori rendszer kritikájának tekinteni kicsit erős. Nagyon erős. Azoknak akik ezt az egészet művelték abban a várban vagy hol, csak saját szórakoztatásukra volt ez. Aki nálam sokkal jobban ismeri a törit meg a rendszereket stb az is bírálta ezt, szóval nem tudom. Aztán meg hogy hogy is van...hát, semmi sem múlik azon, éppen hogyan értékelem ezt:) Most a kétségek győztek.


510. Birka78 (2010-11-22 16:20.48) aaaaa - (válasz Leeandra 509. hozzászólására)
A történelmi vonatkozással pontosan mi a problémád?


509. Leeandra (2010-11-22 16:17.12) aaaaa - (válasz Birka78 508. hozzászólására)
Van, de ezek a legjobbak. Ezekből látszik jól, hogy simán lehet egy öncélú elmebaj is az egész. Mert hogy a kényszer nem akkor, mint azt beharangozták, az tuti. És a történelmi vonatkozás sem tiszta, nem felel meg annak, ami a DVDboríton vagy más ismertetőben és sokak véleményében olvasható. Tekle van gusztustalansággal, aminek nem teljesen érzem az ételmét. Kétségeim vannak. És ez esetben vagy öt vagy sokkal kevesebb csillag jár neki. Mert ha tényleg jó, akkor angyon jó, ha meg nem akkor nagyon rossz. Itt vagy az egyik oldalára vagy a másikra esel a lónak. Közepesnek ítélni nem lehet, az is biztos.


508. Birka78 (2010-11-22 16:10.39) aaaaa - (válasz Leeandra 507. hozzászólására)
Ennyi?
Azon én is gondolkoztam, vajon miért nem próbáltak megszökni?
Másrészt volt, aki a halált választotta a filmben, azt hiszem, már az elején.

De azért nekem amiket leírtál észérvekként, azok nem elég meggyőzőek ahhoz, hogy 5-ről 2 csillagra pontozd át a filmet.
Vagy van más indok is?


507. Leeandra (2010-11-22 16:03.40) aaaaa - (válasz Birka78 506. hozzászólására)
Nem eredetileg a saját meglátásaim, de elfogadon őket:
- A fogva tartottak bármikor próbálkozhattak volna a szökéssel, de nem tették. Ha annyira rossz volt nekik, simán választhatták volna a halált is a szenvedés helyett.
Mondjuk én azt állítom ezzel szembe, hogy az életösztön sokmindent elviseltet az emberrrel. Sokmindent túl lehet vészelni. De annyi kényszer nem volt ebben, mint ahogy azt előadják. És néhol nagyon is szívesen csinálták a fogva tartottak a feladatokat. Szóval ez nagyon érdekes.


506. Birka78 (2010-11-22 15:58.31) aaaaa - (válasz Leeandra 505. hozzászólására)
Akkor ezeket igazán leírhatnád itt, tekintve, hogy 5 pontról csúsztattad a filmet kettőre. Engem tényleg érdekelne.


505. Leeandra (2010-11-22 15:57.29) aaaaa - (válasz Birka78 504. hozzászólására)
Némileg igen, de most nem ez a döntő. Még régebben vitáztam valakivel, aki rávilágított erre arra, amit én nem vettem észre, nem vettem figyelembe. Nem egyszerű megítélni ezt, most nem a hangulatom miatt, hanem észérvek miatt.


504. Birka78 (2010-11-22 15:53.10) aaaaa - (válasz Leeandra 503. hozzászólására)
Hangulatember vagy? :)


503. Leeandra (2010-11-22 15:52.27) aaaaa
Most jelen pillanatban úgy érzem, ez a film mégsem ér annyit, mint elsőre gondoltam. Csupán hatásvadász állatkodás alapok nélkül. De nem áll biztos talajon ez a véleményem sem, mint ahogy az az ötcsillagos előző sem.


502. Birka78 (2010-11-22 12:28.06) aaaaa
1944-45. Észak-Olaszország a náci fasiszta megszállás idején
A narrátor szavai rögtön egyértelművé teszik, allegóriáról van szó, a történet túlmutat önmagán. Nem mennék bele a fasizmussal való párhuzam boncolgatásába, mert teljesen egyértelmű, miért választotta Pasolini ezt a helyszínt és időpontot.
A neves rendező merész, a durva perverziókat, a hatalommal való visszaélést bemutató alkotása nem véletlenül váltott ki nézőiből a maga korában nagyon erős felháborodást. Érdemes nem megfeledkezni a tényről, hogy 35 évvel ezelőtt készült filmről van szó. A 21. század embere számára – köszönhetően elsősorban a televíziónak és az internetnek – minden lerágott csont, a modern technika olyan mértékű információ-, ismeret- és élményanyag-áramlást tesz lehetővé, aminek következtében a felnövő generációknak már szinte képtelenség újat mondani. Ám 1975-ben egészen más volt a helyzet, nem lehetett néhány perc alatt bármit letölteni az internetről vagy este a távirányítóval válogatni a 40-50 adó között. Ma ez a film talán egy lenne a sok közül, nagysága – szerintem – többek között éppen abban rejlik, hogy egy olyan korban mert bátor, merész, őszinte és polgárpukkasztó lenni, amikor még sokkal nagyobb súlya volt a tetteknek, a felelősségvállalás nem stólbuci-módra működött. Pasolini nyilván tudatában volt annak, hogy e téma boncolgatása nem a népszerűséget és a körülrajongást fogja elhozni számára, mégis vászonra merte vinni a Salót.

Hogy mitől jó vagy nem jó egy film, arra nem igazán lehet általános érvényű választ adni; összetett és sokszor egymásnak ellentmondó tényezők határozzák meg egy műalkotás milyenségét. Igaz, én a Salóra nem azt mondanám: jó film, sokkal inkább jönnek a számra olyan szavak, mint értékes, jelentős vagy meghatározó. Szórakoztatónak nem szórakoztató, viszont van egy nagy erénye: a valóság egy szeletét ábrázolja. Persze elfordulhatunk hánykolódó gyomorral ettől a világtól, de ezzel a tényeken nem változtatunk. Nem mindannyiunk valósága ez, pusztán egy rendkívül szűk rétegé, de mivel ezek a perverziók léteznek, foglalkozni kell velük: megkeresni az okokat, amelyek kialakulásukhoz vezettek. Pasolini néhány alkalommal utal is rájuk, gondoljunk csak az anya-gyermek kapcsolatra: a meggyötört, perverz célokra felhasznált szőke lány szinte beleőrül a fájdalomba, hogy ha nem is közvetlenül, de ő a felelős édesanyja haláláért, hiszen az asszony saját életének feláldozásával próbálta visszaszerezni lánya szabadságát, jogát az emberhez méltó élethez. Nagyon erős a kontraszt a fiatal lány érzelemgazdag kifakadása és a hatalmat gyakorló négy férfi egyikének anyjához való viszonyáról - gyűlöletet és szenvtelenséget felváltva tükröző -, hidegen elfröcsögött szavai között.
Nem mondok újat: a személyiségzavarok jelentős része valamilyen koragyermekori trauma (lelki, fizikai vagy szexuális bántalmazás), illetve elsősorban az anya gyermekéhez való bizonytalan kötődése, ambivalens viszonya nyomán alakul ki. A szeretetet mellőző anya-gyermek kapcsolat említett példáján kívül érdemes a történeteket művészien elbeszélő (számomra egyébként Boccacciót, Seherezádét idéző) hölgyek szavaira is odafigyelni ebből a szempontból: mindannyian kisgyermekként lettek tanúi, sőt alanyai felnőtt férfiak aberrált szexuális magatartásának, és úgy tűnik, felnőtt életükre hasonlóan perverzekké, függővé váltak ők maguk is.
Az egymást sorra besúgó áldozatok bemutatása is gazdagította a cselekményt: valahol mélyen mindannyiunkban ott lakozik a rossz, a gonosz: álljunk bármelyik oldalon, saját bőrünk mentése érdekében olykor bármire képesek lehetünk.
S ahogy azt a film befejező képsorain láthatjuk: a korlátlan hatalom gyakorlása védtelen embereken egyre durvább, brutálisabb dolgokhoz vezethet el: egészen a semmitől vissza nem riadó kínzásokig, majd ezek lezárásaként a gyilkosságig.

Súlyos, sokkoló mondanivalója van ennek a filmnek, nem lehet elintézni annyival, hogy ez egy beteg elme szüleménye, és túllépni rajta az “ez egy szar” felkiáltással. (Szerintem.)
A Sade márki történetével való összevetést meghagyom másnak, mert a Szodoma 120 napját nem olvastam.


501. Kelasi (2010-08-30 15:50.15)  
Brutális film lehet


500. Plunket (2010-07-18 19:11.53) aaaaa - (válasz Legisfalk 499. hozzászólására)
efelől nincsenek kételyeim.:)


499. Legisfalk (2010-07-17 21:02.09) aaaaa - (válasz Plunket 498. hozzászólására)
Azon alapul a film.



498. Plunket (2010-07-17 18:34.28) aaaaa - (válasz Legisfalk 497. hozzászólására)
viszont a könyvhöz viszonyítottad,ami megintcsak nem szerencsés.:)


497. Legisfalk (2010-07-17 15:18.43) aaaaa - (válasz Plunket 495. hozzászólására)
Olyan filmet nem értékelek, amit nem láttam.


elejére ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... végére

Kapcsolódó fórumok

VéleményekLifeisamovie, 2024-01-19 10:53976 hsz
KérdésekKapiGabi, 2021-09-23 03:3613 hsz
Keresem téma megnyitása0 hsz
 
Saló avagy a Szodoma 120 napja adatlap
Eredeti cím: Saló o le 120 giornate di Sodome
Évszám: 1975
Rendezte: Pier Paolo Pasolini
Szereplők: Paolo Bonacelli, Aldo Valetti, Giorgio Cataldi, Sonia Saviange, Umberto P. Quinavalle...

További információk

Szereplők fórumai
- Pier Paolo Pasolini - Vélemények
- Tonino Delli Colli - Vélemények
- Pier Paolo Pasolini - Kérdések


 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk